8 Temmuz 1939 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

8 Temmuz 1939 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

ii DAA A AR SON POSTA Ne malmış! A rkadaşım gazeteden bir hava- dis okuyordu: «Harice sevkedilmek istenilen kok - muş bir mal vapurdan çıkarıldı.» — Ne malmış- Dedim. Bunu demekle kokmuş ma- hı değil, kokmuş malı ihraç etmek isti- yen malın gözünü kasdediyordum. Arkadaşım devam etti: «Mudanya IKmanından Alman ban - dıralı Danau vapuruna harice sevke - dilmek üzere fki yüz balye koza kı - rıntısı yüklemiştir. — Ne malmış! Dedim, bunu demek'e koza kırıntı - larını değil, Türk toprağında yaşıyan ve 'Türk ihracat emtiasına suikasd ha- zırlıyan bu musevi taciri kasdediyor * dum. Arkadaşım devam etti: «Vapurun kaptanı alâkadarlara mü Tacaat ederek: — Ben bu malı götüremem. Zira te- fessüh etmiştir. Etrafa koku heşret - mektedir. Bu koku diğer mallara da sirayet ederek bozmak tehlikesini tev İd etmiştir.» — Ne malmış! | Bunları biliyor mu idiniz? Çindeki “imtiyazlı mıntaka'ar ,, nedir ?. Sik sik ajans telgraflarında gö rürsünüz: Japon- Jar Çindeki İngi- liz, yahud Fran- sız imtiyazlı mn takaların: ablu - ka etmişler, bu »- ralarını zaptey - Yemek arzusunda imişler. İmtiyazlı mın- takaları haiz bulunan şehirler beynel- milel ticarete açık bulunan şehirler - , dir. Bu şehirlerdeki ecnebiler müm - taz bir idareye tâbi bulunmaktadırlar. Polis ve belediye imtiyaza sahib bu - Iunan devlete aiddir. Devletler ve Çin arasında 1901 senesinde yapılan pro- tokola göre bu şehirlerde devletler a5” ker bulundurmak bakkını haizdir - ler. Şangay, Tiençin, Hankeu, Honkong İzdivaçta Tahsil meselesi Okuyucularımdan bir genç erkek bana taahhüdlü bir mektub yolla - mış, Hayatının en büyük meselesini burada anlatmak müsaadesine ma - Uk değilim İkinci alâkaderin da gözüne ilişebilir, halbuki mahrem kalması lâzımdır. Bumunla beraber hâdiseyi umu - mi bakımdan mütalea etmek müm - kündür, meselâ: — Mütemadi harbler dolayısile «ahsili Jisenin son sınıflarında kal- mış bir'genç erkek. Üniversiteyi bitirmiş bir genç kız la evlense mes'ud olur mu ve genç kızın böyle yarım tahsilli bir erke- ği sevmesine ihtimai verilebilir mi? * Ben normal olarak tahsil bahsin- za dalma faik m. Fakat bir genç kızın muhteme: bir namzed ü- zerinde düşünürken ilk olarak tah - sil noktasını ele aldığın: size söy - erlerse inanmayınız: Bilâkis bu nok ta en sonra göze çarpacak olan nok* tadır. Dedim, bunu demekle tefessüh et - miş olan mal: değil, tefessüh etmiş ma- hk gemiye koyup diğer ihracat malla- rının da tefessühüne sebebiyet vere - cek olan mütefessih ruhlu insanı kasd” ediyordum.» Arkadaşım devam 'etti: «Bir vukuf heyeti teşkil edilerek ge- miye gönderilmiş. Heyet icab eden tet- kikatı yapmıştır. Neticede malın te - fessüh ettiği tesbit edilerek bir rapor tanzim edilmiş, ve mal gemiden çıka“ rılmıştır.> Ne malmış! im. Bunu demekle, gene gemi « çıkarılan malı değil, gemiye ma - ı iyen malın gözü kasdediyor- dum. Çünkü ihracat emtiamızın mü “ seccel suikasdeisi belki bundan evvel de ayni sulkasdi yapmıştı. Bundan sonra da imkân bulunca yapacağı şüp hesizdi. Bence, tefessüh etmiş malı gemi - den çıkaranlar, tefessüh etmiş malı ge miye yükliyen malın gözünü de tica - Çocuklukla genç kızlık arasındaki Kör. pe kızlara bluz - Etek son derece yaraşır. Bu bluzların biçimleri çok sade olmalı. ; P dır. İncecik Bir büstü türlü iü kap- yet âleminden kapı dışarı etmeliydi -| yala yükleyip kendi tabif güzelliğini ka. Me. pamak manaşız olur. Samet gl velisi Fakat büsbütün de ağır başlı olmama. 