27 Nisan 1939 Tarihli Son Telgraf Gazetesi Sayfa 7

27 Nisan 1939 tarihli Son Telgraf Gazetesi Sayfa 7

Tefrika Numarası : 95 Yazan: Rahmi YAĞIZ Melek'in Bir Gönül Macerasına Saplandığını Tahmin Ediyordu Bu Genç Adamı Gizliden Gizliye Takib Edecek Ve Derdini Öğrenmiye Çalışacaktı Genç ve güzel kadın — sustu... Gözleri muayenehanenin — geniş sokağa kaydı. Ka- İsbahk, ellerinde paketler, çan - ve torbalarla evlerine dönen #ürü insanın üzerinde gezin » Ğ Bu seyredişi güzel dulun kal - binde çok ince, çok hisli bir nok- gıcıkladı: — Ne olurda. Ben de Abdullah nla bir yuvada mes'ud bir Sİft teşkil etseydim. — Akşamları $ da evine böyle elleri kolları do- Ve sevgi ile yüklü bir kalple Üuı. Onu kapıda karşıla - Doktorun dik sesi burlada Mele- hayal serisini baltaladı: — Melek Hanım?. Genç kadın silkindi, kendini to- Parladı. gözlerini doktorun mine TMavisi gözlerine mıhladı, karşılık Verdi: -— Buyurun doktor bey! uhnkhı Neşet kendince verdiği İ? kararı gizliyerek mahzun bir Virla anlattı: — Peki.. Dediğiniz olsun! Bir AY izinli sayalım sizi.., İstirshat İikbaharın tazelendirici, ye- havası bozulan — asabınızı ; Sae sizi yine servisimizin İ — * faal en gözde elemanı haline Soymak için kâfi gelecektir sanı- — — Teşekkür ederim daktar. 4 Doktor bu izin verişle şöyle bir kapılırıştı: Meleğin mutlak surette bir genç- İlk büyüsüne uğradığını bir gö- TMacerasına saplandığını tah - Minde aldanmıyan genç adam o- hu Bizlider. gizliye takib edecek, İni öğrendikten sonra bu cer- ilâç olacak hareketlere girişe - Sekti, Bu karar veriş ve Meleğin bil- 'n sebeb olduğu su hâdise Da-| Vüst'un işlerini altüst eden âmll - €en mühimmini meydana ge- | lriyor, delikanlıy 1 devamlı bir Köz hapsine koyduruyordu. Melek izninden istifadeye baş- hadı, Genç kadın döktor. Neşet'in Yönından ayrıhır ayrılmaz bir fay- Yona atladı, doğru Taksim> geldi. *ydanda indi. Etrafına bakın - iklan, kimse tarafından görül- Tediğine emin olduktan sozra w % Sak, fukat hizlı adımlarla Ayaspa- Davust'un evine doğru yul- hatdi, z vindirelim. Evin perdeleri inik, dışarıdan Yoş gibi duran görünüşü Meleğ'ın İ ni oymattı. Kapıya yaklaş- . $togırağı çaldı. Arka arkaya kapıyı birkaç de- No 143 Alemı,. .. ikindiye doğru ü - l&ri büsbütün çözülmeğe baş- tı. Elinde bulunan cephane ""dâım ancak daha birkaç saat Müdafanda tutabilirdi. Yanında m."h—n yirmi beş kadar zorbadan| İ birer kurşunla ölmüştü. Üçü # ağır sucette yaralanmıştı. Kalı töe ancak yirmi kişi kalmışlardı. , ' çok muharib ve zehir Bibi oldukları halde vaziyetin gös- 'ei ği fecanti idrâk ettikçe kalb- İ Sin Zafa uğruyordu. Bereket ver- Paşalarının zoru, fa çalan Melek ümidini kesıp de ayrılacağı sırada içeriden kapıya yaklaşan ayak sesleri duydu. Bir kaç saniye sonra açılan katnadın önünde Davust'un hizmetçisi di- risto'nun kıvırcık siyah saçlı başı göründü. Melek'i tepeden tırnağa kadar ürkünç ve hazzetmemiş bir ba - kışla süzdükten sonra genç ka - dini hiç tanımıyormuş gibi sar- du: — Kimi arıyorsunuz?. Melek dudaklarını isirdi Üşa- | ğın sorgusuna bir soruşta cevab ver — Sen Hiristo değil misin? — Hiristo ne olacak?. — Beni tanımadın mı?. Hiristo bir dela daha Melek'i gözden geçizdi, sonra cal? bir tâ- nımamazlığın ifadesini v'izünde canlandırmağa uğraşarak omuz silkti — Tanımadım! — Hani Abdullah kaptanla bir gece buraya gelip