11 Temmuz 1939 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

11 Temmuz 1939 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

A Me SON POSTA ÖR inim il ASFALTIN OLÜMÜ stanbul sayfiyelerinden birinde a5- falt bir yol üzerindeyiz. Arkadaşım: — Daha yaşardı amma, bakımsızlık- tan gjti. Dedi. Ayağım bir çukurda tökezledi. Aya- dımı çukurdan çıkarırken birkaç sene evvelini düşünüyordum: Asfalt henüz yeni yapılmıştı. İnsan ona baktığı zaman Zziftle kumun bir - birine karıştırılıp pis kazanlarda kay - natıldıktan sonra çakıllar üzerine dö - külmüş olduğuna inanacağı gelmiyor - du. Sanki o, sonu gelmiven pek ka » dife.. Yahud da yer allından yer yö ne çıkrraş bir siyah kehribar damarıy - dı. Daha doğrusu hem oydu, hem de öleki. Çünkü kadife kadar yumuşak, ve kehribar kadar parlaktı. Otamobiller onun üzerinde fazla tez yik yapmamak için uçar gibi ilerledi. Yaya yürüyenler ikide bir eğilmek ve ellerile onu okşayıp il klığınn zevkini bir kere de mek isterlerdi. Bir! genç kız grüpu hep den başlarını e ğip ona baktıkları zaman kendilerini | Bunları biliyor mu idiniz birer esmer güzeli halinde orada görür lerdi. Geceleri, yol kenarındaki lâmbala - rın onun üzerine akseden ışığına ba - du?... * nun yüz! er, geçtiler. Bir başka atın nalı bir rahne açmıştı. geçtiler. Artık at nalları, araba, kerlekleri mütemadiyen çıvorlardı. Hiç kimse a kapatılması Tüzumunu di altındaki yi Ayağımm rı görünen, yer yer çö Ona yaşıyacağa benzemiyordu. 7 42 senede konferansını bitiremiyen profesör de Viyanalı bir profesör, Viyana üni - versitesinde 42 sene müddetle her gün Esaial'nin #k fashna deir Oöknelerne verdiği halde bir türlü nihayetine ge- lememiş, ölürken de bu yüzden; — Ne yazık konferansımı bitirmek nasib olmadı! demiştir. Halli güç bir mesele.. Hakiki adını yazmaktan çekinmi- yen bir genç kızdan şöyle bir mek- tub aldım: — «Mütevazi, daha doğrusu fa - kir bir ailenin kızıyım. Yaşım 17 dir. Hayatımı kazanmak ve 6 çocuklu aileme ufak bir yardımda buluna - bilmek için bir yazihanede çalışmak tayım. Vaziyeti vaziyetimin tamamen Zıd dı olan, yani çok zensin genç € - kekle tanıştım. Bana dedi ki: «Seni seviyorum. Yalnız dikkat et, bu sevgi belki devam etmez. Şa- yed günün birinde ailem bana mü- nasib birini bulur da onunla evlen - mekliğimi isterse kabul ederim, hat- tâ bulacağı kızı beğenmezsem da - hi. Buna mukabil ailem bana bir kız bulmazsa ve ben de evlenme zama- nının geldiğine hükmedersem O zâ“ man seni alırım. Aksi halde ölüncü- ye kadar sana kardeş nazarile baka- rım..» : Ve sık sik konuşmaya başladık. Tafsilât vermeye lüzum yok. Şura- sım biliniz ki, günün birinde kendi» mi onun metresi olmuş buldum. ! Fransadaki avcıların sayısı nekadardır ? Fransada (son günlerde nejredi . len resmi bir ista tistiğr a 1939 senesinin Mart aymda tes. bit edilmiş olan sverların sayısı: 1,557,540 a baliğ olmuştur. 25 1088 senesine kıyasen 40,000 bir fazlhe| dellerin şıklıklarını kaybettiği görü - 2 lik vardır. « Şir, Yedi defa doğan kelebek Bu kelebek, renkli kanadlarile dünyaya çikma - dan evvel yedi de. fa doğmuştur. Bu doğuş (o hayvanın a dir, Şimdi gene eskisi gibi çalışmak - tayım ve gene buluşmaktayız. Yal- nız bahsi ne o açabiliyor, ne de ben. Vaktim hep düşünmekle geçiyor: ! — Evlenme teklif etmek. 