21 Ağustos 1937 Tarihli Son Telgraf Gazetesi Sayfa 8

21 Ağustos 1937 tarihli Son Telgraf Gazetesi Sayfa 8

(SONTELGRAF —21 Ağustos 1937 Sigara da içseniz RADYOLİN'le Günde en az 3 defa fırçaladığınız takdirde dişle- rinizin sağlamlığına ve güzelliğine halel gelmez U ü : Si Dişlerdeki leke, pası ve kefekileri temizler, ağızdaki mikropları imha eder. Dişlerin çürümesini, ve diş etlerinin iltihaplanmasını menederek ağızda daimi sıhhat, dalmi cazibe, dalm? güzellik yaratır. Fakat her sabah ve her akşam ve her yemekten sonra fırçala- mayı - ihmal etmeyiniz. KM HER AKŞAM mammu Memleketin en yüksek sanatkârlarile birlikte SAFiİYE TAKSIM e bahçesinde amaazanın Tol: 43703 Istanbul P.T.T. Vilâyet Müdürlüğünden: Orta veya lişe tahsili bulunan, yaşları 19 ilâ 30 olup Askerliklerini yapmış veya en az bir sene sonra yapacak - olanlardan imtihanla lözumu kadar memur alınacaktır. İmtihan 27-8.937 Cuma güğü saat 14 d& yapılacağından isteklilerin olbaptaki istidalariyle; A — Nülus kâğıdı, B — Mektep şahadetnamesi C — Yeni tarihli aşı kâğıdı D — İyi hal kâğıtlariyle birlikte 26-8-937 Akşamına kadar İstanbul T. T. Müdürlüğü İdari kalemine müracaatları. - “5359, SATIŞ İLÂNI Üsküdar İcra Memurluğundan: Fatma N marasile borç alınan paraya mukabil birinci derecede ipotek gösterilmiş olup borcun ödenmemesinden dolayı satılmasına karar verilen ve tama- minâ ehlivukuf tarafırıdan 400 lira kaymet takdir edilmi Üsküdarda Solâmi Ali efendi mahallesinde Tekke içi sokağında eski 33 yeni 29 kapı mümaralı sağ tarafı İh in bahçesi, sol tarafı Remzi Efendi hanesi, arkası İhsan ve İsmail Beylerin hanesi cephesi Tekke içi sokağile mahdut hanenin evsaf ve mesahası aşağıda yazılıdır: okak kapısından girildikte: Malta döşeli bir taşlık ve sol tarafında bir helâ ve sağda bir ocaksız mutfak içinde bilezikli kuyu ve sabit dolaplı bir oda vardır. BİRİNCİ KAT: Zemin kattan dıktâ bi İKİNC rihde şahnişli bir oda kezalik yüklü ve dol nız bu katta elektrik tesisatı mavcuttur. M olup burada bir elma, üç erik ağacı vardır. Ev ah P. ahşap Merdivenle birinçi kata çıkıl- yer ufak bir oda vardır. kata çıkıldıkta bir sofa üze- bir oda vardır. Yal- pısi olan bir bal p ve mühtâcı tami: * Tamamı rı bal motre murabbar olüp bundan 46,37 Yükarda hudud, evsaf ve mesahası yazılı gayrimenkulün — tartamı açık arttırmaya konmuş olup 29-5:937 tarihine Fastlıyan - Çarşatnba günü saat 14 den 16 ya -kadür Üsküdardaki dairemizde açık 'arttırma ile satıdacaktır."Arttırma bedeli muhammen kıymetin */, 75 ini bulduğu takdirde gaymmenkul en çok arttıranın üzerine -ihale edilecek, aksi takdirde en son artlıranın taahhüdü baki kalmak üzere arttırma- on beş gün müddetle temdid edilörek 14-10-937 tarihine rastlayan Per- şembe günü saat 14 den 16 ya kadar yine dairemizde ikinci açık art. tırması yapılacak ve bu ikinci arttırmada gayrımenkul en çok- arttı. ranın üzerine ihale edilecektir. Satış beşindir. Talipletin arttırmaya girmezden evyvel muhammen kiymetin 9, 7,5 u nisbetiaden pey akçesi vermeleri veya milli Bir bankanın-teminat mektubunu İbraz etmeleri Tâzımdır. Birikmiş vergilerle belediyeye ait tenviriye, tanziliye - ve - dellâliye resimleri ve Vakıf icaresi satış bedelinden tenzil edilir 20 senclik tae viz bedeli müşteriye aittir.. 