11 Ocak 1939 Tarihli Son Telgraf Gazetesi Sayfa 6

11 Ocak 1939 tarihli Son Telgraf Gazetesi Sayfa 6

Tayyare Kaçakçılığında En Son Safha ( inci sahifeden devam) temas ediyordu. A: k kiye mubayanati l Şi yesmi makam Vaşington selareti- miz olduğuna göre biz de o vakit mevzuubahis sevkiyatın bir ka - Çakçı şebekesine aidiyeti hissi ve Zannı hasıl olmuştu. 13 baziranda gerek İspanya mümessilinin ver- diği haber ve gerek Vaşington se- firimizden alınan telgraf birleşti- rilerek keyfiyet Milli Müdafaa Vekâletinden soruldu. 14 haziran- da bu Vekâletten aldığımız ce - vabda böyle bir mübayaanın aslı olmadığı ve hiçbir tayyare sipariş edilmediği ve Türkiye namına bü- tün siparişlerin Vaşington sefares | timiz vasıtasile yapıldığı bildiril Miştir. Bu cevab ve İspanya mü- Tmessilinin ihbarı Vaşington sefa- Tetimize tebliğ olunmuş ve bey- nelmilel bir sahtekârlık şebeke- #ile karşılaştığımız hissi hasıl ol- duğundan sefaretin elinde mev - €Cud evrak ve vesaikin asılları, fo- toğrafları ve mümkün değilse mu- istenmiştir. 16 haziranda alınan cevabda bu vesalikin Amerikan eksport müessesesinin İstanbul acentası — tarafından Hariciyeye tevdi edileceği bildirilmesi Üzeri- 2e ayni tarihte Anadolu Ajansi. le bir tekzib neşrolunmuş ve bu tekzibde hususi ellerle hiçbir yer- den tayyare satın alınmadığı ve böyle bir alış verişle Türkiyenin alâkası mevcud olmadığı bildiril. Miştir. 22 baziranda Hariciye Vekâle- fine gelen vesika Adliye Vekâ - Tetine tevdi ohunmuştur.» Hariciye Vekilinden sonra işin | #dl! cephesini izah için kürsüye gelen Aöliye Vekili Fikret Sılay bu hâdisenin Ankara Cumhuri - yet müddeiumumiliğine 22/6/938 tarihinde intikal ettiğini ve mese- lenin vasfı cürmisi itibarile resmi evrak sahtekârlığı suçunu teşkil ettiğini tebarüz ettirdiklen sonra İzahatına şöylece devamı etti: *«— Halen memlekette bulun - mıyan König lâkabile meşhur Ek- 'Tem Hamdi ismindeki şahıs 2 ve 3 temmuz 1037 tarihinde Millt Mü- dafaa Vekilile Hariciye müsteşa - Tının imzalarımı ve mezkür Vekâ. letlerin resmi kâğıd ve mühürle- Fini taklid etmek suretile Kanada- da bir fabrikaya Türkiye Cum - huriyeti namına tayyare sipariş etmiştir. Bü sipariş; alan fabrika işi Hariciyemiz vanıtasile teyid et- mek istiyerek Türkiye hariciye- sine bu siparişin teyid edip etme- Giğini 17 ağustos 1937 tarihli tek Etafla sormuştur. Fakat bu telg- Taf Hariciye Vekâletine değil, Hariciye protokol umum müdür. Tüğüne çekilmiştir. Telgraf pro - tokol dairesi memürlarından Ruhi Bozcalı tarafından alınmış ve kay- da geçirilmeksizin Ekrem König'e fevdi olunmuştur. Ekrem König bu telgrafa mevhum bir isimle 18 Ağustos 1937 tarihinde Hariciye Din siparişi teyid ettiğini bildiren br telgrafla cevap verrmiştir. Bu- Nun üzerine tayyareler yola çı « karılmıştır. Telgrafı alarak Ek - Tem König'e tevdi eden yukarıda İsmi geçen Ruhi 27/6/938 tarihin- de sorgu altına alınmış ve cür - münü ve Ekrem König'in şeriki olduğunu itiraf etmesi üzerine tevkif olunmuştur. Yapılan araş- tırmada Ekrem König'in Ankara Emniyet Müdürlüğünden alınmış olan 18/8/837 tarihli pasapottla 24/8/937 tarihinde yani mevhum Şahis irazasile cevşbi telgrafı çek- tikten altı gün sonra