24 Haziran 1939 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

24 Haziran 1939 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

Şehirdeki dükkân ve © mağazalar teftiş edildi 4 Yapılan teftişler sonunda eğlence yerlerinde halktan fazla para alındığı, tabak ve çatal gibi malzemenin kırık dökük olduğu tesbit olundu Belediye İktısad İşleri Müdürlüğü şehrin sıhhatile yakından meşgul ol - maktadır. Şubelere gönderilen tamim - de esnafın sıkı surette teftişten geçiril © mesi bildirilmişti. Bu teftişler netice - © lenmiş ve hazırlanan raporlar beledi - ye iktizad işleri müdürlüğüne gönde - rilmiştir. Rapora göre: I — Şehrimizdeki birçok dükkân, © mağaza ve emsali yerlerin sıhhi mua - © yeneleri yapılmamıştır. 2 — Eğlence yerlerinde tasdikli ta - rifeler bulunmamakta, birçoklarmda eski senelere aid tarifeler bulundurul - maktadır. © 3 — Sandalyeler kırık ve eskidir. © Sair levazım bakımsız ve kullanışsız - dr. > 4 — İşçiler önlüksüz ve üstleri baş- “ları pistir. $ — Hafta ruhsatiyesi almadıkları halde, birçok dükkânlar Pazar günleri Poliste : © Bir adamı yaralayıp kaçan suçlu yakalandı Bir müddet evvel Küçükpazarda bir © kadın yüzünden İshak adında birini bı- © çalda yaralıyan ve vak'ayı müteakıb kaçan Faruk, dün zabıta tarafından yakalanmıştır. Kasımpaşadaki kamyon kazasını Ni. yapan şolör yakalandı © Evvelki gün Kasımpaşada bir kadı - » mm ölümü ve posta müveziinin yaraları 'mâsile neticelenen bir kamyon kazası » vukubulduğunu dün yazmıştık. © Zabıta ve adiiyece yapılan tahkikat- © ta kazanın kamyonum frenlerinin tut- b yüzünden ileri geldiği tesbit e © dllmiş gerek kamyon ve gerekse kaza- © Ban vuku bulduğu mahalde tetkikat ya - palmuştar. © Hidiseyi mütesicib kaçan şoför Yu - » suf Kemal de yakalanmış ve sorgusu — yapılmıştır. Arkadaşını yaralıyan bir adam K” yakalandı ; © 'Tahtakalede oturan Kâmil adında bi “Ti, dün zabıtaya müracaat ederek arka- © daşı Veli Nuri ile aralarında çıkan bir mÜnazan sonunda bıçakla karnından .yaralandığım iddia etmiştir. © Suçlu yakalanarak tahkikata başlan- mıştır. © — Bir yük srabacısı arabadan düşüp yaralandı © — Kasımpaşada oturan araba sürücüsü © AM, yük arabasile meyva Haline gel - mekte fken hayvanlar ürkmüş ve ara- cı Ali yere düşmüştür. Kaza netice- açık bulundurulmaktadır. 6 — Tabak, çatal, fincanlar kırık, döküktür. 7 — Bir dükkân içinde muhtelif yer- lere asılan tarifeler birbirini tutma - maktadır. 8 — Garsonlar müşteriden tarifenin haricinde olarak fazla para almakta - dır. 9 — lokantalarda kablar bulaşik ve pistir. 10 — Seyyar esnaftan mühim bir kıs mının sıhhi muayene cüzdanı yoktur. 1! — Dükkânlarda teftiş defterleri mevcud değildir. 