17 Haziran 1938 Tarihli Son Telgraf Gazetesi Sayfa 6

17 Haziran 1938 tarihli Son Telgraf Gazetesi Sayfa 6

€-—SON A;ıggıır—n Haziran 1838 Büyük Şef vekilleri- mizi kabul buyurdu (Birinci sahileden devam) üzerinde izahat vermişler ve yeni direktifler almışlardır. Bu meyan- * da Başvekil Hatay meseleleri üze. rinde aknan son raporları da Yük. eef Şefe arzetmiş bulunmaktadır. lar, Vekillerimiz ne zaman gidiyorlar? İkinci beş yıllık sanayi progra. mamaza göre yapılacak İabrikalar. dan kimya fabrikasının pazar gü. nü İzmitte büyük merasimle te . anelleri atılacaktır. Merasimi bizzat Başvekilimiz a. çacağı cibötle Başvekilimiz Celâl Bayarla Parti Genel Sekreteri ve nııımşı Vekili Şükrü Kaya yarın Akşam veya pazar sabahı şehri. mizden doğruca İzmite gidecek « derdir. Fabrikanın temelatma merasi . minde bulunmak Üzere Ankara. dan ve şehrimizden birçok kimse. ler çağırılmışlardır. Gerek bura- dan, gerek Ankaradan - çağırılan zevatı hâmil olan trenler davetli. leri pazar sabahı İzmite götüre . ceklerdir. Elyevm şehrimizde bulunan Ma lye, Hariciye Vekilleri ile bu &a. bah şehrimize gelen Nafıa Vekili. nin de bu merasimde hazır bulun. maları muhtemeldir. Diğer taraftap şehrimizden vali muavini, belediye reis muavini, şehir meclisi azaları, parti ve mat. buat erkânı da İzmite gidecekler. dir. HATAY . (Birinci sahifeden devam) Hataya geleceği teyid - olunduğu gibi, dün gece Alman radyosu da « Fransa #rasında Türk kıtastının Hataya girmesi husu . #unda itlAf hasıl olduğunu haber wermekteydi. Diğer taraftan burada çıkan €Ata yolur gazetesi de Türk kıta. atının Hataya geleceğin! kaydet. Mmekte ve Fransızlar bu haberi tek zib etmemiş bulunmaktadırlar. 'TAHRİKÂT DEVAM EDİYOR. Antakya 17 (Husust muhabiri. Mmnizden)— Burada gizli kuvvetler bütün hızlarile tahriklerine ve a. nasır arasına fitne sokmağn de - vam — etmektedirler. Amikdeki 'Türk köyüne Arab çeteleri tara . dından yapılan taarruz yeni vazi. et ve şartlar içinde vukua gel. mesi itibarile pek büyük bir te. escür ve asabiyet uyandırmıştır. Elaltından Arab çetelerinin kuv. vetlenmiye çalışmaları ve taarruz. dara geçmeleri, katiller ve cina - yetlerin çoğalması, 'Türk düşmanı katillerin serbest bırakılmaları “bütün Suriye ve Lübnan gazete . lerinin uluorta aleyhimize neşri. yat yapmaları yeni vaziyetin de bir içyüzü olduğu hakkındaki zan. ları takviye etmekte ve derin bir Çüphe uyandırmaktadır, İntihabatı kontrol komisyonu ise tarafgir hareketlerine açıkça Gdevam etmektedir. Heyetin umu. mi kâtibi M. Anker Cenevreden dönmüştür. Bu zat intihabatın on beş temmuza kadar ikmal edile . ceğini söylemiştir. Suriye fevkalâde kamiseri Kont Martel'in yerine Dr. Rio'nun geti. rileceği de burada şayi olmuştur. HATAYI İSTİLÂYA KARAR VERMİŞİZ! Haleb 17 (Hususi —muhabiri . mizden) — Suriye ve Lübnanda çıkan bütün Arab gazeteleri mak. sadı mahvusla müttefikan Türki. ye aleyhinde — neşriyata devam etmekte ve akıl ve hayale sığmmı. yacak isnadlarda bulunmak tadır. lar, Bu arada Hatayı istilâvya ve İngiltere ile de anlaşarak Suriyeyi idama ve parçalamıya karar ver. diğimiz işaa edilmektedir. Buna rağmen halk ve bilhassa Halebliler Türkiyede Arab dost . luğuna büyük bir kıymet veril . ni ve 'Dürk gazetelerinin bu. u tebarüz ettirdiğini takdir et mekte ve Türklerle beraber