15 Ağustos 1939 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

15 Ağustos 1939 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

Şehrimizde İkinci bir ağırceza mahkemesi tesis edilecek Asliye ceza ve hukuk mabkemeleri münferid hâkimle! Şehrimizde bulunmakta olan Mü - idare edilerek, mahkemelerin adedi arttırılacak Adliye yaz tatilinin hitamında as - Bye ceza ve hukuk mahkemelerinin münferid hâkimle idare edileceği, a - dedlerinin çoğaltılacağı ve İstanbulda #kinci bir ağırceza mahkemesi tesis edileceği artık kat'i şekilde kararlaş- tırılmış bulunmaktadır. Yeni vaziyet birkaç güne kadar, Vekâlet tarafından İstanbul Müddeiumumiliğine tebliğ ©- İunacaktır. Diğer taraftan teş yapılan bu geniş ölçüdeki değişiklik, bazı hâkimlerin başka vilâyetlere ta « Şehir işleri: Kablo ve tesisat yolların İnşasından evvel yapılacak Dün fen heyetinde Valinin riyase - tinde yapılan toplantıda Elektrik, Ha- vagazi ve Sular İdaresi umum müdür leri bulunmuşlardır. Toplantıda inşaat yapılacak yollardaki kablo ve tesisa - tm biran evvel yeni şekle uydurulma. sı kararlaştırılmıştır. Sular İdaresinin faaliyeti tetkik edildi Şehrimizde tetkikler yapan Dahili. ye Vekili Faik Öztrek, dün Sular İd resinm faaliyetini gözden geçirmiş - tir. Şehir meclisi bugün toplanıyor Şehir meclisi fevkalâde toplantısına bugün Valinin nutku ile başlıyacak - tır. Toplantılar 4 gün devam edecek » tir. Poliste : Bir kamyon tramvaya çarptı Saffetin idaresindeki o İnhisarlara sid I21 sayılı kamyon. Cümhuriyet caddesinde manevra yaparken vatman 'Tevfiğin idaresindeki Beyazıd . Kur - tuluş tramvayına çarpmıştır. Bu çar- pışma neticesinde tramvay “çindeki yolcular bir hayli heyecana kapılmış. lardır. İnsanca zayiat olmamış, tram. vayın ön saçı ile tutma demirleri ha- sara uğramıştır. Bir tramvay bir otomobile çarptı Dün akşam Sirkecide bir tramvay kazası olmuştur. Vatman Ahmedin idaresindeki 301 sayılı Şişli - Sirkeci tramvayı şoför Abbasın idaresindeki 1695 sayılı tak. si otomobiline çarpmış ve arka çamur. luklarını parçalamıştır. 3 Müsademeden. sonra Dün sabah saat 7 de Adalardan kal. kan ve 8,15 te Köprüye gelen İsmall kaptan idaresindeki Kalamış vapuru, Köprünün Haydarpaşa iskelesi tarafın daki dubasına yanaşacağı sırada yolu. nu kesemiyerek süratle dubalara çarp mıştır. Bu şi ti müsademe fskele ve vapurda bulunan halk srasında he. yecan ve panik husule getirmiş, ve biraz sonra müsademenin sebebi an - Suzani yYini ihtimalini doğurmuş ve bu iht. mal hâkimler arasında alâka uyandır. İmuştır. Mahkemeler yeni teşkilâtla çalışma ya başlayınca, asliye hukukların ade- İdi 12 ye, cezaların ise 8-10 a iblâğ Jedilmiş olacaktır. Teşkilât İmesile başka bir bina b İdan, asliye hukuk mahkemeleri Tapu İdairesinim alt katina nakledilecek ve şimd Mi teferrik: Yeni Berlin büyük elçimiz Tokyodan geliyor Berlin büyük elçiliğine tayin olu - nan Tokyo sefiri H » bugünlerde Amerika yolile şehrimize gelecektir. Yeni Berlin sefiri buradan Ankaraya gidecek ve itimad mektubunu aldıktan sonra Berline hareket edecektir. Süt Şirketinin nizamnamesi hazırlanıyor Belediye ve Ziraat Vekâletinin işti. rakile şehrimizde