28 Ocak 1939 Tarihli Son Telgraf Gazetesi Sayfa 8

28 Ocak 1939 tarihli Son Telgraf Gazetesi Sayfa 8

Tecrübe edenlerden sorunuz , diş adele ağrılarile üşütmekten mütevellid bütün ıztırablara karşı yegâne müessir tedbir bir kaşe ÇEREMERE ZİK (ALMAKTIR) Mideyi bozmaz, kalbi ve böbrekleri yormaz İcabında günde 3 kaşe almabilir. İsmine dikkat. Taklidlerinden sakı- mınız ve GRİPİN yerine başka bir marka verirlerse şiddetle reddediniz. İ Ko TEFERİ Gayrimenkul Satış İlânı İstanbul Emiyet Sandığı Direktörlüğünden: Ölü Bay Osmanın sağlığında sandığımızdan 23962 hesab numarasile aldığı (750) liraya karşı birinci derecede ipotek edip vadesinde borcu- nu ödememesinden dalayı yapılan tekib üzerine 3202 numaralı kanu- mun 46 ıncı maddesinin matufu 40 ci maddesine göre satılması icabe- den Aksarayda eski Kâtibmuslahattin yeni Çakırağa mehallesinin eski Toprak yeni Müezzin sokağında eski ve yeni 9 nümaralı bahçeli kâgir bir evin tamamı bir'buçuk ay müddetle açık arttırmaya konmuştur. Satış tapu sicil kaydına göre yapılmaktadır. Arttırmaya girmek istiyen (268) lira pey akçesi verecektir. Milli bankalarımızdan birinin teminat mektubu da kabul olunur. Birikmiş bütün vergilerle belediyo resim- leri ve vakıf icaresi ve taviz bedeli ve tellüliye rüsumu borçluya aittir. Arttırma şartnamesi 30/1/939 tarihinden itibaren tetkik etmek istiyen- lere sandık hukuk işleri servisinde açık bulundurulacaktır. Tapu sicil kaydı ve sair lüzumlu izahat da şartnamede ve takib dosyasında vardır. Arttırmaya girmiş olanlar, bunları tetkik ederek - satılığa çıkarlan gayrimenkul hakkında her şeyi öğrenmiş ad ve itibar olunut. Birinci arttırma 16/3/939 tarihine müsadif perşembe günü Cağaloğlunda kâlin sandığımızda saat ön dörtten on altıya kadar yapılacaktır. Muvakkat ihale yapılabilmesi için teklif edilecek bedelin tercihan alınması icab eden gayrimenkul mükellefiyeti ile sandık alacağını tamamen geçmiş olması şarttır. Aksi takdirde son arttıranın taahhüdü baki kalmak şar- file 3/4/39 tarihine müsadif pazartesi günü ayni mahalde ve ayni gaatte son arttırması yapılacaktır. Bu arttırmada gayrimenkul en çok arttıranın üstünde bırakılacaktır. Hakları tapu sicillerile sabit olmıyan alâkadarlar ve irtifak hakkı sahiblerinin bu haklarını ve hususile faiz ve masarife dair iddialarını ilân tarihinden itibaren yirmi gün içinde evrakı müsbitelerile beraber dairemize bildirmeleri lâzımdır. Bu su- retle haklarını bildirmemiş olanlarla hakları tapu sicillerile sabit olm- yanlar satış bedelinin paylaşmasından hriç kalırlar. Daha fazla malü- mat almak istiyenlerin 938/817 dosya numarasile sandığımız hukuk işleri servisine müracaat etmeleri lüzumu ilân olunur * * DİKKAT Emniyet Sandığı; Sandıktan alınan gayrimenkulü ipotek göster- mek istiyenlere muhamminlerimizin koymuş olduğu kıymetin nsfıni tecavüz etmemek üzere iştitak bedelinin yarısına kadar borç vermek suretile kolaylık göstermektedir. — (662) 1“Sirop Pectoral, , Eski ve yeni bütün öksürükleri geçirir, balgam söktürür, bronş- ları temizler, nezle ve gripten korur, göğüsleri zayıf olanlara bilhassa şayamı tavsiyedir. İstanoul Deniz Küçük Nakliye Esnafı Cemiyetinden : içtimamnda