8 Temmuz 1939 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

8 Temmuz 1939 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

' ğ | | İmar işleri sahası gittikçe genişliyor İşleri çoğalan imar müdürlüğü kadrosuna yeniden mühendisler alınacak, bu suretle mühendislerimizden şehircilik mütehassısları yetiştirilecek İmer işleri, sahasını yittikçe genişlet fiği için imar işleri müdürlüğünün me - Biisi o nisbette artmaktadır. Açılacak yol ve meydanların haritalarını çizmek, taf. piât plâmlarile meşgul olmak üzere ye - tiden mühendis ve mimarlara lüzum hâ. nl olmaktadır. İşler genişledikçe imar mü dürlüğüne yeniden mühendisler alına -| caktır. Yeni mühendislerin bilhassa ha - rita mühendisi olmasına dikkat edilecek. tir. Evvelce verilen bir karara göre şe. bircilik mütehassıs Prostla berabr çe. bir plânının detaylarını hazırlamak üze. be iki ecnebi mütehassıs getirilecekti, Bu karar bir takım itirazlara yol açtığı için, bilâhare değiştirilmiştir. Müteferrik: Beynelmilel şimendiler konteransı hazırlıkları Beynelnmilel şimendiler konferansının İmesine karar verilmiştir. Bu suretle Prost Başvekilin istanbula cevabı Elektrik, Tramvay ve Tünel İdarelerinin belediyeye devri mülnalebetile Başvekil Refik Saydamdan şu telgraf alınmış” tar; Dr. Lütfi Kırdar i ei Prostln çalışacak ve tafsilât plânların. ya Le lleiiye eyi da mütehassısa yardım edecek mühendis. lerin Türk mühendisleri arasından seçil. Elektrik, Tramvay ve Tünel Şirketlerinin İstanbul Belediye- sine devri münasebetile İstanbul şehrinin hakkımda gösterdiği sa- mimi hislerden dolay, teşekkür eğer, gözlerinizden öperim. la beraber çalışacak mühendis ve mi - merler bilâhare bu işi mütahassısı ola - caklardır. Böylece mühendislerimiz era. rınsa yol, meydan, stad, bahçe mütehas. sısları yetişecektir. İstanbulla beraber diğer şehirlerimi - zin imar plânlarından mühim bir kısmı, stadlarından birçoğu ecnebi mütehassıs. lara yaptırılmaktadır. İleride buna lü - zum bâsl olmıyacak, ber türlü imar faa. Byeti ie Türk mühendis ve mimarları meşgul olacaklardır. Şehir işleri: Dün Yenikapıda feci bir tren kazası oldu Bir kondüktör vagon tekerlekleri altında parçalanarak öldü Vali liman işleri hakkında Dün öğle üzeri Yenikapı şimendifer is. malümet aldı tasyonunda çok feci bir kaza olmuş, bir Dün vali ve belediye reisi doktor LÜtfi| kondüktör vagonların tekerlekleri attın. Eylülde şehrimizde toplanacağını yaz , | Kırdarı, liman umum müdürü Ravfi|da parçalanarak ölmüştür. Muştık, Devlet Demiryollarından bir mu. rahhas dün belediyeye gelmiş, bu hu - mastaki hazırlıklar etrafında alâkadar . | sadi faaliyetinin inkişafı tarla konuşmuştur, Gümrük Muhafaza Umum Komutanı Ankaraya gitti Trakya ve Çanakkalede İstanbul mu.| hafaza gümrük başmüdürü Hasan Kob- #rle bereber teftişlerde bulunan güm rükler muhafaza genel komutanı Tüm. general İbrahim Lüt& Karapınarın şehri. mize geldiğini yazmıştık. Dün, Tümgenerat İbrahim Lütfi Kara. pınar, Ankaraya müteveccihen hareket Deniz işleri: Tırhan vapuru Çarşamba günü geliyor Almanyada sürat tecrübeleri yapılan 13.96 mil yaptığı anlaşılan Etrüsk tipi vapurların ikincisi olan Tırhanın mem leketimize gelmek üzere yola çıktığı- nı yazmıştık. 'Tırhan vapuru önümüzdeki Çarşam” ba günl şehrimize gelmiş bulunacak- tır. Beşyüz İngiliz seyyahı geliyor Ağustosun üçünde Markopulo va - puru 500 İngiliz seyyahı ile çehrimi- ze gelecek, seyyahlar buradan Bursa ve Çanakkaleye gideceklerdir. Manyası ziyaret etmiştir. Sant on birde Sirkeciden hareket eden Bu ziyarette, İstanbul limanının, ik -|28 nümarah katar Yenikapı wtasyonuna için, ittihazı! geldiği sırada trenin içinde bulunan kon. icab eden bazı tedbirler etrafında konu -|düktör Hayrullah tren henüz. istasyon şulmuştur. Bilhassa, müstakbe) şehir plânmın