August 24, 1939 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 14

August 24, 1939 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 14

Yazan: Ziya Şekir Püskülsüzle birlikte hapishanede Bu faaliyet, günl 7 uktan ayakta du. » Onları peşimden ye ulanır olmuştum. Fakat, Püskülsüzü mutlaka ele geçirmek inad ve ısrarında devam ediyordum. Bu faaliyetimiz de matlüb olan ne. ticeyi vermedi. Ve sinirfertmizi büs. bütün gerdi. Aradan on beş gün kadar geçmişti ki; sözüne çok inandığım (muhbir)! lerimden biri geldi. Püskülsüzün, Işık. lar caddesinde (Babadağı) mahallesin. de, sekiz on evden mürekkeb olan ada içinde, süt hemşiresinin evinde yaralı olarak saklı bulunduğunu haber ver. di Bir an bile geçirmeden koştuk. Bu adayı sardık. Bütün evleri, büyük bir dikkat ile aramıya başladık. Fakat, Püskülsüzü burada da yakalayamadık. | Halbuki .rahmetlinin mütareke dev. rinde; hapisanede bana anla ». meğer kendisi orada İmiş. eme gecesi, yaralı olarak süt nin oradaki evine iltica et- vanarasına gizlenmiş. Yarası, u için oradan kolay» ı anlamış. Tlertibat mşiresinin tavanarasın »« dan, yanını boş evin tavanarasına bir delik $. Şeyet evlerin biri basılacak olursa, diğer eve girecek. O ev de arar başlarsa, tekrar öteki eve geçecekmiş. İsmail, bu baskın hatırası olarak şu garib ı naklei ha! in sarlıdığını haber ver. gökleri zaman fena halde korkmıya dım. Mavzerimi ve tabancamı al. : duyuyordum. ve nim bulunduğum eve yak. titriyordum... Yanı z. Orada da beni bu- lamadınız. Nihayet, benim bulunduğum boş eve daldınız. yukarı çıkmadan mek istedim. Fakat a ilişir flişmez, kor. ettim. Çünkü te. lığında müthiş bir lacak hiç şüphesiz ki zehirliyerek ölü. me sebeb olacaktı. Kaçmasam, senin mahmuz seslerini işitiyordum. Adeta kendimden geçerek: Hey Allahım.. tepemde bir yılan.. #daki ondan daha yılan... Bu ki n beni muhafaza et. Ivarıyor.. ve elham süresini ordum. Bir gözümü yılandan, & - ü de budak deliğinden ayı « rdum... Mavzer, kucağımda idi. ğ acak olursan, &- teş edecektim. Kendimi sana pahalıya sattıktan sonra ele geçmiye karar ver. mişlim... Sen, odaya girdin. Boş odaya Kantarlı bir küfür sa. Burada yok.. bu, o kadar budala rör ki, boş evin tavanına saklansın? Dedin.. ve tavanarasmı aramıya lü - zum görmeden, çıkıp gittin... Haya. tım, o dakikalarda çektiğim helecanı ve sen gittikten sonra hissettiğim se « vinci ebediyen unutamam. Dedi. Pü süz, esasen çok tatlı konuşur. Karını da kendine mahsus bir a ile pek hoş bir surette nakleder. di... Bu yılan hikâyesi o kadar hoşumu. za gitmişti ki, onu kendisine defaatla söyletmiştik. Ve her defasında da gü- Yüşe gülüşe dinlemiştik. PÜSKÜLSÜZ, ARTIK CİDDEN EŞKİYA OLDU İsmall, bir müddet ortadan tama « mile kaybolmuştu. Birkaç ay sonra, anun mükemmel bir) bir çete düzerek enikonu bir eşkiya ol- duğu duyuldu. Bir gün işittik... İnegöl yolunu bağ. lamış.. yolcuları soymuş. İnegölde fi- rıncılık eden bir museviden epeyce mühim bir para almış, Takibe çıkan jandarma müfrezesinin elinden kurtu- larak Keşişdağına kaçmış. Başka bir gün duyduk... Bursaya ci- var köylerden birinde bir çiftliği bas-| mış.. oradan da epeyce bir şeyler al - muş Günün Bulmacası o... 5 SOLDAN SAĞA ve YUKARDAN AŞAĞI: 1 — Bonjur. 