eve yerleşme - dim miydi? İnce El İşlerini Yaşatmalıyız (5 inci sayfadan devam) leyman Nazifin: «San'atta da aşk lâzım!» sözünü hatırlarım. Ger - yaratılması eserlerdi, | Avrupalıların ekseziya pek hak- gız olarak, doğrudan doğruya A- | rablara veya İranlılara mal ettik- deri, müslüman milletler arasın - | daki müşterek san'atların meş'ale- sini hiç şüphe yok ki, en yüksek | zirvelere çıkaran Türkler olmuştur. | Hat ve hattatlık giöi, Bay Nurinin yarattığı bu nevi eserler - ne yazık ki - ölüme sıahkümdür, Onlar ar- fik starih» in malı oluyor. Hiç olmazsa, san'atı ve eserleri tarihe karışan bu san'atkârların hayatta olanlarımı.. Eserlerini kıy- metlendirerek. himye cderek se - ZAYİ 927 yılında deniz erliğinden ter- hösime dair vesikamı kaybettim, yenisini alacağımdan — eskii hükmü olmadlığını ilâa ederim. Kasımpaşılı Nazmi oğlu Şükrü Bıkmaz « ZORBALAR SALTANATI Yazan: M. Sami KARAYEL Alemdar, vaziyetin çok berbad olduğunu mülâhaza edince, her ne pahasina olursa olsun atlara bi- nip, arslanlar gibi döğüşerek ol- duğu yerden çıkmağa karar ver- . Cephanesizlikten el ve ayağı ağlı düşmanlarına teslim — olup ölmekten ise elde mevcud cep - | hano ile atlara binip dışarı uğ - | ramayı ve mukadderata tâbi ol. | mayı daha muvafık buldu. Derhal olduğu yerden Çavuşbaşıya ses- lendi: — Eve mi yerleşmiştin* — Cahım ben burada bi ay * dan fazla oturmadım n? Hcr | sabah kahvaltı mı sen getirmez | miydin?. Odamı sen hazırlama - mış miydin?, Hiristo, Melek'in söylediklerin- den birşey anlamıyormuş gibi bön bön yüzüne bakıyordu. Genç ka- din birkaç sualden ibaret kurca- layışını aralayınca Hiristo ayni lâkayd konuşmasile genç kadımı canevinden vuracak bir karşılık verdi: — Abdullah Kaptanla belki bir | gece buraya gelmiş, burada bir müddet de kalmış olabilirsiniz... Amma ben sizi tanımıyorum. Sonra elini çokluk ifade eden bir hareketle boşlukta salladı, de- vam etti: - Abdullah kaptanla geceleri bu eve gelen kadınların hepsini tanımak değil, saymak için bile cetvel tanzim etmeğe, yahud da bir fotoğraflı hüviyet kolleksiyo- 'nu yapmağa Hüzum var, (Drvama var) Montekarlo Banyo Sefası İçinde , ($ inci sayfadan devam) barelerde, şampanya içen, artisi- lerle dans eednler de pek çok.. Mevsimin dedikodusunu, Ar - jantinli bir milyonerle bar kızla- Tındani birik'n aşk maberası teşkil ediyor. Yaşlı milyöner kıza fena halde tutulmuş. Her gece binlerce frank| sarfediyor. Bir ay evvel, yünlü bir manto ile geçen kızin arkasında şimdi ermin bir kürk, kulakların- da pırlanta küpeler, parmakların- da yakut, zümrüd yüzükler var. | Attın örme çantası binlik banknot- larla dolu. Geçen hafta nişanları - dilar. Yakında Boeres Ayres'e gi- decekler. Düğünleri orada yapıla- cak. Başına levlet kuşu kondu di- ye buna derler değ'l mi?.. Bakırköy rsulh hukuk hâkimli - ginden: Bakırköy emrazı akli: nesinde ölenlere aid olup satıl - masına karar verilen eşyaları 10/ 5/939 çarşamba günü günü saat 13 de Emrazı akliye hastanesinde satılacağından talipleri — mahalli ——— — bir mazgal deliğini siper almış duz- nadan ve boşa atmadan yeniçeri- .ere ateş ediyordu. Olduğu yeri bir başka arkadaşıma vererek Fa- şasının yanına seğirtti. Alemdarın uykusuzlukta , y güunluktan, asabiyetsen yüzi sap- sarı olmuştu. Uzün palabıyıkları | dimdik kesilmişti. Hırsından bi: vahşi bayvan gibi soluyup