23 Nisan 1939 Tarihli Son Telgraf Gazetesi Sayfa 1

23 Nisan 1939 tarihli Son Telgraf Gazetesi Sayfa 1

SAYISI Telefon: 20827 Nınıı_ıılıı No, G4 — Balkan Birliği Parçalanabilir mi Yugoslav Hariciye Nazırının Venedik, Romanya Hariciye Nazırının Londra mülâkat- ları hakiki vaziyeti - tavzih edecektir, fakat.. — ommmaammaan f Yazan: Etem İzzet BENİCE omanya Hariciye Nazırının âmuer% mülâkatından sonra Yugoslavya Hariciye Nazırı- mın Venedik ziyareti ve Kont Ciano | ile görüşmesi dünyanın dikkat na- | zarlarını tekrar Balkanlara çek- miş bulunuyor. Bariz bir şekilde kulağa çarpan sual şudur! — Balkan “irliği dağılacak mı? Birkaç gü. dür. koma'dan gelen haberler ve Pransız gazetelerinin öğrendiği malâmat bu Suali bil hassa tahrik etmektedir. Roma - ni Macaristan, Yugoslavya, Bul- garistan ve İtalyan Arnavut'lu - ğundan müteşekkil yeni bir blok kurmak emelinde olduğu hakkın- daki haberler İtalyan siyasi me hafilinde tekzibe uğramamıştır. Bilükis Venedik konuşması bu 'y:Hı.H Şüpbeleri takviye etmiş- Romanya Hariciye Nazırının Berlin'de Hitler ve Hariciye Na- zırı ile yaptığı mülâkatlar ve al - dığı teminat da menfi düşünenler ğinin vazi- yeti bakımından bazı tereddüdler husule getirmiye yardım etmiştir. Büyük — garb demokrasilerinin kurmak istediği sulh cephesinde aşikâr bir ehemmiyet ifade eden Balkan birliğinin — mukabil bir tedbir olmak üzere totaliterler ta- rafından parçalanmıya sevkedil - diğini iddia edenler - bu vaziyeti kendi görüşlerinin lehine tefsir etikleri gibi Bulgaristanın Balkan birliğine girmek bususunda ile- Tiye koştuğu şartlar ve Yugaslav- ya ile Romanyayı kuşatan çem- ber yüzünden Balkan birliğinin zaafa uğramakta —bulunduğunu, bu münasebetle Romanya ve Yu- göslavyanın her iki cepheyi de idare etmek istiyen bir tereddüd ve idarei maslahat politikası ta- | kib ettiklerini ileriye sürenler de vardır, Bütün bu iddialara ve görüşlere Tüğmen bugün için ortada vükıa Iılbı. değişmiş hiçbir şey yok- İıllıı birliği mevcud varlığını Hııı de eskiden olduğundan da- ha ileri bir teyakkuzla muhalaza | ediyor. Bulgaristanın Balkan paktına Bitmek için 1913 hududlarının ine terki hususunda yaptığı açık beyanatın Ramanya ve Yu- 'standa gördüğü menfi akis ve kat'iyet de Balkan Birliği var- dayanışın sarih ve mütebi- Fiz bir misali sayılmak gereküir. Herhalde muhakkak olari şey, Balkan birliği vaziyetil ancak ea ;ııı..kb—nıı-ım.uuı 'ugaslavya Hariciye Nazı- Ramanya Kra lı karol ordusunu bir kere daha tef tiş ediyor Lonmdra - Paris,Berlin - Roma Sıkı Surette Hep Balkanlarla Meşgul.. Remanya Kralı Majeste Karol Yugoslavya Kral Naibi Prens Pol dilmesi hususunda Bükreş ve Bel- grad müşterek bir noktal nazara sahiptirler ve Kral Karol ve Prens Pol arasında cereyan edecek mü- lâkat bu hususu bir & ha te- | barüz ettirmeye yardım edecek - tir. Belgrad 23 (Hususi) — Roman- ya Kralı Karol Belgrada gelmiş ve Kral Naibi Prens Pol ve hükü- met erkânı tarafından merasimle karşılanmıştır. İki Kralm Turnu Sverin'de yapacakları mülâkat, Balkanların bugünkü vaziyeti ba- | Yunan Başvekili Metaksas kımından büyük bir ehemmiyet i- fade etmektedir. Bu mülâkatta Romanya ile Bulgaristan arasın - daki münasebetlerin bilhassa göz- den geçirileceği, Yugoslav ve Re- manyanın mihver devletleri kar- mak lâzım geldiği, Balkan birliği şısında alacakları vaziyetin ne ol- [ Belgrad 23 (Hususi) lavyâ Hariciye Nazırı ile (Devamı 6 mes Yüygas- nistan, gerek Romanyadan arazi İtalya talepleri her iki devlet tarafından