1 — Üzmek masdarından ismi fail - Damdaki yağmurların toplanıp &K - akları boru $ — Nazmolmıyan - Aydınlık. 4 — Birdenbire - Defa, $ — Başkan - Bütün. 6 — Bir nota - Bir nota - Birinci harfle ikinci harf arasnda (bir «ne olsa meneden. 7 — Az sıcak - Böyler, 3 — İçmek, 9 — Kırmak maslarından ismi nota. 10 — Kemiği olmıyan. Geçen bulmacanın halledilmiş şekli: SOLDAN SAĞA: - Defatir . K. — Amll - Kazak. Rık'a - İzne, Nöbetçi eczaneler Bu gece nöbetçi olan eczaneler Tardır: İstanbul ciketindekiler: Çehsadebaşında: (İ, Hali), Rminö - Dünde: (Hasan Hula), Aksaryda: (Şe- ref, (Alemdarda: (Abdülkadir), Bayand- dn: (Cemi), Fatihde; (Hüsameddin), Bakırköyünde: (HUAD, Eyübde: (Arf Bagir). Beyoğlu cihetindekiler: İstikii caddesinde: (Kanruk), Yük - sekkaldırmda: (Venikopulo), Teksimdi Cruksln), Yenişehirde: o (Parunakyan), Şişlide: (Halk), Galatada; (İsmet), Pın- dıklıda: ( Mustafa Nafi ), Beşiktaşta ; (Nal Halid). Boğaziçi, Kadıköy, ve Adalardakiler; Kadıköyünde: (Yeni Moda, Merkez), Üsküdarda: (İmrahor), Bartyerde: (0s- man), Adalarda: (ğinasi Rıza), şİDede - Şetaraban şarkı tehdid etmiş.. bir hayli para istemiş. Bitpazarında Kocabaş İsmail ismin. de birini de yakalamış. Ondan da epey- te bir şey sızdırdıktan sonra, bırakmış. HAPİSANEDE (LE BİRLEŞTİK Aradan çok geçmedi, Bü hitama erdi. Mütareke dev atleri başgösterdi (Arkası var) kini temin etmesini bekliyoruz. Ankara Radyosu DALGA UZUNLUĞU 1048 m. 192 Kes TAG 1974 m, 15199 Kes TAP, 31,70 m. 8465 Kes 120 Kw. 0 Kw DK. PERŞEMBE 24/B/9 am. 1235: Türk müxiği: Oku yan Çalarlar: Cevdet Çağ- la, Refik Fersan, Cevdet Kozan, Ii — Mu - Rahmi bey - Muhayyer mü ansın.) $ — Falk bey- (Sen servinazım ruhanrı a- Dürrü - Muhayyer şarkı: 1 a.) 5 — Halk tör Muhayyer şark 4) 4 — Tambı (Kir düştü bugün küsü: (Çeşme başın var) 8 — Halk türküsü: (Şu dağları delmeli) 13: Memleket saat Ayarı, ajans ve meteoroloji haberleri, 13.15: - 14: Müzik (Karısık prog- ram - PL) 19: Program. 1905: Müzik (Bir konserto - Pl) 1930: Türk müziği: İncesaz fash (Safiye Tokayın iştirakile) 2015: Kö- nuşma. 2030: Memleket saat Ayarı, ajans ve meteoroloji haberleri. 2050: Türk müzi Okuyanlar: Melek Tokgöz, Mahmud Karın- daş. Çalarlar: Cevdet Çağla, Refik Fersan, Cevdet Kozan. 1 — Şetaraban peşrev. 2 — (Gözümden gön - lümden hayali gitmez) 3 Palze - Şetara- ban şarkı: (Badel vuslat içlisin kâsel tağ — Turdan.) 4 — Kemençe taksimi. $ — Şaja - raban şarkı: (Gecemiz kapkara) 6 — get- araban snz semaisi. 7 — Hüseyni Maya: (Ya kma gel yakına) 8 — Hüseyni şarkı: (Ha. tioem ançlarını) 0 — Halk türktür Ge - vengin yolu bu mudur?) 10 — Halk törküsü: (Dağlar dağımdır benim.) 3130: Konuşma “5: Neşeli plâklar - R. 2150: Müzik (O - peretler - P1) 22: Müzik (Küçük Orkestra- zi Waldemar Gibiah - « Viyana (o şarkım, 2 — Peter oner o asker - Val, 3 — Hans Bip - Marş J. Strauss - Büyük vela, 5 — Viktor Hruby - Viysna operetinden pot purl. 6 — Hewberger - Şarkta. 