ekseriyet hasıl olmadığından mezkür toplantı 9/2/939 per: şembe gününe talik edilmiştir. Esnafımızın o gün saat 14 den 17 ye kadar Eminönü Halkevine gelmeleri rica olunur. EKSELSYOR şık ve teminatlı alabilirsiniz. KADINLARA MAHSUS: mantolar, gabardin pardesüler, her şambalar. ERKEKLERE MAHSUS: ber cins trançkotlar, nevi hazır ve 1smarlama kostüm ve pardesüler. ÇOCUKLARA MAHSUS: Her nevi-kostüm, palto ve muşambalar. Rekabetsiz Fiatlarla GALATADA EKSELSYOR Büyük Elbise Mağazasında Bulacaksınız. Tediyatta Teshilât YELEFON : 43503 I !nıııbul Vakıflar Direktörlüğü Tânları I Kiymeti parası ee Ka Tlaka 206 B 15 82 Çarçı Divrik sokağında 16 No. lu dükkârm tamamı 213 68 16 03 Çakmakçılar Dayahatun mahallesi Valde haa avlusu 13 No, lu dükkânın tamamı, 204 56 — 15 35 Çarşı Ressam Basmacılar sokağında eski ve yeni 25 No. lu dükkânın tamamı. Yukarıda yazılı mahlül emlâk - satılmak üzere 15 gün açık arttırmaya çıkarılmıştır. İhalesi 6/2/939 pazartesi günü saat 14 de dera edileceğinden talil- | lerin Çemberlitaşda Vakıflar Başmüdürlüğü mahlülât kalemine mü- (435) müddetle racaatları, Taksim j/ZZET Gazinosunda Z NŞŞN ve arkadaşları İlâveten Balıkesirden sureti mahsusada getirdiğimiz ÖZZEYBEK:SAZI Refakatinde Milli oyun ve şarkıları bu akşamdan itibaren baş- liyor. Pek yakında KOZAK YAYLASINDAN getirteceğimiz efele- Tin oyunlarını görmenizi tavsiye ederiz. GEASEY KEMETLLİ GAYRİMENKUL MALLARIN AÇIK ARTTIRM AİLANI Beykoz Sulh Hâkimliğinden: Açık arttırma ile paraya çevrilecek gayrimenkulün ne olduğu: Beş odadan ibaret ahşap ev ve bahçesi. «İçinde sarnıcı vardır». Gayrimenkulün bulunduğu mevki, mahallesi, sokağı, numarası: Beykoz Yalıköy mahallesi Servilik sokağı eski 15 yeni 22 numara. Takdir olunan kıymet: Tamamının kıymeti 700 yedi yüz liradır. Arttırmanın yapılacağı yer, gün, saat: Birinci arttırma 7/3/930 salı günü saat 10 - 11 ikinci arttırma 23/3/939 perşembe saat 10-11. 1 — İşbu gayrimenkulün arttırma şartnamesi 8/Şubat/930 tarihin- den itibaren 38/186 numara ile Beykoz icra dairesinin muayyen numa- Yasında herkesin görebilmesi için açıktır. İlânda yazılı olanlardan f: malümat almak istiyenler işbu şartnameye ve 39/186 dosya numaytısile |memuriyetimize müracaat etmelidir. 2 — Arttırmaya iştirak için yukarda yazılı kıymetin *& 75 nisbe- tinde pey veya milli bir bankanın teminat mektubu tevdi edilecek- İtir. — 2t 3 — İpotek sahibi alacaklılarla diğer alâkadarların ve irtifak hakkı sahiblerinin gayrimenkul üzerindeki haklarını hususile faiz ve mas- rafa dalr olan iddialarını işbu ilân tarihinden itibaren 20 gün içinde evrakı müsbitelerile birlikte memuriyetimizi irmeleri — icabeder. Aksi halde hakları tapu sicili İle sabit olmadıkça satış bedelinin pay- laşmasından hariç kalırlar. 4 — Gösterilen günde artlırma; mesini okumuş ve lüzumlu malüma ! etmiş ad ve itibar olunurlar. 