23 Haziran 1939 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

23 Haziran 1939 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

pi | i l l | NR Feribot iskelesi Yenikapıda yapılacak İstanbulun liman işleri İngiltereden getirilecek liman mütehassısının tetkikatından sonra kararlaştırılacak Müstakbel İstanbul limanının Haydar. Paşa ile Yenikapıda olmak üzere iki yer. de yapılmasının tasavvur edildiği yazıl. Haydarpaşada yapılması istenen liman işi henüz tasavvur halindedir. Nsfia Ve. kületi bu işlerle meşgul olmak üzere İn. gillereden bir men mütehassıs getirte. çektir. Liman mütehassıs İstanbulun de- miz kıyıların, tetkik edecek, liman olma. Ba elverişli yerleri tesbit edecektir. Mü tehasss tetkikatını ikmal ettikten sonra hazırlıyadağı raporu Nafia oVekâletine verecek, Vekâlet liman inşaatı hakkında. ki son kararımı, raporu tetkik ettikten sonra verecektir. Hükümet, Haydarpaşa ile İstanbul a. rasında ihdas e “lecek feribolların Yeni. kapıdan hareket etmesini €s25 itibarile kabul etmiştir. Yenikapıya feribot iske. lesile beraber, bir de liman yapılacak. tır. Yenikapı limanının büyüklüğü İn. giliz mütehassısının fikri alındıktan son. ra tesbit edilecektir. aaa am Müteferrik: Münakalât Vekili Pazar günü şehrimiza geliyor Münakalât Vekili Ali Çetinkaya, Pa- zar günü Ankaradan şehrimize gelecek tir. Ali Çetinkaya şehrimizde bir haf- ta kadar kalacak ve | Temmuzdan iti- baren faaliyete geçecek olan Denizyol- ları ve Limanlar Umum Müdürlükler! teşkilâtı Üzerinde tetkikler yapacaktır. Vekil, buradan İzmire gidecektir. Cami sütunlarına eklenen kıymetsiz taşlar Beyazıdla Süleymaniye camilerinin tamirleri esnasında bazi kıymetsiz taş» Yarın sütunlara eklendiği anlaşılmış, Vakıflar Umum Müdürlüğü tarafından bunların değiştirilmesine lüzum görül müştür. İstanbul Vakıflar Başmüdür - lüğü mimarları, bu taşları tesbit et - mektedirler. Elektrik ve tramvay idarelerinin devir muamelesi resmen başladı Elektrik, Tramvay ve Tünel İşlet - me İdarelerinin belediyeye devri hak - kımdaki kanun projesi resmi gazetede neşrolunduğundan, bu idarelerin dün- den itibaren resmen belediyeye devri - me başlanmıştır. Bu idareleri muvak - kat heyet namma belediyeye devrede- cek komisyonla belediye tarafından s6- çilen mühendis Mustafa Hulkinin ri- yasetindeki tesellüm komisyonu dün Metro hanında faaliyete geçmişlerdir. Devir işi kayıdlar üzerinde yapılmak - tadır. Komisyonlar bir haftaya kadar çalışmalarını bitireceklerdir. Avrupa ekispresi geç geliyor Tarife mucibince saat 7,25 te Sirkeci- ye gelmesi icnb eden semplon ekspresi, dün sabah bir buçuk saat teahhurla ancak saat 9 da gelebilmiştir. Bu teah- hurun sebebi evvelce de yazdığımız gi- © bi Alman hududlarında yolcu kontrol- larının çok sıkı bir şekilde yapılmamış larının çok sıkı bir şekilde yapılması - dır. Bir müddettenberi