7 — Polpuri, 23: Son ajans haberleri, ziraat, ce bam ve tahyiat, kambiyo - nukub | borass (tat.) 28.20: Müzik (rangolar . Pİ) 2353 - 2; Yarınki program. EGE TİYATROSU Nurettin Gençdur ve arkadaşları Bu akşam Saraçherebaşı Özen sinemasında ÇILDIRAN ALAM Zengin varvete sumaraları İİ all e kai Emniyet Sandığı Müdürlüğünden : Kastamonu Daday kaza Çamgt köyü 80 -No. Rahman oğullarından Abdullah oğlu Necip Kandemir 96/1/989 Tarihinde San&ı- Bımıza bıraktığı para için verilen 2004 nu- :İcak dereceler yapabilirler, Franz) Lehar - Üç kadınlı bir adam operetinden.) maralı cüzdanı kaybettiğini söylemiştir. Ye- nisi vereceğinden eskisinin hükmü olmaya- sağı Hân olunur. Ağusles 2 SuPsı SP O Avrupa serbest güreş şampiyonası ve takımımız Fuar müsabakalarından sonra milli ekibimiz üç aylık çalışmalarına başlıyacak. Federasyondan ecnebi temaslarını temin etmesini de ayrıca bekliyoruz güreş birineilikleri Avrupa serbest Teşrinisani ayında Finlândiyanın merk; di Helsingfors şehrinde yapılacaktır. Mi Hi güreş takımımızın da bu şampiyonaya iştiraki takarrür etmiştir. Güreş fede rasyonumuz İssbetli bir kararla senelik programını tanzim ve neşretmiş bulu - nuyor, Bütün federasyonların bu çekil de programlı hareket etmesi beklenir.| Güreş işlerimizi ciddi bir şekilde ele a-| lan federasyonun Avrupa serbest güreş| şampiyonasına da lâzım gelen ehemmi - yeti vereceği muhakkaktır. Şu günlerde bütün mıntakalarda serbest güreş birin. cilikleri nihayetlenmiş bulunacaktır. Her mıntakanın seçme güreşçileri İzmir fus. rında acak serbest güreş müsabaka- larma hazırlanıyorlar. Bu müsubakaların yeni kıymetleri ta. nımak bakımından çok faydasi olacaktır. Yağlı güreş gibi serbest güreşe mükem - mel eleman hazırlıyan taammüm etmiş bir ssorumuz olduktan sonra kuvvetli serbest güreş takımları teşkil etmek mümkündür. Fuar müsabakalarından sonra güreş, federasyonunun tesbit ede. bir kadro ile derhal meşgul) olmağa amasını ve Avrupada sayılı kuvvet. olan milli güreş ekipimizin en kuvvetli şeklile şampiyonaya iştira - nüimü deki üç ây bu hazırlıklara ancak kifay decektir. Bu hazırlıklar esnasında ec - Gl serbest güreş takımı se. sonra kuvvetli ekipleri olan Ma carlar, Mısırlılar ve hattâ Rumenler gibi yakın memleketler. istifade etmek derasyon 3 olduğumuz sikldilere İşt hakkındaki fikrini çek yerinde bulu . oruz. Evvelki Avrupa güreş birincilik- de birçok memleketler bu usulü tat.| bik etmişlerdir. Mütemadiyen yenilecek bir güreşçinin böyle mühim müsabaka - ra iştiraki faydadan ziyade zarar verir. 