24 Haziran 1939 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 9

24 Haziran 1939 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 9

POSTA Ne Sayfa 9 ç NE MZ YZNZ > > N Bay Faik'in garib, fena bir itiyadı var. di. Akşamları işinden çıktıktan sonra bi tün iyi insanlar gibi hemen evine koşs - cağı yerde. pis br meyhanenm yo'unu tutar, orada birkaç kadeh içki içer ve e vine sarhoş olarak dönerdi. Bay Faik bu fena itiyadı yüzünden hayatta çok şey. erden mahrumda, Amirleri onun bu hu yunu bildikleri için kendisin» fazla yüz vermezler, terfi ettirmezlerdi. Arkadaş. ları kendisile dostluk peyda etmezlerdi. Mahallede pek sevilen bir insan değidi. Bay Faik bütün bunları bildiği halde gene bu fena itiyadından «vazgeçmiyor, içki içmekte devam ediyordu. Bay Faik evli idi Gayet iyi bir karısı vardı, Sar » boş eve döndüğü zamanlar, karısı ona kapıyı açar, darılmaz, fakat odada kar - gılıklı oturdukları zaman bin bir dere - den su getirerek söze başlar ve ona iç - memesi için nasihatler verir, ricalar & - derdi. Bay Faik bütün bu sözlere pek kulak asmazdı. Hattâ bazan: — Sen benim içmeme ne karışıyor - sun? Diye bar bar bağırdığı olurdu. Bazan da sükünetle mukabele ettiğin. de: — Peki karıcığım, sana söz veriyorüm. Bugünden sonra ağzıma içki koymıya - cağım.. Dediği de olmuştu. Amma, bu sözünü ancak ertesi günü akşama kadar tutabilmiş, akşam olup ta işinden çıkınca gene ayakları onu evinin yoluna sapacağı sırada şaşırtmışlar, mey haneye götürmüşlerdi. İçki yüzünden Bay Faik'in sıhhati gün den güne bozuluyordu, Geceleri sabah - lara kadar öksürüyor, gündüzleri Çalı. grken uyuklamaya başlardı. İştahı da kalmamıştı. Pekâz yemek yiyor, bu yüz. den de gün geçtikçe zayıflıyordu. Bü - tün bunlara rağmen gene içkiyi birak mıyordu. Kazandığı para esasen pek faz la değildi Onun da mühim bir kısmını kiye verdiğinden kendine elbise yap - nın hali daha fecidi Kadıncağız gerçi se. simi çıkarmıyordu amma, onu kim görse acıyordu, Kocam eve sarhoş geldiği ve evden de sarhoşluğun tesiri altında çık. tağı için evdeki eşyanın artık işe yara - maz bir hale geldiğinin, karısının sokağa çıkacak bir elbisesi değil, evin içinde bi. le giyecek bir şeyi kalmadığını farkın - da bile değildi... Hele kadıncağızın © evde yokken öğle yemeklerinde De ye - diğini hiç bilmiyordu. Kadın, onun verdiği para Je (ancak akşam yemeklerini tedarik edebiliyor - du. Öğle vakti kendi kendine bir parça zeytin yiyordu. gözlerinden yaşlar akarak: —'Bu kocam içkiden vazgeçse! Diye tanrıya dua ederi. Bir sabah kocası giyinirken bir gece için annesine gitmek iznini istemişti Bay Faik! — Peki! Demişti. Git, fakat kapının snahtarı » nı bana ver, göce sokakfa kalmıyayım! Karısı anahtarı ona vermişti. Bay Fa. ik o gün işinden çıktıktan sonra mutadı vechile gene meyhaneye uğramış ve 9 gece karısının da evde olmadığını bildi. Bi için her zamankinden biraz daha faz. la kaçırmıştı. Çok geç zaman meyhane. den çıkmıştı. İki yanına yalpa vura vura evinin yolunu tuttu, Kâh bir taş ayağına çarpıyor, yere düşecek oluyordu. Kâh bir hendeğe ayağı kayıyor, bu yüzden yuvarlanıyor, üstü baş' toz toprak için. 84 kalıyordu. Nihayet güç belâ evine gelmişti. Kapı önünde durdu. Elini cebiftie sok - tu. Anahtarı çıkarıp kapıyı açacaktı. Fa kat aksiliğe bakın ki bir türlü anahtarı bulamıyordu. Elini bir cebine