5 — Tayin edilen zamanda gayrimer.kul üç defa bağırıldıktan son- ra en çok arttırana ihale edilir. Ancak arttırma bedeli muhammen kıy- işlirak odenler arttırma şartna- miş ve bunları tamamen kabul alacaklılar bulunup da bedel bunların o gayrimenkul ile temin edilmiş alacaklarının mecmuundan fazlaya çıkmazsa en çok arttıranın taahhü- (dü baki kalmak üzere arttırma 15'gün daha temdid ve 15 ici günü ayni | saatte yapılacak arttırmada, bedeli satış istiyenin alacağına Tüçhanı olan diğer alacaklıların o gayrimenkul ile temin edilmiş alacakları |mecmuundan fazlaya çıkmak şartile, en çok arttırana ihale edilir. Böyle Vbir bedel elde edilmezse ihale yapılamaz ve satış talebi düşer. | 6 — Gayrimenkul kendisine ihale olunan kimse derhal veya veri- len mühlet içinde parayı vermezse ihale kararı fesholunarak kendisin- den evvel en yüksek teklifte bulunan kimse arzetmiş olduğu bedelle almağa razı olursa ona, razı olmaz veya bulunmazsa hemen 15 gün müddetle arttırmaya çıkarılıp en çok arttırana ihale edilir. İki ihale arasında fark ve göçen günler için ©6 $ den hesab olunacak faiz ve diğer zararlar ayrıca hükme hacet kalmaksızın memuriyetimizce alıcıdan Cemiyetimizin 26/1/939 tarihinde akdi mukarrer — senclik alelâde | tahsil olunur. Madde «1X1. Yukarıda gösterilen ev ve bahçe tarihinde Beykoz iera memurluğu (odasında işbu ilân ve gösterilen arttırma şartmamesi dairesinde salıla- lt*iğı ilân olunur, — «637. T Bayram Yaklaşıyor Elbiseye dair ihtiyacınızı şimdiden Galatada meşhur Büyük elbise mağazasında her yerden ucuz En son moda ve lüks ipekli muşambalar, yünlü, cinste mu- Her cins İngiliz muşambaları, gabardin pardesüler, ucuz, şık ve dayanıklı her metin 96 75 bulmaz veya satış isteyeni alacağına rüçhanı olan diğer | Bayram için en mükemmel hediye Bir MOVADO Saati Brkek - Kadın - Altın ve Metal 15 seno garanti 6 AY VADE OSMAN ŞAKAR GALATA: Bankaılar caddesi 47 Voyvoda Han Ze min kat BEYAZIT! Üniversite N. 28 caddesi Hânları L | 149 kalem ateşe mukavim muhte- |Hf tuğla ve harçlar ilinlesinin tem- dit edildiği Hakkında: Tahrata edilen bedeli — (151.170) lira olan ve 27/1/939.Cuma — günü saat 15 te kapalı zarfla ihale edile- ceği evvelce ilân edilmiş olan 149 kalem Ateşe mukavim — muhtelif tuğla ve harçlar bu kerre - görülen lüzuma binaen 10/Şubat/939 Cuma günü saat 15 te kapalı zarfla ihale Jedilecektir. İhale Ankarada Askeri |Fabrikalar Umum Müdurlüğü bina- 1 içinde toplanan satınalma komis- yonunca yapılacaktır. Şartname () lira (56) kuruş mukabilinde mezkür İkomisyandan verilir. Taliplerin mu |vakkat teminat (8808) lira (50) ku- ruşu havi teklif mektuplarını mez- kür günde saat 14 de kadar komis- yona vermeleri ve kendilerinin de 12490 sayılı kanunun 2 ve 3 maddö- lerindeki vesaikle mezkür gün — ve |saatte komisyona müracaatları. (557) Biçki v. Dikiş Dershanesi Müdiresi: Mm. Papazyan Haftanın 4 gününü kadınlara |günde üçer saat Fransız — usuliyle İbiçki ve dikiş dersi tedris edilir ve * ayda Maarifçe musaddak diploma verir. Feriköy Tepeüstü 116 No, Pa- Fotoğrafcılara Her nevi beyzi, oval resim çer- çevelerile son moda perde kar - | neşleri ve bilcümle eşya üzerine lâke işleri fenni surette renkli pis- tole boyaları yapılmaktadır. Adres: Sirkeci - Salkımsöğüd tramvay caddesi 18 ryamarada Halil Barutçu 'Dr. Ekrem Behçet Tezel Tıb Fakültesi - Kulak Boğaz, Burun Doçenti Taksim Cumhuriyet Caddesi 17 Muayene Pazardan maada günler 3 - 6 Tolefon: 42406 KADIKÖY: İskele Cad. No. 39/2)!) Askeri fabrikalar l