2004 numarali lera ve iflâs kanununun 126 ıncı maddesinin 4 üncü fıkrasınca, bu gayrımenkul üzerinde ipotekli alacaklılar ile diğer alâ. Kadaranın ve irtilak hakkı sahiplerinin bu haklarını ve” hususile “faiz ve imasrafa dair olan iddialarını, bu ilânta 'neşri - tarihinden —| D0.gün içinde evrakı müsbitelerile bildirmeleri icabeder, Aksi halde hakları tapu sicilile sabit olmadıkça satış bedelinin paylaşmasından hariç kalacakları ve daha fazla malümat almak isteyenlerin î-9-037 tâe rihinden itibaren herkesin görebilmesi için açık bulunduru! acak olan arttırma -şartaamesile 937/4769 numaralı dosyasına müracaatları ilân itibaren iba tarafından Vakıf Paralar İdaresinden 25041 ikraz nu- | SÜMER BANK UMUMİ MÜDÜRLÜĞÜNDEN: MEMUR NAMZEDİ ALINACAK Bankamıza lüzumu kadar lise mezunu memur namzedi alına- caktır. Mektepten (PEK İYİ) derece ile mezun olan namzetler imtihansız, İYİ ve ORTA derece ile mezun olanlar müsabaka im- tihanı ile geçileceklerdir. Seçilenlerden bir ecaebi Hisanını iyi bilenlere (80), diğerlerine (70) Hira maaş verilecek ve Ankara'da vâtife alanlara ayrıca mesa kett zammı da tahakkuk eltirilecektir. , İmtihan 10-Eylâl-937 tarihinde Ankara'da ve İstanbulda aytı zamanda yapılacaktır. Tuliplerin isimlerini kayıt ettirmok ve izah- nameyi almak üzere 1-Eylül-937 tarihine kadar Ankara'da Sümer Bank Umumi Müdürlüğü Personel servisine ve İstanbulda Sümer Bank İstanbul Şubesi Müdörlüğüne müracaatları ilân olunur. 1 — 108-1937 tarihinde münakasaya konulan — Fevzipaşa-Diyarbe. kir hattı üzerinde Km. 337--339 arasında ocaktan çıkarılarak hat kenarına figüre edilmek üzere 6650 m3 balastın ihzar ve teslimi kapalı zarf usulile eksiltmeye konulmuşsa da iki talibin vesaiki tamam olma- dığından kabul edilmiyerek 2490 numaralı kanunun 40ncı maddesi mucibince kapalı zarf usulile yeniden eksillmeye konulmuştur. Mu« hammen bedeli 9975 liradır. 2— Eksiltme 25-8.1937 Çarşamba günü saat 15 de Malatya işletme binasında yapılacaktır. 3 — Muvakkat teminat 748 lira 18 kuruştur. 4 — Bu işe girmek isteyenlerin 2490 numaralı kanumun 4 üncü müddesi mucibince işe girmeğe manli kanunt olmadığına dair beyan« name, kanunun tayin ettiği vesalik, muvakkat teminat makbuzlarile tekliflerini aynı gün saat 14 e kadar komisyon Reisliğine vermeleri lâzımdır. S — Bu işe aid şartname ve mukavele projesi, Ankara, Haydarpaşa Malatya işletme kalemlerinde, Diyarbekir, Elâziz, Narlı, Eloğlu islase yonlarında parasız verilmektedir. “2782, "5289, mammmlik defa olarak alaturka sahnesinde! Bükreş'in en Meşhur ve Maruf ÇIGAN ORKESTRA ve BALETOSU PANORAMA Bahçesinde büyük muvaflakıyetler kazanıyor. MÜNİR NURETTİN Ayrıca: S ATILLA Anadolu Revü heyeti yepyeni proğramile memel ViIROZARI Antivirüsle tedavi Kan çıbanları, el ve ayak parmaklarının arasındaki kaşıntılar, dolama, meme iltihabı ve çatlaklar, yanıklar, yaraları, ergenlikler, koltuk altı çıbanları. İTedavisini en erken ve enemin bir surette temin ede': Şark ispençiyari Lüboratuvarı, İSTANBUL flegmonlar, luraş l İnhisarlar U. Müdürlüğünden: ı Cibali Kutu Fabrikasında gerek hâlen mevcut ve gerekse Mayıs 938 gayesine kadar toplanacağı tahmin olunan 30-40 bia kilo balya kapakları 3-9-937 tarihine rastlıyan Cuma gönü saat 10 da pazarlıkla satılacaktır. İsteklilerin şartnamesini görmek üzere hergün ve pazarlık için de tayin olunan gün ve saatte 0/; 15 teminat paralarile birlikte Kabataşta levazım ve Mubayaat şubesi Müdürlüğündeki salış Komisyonuna gelmeleri İlâa olunur. *45413, İstanbul. Belediyesi İlânları Senelik muhammen ilk teminalı kirası Eretköyünde Sahrayi cedit kayış: dağı caddesinde Ziver bey mektebi Küçükpazarda Hoca Hayrettin ma- hallesinin Asmalıtürbe sokağında kavaf Şemsettin türbesinin 1N.h odası Yukarda semti, senlik mühâmmen kirasile ilk teminatı yazılı olan mahaller ayrı'ayrı kiraya verilmek üzere açık artırmaya konulmuşlardır. Şartnameleri levarım müdürlüğünde - görülebilir. İstekliler bizalarında gösterilen ilk teminat makbuzu veya mektubile beraber 6-9.937 Pazar. tesi günü saat 14 de Daimi Encümende bulunmalıdırlar. (İ.) (5458) .. Üsküdar Sultan tepesinde Selvilik caddesinde 52 No,lu evin yanın- daki arsa içinde bulunan kuyunun