Avrupaya Bittiği tesbit Olunmuştur. Muma- Heyhin Fransa; uğu anlaşıla- rak evrak Hariciyeye günderilmek turetile ladesi cababına tevessül olunmuştur.. AĞ tahkikatın Bugünkü safha- sına göre İslanbul Mmatbuatında intişar eden: I— Hzlen meb'us olan bazı ki; selerin bu işle alâkadar bulun « dukları, retile vazilel memuriyetini sulis- timal ettiği, 3— O zaman yüksek bir vazife- de bulunan bir zatın Ekrem Kö- nige Türkiyede sahte bir pasaport vererek ye hakkındaki tahkikat: kendisine ihbar ederek kaçırmış bulunduğu, 4 — Gümrük idaresi nezdinde Ankara müddeiumumiliğinin mev- zuubahs tayyarelerin Türkiyeye gelip gelmedikleri hakkında tıh- kikat icra etmiş olduğu, 5 - Bu işten dolayı Hariciye mer — Ruhiden başka kimsele- vin » —0f bulunduğu, Hususları gayrivakidir . Ekrem Königin tadesi hakkın - daki teşebbüsün intacı beklenil - mektedir. Geldiğinde şeriki cücnü| ile beraber mahkemeye tevdi e- dilecektir. İstanbul matbuatının bu mesele etrafındaki son neşri « yatı üzerine de tahkikatın tami kine ve ihbar edilen — hususlacır tevsikine başlanmıştır.» Adliye Vekilinin bu izahatınt Müteakıb birçok hatibler söz söy-| iedikten sanra Başvekil Celâl Ba- yar tekrar kürsüye gelerek Ad - liye ve Hariciye Vekillerinin ver- dikleri izahata — nazaran bugün hüküret elinde bulunan deliller üzerinde vâsıl olunan - neticelere göre takibata devam edildiğin! ve| eğer yarın ele yeni bir delil ge- çerse onun üzerinde de yürürmek- ten kendilerini — menedecek hir kuvvet olmadığını teberük ettir- di ve vak'anın memlekette kok budak salmış bir iş olmayıp, men-| İaat saikasile malüm olan adam- darın yaptığı bir fezahat olduğu | Anlaşıldığını ve beynelmilel bu Xaçakçılık şebekesine dayandığı- 13 söyledi ve haddi zatında vak's- pın teessürü mucib olduğunu, şu veya bu şahıs gibi bir tefrika im- Fân bırakmadan mücrimleri ve - zalandırmanın kat'i ve samimt ka- rarı olduğunu ifade etti. Bu nası! kat'i ise masum — olan bir takım vatandaşlarımızın da şereflerini spekülâsyon mevzuu yapmaktan kurtarmak hükümetin borcu al- duğudu ve hükümetin bu iki e - vaslı — noktayı ayni hassasiyetle gözettiğini ve kendisini bununla mükellef bildiğini bildirdi. Başvekilin bu izahatı umumi Heyetçe tasvib olundu, celseye ni- hayet verildi. * Gazetecilerin Malümatlarına Müracaat Edilecek (1 inci sahifeden devam) büslere henüz müsbet bir cevab alınamamıştır. Kendisinin son.de- fa Fransada Havr'de görüldüğü ve yanında bulunan bir kadını - radan vapura bindirdikten sonra izini kaybettirdiği söylenmekte, İsvlçreye geçmiş olması çok muh- temel görülmektedir. Bu itibarla hükümetimiz, İs - viçre hükümeti nezdinde de te - şebbüslerde bulunmuştur. * Milli İspanya Hükümetinin Umue, mi Ajanı, Tayyare - kaçakçılığı — hakkında; Taatbuata tevdi ettiği 8. Sonkânun 1929 tarihli ve imzalı mektubundan mdada kendisine atfedilen bölü beyanat ve izahatı sureti kat'iyyede tekzip mecburiyetinde kaldığını be- yön eyler. İ 10 Sonkânun 1939 Ekmek Ucuzladı Belediye reisliğinin ekmek fıat- iarı üzerinde tetkikler yaptığını ve tenzilât imkânları araştırıldı. danı yazmıştık. Bu husustaki ilk tetkikler bıt- Şimidilik birinci nevi ekmek Hatlarının 10 para tenzili kâbii ol- Guğu anlaşilmıştir. Bu suretle bu. tabahtan itibaren birinci nevi ek-, mek — fistlârı 9 kuruş 20 paraya tenzil olunmuştur. 