6 Ekim 1938 Tarihli Son Telgraf Gazetesi Sayfa 6

6 Ekim 1938 tarihli Son Telgraf Gazetesi Sayfa 6

| Evvelâ kavga soenra yaralama Samatyada Alipaşa caddesinde — eturan seyyar karpuzcu Sadık oğ — hu Hüseyin bir para meselesinden — pıkan kavga neticesinde balıkçı — Yaşarı sustalı çakı ile omuzundan — yaralamıştır. Yaşar hastahaneye / kaldırılarak tedavi altına alınmış | Hüseyin yakalanarak tahkikata — başlanmıştır. Evleri dar gelmiş — cami avlusunda - tamamlamışlar b Dün Yenicami avlusunda bir — yaralama hâdisesi olmuş, bir a- B | " | Beyyar — koltükçülük- yapan p Mm isminde biri bir. müd - ederek ayrılan Dursun ile Hati- / ce Yenicami avlusunda karşılaş- — mışlar ve kavgaya tutuşmuşlar- dır. Kavga büyümüş ve Dursun e- “line geçirdiği kürekle Haticeyi ba şından yaralamıştır. 'KURT f $ (4 inci sahifeden devam) " ye reisi Muhiddin Üstündağ tam — aat 10 da kıtaatı ve mektebleri Biraz sonra limanımızdaki bü- tün vapurlar bayramı kutlulamak üzere düdüklerini çalmağa başla- mışlar, bütün — nakil — vasıtaları, kıtaat ve mektebler de bir daki- kâ ihtiram vaziyetinde durarak bizi bu büyük güne kavuşturan #ziz şehidlerin hatırasını anmış - dardır. Sultanahmed meydanında top- — dlanan mekteb ve birlikler tam | — aat on buçukta tramvay cadde - — gini takiben Taksime hareket et- ee Kaçırılmaz fırsat Beyoğlu Dördüncü Sulk Hukuk /— mahkemesinden: Beyoğlu — Dördüncü Sulh Hu - (kuk — Mahkemesi — tarafından (11 Birinciteşrin — 938 salı — günü) E- ninönü yakınında Çiçekpazarında Camcı Siyon Biraderlerin işgal et- ' mekte oldukları 822 metre murab- bai mesahasındaki 22/1 ve 36/38 nu- — maralarını havi mağaza ve depola- Tıh yedi hissede bir hissesi, e — Ve Galatada Müeyyet zade ma- — hallesinin Yüksekkaldırım cadde- ' ginde altında iki dükkâmı bulunan — 679 ve 683 kâgir GB1 numaralı apar- — tmanın yedide bir bissesi; y k , a İN Birinciteşrin 938 Salı Günü 5 Saat 10 da — Müzayede ile satılacaktır. Sayın is-) “ teklilerin ayni gün ve saatte Beyoğ- “du Dördüncü Sulh Hukuk Mahke-| / mesinde bulunmaları ve fazla taf- Bilât almak İsteyenlerin gerek mez- mahkemeye ve gerek İstanbul-| Katırctoğlu hanında Jül — Blu-| /— mentala müracaatları ilân olunur. — Yüksek İktısad ve Ticaret Mektebi - Direktörlüğünden: Mektebimizin ticaret lisesi ve Orta Ticaret kısımları 7/10/938 cuma abahı saat 8,30 da 938-939 ders yılı tedrisatına başlıyacaktır. Ani elarak karşısına çıkmış Taksimde Sıraserviler caddesin de 62 numaralı evde oturan Na- suhi Yaniğin idaresindeki 4/3 nu- maralı hususi otomobil Beyoğlun dan geçerken âni olarak karşısı- na çıkan Aleksandra isminde bir kadına çarparak ayağından yara- lamıştır. Başı dönmüş Kasımpaşada Küçükpiyale cad desinde oturan Remziye işminde bir kadın Fatihlten geçerken başı dönerek yere düşmüştür. Başın- dan yaralanan Remziye Haseki hastahanesine kaldırılarak tedavi altma alınmıştır. Bir kamyoen 3 yaşında bir kızı çiğnedi idaresindeki pıdan geçmekte iken 3 yaşında A- gavni isminde bir kıza çarparak yüzünden ve bacağından yarala- mıştır. . Tramvay