tehlike arz ettiği ve sahibinin de kim olduğu bilinemediği verilen — raporlardan anlaşılmakda — oldu. gundan tarihi ilândan itibaren azami bir hafta zarfında izalei mabzur etlirilmesi aksi takdirde ahkâmı cezaiye kanununun 4 üncü maüddesine tevlikan muamele ifasile selâmeti umumiye namına Dairece dolduru. daradı tehlicat makatlıma kaim olmak üzre ilân olunur. — (B.) (5452) 30 2,25 180 13,50 | FDAKTİLO ARANIYOR | | | LİMON ÇİÇEKLERİ Hasan ve Nesrin Kolonyaları Türkiyede en çok satılan ve Avrupa ve cihan tarihinde misli ve İmeacndi olmıyan kolonyadır. Bir damlası limon bahçesidir. 90 dereredi V Nesrin ve Hasan . Losyon ve Lâvntaları Yasemin, leylâk, divinya, revdor, şipr, fujer, ful, menekşe, suar de Paris, Origan, Krep dö şin, dağ çiçeği, zambak, sünbül, lâle, milflör nergis, güller, anber, fulyalar, senk flör, çiçek demeti, nadya, neroli, şanel, amorita, kadın eli, flör damur, skandal, florami, müğe losyon ve lâvantaları bir nadireci san'attır. Hasan deposu : İstanbul, Beyoğlu, Karaköy, Beşiktaş, Divanyolu, Ankara, Eskişehir, Malatya, Kayseri şabeleri ve satış yerlerile bilcüm- le tuhafiye, bakkaliye ve eczanelerde bülünur. Mutlaka Hasan ismine ve markasına dikkat, KIR BALOSU BÜYÜKDERE BEYAZ PARK'da Taksim bahçesinin bütün artistlerinin iştirakile| Duhuliye serbesttir. Konsumasyon meşrubat ( 45 ) kuruştur. En şık beyaz elbise giyinmiş bayana çok zarif bir hediye verilecektir. J (21) Ağustos Cumartesi akşamı İstanbul Üniversitesi- Arttırma, Eksitme ve Pazarlık Komisyonundan 1 — 83877 lira 54 kuruş keşif bedelli İstanbulda Gureba hastanesi kulak, boğaz, burun kliniği bitirme ve hariciye operasyon kısmı ta- mirat ameliyatı toptan götürü olarak kapalı zarfla eksiltmeye ko. nulmuştur. 2 — Bu işe git şartaameler ve evrak şunlardırı A) Eksiltme şartnamesi. B) Mukavele projesi C) Nafia işleri şeraiti umumiyesl D) İnşaala dair fennf şartaame E) Keşif hülâsa cedveli, silsilci fiyat cedveli, metraj. cedveli. F) Projeler İsteyenler bu- şartnameleri ve evrakı beş lira bedel ile Üniversite Rektörlüğünden alabilir. 3 — Eksiltme 26.8-1937 Perşembe günü saat 15 de İstanbul Üni» versitesi Rektörlüğünde yapılacıklır. 4 — Eksiltmeye girebilmek için isteklinin 5443,83 lira muvakkat teinitat vermesi ve Nafia Vekâlelinden alınmış 1937 senesine ait (100,000) yüz bin Tiralık inşaat — müteahhitlik vesikasını ve Ticaret Odası vesikasını haiz olması lâzımdır. 5 — Teklif mektupları üçüncü maddede - yazılı saâtten bir saat evveline kadar Üniversite Rektörlüğüne makbuz mukabilinde verilmiş olmâlıdır. 6 — Posta ile gönderilecek mektapların nihayet üçüncü maddede yazılı saate kadar gelmiş olması ve dış zarfının mühür mumu ile iyice kapalılmış olması şarttır. Postada olacak gecikmeler kabul edilmez. (4826) İstanbul Limanı Sahil Sıhhiye Merkezi Satınalma Komisyonundan:; 1 — Müstehdimin için nümunesi üzerine 166 çilt (otin açık eksiltme: ile yaptırılacıktır. 2 — Fotinlerin mühammen fiatı beher çift için Beş liradır. 3 — Buna ald nümuüneleri istekliler mezkür Merkez * levazımından' göreblürler ve şartnameleri de parasız alabilirler. 4 — Eksiltme açık olarak 7 Eylâl 1937 Salı günü saat on altıda Galatada Kara Mustafapaşa sokağında İstanbul - Liman - Sahil Sıhhiy& Merkezi satmalma komisyonunda yapılacaktır. ; 5$ — Muvakkat teminat parası 62 Hira 25 kuruşlur. 6 — İsteklilerin kunduracı olduklarına dalr 937 senesi ticaret odast vesikalarının — ibran — mecburidir. Aksi —takdirda — eksillmeğü giremezler. *5426,, Sahip ve Baş Muha P Etem İzzet BE: İ Hesap ve fatura işlerine aşina 1 Neşriyat ve Yan bir. Daktiloya ihtiyaç vardır. || Ecnebi lisan bilenler tercih edile- cektir. Bahçekapı Hasan deno İthami Saja baası & Basıldıdı ver: Ebüzziya Matbet