25 Mayıs 1939 Tarihli Son Telgraf Gazetesi Sayfa 6

25 Mayıs 1939 tarihli Son Telgraf Gazetesi Sayfa 6

h (1 inci sahifeden devam) sanatoryomların arttırılması, çok çocuklu ailelere yardım işine fazla ehemmiyet verilmesi, ispirto, tuz,| barut ve saçmanın ucuzlatılması, köylü ve halk sigaralarının da w- tuzlatılması ve saire... Herbiri memleketin ihtiyacı ba-| kımından ayrı ayrı ehemmiyette olan bu dileklerin kanunlaştırı! - ması yolları araştırılacaktır. Diğer taraftan Kurultay, Parti — mizamnamesinde de mühim deği- Şiklikler yapacaktır. «Son Posta> vetikimizin Ankara muhabirinin verdiği malümata göre, Kurultay ruznamesi arasında şu meseleler 4 Meclıede Müstekıl Bir | Grup Teşkil Edildi taydaki mesai ve alımacak karar- lar çok mühimdir, Parti nizamna- mesinde geniş mikyasta değişik- likler olacak, parti ilmi, ziral, ik- tısadi mesai yolunda daha dina- Anlaşması ( önci sahifeden devam) ker çıkarabilmeleri mümkün de- Bildir. Halbuki yalnız İnğiltere, Fransa, Sovyet Rusyanın bir harb vukuunda asgari ve mizami otuz İngiltere - Rusya — Makineye Ver mik bir faaliyete sevkolunacak- tır. Kültür ve neşriyat işlerine de partice daha büyük bir hız ve ö- nem verilmesi mukaçrerdir. Meclisde Bütçe Müzakereleri (1 inci sahifeden devam) milyon asker çıkarabilecekleri ve mihver devfetlerinin karışlarına €en mödern kara, hava, deniz va- sıtalarını bolu boluna yığacak - Jarı malümdür. Bilhassa harbin uzaması takdirinde deniz bükimi- tarafında bulunduğuna güre Al - manya ve İtalya herşeyden önce açlıkla mücadele etmek vaziye- tine düçeceklerdir. yeti ve her türlü gıdal İstihsal |- de görüşülecektir: « — Partiye kabul edilmek için| — asgarl yaş haddinin 18 den 22 ye — öğleye kadar Ankaradan yeni bir | haber gelmemiştir. Kurukay ruz- . tırılmasının düş riciye Vekâleti bütçesine geçilmiş-İ Çıkarılması, İkinci celsede Sıhhat Vekâleti 2 — Parti Genel Başkan Veki - linin Parti meb'usları arasından ve Kurultay tarafından seçilmesi, bütçesi kabul edilmiştir. Bu sırada| verem mücadelesi, balkı aldatan tir. Hariciye Vekâleti bütçesi hiç | — Fött Türkiye ve Sovyet Rus- tenkidsiz tasvib olunmuştur. Yü selk cenlidelke iştirek gömamalş - — | vebitaraflık ilân etmiş bulunsay- dılar hiç şüphesiz ki, Avrupanın mukadderatı ve sulb davasının masuniyeti bugünkü kadar emni- sıhhi rakamlar ve deliler hakkın- salâhiytlerinin Genel Başkar ta- ratından tesbiti. 3 — Parti Genel Sekreterinin Parti kabinesinin tabil azası bu - lunması. (Devlet Vekili olarak). da tenkidler yapılmıştır. Sıhhiye Vekili doktor - Hulüsi Alataş ortaya sürülen dileklere cevab vermiş ve doktorluk mese- Jesi hakkında da şunları söyle - 4 — Büyük Millet Meclisindeki Parti grupu azaları arasından bü- 'yük Kurultay tarafından seçile - cek 21 azanın Moeeliste bir müsta- kil grup teşkil eylemeleri, Bu grupun bir de lideri bulu - macaktır. Müstakil grupa rmensub azalar meclis müzakere ve müna- kaşalarında Parti disiplinine ria- yet mecburiyetinde olmıyacak - lardır. Parti Genel Başkan Vekilliğinin Başvekillikten ayrılmasi ve Parti merkez