12 — Eğlence yerlerinde müşteriden tarife haricinde maza kirası diye bir pa- ra alınmaktadır. Belediye reisliğinden şubelere gön - derilen tamimde teftişler snasında bu noktaların ehemmiyetle nazarı dikkate alınması istenmiştir. Müteferrik: Afyon meb'usu Hamza Osman Cenevreden geliyer Milletler Cemiyeti afyon komitesi ih zari kongresinde memleketimizi tem - silen bulunan heyetin reisi Afyon meb usu Hamza Osman Erkan dün sabahki semplon ekspresile şehrimize gelmiş - tir. ” Bugün Tramvay ve Elektrik idarelerini tesellüm edecek bir heyet geliyor Tramvay, Elektrik ve Tünel İdarele- rinin belediyeye devri hakkında beledi- ye namına Mustafa Hulki ve Nafıa Ve- kâleti namına Süruri arasında yapılan ihzari mahiyetteki temaslara muvakka- ten nihayet verilmiştir. Nafıa Vekâleti tarafmdan devir mu- amelesini yapmak için gönderilen heye tin, yarın şehrimize muvasalatı bek - ermektedir. Heyet, belediyeye devir ve teslim şartlarını tesbit edecek ve bütün bu hususa müteallik muameleler azami bir ay içinde bitirilecektir. Bu idarelerin umum müdürlüğüne kimin tayin edileceği henüz kat'iyet- le tesbit edilmiş değildir. Deniz işleri: İki motör çarpıştı Evvelki gece İmrah adası açıkların. dn bir kaza olmuş, Bandırma limanına mensub 15 er tonluk Kocadere ve Ala- çay motörleri çarpışmışlardır. Her iki motörün tekneleri hasara uğramışsa da insanca zayiat olmamış - tır. Motörlerin sahibleri kazayı Liman İdaresine bildirmişler eve yekdiğerin- den şikâyetçi olmadıklarını söylemiş - sinde ağır surette yaralanan arabacı lerdir. berayi tedavi Cerrahpaşa hastanesine © kaldırılmıştır. © Bir kadını kocası demirle yaraladı © İstinyede Bayırçıkmazı sokağında o- “oturan 22 yaşında Şiikran, kocası tara- © fından başına demirle vurulmak sure - i yaralanmıştır. Yarası ağır olan Şük i Beyoğlu hastanesine kaldırılmış ve © hâdise hekkında tahkikata başlanmış - N tar. “Bir otomobil tramvayla çarpıştı © Vatman Recebin idaresindeki 243 numaralı Eminönü - Bebek tramvay â- rabası dün Kabataşta İnhisarlar bina - Şehir işleri: Kı pa'ıçarşı temir edilecek Belediye tarihi kıymeti haiz bulunan Kapalıçarşıyı restore esaslarına göre tamir edecektir. Çarşı tamir edilirken, her kısma ayrı boya ve şekil verilecek- tir. Askerlik işleri: Hesab ve muamele okuluna talebe alınacak * Eminönü Askerlik Şubesinden: 1 — Bu sene 1/11/939 da açılacak he Fırınlar kontrol ve bozuk ekmekler musadere edilecek Belediye riyasetinden şubelere mü - him bir tamim gönderilmiştir. Tamimi aynen yazıyoruz: «Son günlerde ekmekler çok bozul - muştur. Birçok yerlerden aldığımız mektublarda ekmeklerin yenmiyecek! bir halde bulunduğundan şikâyet e - dilmektedir. Ciddi ve müessir kontrol - larla bu halin önüne geçilmesini ve ay sonunda da bir hafta zarfında kaç fırın İkontrol ve ne kadar ekmek müsadere jedildiğinin ve kaç fırınının cezalan - dırıldığının bildirilmesini dilerim.» Türkkuşu faaliyetini arttırıyor Yarına havacı bir nesil hazırlamakta olan «Türkkuşu» çalışmalarına daima artan bir hızla devam etmektedir. Bu yıl Türkkuşuna kaydolan liselile- rin sayısı 1074 tür. Son 6 ay içinde, pa- raşüt kulelerinden 1062 genç atlamış, plânörlerle