22 Temmuz 1939 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

22 Temmuz 1939 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

(Filan Kumda) YERE eraklı ile birlikte matibasdan giktek, Tremvaya binmek için “Ayasafyaya doğru yürüyorduk, Merıkh Yerebatan sarayının kapısında durdu: — Bure'bu? — Yerebatan! — Yerebatan mı dedin.. Evet! Yerebatan. sonradın çıkan demek. Gene ne saçmalıyorsun. — Ben saçmalamıvorum. Asil saçma. hyan sensin.. bu Basra vapuru mu ki, batsın, sonradan tekrar çıksın. — Yerebatan, yesin Üzerine çıkmadı ki; hep yerin altında duruyor. — Affedersin amma, senin gözünde ta, vuk karası mi V — Allaha emanet gözlerim sağlamdır. — Sen yalancı mısın? — Artik fazla ileri "varıyorsun, neye yalancı dluyormuşum? — Koskocaman binayı görmediğine göre gözünde bir hastalık vardır.. Böyle olduğu halle, gözlerim sulağındır; deyin. ce de yalan söylemiş oluyorsun. — Canım neyi göreceğim, Yerebatan sarayı toprağın altındadır. Üstteki de bir konak, — Sen turp sever misin? — Sen adamakı'lı saçmalıyorsum, turp nereden âkima geldi. — Bu binaya bakarken aklıma geldi. Taprağın altında kalan kısmı bir işe ya. rar, toprağın üstündeki kısım bir şeye benzemez de.. — Haydi yürüyelim canım... — Dur merak ettim. Bu Yerebatan #arayı yeni mi yapılmış? — Ne münasebet, Türkler daha İstan. bulu almadan yapmaşlar. — Üstündeki konek ta o zamandan kalma değil mi? — Hayır canım, o çek yeni! | Bunları biliyormu idiniz? | Fransızlar ve ekmek ği Yapılan hesaba göre bir Fransız tam bir sene için. de: 200 kilo ek mek yemektedir. Bunun bır güne düşen miktarı 590 gramı bulmaktadır. Bu suretle Fransız - ların en az ekmek kullanan millet oldu. ME Kadın ye ij Keten manto ATAN | — Sicak senin beynine vurmuş. — Gene ileri gidiyorsun. — Ben ileri gitmiyorum, Sen ne söy lediğinin falanda değilsin. bu kadar harab hale gelmiş bir konak için çok ye. ni, dedin, — Gene anlammışsın, yani bu kona. ğın inşası tarihi yeraltındıki sarayın inşası tarihine nisbetle çök yeni! — Ha şimdi anladım, amma gene an- lamadığım şeyler var.. buraya şeyyahisr gelinmiş. — Evet gelirler. “ — Konağı görmeye değil mi? — Ne münasebet, alttaki sarayı gör. meye! — Beni mi aldatıyorsun, konağı gör. meye geliyorlardır. Çünkü bu kadar ha. rab bir 'bina dünyanın hiçbir yerinde yoktur da,. —71119 — Herhakle bu yürden yılımıyorlar. dır.. — Hayır efendim, yılalacak. Ne vakit? İstimiük edilecek, — Ne vakit? — Karar verildi. tahsisat çıkacak. — Ne vakit? — Ne bileyim ben. Beyaz ve lüciverd ketenden manto - rolbdan ibaret bu takım yaz için en kul- Birim dlşündü Janışlı ve şık bir elbisedir. Robda süs — Ben, dedi, şimdi birçok kimselerin DANA hiçbir şey yök. Aşağı indikçe Amevikshlar hakkında düşürmilklerinin |genişliyen parçalardan yapılmış bir yanlış okluğunu amladım. eteği, dümdüz bir korsajı var. Belinde — Ne düşünürler, yanlış olan ne? (İki kemeri orijinal. — Amerikalılar için hatıra meraklısı) antonun önünde beyaz parçalar. Mz gemi e ie beyaz düğmeler, bol kollarının içinden lerin her biri bu konaktan hatıra olarak |de beyaz görünüyor. saklamak için bir yonga koparsaydı, şim diye kadar bu konuk yerinde kalmazdı Şık bir bluz vi da... İrmet İulüşi : Fransada bit salgını Fransanın Mi » ei di (O mıntakasının birçok büyük köy lerinde bit salgını baş göstermiştir. Şimdiye kadar böyle bir şeye hiç rastlanılmadığın » dan keyfiyet alâ - kayı mucib olmuş. | Çocuğunu boğan kadın ağır cezaya verildi Tıbbı adlide müşahede altına alınan evlâd katili