2 — Menfi cevab alırsam ailesine müracaat etmek. 3 — Bu da olmazsa hem onu, hem de kendimi öldürmek. Vakıâ beni istiyen bir genç var. Fakat genç bir kadın kendisini genç bir kız olarak satamaz. Bekâr kal - maklığım da mümkün değil. Beni biran evvel bir yuvaya sahib yiki karşısındayım. Ne yapa Bu okuyucum için yapılacak ik gey; Karşısındaki erkekten fikir sor- mak olmalıdır. Onun fikrin! öğren »- meden biçbir şey düşünülemez. * Bay Hikmete: Maksadınız eğlenmek olmadıkça bu teşebbüsten bir fayda çıkabilece- ğine kani değilim. * Bay «M. Can» »: 9-6 tarihini tanyan mektubunuz «22-6 tarihli mektuba zeyildir» kay- dini ihtiva ediyor. Fakat ben bu ik mektubunuzu atdığımı hatırlıyamı- yorum. Lütfen tekrar ediniz. TEYZE Kadın Köşesi Akşam için orijinal bir elbise karken çok kere, ışığın nereden gel diğinden şüpheye düşerdim. Acaba hakikaten Tâmbaların ışığı mı ona ak - sederdi? Yoksa onun da yanan bir! yık vardıda o yer üne çikıyor ve lâmbamn fanusunda mı toplanıyor - Günün birinde aksi bir atın nalı o - de bir rahne açmıştı. “Gördü Onu da gördüler, kamyon te - ahneler a * rahnelerin dinmedi. Ve Niğini, cilâsı - süz ölmemişti amma; can çekişiyordu. bakmazlarsa bir seneden fazla mi ellisi 22 yumurtacık halinden renkli kanadlı kele. bek oluncıya kadar geçirdiği istihaleler » da Kareli tafta, yerinde kullanılınca, ne 4 İşık görünüyor. Kolları kabarık sıkı bir ceket, kloşu otuz, otuz beş yıl önceki kadın modasını hatırlatacak şekilde ar- kada fiyongalarimış bir etek... İşte ka- reli taftanın kullanacağı en güzel yer... Yerli kumaşlarımızın ârasında bun- ların pek ucuz ve pek güzellerini bula” caksınız. Modelin tıpkısın: yapabilmek bir iştir. Çok defa uygun kumaşın bu- lunamaması yüzünden en güzel mo » lür. Burada o mahzur &kla bile gelme imeli. Yapacağınız elbiseyi aynen kar- şımzda görüyorsunuz demektir. bir şapka , Zarif Ufacık, fakat gözü derhal çeken hoş bir model. Bu alımı biraz da renginden atiye tabkikaii bil hafta içinde neticelenecek Sorgu hâkimliği Ankarada bulunan bazı zevatın malümatlarına müracaat edilmek üzere Ankaraya istinabe evrakı gönderdi Satiye yolsuzluğu tahkikatma de - vam edilmektedir. Görülen Tüzum üzerine Satiye Şir - tağı bulunan avukat Ekremin de, müd deiumumdlikçe malümatına müracat edilmiştir. Atıf Ödülün ortağı olmak İketi müdürü Lâzyanın dün 4 üncü|dolayısile tahkikatın, Ekrem İlhami * sorgu hâkimi Sami tarafından yeni - den şehadetine müracaat edilerek, hâ- dise ile alğkalı bazı hususlar hakkın - da, kendisinden izahat almıştır. Soryu hikimliğince Ankarada bu - Turan bazı kimselerin de şehadetine Yüzüm görülerek, hazırlanan istinabe varakaları Arkara sorgu hâkimliğine önderilmiştir. Bu şahidler meyanındâ bazı mühim ve tanınmış zevatın da bulunduğu an- laşılmaktadır. İstinale yolile alınacak ifadelerin, bugün Ankaradan İstanbul adliyesi - ne gönderilmesi beklenmektedir. Bu taldirde tahkikat