de 7366 genç uçmuştur. Memleketimize bu teşekkülü kazan- dıran Türk Hava Kurumu, Türkkuşu - na 27 tayyare ve 154 plânörle bir plâ- nör fabrikası hediye etmiştir. Plânör fabrikasında, bucün 16 sı bir ve iki kişilik akrobasi plânörü olmak (- zere, muhtelif tipte 32 plânörle bir mek teb ve müteaddid hangarlar yapılmak - tadır. Türk Hava Kurumu, bugüne kadar 69,719,026 lira gelir temin etmiş oOve İbununla ordu hava kuvvetlerine 49,071,927 liralık yardımda bulun - muştur. Hava Kurumu. gene bu yıl i - çinde İstanbul, İzmir, İnönü ve Bursa- da birer motörsüz Türkkuşu kampı a- çacaktır. Bir genç, sevdiği kadını yaraladı Düm saat 16 da Beyoğlunda aşk yü - zünden bir yaralama hâdisesi olmuş, bir genç, sevdiği genç ve güzel bir kadını bıçaklıyarak kaçmıştır. Yenişehirde eczane yanında bir ev - de Nazmiye isminde genç ve güzel bir kadın oturmakta, Kemal adında biri de bir müddettenberi Nazmiyeyi takib et - mektedir. Kemal Nazmiyeyi sokak baş larında bekliyerek ona mütemadiyen sevgisinden bahsetmekte, Nazmiye ise, Kemalin tekliflerini kabul etmemekte- âir. Bu vaziyet haftalarca böyle devam etmiş ve nihayet dün sabah Kemal bir meyhaneye giderek içmeğe başlamış ve içkinin verdiği coşkunlukla Nazmiye - nin yolunu beklemiş, genç kadın soka- ğa çıkmış, evvelâ yalvarmış ve söz din- Temediğin! görünce tehdide başlamış - tır. Nihayet bıçağını çekerek Nazmiye- ye saplamıştır. Kemal, hâdiseyi müteakıb kaçmağa muvaffak olmuş, Nazmiye cankurtaran otomebilile hastaneye kaldırılmıştır. Hastanece ilk müdavatı yapılan Naz- miye evine gönderilmişse de, aldığı va- ralardan tekrar kan boşanmağa başla- mış ve tekrar Beyoğlu hastanesine kal- dırılarak tedavi altına alınmıştır. Vak'ayı müteakıb kaçan Kemal, za - bıta tarafından ararımaktadır. Müessif Vefat Eski meb'uslarımızdan Reşid Saffet A. tabinen ve Sivas meb'usu Remzi Çinerin zevcesi Bayan Ayşenin babaları ve Mu. siki Hümayun üstadlarından Bay Mus. tafa Saffet dün sabah vefat etmiştir. Ce. lâileddini Ruminin, Şemsii Sivasınin ho - calarından ve Türk mutasavvıflarından Şemsi Tebrizi ahfadından olan merhum ilk defa memleketimizde Avrupa musi . nn önünden geçerken aks istikamet-|ssb ve muamele memuru okuluna ta -| kisini taltm ve tedris etmiştir. Kendisi “ten gelen ve şoför Mustafanın idaresin de bulunan 4024 numaralı otomobille mvay ve ötomobilin bazı aksamı ha- ara uğramışsa da, insanca zayiat ol - lebe alınacaktır. 2 — Bu talebeler yedek sübaylardan yüksek haslet, büyük kıymette bir in. sandı. Cenaze namazı bugün öğle vakti olup 208 sayıl ordu emirnamesinin 12| Sarıyer camisinde kılmacak ve Anado. nci sayfasında yazıh şerait dahilinde| )ukasvağındaki aile makberesine defno . we 10 Temmuz 939 tarihine kadar di -| lunacaktır. Allesi efradına ve oğlile kızı. lekçelerile birlikte Eminönü Askerlik|na beyanı taziyet ederiz. Allah rahmet Şubesine müracaatleri ilân olunur. eylesin. Satış İlânı