sokuyor, o cebinden çıkârıp öbürüne sokuyor, 8- nahtar bulunmuyordu. Kaybetmiş miy - di? Hayır, kaybetmemişti amma snah - tar ceketinin sağ cebinde idi, Ve elini o cebine sokarken eli gerçi anahtara de. Riyor amma, o bunun farkına varamı. yordu. Nihayet güç belâ anahtar, bulabilmiş. ti — Şimdi kapıyı açar içeri (o girerim! Dedi. Anahtarı, kapının anahtar de - llğine doğru uzattı. İşte aksiliğin büyü - ğü burada çıktı. Bay Faik o kadar sar - hoştu ki, anahtar deliğini hareket eder -— Açılmıyan Kilid e) | bir sola gidiyir; bir aşağı iniyor, bir yu. gibi görüyordu. O anahtari “uzatırken, anahtar deliği kilidle beraber (o bir sağa karı çıkıyordu, Bay Faik belki saatler. ce uğraştı, Fakat bütün bu uğraşmalar boşuna oluyordu. Ne yapacağını şaşır . mıştı, Sokakta mı kalacaktı.. Biraz öte , de bir yapı vardı. Aklına bir şey gelmiş ti. Yapıya doğru yürüdü. Yapı © bekçisi onu görmüştü. — Ne istiyorsun? Dedi. Bay Fak çetrefil bir dille anlat. tw — Bizim evin kapısının kilidini sök . mek için bir tornavida isteyecektim, Siz. de vardır. Yapı bekçisi bay Faike bir tarnavida verdi, Bay Faik tornavida elinde kapıya döndü. Bu sefer de vidaları göremiyor . du. Epey uğraşmadan sonra © vidaları görmüştü. Tornavida ile onları söktü, Kilidin üsttarafı çıkmıştı. Fakat bu hiç bir şeye yaramazdı. Çünkü © asıl kilid kapının iç tarafında idi Çıkardığını tek. rar yerine taktı, Kilid artık oynamıyor. du. Çünkü sabah olmuş, bay Faikde. yılmıştı. Anahtarla kapıyı açtı içeri gir. di. Ve eve girer girmez o gece başına ge. lenleri düşündü. Bunlar hep içki yüzün. dendi. Tövbe etti ve o günden sonra bir daha içmedi. Şimdi bay Faik ve karısı mahallenin çok sevilen insanlarıdırlar. Bay Faik i . şinde de terakki etli. İyi kazaniyor, iyi ( İ oOBABACIĞIM $ Okuyucularımızın yazdıkları gülrlerden; : İ Rmellerim ruhumda çiçek gibi soluyor. İ Sensiz geçen her günüm bâna zindan #layor Kahraman babacığım üzdün ağlattın ; beni, İ krmak gibi coşturdun sel gibi onğtattan. beni, O çün ki ben Ağlarken bütün cihan ağladı, Anneciğim alnıma kara yazma bağladı. Felekye kalbim kırdı kanadımı Sen ah yeğil babacım üzdün ağlattın Irmak gibi ooşlurdun sel gibi çağlattın — Şu çay dolu sandığın kapağını çivilemeli.. ... Zarar yok, bir kere daha çivilerin 7 w Hay aksi, bu tarafı çivilerken Şimdi de öbür taraf söküldü. Öteki tarafın çivileri söküldü. we Çaresine bakarım, izi mez, di N ei | ... Daha fenası fırladıktan sonrâ tekrar yere düşmüş, onun © anda çit. vilediğ tarafın çivilerini de sökmüştü, ss Fükat umduğu gibi gene olma « miştı. Çünkü o açık terafı çivilerken bu sefer gene çiviler sökülmüş, beş ki. Yoluk havaya fırlamıştı. | Yeni Bilmecemiz | Uzun zaman şe - hirde çalışmış olan bu adım bir fırsat bulmuş, köyüne an. nesini görmiye dönü. yordu. Annesi onun köye geldiğini haber alır almaz hemen yola çkmış- karşıla mıştı, Fakat nerede olduğu birdenbire gö rülemiyor. Dikkat e- din. Onu bulun ve olduğu yere işaret koyduktan sonra res mi gazeteden kesip bize gönderin, Bir ki. giye bir cep projek. törü vereceğiz. Bir kişi Son Postaya birlon beş gündüz, bilmece cevablarını bizgii aylık abone kaydedilecektir. Diğer yüz| gönderdiğiniz zarın üzerin: Bümeceği kişiye de ayrı ayrı kıymetli hediyeler ve. kelimesini ve bilmecenin gazetede çıktığı Hlecek. Bilmeceya cevab verme müddeti | tarihi yazınız.