22 Temmuz 1939 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 14

22 Temmuz 1939 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 14

SON POSTA Yazan: Hasan Adnan Ör Kıskanç Melike © — Yok! Evvelâ bumu kabul edin yok- sa bir daha evinize ayak basmam. Hem sizinle bu akşam mühim şeyler konuş- mak istiyorum. Bu halinize bir çare bulmalıyız. Çektiklerinizi gördükçe â- delâ hiddetimden o kuduruyorum. Ali bir hükümdar oğlu, siz bir hükümdar zevcesi olun da sonra bu kadar sıkıntı çekin! Yok bu her vicdanı isyana sü - rükliyen bir hal. Ben ki elli yıldanberi tababet ve hikmet ilmi ile sakal ağar - tan bir insanım muhakkak bu işe bir çare bulmalıyım!. Birden oturduğu yerden fırladı. Ren- karı dolaşırken hiddetle söyleniyordu: — Bir çare bulmalıyım! Bir çare bul- malıyım! Nihayet kuru kafanın önünde durdu: — Aybeye muğber olduğunuz için siz çok çekingen davranıyorsunuz. Koca- nızı senelerdenberi başka bir kadın'n eline terkederek hiç ses çikarmıyorsu- nuz. Halbuki kuvvetli dahi olsa rakibe- nizle mücadeleye girerek onu mağlüb etmive ve Aybeyi pençesinden kurtar- mıya çalışmalısınız. — Fakat neler söylüyorsun Şerefet- tin! Ben öciz bir kadınım o bir Melike, elinin altında ordular var, onunla siz bile uğraşamazsınız! Şerefettin öyle bir kahkaha attı ki, tüneğinde uyuk'ıyan papağan bir çığ- kk kopararak uçmak İstedi. — Onunla uğraşamaz mıyım? İster - sem o kadını bir dakikada mahvede - rim. Onun orduları varsa benim de ki- tablarım, eksirlerim, lâtif ve habis ruh- larım hepsinden mühim: Tecrübele - rim var. O ne olursa olsun nihayet kır- kına yaklaşmış haris ve zevk düşkünü bir kadın! Ah istersem yok mu? Genç kadının gözleri ışıldamıştı. — Mademki iktidarınız var niçin bi- zim intikamımızı almıyorsunuz? Emin olunuz ki ben ve oğlum size dalma min- neldar kalırız. Şerefettin sakalmı karıştırdı: — Size yardım edeceğim; fakat bazı düşündüklerim var. Evvelâ Aybeyi e- winize getirip sefalet ve iztırabınızi, hasta oğlunu ş#stermeliyiz. Kadın ©- nun gözünü bağlamış, imkânı yok &i - « zin bu halinizi bilmez. Durun .âklıma bir fikir geliyor. İmbikte su frkır fıkır kaynıyor buhar oluyordu. o Şerefettin bir kahkaha daha attı: — Şu imbikten süzülen suyu görü - yor musunuz? Çok kıymetli bir eksir. dir o! İçene haline göre aşk veya nefret telkin eder. Şu eksirden Aybeye birkaç yudum İçiremez miyiz? Meselâ bir şer- bet içinde... — Bize gelirse kolay. — Evet evvelâ size gelmeli! Bunu ben üzerime alıyorum. Yarın sabah 'Aybeye bir mektub gönderir, çocuğun rahatsızlığından bahsederek bir kere görmesini rica ederim. Eminim Ki sözü- mü kırmaz. Sonra adamlarından Ko - fuz var ona da söyletirim. — Ah Şerefettin size ması teşekkür edeceğimi bilmiyorum. — Herüz teşekkürün zamanı deği! “Aybey yarın sabah muhakkak size ge- lecek, ben de sizde (bulunacağım; bu eksirden ona birkaç yudum içirmeliyiz. Ondan sonrası kolay. Birkaç kelime daha konuştular. Genç kadın sevinç içinde veda ederken ihti- yar hekim: — Gece yarısı yalnız gidemezsiniz LE haykırdı. uşağım size yol göster- Sessiz ve sadasız meydana çıkan ih- diyar uşak önde ve Aybeyin karıst ar - kada Kahirenin mehtaba rağmen gene karanlık sokaklarına daldılar. * — Kotuz! — Emriniz sultanim? — Hekim Şerefetlinden bir mektub aldım. Bizim Nurettin çok hasta imiş, |bir kere görmemi rica ediyor. Sen ne|doğrusu tasavvur etmeye vakit bula - dersin? mamıştı Mısır İncisini sevdiği gün - Kotuz bıyık altından güldü, hususi denberi hayatı o kadar tatlı bir sarhoş- dostu olan Şerefettin bu sabah erken »'Juk içinde geçmişti ki, şimdi bu sadme