hemen hergün devam eden bu rötarların önüne geç - © mek üzere Eylülde şehrimizde toplana- gak olan beynelmilel şimendifer kongre #inde bazı kararlar ittihaz olunacak - tır. Kapalıçarşının tamiri istenildi Kapalıçarşı esnafı belediyeye müra- caat etmiş, çarşıyı harab olmaktan kur tarmak için biran evvel tamir edilmesi- istemişlerdir. Esnafın müracaati tet edilmektedir. Şişli belediye tahsildarı bulunamıyor. Şişli belediye tahsildarının üzerinde “bulunan belediyeye aid bir miktar pa- ra ile ortadan kaybolduğu anlaşılmış- Star. Bir tramvay biletçisi arkadaşını yaraladı Şişlide oturan tramvay biletçisi Mus tafa ile arkadaşı (o Abdullah arasında © bir kadın yüzünden kavga çıkmış, Mus tafa Abdullahı çakı ile kalçasından ya ı Yalamıştır. Yaralının müdavatı yapıl - © mış, suçlu yakalanarak takibata başlan oka Şehir işleri: Belediye fon heyetinde değişiklikler yapıldı Belediye fen heyetinde bâzı tebeddül ler olmuş, Fatih kazası başmühendisi Şevket Adalara, Üsküdardan Said E- yübe, Eyübden Tevfik Fatihe, Adalar- dan Besim Üsküdara, Üsküdardan Ne- zihi Beşiktaşa; Fatihten İrfan Beyko - za; Beykozdan Halil Fatihe nakledil - miştir. Mecidiye köyünün imar plâpı hazırlandı Mecidiyeköyünün imar plânı hazır - lanmıştır. Yakında Valiye arzedilecek- tir. İtalyan mimarı Milanoya şidiyor İtalyan mimarı Viyeti Viyolli dün Va liyi ziyaret etmiş, Dolmabahçe stadının projesini göstermiş, izahat vermiştir. Mimar bugün memleketi olan Milâno- ya gidecek, 2 ay sonra dönecektir. gYemietik işleri müdürlük halinde Idare edilecek İstanbul Belediyesi temizlik işleri mü dürlüğünün başmüdürlük haline ko - nacağını yazmıştık. Dahiliye Vekâleti müdürlüğü synen ipka etmiştir. Poliste : Bir hizmetçi kadın aşçıyı kürekle yaraladı KızıRoprakta bir köşkte aşçılık ya - n Hasan ve Mustafa adında Iki ar - Bizaş ayni köşkte hizmetçilik eden Zafer kadın fle iş yüzünden kavgayâ tutuşmuşlardır. Kavga esnasında Zafer, eline geçir - diği bir kömür klireğile Mustafayı yü- günden yaralamıştır. Yaralının müdavatı yapılmış, Zeier yakalanmıştır. Bir çocuk yüzünden otomobil duvara çarptı Şoför Leonun idaresindeki 1873 nu- maral otomobil evvelki gece Etyemez- den geçerken cadde üstündeki sokak - ten bir çocuk çıkmış ve şoför çocuğu ezmemek için direksiyonu aksi tarafa çevirmiştir. Çocuk kurtulmuşsa da, o- tonobil 140 numaralı evin duvarina çarpmıştır. Kaza neticesinde otomobil hasura uğramıştır. 7 Bir kunduracı düşen taşla yaralandı Galatada Necatibey caddesinde kun- duracılık yapan İsmali Sungur, dün sa- bah dükkânına giderken Faruk adında birinin badana yaptırdığı evden omu - zuna bir taş düşerek yaralanmıştır. Y: ralının müdavatı yapılmış, Faruk ya - kalanmıştır. suçlu İSTANBUL HALK TİYATROSU Kenan Güler ve nrkadaşları Bu akşam Tophane Karabaş Yüksel bahçesinde (Günah) piyes 2 perile (Çam Sakızı ) 3 perde EGE TİYATROSU Nurettin Genç Dur ve arkadaşlar! 