22 Ağustos 1939 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

22 Ağustos 1939 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

SON POSTA Hâdiseler | Karşısında Pasif korunma rkek, çok düşünceliydi. O sa. bah evden çıkarken karısı, bir İiste yapıp eline vermişti. Listede ne. ier neler yoktu. Mutfak bomboşmuş, ne yağ varmış, ne pirinç, ne soğan, ne sirket. EMâsıl ev erzakı namına ne akla gelebilirse karısı, hepsinden dör. der beşer kilo istiyordu. Bu kadarla kalsa gene iyi! Listenin bir de giye « cek kısmı vardı ki; değme babayi; kısma para yetiştiremezdi. Filin dük. kânın camekânındaki emprimeden dört metre, filin mağazadaki, filân model, filân numara iskerpinler, filân şapka. cıya ısmarlanmış parası verilip alma - cak bir şapka, filin yerde evvelden pazarlığı yapılmış çanta. Erkeğin cebinde topu topu on lira vardı. Ön lira ile istenilenlerden gi - yim eşyasını değil; erzakın ancak iki kalemini bile alamazdı. Borç para bul. mak lâzımdı. Eşe uğradı, dosta uğra - dı. Eş dosttan kimi, param yok, deyip atlatmıştı. Kimisi parası olduğunu, fa. kat kendi sarfedeceğinden veremiye. ceğini söylemişti, Evli erkek ne yapacaktı; eve eli boş döndüğü zaman karısı bağıracak, ça - fıracaktı. Erkek de belki kızacaktı. O Ba bağırıp çağırmağa başlıyacaktı. Saç saça, başbaşa gelmeleri de muhtemel. di. Evli erkek bunları düşünürken, ca» navar düdükleri mefruz tayyare hü - cumunu ilân ettiler. Bir polis evli er. keğe işaret etti! — Sığınağa giriniz- Evli erkek polisin işaretine itaat et- ti. Sığınağa girdi. Orada kaldı. Tay » yareler gelmiş, bombalar atılmış, her. şey bitmiş, sığınaktaki erkek bunlar. dan haberdar olmamıştı bile! Polis seslendi: — Hava hücumu bitti, dışarı çıkabi- lirsiniz. Evli erkök sığınaktan çıktı Cadde gene eskisi gibi idi. Evli erkek düşündü, yüzü güldü: — Pasif korunma ne iyi şeymiş! Dedi, evinin yolunu tuttu. Kapıyı 8- çan karısı, onu eli boş görünce bir ca. navar düdüğü gibi: — Aaaa! Dedi. Erkek polisin işaretini hatır » ladı. Hiç cevab vermeden odasına çık- tı. Kapıyı kilidledi. Bir müddet oda- da oturdu. Saatine baktı. Odaya gi « reli bir saat olmuştu. — Dışarı çıkabilirim! Dedi. Kapıyı açtı. Dışarı çıktı. Ka - rısı işile meşguldü. Erkeğin yüzü güldü: — Pasif korunma ne iyi şeymiş, de « di. Clamet Hulisi Dinamitin kudreti Bir kilogram dinamit, ancak bir çey- nk Mire bir yer tutar. Fakat patladığı zaman bir mfiyon kilogrametre bir kuv - vet olur ki bu kuvvet bir milyon E'lo , ağırlığı bir metre yükseltecek bir kud- rettedir. Bu hâdise için bir saniyenin ki milyonda biri kadar bir zaman kâfi gelir. * Piyerloti ve oğlu Meşhur Fransiz muhayriri Pi Tati- min asıl ismi Jüllen V'o ve oğlunun ismi de Samüel Viodur. Vic aile ismi olur. Piyer Loti Türkiyeye geldiği zaman Aziade isimli bir kadınla tanışmıştı. On- ların tanışmalarma yardım eden adamın adı Samüeldi. Loti oğluna kendisini A. ziade ile tanıştıranın ismini vermişti. * Köpeklerin dişçileri Nevyorkta yalnız köpek dişleri te - davi eden dişçiler vardır. Bunlar ge - tirilen köpeklerin çürük dişlerini, âde. ita Insan dişi doldurur