tat İ vaziyetine müteallik bazı meseleler hak. kında Rerufi Manyas, valiye izahat ver. Atatürk köprüsüne döşenen Paylar sökülüyor Şişhane ile Galata arasındaki yolun meyli yüzde altı, Azabkapı ile Şişhane arasındaki yolun meyli yüzde sekiz oldu. ğu için, bu yollardan tremvay geçemiye. cektir. Belediye Atatürk köprüsüne dö - şenen tramvay raylarını söktürmekte - dir. Vall Bakırköy kazası yollarını teftiş etti Vali ve beldiye reisi Lütfi Kırdar dön Bakırköy kazası dahilixleki yolları tet. kik etmiştir. Nahiye müdürleri belediye işlerile yakından meşgul olacaklar Vilâyet nahiye müdirleri dtin beledi - yede toplanmışlardır. Toplantıda vali na. hiyelerde yapılacak işler hakkında iza - hat vermiş, müdürlerin beledi tenbihleri. ni yerine getirmek için gayret göstermele. Kabzımallar sebzeleri hale sokmadılar Bahçıvanların şehrin uzak semtlerinden taşıyıp getirdikleri sebzeler sokak ortasında kaldı n 5; Bm? EE; biki srasında limanın nerede yapılacağı | İmevzuu etrafında ve Kmanın bugünkü| iyapmadan yere atlamak istemiş ise de vagonun basamaklarını inerken iki va » gon araşma düşmüştür. Hayrullahın ka. İssı tekerleklerin allıns rastlamış ve göv desinden ayrılmıştır. Bu feci kaza, hiç bir kimse tarafından farkedilmemiştir. 'Tren istasyon yaparak yolcular inmiş ve tam hareket edeceği sırada tekerleklerin altındaki Kanlar, vü. cud halk tarafından görülmüştür. Kafası ve vücudü ayrı ayrı tren altından çıka. cıkan cesedin, kondüktör Hayrullaha âid olduğu görülmüştür, Kazaya nöbetçi müddejumumisi Neca. İti Kütükçüoğlu el koymuş, adliye tabibi Enver Karer cesedi muayene etmiştir. Vek'a maheilinde belediye len heyetimden Fethinin iştirakile bir keşif yapılmış, bu. wu müteakib sayt 12 de trenin seyrine müsade edilerek münakalâtın inkıtaa uğramaması temin edilmişti Tahkikat neticesinde hüdisenin bir mes'ulu olmadığı ve kondüktörün bir ka. Sokakta kalan sebzeciler ve sebze küfeleri Sebze müstahsillerinin malı evvelki|tr. Tetkikatın verdiği neticeye göre kab. gece hale sokulmamış, dışarıda bırakıl .İzimalların müstahsilden fazla para al mıştır. Bahçıvanlar belediyeye şikâyet et. İmak için bu şekle baş vurdukiâr, malla. mişler ve bu halin önüne geçilmesini is.İsı sotmaktan sarfı nazar ettikleri anla . temişlerdir. Dün iktımd müdürü hale gi -İşilmiş, o suçluların o tesbitine (ogeçil- derek şikâyetin mahiyetini tetkik etmiş.İmiştir. zaya kurban gittiği anlaşılmıştır. Bira fiatları ucuzlatılacak Son neşredilen bir kanunla, İnhisarlar Umum Müdürlüğüne devredilen bira te. seat ve satış hakkını kullanmak üzere, İnhisarlar idaresince hazırlıklara başlan. muşta. Bira fiatları da tenzil edilecektir. Şim. di 30 kuruşa satılmakta olan bira şişe. erinin. Satları, az ahkollü içkilerin ta - mimi ve bütün halk tabakaları tarafın - dan fazla alkollu müskirat yerine içile » bilmesi için, 20 kuruşa indirilecektir. Yeniden yapılan ve litresi diğer rakı - ardan daha ucuz olarak 188 kuruşa satı. şa çıkartılan üzüm somasından mamul 40 derece rakı da gelecek hafta içinde pi. yasaya arzedilecektir. Teşekkür Zeveim, babamız ve dayım Denizbank fen heyeti fyelerinden emekli (Odeniz binbaşı Bedri Acıgölün ölümü dolayısile Devlet De - SUPİK - HAÇIK Vodril 8 perde okuyucu Aysel Temmuz 8 İstanbul Üniversitesi A. E. P. Komisyonundan: Yapılacak iş Keşfi (o Teminatı İhelegünü Saati Gureba H. Kulak, Boğaz, Burun klini. ğinde yapılacak tahta mobilya, 1605 Li. IM Li. < 27/7/8859 10 Gureba H. 2 ci Şirtirji kliniğinde yap. tırılacak tahla mobilya, Pp 3168 238 » >» >» 10,5 Üniversite merasim sslonunun betona çevrilmesi, 1583,47 19 » o. 15 Soba kurulması tamiri boru ve tefer. rüatının slınması, 1683,90 Zr » > > 18,5 1 — Yukarıda yapılacak işler Rektörlükte açık eksiltmeye konulmuştur. 