ananın cezaya ehliyeti olduğu anlaşıldı Bundan iki ay evvel Nartuhi ismin- de genç bir Ermeni kadını, henüz do- ğurmuş bulunduğu kendi öz'evlâdını boğarak öldürmek gibi, ağır bir itha - mın altında adliyeye teslim edilmişti. Maznun kadın hakkındaki iddia, mahi- yeti itibarile şuydu: Nartuhi, İstanbula gelmeden evvel şark vilâyetlerinden birinde bulundu- ğu sırada, oranın yerli ahalisinden bir adamla tanışmıştır. Tanıştığı erkeğin evlenme vadi üzerine, aralarındaki dostluk kısa bir zamanda sıkı bir mü- nasebet halini almış ve nihayet Nar- tuhinin hamile kalmasile neticelenmiş- tir. Fakat, erkek verdiği sözü tutma » miş, genç kadın günahının mahsulünü karnında taşıyarak İstanbula gelmiş ve gayrimeşru çocuğu burada dünyaya ge- tirmiştir. Çocuk, dünyaya geldikten sonra ge- çen hergün, genç anne için hakiki bir azab olmağa başlamıştır. Tedavide bulunduğu Yedikule has- tanesinden çikarak, şehre inmek ü - zere yola çıktığı sırada, birdenbire kor kunç kararını vermiş ve kucağındaki öz yavrusunun iki ellerile boğazına sa- rılmıştır. Çocuğu boğarak, otların içerisine bi- rakmış, ertesi günü ayni yere dönerek yavrusunun cesedini gömmek üzerey- ken, yakalanmıştır. Bu tüyler ürpertici hâdise etrafın - da bir müddettemberi cereyan eden ad di tahkikat, o metledlenmiştir. Alman muhtelif ifadelerinde vak'ayı muhte - Uf şekillerde anlatan maznun ana, bir takım gayritsbii hareketler yap - mış, ve aklen malül bir insan vaziye - ti göstermişti. Bunun üzerine, sorgu bâkimliğinin kararile adli tıbda mü - şahede altına alınmıştır. Uzun müddet süren müşahedeyi mü teakıb Tıbba Adlice Nartuhinin aklı başında ve cezaya ehliyetli olduğu tes bit edilmiştir. Toplanan defller de, genç kadının 'bu cinayeti işlediğini sabit göstermiş- tir. Nartuhi, evlâdının katili olarak mü- hakeme ve tecziye edilmesi için, # ün- cü sorgu hâkimliğinin kararile ağırce- za mehkemesine verilmiştir. Kadmın gayrimevkuf bulunan babası Serkis de suça iştirakten mazmundur. Bu hâdisenin muhakemesine, ağır - cezada yakında başlanacaktır. Kardeş katili muhakeme edildi içinde kalmaya mahkümdur. Fakat bu ailede kadını da faal bir ursur yapı. nz. yaşlarına göre çocuklara da birer çalışma eshası bulunuz, vaziyet der. hal değişir. Ayni sile artık yoksulluk. tan kurtulmuştur. Refahlâdır, fazla olarak çocuklar daha küçük yaşta ce. miyet için faydalı birer unsur halini slmışlardır. Yeni hayailan Bir safha Bay” «C. Çep son zamanlarda nü. Mmüheleri biraz çoğalmaya başlıyan yeni şekil aile bavatmdan bir safha. yı anlatıyor; — Küçük bir men'urdum, evlerdim, aldığım kız da benim gibi küçük bir şmemurdu. Mes'ud bir yuva kurduk. Fakat saadet uzun sürmedi. Birlikle çalışmakta olduğumuz yer değişti , ben başka bir memlekete düştüm, © büsbütün başka terafa gitti, şimdi me. müuriyelinden istifa etmesini istiyo. yum, fakat o razı deği), ve hayatımız seneler var ki ayrı geçiyor. Artık dö gömmeye başladı: — Bu nasıl evlilik? * Kadınm da çalışması lüzumunu İz. bat için ortaya atılan bu delil kuvvet, siz değildir. Avrupada, hattâ memle. ketimizin gayri müslim, bilhassa Ya. hudi aileleri arasında ötedenberi tat. bik edilir. Fakat bu ailelerden her bi. rine ayrı ayrı müracaat ederek fikir, Merini sorunuz: — Normal hayatı elbette tercih e deriz, cevabını alacağınız muhakkak, tar. Bunun haricinde bu ailelerin hepsi de serbest mesleğr mensublardır, zira bu çifte faaliyetli hayat ancsk serbest meslekte mümkündür, kadınla erkeğin har ikisi de memur oldukları