bu . lunmaktadırlar. Arab gazeteleri alevhimizdeki | neşriyatı diğer Arab memleket . Jerine de sirayet ettirmeğe çalış. maktadırlar. Bu arada bazı Misir gazeteleri de aleyhde neşriyatta bulunuyorlar, Maksadları hiris . tiyanlık âleminde Türkiye aley. hine bir hava yaratmaktır. Suriye fesadçılarının bir ümidi de Akvam Meclisi nezdinde yap. miş oldukları protestodadır. O . radan alacakları neticeyi bekle . mektedirler. ANKARADAN GÖRÜLEN VAZİYET Ankara 17 (Hususi muhabiri . mizden, telefonla) — Hataydaki yeni vaziyetler burada safha saf. ha takib edilmektedir. — Buraya akseden malümata göre Suriyede Türkiye aleyhine fevkalâde tah - rikât yapılmakta ve malbuat va. sıtasile yapılan bu tahrike gizli İ ka eet bütün teşekküllerin anasır ara . sındaki ifsadkâr hareketleri de inzimam etmektedir. Her halde vaziyetin daha ay . dınlanmasına ihtiyaç vardır. Fran.| 81z heyeti ile askeri heyetimiz ara. sında cereyan eden müzakereler ağır yürümekle beraber devam et. mektedir. Hatayın muhtelif yerlerinde ve bilhassa Amik ovasında dün ye . miden vuku bulan hâdiseler ve bir Türk köyünün yakılmış ol . ması ise burada büyük bir asa . biyet Bilhassa Milletler Cemiyeti a. zasının merkezden direktif alı - yormuş hissini veren tarafgirane hareketleri umumil efkârı çok si. nirlendirmektedir. Fransız IHariciye Nazırının Parlâmentodaki beyanatı Paris 17 (AA.) - Mısır kapitü. Tâsyonlarının ilgası hakkında 6/ 5/934 tarihinde Montröde imzala. man muahedelerin tasdikini mu. #azammın kanun projesinin meb. usan meclisinde müzakeresi esna. Bında beyanatta bulunan Hariciye Nazırı Bone, hükümetin Fransa . Suriye ve Fransa - Lübnan mua. hedelerinin pek yakında parlâ . mentoda müzakere edilmesi ar. Zusunu tebarüz ettirdikten sonra demiştir ki: Hükümet, Fransa ile Türkiye a. Tasında da datma daha dostane Münasebetler tesisine çalışmakta. dır. Bu son haftalar zarfında bu yolda müzakerelere devam olun. Muştur. Hükümetin, her tarafta Fransanın menfaatlerini müdafas azmi ile, bu meselelerin heyeti u. mumiyesinde lâzım gelen teşeb . büslerde bulunacağından mebu . San meclisi emin olabilir. Tramvayın Frenleri Tutmadı (Birinci sahifeden devam) çok kısa olduğundan, zaten ihti. yar olan kadın şaşırmış ve kendi. ni toplayıncıya kadar da yatman fren yapamamış ve kadın tram . vayın altında kalmıştır. Muhtelif yerlerinden yarala - manan kadın imdadı sıhhi otomo. ( bilite hastaneye kaldırılmış, tah . kikata başlanmıştır. Kazanın tramvayın frenleri tut. mamasından ileri geldiği anlaşıl. mıştır. Kaza yüzünden yol ka - panmış, yarım saatten fazla tram. vaylar işliyememiştir. Türk - lran Hududu Komisyonu 24 haziranda Trabzonda topla - zacak 'Türk . İzan hudüd komis - yununa iştirak edecek olan heye. timiz bu sabah Ankaradan şehri- Ta'ze gelmiştir. Heyet emniyet iş. leri umum müdür muavininin başkanlığındadır. v Rum patrikhanesi müzesin - den üç tane kıymetli İncil çalın. mıştır. Zabıla tahkikat yapmak. tadır. | hafır sabık şefi Kodreanu'nun ön Samatya havlu | Fransa - İspanya Fabrikasındaki İşçiler İstanbul iş dairesine şayan: dik. kat bir müracaat yapılmışlır. Bir Musevinin idaresinde bulu. mnan «Samatya havlu fabrikası» müdürlüğü miktarı 80 e varan iş. Çilerinden 25 kişiyi sebebsiz yere we evvelden haber vermeden işin. den çıkanmış bu