81 için bazı renkler, süsler katmayı ihmal etmemeti, meselâ işlemelidir. Basi; fakat alacalı bulacak bir brode... Yalnız önünü, yalnız yakasını, hattâ yalnız yakasının uçlarını işletmek yeter. Daha gösterişli bir şey isterseniz - model. deki gibi . (robası müstesna) tekmil 203. Yüksek yerlere çıkan şimendiferler sürü işletirsinir. Bü takdirde yakarna, Dünyada © kollarına ince birer su geçirmek, hattâ bir yüksek mahalle > sıra zikzak işlemek kâfidir. re çıkan şimen - —— ii diferler o cenubt ein nim Uçukların tedavisi hunmaktadır. iz “ Uçuk, ufacık bir şeydir amma kadın) Cordillâre des güzelliğinin bu kadarı dı taham Andes'te bulunan şimendiferlerin ço- | yoktur. Kırk yılda bir gelip geçse rs ise... ii Bazı kadınlarda her ay başında (zâh da. yüksek yerlerde işlerler. ei 7 Ğ ha evvel, gâh daha sonra) tekrarlar. O Şili ve Bolivya arasında 3,000 met-|vakit sinirlenmemenin imkinı yoktur. iv Çünkü: En az birkaç gün sürer. Bu birkaç re irtifada demiryolları vardır. «Pe - rü ç ün öçinde makyajın düzgünlüğünü bn. Tu» da 4,000 ile 4.840 metre arasın - a ve Al MERİ dadır. Uçuk neden olur? Bazan çok baharlı Şili ve Arjantin'de 4,200 metreye ka | yemeklerden, barsak tembelliğinden, ba. zan da korku, üzüntü gibi asabi haller. dar çıkarlar. deh; —————) önce bir yanma ve kaşıntı halinde göbi başlıca büyük şehirlerde devlet -| başlar. Ekseriyotle dudak hizasında, ba. lerin birer imtiyazlı mıntakaları var -|zan da burun veya çorede belirir. Kaşı - i matmalıdır. Çünkü başka taraflara da dı. Japonya Çinde bulman bu İmti -| e. ti; dört gün yerle bir iki bafla yazlı mıntakaların ilgasını taleb ey -|devam eder, İçinde su topladığı vakit lemektedir. kat'iyen basım koparmamalıdır. Mikrob Zaten uçuğun en büyük tedavisi el sür. memektir. Daha doğrusu eli ancak bile rek ve uygun İâçlar kullanmak üzere sürmelidir. Birçok kadınlar uçuğun üstüne kremden koyarlar, Halbuki min terkibinin ucuğa iyi geleceği edilemez. Aksi ihtimal de yok doğ İ Yapılacak şey şudur: Bit kördanın kibrit çöpünün ucuna temiz pa malı, eczaneden biraz aleonl idoğ Eğer hatırımda yanlış kalmadı ise Amerikalıların milli kahraman de recesine yükselttikleri & tayyareci Lindberg şu Okyanus üzerinden at- alıp Kadın Köşesi i Pek genç kızların , elbisesi lama teşebbüsüne girişmeden önce tahsilini yarım bırakmış bir gençti. Amerikanın en zengin ailelerinden birinin çok güzel kızı ile evlendi. Sonra da tayyareciliğini bırakma - mak şartile tahsilini tamamlamaya koyuldu. Vaktile ağır sıklette boksun ci han şampiyonluğunu kazanmış o - Jan Dempsey'in hem çok tahsilli, bem de çok güze! bir zevcesi oldu « ğu söylenir. Söhretler! bırakarak i- çinde yaşadığımız insanların arası - na ipelim. Orada da bu hâdisenin muhtelif şekillerini görürüz. Tahsili nisbeten az bir erkeğin yüksek tahsil görmüş bir genç kız tarafından sevilmesi, onun yanmda mes'ud olması çok mümkündür. Yal nız ve çok mühim bir nokla olarak söylüyorum; arada kafa, ruh, gör - gü, muhit denkliği olmak şartile. Okuyucuma son söz olarak: Talim açık olsun, diveceğim ve bir de tavsiyede bulunacağım: — Mektub yazmaktan vazgeç, di“ linle söyle. TEYZE kibritin pamuklu utunu batırmalı, Birkaç Harice Kirli yumurta gönderen bir tüccar adliyeye verildi Tüccar köylünün sattığı yumurtaların kirli olduğunu ve bunları temizlemenin de nizamnameye aykırı bulunduğunu ileri sürdü Sultanahmed | inci sulh ceza hüki mi Reşid dün, bir ihraç malından çı” kan, karışık bir davanın duruşmasına bakmıştır. Davaya sebeb teşkil eden hâdise şu- dur: Hamdi isminde bir yumurta taciri- nin Avrupaya sevketmek üzere, bulun duğu yumurtaların kabukları mura - kabe komisyonu tarafından yapılan tetkikatta kirli görülmüştür. Harice bu şekilde yumurta sevketmek mem” nu olduğundan, Hamdinin yumurta ih racı nizamnamesi' mucibince, hakkın - da takibat lerasına lüzum görülerek, kendisi adliyeye verilmiştir. Hâdise » nin muhakemesine, Sultanahmed bi - rinci sulh ceza mahkemesinde dün baş lanarak, Hamdi, yapılan sorgusunda kendisini şöyle müdafaa etmiştir: — Bizde temiz yumurtaya yüzde yirmi beş nisbetinde dahi rastlamak güçtür. Bu kabahat İse, tüccarda de - il, doğrudan doğruya istihsal eden lerdedir. Müstahsil, yumurtayı böy » le satar. Yumurtaların üstünü yıka mak, yahud kabuklarını kazımak su * retile temizlemek mümkünse de, bu da nizamnameve aykır: harekettir, memnudur. Biz de, aldığımız malı ayni şekilde satmak zaruretinde kalı- TİZ. Hâkim, bunu müteakıb hâdiseyi tet kik eden vukuf ehlini dinlemiştir. Eh- livukuf da asağı yukarı ayni kanaati ileri sürmüştür. Mahkeme, dava mevzun olan hâ - diseyi tetkik ederek, kararım bildir - mek üzere, duruşmay: bir başka güne bırakmıştır. Satiya yolsuz'uğu hakkında malümat istenilen müesseseler. - den bazıları cevab ve: Satiye yolsuzluğu etrafında » adli tahkikat birkaç güne kadı ticeve varacaktır. Üsküdar sorgu hâkimi tarafında evvelki gün isticvab edilen Reasürans şirketi eski müdürü Refi Bayar hak - kmda bazı mevkuflar tarafından ileri sürülen hususatı reddetmiştir. Bu ba kımdan bu noktada ısrar eden maz * nunların yeniden dinlenilmeleri mev - zuubahstir. Refi Bavarın isticvabını muhtevi ev- rak, dün 4 üncü sorgu bökimliğine gön derilmiştir. Hâkim Sami, bu husus - taki kararını bugün verecektir. Sormu hâkimliği tarafından hâdise «etrafında bazı müesseselerden müzek kerelerle malümat istenmişti, Mües - seseler tarafndan verilen cevablar - dan bir kısmı gelmiştir. Tahkikata, bugün de ehemmiyetle, n ağzından ve burnundan kan getirecek surette dövmüştür. Bu hâdiseyi müteakıb, zabıtaca yaka lanan suçlu karakola gitmek isteme » miş ve bu yüzden kendisini merkeze rmek istiyen polis memuru Ham diyi de, yakışıksız sözlerle tahkir et » miştir. Her iki suçundan dolayı dün adli - yeye teslim edilen Nazmi, asliye dör - düncü ceza mahkemesinde gusunda hâdiseyi inkâr etmişse” de, neticede mahkemece tevkifine (karat verilmiş ve duruşma bazı şahidierin celbi Için talik olunmuştur. Elektrik cereyanını çalan bir berber üç ay hapse mahküm edildi Bahçekapıda Adnan isminde bir ber berin gayrimeşru surette elektrik cer reyanı, kıfllandığı anlaşılarak kendisi adliyeye verilmiştir. Suçlu, Sultanahmed birinci sulh ce- za mahkenşesinde yapılan duruşması sonunda, 3 ay müddetle hapse mah « küm edilmiştir. Bir komünistliik suçlusu ağır cezaya verildi Roma Nikolof isminde bir komünist lik suçlusu, hakkında yapılan tahki « katı müteakıb sorgu hâkimliği tara * fmdan ağırceza mahkemesine sevke dilmiştir. Maznunun muhâkemesine, hafi ce sede, dün başlanmıştır. Fatih noteri vazifesine iade olundu Noterliğinde vukubulan bir yolsuz lukta İhmali iddia olunan, ancak ya « A guhakemesi sonunda beraet e * e “Noteri Şükrü, Adliye Vekâ- male ig ğine iade olun * okuktaş sant el ik okulunda, saat M4 te fevkalâde umu « mi kongre yapılacaktır. Azanın teşriflerini rica ederiz. RUZNAME; : 1 — İdare heyeti mesni raporunun okun « ması. 3 — Murakabe beyeti raporunun okunma" m. 3 — 3512 No. ve 28-60-1939 kabul T. ce miyetler kanunu ahkimına tevfikan birle ğin fesih, menkul ve gayrimenkullerinin tag fiyesi, İdare heyeti İstanbul limanının ıslahı için tetkikat yapı'acak Bu ayın 12 sinde Gip bahri ticarel şirketinin mümessili şehrimize gele « cektir. ” Mümessil, İstanbu! limanına âid bir hakaret eden bir sarhoş çok teknik meselelerin tetkiki ile iş « tevkif edildi tigal edecek ve modern liman sistem üzerinde bir daküka tutmalıdır, ii edi ve çalışma şekil ve vasıtalarının İs * Hepsinin basiti temiz bir talk pudrası.) Evvelki akşam Feriköyünde Alinin | tanbula tatbiki hususlarının nelere ve ne bir pamuk parçasını daldırmalı, uçu.İkahvesinde çıkan bir kavga sonunda|beste olduğunu tanzim edeceği rapor- ğu bol bol pudcalanmalıdır. Nazmi isminde biri, arkadaşı Zikriyilla bildirecektir. defa uçuğa dokundurmalığır. Mer s»fe. rinde pamuğu değiştirmelidir. Bu ilâç ü. çuğu çabucak koru! Yahud hetmi kökünü kaynatmalı, su - vuna birkeç kat gazlı besi batırıp uşuğan devim olunacaktır. Arkadaşını döven ve memura