tesis edilecek süt şirketinin yüzde otuz kâr getireceği tahmin edilmektedir. Şirketin nizam. namesini belediye, fabrikanın şart namesini Ziraat Vekdeti hazırlıya r caktır. Belediyenin barem cetveli hazırlandı | Belediyesinin barem cet - veli hazırlanmıştır. Memurların hak - larını gi ünde tutan Vali, birer de. rece terfilerine çalışmıştır. Yeni ba « reme göre asli maaşları 12 İle 14 lira arasında olanlar 15 lira, 16:175 X. ra olanlar 20 lira, 22 lira olanlar 25 lira, 45 bira olanlar 50 Wira, 35 lira olanlar 60 lira alacaklardır. Deniz işleri: Etrüsk vapuru Almanyaya gönderilecek Geçen hafta içinde Karadenize ilk seferini yapan yeni Tırhan vapuru dün dönüş seferini yapmış ve 380 yol. €u ile limanımıza gelmiştir. Etrüsk vapuru bugün Mersin postasını yap « mak üzere hareket edecek ve limanı - mıza döndükten sonra yeni bir sefere çıkarılmıyarak tadilit için Almanya « ya gönderilecektir. E Kalamış vapuru köprüye çarptı ESER E TAN köprünün hali laşılınca halkın heyecanı yatışmıştır. Müsademe neticesinde duba ehem. miyetli surette (hasara uğramış, iki metrelik kısmı parçalamış ve deline. İrek su almağa başlamıştır. Dubanın suyu boşaltılmıştır. Zabıta ve Liman İdaresi hâdise hak. kında tahkikat yapmaktadırlar. Ha « sara uğrıyan duba kaldırılacak ve ye. rine yenisi konacaktır. bununla iktifa olunacaktır. jkalmış ve birinci, ikinci Münakalât Vekili dün (TırhanJ vapurunu tetkik etti hakalât Vekili Ali Çetinkaya, dün öğ- leden sonra mıntaka liman reisliğine gelmiş ve bir müddet meşgul olmuş. tur. Vekil burada muntaka liman reisi Refik Ayantur ve Devlet Denizyol « ları Umum Müdürü İbrahim Kemal Bayboradan mubtelif işler hakkında izahat almıştır. Vekil bundan sonra beraberinde Denizyolları Umum M dürü İbrahim Kemal ve Liman Reisi Refik olduğu halde, Galata rıhtımın - da demirli bulunan Denizyollarının 'Tırhan vapurunu gezmiştir. makalât Vekili, vapurda bir buçuk saat kadar nf kamara. verte, am onların: ve larla, makine dairelerini, g yemek ve İstirahat vapurun diğer bütün tesisatını en u- fak teferrüalına kadar tetkik etmiş, gemi süvari ve mürettebatından iza - hat almıştır. Ali Çetinkaya bu arada vapurda son yapılan ta ve müret. tebatın vaziy« kamaralar; ve ge - çim şartlarile de yukından alâkadar olmuştur. Münakalât Vekik 'Tırhan vapurunu beğenmiştir. Ali Çetinkaya bugün de Vekâlele bağlı müesseselerde tetkiklerde bu » Tunacaktır. Deniz tayyarelerile ecnebi limanlara hava seferleri yapılacak Münakalât Vekâletinin kara ve ha. va yollarımızı takvi etmek üzere üzere yakında kuvvetli motörlerle mücehhez 6 son sistem yolcu tayya »- resi sipariş edeceğini evvele MIŞ tık. Münakalât Vekâleti, kara ve ha- va yollarımızın ihdiyacını otamamile temin ettikten sonra deniz tayyarele- ri de getirterek Büytkd Köstence ve Sovyet li postaları ihdas edecektir. Vekâlet bu hususta Büyükderede İtalyanlardan| kalan deniz hava islasyonundan İsti « fade edecektir. Şehrimizde bulunmak. | ta olan Münakalât Vekili Ali Çetin -| kaya Büyükderedeki bu istasyonda tetkikler yapmış ve alâkadarlardan i- zahat almıştır. Bunaltıcı sıcaklar zail oldu Birkaç gündenberi devam eden yağ murlar, havayı bir hayli değiştirmiş, bunaltıcı sıcaklar tamamen zajl ol - muştur. Yağmurların devamı yüzünden piâj lar bir hayli tenhalaşmış, Böğeziçine giden vapurlarda yolcular azalmış - tır. Havaların yağışlı gitmesi yüzünden sinemalara tehacüm başlamıştır. Yeşilköy meteoroloji istasyonundan alınan malümata göre; yurdda hava Kocaeli ve Karadeniz kıyılarında çok bulutlu ve yer yer yağışlı, Orta ve Anadolu bölgelerinin şimal kısımların da bulutlu ve pek mevzii yağışı, EZ. ge ve Akdeniz sahillerinde açık, di - ğer yerlerde kısmen bulutlu geçmiş, rüzgârlar orta ve doğu Anadolu böl - gelerinde garbi, diğer bölgelerde umu miyetle şimal istikametinden orta kuv vetta ve Ege denizinde kuvvetli e » miştir. Dün, İstanbulda hava kapalı geç - miş, rüzgür şimalden saniyede dört ilâ altı metre hızla esmiştir. Saat 14 te bava tazyiki 1017,0 milimetre idi. Sühunet en yüksek 27,8 ve en düşük 18.6 santigrad kaydedilmiştir. Meclis Reisimiz Valiyi ziyaret etti Şehrimizde bulunan Mecliz Reisi Abdülhalik Renda, dün Vali ve Bele - diye Relsi Lütfi Kırdarı 2iyaret et. miştir. Ağustos 15 Dil ve Tarih - Coğrafya fakültesi talebesinin yemek münakasası Ankara Dil ve Tarih - Coğrafya Fakültesi Direktörlüğünden — Fakültenin yatılı talebesinin sabah, öğle ve akşam yemeklerinin kapalı zarf usulile münakasası 10 gün daha temdid edilmiştir. B — Muhammen bedel beher talebe için 75 kuruş olup bunun bir umumi yekünu 34218 lira 15 kuruştur. C — # 7,5 muvakkat teminat bedeli 2566 lira 41 kuruştur. Ç — İhale 18/V111/999 Cuma günü saat 14 de Ankarada mektebler muhases beciliğinde yapılacaktır. Teklif mektublarının ihaleden bir saat evveline kadar merkür muhasebecilikte müteşekkil komisyona teslim edilmiş bulunması lâ. zımdır. D — İsteklilerin şartnameyi görmek ve izahat almak üzere Fakülte memurluğuna müracaat etmeleri, (3783) (6255) senelik hesab CAĞALOĞLU ÇİFTESARAYLAR SİNEMA BAHÇESİNDE Paz z MÜNİR NUREDDİN metli san'atkâr umuman, Kapı Cümhuriyet matbaası karşısındadır. ve arka- daşları Kapalı zarfla inşaat eksiltme ilânı Kazova İnekhanesi Müdürlüğünden : 1 — Tokad vilâyetinde Turhala altı kilometre mesafede Ziraat Vekâleti Kazova inekhanesinde yaptırılacak olan «63067» altmış üç bin altmış yedi lira beş kuruş keşif bedelli No. 1, No. Zinek ahırları ve hizmet hayvanı ahını ile bunlara sid-sıhhi tesisat kapalı zarf usulile eksiltmeye konulmuştur. 2 — Bu işe ald evrok ve şartnameler şunlardır: Projeler, keşifnameler ve keşif hülâsaları, fenni ve umumi şartname, eksiltme şartnamesi, bayındırlık işleri genel şartnamesi, yapı işleri umumi ve fenni şartnamelerile mukavele projesi ve bunların merbutu. 3 — Eksiltme 25/Ağustos/939 tarihine müsadif Cuma günü saat 15 te Tokad Veteriner Müdürlüğünde müteşekkil komisyon huzurunda yapılacaktır. 4 — Bu inşaatın muvakkat teminatı «44083 lira 35 kuruştur. 