18 Ağustos 1939 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

18 Ağustos 1939 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

LA ij iMtfnmak Mücrim kim ? »-»aklı matbaaya geldi. Selâm ver. söze başladı: Babam Sapançada doktordur. Be- ni hergün döverdi. e Nihayet bir gün kovdu, buraya geldim. Yüzüne hayretle baktı — Hoş geldin safa geldin amma bun. lardan şimdiye kadar bana hiç bahset. memiştin. — Bu ben değilim! — Ya kim? — Yirmiyi mütecaviz hırsızlık suçi. le adliyeye verilen ve tevkif edilen ço” cuk. Bu sefer ben merak etmiştim. — Çocuk mu, dedin? Evet, hem de on bir yaşında bir çocuk, Mahkemeden çıkarken bunları söylemi; Aç k ş, işi hırsızlığa dökmüş ve çaldıklarını rastgele | fiatlarla satmış. Bu nası) olur? — Olmuş işte? — Nasıl olur dostum, babası varmış. — Varmış. — Hem de doktormuş. — Doktormuş. — Doktor denilen insan münevver insandır değil mi? — 'Tabit. — Münevver bir insan on bir ya. — Zannederim! — Hırsız da olur değil mi? — Olur ki olmuş. — Olur ki olmuş değil, olacağı bes. belEymiş, olmuş. Mahkeme de bu ço “ cuğu tevkif ettirmiş. — Sen söylüyorsun, ettirmiş. — Yani tevkifhaneye göndermiş. — 'Tevk*f edilen insan, &tenezzühe gönderilmez ya.. tevkifhaneye gönde « rilir. — On bir yaşında olanı da mı? — Herhalde! — Kabahati ne? — Sen söyledin birader, daha ne ol. sun; yirmiden fazla sabikası varmış. — Suçlu mu 0? — Suçsuz mu? Tabif suçsuz. — Anlamadım. — Asil suçlu, onu evden kovan ve bir daha aramıyan babası değil midir? — Ne yapsın lâf dinlemiyorsa! — Evden kovup hırsız oolmağa mı teşvik: etsin! — Sen git hırsızlık et dememiştir ya! — Dememiş olsa bile, (bunu idrak etmeliydi. — O kadarına aklım ermez. — Niye âklın ermezmiş. Şimdi onun #mdaki çocuğunu evinden kovar mu? ” — Kovmuş işte. — Bu çocuk günlerce şehir şehir do. aşır, evine gelmez de bir daha aramaz mı? — Aramıyormuş işte! — On bir yaşında bir çocuk, dövülür, evden kovulur, bir daha aranmazsa bu gocuk ne olabilir? — Bilmem. mez — Niye bilmezsin, herhalde iyi bir pey olmaz değil mi? | Bunları biliyo Bir yıldırımın azizliği Geçenlerde Ko- Mal penhagda çok şid. Pp 5 detli bir fırtına vukubul ' çi muştur. Şimşeklerin çizmekte oldukları ziya hatlarını doya doya seyredebilmek için Mösyö Ulrich Palslev adında bir a -| e çıkmasile yıldırı - mın üzerine düşmesi bir olur. Şahidlerin ifadelerine nazaran, yıldı- , vürudünü takib a toprağa iner. » geçer geçmez şahidler adamı kurtarmağa koşarior ve onun yüzde yüz ölmüş olduğunu sanırlar. Halbuki adamı sağ ve salim bulurlar.. Yalnız bayılmış ve üstelik yıldırım bü - Okuyucularıma Cevablarım Eskişehirde M. T. ye: Mademki iki buçuk sene geçmiş, de- mek oluyor ki seneler bu aşkı zayıf- Jatmıyor, bilâkis aşka kuvvet veriyor ve en iyi tarafı, seneler geçtikçe o da, sen de büyüyorsunuz, evlenecek çağa geliyorsunuz, biraz daha bekle, tahsi- Mini bitir, hayata atıl, aleri vas: le, kızı ailesinden istet, evlenir, mes'ud olursunuz. * F. Cana: Etraftakilerin bir insanı dürüst ve temiz tanımaları o insan için yalnız bir zevk değil, hayatta bir ihtiyaçtır. Dürüst ve temiz tanınmış, bir kadm daima hürmet görür, aksi is2 her za. man için herkes tarafından fena gö- rülmeye maruz kalır. Mademki, şım- diye kadar dürüst ve temiz kaldın, bundan