26 Şubat 1941 Tarihli Son Telgraf Gazetesi Sayfa 5

26 Şubat 1941 tarihli Son Telgraf Gazetesi Sayfa 5

(Bu yazının metinleri Anodohi Ayansı bültenlerinden mimmuştir) Telhis eden: Muammer Alatur erin evvelki gün ':,_"'_' dağunu beyan etmektedir. 23,000 tonluk bir vapurun Asor açıkla- rında bir Alman korsan gemisi ta- rafından batırıldığı anlaşılmıştır. Hitler denizalüı harbinin önü- müzdeki mart ve nisan ayları i- çinde başlıyacağını söylemişlir. Bu meseleden bahseden Ankara Radyo gazetesi diyor ki: «Eğer Al- manya İngiltereyi mağlüp elmek için yalaız denizaltı harbi yapa- caksa, bu, İngiltereyi korkutmaz. 1914 umumi barbinde de Alman- lar, denizaltı harbini şiddetlen - dirmişler, fakat bir nelice alama- Gerçi denizaltı mülessir bir si- htır. Fakat İngilizler de buna karşı tedbir alarak buhram geçir- mişlerdir. Fakat Almauyanın şi Miki denizaltıları 1914 dekinden çok fazladır. Hitlerin sayumadıke dediğine bakılırsa, daha birçokları da inşa edilmiştir. 'Remirkalılar da Hitlerin deniz harbini şiddetlendirmek kararın- dan kendilerine bir hisse çıkar - maktadırlar .Bir de bu sebep üze- rinedir ki, Amerikan gazeteleri | İngiltereye yardım projesini tut - maktadırlar. Hatırlardadır ki, Hitler bundan evvelki nutkunda detli bir ihtarda bulunmuştu. Son nutkunda Amerikadan hiç bah - setmeyişi, ihtarımın faydasız ol - duğumu anlamış olmasından ileri Gelse gerektir. EVVEL BALKANLAR Hitler evvelâ Ralkanlarda, son- Ta da denizde faaliyote geçeceki- Bi bildirmektedir. Nutuk Yunanis- Müsoliniye yardım edileceği vaa- dini muhakkak hissetirmeyi istih- eyliyor. Bu ise yeni bir şey değildir. Fakat Musolininin ye - gâne kurtuluş fırsatı olarak niçin sabırsızlıkla — beklediği Anlaşılıyor. Ancak bu, İtalyaya şe- v değildir. Hitlerin Yunanistanda girişilecek | feşebbüse karşı Alman milletinin | heyecanını tahrik etmiye gayret | ettiği anfaşılmaktadı m doğruya indirilecek darbe ile İngiltereyi devirecek o- Taz adam 7 milyon Yunanlıya kar. © Almanya, İtalya ve Bulgaris - tandan teşekkül edecek üç devlet kenlisyonunu şerefli bir teşebbüs olarak göstermektedir. İNGİLTEREYE YARDIM PROJESİ Ruzveltin hazırlattığı İngiltere- ye yardım projesi hâlâ Amerika âyan meclisinde müzakere edil- mektedir. Ayam azasının yarısın - dan fazlası projenin kabulüne ta- raftar görünmektedir. İnfiratçı - larm bütün muhalefetlerine rağ- mey, projenin az çok tadille bu- günlerde kabul edileceği anlaşıl- Makladır. İNGİLTERE - JAPONYA MÜNASEBETLERİ Londra radyosunun verdiği bir habere göre, bugün İngiliz Başve- kili Çörçil He Londradaki büyük japon elçisi arasında uzun bir mü- | lâkat yapılmıştır. Bu görüşmenin mühim ve verimli olduğu Load - radan bildiriliyor. Bu mülüâkatın iki memleket a- daki münasebetler hakkın - daki bazı suitefehhümlerin izale- sine yardim etmiş olduğu da bil- diri yor. FRANSADA VAZİYET Yeni Fransz kabinesi şu şekil- de teşekkül etmiştir: General Huntringer: — Harbiye | Nazırı, Bouthiller: Milli Ekonomi | Nazırı, Maliye Nazırı, Cuziot: Zi- Fant Nazıri, Devlel sekreterleri: Carapino: Maarif ve Gençi jek Cbevalier: Aile ve Sıhhiye, Pierre Uucheuks: endüstici istihsal| Rene Belin: İş, General Rergeret; Hava, Amiral Platon: Müstemle. ke, Bertholt: Münakalât, Achard: İaşe, Başvekâlet muavinliğine bağ- h. sekreterler Poul Marion — ve Benoit Machin. | der aleni verilecek ve kat'i için 2 Yahudiler etmiyecek- tir. Cevap kat'i olacak- tır; Ya gevet!», ya <ha- yırla PETENİ KAÇIRMAK İSTEMİŞLER «Deyli Meyl» gazetesinin Mad- rit muhabirinin verdiği bir habe- ve göre, Laval, Mareşal Peleni 15 ilkkânunda Patisı ziyareti esna - sında kaçırmak için bir plân ha- zırlamıştı. Fakat bu plân genç bir Fransız kadını taratından mey - dana çıkarılmıştır. Muhabir hâ » diseyi şüyle anlatıyorı lan geçerek bir 'eda hizmetçisi ve bir çocukla be- raber