teşkilâtında ehemmiyetli bir mevki haline getirilmesi dola- yisile bu makama kimin seçilece- Bi merakla beklenmektedir.» «Son Posta» nın bu haberini te- 'yid eder mahiyette olarak bugün namesine göre, «Büyük Kurul - ftayca Partiye verilen yeni isti - kamet hakkında Değişmez Genel Başkan» bir söylev vereceklerdir. Mocliste müstakjl bir grupun teş- kil edileceği hakkındaki yukarıki haberin, bundan mülhem olması ihtimali de vardır. HATAY MÜMESSİLLERİ Antakya 25 (Hususi) — Parti Kurultayına iştirak edecek olan . Hatay mümessilleri cuma günü büuradan hareket edeceklerdir. $an sonra istiklâllerine HALKEVEERİ İÇİN BEŞ SEN LİK PROGRAM Diğer taraflan Ankara hususi muhabirimizin bize verdiği ma - Jâmata göre Parti nizamnamesin-, de bugünkü ihtiyaçları karşıhya- cak şekilde mühim tadilât yapıla- cak, Halkevleri programlarında da cezri yenilikler tatbik edile - eektir. Bu arada Halkevleri için beş senelik bir çalışma programı ve plânı da hazırlanacaktır. Ankara 25 (Hususi muhabiri - mizden telefonla) — Parti dilek- lerini tanzim eden ve Cevdet Ke- rim İncedayının başkanlığı altın- da çalışın komisyon umumi rapo- yunu hazırlamıştır. Büyük Kurul- — Bauran, beni uyandırma!. ı Diye mırıldanıyordu. İki el, Azakın koynundaki para- Tar jçekip almıştır. Buran gözlerini açtığı zaman, hâlâ korkulu bir rüya gördüğünü sanıyordu. Birdenbire gözleri ka- kararmıştı. Şaşkın şaşkım etrafına : S '_ — Azâk.. Gözlerini aç.. Baskın o Yar İ Ne yazık ki bu sırada baskın- gılar Buranın da koynundaki pa- - miştir: «Doktor noksanıma işaret buyu- rüldu. Bu sene teşrinisanide as - kerliğini bitirerek Vekâlet emri- me gelecek 122 doktoramuz var- dir. Doktor eksikliğini tamamla- maya müteveecih esaslı bir hazır- Jıiğımız da Ankara Tıb fakultesi- dir ki önümüzdeki sene inşaatı ikmal edilmiş olacaktır. Tıb Ta- lebe yurdu kadrosunu 34 ayrıca bine iblâğ etmiş bulun'yoruz.> Bundan sonra; muhacir mese- Jesinde bazı münakaşalar olmuş ve Adliye Vekâleti bütçesinin mü zakeresine geçilmişti Adliye Vekili; mubışır işlerin -| den tasarrul edilecek para ile Ad- liye kâtblerinin maaşlarının art- üldüğünü, söyle- miştir. Bütçe aynen kabul 0.wu- müuştur, Meclis bugün öğleden sanra tek- rar toplanacaktır. Bir Tayfa Şakalaşırken Boğuldu (1 inci sahifeden devam) tanım idaresindeki motör tayfa - larından Ali ile Nuri dün motörün| Boğazda Kavaklar açıklarına ge- diği sırada motördeki yumuşak kumlar üzerinde şakalaşmıya baş- lamışlardır. İki tayfa güreş esna- #ında birbirine oyun yapmak is- terlerken, her ikisi de birden de- nize yuvarlanmışlardır. Tayfala- Tın denize düştüğünü gören, fakat motörde yalnız kaldığı için tayfa- lar kurtaramıyan motör kaptanı Galib bağırarak sahildin — imd: istemiştir. Bunun üzerine m..