böyle de ayni kalmamı, değiş memeni temenni ederim, Kocandan ayrilman bir zaruret ha- Yine gelmiş ve ayrılmışsın, seni iste- miş olan erkeğin vaziyetine gelince, onun karısile arasındaki anlaşama- mazlığa bilmiyerek sen sebeb olmuş oğlu hırsızlık cürmünden mevkufken Oo Sapancada hasta muayene oetmekle meşgul ha? — Çocuğun sözleri doğruysa öyle o « lacak. — Hayret! — Niye hayret ettin? — Mücrim serbest bırakılıyor, ma sum tevkif ediliyor, buna hayret edil. mi? Damat İulist rmu idiniz? | Para getiren kunduralar «Kunduralar pa ra getirir mi hiç?» diye düşünmeyi- niz. Talih insanın başına konduğu gibi ayaklarma da konar. | Fransada Chateau - Chinon civarında bulunan Saint Honore les Bains köyünde yapılmakta olan bır müzayedede eski bir fotin satılmış. Bunu çok fakir bir adam almış. Kulübesine götürmüş ve giym hazırlanırken ayağı büyükçe olduğun - dan biraz uğraşmış. Ayakkabı patlayınca içlerinden 35,000 franklık evrakı nakdiye olabilirsin. O sen. beğenmiş sından üstün addetmiştir ve bu yüz- den karısile âyrılmak istemiştir ve belki kendi de farkına varmadan ka- rısile arasındski kavgalar bu yüzden çıkmıştır. Onu ay» rılmamaya teşvik etmekle'iyi ve vic- dani bir harekette bulunmuşsun. anlaşamamaşlıklar, Şimdi hakkındaki muhakeme kara. rını düşünelim; Muhakeme muvakkat ayrılık kara” rını karı koca arâsında boşanmak için kat'i bir sebeb bulunmadığını takdir etmiş olduğu için vermiştir. Muvakkat ayrılık hizmetimin ayrılanlardan birindeki bu kararın yerinde verilmiş olduğuna bir delildir. Birbirlerinden ayn yaşa- dıkları zaman da düşünmüş, hislerine mağlüb olduğunu anlamıştır. Belki se. viyardur. Belki yeniden birleşecekler. dir. Buna mâni olmak doğru olmaz. Acele etme, bekle, hatâ mümkünse onların tekrar birleşmelerine yardım et. Temiz dürüst bir kadın; her zaman kendini beğenecek; takdir edecek, sevecek bir erkekle karşılaşır ve onunla evlene- bilir. > bitmesine doğru değişiklik te vaziyetin tavazzuhunu ve Kadın Köşesi Örgü bluzlardan şık bir örnek Şunları almalısınız: 350 gram beyaz yün. 75 gram kırmız: yün, ayni yünden bir parçacık gümüş grisi. 2,5 numara iki şiş. 14 numara bir kroşe. 6 tane gümüş rengi maden düğme. Bu bluzda jersey, yani düz çorab ör - gösünün ters tarafı o kullanılmıştır. Baskın kenarına gri yünle bir sira sık iğ- ne geçirilmiştir. Zikzaklar kırmızı yünü iki kat ederek çekilmiş zincirlerden yapı- lır. Ve zincirin ters tarafı üste getirilir. Li a Tapu balik ieh yapan bir adam tevkif edildi Başkasına aid bir gayri menkulu sahte vesaik ile satan suçlu dün sorguya çekildi Müddelumumilik İ inci tetkik büro. sunda bir müddettenberi bir tapu sah-| tekârlığı etrafında cereyan eden tah - kikat dün neticelenerek, hâdise sorgu safhasına intikal etmiştir. Hâdise ile alâkalı delilleri toplıyarak, tekemmül ettiren | inci tetkik bürosu şefi Müddelumumi muavini Sabri, dün tahkikat dosyasile birlikte sahtekâr - uk hâdisesinde suçlu olduğu iddia edi- len Yusufaki Bayramoğlunu Sultan - ahmed İ inci sulh ceza hâkimliğine vermiştir. Yusufaki hakkındaki iddiaya naza” ran, Kerestecilerde Karanlıkçeşme $0- Kağında Andon isminde birine aid, his seli bir gayrimenkulu, bir takım sah- te vesaik ve yalan hüviyet beyanı ile Eftalya adında bir kadının