28 Haziran Cuma akşası Şehremini İsşirsh bahçesinde ÇÖKÜŞ Şamil yaryetesi Bir otomobil, bir tramvay ve motosiklete çarpıp parçalandı Dün sabah saat sekizde Çapada bir o- tomobil ile tramvay ve motosikler ara. sında müâademe olmuştur. Vatman Mehmedin idaresindeki 20 nu. maralı Sirkeci . Topkapı tramvay araba. #1 Aksaraydan Çapaya doğru gilmekte iken şoför Servetin idaresindeki 1741 nu. pzaral taksi otomobili, tramvayla, az bir İ mesafe açıkta geçmekte olan bir moto. sikletin arasından geçmek istemiş, me. safenin darlığından evvelâ motasiklete çanpmış. bilâhare direksiyon İnrarak tramvaya bindirmiştir. Şiddetle vukua gelen bu müsademe neticesinde tramvay arabasının kenarı boydan boya çizilmiş, motosiklete ve ü. zerindeki gence hiçbir şey olmemiş, yel. nız kazaya sebebiyet veren otomobil ta. mamen parçalanmıştır. Zabrta suçlu şoför hakkında tahkikata başlamıştır. Deniz işleri: 150 kişilik bir Bulgar seyyah kafilesi geldi Bulgar bandıralı Bafa vapurile dün Imanımıza 150 kişilik bir Bulgar sey- yah kafilesi gelmiştir. Dün, şehrimizin görülmeğe değer yerlerini gezen sey - yahlar, bugün limanımızdan ayrılacak- lardır. Zeytinburnunda top atışları yapılıyor Bugün Zeytinburnunda hakiki top atışları yapılacaktır. Mıntaka liman re- isliği dün bu münasebetle denizellere bir tamim göndererek, bütün vapurla-| rın bir kazaya meydan verilmemek ü » zere atış sahasından uzak olarak geç - melerini tebliğ etmiştir. Toplantılar : Bakırköy Halkevinin umum! heyet toplantısı Bakırköy Halkevi Başkanlığından: Bakır- köy Halkeri umumi heyeti 1630 senesi Hazi- ranın 34-6-1989 Cumartesi günü saat 31 de Halkevi sslonunda (o toplanacağından işbu toplantıya bütün üyelerimizin teşrifleri rica olunur, Üsküdar Halkevinde konser Üsküdar Halkevi salonunda 24-6-939 Cu martasl günü akşamı sast 21 de Kadıköy Halkevi koro heyeti tarafından Konaservalu- var muallimi Hulüsi Öktemin şefliğinde 40 be iştirakile bir koro konseri verilecek- RADYO Ankara Radyosu DALGA UZUNLUĞU 1639 m. 183 Kes 120 Kw, T.A.G 19/M m. 15195 Kos, 20 Kw. T.A.P. 31,70 m. 9405 Kes. 20 Kw. CUMA 23/60/39 120: Program. 1235: Türk müziği - PL 13: Memleket sant Ayarı, ajans ve meteoro- loji haberleri. 1315 - 14: Müzik © OKarışık program - Pl) 10: Program. : Müzik (Bir keman virtöozu - Pi.) 19.15: Türk mü - ziği (İncesaz faslı.) 20: Memleket sani âyarı, ajans ve meteoroloji haberleri. 30. Mi plüklar - R. 2020: Türk müziği: 1 — ie Hicaz peşrevi. 2 — Suphi Ziya - Hicaz şarkı; Arılar yar ile. 3 — Asım bey - Hicaz şarkı” Her zahmi ciğersuze. 4 — Udi Cemli - Hicaz şarkı: Ne küstün bisebeb öyle.5 —..... Kemençe taksimi. 8 — ......... - Hicaz şarkı: İndim yarın bahçesine, 7 ii - Hicaz saz semalsi. 8 — ......... - Halk türküsü: Bür- melimin gözlerine, 9 — ........ - Halk türkü- sü: İrafa fincan koydum. 