2 inci nevi 9 2— Posta müvezzilerinden bir şahsın yukarıda bahsi geçen tel- Bgrafı Ekrem König'e vermek su- kuruş, francala M buguk kuruş- tur, nevral, Çemberlayn Roma Yolunda (2 inci sayfadan devam) 3 — İtalya, Çemberlayn'in mut- laka bu ihtilâfta hakem — rolünü »yapması icab etliğini ileri sütmek- tedir. Çünkü — İtalyanlara göre, Fransız - İtalyan ihtilâfı, iki dev- let arasında bir anlaşmazlık değti, bir Avrupa meselesidir. İtalyan gazeteleri, «Çemberlayn bu me- seleyi halletmezse sonu fena olura diyorlar, Fakat bu tehdidin arka- sındaki maksad izah edilmiyor. Belki de böyle müphem kalma - sile tehdidin daha müessir oluca- ğına inanıyorlar. 4 — Almanyaya — gelince; bu devletin, İtalyan - Fransız anlaç- masının devam edip gitmesin! is- tediğine şüphe yoktur. Almanya üç senedenberi, Orta Avrupsds kazandığı siyasi zaferleri buna horçludur. Sonra İtalyanın bu ih-| tilâfta Fransaya karşı Alman yar-| Gımını temin etmeğe çalışmasın- da aykırı bir vaziyet de vardır. Malümdur ki İtalya, 1915 sene - sinde Imzalanan mukavelenin 13 Üncü maddesinin tatbikini istiyor Bu mükavele, Almanyaya bir it- tifakla bağlı olan İtalyanın, bu ittifaka karşı sadakatsizliğini tes- cil etmişti. Şimdi Almanyaya kar- H gösterdiği bu — sadakatsizilğin mukabilini yine Almanyanın yardımile temin etmeğe çalışmak, tarihde — emsaline nadir tesadüf edilen bir politika cambazlığıdır. Maamafih Almanya, yirmi dört vene evvelki bu sadakatsizliği ha- tarlamazlıktan geliyor. Daha ya - kan zamanlarda İtalyanın yaptı yardımı hatırlıyarak, İtalyan dı- vasını tutuyor. Fakat nereye ka- dar? İşte işin can alacak nok'ası da budur. Eğer Almanya, İtalyan davası- m. müdafaada bir harbi göze ala- cak kadar ileri gidecekse, o zamar: Fransanın vaziyeti zorlaşır. b kü İtalya ile yalnız başına harbe girişmekten korkmiyan — Framsa, müşterek bir Alman - İtalyan cep- hesi karşısında İngilterenin yar- dımanı temin etmeğe mecburdur. İşte İngilizler de o zaman haken> liği, Fransanın rızasına birakmı - yarak, bir hak olarak ileri sürc: bilirler, Fakat Alman gazetlerinin lisan- iarı İtalyaya taraftar görünmexle beraber, Alman hükümetinin da- ha ihtiyatlı hareket ettiği anlaşı hyor. Almanya İtalyaya demek istiyor ki: «Ben orta Avrupa da- vasını sulh yolile halletmeğe mu-i vaffak olduğum gibi, siz de Ak- deniz davasını harbe yer verme- den halletmenin çaresine bakı - nız.» Esasen İtalyanın İngiltereyi hakem olarak bu ihtilâfla alaka- dar etmiye çalışması ve Fransa - mn da İtalyaya karşı meydan o- | kur bir vaziyet alması, Almanya- nin, İtalyan davasında yardınıda harbe kadar yürümek istemediği- ze delil olarak kabul - edilebılr. Şu halde Fransız - İtalyan ihtılâ- fında asıl hakem vaziyetinde bu- lunan İngiltere değil, Almanya- dır. Fakat Almanya'da öyle bir hakemdir ki davayı hal ve faslet- mekten ziyade uzatmak istiyor. | Baş,Diş, Nezle,Grıp Romatizma i,kırıklık ve bütün ya karşı iktısadi hareket cumhuriyetçi âyan azasın- Reisicumhurumuz BvMüs günce Üç gaşo ailasullir. EENE İstanbul Belediyesi İlânları İngiliz NazırlarıBugünTayyare