süretle 25 aile sefaletin acı uçurumuna atılmış. tur. İşçilerimizin hukukunu ve İs « tikbalini garanti eden İş kanunu. na ve onun sarih hükümlerine rağmen böyle bilâsebeb ve ha - bersizce 25 Türk gencini sokak. Jara atan mezkür fabrika müdür. Tüğü iddiaya göre üstelik onların alacaklarım da vermemiştir. Dün yaşlı gözlerle matbaamızı ziyaret eden bu vatandaşlar iş dairesine yaptıkları müracaatte bildirdikleri gu şayanı dikkat hu. susları da anlattılar: 10 kişiden fazla işçi çalıştıran müesseselerin, iş kanununun tat. bik-tarihi olan geçen yıldan lti . baren bu fabrika da resmen iş kanununa tâbi bulunduğu halde müessesenin sahibi, o da işçilerin müracast ve şikâyeti üzerine an. €ak bundan 2 ay evvel iş kanunu. nu takib ve tatbik etmeğe başla. maştır. Bu suretle orada çalışan 80 Türk fşçisinin meşru hakkı ve iş ka - munundan istifade imkânları ay. larca gasbolunmuştur. İş dairesi müfettişleri bu mü - racaati lâyık olduğu ehemmiyet. le karşılamışlar ve hemen tahki. kata başlamışlardır. 20 masum Türk işçisine karşı sebebsiz yapılmak istenen bu yan. lış ve iş kanununa muhalif keyfi muamcele her halde düzelttirile . cektir. Altın ve gümüşe Damga vurulacak Ankara 17 (Hüsust muhabiri . mizden telefonla) — Altın ve gü- Müşten yapilan — eşyalara birer damga vurulması hakkında ha - zırlanan yeni bir kanun lâyibası Büyük Millet Meclisine verilmiş ve bugün mâliye encümeninde müzakere olunmuştur. Valimiz Vali ve Belediye reisi Muhiddin Üstündağ, yanında Şehir Meclisi reisi Necib Serdengeçti, daimi €encümen azasından Selâmi Sedes ve Belediye iktısad işleri müdürü | Asım Süreyya olduğu halde bu | sabah sağt 10 da Galala rıhlımın. dan kalkan İtalyan vapurile Pi. reye hareket etmiştir. Kendisi rıhtımda İstanbu! ku. mandanı ile vali ve belediye re. is muavini, vilâyet, belediye, par. ti erkâmı ve şehir meelisi azaları | ve Emniyet Müdürü — tarafından suğurlanmıştır. Vapura binerken kendis'le gö rüşen bir muharririmize Üstündağ demiştir ki: «— Dost devlete Türk milleti - nin candan, saygı ve selâmlarını götürmekle müftehirim. Bu seya. hatim hiç bir resmi mahiyeti ha. iz olmayıp sırf bir gezintiden iba. rettir. Dost devletin topraklarına biran evvel adımımı — atabilmek için sabırsızlanmaktayım a HEYET HAFTAYA ŞEHRİMİZE DÖNECEK Valinin başkanlığındaki heyet Atinada beş gün kalacak ve haf. taya şehrimize dönecektir. Faşist liderin İtirazı kabul edilmedi Bükreş IT (A.A.) — Yüksek as. keri mahkeme, mülga demir mu. senelik ağır ceza hapsi hakkın . daki .karara yaptığı itirazı red . detmiştir. Kısa Hizmetliler ** Lise tarih kitablarında banı değişiklikler yapılacaktır. * Otobüs işletmek üzere Bele. d!yo istikraz yapmaktadır. Ka Yü ll N€ v aei Hududunda Bayrak merasimi; Salamanka 17 (A.A.) — Neşre. | dilen resmi bir tebliğde, 43 üncü fırkaya kı.r'ı yapılan harekât ne- ticesinde Bielsa, Parza, Javierre ve Ezkuarda kasabalarının işgal edildiği bildirilmektedir. Bugün yapılacak resmi bir tören esnasın. da Frankist bayrağı Fransız hu . dududaki gümrük binasına çe - kilecektir. Hükümetçilerin, Cinca vadisinde bulunan bütün köyleri tahrib ettikleri ve yaktıkları teb- | Diğde ilâve edilmektedir. Kastellon cephesinde Prankist. | ler ilerlemeğe devam etmektedir. ler. Düşman sahada 400 ü müte . caviz ölü bırakmıştır. Cardone