çarptı Vatman Hüseynin idaresindeki 4 numaralı tramvay Etyemezden geçmekte iken Samatyada otu - Tan 710 yaşlarında Adile çarparak muhtelif yerlerinden yaralamış - tur. ULUŞ mişlerdir. Başta askeri kıt'alar, mektebler, esnaf cemiyetleri ve halkın iştira- kile terekküb eden alay saat 11,5 e doğru Taksime vasıl olmuştur. Burada hazırlanmış olari tribün- de; şehrimizde bulunan saylavlar- la, Vali ve Belediye reisi Muhid- din stündağ, Şehir Meclisi aza - ları, askeri erkân, adliye ve mül- kiye rücsası, Üniversite.ve maarif erkânı ile matbuat mümessilleri Parti başkanları, hayir ve esnaf cemiyetleri reisleri yer almış - lardır. Alay übidenin önüne gelince | evvelâ bayrak çekme merasimi yapılmıştır. Bu sırada mızıka istiklâl marşı çalmış, marş meydanı — dolduran binlerce kişi tarafından hürmetle ayakta dinlenmiştir. Baytak çekme törenini mütca: kıb abideye; Belediye tarafından bir çelenk konmuştur.. Bundan sonra gençlik namına ve Belediye adına nutuklar söylenmiştir. Bu hutukları, alayın “şeref tribünü, önünden geçişi takib etmiştir. ÖĞLEDEN SONRAKİ MERASİM | Bugün saat 16 da Belediye, şe- hir meclisi azalarından ve cemi- “yetler — mümessillerinden, Parti başkanlarından seçilen birer he - yet İstanbul merkez kumandan - lığına giderek halkın ordumuza olan şiı);rınım arzedecektir. GECE Bu gece; Taksim meydanında şehir bandosu tarafından milli par- çalar çalnacaktır. Saat 20330 da kahraman ordu- muz şerefine Perapâlasta muh - teşem bir ziyafet verilecektir. Bütün İstanbul Halkevlerinde güzel müsamereler ve temsiller verilecektir. «T218 LORETTA YUNG (5 tnei sahifeden devam) İMPARATORİÇE ŞEMSİYESİ (Süveyş) filmi çevrileceği za- man İmparatoriçe Öjeniyi temsil edecek bir sanatkâr aranıyordu. Vaktile Fransada bu rolü yalmız bir kadın hakkiyle' oynuyordu: Süzan Biyanşiti... Nihayet, Loretta'yı — muvafık gördüler. Ve çok iyi yaptılar. Çün kü İmparatoriçeyi temsil edecek ondari daha muvafık bir Ameri- kan artisti bulmanın imkânı yok tü Lafayet'in uhfadından bir ka- dın, büyük bir kıskançlıkla mu- hafaza ettiği kıymetli birşeyi Lo- retta'ya hediye etti : İmparatori- çe Öjeninin Süveyş kanalının kü- Şat resmine gittiği zaman beraber götürdüğü şemsiye... Beyaz taftadan yapılan bu şem siyenin ismi (Margiz) dir. Sapı fil dişinden ve işlemelidir. İkiye kat lanır. Saray müteahhitlerinden meşhur urniyenin imzasını taşı- maktatlır. Altın işlemeli ve firuze taşlarla süslüdür. İmparatoriçe, 1869 da Süveyşe gitmezden evvel bu şemsiyeyi yaptırmıştı. Avdetinde, veliahdin müşavirlerinden Kont Moris Her- risona hediye etti. O gün, (14 Ey- Tül 1870) Cümhuriyet ilân olun- muştu. İmparatoriçenin Tüileri sa rayından ayrılması lâzimgeliyor- du. Kont Herisona: — Şerefli günlerin hâtırası o- larak birşey alınız... Dedi. Kont ta, eline geçen bu şemsiyeyi aldı. Şemsiye bilâhara, Madam Val- ter'in eline geçti. Çok beğendiği, takdir ettiği Loretta'nın İmpara- toriçe rolünü oynayacağımı gaze- telerde okuyunca kendisine hedi- ye etti. Sahte pasaportlu Alman Yahudileri Merkezi Viyanada olduğu