den ziyaretine gelerek, Nurettinin has-İile kendini hummal: bir uykudan u - talığını anlatmış ve oğlunu görmesi İs) ann , ibirde ii “ z z ış sanıyor ve kalbinde ilk defa 0- çin Aybey üzerinde teşir yapmasını "İ-| Yarak o kadına karşı affedilmez bir İğ - neo birar duyuyordu. Bu duygu ile berabe, — Gidip bir kere görseniz fena ol - | 9112r duyuyordu. Bu duygu ile beraber maz sultanım ne kadar olsa oğlunuz. büyük bir nedamet ve yıllarca terket - Aybeyin alnında birkaç çizgi belirdi. |tiği bu zavallılara karşı kalbinde yeni — Ya Melike haber alırsa? bir sevgi uyanmıştı. Göz yaşları ve hıç- — Mümkün olduğu kadar gi İkırıklarla başlavan bugün, mazeretler, ket edersek nerden haber alabilir? Ar. | yeminler ve tatlı şerbetlerle (nihayet ka kapıdan çıkar eski bir arabaya bi -İbuldü. Bilhassa bu toplantıya iştirak nersiniz, arabayı ben kullanırım. Me -leden Hekim Şerefettinin o sözleri âşık sele aramızda kalır. hükümdara çok tesir etmişti. O akşam Aybey bu fikri makul buldu. Hem ve ertesi gün tekrar geldi. Ve bövlece artık si gibi Mısır İncisinden kork“ İdevam etti. Artık hiç gizlemeğe lüzum mmuyordu. Biraz sonra eski karısının &- görmeden ekser boş vakitlerini eski ka- vine gittiği zaman dehşetli bir darbeye | rısının yanında geçiriyordu. uğradı. Oğlunu çıplak bir odada hasta yp ve solgun yatıyor, birkaç senede yirmi — Bir haftadır yüzünüzü görmüyo - yaş ihtiyarlayan bedbaht — karısını heyecan ve iztırabdan bir mumya ka -/rum Aybey! Birkaç dakika da beni din- dar sararmış u. Onları hiç bir za - man bu halde tasavvur etmemiş daha lemek lütfunda, bulunur musunuz (Arkası var) e amma Günün Eulmacası 1 28 4 5.6 7 8 9 10 Bir doktorun günlük notlarından Deniz ve kum Banyoları Bugünlerde hemen «ekserisi deniz ve düğümüz birkaç vakadan bahsetmek 15- terim. Büyük ve küçüklerde deniz, kum ve güneş banyolarını müteakıb birdenbire yüksek bir dereceli hararet görü - lür. Basalarııda bü kırk buçuk de - receyi dahi buluyor. Bulantı, kay, baş ağrısı ve vücud kırgınlığı, basan da de- receli hararetin faslalığından sayıkla - malar görülüyor. Şimdiye kadar gördük- lerimizde boğaz ağrısı veyahud diğer mevzii Araz yoktur. Kuvvetli bir pirami- don dozila yirmi dört saatte bu eteşleri indirmek mümkün oluyor. Ve büyük bir terleme #le ertesi günü derece! hararet 385 üzerine düşüyor. Hastada kansazlık, takatsiziiz mevcud. Maamafih derhal ye- mek istiyor. Tabii bir iki gün hafif bir perhiz yapmak lâsundır. Hastalar böy- lece iyileşiyor. Deniz ve kurn banyolarızı ifrat dereceye götürmemeği bir daha tav- 3 — Hidise - Salatalık. 4 — İklimler - Çek iyi 6 — Lâhza 8 — Evvelden anlamak, 7 — İsyan eden - Ay 8 — Taş - Halk, 9 — Manda yavrusu - Cemi adatı 10 - Harab olmuş - İcar Geçen bulmacanın halişdilmiş şekli Soldan sağa: 1 — Mesamst - Ta 3 — ilân - Devet Akba kitabevi Her dilden kitab, gazete, mecmua satar. SON POSTA'nın Ankara ba- yiidir. En iyi Kırtasiys malzeme mm> 5i movcuddur, . Köprüler tamiratında kullanılmak üzere lüzumu olan kerestenin mübayaası kapalı zarf eksiltmesine konulmuştur. İhale 31/7/939 Pazartesi günü semt 15 de Daimi Encümende yapılacaktır. Muhammen bedeli 5258 lira 50 kuruştur. İlk te.» minatı 394 lira 39 kuruştur. Şartname Zabıt ve Musmelit Müdürlüğü kalemin. de görülebilir. Taliblerin ilk teminat makbuz veya mehktubları ile 2490 numara, lı kanuna göre hazırlayacakları kanalı parflarını #hale günü saat 14 de kadar Daimi Encümene vermeleri. o (5282) —— İM Muhammen teminat bedeli | * 490,39 6538.47 Beşiktaş 50 inci okulun tamiri. 496,33 O 061753 Beşiktaş 15 ve 52 İnci okulun tamiri. 