İstanbul dördüncü icra memurluğundan : Şevki tarafından Vakıf Paralar İdaresinden 24423 ikraz No. sile borç alının paraya mukabil birinci derecede ipotek gösterilmiş olup borcun ödenmemesin « den dolayı satılmasına karar verilen ve tamamına ehlivukuf tarafından (2000) lira kıymet takdir"edilmiş olan Süleymaniyede Hocagiyaseddin (Kâtibşemsed - din) mahallesinin Vefa caddesinde eski ve yeni 6 kapı, 506 ada, | parsel No. bir tarafı 30 ve diğer tarafı 31 parsel No, lı mehaller ve iki tarafı yol ile çevrili 232 metre murabbaı miktarında bahçeli dhşab evin evsaf ve mesahası aşağıda yazılıdır: Zemin'kat * Zemini karesiman taşlık, biri merdiven altında iki kömürlük, iki gömülü küpü havi bir mermer taşlık, bir helâ, zemini mermer döşeli mutfak, bir merdivenaltıdır. Birinci asma kat ;: Yüklü bir odadır, Birinci kat : Tahta bölme ile ikiye ayrılmış dolaplı bir sofa Üzerine biri yük. lü, diğeri dolap ve gusülhaneli iki odadır. İkinci kat : Bir sofa, birinde yük, diğerinde gusülhane bulunan, üç oda, bir helâ, kilerdir. Ayrı merdiveni bulunan kisımın asma karında : İki aralık, bir oda, merdiven altında mutfak mahalli, bir dolap vardır. Birinci katta : Aralık, helâ, bir oda ve diğer kısımdan tahta bölme ile (ayrtlmış sofa Üzerinde gusüllmme, çiçeklik ve camlı dolabı havi diğer bir oda vardır. İkinci katta: Bir aralık ve bir oda vardır. Bahçe : Cüz'i kir kısm, kırmızı çini döşeli ve kısmen duvarla çevrilmiş olup içimde birkaç ağaç, tulumbası bozuk bir kuyu mevcuddur. Bina ahşab ve harab olup duvarla kalemkâr döşemeden maada kısımlar yağlı boyadır. İçinde terkos, elektrik ve gaz tesisatı vardır. Mesahası : Umum sahası 232 metre murabbaı olup bunun İ4ö metre murab. baı Wna, geri kalam bahçedir. Yukarida hudud, evsaf ve mesahası yazılı gayri menkulün tamamı açık arr. maya konmuştur. 1 — İşbu gayri menkulün artırma şartnamesi 3/7/939 tarihinden itibaren 934/ 5975 No, ile İstanbu dördüncü icra dâiresinin muayyen numarasında herkesin görebilmesi için açıktır. İlânda yazılı olanlardan fazla malümat almak istiyenler Iğbu şartnameye ve 9834/5975 dosya No. sile memuriyetimize mürecaat etmelidir. 2 — Artırmaya iştirak için yukamda yazlı kiymetin $b 7,5 nisbetinde pev veya milli bir bankanın teminat mektubu tevdi edilecektir, (Madde 124). 3 — İpotek sahibi alacaklılarla, diğer alâkadarların ve irtifak hakkı sahib - lerinin gayri menkul üzerindeki haklarını, hususile faiz ve masrafa dâir olan iddialarını işbu ilân tarihinden itibaren yirmi gün içinde evrakı müsbitelerile birlikte memuriyetımizs bildirmeleri icab eder, Aksi halde hakları tapu sicili ile sabit olmadıkça satış bedelinin paylaşmasından hariç kalırlar. 4 — Gösterilen günde artırmaya iştirak edenler artırma şartnamesini okumuş ve lüzumlu malümat almış ve bunları tamamen kabul etmiş ad ve itibar olu. Burlar. 