anla- şılan ve sahte pasaportla memle- ketimize Yahudi kaçıran bir şe- beke meydana çıkarılmıştır. Almanyanın — milli hududları dahiline girmiş olan Viyanadan harice çıkacak hiçbir. Museviye vize verilmediği halde bazı Mu- sevilerin vizelerle buraya gelmesi polisin nazarı dikkatini celbet - miştir. Bunun üzerine yapılan tah- kikatta pasaportlardaki vizelerin sahte olduğu anlaşılmıştır. Viyana konsolosumuzun imzası ile mührü sahtekârlar tarafından muvaffakiyetle taklid olunmuş - tur. Maamafih buraya gelen Muse- , n ' — Köy muhtarları (1 inct sahifeden devam) tarla, hayvan veya mal kirası, a- hm satımı yüzünden doğan para ihtilâfları olduğunu meydana çı- karmıştır. İşte bu yeni karara göre köy - lülerin bu kabil davaları kendi köylerinde hallolunacaktır. Bu dâvalara muhakemeler ye- Fine «köy encümenleri» bakacak- tır. «Köy encümenleri» nin bu bu- suslarda vereceği kararlar kat'i olacak ve temyiz edilemiyecek - tir ve hükümler derhâl yerine getirilecektir. «Köy enciümenleri» nin baka » bileceği dâvalar şunlardır: 10 liraya kadar ödünç para iş- keri. 15 liraya kadar olan alım ve sa- tım, icar ve isticar, ücret ve saire- den doğan alacak düvaları. Encümen; 10 liradan 50 liraya kadar olan ödünç para dâvalarile 10 liradan fazla olan alım ve sa- mam ücreti ve esireden doğan a- lacak dâvalarında her iki tarafı evvelâ uzlaştırmıya çalışmaktır. | Uzlaşmazlarsa ve hakeme her iki taraf da razı olursa bu sön 2 dava hakkında verilecek kararlar da kat'i bir hükmü ifade edecektir. 50 Hiradan fazla olan dâüvaları da encümen «hakem» silatile göre - bilecektir. Diğer taraftan davar- ları kasden öldürenler, ağıl ve çit duvarlarını — bozanlar, bekçi ve hayvan kulübelerini tahrib eden- ler de arazi hudud işaretlerini kal- dıranlar da encümen — kararile mühküm edilebileceklerdir. <En- cümen» şahidleri de dinliyebile - cektir. İsterse şahide kitaba el bustırarak yemin de verilecektir. «Encümen, çağırdığı halde gel- miyen maznunların mazereti var- sa tıpkı muhakemelerde - olduğu Bibi celse başka bir güne taliko- | lunacaktır. Dava, ayrı aymı köylerde oturan köylüler arasında olursa. davacı kendisinden dava ettiği şahsın bu- hundüğü köy encümenine — veya mahkemeye gidecektir. Köy encümenlerinde görülecek davalarda pul, harç ve saire a- lınmıyacaktır. Encümenlerin bakacakları da - valar; muntazam bir deftere kay- dolunacak ve imzalanacaktır. Bu yeni kararın tatbikına; köyleri - mizde mühim ve canlı bir kalkın- ma teminedecek olan diğer mühim mukarreratla beraber geçilecek- tir. İstenbul 4 üncü İcra Memurl gundan: Kadıköyünde — Çavuşbaşı — e- kağında 4 sayılı hanede mükim iken ikametgâhi meçhul - bulunan Ağya Gündükyana' Todor Neapoli- taki'nin zimmetinizde alacaklı olan vilerin sahtekârlıktan haberdar 6-11472 lıra 56 k temini için İş- madıkları; bu pasaportları — bir | aabul 2 mei ticaret mah bti acentadan yüksek ücretle aldık- | 14 /Mart/938 günlü ve 38/52 sayılı İRADYOLİN İle SABAH, ÖĞLE, ve AKŞAM |-her yemekten sonra muntaz oman dişlerinizi | Üai fırçalayınız. Ka