ı.:en tayfaların imdadına koşan tahli ye sandalları Nuriyi baygın ı>ıı halde kurtarmıya” muvaffak ol « muşlarsa da Ali dalgaların ara - sında kaybolmuştur. Alinin cese- di bütün araştırmalara — rağmen hertüz bulunamamıştır. Göğsüne uzanan yirmiden çok | biçak ve kazma gördü. Bu kalabalığa karşı, iki çocuk ne yapabilirdi?. Azak: — Paramızın hepsini almayın. Bize de bırakın!. Diye haykırıyordu.. Soygunculardan biri, nehir bo- yunda duran bir Güfayı göstere- reki — Haydi, buraçla durmayın, dc- di, Biraz sonra ortalık ağarınca, yeti ifade etmez ve belki de mih- ver devletlerini netice ne olursa olsun harbe sürükliyebilir, hattâ ilk zamanlarda yapılacak yıldı- rım hareketlerile birkaç küçük devlet bile arada çiğnenebilirdi. Türkiyenin sulh cepbesine ilti- hakı bilhassa ba tehlikeyi önledi- ği gibi Sovyet - İngiliz anlaşması da bütün bütün uzaklaştıracak, Almanya ve İtalyayı mihayct ma- sa başına getirtecek, hattâ Dan- zigde bile harici “ müdahalelere fırsat vermiyecektir. Bunun için- İngiltere koruma bakımından - ehemmiyeti büyük ve aşikârdır. Bu netice ile zincirin son halkaları da biribirine geçmiş ve dünya hiçolmazsa daha 'en beş sene rahat nefes ulmak im- kânını bulmuş olmaktadır. Amma, aklıselim, idrük ve hakikatin tama- mile aksine olarak herhangi bir atılgan hareket bu müvazeneyi bozmak teşebbüistnde bulunurua © zaman da'ne yazık ki, bütün mil-| toplanan — kabi letlerin kaçındıkları ve sulh için elele verdikleri anlaşmaların ters tarafı, yani harbe karşı harb cep- hesi mukâbeleye geçer ki netice yine sulh cephesinin lehine zaferi behemehal istihsalde takarrür et- mesine rağmen birçok masumla- 'Tın kan ve canlarının hedrolması- mın önüne geçilemez. Yalnız, bugünkü şartlar karşı- sında böyle bir vaziyeti akla ge- tirmek için insanın tecavüz — ve taarruz hareketine geçmek teşeb- büsünde bulunucakların aklıseli- m'nden şüpheye düşmesi âzımdır. ki, böyle bir şüphede bulunmuya da şimdilik hiçbir hakkımız yok- ETEM İZZET BENİCE " Adliye Tayinleri! « ve Terfileri Çıktı Ankara 24 (Hususi muhabiri - mizden telefonlağ) — 150,hâkim hakkındaki tayin ve terli karar- namesi çıkıyıştır. Terfiler bilhassa 90 ve 55 lizalık maaşlar üzerinde- dir. | — İşte size bedava bir Gufa. Azak: — Ben kimseye yalvarmağa a- lhışmadım Buran!. Gücümüz yet - mez ki döğüşelim Paramızı çal- dılar. Biz bir Gufa getirmişler... Haydi, binip gidelim. Tanrı yar- dımcımızdır. Diye söylendi. Paraları alan soyguncular iki- ger, üçer, sağa sola dağılarak kay- bolmuşlardı. Tanrıma oğlu paralarını çaldır- dığından ötürü o kadar'çok kay- irken: Sovyet Mehafiline Göre İhtilâf Kolayca Halledilemiyecek Cenevre 25 (AA.)— Sovyet mahafili, İngiliz - Sovyet müzake- zelerinin neticesi hakkında Çemberlaynin gösterdiği nikbinliğe tama- mile iştirak etmemektedir. “Mezkür mahafilde ihtilâflı noktaların öyle ikinci derecede ehemmi- yetli şeyler olmadığı ve kısa bir zamanda kat'i bir netice elde edilme- sinin pek az muhtemel bulunduğu beyan olunmaktadır. . .— .—. — Anlaşma Evvelâ İlân Edilecek İmza Sonraya Bırakılacak Paris 25 (A.A.)— İngiliz kabinesi, bugün öğleden sonraki toplan- tısında Fransa, İngiltere ve Sovyetler arasında doğrudan doğruya yar- dım tesis eden üçler paktını esas itibarile kabul etmiştir. Hazırlanan formül bugün Fransız ve Sovyet hükümetlerine bildirilecektir. Press Associationun öğrendiğine göre, İngiliz - Türk anlaşmasında olduğu gibi İngiliz - Rus anlaşmasıda evvelce ilân olunacak ve muahe- denin imzası sonradan vuku bulacaktır. .e —.. Moskova Radyosunda Türkiye Moskova 25 (ALA.)