56 ve 6! kilolara kuvvetli müsabıklar bu- humamadığı takdirde yalnız diğer sfkle lere iştirak etmek bizim için hayırlı ol ktır. 66 da Ankaralı Yaşar, 72 de Ce. , 79 da Mersinli, 89 da Mustafa ve a.) Bırda Çobandan müteşekkil bir ekip, & hazırlandığı takdirde yüzümüzü ağartas| Yeniden ça - lışmağa başlıyan oltmpiyad birincisi 61 kilo Yaşardan da, formünü bulduğu tak- dirde, istifade edilebilir. Mersinli Ah , medin tamamen antrenmensız bulundu. ğu, büyük Mustafanın bazı sebeblerle son müsabakalara girmemesi gözönünde tu - tulmalıdır. Ferdi kuvvete dayanan güreş sporunda müsabıklarla ayrı ayrı meşgul mak mecburiyeti vardır. Güreş ede Gmk çe ler rasyonumuzun bütün ihtimalleri gözö - Dünde tutarak şimdiden faaliyete geç - mesini ve Avrupa serbest güreş birinel - liklerinde memleketi hakkile temsil ede cek bir takım hazırlamasını bekliyoruz. Dr. Tarık İstanbul yelken şampiyonluğu Beden terbiyesi İstanbul bölgesi su aporları ajanlığından: I — İstanbul yelken şampiyonluğu müsabakaları 25, 26, 27 Ağustos tarihle. rinde Moda koyunda yapılacaktır. 2 — Müsabakalar 25, 26 Cuma ve Cw martesi günleri saat 14 de 27 Pazar günü saat 11 de başlı 3 — Beden terbiyesi bâmil olmuyan biç bir sporcu müsabaka, iara alınmıyacaktır. 4 — Yarışı ikmal eden her tekneye bit puvan verilecektir. Ayrıca geçtiği tekne adedi kadar da puvan alacaktır. 3 gür devam edecek yarışlarda elde edilecel puvanlai ıecmuu o teknenin kazan , dığı sayıyı rışlar beynelmilel yarış nizam namesine göre yapılacaktır. 6 — Yelken rotası geçen senenin ayni dir. 7 — Hakemler: Ahmed Fetgeri Aşeni Abdürrahman (Benlioğlu. Rıza Sueri Harun Ülman, Behzad Baydar, müben Hüsamettin, Sırrı Baydar, Ziya Kap tan, Nuri Bosut, ve Bekir Macurdur. Türkiye atletizm birincilikleri Beden terbiyesi İstanbul bölgesi atle tizm ajanlığımı efiklerine böl, izden girecek olan bü zarlesi, Çarşamba ve Cu ma günleri saat 17,30 dan itibaren Tak sim stadından, Salı ve Perşembe günler ayni saatte Fenerbahçe stadından ve an trenörlerden istifade edebileceklerdir. Istanbul Pentatlon biricilikleri Beden terbiyesi İstanbul bölgesi atle tizm ajanlığından: İstanbul Pentatlon birincilik müsaba ası 26 Ağustos Cumartesi günü saat 14 de Fenerbahçe stadında yapılacaktır. DOYÇE ORİENT BANK Dresdner Bank Şubesi Merkezi: Berlin e bee ik Galata - İstanbul - İzmir Deposu: İst. Tütün Gümrüğü * Her türlü banka işi Fevkalâde Kongre Türk Yüksek Nühendisleri Birliğinden : 3559 No. lu Cemiyetler konunu zamnamemizin tadili için 2 Eylül 1939 tarihli saat 15 de Birlik Merkezinde sayın üyelerin teşrifleri rica olu, hükümlerine tevfikan esas ni Cumartesi günü toplanacak fekalâde kongreye Birlik Reisi: Refik Fenmen Ankara Yüksek Ziraat Enstitüsü Rektörlüğünden: 1 — Kurumumuz tecrübe hayvanları maddeler kapa zerf usulile satın alınmı 2 — 25/8/938 tarihine müsadif Cuma müteşekkil komisyon tarafından ihalesi 8 — Muhammen bedel ve miktarları için aşağıda yazılı © kalem yemlik ak üzere eksiltmeye konulmuştur. günü sast Iİ de Rektörlük binasında Yapılacaktır, hizalerında gösterilmiştir. 4 — Teklif mektubları ihaleden bir saat evveline kadar komisyon relsliğine verilmelidir. 5 — Daha fazla izahat ve paramız çeriname almak istiyenlerin Ensttü Dafre Müdürlüğüne müracaatları, Cinsi Miktarı Arpa 37200 kilo Kuruyonca 16600 » Kurüot 40500 Yulaf 8080 (3682) 12000 Mubammen fiyatı (6610) Tutarı Tewinat 2046 1320 2025 195 32,6 55 8 5 65 85