N St ları anlaşılmıştır. Ezcümle Hüzo ismindeki bir Müsevi: zi — Ben bu pasaportu 1200 lira müukabilinde elde ettim. Fakat sahte olduğunu bilmiyordum! Demiştir. Müddelumumilik — bu hâdiseyi tahkik etmektedir. (Dış politikadan devam) Başvekilin siyasetini tenkid et - mekten — çekinmişlerdir. Fakat harb tehlikesinin hatırası hafıza- lardan silindikçe, Çemberlayn'in İtalya ve Almanya önünde ric'at siyasetine karşı bir teaksiyon hu- sule gelmesi beklenir. Fransız ka- binesinin vaziyetini temelinden sarsmak istidadında bir reaksi - yon Fransada da hissedilmekte - dir. Esasen — Daladiye'yi iktidar- da tutan âmil, Almanyanın taz - yiki idi. Eğer Münih konferansın- dan sonra bu tazyik — hafiflemiş ise, Daladiye'nin iktidarı muhafa- za etmesi güçleşecektir. Bir emri vaki gibi görünen dürtler dikta - torası bakkında bir hüküm ver - mezden evvel, İngiliz ve Fransız iç politikalarının inkişafını bek - lemek Tâzımdır. A. Ş. ESMER Dr. İhşan Sami Öksürük Şurubu Öksürük ve nefes darlığı, boğ- macâ ve kızamık öksürükleri için pek - tesirli ilâcdır. Her eczanede ve ecza depolarında hatzi ihtiyati kararı üzerine Kadı- köyünde Çavuşbaşı sokağında 3, 5, İ-Noli ile merkum gayri menkul- İdeki hisseniz üzerine haciz ve me- inedilmiş ve bu borcunuz hakkında İ24/mart/938 tarihinde icra takip ta- lebinde bulunularak tarafınıza teb- üği icap eden ödeme Emri mahalli ikametinizin meçhul - olduğundan bahisle bilâ tebliğ iade edilmiş ve İstanbul iera hâkimliği tarafından ödeme emrinin 20 gün müddetle i- lânen tebliğine karar — verilmiş ol- makla bu hususta kanuni bir itira- yanız olduğu takdirde bu müddet i- çinde dairemizin 36/1089 sayılı dos- yası üzerine müracaatla - bil. niz ve mal beyanı — vermeniz ve barcu — ödemeniz — lâzımdır. Müd- detinde —mal beyanı vermez va bu barca kanun! bir itirazda bulun- maz ve istenen borcu vermediğiniz tokdirde mezkür gayri menkulün paraya çevrileceği malüm ve öde- me emri tebliği makarmına kaim ol- mak üzere ilânen tebliğ olunur. —— Arşiv Sarayı Yapılıyor (1 inci sahifeden devam) mum müdürlüğü tarafından mü- teahhidden teslim -alınmıştır. Şehrimizde her tarafta dağınık bir halde bulunan kıymetli evra - kın tasnifine zi Bunun için İstanbul arşiv teşki- lâtı yeni memurlarla takviye o - lonmuştur. Tasnif arasında çok Kkiymetli ve tarihi vesikalara da tesadüf olunmuştur. Evrakın tasnifi bitükten sonra | bimlar; Sültan ğ İngiliz kabinesi itimad sdecek mi? (Birinci sahifeden devam) kısa bir müdahalede bulunarak Münihden sonra Çemberlayne gönde- rilmiş olan muhtelif tebrik mesajlarını ve bu meyanda bilhassa Spak ve Mottanın telgraflarını okumuştur. Müzakerat, bugün devam edecektir. Londra 6 (A.A.)