6 Temmuz 1938 Tarihli Son Telgraf Gazetesi Sayfa 5

6 Temmuz 1938 tarihli Son Telgraf Gazetesi Sayfa 5

Dünyanın en . ski gazelesi “Kapanıyor Peping Bac, gazetesi le'sis olunduğundan- rl muharrirlerinden 500 nün kafası kesliml: Pekinden bildiriliyor: 1500 senedenberi neşrolunan ve lünyanın en eski gazetesi «Peping n0 kapatılmıştır. Bu gazete, İsanın doğuşundan 00 sene sonra Sou Chamg tara. findan tesis edilmişti. Şu hesaba ve Sou Choung ilk tâbi unvanı M Tâyıktır. Poping Bao, kapatıldığı gün tah- İtadan hurufatla basılmıştır. Çinde gazetecilik, zannolundu. | İğu kadar kolay bir meslek değil. Bir. Şimdiye kadar gazete muhar- İrirlerinden 1500 ü kellesi uçurul. İrak suretile İdam olunmuştur. Bu gazetede, her sene muharrir. lerinden bir kurban vermiş de- Mektir, Jpolar, Pekin'i işgal edince ilk İşleri bu gazeteyi kapatmak oldu. Biraz sonra tekrar intişarına mü. Baade verdiler. Fakat Peping Bao yine eski mesleği dahilinde neşri. iyatina başlayınca büsbütün ka- Pattılar, Deyyahlara flerşe y ucuza Verilecek İktısad Vekâleti şehri-| nizde ve diğer turistik yerlerde yeni tenzilât yaptıracak İktısad Vekâleti turizm müdür. lüğü İstarbulda otel ve eğlenme Yerleri flatlarının çok pahalı ol - Gduğunu tesbit etmiştir. Bu fiatla. rın, turizmi — canlandıracak - bir hadde indirilmesini kararlaştır - Mıştır. Bunun için Belediyeye bir dezkere göndererek mütalcası so. Tulmuştur. Belediyede alitiacak cevabdan Sonra, bir rapor hazırlanarak İk. tısad Vekâletine verilecektir. İk. dasad Vekâleti, İsta, al, İzmir ve Bursa gibi turizm mıntakaların . da turistlerle alâkadar Yiyecek ve içecek fiatlı yerlerin seyyahlar bu kabil yer. enzilâtlı tarifeler . Jon Gravfor Kabare ve dansinglerden nicin vazgeçti ? «Yıldızlar çok para kazanırlar, saray gibi kâşanelerde otururlar. Bu cümleyi elime geçen bir si- nema mecmuasından alıyorum. Anladınız ya, Kaliforniyanın s'ne- | ma beldesi Holivud'da ikamet e- den erkek ve dişi yıldızlara aid... Fakat, doğrusunu söylemek lâzım gelirsee — Holivuda gidi de bu meşhur yıldızların saray gibi kâ. | şanelerini (!) görünce insan in - kisarı hayale düşüyor. Zira, çok para kazanmalarına Selimiye kışlasında ALAY GÜNÜ Müsabakalardan iki enatant ane: Davetliler büfede., Pazartesi günü Selimiye kışla Sında Topçu alayının alay günü Yapılmıştır. Bir çok güzide Komutan ve Su. ayların ve alay erlerinin iştira- kile yapılan merasime - İstiklâl Marşile başlanmıştır, Mütcaktben 'Topçu Alayı mar. H söylenmiştir. Alay Komutanı- hin söylevine üst Kormutan muka- | e etti. | | Geçitlen sonra davetlilere bü- | İ fede ikramatta bulunulmuştur. Bundan sonra yapılan spor gös. terileri: İdman hareketleri, 100 m- | 1500 m. koşu, yüksek atlama, uzun atlama, yumurta yarışı, güreş, çu- val yarışı, bisikletle gösteriler ve halat çekme müsabakaları yapıl. miştir, Müsabakalarda kazananlara mü- kâfat dü me aihaye idıktan sonra merasi. A verilmiştir. ızların hepsinin «saray | 'Mini mini köşklerde oturanların hayatı nasıl geçer Her yıldızım evinde yüzme havuzu var.. v RaP A gibi kâşneleri» yok. Birkaçı müs. I tesna,.. 