î «KURTULUŞ» SÜMER BANK. Birleşik Pamuk İpliği ve Dokuma Fabrikaları Müessesesinden : Pamuk İpliği Satışı Kayseri Bez Fabrikası malı 12 No Paketi 415 Kuruş 16 » » 480 » Nazilli Bez Fabrikası malı 24 » » 580 » Ereğli Bez Fabrikası malı 24 » » 580 » Yalnız Ereğli Bez Fabrikasında: 10 Balyalık siparişler için » » 5715 » 15 » » » » » 570 » 25 » » » Bot 565 » 50 » » » » » 560 » Fiatlarla fabrikada teslim şartile satılmaktadır. İplik müstehliklerinin yukarda yazılı fabrikalara gönderecekleri bedelleri mukabilinde ihtiyaçları nisbetinde iplik siparişi verecekleri ve 24 numaradan ince ve muhtelif maksadlara yarayabilecek pamuk tpliği müstehliklerinin de ihtiyaçlarını gene ayni şartlarla yalnız Eroğti fabrikasına sipariş edebilecekleri ilân olunur. İstanbul Iyes İlânları Keşif bedeli 2438 lira 43 kuruş olan Caddebostanı iskele yolunuf tamiri açık eksiltmeye konulmuştur. Keşif evrakile şartnamesi Levif zım Müdürlüğünde görülebilir. İstekliler 2490 sayılı kanunda yazıl vesikadan başka en az 1500 liralık bu işe benzer iş yaptığına dair €& siltmeden sekiz gün evvel Nafıa Müdürlüğünden ahnacak vesika W Ticaret odası vesikası ve 182 lira 88 kuruşluk (lk teminat makhuz veyf moktubile beraber 6/2/939 pazartesi günü saat M buçükta Dalmi Bi eümende bulunmalıdırlar, — () —— (452) * Usküdarda Selmanağa mahallesinin Arasta kapı caddesindeki # No. h maili inhidam binanın hissedarlarından öldüğü sonradan habtf| alınan Harikliya, Ligor ve İlyanın ikametgâh adresinin meçhul olduğ! anlaşılmasına mebni tarihi tebliğden itibaren nihayet 24 saat zarfınd| | sahiblerince izalci mahzur ettirilmesi aksi takdirde yapı ve yollar kf) nunun 44 üncü maddesine istihsal kılman daimi encümen kararıf/| tevfikan belediyece izalei mahzur ettirileceği evveleo yapılan tebligfi sahiblerile meçhul bulunanların malümu ve tebilgat makamına kalff olmak üzere ilân olunur. — (635) Bayramda Yalnız Kızılay Gazetesi Çıkacaktır . | Hânlarınızı vermekle hem kendinize ve hem de KIZILAY'a yardım etmiş olacaksınız. Müracaat yeri: İstanbulda: Postahane karşısında KIZILAY Satış Büresu. Tel. 22053 ve Postahane arkasında, Ankara cmddesi köşesinde Kahramanzade hâfk İLANCILIK KOLLEKTİF ŞİRKETİ. Tel, 20004/05 'Gümrük Muhafaza Genel Komutanlığı İstanbul Satınalma Komisyonundan ! 1 — Gümrük muhafaza teşkilâtı için 122 kalem ilâcın 30/l. | pazartesi günü saat 11 de pazarlığı yapılacaktır. | — Tahmini tutarı 1400 liradır. İlk teminat: 105 liradır, 3 — Şartname ve listesi komisyondadır. Görülebilir. 4 — İsteklilerin gün ve saalinde ilk teminat makbuzları ve kafi vesikalarile birlikte Galata eski İthalât Gümrüğü binasındaki komis! Ena gelmeleri. — <576. | BESE Türk Hava Kurumu Büyük Piyangosu Dördüncü Keşide 11 - Şubat 939 dadır. Biyük İkramiye -50.000 — Viratr. — Bundan başka: 15.000, 12.000 10.000 Liralık ikramiyelerle (20.000 ve 10.000) Liralık iki adet Mükâfat vardır.. Yeni tertipten bir bilet alarak iştirak etmeyi ihmal etmeyiniz. Siz de piyango- nun mes'ud ve bahtiyarları arasına gir” miş elursunuz... | | | | Askeri Müze Müdürlüğünden Askeri Müze bayramın birinci günü kapalı diğer günleri # «B0l> — «648> tır. 1 1 ) ı Benreovukmmssun ... /.—CK