15 Mart 1939 Tarihli Son Telgraf Gazetesi Sayfa 7

15 Mart 1939 tarihli Son Telgraf Gazetesi Sayfa 7

t SRL stanbul i * . L T . teftiş heyetinden: Altıncı Büyük Millet Meclisi ikinci müntehiplerinin fatihabına 15/3/939 Çarşamba günü başlanacak 19/3/939 Pazar günü akşamı bitirilecektir. Birinci müntehiplerin rey verecekleri günler aşağıda Zösterilmiş olduğundan rey — sahibi olanların intihap için tayin olu- nan günlerde mensun oldukları mahâlle ve köylerde sandıkları! hüfus tezkerelerile müracaat ederek reylerini kullanmaları lüzu « Mu ilân olunur, Adalar Rey sandıklarının bulunacağı yerler 1 — Büyükada iskelesi 2 — Heybeliada Ayyıldız. cad- desinde 3 — Burgazada Çarşı caddesin- de $ — Kınalıada Çarşı caddesin de Bakırköy kazası Rey sandıklarının bulunacağı yerler 1 — Halkevi binasında 2 — Yenimahalle istasyonunda 3 — Yeşilköy istasyonunda 4 — Köy konaklarında (Sey - # yar) 6 — Köy konaklarında (Sey- yar) Beyoğlu Rey sandıklarının bulunacağı yerler 1 — Kamerhatun camiinde 2 — Ağacamlinde 8 — Kaymakamlık binasında 4 — Firuzağa camiinde $ — Taksim Camlıköşkünde 8 — Dağcılık klübünde, 7 — Eskişehir Parti Ocak bi- nasında B — Kâğıthane köyünde 9 — Mecidiye köyünde 10 — Şişli Parti binasında 11 — Pangaltı karakölu karşı - gında kahvede 12 — Kurtuluştaki kahvede 13 — Silâhşor — caddesindeki kahvede 14 — Camlikebirde 15 — Hacıhüsrev camiinde 16 — Kâadı Mehmet Parti bina- sında 17 — Yahyakâhya camiinde 18 — Arapcamiinde 19 — Kılıçali camiinde 20 — Fındıklı camiinde 21 — Kuledibindeki kahvede 22 — Kıredilyone hanı yanın- daki dükkânda, 13 — Hasköy iskele gazinosun- da 24 — Halıcıoğlu meydanında Kamerhatun, Çukur, Müdürlüğü binasında $ — Kanlıca Parti binasında 6 — Anadolufeneri köy oda - sında '? — Akbaba köy odasında 8 — Mahmut Şevket Paşa köy odasında 9 — Bozhane köy odasında 10 — Hüseyinliköy odasında (1683) N — Polenez köy odasında 12 — Ömerli köy odasında kazası Rey verecek mahalle ve köyler Büyükada mahalleleri, Rey sandıklarının bulunacağı yerler Heybeliada mahalleleri, Burgazada mahalleleri, 2 — Eski yeni karşısında 3 — Defterdar vapur iskele- sindeki kahvede 4 — Otakçılar karakolu önün- de 5 — Alibeyköyü köy odasında 6 — Rami jandarma karako - Kumalıada mahalleler Rey verecek mahalle ve köyler Sakırağacı, Cevizlik, Zeytinlik. Yenimahalle, Kartaltepe, Osmâ- lunda niye, : 7T — Kemerburgaz Nahiye bi- Ümraniye, Şevketiye, — Köyiçi, nasında Şenlik. 8 — Kısırmandırada Yeşilköy — Nahiyesine —merbut |. köyler, Mahmutbey nahiyesine merbut köyler, Rey sandıklarının bulunacağı kazası Yöllür BF verdk SNi d ğ 1 — Kaymakamlık binasında 2 — Yenleami muvakkithane - sinde 3 — Atikalipaşa camlinde Kalyoncu mahalle, Kuloğlu, Hüseyinağa, — Kâtip Mustafa Çelebi mahalleleri, Asmalımescit, Şahkulu, Evliya- çelebi, Tomtom mahalleleri. Firuzağa, Cihangir mahalleleri, Gümüşsuyu, Şehitmuhtar, Koca- tepe M. İnönü, Harbiye, M. Bostan, Eskişehir, ee ğ Kâğsthane köyü, Mecidiye mahallesi, 4 — Firuzağa camiinde 5 — Akbıyık camlinde 6 — Mehmetpaşa camlinde 7 — Kantarcılar camitnde 8 — Üç Miharplı camli 9 — Hacıkadın