cephesinde Penerroya mıntakasında Frankistler Batura ve Norla dağlarile Val Sekillo ve Lagranjuela — kasabalarını işgal etmişlerdir. Frankist hatları da - hilinde 105 cesed kalmış ve 208 kişi esir edilmiştir. Te eai Cumhuriyet gazetesi Hatasını tashih etti (Birinci sahifeden devam) Sını kabul ve tashih etmiş olma- sından dolayı memnun olduğu - muzuü dünkü teessürümüz kadar bugün de memnuniyet ifademiz. le tebarüz ettirmeyi yerinde bu. Tuyaruz. Silâhsızlarıma Ve Amerika Yaşington 17 (AA) — Güze « tecileri kabul eden Hariciye Na- zarı Hul demiştir ki: «— Amerika birleşik devletleri hükümeti, silâhsızlarma hakkın. da herhangi diğer bir hükümetle konuşmuş değildir. Amerika Bir. leşik devletlerinin bütün mühim enternasyonal inkişafları büyük bir alâka ile takib etmekte oldu. ğünu sizlere bir kere daha söy. lemekten — başka bir diyeceğim yoktura Diğer taraftan birçok mühim Ayan azası, dünya - silâhsızlanma konleransı fikrini tasvib ettikle . rini bildirmişlerdir. Ayağ'na demir gülle Düşen çocuk Öldü Üsküdar Kazasker Ahmedefen. di mahallesinde 24 numaralı evde oturan hamamcı Kemalin 10 ya - şındaki oğlu Ziya İle 28 numaralı | evde oturan marangöz Kemalin 11 yaşındaki kızı Leman ve Abdur . rehman Fevzinis ? yaşındaki oğ. Tu Mazlüm, bundan 10 gün evvel | mahallelerindeki boş bir arsada oynarlarken yerde bir demir gül. le bulmuşlardır. Bir aralık denur gülle Ziyanın ayağına isabet etmiş ve zedelen. | miştir. Çocukcağazın ayağı 0 günden. beri iyileşmiyerek şiştiğinden dün Haydarpaşa nümune hastanesine kaldırılmıştır. Bu sabah ziyaretç. giden babası ize hastanede çocu. | gunun ölüm haberin almıştır. — | Polise vaki şikâyet üzerine Iki | küçük çocuk yakalanmıştır. | | Üsküdar askerlik şubesinden: 333 doğumlu ve bunlarla mu - ayeneye tâbi olup kısa hizmet şe- raitini kazanmış olan ve askeri orta ehliyeti bulunanlar 1 tem - muz 938 günü yedek subay oku. lunda bulunmak üzere sevkedile. ceklerdir. Burada bulunanlar ha. ziranın yirmi yedinci — pazartesi günü sevk muhtıralarını almak üzere askeri ehliyetname ve nü. fus cüzdanlarile mezun oldukları Okul vesikalarile birlikte şubeye gelmeleri taşrada bulunanların da bulundukları yerler askerlik şu. belerine baş vurmaları. * Akay bu ayın 22 sinde yaz tarifesi tatbik edecektir. iProgramını | simi mütcakıb Fenerbahçeli kü. | rica eder. | konuşmağa cesaretim yoktu Fenerbahçenin ÜÇ Ölü ve.. Bir esrarengiz sır! Hacıosman - Ipsala cinağ” bugün için hâlâ bu mut manın çemberi ı'çı'ndf |Eski bir cinayet mütehassıs! bu hâdiseyi nasıl izah ediyor 30 ncu yılı Klüb kutlulama Hazırladı Fenerbahçe spor kulübünden: Kulübümürün 30 uncu yıldö - bümü — münasebetile 19 baziran pazar günü saat 16 da başlayıp 20 de bitmek üzere fevkalâde mera. sim yapılacak ve — Fenerbahçeli gençlerin — topluluk ve birli gösterecek bir program tatbik e. dilecektir. Merasime eski ve yeni Fener £ bahçeli bütün sporcuların iştirak edeceği bir resmigeçidle başlana. caktır. Bu resmigeçidi — bayrak merasimi, sporcuların and iğmesi, Atatürk büstüne çelenk koyma Tesmi takib edecektir. Bu mera. Çükler arasında bir futbol müsa. bakası yapılacaktır. Bu müsaba. kanın hitamını takiben dam saat | 17,30 da kulübümüzün Yunanis . tandan $0 uncu yildönümümüz | münasebetile davet ettiği Enosis . Panetinaikos muhteliti ile birinci takımımız arasında bir futbol ma- Çı icra edilecektir. 