Piyangosunci Roma'ya (1 incl sahifeden devam) seleler birer birer ve bir kere da-, na gözden geçirilecektir. Her halde Roma mülâkatı styo-| vet bakımından fevkalâde mü himdir. NAZIRLAR İTALYADA Romra 11 (Hususi) — İngilıs he- yetini hâmil tren bu sabah İtalya hududunu geçmiştir. Nazırlar hu- dudda merasimle ve tezahüra'la karşılanmışlardır. Misafir nazırlar bugün öğleden sonra Romaya varacaklardır. R> - mi temaslar bugün başlıyacak ve bu gece şerefelerine bir ziyatet verlecektir. Azılı Ka Nasıl Yakalandı ? ( inci sahifeden devam) Rifat ise — hiçbir iz bırakmadar kaçmıştı. İkinci şube müdürü Nevzad Ar- magandan aldıkları direktif üze- zine faaliyete geçen alâkadar : murlar evvelâ kötilin İstanbu'dan| kaçmasına mâni olmak için lâ- zım gelen tedbirleri aldıktan son- ta araştırmalara başlanmıştır. Goce gündüz katilin bir izini bulmak için uğraşan memurlar ni- bayet katil Rifatın Beyazıdda bir evde saklanmış olduğunu ve dalma büyük siyah gözlük kul - Tandığını tesbit etmişlerdir. Bunun üzerine komiser Alişan Zecrt Tedbirler Meselesi Vaşington 11 (A.A.)— Japonya- ve mali gahada Ti tedbirler alınması lehindeki dan Borah'ın müdahalesile ilk de- fa olarak itirazla karşılanmıştır. Borah demiştir ki: #İktisadi sahada zecri tedbirler alınmakla harbe doğru ilk adım atılmış olur, Ben harbe hazırlan- madan evvel bu tedbirlerin tat- bik edilmesi taraftarı değilim. Bu tedbirler hiçbir veçbhile sulheu- yame bir hareket addedilemez.. Ayan meeclisi harlciye encüme- ni reisi Pittman bunun aksi bir tezi müdafaa ederek demiştir ki: «Bir adamı aç bırakarak hakla« rınıza riayet ettirmek imkânı var- ken oru kurşuna dizdirmekte ne mana var?.. Maarif C- niyetini Himayeler'ne Aldılar Reisicumhur İsmet İnönü uzun zamandanberi genel başkanlığın- da bulundukları Türk maarif ce miyetini yüksek himayeleri allı- na almışlardır. | ağrı'arınızı derhal keser Kabil olduğu takdirde fiatlar ileride daha indirilecektir. Beher metre murabbamna 3 lira bedel tahmin edilen Fatih yangın yerinde Hafızpaşa caddesi sokajğlında 87 inci adada 2411, 2412 ve 21lü) harita numaralı arsalar arasında 1,20 metre yüzlü 2873 metre mu- Tabbas sahalı Belediye malı arsa alâ kadarları arasında - satılmak Üzece sçık arttırmaya. konulmuştur. Şati namesi levazım müdürlüğünde gö- Tülebilir, İstekliler 6 lirâ 46 kuruşlık ilk teminat makbuz veya meck- tubile beraber 27/1/939 cuma günü asat 14 buçukta Daimi aıcümmd:] bulunmalıdırlar. — 209 B. Vardılar ZAPTEDİLEN MANASTIR Lerida 11 (AA.) — Frankist kıt'aları içinde birkaç kralın me zarı bulunan Poblet ismindeki es- ki Katalonya —manastırını işgal etmişlerdir. İSPANYAYA YARDIM Paris 11 (A.A.) — Dün Reisi - cumhurun riyaseti altında top - ianan nazırlar meelisi, Fransa ta rafından İspanya hükümetine 38 milyon Frank kıymetinde 45 bin ton un verilmesini tasvib etmiş - tir. Bu unların verilmesi ademi mü- dahale itilâfı ahkâmına tamamıle tevafuk etmektedir. tıl Rifat dün akşam saat 7 raddelerinde ya- nına aldığı memurlarla Beyazıda Bitmiş, evvelâ katilin saklandığı evi sarmış, sonra da içeri girerek Kazanan 50,000 Lira İkramiye Kazanan . 