16,56 1020.78 İstanbul 34 üncü okulun tamiri. 128,98 17198 Heybelisda ilk okul binasının tamiri 152,00 1760,00 Erenköy . İçerenköy (Ethem efendi) caddesinin katran. lanması, “638,33 TITİ,6T Kuzguncuk 45 inci okulun tamiri, Tatmin bedelleri ile ilk teminat miktariam yukarıda yazıh işler ayrı ayrı açık eksiltmeye konulmuştur. İhale 25/7/9399 Salı günü saat 14 de Daimi Encümen. de yapılacaktır. Şartnameler Zabıt ve Möatmelit Müdürlüğü kaleminde görüle. bilir. Tal#blerin hizalarında yazılı Ik teminat makbuz veya mektubları ve iba. den 8 gün evvel fen heyetine müracaatla dlacakları ehliyet vvesikaları ile ihale günü muayyen saatta Dalmi Encüinöhde bulunmaları, (5034) güneş banyosu fazlaca yapanlarda gör- | (Galatasaray ) maçının neticesi ne olabilir ? - (Demirspor ) Mili küme maçlarının bu sene ver- diği enteresan netice malümdur. Fede- rasyonun kararile Galatasaray ve De- mirsporun İstanbul ve Ankarada ya- pacakları birer maçtan sonra şempi- von belli olacak, Türkiyede futbol fa- iyeti de bu mevsim için tatil edilmiş olacaktır. Mili küme maçları sonunda ayni pu- vanla başbaşa kalan Galatasaray oOve Demirspor takımları Futbol Federas- yonunun verdiği bir kararla iki defa olmak Üzere çarpışacaklardır. Bu yüz- den futbol meraklıları yarın Fener stadmda mevsimin son ve en heyecan lı karşılaşmasını seyretmek (fırsatını bulacaklardır. Bir takım dedikodular ve ince tahavvü! averaj hesabları ye - rine iki takımın birer defa kendi şehir- lerinde sportmence karşılaşıp, kozla - rını ermeydanında balletmeleri bütün dedikodularm önüne gecmiş olmakta- dır. Yarm sahada seyredeceğimiz bu iki güzide *akımımızın o vaziyetllerini gözden geçirelim” 0 — Kaleciler: Demirspor kalecisi Necdet hâlen memleketin en iyi kale- cilerinden biridir. Havadan ve yer - den sağ tarafından gelen şütleri ka - çırmasına imkân yoktur. Galatasaray forved hattı ancak soldan ve yerden İşütlerle kendisini mağlüb edebilecek - ifir. Galatasaray kalecisi Osman, müs - tald bir genç olmasına rağmen tam İbir klâs oyuncusu olmadığından günü gününe uymamaktadır. Tehlikeli De- mirspor forvedi karşısında iyi bir gü- nünde olmazsa kaleci G.Sarayın en ayl tarafını teşkil edecektir. 2 — Müdafiler: Faruk - Adnan bat- tının teknik üstünlüğüne rağmen, De- mirsporun Gazi - Şevket hattı ener - jik ve akıllı oyunu ile ayni kudreti gös- termesidir. Milli küme maçlarında en jaz gol viyen müdafaa hatlarından bi - Irisi olması buna delildir. Bizce müda- İfaa hatlarında müsavat vardır. 3 — Muavinler: Demirsporun en za- yıf tarafıdır. Galatasaray muavin hat- tı da mütecanis bir manzara arzetme- mekle beraber Demirspordan daha üs- tün vaziyettedir. İki takımında en kuvvetli taraflarını teşkil eden forved hatları karşısında alınacak netice mu- avinlerin oynıyacağı oyuna bağlıdır. Demirspor muavin battı Beşiktaş ma- çında olduğu gibi sahada tutunamaz - sa forved hattının bir kısmı geriye yar dıma mecbur kalacaktır ki bu da ta - caktır. # 4 — Muhacimler: Demirsporun kale- den sonra en kuvvetli tarafıdır. Arif ve büyük Orhan gibi teknik, Mustafa, K. Orhan ve Zeki gibi enerjik ve fır- satçı oyunculardan mürekkebdir. Bu - na rağmen sağ açık oynıyacak (olan Sa'imle takviye edilmiş bulunan Ga - lslasaray akıncıları bu hatta da De - mirspora tİelevvük etmektedir. Salâ - haddin ve Buduri gibi fki klâs oyun cusile Cemil gibi fevkalâde atak ove golcü bir merkez muhacime sahib bu - lunan G. Saray zayıf Demirspor mua - vinleri karşısında netice alması bekle- ne bilir. Takımların mukayesesinde Galata - sarayın biraz daha