30 uncü yıldönümümüze iştirak edecek zevat — Küprüden 14.30, 15,20, 15,50, 16,25 ve 17 de hare. ket edecek vapurlarla merasime müsabakalara ve maça yetişebi . | lirler, 30 uncu yildönümümüz mera . simi münasebetile — Fenerbahçe stadımız dahilinde, gelecekler için, husus! tertibat alınmıştır. Bu ter. tibata göre kapalı tribünler baş. tanaşağı numaralıdır. Kapalı tri. bün fiatı — alelümum bir liradır. Bundan masda bütün açık tribün. ler fiatı 50 kuruştur, Bu ki haricinde, bir! Atatürk büstü arkasında ve diğeri koşu pisti ü. zerinde iki hususl yer ayrılmış - tır. Bu yerlere üzetinde damga ile müsarrah kulüb davetiyesini hâ. mil olanlar girebilecektir. Diğer kısım davetiyeler, — üzerlerinde yazılı olduğu veçhile, açık tri - bünlere mahsustur. Gişeler ve ka. pılar tam saat ikide açılacaktır. Fenerbahçe kulübü, 30 uncu y merasimine iştirak edecek muhte. vem halkımızdan yukarıki tertiba. ta itina buyurmalarını — bilhassa e Fenerbahçe spor kulübünden: 16/6/938 pazar günü Kadıkö - yünde kulüb merkezinin bulun - | duğu Fenerbabçe stadında 30 un. cu yıldönümü merasimi icra edi. leceğinden kulüb — müessislerinli merasime iştirak etmek üzere sa. Hacıosmanbayırında — başlıyan İpsalada tamamlanan ve üç ölü ile birlikte bütün esrarını muhafaza eden cinayet hâdisesi dün geceki bütün çalışmalara rağmen henüz ortaya yeni bir emare ve delil ver. memiştir. Gerek müddelumumi. Dik, gerek zabıta muhtelif esaslar üzerinde tedkiklerini ilerletmek. 'te ve. henüz Sevim de mevkuf bu. dunmaktadır. İpsalada ölen Ali Riza ile öldür. düğü Muhiddine aid tahkikat ev- Tak) ve her ikisinin de üzerlerin. de çıkan eşya bugün İstanbula ge- tirilmiş ve müddelumumiliğe tes. İim edilmiş olacaktır. Belki, bu e$ ya tahkikatı ilerletmeğe vesile 0. lacaktır. Salâhiyettar ve emektar bir polis mütehassısı me diyor? Bu kabil cinayet işlerinde ihti. sası bulunan ve evvelce uzun müd | det zabıtada çalışmış bulunan sa. Mihiyet sahibi bir emekli memu - rumuz; tâ başlangıcındanberi bü- | yük bir dikkatle takib ettiği bu esrarengiz cinayet hakkımda hâ - diselerin ink'şaf ve seyrine baka. rak şu şayanı dikkat mütaleada bulunmaktadır: “Vak'anın — Hacıasmanbayırında başlıyan kısmı; yani şoför Meh. med Lütfinin Ali Riza tarafından öldürülmesi, ikinci mesele olan İp salada Muhiddinin katlindem daha esrarsız bir mahiyet taşımakta . dır. Bunda iki ihtimal! vardır: 1— Katil; bedbaht goförü sırf a rabasına sahib olmak için öldür. müştür. Çünkü maktulü tanıma . dığı artık tamamca anlaşılmıştır, Aralarında herhangi bir. kadın meselesi veya kin, garaz hulâsa bir adam öldürülmesini icab etti. recek bir münaferet yoktur ve şa- förü, Büyükderede sarhoş etmek istemesi herhalde sebebsiz değil - dir. - Katil Ali Riza Büyükdere . de «Beyoz Park» dan çıktıktam sonra Ömer Lütfinin otomobiline belki yalnız binmemiştir. Parktan gecenin Herlemiş bir #aatinde çık.. tığı için otomobile binerken ken. at 1530 da kulübe teşrifleri rica | disini gören yoktur. ©O halde belki olunur. Katil; otomobile bir sarışın kadın HİKÂYE ÜÇ GÜNLÜK HİKÂYE (4 üncü sahifemizden devam) için, aşkta müvaffaki h a. zım gelen şartlardan bi de sa. bırlı olmaktı. Bunu da aşkın üçün cü emri olarak kabul etmekte hiç bir hata yoklur