3441 12,000 Lira İkramiye Kazanan 34889 10,0000 Lira Kazanan 4810 23999 1000 Lira Kazananlar| 38012 500 Lira Kazananlar | 12002 26030 2673 19001 35643 azılı katili yakalamıştır. Katil Rifatın üzerinde Kocaeli nüfus memurluğundan — alınmış Ali oğlu Hasan isminde birine aid ve üzerinde Rifata çok benziyen fotoğraf bulunan bir nüfus kâğıdı bulunmuştur. Suçunu itiraf eden azılı katil bugün adliyeye teslim edilmiştir. Zabıta katil Rifatın şimdiye kadar merelerde saklan- dığı ve üzerinde bulunan nüfus kâğıdmı ne suretle ve nereden te- min ettiğini araştırmaktadır. Matbuat (1 inci sahifeden devam) Dün sayın Başvekil Celâl Ba - yar'ın talebi ile müzakereyi açan Parti Meclis Grupunun bâdise ü- zerindeki hassasiyeti, Hariciye ve Adliye Vekillerinin beyanatı, umumi vaziyet Anadolu Ajansı- nın bugün kısmı mahsusumuzda neşrettiğimiz — tebliğinde — bütün tafsilâtı ile izah ediliyor. Hüdise alelâde bir sahtekârlık, fmza taklidi ve kaçakçılıktan iba- rettir, suçluları da, suçun mahiye- ti de ortadadır. Efkârı umumiye bu vüzuh karşısında hiç şüphe yok ki en üstün şekli ile tatmin edil- miş bulunmaktadır. Ancak, Parti Grupunun bazı gazetelerin <ima ve müphem itham» şeklinde tef- sir edilen havadisleri ve resimleri karşısında büyük bir teetsür iz- har ettiği de yine bu tebliğden anlaşılımaktadır. Bu teessürü haklı ve., yerinde bulmamak mümkün değildir. Ha- kikaten bazı gazetelerimiz - son günlerde birkaç gün önce de «hür- riyet ve tenkide ad'ı makalemizle işaret etmiye çalıştığımız gibi ga- rib bir hava içine düşmüşlerdir ve. gayri ihtiyari insana: — Ne var, ne oluyor sanki?. Dedirtmek mecburiyetinde ka- hyorlar. Kaldırım üzerinde her vakit ve her memlekette şayia ve rivayet halinde dolaşan | /izdı - ların tesiri altında kalarak hangi sahada olursa olsun neşriyat yap- mak yalnız teessür uyandırmakla kalmaz, muharririni de, gazetesi- ni de gülünç eder. Memlekette yeni hiçbir hava ve onun değişikliği yoktur. Ata - türk'ün kurduğu temel üzerinde İnönü de vifak, samimiyet ve be- raberlik ahengini sağlıyarak da- ha iyiye, daha olguna, daha yük- seğe gidiyor. Türk milletini en kısa zaman zarfında müasır me- deniyetin üstüne yükselteceğiz.. Hedefi üzerindeyiz, başda — Milli Şef ve onu takiben Celâl Bayar, bütün milletin müttefik itimad ve müzahereti içinde ve her sahada 'en üstün varlıkları ve feyizleri is- tihsal yolunda azimle yürüyor - lar, Bir kere daha belli ki, bu yürü- Yüş ve toplu nizamı içinde milli A Hangi Köpek İsırmış ? Asliye ikinci ceza mahkemesi dün enteresan bir davaya bakmış-! tır. Ortaköy sırtlarında oturan Fcr-i kornokarel isminde eski bir ban- | ka müdürünün köşkü önünden geçen Hergos isminde bir çocu- ğu bu köşkteki büyük bir köpek sarnlıştır. Çocuk bu ısırmadan sonra has- talanmış ve iyileşince ailesi köşk | sahibini köpeğini serbest bırak - tığından dolayı dava etmiştir. Purkornokarel dünkü muhake- mede: — Heryosu ısıran köpek, benim hayvanım değildir. Çünkü benim köpeğim yüksek duvarları aşamaz. Halbuki çocuğu ısırmak için kö- peğin duvarı aşması lâzım gelir.» Demşitir. Müuhakeme neticede bu cihet için keşif yapılmasını mevzuubahs duvardan köpeğin atlayıp atlıya - muyacağının tesbiti için mahal - line gidilmesini kararlaştırmış ve azadan Bayan Nigâr Saracoğlunu