mülkiye - İtinde göstererek, satmıştır. Buraları 3 sene evvel Belediyeye istimlâk edil - diğinden gayrimenkulun bir kısmı be lediye tarafından, bir kısmı da diğer hissedar Haralambo tarafından satın alınmıştır. Dün, mahkemede yapılan sorgusu Kız çocuk elbisesi Kız çocuklara plili elbiseler çok yars- jr. Plilerin çabuk buruşması bir mahzur gibi görülebilir. Fakat bu daha ziyade ar- kadakiler içindir. Önde pli kolay kolay bozulmaz. Sonra bazı kumaşlar ütü iyi; tuttuğu için pli de yapılsa uzun zaman! buruşmak bilmezler. Plili modelleri böy- lelerinden yapmalıdır. Eteğin tekmil önü plilendikten sonra korsajı fazla fazla süslemiye lüzum yok. tur. Ufak bir yuvariak yaka, fantezi bir roba, bel, cep, kol ve yaka kenarında in- ce bir zikzak bir çocuk elbisesini süsle - miye yeter de artar bile. iki ahbab çavuşla sırasmda hakkındaki iddiayı reddeden Yusufaki Bayramoğlu, şunları söyle - miştir: — Eltalya kendisine intikal etmiş bulunan bir emlfikini satmak için, ba- na bir vekâletname vermiştir. Diğer taraftan, geyrimenkulü diğer hisseda. rı bulunan Haralambo İle de, münaza- alı bir vaziyetteydiler. Ben de, Eftal « yanın verdiği vekâletnameye müste » niden aralarındaki münazaayı hali - çin, Tapuda Harslambo adına bir tak- rir verdim. Hâdisede, bir sahtekârlık varsa bu Eftalyayı alâkadar eder, be- nim bu işle bir alâkam yoktur. Hikim, sorguyu müftoakıb Yusufa. kinin tevkifme karar vermiştir. 42 sabıkalı bir suçlu sahtekârlıktan tevkif edildi Katilden, harsızlıktan, erojncilk - tahkikatı | ten muhtelif 42 sabıkası olan Ligor Kefalo isminde biri, bu defa da sahte viyet cüzdanı taşımak suçundan âd- ye verilmiştir. Suçlu, bir tanıdı - ü hüviyetini 2,5 lira mukabilinde satın almış, buna kendi fotoğrafını ya- pıştırarak, kullanmağa başlamıştır. Dün adliyeye teslim olunan maz - nun, Sultanahmed | inci sulh ceza mahkemesinde sorguya çekildikten sonra, bu yeni suçundan dolayı tevkif edilmiştir. 30 ev ve apartıman soyan hırsız sorguya çekildi İstanbulun her semtinde 30 ev ve apartıman soyan maruf sabıkalı Tor pil Rıza yakalanarak, adliyeye teslim olunmuş ve sulh ceza mahkemesinin kararile tevkif edilmişti. Müddeiumumilik, maznun hakkın » da ilk tahkikat açılmak üzere, dün 7 nci sorgu hâkimliğine vermiştir. Sorgu hâkimi, tahkikat dosyasını tetkik ve Rızayı isticvab ettikten son- ra, mevkufiyet halinin devamını karaf altına almıştır. Bursada mühür taklid ederek 581 lira dolandıran bir gönç mahküm oldu Bursa (Hususi) — Bir Yahudi tücca- rm mühürünü taklid ederek, tanzim et- tiği 581 küsur lUralık bir sahte koza tez- İ, ii | cin muhakemesi intaç edilmiş, 2 ay ha- pis, 33 lira para cezasına mahküm edil « miştir. Bir Halkevi müfettişi Çan i Çankırı (Hususi) — Halkevleri müfet- tişlerinden Mehmed Ali Çamlıca Çankı - rıya geldi, Çankırı Halkevinin şimdiye kadar faoliyeti etrafında teftişlerde bu » Tumdu. Anfkilâtör radyo neşriyatile Halkevle. rinin manası otrafında güzel bir söylev vererek Halkevlerinin bütün (toplantı- Jarına halkın çekinmeden gelmelerini, bü ranın hepimizin evi olduğunu açık ve gü- zel bir lisanla ifade etti, Ayrıca komite başkan'arile fasliyetin arttırılması için fedakârlık yapılması ve tedbirler alınması etrafında konuşmalar yaptı, Yüzme muallimi