5 — Gayri menkul 3/8/939 tarihinde Perşembe günü saat 14 den 16 ya kadar İstanbul dördüncü icra memurluğunda üç defa bağırıldıktan sonra en çok artı. Tana ihale edilir. Ancak artırma bedeli muhammen kıymetin ©: 75 şini bulmaz veya satış istiyenin alacağına rüçhamı olan diğer alacaklılar bulunup ta bedel bunların bu gayri menkul ile temin edilmiş alacakları mecmuundan fazlaya çıkmazsa en ço kartıranın taahhüdü baki kalmak üzere artırma 15 gün daha temdid edilerek 18/8/939 tarihinde Cuma günü saat 14 den 16 ya kadar İstanbul dördüncü icra memurluğu odasında artırma bedeli satış istiyenin alacağına rüç « banı olan diğer alacaklıların bu gay» menkulile temin edilmiş alacakları mecmuundan fazlaya çıkmak şartile en çok artırana ihale edilir. Böyle bir bedel elde edilmezse ihale yapılmaz ve satış talebi düşer. 5 6 — Gayri menkul kendisine ibale olunan kimse derhal veya verilen mühlet içinde parayı vermezse ihale kararı fesholunarak kendisinden evvel en yüksek teklifte bulunan kimse arzetmiş olduğu bedelle almağa razı olursa ona, râzı Ol. maz veya bulunmazsa hemen on beş gün müddetle artırmaya çıkarılıp en çok artırana ihale edilir, İki ihale arasındaki fark ve geçen günler için e 5 den he. sab olunacak, faiz ve diğer zararlar ayrıca hükme hacet kalmaksızın memur'ye. timizce alıcıdan tahsil olunur. (madde 133). 7 — Ale; artırma bedeli haricinde olarak yalnız tapu, ferağ harcını, yirmi se. nelik vakıf, taviz bedelini ve ihale karar pullarını vermiye mecburdur. Müte - rakim vergiler tenvirat ve tanz'fat ve tellâliye resminden mütevellid o belediye rTüsumu ve müferakim vakıf icaresi alıcıya ald olmayıp artırma bedelinden tenzil olunur. İşbu gayri mehkul yukarıda gösterilen tarihte İstanbul dördüncü icra memurluğu odasında işbu ilân ve gösterilen artırma şartnamesi dairsinde satı* Tacağı ilân olunur. o (4548) ) Beçin LALE”: I- PARiS IŞIKLARI TİNO ROSSİ tarafından 1- OLÜM GEÇiDi JAK HOLT tarafından 3 - Yeni METRO JURNAL Yaz flatları : 20-25-30 Kuruş Bugün saat 1 ve 2.30 da tenzilâtlı matineler. Bütün AMERİKA 23 Temmuz| TÜRK GüNüNÜ Tes'id etmek için hazırlanıyor Dünyanın en güzel iki vapuru Ousen Mary - Normandie İstanbuldan Parise Simplon eks- Pariste birinci sınıf otel- rde 7 gün ikamet ve yemek. Nev- Yorkun en muhteşem oteli BARBİZONA PLAZA'da 16 gün ikamet AYRICA; NEVY- YORK'TA tenezzüh » NIAs GARA pelalesini ve Vashigton'u ziyaret - 100 dolar ceb parası. Kayıdlar Pazartesi akşamı kapanıyor. Acele ediniz. NATTA Galatasaray Telefon : 44914 Naşit Özcan - Ertuğrul Sadi Tok birlikte Taksim » Albbtepe sile bahçesinde bugece Hayret Efendi Vodvil 8 perde oküyuca Ayml EGE TİYATROSU Nurettin Genç Dur ve arkadaşlari 24 Haziran Cumartesi akşamı Narlıkupı Şafak bahçesinde KOKAİN - ESRAR Murad Şamil veryetesi Doktor. |. Zati Öget Belediye karşisındaki muayeneha- nesinde öğleden sonra hastalarını kâbul eder. İSTANBUL HALK TİYATROSU Kenan Güler ve AMCA BEY Vodril 8 perde Mişel Revüsü cenebi varyetösi telepati tecrübeleri >