camli Yenişehir, | 10 — Şehzade camiinde ll — Lâleli camiinde 12 — Mörcan * — 'inde 13 — Beyazıt # ali Halâskârgazi, Meşrutiyet M. 14 — Kadırga Parti binasında Pangaltı, Duatepe M. Bozkurt, Paşa, Feriköy M. 15 — Gedikpaşa camiinde z 16 — Nişanca camiinde Şişti, Cümhuriyet M. Camiikebir, Çatmamescit, Bed- şettin M, Küçük Piyale, Hacıhüsrev M. | İ 17 — Langa Rum kilisesinde 18 — Kızıltaş 19 — Süpürkeci hanında Kaptanpaşa, Kadı Mehmet M, ; Yahyakâhya, Süruri M. Rey sandıklarının bulunacağı yerler Arapcami, Emekyemez M. Hacı Mimi, Kılıçali M. Pürtelâş, Ömer Avni M. Bereket M. Mücyyitzade, Kemankeş, Yeni- cami, 1 .— Kaymakamlık binasında 2 — Fatih Tramvay durağında Millet kütüphanesi 3 — Sarigüzel Semtucağı rağında 4 — Aksaray Valde camiinde Keçeci Piri M. ku- Sütlüce, Piripaşa M Beşiktaş kazası Rey sandıklarının bulunacağı yerler 1 — Sinanpaşa camiinde 2 — Vişnezade camlinde 3 — Ortabahçe fabrika karşı- sında 4 — Anberağa camiinde 5 — Dikilitaş mevki hekimli - ği binasında 6 — Ortaköy iskele gazinosun- da 7 — Arnavutköy Nahiye bi - nasında 8 — Bebek camiinde 9 — Kürüçeşme Tsamvay dü- rak yerinde 10 — Teşvikiye camiinde Beykoz kazası Rey sandıklarının bulunacağı yerler 1 — Beykozda Parti binasında 2 — Anadolukavağı polis ka - rakolunda 8 — Paşabahça polis karako - $ — Mevlevihane kapıda Söin- ci ilk okul binasında 6 — Topkapıda- spor klübünde Rey verecek mahalle ve köyler Sinanpaşa M. işnezade M N 7 — Şehremini Halkevi kura- Türkali ve Abbasığa M S ldiz ve Cihannüma M T 6 — Uzünyüsütta Ocak bina - Dikilitaş M. snda 9 — Karagümrük Kamun parti binasında Ortaköy ve Mecidiye M. Ki ve 10 — Edirnekapıda Kızılay bi- Arnavutköy M BARMİĞİR T Bebek M 11 — Karagümrükte Aysu bi - nasında AM 12 — Sâalma 'Tomruk — karakolu yanndaki camide 1$ — Balat Ferahkâhya camlin- de M— Balatta Tahtaminare cami- inde 15 — Fethiyede kahvede Teşvikiye ve Muradiye M Rey verecek mahalle ve köyler Beykoz Yalıköy M 16 — Küçük — Mustafapaşada Gül camiinde 17 — Unkapanında — Elvanzade Anadolukavak, Mirşah M. Paşabahçe, İncirköy. M Tallar ” v * Kanlıca, Çubuklu. Anadolufeneri, Poyraz, — Riva köyleri. Akbaba, Dereseki köyleri. Mahmut Şevket Paşa. Ali Baha- dır, Paşa Mandıra köyleri. Bozhane, Öğümce, Güllü, Kılıç- h köyleri Hüseyinli, Cümhuriyet, Sırapı- nar köyleri. Polenez köyü. Ömerli, Koçullu, Muratli Esen- celi köyleri. Eyüp kazası Rey verecek muhalle ve köyler Camiikebir, Dökmeciler, İslâm- bey M Üçşehidler, Gümüşsuyu . Abdülvedut, Cozri Kasım M Nişancı, Fethiçelebi M. Alibeyköyü. Cuma, Yenimahalle. Topçular, Küçükköy, Cebeci, Köyler, Kemerburgaz, Petnehor, köyle- : | Kısırmandıra, Çiftealan, Odaye- Ti Ağaçlı, Pirinççi, Akpınar, İh- | saniye köyleri, | Eminönü kazası Rey verecek mahalle ve köyler Hocapaşa, Hubyar, Mehmetgey- Tâni, Ahiçelebi M. Çelebioğlu, Rüstempaşa, Tahta- kale M. Alemdar, Mollafenari, Mahmut- paşa M Binbirdirek, Eminsinan M Sultanahmet, Cankurtaran M. Küçükayasofya, İshakpaşa M. Zindankapı, Demirtaş, M. Saridemir, Yavuzsinan, M. Hacıkadın, Hoca Giyasettin M. Kalenderhane, Molla Hüsrev