— Voks Cemiyeti ile radyo kamitesi, Türkiye için 26 mayıs euma günü Türkiye saatile saat 21,15 de bir radyo kon- seri tertib etmiştir. 1744 metrede Moskova, 1210 metrede Simfere- pol ve 309 metrede Odesa istasyonları neşriyat yapacaklardır. ...... Batan Denizaltı Gemisi Portsmouth 25 (AA.)— Saualus denizaltı gemivinin ölmemiş son sekiz bahriyelis daha kurtarılmıştır. Bu suretle kurtarılanların — adedi 33 ü bulmuştur. Geminin kıç tarafında bulunan 26 kişinin ölmüş ol- dukları sanılmaktadır. Maamafih bu kısım üzerinde de çalışmalara de- vam edilmektedir. Danzig Tehlikeli Günler Geçiriyor Serbest Şehirde Naziler Tedhiş Hareketini Songünlerde Arttırdılar teekli. edebileceğini — kestirmek met, Danzigdek: vaziyeti ehem : | müşüldür. miyetle takib etmektedir. 9 ha- | — MİLLETLER CEMİYETİNİN ziranda geleceği bildirilen 20 bin Alman #porcusunun bu şehirde ne türlü spor hareketlerinde bu- lunacakları sorulmaktadır. Bun- dan başka Alman tayyarelerinin de Polonya taprakları üzerindeki faaliyeti artmıştır. Dün, dört A man tayyarcsi Polonya toprakları üzerinden uçmuş ve bu tayyare- lerden bir tanesi yere inmeğe KONTROLÜ YOK Roma 25 (Hususi)— — Milletlef Cemiyetinin Danzig meselesinin müzakeresini tehir etmesi burâr da şayanı dikkat görülmektedir. Milletler Cemiyetinin bugün Dan” zigde ancak nazari olarak Honl © rolü vardır. Versay muahedesinil Danzig için tesbit ettiği statl çok> mecbur olmuştur. tan ortadan kaldırılmıştır. Tayyare Çek mamulâtından bir tayyare idi ve içinde bir sivil var- dı. Sorguya çekilen bu adam yo- Danzig meselesinin, bugün €& tehdid edlci bir şekil aldığına şüP” he edilmemektedir. Milletler Cex Varşova 25 (Hususi) — Hükü- he şaşırdığını iddia etmiştir. Tay- | Miyeti komiserinin artık Danziğ> de musadere olunmuştur. Bütün tedbirlerini almış olan hükümet vaziyeti sükünla Yarşı- lamaktadır. Almanlar 28 mayısta harekete geçceeklerini Nlân et - mişlerdi. Bu hareketin ne şekilde de oturmamağa karar vermesi d Cenevrenin kontrotünü büsbütül — ortadan kaldırmış bulunmaktadi Bütün dünyayı umumi bir harbt le tehdid eden bu meselede nasil bir karara varmak mümkün - olü* bileceği düşünülecek meseledir. yareci tevkif edilmiş, tayyaresi Gayrimenkul Sâiış İlânı istanbul 4 üncü icra memurluğundan : Tamammna yeminli üç ehli vukuf tarafından 4036 lira kıymet takdif LondradaElcımız BirNutuk Verdı edilen Alemdar mahallesinin Muhtezemefendi sokağında 192 kütük Londra 25 (ALA.)— Türkiye büyük elçisi Dr. Tevfik Rüşlü Aras, dün akşam avam kamarasında verilen bir akşam ziyafetinde parlâ- mento azasından bir grup ile büyük Britanya politikası etrafında gö- rüşmelerde bulunmuş ve bu münavsebetle bir muluk söyliyerek Türk- İngiliz anlaşmasının ehemmiyetini tebarüz etlirmiştir. Üç Taraflı Pakt (1 inci sahifeden devam) Yarı resmi —mahfillerde elde ENDİŞELERE MAHAL edilen imtıba, Cenevrede bir an- BIRAKILMIYACAK Landra 24 (AA.)