— Harbiye Nozareti, buhran esnasında silâh al. tına davet edilmiş olan ihtiyat ordusu efradının önümüzdeki cumar- tesi günü gece yarısı lerhis edebileci ildirmektedir. İtalya ile anlaşacaklar mı ? Londra 6 (Hususi)— İtalya ile İngiltere arasında kat'i bir anlaşma arzusu hâkim olmakla beraber bu anlaşmanın pek kolay olmryacağı da ileriye sürümektedir. İngilterenin Habeşistanın ilhakımı kabul ve tasdik etmesi İtalya ile aralarındaki derin ve esaslı tezadları izale etmiye kâfi görünme- mektedir. Bilhassa İspanya meselesinin bir diken halinde İtalya - İn- giltere arasındaki vaziyetini muhafaza ettiği ileriye sürülmektedir. İtalya henüz hiçbir gönüllüsünü bütün vâadlerine rağmen geriye al- mış değildir. Maahaza, herkesin kanaati İtalya ile İngilterenin anlaşmak iste - diği merkezinde toplanmaktadır. Bu itibarla bugün Romadâ toplanacak olan âli faşist meclisinin içtimaına büyük ehemmiyet verilmektedir. Çeklerin yeni siyaseti Paris 6 (Hususi) — Çeklere karşı Fransanın bundan böyle tutacağı siyasetin ne olacağı siyasi Fransız mehafilinde münakaşa mevzuu ol- maktladır. Hariciye encümeni de bu nokta üzerinde esaslı bir şekilde durmuş, Başvekilden sür'atle izahat vermesini istemiştir. Başvekil ağ- lebi ihtimal bugün bu izahatı verecektir. Bir kısım parti liderlerinin kanaatine göre Fransa için artık bir Çekoslovakya ittifakının kıymeti | kalmamıştır. Halbuki, bunun tamamile aksi kanaatinde bulunanlar da ekseriyet halinde olup Fransanın Romanya, Yugoslavya, Çekoslovakya bir arada büyük ehemmiyet vermesi ve hattâ Macarların da küçük itilâf çerçevesi içine alınması fikir ve mütaleasını ileriye sürmekte- dirler. Sosyal radikaller bu hususta: »— Südetlerin Almanyaya avdet etmeleri ile Orta Avrupadaki bü- tün işler tasfiye edilmiş demek, değildir. Bundan sonra Fransız siya - setinin İngiltere ile bir arada olarak Orta Avrupada ve Tunada daha geniş, daha kuvvetli, sağlam ve müessir bir tarzda çalışması lâzımdır.» demektedirler. İngilterenin Çekaslavakyaya yeniden an milyon İngiliz liralık bir kredi açması Ve bunu tedali edecek mali yardımlarına bşa- langıç telâkki etmesi de İngilizlerin henüz Orta Avrupa işlerinde rol- lerini muhafaza ettiklerinin bir delili şeklinde tefsir edilmektedir. Fransanın müstakbel tarzı hareketi ve Çekoslovakyaya karşı tu- tacağı yol ancak Başvekilin hariciye encümeninde vereceği izahattan sonra anlaşılacaktır. Ancak, Fransanın tutacağı bu yol ne olursa olsun Çekoslovakyada Fransaya karşı olan itimşd hemen tamamile sarsılmış bir haldedir. Yüksek memurlar, diplomatlar, askerler Fransız nişanlarını söküp at- tıkları gibi halk da Frarsanın aleyhindedir. Diğer taraftan Beneş'in istifasından sonra, Çekoslovakyanın tuta- cağı siyaset de merak edilmektedir. Bazı tahminlere göre yeni hükü -« met Alman dostluğunu tercih edecektir. Fransız gazateleri ne diyor? ——H———————— Paris 6 A.A.) — Pöti Pariziyen gazetesi, Beneşin istifası münase- betile şöyle yazıyor: Bizim her zamariki sadık dostumuz Beneşin istifası bütün Fransız- lar tarafından büyük bir kederle karşılanacak olan bir hâdisedir. Ken- disinin Çekoslovakyanın ve Avrupanın siyasi sahnesinden çekilmesi, biç olmazsa memleketinin muvafakat etmiş ulduğu fedakârlıklar ka- dar elemli bir manzaradır. Siyasel sahnesinden çekilip giden bu zat büyük bir Avrupaldır. Harbden sonraki dünyayı kurmağa ve bütün milletler arasında muslihanc mesai birliği