da asla kabul - edilemiyecektir. Bulgar Başvekilinin Hariciye En- cümeninde yaptığı beyanatın Ro- | ran, Bulgaristahın gerek Yuna - İ sahifede) manya ve Yunanistandaki akisle- ri sert ve fevkalâde menfi olmuş- tur. ve Bulgar taleğlerinin görüşüle - ceği anlaşılmaktadır. Muhakkak olan vaziyete naza- | Mevcut kanaate göre, Balkan birliğinin daha ziyade takviye &e- Binbir Gece Masalları Gibi Tahrandaki Düğün Dört Gün, Dört Gece Sürecek Tahran Üstünde Tayyarelerimiz Alçaktan Uçarak Halkın Sevincini Arttirdı Saraya! «SON TELGRAF: geçmiş gdşı!rdn son derece beyecanlı ve meraklı Çarşamba Günü Başlıyoruz (Devamı 6 ıncı sahifede) Mahalle sokağından Güzel ve zeki bir kadın, enirikasız ve aşksız yaşıyamıyor. Hele mahalle sokağımdan saraya yükselirse!. (Yazısı 6 wncı sahifede) Romanya Kralı Bugün Tuna Üzerinde Yugoslav Hükümet Naibi ile Yeni Balkan Vaziyetini Görüşüyor Yunan Başvekili Balkan Vazıyetınde Değişiklik Olmadığını Bildirdi PAZAR 23 NİSAN 1939 ETEM ızıu'r BENİCE 15 Günde 22 Bin Ölü Çunking 23 (A.A.) —Çeklal ajansı bildiriyor. çeng şehrini b Ka niryolu üzerli rdat on - ndeki nde düş - tedir. Çin taatı gilmâ: ddüm eden üç gü dar ölü bırak- istatistiklerine — göre, MıkıneL Polonya Dançiği Verecek mi? Londra 23 (Hususi) — Alman gazetelerinin bugüne kadar Po - lonyaya karşı olan şiddetli neşri- yatı birdenbire değişmiştir. Po - Jonyayı daha birkaç gün evvel düş- man telâkki eden bu gazcieler, zimdi son derece dostane bir lisan kullanmaktadırlar. Haber - verildiğine göre, müddettenberi devam eden mü - zakerelerden sanra, Polonya Dan- in Almanyaya İacesini, kori- dorda bir Almat otomobil yolu - nun kurulmasını, Bolniski demir- yollarının düğüm moktasını teş - kısmının Almanyaya terkini ka- bul etmiştir. Bu haberlerin bir tecrübe bala- mu mahiyetinde olduğu da zanne dilmektedir. Çünkü Varşova bu haberleri kat'iyetle tekzib etmiş | ve Polonyanın malüm olan ziyetini asla değiştirmiyeceği kere daha teyid edilmiştir. İngilterede Askerlik —| Mecburi Oluyor. Londra 23 (ALA.) — İyi haber alan siyasi mahfillerde söylendi- iğine göze kabine gelecek hafta zarfında artık içtinabı kabil ol - mıyan askeri mükellefiyet mese- lesi hakkında bir karar vermek inde kalacaktır, Söylendiğine göre dün Paristen gelen Van Sttart Lord Halifaks'a hali hazırdaki ahval karşısında İngilterenin kara askeri mükeile- fiyeti tatbik etmemesini Fransız efkârı wnumiyesinin gittikçe ar- tan bir hayretle karşıladığını söy- lemiştir. Bundan maada salâhi - yeltar bir zat Çemberlâyn'e mem- leketin askeri vasıtaları arttırıl - madıkça Avrupada yeni garanli va- moecburi Bu sabahki çocuk şenliğinden iki re sim: — (Yukarıda) ilk okul taleb tezahlirata iştirak etmeğe geliyor. ( aşağıda) — fakir yavrulara — elbii dağıtılı zken... 23 Nisan kil edön Teçen mıntakasının bir | (Küçükler Hoparlörlerde Hitab İ | Kara Hudutlarını lıpuıyollnr ve İtalyanla Çocuklarımız Bugü Be azıd ve Taksımde Tezahurat ürat Yaptılar Söylediler ve Alkışlandılar Bugün 1t — Hâkimiyetimizi bütün dünyaya karşı ilân ettiği miz günün yıl dönümüdür. Ya- | leri olan bugünkü yav- sevinçli haftaları da - Beynelmilel Tanca Muhasara Halinde ! bugün başlıyor. 23 Nisan milletin kendi muka deratını eline aldığı gündi Millet Meclisi, düşman süz rının büyü rular Tamamile Sarmış Vaziyettedirler. Denizd İngiliz ve Fransız Teyakkuzu Artırıldı paktlarının tatbikine imkân ol - madığını bildirmiştir. 'Tanca önüne gönderilen Fransız kruvazörlerinden biri (Yazın 6 wet sahifedi