tekdird3 iş değişir, biri bir tarafa yollanıyor, diğeri öbür tarafa, o zaman da Bay C. Ç. min vaziyeti hadis olur. TEYZE * Kadının da çalışması lüzumunu müdafaa edenler ötedenberi hiç değiş, miyen bir misal gösterirler: — Bir erkek, bir kadın, üç dört ço, cuktan mürekkeb fakir bir aile tasav- vur ediniz. Bu aflede faal eleman sa deve erkekten ibaret olduğu tekdirde yük sadece onun omuzundadır. Aile de mütemadiyen iakir, yoksul, derd Galatasaraydaki evinde kızkardeşi İnce yeşil şeridle beyaz kordoneden Esmayı beş yerinden bıçaklıyarak öl - çok şik bir bluz yapılabilir. Beyaz veyaidüren, Kazlıçeşme deri fabrikasında a- yeşil etek te bunu tamamlar. poe Hasanm duruşması, Ağircezada Yeşilden hoşlanmazsanız düz beyaz)ror safhaya Varmıştır. yapmakla da şıklığı eksilmez. Hüner mi i di çine e metres yaşamasından çıkan kavga çizgileri yapabilmekte ve bluzun düm -| unda kendi: itmesi düz şeklini vücude uydurmaktadır. ele “e MA Mene Şişli Hrhxevinde Dünkü celsede, iddianamesini oku - a) , yan müddeiumumi Feridun Bagana, su Yarın Şişli Halkevinde de bir kon - “İs delillerle sabit görmüş, ancak Es - ferans ve bir çaylı dans verilecek, MO-İmanın gayrimeşru münasebetini | ve noloğlar söylenecekti: İvak? 'adan evvel biraderini tahkir et - Maznun kızkardeşini, bir kahveci i- miş olmasını, cezayı hafifletici sebeb olarak bulmuştur. Hasanın ceza ka - nunuhun 449 uncu maddesine tevfikan ve yukardaki sebeblerden dolayı tah- fifen tecziyesini istemiştir. “eme, müdafaa için talik edil- Hırsızlık yapan bir kadın tevkif edildi 23 yaşında, temiz giyinmiş Hikmet adında bir kadın dün Sultanabmed | inci sulh ceza mahkemesinde hırsız - İk suçundan sorguya çekilmiştir. Hikmet, ayni evde ve'ayni odada o » turdukları arkadaşı Takuhinin sand ğından bir yüzükle 13,5 p parasını çalmıştır. Sorgusunda, Takuhiye si, inti- kam almak maksadile bu suçu işledi - ğini söylemiş, neticede tevkif edilmiş tir. Silivri belediyesi voznedarı muhakeme edildi. 129 lira küsur parayı ihtilâs suçun- dan Ağırcezada muhakeme olunan sa- bik Silivri belediyesi veznedarı Sup » hinin muhakemesi neticeye varmış » tır. - Müddetumumi Feridun Bagana dün kü celsede mütaleasını serdederek, su çu zimmet mahiyetinde görmüş ve cezanın buna göre kesilmesini istemiş» tir. Dava, karara kalmıştır. Bir dolandırıcı tevkif edildi Çarşikapıda koltukçuluk yapan İb - rahim isminde biri, altın suyuna batı - rılmış alelâde madenleri altın o diye sürmek suretile 5 kişiyi dolandırmış, #nkat sonunda yakayı ele vermiştir. İbrahim, dün adliyeye teslim oluna, rak, 7 nci sorgu hâkiminin huzuruna çıkarılmıştır. Maznun, suçunu tevil ve inkâr etmek yoluna sapmış ise de, ne- tlcede tevkifine karar verilmiştir. Satiya tahkikatı tevsi edilesek Satiye yolsuzluğu tahkikatına adli « yece devam edilmektedir. Müddeiu - mumi muavini Sabri, dün de akşama kadar tahkikat dosyasını tetkikle meş « gul olmuştur. Müddeilumumiliğin ba- zi noktalar üzerinde dikkatle durduğu ve tahkikatın tevsiine lüzum gördüğü anlaşılmaktadır. Bunlar da ikmal ödi - ince, iddianame süratle hazırlanacak» tır. A sherlik işleri 5 Tahsilo devam etmiyecök gençler çağrılıyor Beşiktaş Askerlik Şubesinden: 038 - 999 ders yılında lise veya muadili okullariz da“ ha yüksek okullardan mezon olup da tah« sillerimi terkederek olanların 1 Ağustos 630 gününden başlanarak 15 Ağustos 939 günü akşamına kadar devam etmek Üzere Beşik - taş askerlik şubesinde kurulacak olan as « kerlik meclisine müracaatle yoklamalarını