naib tayin etmiştir I Kongreler l | rine getirilmiştir. Şu vaziyele göre dl- #er umum menfaatine hâdim cemi - Tudaki azaların bir kısmının da iştirak edeceti hu kongrenin çek kalabalık 6- Tacağı tahmin edilmektedir. Yeşilay Gençler Birliği Umumi Râ- tübliğinden: VEN inci yallık kengremiz 15/1/919 Dazar günü saat 9.0 da Eminönü Halk- evi salanunda yapılacaklır. Bütün ülkü arkadaşlarımızın gelmelerini rica ede- viz. Dr. Ekrem Behçet Tezel Tıb Fakültesi - Kulak Boğaz, Burun Doçenti Taksim Cumhuriyet Caddesi 17 Muayene Pazardan maada günler 3 - 6 Telefon; 42496 ——— —IRIcĞCMCI— matbuata düşen vazife bilâistisna | Talilile 200 Lira Kazananla 89257 211761 2270 35826 8865 | 4907 37073 10583 87145 22520 31452 18997 21675 19248 29184 38358 28614 35238 100 Lira Kazananla 10653 5473 5715 23398 28850 11830 13802 25487 22363 18745 22 3433 31093 5594 31605 23694 30203 39997 3İİ 14587T 9797 28613 17064 | 50 Lira Kazananlar 23129 14804 21046 36259 36728 28 12049 2074 24685 3138 11389 Â 10595 39732 1320 32086 37833 2Ü 16520 1627 31498 6554 33218 20 Sonarı 41 le biten bütün bilel lere 20 şe lira amorti, 2950 1613 ——— ...... Kalp Sekt_esînden | Ölen İ Dün Haydarpaşadan Pend gitmekte olan banliyö treni iki mevki yolcularından Abbas © Ömer adında bir yolcu üzerine nalık gelerek düşmüş, biraz « da ölmüştür. Yapılan muayene - neticesili Ömerin kalb sektesinden öldi anlaşılarak gömülmesine izin rilmiştir. Selimiye Aske Satınalma Komi: yonu ilânları Karadeniz Boğazı birlikleri H vanatı için evsafı dahilinde 20 kilo yulaf ve 20000 kilo — kut 1371/989 Cuma günü saat 15 16 zarlıkla satın ahnacaktır. İsi n tayin edilen gün ve saatte teminat paralarile birlikte Seli yedeki Tümen Satınalma Kom! yonuna gelmeleri. (200 Askerlik İşleri Tütün ikramiyesi Beyoğlu yerli askerlik Şubemizde kayıllı elup tütün miyesi almakta olan malül suba eralla şehit yetimlerinin yıllık maları 20/11. Kâ./989 günü ile Mart/939 zünü arasında Bn maksatla: A— Mürsesat, haftanın Salı, çarşamda ve perşembe günleri * deden evvel olacaktır. B— Şübeye Eeleceklerin, soy! tescil edilmiş ve fatoğraflı hüviyet danları İle resmi şencilerini, maa$ danlarını ve var be malüliyet Tarmı birlikle zetirmeleri. Halkevlerinde, Şehremini Halkevinden: Evimizde her Çarşamba gü pıacaktır. Birinci temsil Çarşamba gündür. Davetiyel Sekreterliğinden alınır, ZAYi Yüksek iktısad ticaret ( âliyei tüccariye) mektebindi dığım tasdiknameyi — kaybetl Yenisini alacağımdan — eski hükmü yoktur. 3 303 numaral Hilki İstanbul Asliye Altıncı muhakemesinden: Asiye tarafindan İstanbul hanesinde mahküm iken ha metgâhi meçhul Murat alej çılan boşanma davasının yap is olan muhakemesinde: Müdütialeyh Murada tebli nan davetiyeye rağmen mul Fününde gelmediğinden dı mubakeme icrasına ve 1 Svap kararının ilânen tebliğ, biraz daha temkinli, şuurlu — ve lmoıiu ve muhakemenin 15l hâdiselerin mev'i ne olursa olsun c L D a bi farfaralıktan uzak, havadislerin | :- karar verilmiş olduğund aslıma ve doğruluğuna sadık kal- | müttehaz gıyap kararı da mayı İcab ettiriyor ve. hattâ bu | me divanhanesine talik edil birinci ve başta gelen vazife olu- | nakla keyfiyet tebliğ n yor. ko'm olmak üzere ilân olun