duru- yordu. Elindeki tüfeği duvara da: 'yadı. Kalın ve boğuk bir sesle: — Ağam; artık ciddi düşünmek sırası geldi değil mi? — Evet Paşam!, — Ne çare düşünüyorsun? — Cophanemiz bitmek üzeve, Daha birkaç saat yetecek kadar var. . Ondan sonra, kiliç Rilica muharebe etmek düzüy bıze. — Hurue etmek kabil değil mi dersin?. — Af buyurunuz Paşa! Bu lâfı e- — Ağam, yerini bir başkasına var do yanıma ge < x Ağaç demir kapı Önünde: dar irmiçin? H YEcak masası başında sabahliyorlar. Ka- | hasta - | HİKÂYE?! Avukatın Karısı (* üncü sayfadan devam) olduğunuz için, ben de teessürü - nüze iştirak ediyorum.. Fakat, size) birşey söylesem. bir teklif yap - sam; bakınız: Ben de uvukatım.. 1 İşinizi memnuniyetle üzerime al- mak isterim. sa zamanda da-| vanızı neticelendiririm. | Kadının yüzünde hayret İfade eden bir tebessüm — dolaştı.. tatlı bir sesle: — Ne tesadüf, dedi.. Hay hay.. Sizinle bu mevzuda konuşabi - lirim. - O halde, derhal yazıhaneme gidelim. Şakir, genç kadınla beraber, purun ilk uğradığı iskeleye çıl tılaz. Bir otamobile atladılar. Dağ-| ruca Karaköye yazıhaneye geldi- ler. | * Şakir, mor şapkalı kadının da- vasını hakikaten çabuk neticelen- dirdi. Bu kadının isns Leylâ idi. Ayrılık kararından bir buçuk ay) sonra idi. Şakirle Ley'â, nikâhi mak üzere Beyoğlu Belediye da- iresinin merdivenlerini çıkıyor - kardı. REŞAD FEYZİ —E—E1EE—. Arnavudluk | Alındıktan Sonr. Yeni Vaziyet aî (4 üncü sayfadan devem) şingtonun takib ettiği siyaset İ- talyan gazetelerinde şeddetle ten- kid vdilmektedir. Biraz da maziyi hatızlatıyorlar" 'Tam iki sene evvel Musolini tara- fından Reis Ruzvelte bir müraca- at vaki olmuştu. Bunda İtalya baş- vekili silâhların azaltılması için çalışmak lüzumundan bahsetmiş, fakat bu müracaat cevabsız kai- miştir. Bu müracaat 937 senesi | mayısında olmuştur. 938 senesi martında da Reis Ruz-) velt taralından siyasi mülteciler lehine olarak vaki müracaate de Musolini menfi cevab vermiş du; diyorlar. Şimdi Amerika Cum- hur Reisinin tecavüz fikirlerini bir tarafa bırakarak bütün mese- leleri birlikte oturup konuşmak yolundaki teklili yihe eski Mil - | Jetler Cemiyeti fikrine dönmek | ve İtalya ile Almarıyanın etrafını çevirmek için vakit kazanmak maksodına atfediyorlar. Amerika Cumhür Reisinin mü- racaati üzenine devrisi gün İtal - yan gezetelerinde hep birden baş- lıyan neşriyat son dereçe şiddetli | olmuştur. Fakat bu neşriyatı tek- rara lüzum olmasa gerek. Fakat gazetelerin neşriyalı ne merkez- | de olursa olsun herhalde ortada | düşündürücü bir vaziyet vardır ki o da şudur: Bugün Roma - Ber- lin mihverine karşı yalnız Paris ile Londra değil, Paris - Londra - Vaşington vardır. İ Sahibi ve neşriyatı idare eden Baş muharriri ETEM İZZET BENİCE Son Telgral Matbaası “mezkörda bazır bulunmaları iün. olunur. (17122) ——— ee — Bu işi daha ilk zamanda y pacaktık!. Şimdiye kadar Rumeli bulkanlarını tutmuştuk. Alemdar, Çavuşun bu sözleri karşısında olduğu yerde danup kalmıştı. Çünkü; ilk muhasara za- manında olduktarı yerden çıkmış stsalardı, muhakkak birkaç mak- tul vererek kurtulabilirlerdi. Ahi. Fakat; Kamertâbı bıirakıp Fitmek kabil miydi?, Buna im - Kün mi vardı? Bu güzel kızı ol- duğu yerde bütür. bir ihti - şem ve darat içinde düşmanları - rn eline terk ile atlara binip kaç- mak olur muydu? Lâkin' ne de olsa yükuat — ve