'Bunlar da, parmakda sa- | yılacak kadar az... Halbuki bü - yük ve küçük 500 den fazla yıl - | dız var... Harold Loyd, Maryon | Davis, Meri Pikfor, gibilerin, bil. hassa sön ikincilerin ikametgâh- ları saraydan farksız... Gazeteciler Krah Vilyam Ran. dölf Hearst'ın himayesi — altında bulunan Maryon D: cidden Mmühteşem bir sardda yaşıyor. sa- lonları kıymetli biblolarla çok güzel antika eşyalarla dolu. Hat. ta, birinci Napolyona ald olduğu söylenen bir de karyola var. «Pikfair», Meri Piktoc'un sarayı daha mühteşem. Hakiki bir sara, Salonlar gayet büyük. Binanın bütün bir kısmı misafirlere ta sis olunmuş. Bunlara mahsus mü. teaddid otomobiller de var. Dük dö Kent, Holivuda gittiği zaman kendisine misafir olmuştu. Hal - buki Bernar Şar, Maryon Davis'in nezdinde ikameti tercih etti: Burası daha sakin!.. Dedi. Şimdi, ötekilerin, saraylarda ya. şamayan dört yüz doksan yıldı « zın evlerine bir göz Bunların hemen hapsi benzer. Hepsi yeşi! kıymetli bir bahçesi,küçük bir de havuzu vardır. Köşklerin ekserisi, komşu köşk- ten ayrılmış değildir. Aralarında ne bir duvar, ne bir çit var - dır, Yalnız bir yol, bir sıra bodur ağeç veya dar bir yol! ile ayrıl - mıştır. Uzaktan bakılınca bir bah. çe içinde bir aileye aid mütead. did köşkler zannolunur, T Nihayet yalnızlık! Vaktile Greta Garbonun köş - I künün etrafında da duvar yoktu. Yüzme havuzuna gireceği zeman, kenarlarını, paravanalarlı kapat. -| mak mecburiyetinde kalırdı. Ni - | hayet bir gün yüksek bir duvar yaptırdı. Bu derdden kurtuldu. Evleri güzel yıldızlardan ikisi de Doölores del Riyo ile Konstans Bend İyr... Yıldızlar nerelerde oturuyorlar ? a Dolers'in evi eidden — güzeldir. Eşyaları modorndir. Fakat çok büyük bir zevkle seçilmiştir. | Dolers'in kocası, Holivud'un en maruf dekoratörlerinden birldir. En büyük filimlerin dekorlarını © yapar, Dölüres'in en sevdiği 0- danın duvarları kâmilen kıristal ile yapılmıştır. Bu odays erayiha odasış ismini vermiştir. Seyahat- lerinde, dünyanın dört bir köşe sinden topladığı güzel kokulu le- | vantalar, bu odanın camekânla - rında, kapakları altın kıristal şişe- | lerde dürür. Bu küçük şişelerden | durur. Bu küçük şişelerden in | şar eden baygın, mesti feza ko- kular insanı derin bir rehavet i. çinde bırakır. Konstans Benet'in evi de şirin. dir. İhtimal bunda, güzel yıldızın | gördüğü Avrupa terbiyesinin ve kocasının - zevkiselimimin — tesiri vardır, Konstans'in kocası Marki Pa - | lez desidi İspanyol mimarisi tarzında gü- w zel bir köşk. Bahçeşinde müt. öla adlı bir İspanyol addid çeşmeler var,. Şırı! şırıl si akıyor. Köşk etrafında büyük | bir park. Koyu nefti secviler, kes- tane ağaçları. Odalar ne pi yük. Eşyalar Avrupa modeli. S Jonun duvarlarına yeşil hâreli bir kumaş gerilmiş, koltuklar da renk kumaştan, Yerde kıiymet - Ti birkaç halı. Meşhur. ressamların imzaldrını tağiğlan Übirkâç tablo. bir vazo içinde mevsim çiçekleri. Ortadaki masanın üzerinde şık | bir vazo