10 —.. - Halk türküsü: Menekşeler tutam tutem. 21: Ko - nuşma. 21.15: Müzik (Radyo Orkestrası - Şef Prnetorlus.) 1 — Cinudio Monteverdi - G, F. Maliplero. Dört Madrigal, &) Alleğro. b) Len to - Andante. e) Lento, Funabre. ç) Allegro ? — Sahin V. Dragoi - Divertissement Rusti- au. a) Noel, bi İştiyak. e) Matem. ç) Dans d Düğün şari Joh. Strauss - «Sp -| hanye>, Vals. Konuşma. 22.30; Müzik) (Neş'eli müzik - 73; Son ajans haberle-| ri, ziraat, borsası (flat) 23.20: Müzik (Cazband - Pl) 73.96 - 24: Yarınki program. P) m, tahvilât, kambiyo - zl) Dün Kasımpaşada feci bir kamyon kazası oldu Frenleri tutmıyan kamyon bir kadını çiğneyip öldürdü, bir posta müvezziini ağır yaraladı Kazayı yapan kamyon ve ölen kumnın cesem Dün saat 17,30 da Kasımpaşada feci bir kamyon kazası olmuş, kum yüklü bir kamyonun İfrenlerinin bozuk olma- sı, bir posta müvezziinin ağır surette yaralanmasına ve bir kadının ölümüne sebebiyet vermiştir. Beşiktaş garajı sahibi Nazmiye aid ve 3544 numaralı kamyon kum yüklü olurak Tozkoparanda asfalt caddeden Mezarlık sokağına sapacağı sırada, ş0- för frenlerin tutmdığını görmüştür. Bu sebeble Mahmud ağa yokuşuna sa- pan kamyon, büyük bir hızla yokuş aşa- ğı ilerlemiş ve Mahmud ağa çeşmesi ci- varında sola kıvrilarak yaya kaldırımı- na çıkmış ve Kenan adında birini evine çarpmıştır. Kamyon bu sırada oradaki “posta ku- tusunu boşaltroakta olan Kasımpaşa pastanesi müvezzii Ahmede çarparak müvezzii ileri fırlatmış, müvezzi yü - zünden ve bacağından ağır surette ya- rTalanarak düşmüştür.. Bu çarpmaya Tağmen hızını alama - yıp gene yokuş aşağı süratle İlerlemiye devam eden kamyon, apartıman kapıcı- sı Eliza adında yaşlı bir kadına çarp - mıştır. Bu sademenin tesirile yere yuvarla- nan Eliza kamyonun altında kalmış ve Ezilmek suretile ölmüştür. Kamyon gene ayni hızla yokuş aşağı inmiş ve komiser mütekaidi Bahaeddi- Sığır ve koyun derisi satışlar Son iki gün zarfında dahili istihlâk için 20,000 kilo sığır derisi kilosu 60.84 kuruş. tan satılmıştır, 58.80 kuruştan da 4000 -İkilo kadar tuzlu kuru kızıl karaman de- risi satılmıştır. Av derisi satışları Almanya için çifti 1300-1400 kuruştan kunduz derisi, çifti 400550 kuruştan Kay- seri ve Sıvas malı tilki derisi, ve bu de. Hlerin Trakya omenşelileri de 325.330 kuruştan satılmıştır. Asherlik işleri: Şubeye davet Üsküdar Askerlik Şubesi Başkanlığından: Şubemiz halkından olup dokuzuncu kor nak iyo taburünda zabitlik stajını yaparak ta - bib yarsübay (asteğmen) olarak terhis odi- len 345 doğumlu ve 48969 kayıd numaralı Mehmed Şevket oğlu Ali Mazhar terhiz edil dikten sonra şubeye uğrıyarak yedek sübay defterine kendisini kaydettirmediğinden şim diye kadar şubemizce avakibi meçhul kalmış olduğundan hâlen nerede bulunduğunun ve hangi askerlik şubesinde kayıdlı bulundu - Bunun; burada ise derhal taşrada ise niha- yet bir