üstün vaziyette duğu muhakkaktır. Bundan sonra böy- le maçlarda galibiyetin yarı kuvveti de- mek olen moral, enerji, saha ve seyir- ci avantajları meselesi vardır. I — Moral, yani âsaba tem hâkimiyet kazanmak azmi, bir iki golle kuvvei ma neviyesini kaybetmemek. Bilhassa lü- zumsuz sertliğe kaçmamak ve sert oyu na mukabele etmemek gibi hassalar ta kımları galibiyete ulaştıran âmiller - dir. 2 — Enerji bakımından muhakkak ate tahammül etmek kabiliyeti maçta mühim yol oynıyacaktır. kımın hücum kabiliyetini azaltmış ola mirsporun lehinedir. Galatasarayın he men bütün maçlarını Taksimin toprak sahasında yapmasına mukabil Demir spor çimen sahanın takımıdır. 4 — Seyirci meselesi mevzuu bah- solamaz. Çünkü mütenddid defalar bir çok sahalarda maç yapmış olan ve şam piyonluğa yükselecek kadar kemale gel miş bulunan her iki takımın seyirci - lerin gürültüsüne pabuç bırakmıya - cakları muhakkaktır. Bütün hususlar- da gözden geçirdiğimiz takımların bir birlerine faik (o veya noksan tarafları mevcuddur. Böyle bir maçın neticesi - ni tahmin etmek de çok güç bir mese- ledir. Biz her iki takımın da şampi - yonluğa lâyık bir şekilde sportmence oynamalarını ve temiz bir oyun gös - termelerini temenni ederiz. A#** Salim Galatasarayda oynuyor "Talebe olduğu için yedi aydanberi Galatasaray takımında oynamıyan Sa- lim, mektebini bitirdiğinden yarından itibaren Galatasaray birinci takımın- da tekrar öynıyabilecektir. — * Mili küme şampiyonluğunun O©n mühim iki maçını Demirspora karşı yapacak olan Galatasaray için, Sali - min tekrar takımda yer almış olması oyun üzerinde ciddi tesir yapacak bir ehemmiyeti haizdir. Yarın mevsimin ilk at koşuları Veliefendide başlıyor İstanbul at yarışlarının ilki yarın Bakırköyde Veliefhdide koşu yerin- de yapılacaktır. Eski senelere nazaran bu mevsimde yapılan birçok değişik - liklerle halkın istirahati mümkün mer tebe temin edilmiş olduğundan yarın - dan itibaren 6 hafta sürecek olan İs - tanbul yarışlarının büyük bir alâka y - yandıracağına şüpbe yoktur. Bu hafta yapılacak koşuların programı şudur: Birinci yarış Üç yaşmda hiç koşu kazanmamış yer li yarımkan İngiliz at ve kısraklarına mahsustur. Bu yarışa Yıldırım, Ber - ceste, Neclâ ve Suna isimli atlar gire- ceklerdir. İkinci yarış Üç ve daha yukarı yaşta ve 1939 se- nesi zarfında (kazandığı ikramiyeler yekünu 500 lirayı doldurmıyan halis - İkan İngiliz at ve kısraklarına mahsus- tur. Mesafesi; 1600 metredir. Bu koşuya da Ateş, Romaus ve Kaya Dört ve daha yukarı yaşta ve 1939 senesi zarfında hiç koşu kazanmamış haliskan Arab at ve kısraklarına mah- sustur. Mesafesi: 1400 metredir. . Bu yarışa da; Çetin, Ünlü, Bahtiyar, İnci ve Selma isimli beş at girecek - tir. Dördüncü yarış Üç ve daha yukarı yaşta halis kan İngiliz at ve kısraklarına mahsus bü hendikap koşusunun mesafesi 1800 met redir. Bu hemdikaba Yatağan 94 kiloya, Şipka 52 kilo ile, Flayt sud Flaym 50. kilo İle, Ateş 46 kilo le, Partata 46 ki - lo ile; Oya da 43 kilo fle girecektir. « — Beşinci koşu v Dört ve daha yukarı yaşta yerli ya- rımkan İngiliz at ve kısraklarına mah - sus olan bu !kinci hendikab koşusu - nun mesafesi 1800 metredir. Ve bu yas rişa Andre Bouaki 60 kilo ile, Mahmur re 37 kilo ile, Olga 55 kilo ile, Ceylân 50 kilo ile, Sevim de 46 kilo ile iştira edecektir, Çifte bahis dördüncü ve beşinci ko- şular arasında, ikili bahis de üçüncü koşudadır. İstanbul Futbol Ajanlığından: Futbol #ederasyonu, yüksek hekemi heyeti azazından Sadi Karsanın bir m4 sele hakkında görüşülmek üzere bu * gün saat bire kadar mınfaka merkezi" |