içinde mesim çiçekleri. HER MEVSİMDE BİR EV Jon Gravfor'le Pranşot Ton'un evleri de pek güzel. | Yalnız Jon Gravforun garib bir | imerakı var: Her sene evinin da. hilini değiştirmek... yi Jon, her mevsim evini yukarı. dan aşağıya başka lir renge bo - yatıyor. Hattâ bazaı boyacılara yardım da ediyor. Fırçayı alı . yor, kapıları, merdiven parmak. lıklarını bizzat boyuyor. Bunda o | kadar meharet gösteriyor ki bo- yacılar bile hayretten kendilerini alamıyorlar. Evinde, cn çok oturmaktan zevk aldığı yer «Kütübhanesir, bir de Yeni bir Mesih Bir çok yahudiler, mabedin hedimdenberi ilk defa Filistin- de idam olunan «Salamon Ben | Jozel i, böyle tanıyor: Cellâdın, Akka habishanesinin önünde ipe çektiği «Salomon» un bir çok Yahudiler, yeni bir Mesih olduğunu söylüyorlar. Salomon, bir Arap otobüsüne taarruz ettiği için Hayfa divan harbi tarafından idama mahküm olmuştu, Son dakikaya kadar, ö. lüm cezasının küreğe tahvil edile. ceği zannolunuyordu. Halbuki bu ümid boşa çıktı. Bütün dünya yehudileri İngil. tere hükümetine müracaatla mah- kümun af ricasında bulunmuş ve Filistinde, Varşuvada Bir çok nü- mayişler yapılmıştı. Fakat hiç bir tesiri olmadı. Ben Jozef asıldı. Kudüs mabedi, İsadan 70 sene evvel yıkılmıştı. O zamandanberi hiç bir yahudi tı. Bu ilktir. Yeni bir Mesih! İdam hükmünün icra olunduğu Hayfa di mağazaları kepenklerin mişler, kapılarını kapam üdüsteki ağlama duvarı önüne anan binlerce yahudi, Salomo. rahati ruhu için düa et- m olunmamış. binlerce operaların bü. plâkları raflarda sıralanmış: lendikten sonra ma- kat daha art: lardan hoşlanırdı. Şim çıkmak İstemiyor..» derler. Hakikaten, Jon Gravfor, koca, sile beraber kütübhancsine ka . panıyor, edebiyatla, musiki ile wakit geçiriyor. Bunun için kütübhanesi pek konforludur. Kışın büyük bir o- cağa odun kütüklerini atar, kar - şısında geniş bir koltuğa otarur, kitab okur. Artık eskisi gibi ka . barelere, dansiglere — gittiği yok. Kocasile başbaşa, sade ve sakin bir hayat yaşıyor. BİR KULÜBE YETİŞİR Klara Böv, Holivuddaki vazi » fesini bitirince kocasının çiftliği. ne çekilir. Kırlarda, bayırlarda dolaşır. Bu çiftlik, 6,000 hektardır. Ko. lorado'nun vahşi ormanları ara - (Devamı 6 uncı sahifede) Çanakkale harekâtının İngiltere devletinin esrarını ko. ruma kanununa aykırı hareket iki sene tehdiâ edildiği, etti diye bir meb'usun hapis cezasile Çurçil sonra da mesele büyüyerek etra- fa yayılınca tehdid mevzıjbahs olmadığı söylenerek izahat veril. mesi, kaç gündenberi İngiliz et. kârumumiyesini, matbuatını çok meşgül ediyordu. «Son Telgraf», | bu meraklı meselenin şimdiye ka- | dar olan safhalarını Londre ge- zetelerinden nakil ve hulfsa edi. yordu. Yeni gelen İngiliz gazeteleri, perşembe günü Avam Kamarası. nin yalnız bu mesele için akdet.