hafta zarfında şubemizi mektubla ha berdar etmesi ve aksi takdirde hakkında 1075 sayılı kanunun ceza ahkâmının tatbik — İedileceği, * Üsküdar Askerlik Şubesi Başkanlığından: . | Şubemizde kayıdı olup 993 senesindenberi avakibi meçhul kalmış olan ve Diyarbakir merkez hastanesi başkâtibiiğinden 25 Ey - Yil 340 tarihinde tekald edilen yedek yedin- el sınıf muamele memuru 1296 doğumlu İs- tanbullu Ahmed oğlu İsmailin burada ise derhtl, taşrada ise nihayet bir hafta zar - Gında şebeyi mektubla haberdar etmesi ve aksi takâirde hakkında 1074 sayılı kanunun seza ahkâmının tatbik edileceği ERTUĞRUL SACİ TEK Şenyol « Çınerdibi sile bahçesinde buyeca Erkekler 40 ından Sonra Azar Vodvil & perde okuyucu Ayaal nin evinin bahçe duvarına çarpıp yık- muştir. Nihayet altıncı şube müdürü Faik'in evinin kaplamasını da sıyırarak bu Sü» retle hızını almış ve tekerleklerinin yâ- ya kaldırımına takılmasile durmuştur. Kamyonun durmasını müteakib ş0- tör derhal atlıyarak yokuş yukarı kaş- mış ve kaza esnasında şoförün yanında oturmakta olan müteahhid Mehmed Ali kamyonda kalmıştır. Kazanın vukubul- duğu sırada süratle indiği yollardan geçmekte olan birçok kimseler büyük bir telâşa kapılarak yoldan kaçmak su- retile kendilerini korumıya muvaffak labilmişler ve bu suretle kaza yalnız bir ölüm ve bir ağır yaralanma ile neti- celenmiştir. Kazadan malümattar edilen Kasım - paşu nahiye müdürü Talât tahkikata vaziyed ve hâdisenin vuku tarzını gör- müş olanlarm hüviyetlerini tesbit et « miştir. Ağır yaralı olan müvezzi Ahmed Beyoğlu hastanesine nakledilmiş ve 8 len Elizanm cesedi muhafaza altına & hnmıştar. Tahkikata nöbetçi müddelumumisi & koymuş ve hâdiseyi görenlerin ifadele- rine müracaat edilerek kazanın baş - lengıç yerinden itibaren iptidai bir ke- şif yapılmıştır. Şoför Yusuf Kemal he- yakalanmamıştır. Zeytin ve pamuk yağları Dün piyasada 2700 kilo zeytinyağına mukabil 14,900 kilo pamukyağı satılmış. tar, Bir günlük satışı gösteren bu rakam. lar, İstanbul piyasalarında satılan yağ: ların mühim kısmı pamukyağı olduğu halde bunların zeytinyağı yerine istihlâk edildiğini sarahaten göstermektedir. Dünkü zeytinyağ fiatları lüks mailar 63.64, rafine mallar 54 kuruştur. Pa. mukyağları 43.43,50 kuruştan oxzausmele görmüştür. Bütün AMERİKA 23 Temmuz TüRK GüNüNÜ Tes'id etmek için hazırlanıyor Dünyanın en güzel iki vapuru Oueen Mary -. Normandie Istanbuldan Parise Simplon eks- esile, Pariste birinci sınıf otel- lerde 7 gün ikamet ve yemek. Nev- Yor 7 en muhteşem oteli BARI PLAZA'da 16 gün ikamet AYRICA: NEV-YORK'TA tenezzüh - NIA- GARA şelalesini ve' Vashigton'u ziyaret » 100 dolar ceb parası. Kayıdlar iki gün Sonra kapanıyor. Acele ediniz. NATTA Galatasaray Telefon : 44914 HALK OPERETİ taa kadrosile yeni Bale yuz temsilerine bahçe, lerde başlıyar ik temali Zır Deliler operet 8 perde Meler : Ucuzdur