gibi doldurur - lar. Dişlere kron geçirirler ve iğreti dişler koyarlar. Basit hikâyeler Serisi Bay «O» nun anlattığı hikâyede bir fevkalâdelik bulamıyorum, sergüzeşte verilecek netice de basittir. Bay «O; fakir aileden bir kızla ev. lenmiş. Karısına İyi bir muhit hazır- lamış. Biraz irfan vermiş ve mes'ud da olmuş, Fakat çabuk yükselen kızın bir iki sene sonra ileriye sürdüğü id. .dlaya bakınız: «— Ben evde sıkılıyorum, bir iş bu. ilarak çalışmak istiyorum» demiş, Bay «O, karısının çalışmasına mu, arız, fikrini sarahatle söylüyor ve bir gün evine döndüğü zaman karısını gitmiş buluyor, Gidiş o gidiştir. Kadın evvelâ akrabasından bir ailede misa, 'firdir, sonra bir eakeğe metres oluyor. Dedim ya vak'a olağan şeylerden- dir. Alacağı netice de basit olmak ge. yektir: — Bugün #filen ayrılmış vaziyette bulunuyorsunuz. FiiM vaziyeti huku. “kileştirip meseleye nihayet veriniz. * Manisada Bayan «Ö» ye; Sihbatte görünen birçok kimseleri Karlisbadda garib iki kaya Çekomovakya « da Karlsbad şeh . rind3 bir mağara. da bulunan bu iki kaya parçası, yani #alaktit ve stal - ğmitler senelerce yavış yavaş bir. birleri? o yaklaş- muşlar, nihayet üç yıl evvel bu vazi- yette kalmışlardır. Artık uzamâmakta. dırlar, Halk bu iki ucun birleşmiyeceği kanaatindedir. » Uğursuz rul 25 sene evvel, Amerikada on üç san- timlik posta pulu yapılmıştı. Bu pul pek az kullanılmış, ve uğursuzdur denilerek kadırılmıştır. * Civanın taşınması 50 kilo civa #lan bir kaba elli kilo civa koyup taşımaktan, 30 kilo civa koyup ta- şımak daha güçtür. Çünkü civa sallan. dıkça iki tarafa vurur ve taşınması bu yüzden dahâ güçleşir. «röntgen» den geçiriniz, mühim bir kısmının ciğerlerinde kireçleşmiş, u. faktelek benekler bulabilirsiniz. Ve. rem mühim bir hastalıktır, uzun te- daviye, büyük ihtimama lüzum gös. terir, fakat zamanında keşfedilirse geçmez değildir: Size ilk tavsiyem ço. cuğunuzu yanınızda bulundurmamak. tır. Mümkünse yakın *akrabalarınız. dan birine emanet ediniz ve İzmir sa- natoryomunda bir müddet daha kalı. nz, istikbali sonra düşünürsünüz. * Bay «N, Ş.» ye: — Kızı haklı görüyorum, size aşkı. nızı itiraf etmek için muhtelif fırsat. lar hazırlasın, birçok tesadüfler ysrat. sın, daima mültefit bulunsun, araniz- da tanışıklık ta mevcud olduğu halde siz «mahcubiyet» perdesi altına gizle, nerek istifade etmiyesiniz, elbette ni, hayet yüz çevirecektir. Hatayı tamir etmek mümkündür, eğer hemüz zamanı geçmemiş ise! Na. sıl? diye sormayınız, bu dakikaya ka, dar takib ettiğiniz yolun aksini tutmak düşünemiyeceğiniz şeylerden değildir. TEYZE Kadın Köşesi Mevsimin modasını nasıl karşılıyalım? Sonbaharın kokuları yavaş yavaş ge. liyor. Hava arasıra bozuldukça, isteme « den yazın yakında elimizrlen uçup gide - ceğini düşünüyoruz. Şık kadın; yeni mevsime şimdiden fikren — hazırlanıyor. Modelleri uzun uzun karıştırıp yarınki modanın izlerini seçmiye çalışıyor. Bu etüd onun şıklığınm esasıdır, temelidir, ruhudur. Yarın çokları modayı, bir sür. priz karşısında kalmış gibi, yadırgıya - rak seyreder ve ne beğeneceğinde, neye karar vereceğinde böcalayıp