neticeye varmış o “ lacaktır. Ve sorgu hâkimi evrakı mü - talea için. müddelumumiliğe gönde - reoektir. . Dün, mevkuflardan Atıf Ödülün or- ye de teşmil edilmesi ve bunun bir ha“ zırlık sorgusu olması ihtimaline bina“ en, sordüğumüz suale müddelumumi Hikmet Onat; » — Böyle bir şey kat'iyen mevzuu * bahs değildir. demiştir. Satiye tahkikatı, bu hafta içerisin * de kat'i surette neticelenecektir. Pirinççi köyünde kız kaçıran- lardan biri daha yakalandı Bir müddet evvel Eyübe tâbi, Pi * rinççi köyüne kız kaçırmak için gideli yedi Kıpti, Mustafa isminde bir köy * lüyü öldürmüşlerdir. Suçlulardan be şi yakalanmış, ikisi ise firar etmişti. Firarilerden Niyazi, İzmirde yaka * Yanarak, İstanbula sevkedilmiş ve dü 4 üncü sorgu hâkiminin kerarile tev * kif edilmiştir. Kırklarelinin küçük gazete müvezzileri Kırklareli (Hususi) — Asfalt yolun Burgaza kadar uzanışı şehrimizde ga- zetelerin çok erken satılmasına yar — dım etmektedir. Otobüsler saat 15 te Kırklardline gelmektedir. Bayi Ah - medin küçük ve çalışkan müvezzileri birbirlerinden üstün bir süratle her tarafa dahp çıkarak | saat zarfında el- Jerindeki gazeteleri satmaktadırlar. Takriben 10 kişilik bir gruptan ibaret olen bu yavrular bu yüzden birkaç kuruş kazanarak ev bakmaktadırlar. Resim, dört çalışkan müvezli göster - mektedir. bir çiçek ve kırmızı bir kuto İle süs - Xi.. Bütün bunlar ayrı ayrı göz çeken birer fantezidir. Şapka küçücük bir tok olmasa da iri, geniş kenarlı karışık bir şey olmasaydı bu kadar süs mübalâğalı görünebilirdi. Fakat bu halile kırmızı rengi de, tülü de, tüyleri de ona pek ya geliyor. Vualeti kırmızı, kendi kır -İraşmış. Kısaca oya gibi zarif, sevimli mızı grogrenden, tüyden yapılmış iri bir şa İzmitteki muazzam bataklık kurutulacak İzmit, (Hususi) — İzmit körfezi. İzmi şöhriide nihayet bulmaktadır. Körfeğin nihayetlendiği saha ise, geniş ve muazza bir betaklıktır. | Bu, bataklığın kurutulması, birka$ yüz bin liraya ihtiyaç göstermektedir. Halkın ve şehrin sağlığı: üzerinde müe# #ir olan ve hastalık yapan körfez batak ığının kurutulmasına evvelce teşebbüf €dilmiş ve yüz binlerce lira da sârfedik miş bulunmasına rağmen maalesef bö mümkün olamamıştır. Bu defa, ARIN Şefimiz, İzmiti şerefle” direrek geçerlerken, fa9! belediye reisk miz, İsmet İnönüne, şehrin bu hayati derdini arz ve izah ederek kurutulma hususunu istirham etmişti. Memnuniystle ve sevinçle öğrendiği me göre, Nafıa Vekâleti hemen faaliyet# geçerek bü işle meşgul olmuş ve 12 z3$ tan mürekkeb bir fen heyetini şehrimizi göndermeğe kârar vermiştir. Heyet, yakında buraya gelerek tetki- kaf yapacak ve plânı hazırlıyıcaktır. İzmit bataklığı kurutulduktan sonrm şehrin hayatiyatı temin edilmiş ve ef mühim, en büyük derdi hallolunmuş © lacaktır. Bataklık kurutulduktan sonra, bu #* halar, şehrin en kıymetli mevkileri are sında yer alacaktır. Çünkü İzmitte, düz sahada olan top: rakların çok ehemmiyeti vardır. Melüm olduğu üzere, şehir dik ve sert tepelef üzermde kurulmuştur. Şimdi, herkes # şağı düz sahalarda ev yaptırmaktadır. ei Bacaksızın maskaralıklar Müteharrik döşeme