- miş olduğu mühim celsenin taf. silâtını veriyorlar, Bu tafsilâiian bir hulâsa çıkarmak lâzimgelirse şöyle yazmak kabil olacak. Sahrayı kebirde, Chat'da het sene bir «Kadınlar panayırı» ku- rulur. Kadın satın almak istiyenler çok uzaklardan develerle, eşek lerle gelirler, İntihab ettikleri kızların analarile, babalarile çe- kişe çekişe pazarlık ederler. Panayır, kasabanın ortasındaki büyük meydanda kurulur - On dört, on sekiz yaşında genç kız « lar, tozların üzerinde serili hasır- larda otururlar. Arablar önlerinden geçerler, dikkatle bakarlar. Dururlar, Sual. ler sörarlar. Sanki bir hayvan &: tın alacaklarmış gibi zavallı kız. ların ağızlarına, dişlerine bakar. lar, Alacakları kızların güzelli - ğinden ziyade güçlü ve kuvvetli olmasına dikkat ederler. Çünkü bunları hem karı diye küllanacak. lar, he mde tarlalarda, bahçelerde çalıştıracaklardır. Pazarlık, babalar veya analarla yapılır, Uzun uzun çekişilir, Ni - —SON TELGRA F — 6 Temmuz 1938 Büyük harbde idaresi İngiliz Vpurlâ- mentosunda hararetli münakaşalara sebeb oldu Casuîsluk aleyhinde ki kanun kabul edilecek mi ? Parlâmento âzasının masuni . yeti ve imitiyazlarının muhafazası için mevcud olan heyetin bu hu- susta hazırladığı raporu Başvekil Çamberlâyn okumuştur. -Ondan sonra da Harbiye Nazırı Hor Be- lişanım izahatı dinlenmiştir. Me. seleyi çıkaran meb'us Sandis genç bir meb'ustur. Evvelce de yazıl. dığı gibi eski İngiliz Harbiye, Bahriye ve Maliye Nazırı olan Çorçilin damadıdır. Pariâmento- Sun imtiyazlarını muhafaza İle mükellef olan heyet, bir komis. yon teşkil etmiştir. Bu komisyon, meb'us Sandis meselesini bütün teferruatile tedkik edecektir. Ko. misyon, parlâmentoya — mensub muhtelif fırkaların meb'usların. dan teşkil edilmektedir. Aydınlatılmak istenen — mesele şüdür: Bir meb'as, istediği gibi tedkikat , yaparak istediği malü- mat elde edemez mi? Ettiği tak. dirde millt birtakım meselelerde devletin esrarını meydana çıkar. mak vaziyeti olursa ne olacak' Hükümete muhalif olan işçi fır. kası reislerinden Ede, kaç asır evvelki — vesikaları karıştırarak şöyle bir şey bulmuş: Daha 1621 İngiliz parlementosu senesinde İigütere parlâmento â- zasından biri, o zamanın kralı, çı kan meselede kralın topladığı bir heyetin karşısına gitmemiş, bu suretle parlâmento âzası olmanın verdiği imtiyazı göstermişti. Buna karşı Başvekil de yine eski asırlardan kalma bir vesika Bgöstermiştir. 1641 senesine ald o. (Devamı 6 ıncı sulifede) Çölde satılan Güzel kadınlar.. Sahrayıkebirde kadınlar Panayırı kurulan haye tanlaşılır. Erkek parayı sa- yar, kızı alır, devesinin terkesine bindirir, köyüne götürür, JAPONYADA İZDİVAC KONGRELERİ Japonyada, sönteşrinde kız ba. baları — toplanırlar, — Evlâdlarına koca bulmıya çalışırlar. Birçok iz. divae idarehaneleri vardır. Bun. lara müracaat ederler. Defteriere bakarlar. Hangi erkeği muvafık görüyorlarsa idarehane mudürü. ne söylerler. Müdür; erkeği davet eder, kı zan babasile tanıştırır. Eğer anla. şabilirse kızla görüşmesine müsa. ade olunur. Japonyada panayır yoktur. Bunların yerine yüzler . ce idarehane vardır. i İTALYADA İtalyada, yukarı Adiy'de deli . kanlılar nişanlı intihabında çok İ müşkülpesenddirler. Bu sebeble birçok ge kocasız kalırlar. (Devamı 6 ıncı sahilede) ç kız'ar