zarüret bir gece sonra, kendisia. Kamertâbı düzmanlarına — teslim | icab eden gI T—SON TELGRAF — 27NİSA Koriı.flör (Mısır hülâsası) EBakla Fasul; a Nohut Arp>: ve sair Hububat unları Bu Mükemmel ve eşsiz müstahzarat tabii ihtiyacımızın hakiki karşı'ığıdır. : Tari tesisi: BB M. NURİ ÇAPA beşiktaş Gayrimenkul Satış İlânı İstanbul Emniyet Sandığı Direktörlüğünden : Buyan Şerife ve Bay Mehmet Salihin 10432 hesap No, süle Sandağı- mızdan aldığı (4500) Hkraya karşı birinci derecede ipotek edip vüdesinde! borcunu vermediğinden 2202 No. h kanunun 46 ıncı maddesinin matufu, 40 cı maddesine göre satılması icab eden Üsküdarda Bulgurlu mahallesi- nin Üçpınar caddesinde eeki 1-1 Mü.1 Mü. 1 Mü. yeni 18 18 No, li maa- bahçe ve bahçeve müştemilât ahşap bir köşkün tamamı bir buçuk ay müddetle açık arttırmaya kanmuştur. Satış taptı aicii kaydına göre pıilmaktadır. Arttırmaya gürmek istiyen (150) izra pey akçesi verecektir. Milli bankalarımızdan birinin teminat mektubu da kabul olunur. Birik- miş bütün vergilerle belediye resimleri ve tellâliye rüsumu borçluya adttir. Artlırma şarnamesi 2/5/939 tarihinden itibaren tetkik etmek isti- yenlere Sandık Hukuk işleri servisinde açık bulundurulacaktır. Tapu si- cil kaydı ve sair lüzumlu izahatta şartinamtde ve takib dosyasında var- dır. Arttırmaya girmiş olanlar, bunları tetkik ederek satılığa çıkarılan gayrimenkul hakkında herşeyi öğrenmiş ad ve itibar olunur. Birinci arttırma 12/6/939 tarıhine müsadif Pazartesi günü Cağaloğ- kanda kâin Sandığımızda sasl 10 dan 12 ye kadar yapılacaktır. Muvak- kat ihale yapılabilmest için teklif edilecek bedelin tercihan alınmazı imenkul mükellefiyeti ile Sandık alacağını tamamen geç-i miş olması şarttır. Aksi takdirde son arttıranın tsahhüdü baki kalmak| şartile 20/6/939 tarihine müsadif Perşembe günü ayni mahalde ve ayni Saat son artırması yapılacaktır. Bu arttırınada gayrimenkul en çok art-| tıranın üstünde bırakılacaktır. Hakları tapu sicillerile sahit ulmıyan alâ- | kadalrlar ve irtifak hakkı sahiplerinin bu haklarımı ve hususile faiz ve masarife dair iddialarını ilân tarihinden itibaren yirmi gün içinde ev- rak: müsbitelerile beraber dairemize bildirmeleri lâzımdır. Bu suretle, haklarını bildirmemiş olanlarla hakları tapu sicillerile sabi! olmıyanlar satış bedelinin paylaşmasırdan hariç kalırlar. Daha fazla malümat al- mak istiyenlerin 38/269 dosya numarasile Sand'dımız Hukuk İşleri Ser-; visine müracaat etmeleri Hizumu ilân olunur. Dikkat Emniyet Sandığı; Sandıktan alman gayrimenkulü ipotek göstermek | istiyenlere muhamminlerimizin koymuş olduğu kıymetin nısfını tecevüz | etmemek üzere ihale bedelinin yarısına kadar borç vermek suretile ko- Taylık göstermektdir. (2886) cevab vermeyi bir dakika kadar | geciktirmişti. Gözlerini önüne | dikmiş düşünüyordu. Çok geç - | meden kerdini toparladı ve. mu- kabele etti: — Ağam; kim bilirdi böyle ola- cağını!. Nerede Kadı Paşanın ve Süleyman ağanın muazzam kuv- vetiri Nerede Ramiz Paşa dostumuzun kalyoncuları?. Bir alay yeniçeri döküntüsile uğraştırıp dururlar burada bizil, Hiç akla gelirmiydi bunlarıa imdada gelmiyeceği?. — Paşam; açık söylemek lâzım gelirse, kulunuz, bu işde bir dü- zenbazlık görüyorum. —Zannetmem... Benim mevcu- diyetimdir ki, anların hayatını kur- tarmış bulunuyordu. Kimden şüp- — Evet; burası bir parça