Ertesi akşam ve daha ertesi | gün... Ayni yerde, aşağı yukan ayni saatlerde karşılaştık. Beni görünce dudaklarında bir tebes. süm beliriyordu. Belli bir mem. konuşuyordu âdeta göz. Evine kadâr arkasından gidiyordum. Lükin yaklaşmağı, Üçüncü akşam, beklediğim sı - rada kendi ketidime: — Ne olacak bu böyle dedim. Muhakkak konuşmalıyım. Fakat ya reddederse, aksi bir hareket yaparsı Bu henim için hazmedilmez bir hakaret olurdu. Lâkin başka çare var mıydi?. O gelip de, benimle konuşacak değildi herhalde... Dedim ki, aşk bir cesaret işidir. Cesaretsiz âşık, parasız tüccara benzer. Hiçbir teşebbüste bulu - namaz. Aşkın, üstelik kredisi de yoktur. Bunu da aşkın dördüncü emri olarak kaydettikten sonra, yyanına yaklaşıp konuşmak husu. sunda kat'i kararımı verdim. Her zamankı saat ve dakikada mankinden daha beyecanlı idim, Birkaç cümle hazırlamak istedim dilimde... Aksi şeytan, hiçbir şey aklıma gelmiyor. Artık bunu do. Buşa bırakmalı, kendisine doğru tlerlediğim zaman dilimde serma. ye olarak ne bulursam Onu söy. liyecektim, Yanıma yaklaşmıştı. Üç adım, iki adım. Bir adıma... Tam hizam- da. Geçiyor... Hayır, hayır... kı. mildıyamadım bile yerimden. Mıh lanmış ve taşlaşmıştım. Önümden dudaklarında manalı, muhakkak ki müstehzi bir tebessümle süzü. lüp geçti. Bir gün daha beklemeğe, azablı bir gece gece daha geçirmeğe ta. hammülüm yoktu. Kendi kendime kafa tuttum. İlerledim. Yaklaş - maştım tamamile... Fakat imkân yok. Ağzım çinko kaplanmışâ ben. ziyordu. Boğazım — ksseumuştu. Kalbim, göğsümü — muştalıyordu. Nerede ise dışarı uğrıyacaktı. 'Yanmma bir defasında © kadar yaklaşmıştım ki, o da gayri ihti. yari duralamıştı. Fakat ne müm. kün. Artık ne olursa olsun bir lâf söylemeliydim. Onun da hali bu- mu beklediğini ihsas ediyordu Nihayet iki süratlı adımla ya- mna geldim ve titrek bir sesle: — Atfedersiniz! diyebildim.. Bir dakikanızı bana verebilir misi . uzaktan gözüktü. Ben de her 2a- niz?, (Devamı var) y değil, herhangi bir (ya eski bir cürüm tır ve iki kafadar Şişliye doğru ilerlerket, de bazı esrarengiz anuşlar, sonra katil; nün bunları yanında ne Hacı tanbul yolunda, ne d€ İpsala arasında bir Böyle bir kadın di herhalde bugüne ve adliyenin eline #47 — | ederdi. İ İçin bu tarafı bu seklliğii aydınlandıktan ıı:v"'ll ci cinayete gelmek Yani katilin İpsalk M istasyonu memuru Mi dürmesi meselei 'Tahkikatın buıü!" kişafına bakarak ",l:'ıl' mazideki berıbırml-“ veb yarak bu cinayetin nallerini de şu suret” — mek mümkündür. y Katil Ali Riza ile yasktl D din tâ eskidenberi " lar. İki kafadar; Mul şehirde tayyare buft #i senelerde mün: mişlerdir. Muhiddin 983 s€t dan Adana rasal iatasyef ” Tuğuna tayin .dııınlız izayı Fakat hakikattt kaç defa Halebe ı:: lik yapmış ve bir lenmiştir. _.ıı İşte iki arkadaşın ” çakçılık işlerinde V bilâhara .uuıııdd" hudud civarına; SS edilince Ali Muhiddini ıuıkş“"' teşvik ettiği sanılm Vi yeki Belki Muhiddin; nın ba teklifini KAbM l $ Ali Riza müt: oi tâ bir kere de kendi Te Hü dar giderek - yali ” nihayet sarhoş bir Üat duğu cinayet hirsile yine quıB“" Vik ve rar gitmeyi, bunun W fiyi öldürmeyi göl€ '_, bir hiddet ve den, rin bir inkisarla Onu vurmuştur. —— Muhiddi görür görmez bİr başçavuş ark: rın belki ihtimalini kuvte Üç deni: Filosu Yapıy 0:) rlin VT (A KEL losunu vi