vücude getirmeğe basiretle ve küvvetle yardım etmiş olan yapıcı kafalarm en feyyazlarından bi- ridir. Tarihte kendisinin ünvamı, sulhu kurtarıcıların esamisi meyanın- da yadolunacaktır. Lö Jür diyor ki: Teraenni edelim ki Beneşin ortadan çekilmesi karşısında herşeye katlanmağa hazır Çek zimamdarları bulması takdirinde Almanyanın ih- 3 Perderik Komedi (1 inci sahileden devam) olmadığını görmüş, o da komşu- sunun arkasından karakola kaş- müştur, Ayni sırada bulunan ba- Tikçı Koço da çekmecesinden 6 li- rasının çalındı görmüş, diğer iki komşusu gibi Koço da karako- la koşmuştur. Vaziyetten — ikinel şube haberdar edilmiştir. İkinci şube üçüncü kısım başkömiserle- rinden Emin ile Beyoğlu emniyet âmirliği sivil memurlarından Tev fik bu hırsızlığın fallini meydana çıkarmıya memur edilmişlerdir. Başkomiser Emin ile sivil w mur Tevfik evvelâ üç dükkâüna Bgiren hırsızın ayni adam olduşu- nu tesbit etmiş ve birkaç saat zarfımda hirsize yakalamışlardır. Yakalanan birsız — Beyoğlunda Duduadalar sokağında 27 numa- ralı evde oturan ve Tophanede cam fabrikasında tornacılık cden 20 yaşlarında Yani oğlu Dimitri isminde bir gençtir. Dimitri suçunu itiraf etmiş ve harsızlığı parasız kaldığı için yap- tığını söylemiştir. iftirak! (1 inci sahifeden devam) eski başvekil Hodza tarafından tan- zim edilmiş alan bir plânı kabul hususunda mutabık kalmışlardır. Bu akşam kat'i bir itilâf husule gelmesine intizar edilmektedir. Br plân, bilhassa Slovak milletinin milli - ferdiyetinin tanınmasını, Slovak lisanının Slovakyadaki resmi lisan olarak kabul edilme - #âhi, bir teşrii Slovak diyeti ihda- sını, muhtariyeti haiz bir Slovak hükümeti. vücude - getirilmesini derpiş etmektedir. Bu hükümetin ve bu diyetin salâhiyetleri ve Prag, hükümeti ve parlâmenteus - ile lecektir. BENEŞ'İN NUTKU Prüg 6 (A.A.)— Beneş, dün ak- şem radyoda söylemiş olduğu bir nutkunda istifatının sebeblerini izah etmiş ve ezcümle şöyle de - miştir: Söyliyeceğim şey, hepimizin his etmekte olduğumuz şeydir: Biz- den musirrane taleb edilmiş olan fedakârlıklar nisbetsizdir. Adilâ- ne değildir. Mület, uğradığı âkı- bete umumi hayranlığı celbeden yakar, sükün ve gurur ile taham- mül etmekte ise de bunu asla u- nutmiyacaktır Beneş, nutkunun biraz ilerisin- de şöyle demiştir: Pek tabil olarak demokrat ka- tiraslarını körüklemesin, Epok yazıyor: Çekilip giden yalmız Beneş değildir. Fransa dostluğunun taraf- tarıdır. Bunun için memleket yarın yeniden Cermen imparatorluğu- nun nüfuz dairesi içine girecektir. Eski Avrupa acaba ne zaman ve nasıl çökecektir? 15 Jurnaldan: Beneşin veda mesajı, nadiren görülen bir büyüklük sayfasıdır. Popüler gazetesinde Blum diyor ki: Beneşin çok ağır, çok elemli olan ve saf bir heyecandan nişan ve- ren mesajı, bu zatın ne çapta bir adam olduğunu bilmiyenlere öğrete- cektir. Bu seneki Nobel sulh mükâfatı ancak Eüvar Beneşe verilebilir, başkasına verilemez, Dünyada saf ve necib olarak kalmış olan bu mükâfatın ifade ede- ceği tebcil hissinin onu teselli etmesini temenni edelim. İngiltere