dururken; 0, lışkın gözlerile modellerin en güzel, en orijinal, en kibarını seçecektir. Yeni bir modanın karşısında şaşırıp yanlış karar vermek istemiyorsanız, Siz de önün gibi, şık kadın gibi yapmız. Her mevsim sonuna doğru modellerde, moda kitablarında gelecek modsyı tebarüz et. tiren örnekleri araştırımz. Onları uzun uzun tetkik ediniz. Günün modasile fark. larını bulunuz. Bu farklardan hangileri, nin sizin tipinize uyacağını tayine çalı şınız. Böyle bir tetkik tıpkı, yapacağı tablonun üstünde uzun uzun düşünen bir ressam gibi size Yeni yen! fikirler ilham edebilir. Sizi yarın birdenbire ortaya çı- kacak modanın kârşısında vaziyetinde kalmaktan kurtarır. Bir yandan modellerle meşgul olurken bir yandan da bu mevsimden arta kalan eşyanızı (rob, manto, çanta, eldiven ve. saire) gözden geçiriniz. İçlerinden han - gisinin bir mevsim daha işinize yarıya. bileceğinizi kestiriniz. Yeni mevsimde yeni şeyler alırken bundan çok fayda gö rürsünüz. Meselâ: Yaz için aldığınız bir jörhek şapka, eldiven, ayakkabı ve çanta- İniz sonbahara da uyacak gibi ise bahar. İlik, teyyör veya mantonuzu onların ren. gine uydurursunuz. Çanta vesalre mas - rafı ortadan kalkar, Yahud: Manto altından yazlık bir rTobunuz varsa, alacağınız mah to kumaşını bu Toba uygun seçersiniz. Bu sizi yeni bir rob yaptırmak külfetinden giyilebilecek kurtarır. Bundan başka: Bazı giyecekleriniyi gününden önce kazırlayıp tam vaktinde giymek imkânlarını da bulursunuz. Örgüler bu seridendir. Şimdiden baş - lanan bir örgü (rob. tayyör vesâire) ba- har başında bitmiş olür. Ve ilk istediği. niz gün elinizin altında hulunur. miteki kamyon faciası adliyeye intikal etti Bir amelenin ölümü ve üç amelenin yaralanmasile neticelenen kazayı yapan şoför, tevkif edildi Ra Ramide Hakkı isminde bir smelenin ölümü, Bedrinin ağır, Hasan ve Bay - ram isinilerindeki amelelerin de hafif yaralanmalarile neticelenen bir kam. fabrikanın sucusu Rizeli Salihin ma hakemeleri Suğtanahmed | inci sulh cezada dün neticelenmiştir. Muhakeme sonunda suçu sabit olanı yon kazası olduğunu. dün yazmıştık. |Rizeli Salihin 14 ay, Ahmed oğlu Mus Facianın tahkfkatına müddefumu «|tafanın da 10 gün müddetle hapisleri, mi muavinlerinden Orhan Köni el köyine karar verilmiştir. Mehmed oğlu muş, tahkikatın hazırlık safhası biti | Mustafanın ise suçta alâkası görüle rilerek, hâdise sorgu safhasına inti -İmediğinden, beraet etmiştir. kal etmiştir. il i j Yapılan tahkikat neticesinde kaza - Belediye eski makine şubesi nın sureti cereyanı şöyle tesbit edil « müdürünün muhakemesine miştir; devam edildi Şoför Hâmidin $daresindeki toprak | Vazifesini suristimalden suçlu sa ; kamyonu evvelki sabah Topkapıdan|bık belediye makine şubesi müdürü hareketle, 6,30 sularında Ramiyi geç-İ Nusretin muhakemesine asliye | ind miş ve Küçükköye yaklaştığı sirada|cezada devam edilmiştir. uzaktan gelmekte olan bir araba gö -| Dünkü celsede itfaiye müdürü İh « rülmüştür. Şoför hızını hafifletmeden İsan ve bazı memurlar müvacebe edik yoluna devamla, arabaya 200 metrelmiş, bunlar Nusrejin itfalyeye alma. kala korna çalmağa başlamıştır. Ya -İcak levazımala aid evrakı geciktirdi. nına varınca yolun ortasın; takib et -İği hakkında şehadet etmişlerdir. mekte olan arabanın solundan geçmek| Muhakeme, Anadoluda bulunan bir islemiş, bu sırada araba da sola kıvmi.