5 — Eksiltmeye girebilmeleri için isteklilerin «4403, lira «35, kuruşluk mu» vakkat teminatı vermiş olmaları ve 2490 sayılı artırma eksiltme ve ihale kanu nunda yazlı vesikaları ve eksiltme gününden en az sekiz gün evvel müracaat edilmiş olmak şartile bu iş için Nafıa Müdürlüklerinden alınmış ehliyet vesika. sile bu ilândan muahhar tarihli Ticaret Odası vesikası ibraz etmeleri lâzımdır 6 — Bu işe ald keşif, proje, şartnameler ve diğer evrakı görmek ve izahat almak in Tokadda İnekhane Mdürlüğüne Ankarada Ziraat Vekâletin- de Veteriner İşleri Umum Müdürlüğüne müracaat etmeleri, 7 — Teklif mektubları yukarıda 3. cü maddede yazili ihale saatinden bir saat evveline «saat 14 de ar Veteriner Müdi dünde müteşekkil o komisyona getirilecek ve komisyon reisine makbüz m ilinde verilecektir. Posta ile gönderilecek teklif mektublarının nihayet tayin olunan saate kadar gelmiş ol- ması Ve dış zarfının mühür mumu ile iyice kapatılmış bulunması şartır. Postada olacak -gecikmeler kabul olunmaz. «6266» İstanbul Defterdarlığından : Muhammen bedel Lira Kş. Alemdağı köyü muhtarı Mustafanın oğlu İsamilin yeddi ema- metinde bulunan sltı kantar sıkletindeki ağaç Defterdarlık binası avlusunda mahfuz 467 aded ateş tuğlası, Üsküdar Emniyet ürlüğü binası önünde mevcud beheri- nin boyu 4,35, 0,65, 0,50 kurunda iki taş sütun, 60 00 Yukarıda mevki, cinsi ve miktarları yazılı muhtelifülcins eşya hizalarındaki muhammen bedelleri üzerinden açık artırma ile satılacaktır. İhale 21/8/9399 ta. rihine müsadif Pazartesi günü saat 14 de olup bedelleri naxden ve “peşindin. Taliblerin 7,5 pey akçelerini vakti muayyeninden evvel yatırıp mezkür gün ve saatte Defterdarlık Milli Emlâk Müdürlüğündeki komisyona müracaatları, (5833) 1 7 80 0 Muhammen bedel Lira Krş. w 75 teminatı Lira Krş. Cinsi Miktarı Eksiltmenin Şekli Saati Benjoin esansı 100 Eg. sif —- — — Pazarlık 4 Aleminyum kâğıdı 2650 Kg. sif (4476. 14 335. 1 Açık eksiltme 15 1 — Şartname ve nümuneleri mucibince yukarıda cins ve miktarı yanlı iki kalem malzeme hizalarında gösterilen usullerle satın alınacaktır. Ti — Muhammen bedelleri muvakkat teminatı eksiltme şekil ve saatleri his zalarında yazılıdır. mi — Eksiltme 31/8/939 günü Kabataşta Levazım ve Mübayant Şubesin. deki Alım Komisyonunda yapılacaktır. IV — Şartnameler ve cleminyum kâğıdı nümünesi her gün sözü geçen şubö- den parasız alınabilir, V — İsteklilerin eksiltme Için tayin olunan gün ve saatte 9 7,5 güvenme pâs ralarile birlikte mezkür komisyona gelmeleri ilân olunur. | «6103 Ambar inşaatı Toprak Mahsulleri Ofisinden : 1 — Ilgın ve Sarayönü isfasyonlarında yapılacak ambâr, idare binası ile buna mütelerriğ işler götürü olarak Kapalı zarf usulile eksiltmeye konulmuştur. Keşif bedelleri Ilgın için 63928.48, Sarayönü'için 63176.36 liradır. 2 — Eksiltme evrakı «8,5 altı buçuk lira mukabilinde Ofis Umum Müdürlü « ğünden, İstanbul ve İzmir şubelerinden almabilir. 3 — Eksiltme, 26.8.9399 tarihinde saat 15 de Ankarada Ofis binasında yapıla” caktır. Teklif mek'ublarını havi zarflar makbuz mukabilinde Ofisin Muhabe * rat Servisine teslim edilecektir. 4 — Muvakkat teminat miktarı Ilgın için 4446.42, Sarayönü için 4408.82 Hi « radır. 5 — İstekliler tekif evrakı meyanıma şimdiye kadar yaptıklaır bu gibi işler add vesikaları ve eksiltmeye girebilmek için Ofisten alacakları ehliyet vesikasıni koyacaklardır. 6 —I nci maddede yazılı inşaat ayrı ayrı kimselere ihale edilebilir. o «6207»