— Saat 11 de görüşmeler etrafında Lord Hali- faksin raporunu dinlemiş ve Sov- yet hükümetinin tekliflerine ve- Tilecek tesmi cevabın metnini Cenevredeki | Jaşmak için umumi esaslar bemo- | muş okduğu ve bunun da kab.ne- ce tesvib edildiği merkezindedir. | Şimdi nevzüu bahis ölan Chet, bazı devletlerin hususi endişele- rini bertaraf edebilecek bir for- tesbit eylemiştir. T MUDANYA HATTI Pazar günlerine mahsus gidiş - dönüş tenzilâtlı tenezzüh ve kombine biletleri Mudanya hattı yaz tarifesinin devanmı müddetince geçen sene olduğu gibi yalmız Pazar günlerine mahsus olmak - üzere gidiş - dönüş tenzilâtlı tenezzüh ve kombine biletleri satışa çı mül tesbit etmektedir. 1 — Kombine biletler; İstanbul'dan Mudanya'ya gidiş - dö- nüş birinci mevki vapur, Mudanya ile Bursa arasında — gidiş - dünüş otobüs ve dönüşle vapurda yemek ücretleri dahil olmak üzere (385) kuruştur. 2 — Tenezzüh biletleri: İstanbul'dan Armutlu, Mudanya ve Gemliğe gidiş - dönüş birinci mevki vapur ücreti (225), ikinci mevki vapur ücreti (100) kuruştur. Tafsilât almak isteyenlerin Karaköydeki acenfalığımıza müraçaat etmeleri ilân olunur, Telefon: 42362 — Bileklerimiz sağlam. Aç kal- | mayız, Buran!. Nipur madenlerine - çalışmağa giderken, onlar da Sirtellâ çocuk- Diyerek kan kerdeşini teselli e- diyordu. Sahilde duran Gufanın yanına koştular. Kenarları kıvrık bir ceviz ka- buğundan farksız olan bu kayığa kendileri gibi birkaç kişi daha bi- nebilirdi. 'Tanrınım oğlu Gufanın içine at- Haydi, gen de gel, Burağl, Gü- neş doğmadan yola çıkalım. Bumer Türkleri güneş doğma- dan-işe başlamağa — alışmışlardı. Güneş doğduklan sonra başlanan iş hem uğursuz, hem de kârsız olurdu. Atalardan kalma bu inanış, Su- merlileri çevik, işgüzar ve çalış- kan yapmış, tembellikten kurtar- mıştı. Buran da Tanrmın oğlu gibi çe- vik ve Fi'illh bir ml w tti > niydi?. | ları gibi sabahleyin erkenden kal- karak maden ocaklarma giderlcr. Güneş, onlar çalışmağa başladık- tan sonra doğardı. Şimdi Buran da Gufanın içine girmişti. Fırat, önüne gelen taşı, direği sürükleyip - götürüyordu. Sahildeki sazlıkların arasından çıktılar. ! N 38 ada ve 37 pafta eski 11 yeni 13 numaralı Muhteremefendi türbesi Şelik Beyin hanesi ve Zabtiye daire duvarı ve kapalı tarik ve Muhter remefendi sokağı ile mahdud 1000 metro murabbat arsanın tamamı açik arttırma ile satılığa çıkarılmıştır. Evsafı aşağıda yazılıdır: Evsafı; İçinde 9 kemetli bir mahzen ve mâhzenden geçilir alll buçuk mermer direkli karanlık diğer bir vardır. Üzerleri atsadır. Af” sada iki kuyu ve iki ağaç olup etrafı duvarlı arsasında sed ve içinde gok miktarda taş yığınları vardır. Mesahası: Tamamı 1009 metro murabbatdır. Yukarıda evsafı, bududu ve mesahası yazılı gayrimenkul açık arlt Urmaya vazedilmiştir. 1— İşbu gayrimenkulün aritırma şartaamesi 6/6/939 tarihindefi aren 938/3207 numara ile İstanbul 4 üncü icra dairesinin muayyet numarasında herkesin görebilmesi için açıktır. İlânds yazılı olanlardan fazla malâmat almak istiyenler, işbu şartaameye ve 938/2897 dosya nu” -| marasile memuriyetimize müracaat etmelidir. 