kararını verdi Londra 6 (Hususi)— İngiliz hükümeti Prag hükümetine son bir nota vererek Macarlara aid arazi metalebatının kabulünün muvafık olacağını bildirmiştir. İngiliz tavsiyesine göre, yüzde ellisi Macarlarla meskün topraklar Macar hükümetine iade olumacaktır. Çemberlayn bu hususta verilecek sei brir kararın Çek devletinin lehine olacağı kanaatini de ilâve etmiştir. Lehistan gazeteleri Macaristanın hakkının da bir an önce yerine getirilmesi yolundaki neşriyatlarına devam etmektedirler. Sovyetler ve yeni vaziyet Puris 8 (Hususi) — Çekaslovakyanın yeni hududlarının Sovyet Rus- ya tarafından garanti edilip edilmiyeceği günün şiddetle merak edilen mevzuları arasındadır. İngiliz hariciyesi Sovyetlerden bunu taleb et- meyi kararlaştırmış olmakla Moskovanın tulacağı hattı hareket henüz | belli değildir. Alman iktısad Nazırı iyeni bi-| (1 inci sahileden devam) | ve refakatindeki zevat bu sabahki | ekspresle şehrimize gelmişlerdir. | Misafir nazır Türk ve Alman bayraklarile donatılmış olan is « tasyonda merasimle karşılanmış refikasına. büketler yerilmiştir. Karşılama merasiminde İktisad Vokili Bay Şakir kesebir ile refi- kası, Ankara valisi Bay Nevzad 'Tandoğan, İktısad Vekâleti müs- teşarı, Hariciye erkâm ile Ankara) merkez kumandam hanır b : Miz şer &1 selâm resmini ifa etmiştir. Misafirimiz istasyondan çıkınca doğruca Ankarapalasa gitmiştir. Orada bir müddet istirahat eden W. Funk şimdi (öğleden sonra) refakatinde Almanyanın Ankara gefiri olduğu halde İktısad ve Ha- riciye Vekillerimiz ile Başvekili- mizi ziyaret edecektir. Bu akşamı saat 20,30 da Anka- rapalasta İktisad Vekili Bay Şa- kir Kesebir taralından misatiti - BaLin mühteşcrn bir ziy lacağız ve eski dostlarımızla teş- teşriki mesaide devam edeceğiz. Fakat herşeye rağmen devlet ve milletimizin yeni muhit dahilin- de sükün içinde ve hiçbir engele tesadüf etmksizin inkişaf ve yen: ahval ve şeraite intibak edebil - mesi için bir yol açmak zururcti vardır. Bü eski dostlarımızdan vazgı ç miyeceğiz ve daima temenni « miş olduğum veçhile etrafımızda sakinane, müsbet ve herkese karşı ihlâskârane yeni dostlar arayacağı manası tazammun eder. Beneş, milleti birlik ve vifaka davet etmiş ve Çeklerle Slovaklar arasında bir anlaşma yapılması Zaruri olduğunu beyandan sonra şöyle demiştir: Hattâ şimdi bile en küçük dev- letler arasında sayılamıyacak olan bir devletiz. Çünkü millet, dünya- Tun en büyük milletlerinin kültü- rüne müsavi ve onlardan hir ço- ğunun kültürüne faik olan - bir kültüre sahibdir. Bütün bunlar, bu mirası muühafaza elmek vazi- fesini tahmil etmektedir. ALMANYA SÜDET BORÇLA « RINI TANIMIYOR. Berlin 6 (A.A.)— Alman gaze teleri, Almanyanın Südet arazi - sini işgal etmekle Çekoslovak: han borçlarından bir kışmını üze- rine alabileceği fikrini reddet - mektedirler. kib edecektir. Alman büyük elçiliği de cumi tesi akşamı için matbuat erkâ büyük bir çay ziyateti tertib et « miştir. Bu çaya Ankaradaki matbuat mümessilleri ile beraber İstanb ü bulurmak- münasebetleri bilâhare tayin edi-