İsahide yazılan istinabenin tetkiki 4 » bir yabancı | İ Bacaksızın maskaralıkları dığından, şoför çarpışmamak için di. reksiyonu birdenbire sağa (kırmıştır. Böylece, kamyon birdenbire sağ taraf- taki hendeğe yuvarlanmış ve kaza vu- kua gelmiştir. Yapılan tetkikat sonun. da, arabayı ugaktan gördüğü halde tedbir almaması, şoförü suçlu göster - miştir. Dün adliyeye verilen suçlu Hâmid ifadede, — Arabacı, arabanın üzerinde uyu. yakalmıştı. Kaza onun yüzünden vu « ku bulmuştur. Benim Kkabahatim yok- tur, demiştir. Suçlu şoför, sulh ceza mahkemesin. n sorgusunu müteakıb, tev - Bir çocuk flober tabancasile kazasn arkadaşını vurdu Büyükçekmecede tedbirsizlik yüzün den ölümle biten, fedi bir kaza olmuş- tur. Büyükçekmece ilk okulu muallim - rinden Cevdet, oğlu Semihe, kuş vur mak için bir flober tabancası almıştır. | Semih de tabancayı bir arkadaşına ver miş, birlikte karıştırırlarken arkada - sının elinde bulunan silâh birdenbire ateş almıştır. Çıkan kurşun Semihin beyninden içeri girmiş, ağır yaralanan çocuk Cerrahpaşa hastanesine nakle. dilmişse de, bir müddet sonra ölmüş. tür. Dün cesedi muayene eden adliye ta. bibi Enver Karan, defnine ruhsat ver miş, kaza etrafında tahkikata başlan - mıştır. 5 Lâstik hırsızlarının muhake- , meleri neticelendi Ahırkapı lstik fabrikasından 600 çift topuk lâstiği çalan işçi Ahmed oğ- lu Mustafa, Mehmed oğlu Mustafa ve ikleri su kovasi dışarı taşıyan İ | çin, talik edilmiştir. Kızına tecaviz eden baba tevkif edildi Ortaköyde 8 yaşındaki kızı Sabri « yenin ırzına tasaddi etmeğe teşebbüs. ten suçlu Abdürrabman. dün adliyeye verilmiştir. Canavar baba sorgu hâkimliğince sorguya çekildikten sonra, tevkif e İdilmiştir. Samsun Falkevinde hande kadrosu genişletiliyor Samsun, (Huswsi) — Samsun Hs'kem in bügüne kader 15 kişiden mürekkeli olan bando kudrosunun genişletilmesine çalışılmaktadır. Ankaradın o celbediler bando muallimi Bay Süreyya Sanın ne. zaretinde haftada üç gün yapılan ders Terden iyi neticeier alınmaktadır. Mus, ki tahsil etmek istiyenlerin Halkevi ban. dosu tarafından ders'eri verilecek ve bu İsene bandonun kadrosu asgari otuza Çi karılacaktır. Ürgünte bir baraj yaptırı'acak rgüp (Husudi) — Ürgüp halkının zi. raatle meşguliyeti ve bu münasebetle fazla olan su ihtiyacı gözönünde tutula » rak, Nafia Vekâletine baş vurulmuş ve kasabanın susuzluktan kurtarılması is . tenmişti, Nafia Vekâleti Niğde barajın daki su mühendisleri mıntakamız dahi line göndererek tetkikler yaptırmış, Mus tafapaşa köyünde Yenideğırmen civarın da bir baraj yaptırılması kararlaştırı! mıştır, Yenişehir - Gem'ik maçı Gemlik (Hususi) — Yenişehirli genş lerden elli kişilik bir kafile Gemliğe ge « lerek, Gemlik gençlerile bir futbol maçı yapmışlar, çok samimi bir hava içinde ve kalabalık bir seyirci huzurunda yapılan macda takımlar 2-3 bersbere kalmışlar « dır.