M. Kemalpaşa, Balabanağa M. Süruri, Dayehatun. Mercan M. Beyazıt, Çarşı, Camcı Al, Süley- maniye M. Şahsuvar, Bayramçavuş, Çadır- c M nar Hayrettin Saraç İshak M. Kazağani Sadi, Muhsi- nehatun M. Dülbentçi, Kâtibkasım M. ttin, Mesihpaşa M. Mimar Kemale' Fatih kazası masti M İskender paşa, Sofular, Hasan Halite. Guraba Hüseyinağa, Baba Ha- san Alemi, Muratpaşa M, Melekhatun, Merkez efendi. Arpaemini, Fatma Sultan, Be. yazıtağa * Nevbehar, Ördekkasap, Molla Şeret, Ereyli, İbrahim Çavuş, Denizaptal M. Uzunyusuf, Veledikarabaş, Seyit Ömer M Mimarsinan, Karabaş, Muhtesip İskender. Kariyeyiatik, — Hatice — Sultan Neslişah. Beyceğiz, Dervişalı, — Kocadede M Mollaaşki, Avcibey, Atik Mus- tafa Paşa M. Kasım Günani, Hamami Muhit. tin M. Hızırçavuş, Tahtaminare, Balat Karabaş M. Tevkli Cafer, Atik Muslihittin, Kâtip Muslihittin M Abdi Subaşı, Küçük Mustafapa- şa, Müttüali M. Tavşantaşı M Rey verscek mahalle ve köyler Hüsambey, Kırçeşme, Sinanağa M Şeyh Resmi, Hocaüveys, Kir- Haydar, Kasap Demirhun, Har- raççı Karamchmet M, D Yesküie İkller ee Bında kahvede 20 — Koca Mustafapaşada Mus- tafanın kahvesinde 21 — Samatyada — Mustafanın kahvesinde 22 — Cerrahpaşa kahvesinde 23 — Aksaray Çakırığa inde cami- za M. Koca Mustafapaşa, Cambaziye, Arabacı Beyazıt, Ali Fakih M. Sancaktar Hayrettin, Hacıkadın, Abdiçelebi, Hacı Hüseyinağa M. Kürkçübaşı, Hubyar, Cerrahpa- şa, Davutpaşa, Kasan İlyas M. İnebey, Çakırağa, Kecihatun, Ya- h M Kadıköy kazası Rey sandıklarının bulunacağı yerler 1 — Kaymakamlık binasında 2 — Muvakkilhanede 3 — Kırılay dispanserinde 4 — Tik ökul binasında 5 — 18 inci okul binasında 6 — Çınaraltında ? — Polis karakolu karsısın daki binada 8 — Sinema binasında 9 -— Kızılay binasında 10 — İlkokul binasında ll — Köy meydanın: 12 — Köy meydanında 13 — Parti karşısındaki vmada 14 — Kınıltoptak Çarşıbaşında 15 — Rıdvanpaşa S. Rüştü küş- kü 18 — Köy meydanı Sarıyer Rey sandıklırının bulunacağı yerler 1 — Rumelikavağı Ocak bina- sında 2 — Sariyer Camiinde, 3 — Kaymakamlık binasında 4 — Kiroçhurnu Ocak — bina- sında 5 — Tarabya Ocak binasında 6 — Yeniköy Ocak binasında ? — İstinye Ocak binasında 8 — Emirgân Ocak binasinda 9 — Rumeli Hisarı iskelesi ö- ti Cumhuriyet meydanında 13 — Kumköy Ocak binasında M — Üskumruköy ucak bina - sında Rey verecek mohalle ve köyler Caterağa M. Osmanağa M. Hasanpaşa M İkbaliye M. Rasimpaşa M, İbrahimağa M. Osmaniye, Mecidiye M. Yenisahza, Kozyatağı M. Suadiye M. Bostancı M İçerenköy M, Küçükbakkal köyü M Zühtüpaşa mahailesi Tuğlacı M Göztepe, Merdivenköyü. kazası Rey verecek mahalle ve köyler Rumelikavağı. Sariyer M. Büyükdere M. Kireçburnu M Tarabya M. Yeniköy M İstinye M. Emizgan M Rumelihisar M. Ayazağa köyü, Bahçeköy. Rumelifeneri köyü. Kumköy, Uskumruköyü Üsküdar kazası Rey sandıklarının bulunacağı yerler 1 — Doğancılar parkında: 2 — Bulgurlu, Meseit camlinde 3 — İskele camli avlusunda 4 — Yenimahalle Selâmsız ka- rakolunda 5 — Toplaşı Ocağı binasında 6 — Kuzguncuk Ocağı merke- zinde ? — Beylerbeyi Nahiye bina - sında 8 — Çengelköyünde P Kıklida ! 