karışık ve karanlık... Fakat; bir türlü böyle bir işi aklıma getiremiyorum. — Başka türlü nasil muhakeme edilebilir bu mesele?t. — Ne ise, şimdi ne yapacağımı- zı düşünelim?. Buradan zarlayıp çıkabilir miyiz? Nasıl kendinize güvenebiliyor musunuz?. — Paşam, ömredersiniz?, Ca - nımiz yolunuza kurbandır. Esasen: burada kalsak da cephanesiz ne yapabiliriz?. — Ben de böyle düşünüyorum. — Uğrarız atlarımızla dışarı... Ya, ölürüz, ya, kurtuluruz. — Haydi öyle ise; bu kararımı- za göre tertibat alınız. — Fakat; bu iş birdenbire ola- maz... Bir plân dahilinde olma - etmeğe mecbur etmişti. E.:. Bunlar gelip geçmişi.. Şim- | bir furlamaklı | l eh süziğne | di yapılacak şey bu muhasaradan : he edebiliriz?!. — BEğer Padişahımız efendimiz istemiş olsalırdı, şimdiye kadar yüzkere sekbanlar - imdadımiza bıdar... Muhasarayı yazdıklan son- ra! ne tarafa gideceğiz?. Sonra; buradan dışarı çıkarken hiç ol - mazsa bü görüku bir en için oya- '! koşarlardı. damak lâzım gelmez mi?, . . | (Devamı var, BEYOĞLU - İSTANBUL 'Tıb Fakültesi Kulak B 4xx, Burun Doçemti Taksim Cumhuriyet caddesi 1T Muzyene Pazardan maada gümler 36 Telalan: 42486 İstanbul asliye 3 üncü hukuk mahkemesinden : Beyoğlu Saksı sokak Kısmet a- partıman 1 No, lu hanede - sakin Behice vekili avukat Nurullah Ko Tal tarafından İzmir Karantina İ- nönü caddesinde 353 No. hu hane- de sakin su işleri müteahhidi Ha- san aleyhine 938/584 No, ile açtığı boşanıma davasından dolayı giya- | ben tera kılıman muhakeme neti- cesinde: Müddelaleyh kocanım © - vini ve ailesini terkettiği ve be- vaber yaşadıkları zansanda da aras larında şiddetli geçimsizlik mev - cud bulunduğu dinlenen şahitlerin — şehadatile sabit ve kanaati malı - keme dahi hasıl olmuş olduğundan kanunu medeninin 152. 138 ve 142 mei maddelerine tevfikan taraf - ların boşanmalarına ve ve kaba- hatli Hasanın bir sene evleneme- mesine ve keyfiyetin tesciline ve Feridun namındaki çocuğun ve - lâyetini ifa etmek üzere ana ya - mında ipkasına ve iştirak hissesi olarak takdir edilen şehri beş lira nafakanın müddeisleyhten tah « | siline âsir 2/1/939 tarihinde ve - tilen hükmü havi 039/275 sayılı ilâm müddeialeyhin mezkür ika- metgâhını terk ve yenisinin de meç hul bulunmasına mebni hukuk u- sulü mahkemeleri — kasununun — MA nci maddesine tevfikan ilânen tebliği tensib kılınmış ve bir su- reti de mahkeme divenhanesine talik edilmiş olduğundan tarihi ilündan itibaren 15 gün zarfında müddelaleyh Hasanın temyizi da- va edilebileceği tehliz. makamına kalm olmak üzere dün olunur. (17230) Diş Tabibi Ratip Türkodlu Üsküdar iera memurluğundan: Haliç Fenerinde Tuhtaminacede 98 No, da iken ikamıctgahı meçaul Vasilâki Ayan oğluna. Yani Şeytanidisden — istikraz eylediğinir mebaliğa mukabli ipo- tek irae eylediğiniz Haydarpaşa İbrahimağa koşu yolunda eski 2 mükerrer yeni 4/2 ve 4 parça müf- — Tez arsanın nısfına ehi vukuf ta- fından mahallinde tanzım olunan takdiri kıymet raporuna nazaran 973 lira 25 kuruş kiymet takdir. edilmiş ve ikametgâhırızın meç - huliyeti haşebile ilân tarihinden itibaren bir ay müdüetle ilünen tebligat ifasına karar verilmiş ol- duğundan bit ay zarfında datre- mize müraçnatla bir itiraz derme- yan etmediğiniz takdırde icranın gıyabınızda devam edeceği malüm ve 103 ihbari :>bliği makamına — kaim olmak, üzere dânen tebliğ V ı (B37 5AS4)