2 — Arlütrmaya iştirak için yukarıda yazılı kıymetin yüzde 73 İnisbetinde pey veya müli bir bankanın teminat mektubu tevdi ediler cektir. (Madde 124) 3 — İpotek sahibi alacaklılarla diğer alâkadarların ve irtifak hakki! sahiblerinin gayri menkul üzerindeki haklarını hususile İaiz ve mas” rafa dzir olan iddialarını işbu ilân tarihinden itibaren yirmi gün içinde — Tevrakı müsbitelerile birlikle memuriyetimize bildirmeleri icabeder. Aksi halde hakları tapu sicili ile sabit olmadıkça satış bedelinin paylaşma” — sından hariç kalırlar. 4 — Gösterilen günde arttırmaya iştirak edenler arttırma şarina” mniııınıvewııuımmıhılıı.nhnhnımımm nwl etmiş ad ve itibar olumurlar. S— Gayrimenku) 6/7/939 tarihinde perşembe günü saat 14 den 16 ya kedar İstanbul 4 üncü icra memurluğunda 3 defa bağırıldıktan sönra ei çok arltırana ihale edilir. Ancak arttırma bedeli mahammen kı yüzde 75 ini bulmaz veya satış istiyenin alacağına 1üçhanı olan alacaklılar bulunup da bedel bunların bu gayrimenkul ile temin edik — aniş alacaklarının mecmuundan fazlaya çıkmazka en çok arttıranım taahhüdü baki kalmak üzere arttırma 15 gün daha temdid edilerek 21/ 1/939 tarihinde Cuma günü saat 14 den 16 ya kadar İstanbul 4 üncü icra memurluğu odasında arttırma bedeli satış istiyenin alacağına rüçhani | olan diğer alacaklıların bu gayrimenkul ile temin edilmiş alacakları | jmocmuundan fazlaya çıkmak şartile en çok Aarttırana ihale edilir. Böyle bir bedel elde edilmezse ihale yapılmaz ve satış talebi düşer. 6 — Gayri menkul kendisine ihale olunan kimse derhal veya ve — rilen mühlet içinde parayı vermezse ihale kararı fesholunarak kendi- sinden evvel en yüksek teklifte bulunan kimse arzetmiş olduğu be delle almağa razı olursa ona, razı olmaz veya bulunmazsa hemen on beş gün müddetle arttırmaya çıkarılp en çok arttırana ihale — edilir. Üki fhale arasındaki fark ve geçen günler için yüzde 5 den hesab olu- nacak faiz ve diğer zararlar ayrıca hükme hacet kalmaksızın memuri- | ,..—ı_ alıcıdan tahsil olunur, (Madde 133) — Alıcı arttırma bedeli haricinde olarak yalnız tapu ıuıı har- İkisi de su üstünde ilk defa gi- | cıma yirmi senelik vakıf taviz bedelini ve ihale karar pullarımı vermeğe diyorlardı. Gerçi Nipurlular F- | mecburdur. rattan Batı memleketlerine doğ- Tu daima Gufalarla inerlerse de, Buran bu yolculukları yalnız on- Tarın ağzından dinlemişti. Artık suların küvvetli akint- sıra kapılmışlardı. Gufa ile yolculukta hiç bir teh- Vke yoktu. Haltâ bazı yoleuların Gufalara yatak srerek, içinde u- yudukları bile söyleniyordu. D ZU Na A Müterakim vergiler tenvirat ve tanzifat — ve tellâliye resmin- den müteyellid belediye rüsumu ve müterakim vakıf icaresi alıcıya Bid olmayıp arttırma bedelinden tenzil olunur. İşbu gayrimenkul yukarıda güsterilen tarihde İstanbul 4 üncü icra Memurluğu odasında işbu ilân ve gösterilen arttırma şartnamesi dal- resinde satılacağı ilân olunur, 338/3897 ——— ——— Sahip ve neşriyatı idare eden Başmuharriri ETEM İZZET BENİCE