10 — Seyyar ; Rey verecek mahalle ve köyler İhsaniye, Selimiye, Ta - vaşi, Hasanağa, Çakırcı - Hasan, Ahmet çelebi, Hamza Fakıh, A- yazma, İmrahor, Sinanpaşa, Sala- cık M, İnkılâp, — Kocatepe, — Durbalı, Toygar Hamza, Solak Sinan, Tembel Hacı Mehmet M Rumi Mehmetpaşa, Gülfemha - tun, Selmanağa — (Sultantepe), Haci Hasnahatun M Atik Valde, Murat Reis, Pazar- başı, Selâmi Ali, Merkez Altuni- zade M. Tabaklar, Aşçıbaşı, Arakiyeci Ca- ter, Arakiyeci Mehmet, Kazas « ker Hayrettin Çavuş M, Kuzguncuk İcadiye M. Beylerbeyi, Havuzbaşı, Burha- niye, Küplüce M. Çengelköy, Yenimahalle, Vani - köy, Kandilli, Kulelt M. Kisıklı, / Bulgürlü, — Altunizade, Mecidiye M. Namazgâh, Aşağı Dudullu, Yu - karı Dudullu, Alemdar, Umrani- ye, Sultan Çiftliği, Çekme, Re- şadiye köyleri. İYİ BİR HAZIM, Rahat bir uyku temin eder. Her yemekten sonra alınacak 2-3 tane PERTEV KARBONAT KOMPRİMESİ Her türlü hazımsızlığı ve mide ekşiliğini giderir. Pertev Karbonat Komprimesini ber eczanede arayınız. BAA AA AM ae İN T nn Çektiği ıztırapların Mes'ulü kendisidir. NEVROZİN Kaşelerini teçrübe etmiş olsaydı ena cebennem hayatı yaşatan bu —— — muannit baş ağrısından eser ğ kalmıyacaktı. NEVROZİN Bütün ıstırabları dindirir, baş ve diş ağrıları ile üşütmekten müte- vellit ağrı, sızı ve sancılara karşı bilhassa müessirdir. AOT Mideyi bozmaz, Kalbi — — ve böbrekleri yormza. 5 SERELAR A OA CÜDK KCE) GUU Petrol Lâmbaları — Ve İstanbul Sokakları (5 inci sayfadan devam) şehrin mühtelif semtlerine takı- İacak. Bir lâmba takmak için, yalnız tesis masralını ödemek kâfi gel - miyor- Bir de, bu lâmbanın idame cereyan parası.. İstanbul elektrik cereyan parası.. stanbul elektrik idaresi hükümete geçtiğine göre, Belediyeye, cereyanın daha ucuza verilmesi temenni edilebilir. Şehrin her tarafına bol bol lâm- ba asılmasını istemek, — mevcud lâmbaları da artırmak güzel bir — temennidir. Fakat, bu İş için ne kadar masraf ihtiyar etmek lâzun — geldiğini de hesaba — katmalıdır. — Meselâ, evinizin elektriği için, ö- dediğiniz faturanın — rakamlarını hatırlayınız. Koca bir gehri, baş- — tan başa aydınlatmak, gündüze çe- — virmek için nekadar para lüzum- dir?, * Görülüyor ki bütün dava para» dır, Parasız hiçbir şey olmuyor. İstanbulun eksiği çoktur. Hepsi- ni bir hamlede başarmak milyon- — larin kapısıdır?. Bu milyonların — zmembar nerede?,, Binaenaleyh gü- zel şehrimizin fhtiyaçlarını, mu- ayyen senelere taksim edilmiş, e- saslı plânlara göre karşılamak za- ; Türeti vardır. Yeter ki, yapılacak — işlerde iyi sıra gözetilsin, ehem olanlar mühimme tercih edilsin.. İTİZAR Yazımızın çokluğundan dolayı Yeni Eserler: İNSAN Kıymetli — profesörlerimizden Hilmi Ziya Ülken tarafından ay- — dâa bir neşredilen ve mükemmel — bir fikir ve san'at mecmüası olan #İnsan» ın mart nüshası çok zen- gin mündericat ile çıkmıştır. Tav- siye ederiz. - Doktor — Operatör Orhan Toros Kulak, Boğaz, Burun a mütehassısı Taksim » Abdülhak Hâmit Caddesi, Geyik Apartımanı ———0 —. Dr. HORHORONİ Hastalarını akşama kadar Sir- keci Viyana Oteli yanındaki muayenehanesinde tedavi edet. Telefon: 24131 A