2 — İsteklilerin tahta mobilyalar için Üniversite mimarlığından ihaleden beş gün evvel vesika almaları, döşemenin betona tahvili işi için de 1000 liralık bu gi bi işler yaptığına dair İstanbul Vilâyetinden Baleden 8 gün evvel vesika alma. ları, s6ba işi içinde bu gibi işler yaptıklarına dair vesika göstermeleri ve bütün #steklüerin 939 Ticaret Odası vesikaları göstermeleri lâzımdır. 3 — Bu işlere sid şartname, keşif ve diğer evraklar Pâzartesi, Perşembe gün. seri Rektörlükte görülür. «4974» YALOVA KAPLICALARI TEMAMEN AÇILDI Yalova kaynaklarının «Hyperthermale> Radio . active ve müsekkin deval suları, romatizma ağrıları, siatik, her türlü asabi elemler ve nevriteler ile nikriz, şişmanlık ve şeker hastalığı gibi tegaddi arızaları ve hazım yolları bilhassa em'a ile safra kesesi hastalıklarmın ağrılı şekilleri (kolit, müzmin ve muannit isâi, Spasmodigue inkibaz, iltisakât clemleri) müzmin sancılı rahim ve tenasül guddeleri emrazı gibi mütenevvi hastalıkların tedavisinde çok müessir ve asir. lardanberi de mücerrebdir. Termal kür ve rejim yemekleri mütehassıs doktorların daimi nezareti altın. dadır, Kaplıcada su altında veyahud kuru masajlar, fizyoterapi ve elektrikle te. davi dahi tatbik edilir, her türlü tıbbt tahliller yapılır. Piatlar; Termal. otelde (pansiyonla beraber) bir kişi için 605 kuruştan 770 kuruşa kadar, İki kişi için 950 kuruştan 1100 kuruşa kadar. Hususi banyolu odalar ve salonlu hususi daireler fiatları 1210 Kr. la 1750 kuruş arasındadır. Büyük otel ve Çınar oteli tamamen tecdid edilmiştir. Her odada sıcak, soğuk akar suları vardır, konfor tamam ve mükemmeldir. Fiatlar: Büyük otel (pansiyonla beraber) bir kişi için 420 kuruştan 590 kuruşa kadar, İki kişi için 730 kuruştan 840 kuruşa kadar, Lüks salonlar 895 kuruştan 1060 kuruşa kadar. Çınar oteli (pansiyonsuz) bir kişi için 200, iki kişi 300, üç kişi 400 kuruştur. Kç. otel (pansiyonsuz) bir kişi 125 iki kişi 200 kuruştur. Taş otel (pansiyonsuz) bir kişi 100 iki kişi 150 kuruştur. Pavyon (pansiyonsuz) bir kişi 80 He kişi 80 kuruştur. Fiatlarda servis 96 10 ları dahildir. (4793) Nafıa Vekâletinden: Eksiltmeye konulan iş: 0. HE 1 — Büyük menderes tabilerindğin akk enleri: erinde Yapılacak regvlâtörle Sarayköy ovasını sulamak üzerci gegyül “n © riyakıçı, sinai imalâtı keşif bedeli (470.00) lira (70) kuruştk., DO taş ssat Vİ 2 — Eksiltme 24/7/9399 tarihine ö “Yan dis 15 te Nafıa Ve. kâleti su işleri reisliği su eksiltme kolusyW Açıkör zarf usulile yapı. Yacakfir. “ $ a 3 — İstekliler eksiltme şartnamesi, mukavele pru,©. A#“ydırlık işleri genel şartnamesi, fenni şariname ve projeleri 23 lira 50 kuruş mukebilinde su işleri reişliğinden alabilirler. 4 — Eksiltmeye girebilmek için isteklilerin 22.550 lira 19 kuruşluk muvakkat teminat vermesi ve eksiltmenin yapılacağı günden en az sekiz gün evvel elle, rinde bulunan vesikalarla birlikte bir dilekçe ile Nafıa Vekâletine müracaat ederek bu işs mahsus olmak üzere vesika almaları ve bu vesikayı ibraz etme. leri şarttır. Bu müddet İçinde vesika talebinde bulunmayanlar ekâiltmeye iştirak edemezler. 5 — İsteklilerin teklif mektublarını ikinci maddede yazılı saatten bir saat ev. veline kadar su işleri Teğsliğine makbuz mukabilinde vermeleri lâzımdır. Postada olan gecikmeler kabul edilmez. (o (2552) (© (4602) Arkara Polis Koleji Müdürlüğünden Uselere müadeleti Maarif Vekâletince kabul ve tasdik edilen Polis kolejinin birinci smıfına orta mekteb mezunlarından müsabaka ile leyli, meccani elli ta. leba slmacaklır. ' Müsabaka tarih - coğrafya . türkçe ve riyaziye derslerinden tahrir! ve çifahi olarak yapılacaktır. Talib olanlar, müsabakanın ne suretle yapılacağını ve diğer kayıd ve kabul şartlarını vilâyetlerde emniyet müdürlüklerinden ve kazalarin emniyet komiserliklerinden öğrenebilirler. £ (2696) (4828)