Paristen Vişiye gitmekte o lan bu genç Fransiz kadını, Vişi bükümetine Lavalin sakutunu in- taç eden şifreli bir mesaj götür - mekte idi. Bu mesaj, polis müdü- rü Langeron ile 6 zaman dahili- ye nazırı bulunan Peyroutona hi- taben yazılmıştı. Mesajda Lavalin Mareşali kaçırmak maksadile ter- tip etmiş olduğu komplo etrafile izah edilmekte idi. Telefonla Vişiye malümat ver- | meğe imkân yoktu. Çünkü bütün mesajlar, Almanlar - tarafından kontrol edilmekte idi, Şifreli tel- graf çekilmesi do yasaktı. Longeron, birdenbire bir mira- Jayın genç karısının kendisine mü- racaat ederek Vişide bulunan ko- casının yanına dönmek için yar - dımımı istemiş olduğunu hatırla - miş ve bunun üzerine zarfı bu ka- dma vererek Peyroutona günder- miş ve o da bu suretle komplodan haberdar olmuştur. ROMANYADA PLEBİSİT General Antonesco, Rumen mil-” letini 2 martta bir plehisite davet etmiştir. Bu plebisitle Rumen mil- deti, General Antanesco rejimini tasvip edip etmediğini bildirecek- tir. 21 yaşını doldurmuş olan her Rumen rey verecektir. Yahndi - ler, rey vermiyeceklerdir. Rey - ahi - yeti haiz olacaktır. Plebisitte <- veb ve yahut «hayır» olarak ce- vap verilebilecektir, İ;giliz Hari- ciye Nazırı Ankarada (BAŞMAKALEDEN DEVAMD fuz kalmakta devam etmiş olması da bu aame ve hüsnüniyele daya- ati ittifakın eseridir. Bu itibarla, Bay Eden ve General Sir Dilfin | Aakacayı ziyaretleri, her şeyin başıada ve gerçekte yine bu ahde sadakatter ibaret ve hiç şüphesiz şimdiye kadar olduğu gibi, şimdi- den sonra da, Balkanlar ve Yakın Şark sulhunu — saklamlaştırmaya matuf bir fikir teatisinin ve hattı hareket mübadelesinin mihraklı. a ifa edecek selâmetli ve sıhhat. li bir buluşmadır. Bu itibarla, Av- rupa harbinin yeni yeni im sahnelerine gebe olduğu bir de- | wirde, iki müttefik devlet ricalinin başbaşa verip vaziyeti, izah — ve işaret ettiğimiz bakımdan sıcak ve | samimi bir iş beraberliği havası içinde, salâhiyetle letkik ve müta- | len etmelerinden daha tabil bir- şey olamıyacağı gibi; bunun yakın faydalarını da, yine müşterek em- miyetimiz sahalarında sulha — ve istikrara hizmetimiz bakımından istihsal etmekte devam edeceği - miz ümidi e derece tabli ve kuv. vetlidir. Sulha, istikrara ve insanlığa aşırı gayret sarfedenlerin hakkı, biç şüphe yok ki, © nimetlerin mü- kâfatından İstifadelenmektir. Bu gayrete, bu hüsnüniyete, bu sulh, | istikrar ve emmiyet arzusuna rağ- men, bir gün hâdiseler hizi emni- yet ve istikrarını müştereken mü- dafaa ettiğimiz hedeller üzerinde herhangi bir tecavüzü de silâhla deletmek mecburiyeti ile, buşba- ga bulur devursa © zaman da, yine hiç şüpbesiz bunun mes'uliyeti; me bugünün, ne Üe yarının tarihi kize, ait olmuyacak; TTürk milleti, müttefiki İngiliz mil- leti ile bir arada, yine aymi sıcak we samimi hava içinde sulb des. tanları kadar, zafer şehnameleri de bilecektir. TUT ÜTEM İZZET BENİCE Ingiltere Ja- ponyaya nota vermemiş Londra 26 (A.A.)— Salâhiyet- tar mehafilden öğrenildiğine gö- rze, İngiliz hükümeti japonyanın cenuba doğru tazyiki hakkında Tokye hükümeti nezdinde hiçbir teşebbüste bulunmamıştır. Japonyadaki İngiliz sefiri Kre- Şnin bu genişleme hareketinin tevlit odeceği tehlikeler hakkın - da hükümetinin noktai nazarımı japon zimamdarlarına bildirmiş olduğu hatırlatılmaktadır. İngilizler mü- him bir mevki zaptettiler Kahite, 26 ÇAA.) — İngiliz “kuv- mevkil işgal ettikleri öğrenilmiştir. Arnavutlnkta 20 bin esir alındı Atina, 28 (AA.) — (B.B.C.) Resmen tebliğ edildiğine göre Armavutluktaki Barekçt başladığındanberi 82 1 zabit olmak üzere İtalyanlardan 20.000 - esir alınmıştır. GL-ERPRAPEARRPIR IA (1 ünci Sahifeden Devam) dan manda ampulu yapan — fabrikaya nit 34 rakkama vat olarak kabul edip vat yekünunu böylece 124 vata çıkar- dılar, halbuki —diğer 25 lik ampulum yanında 34 lük diye iddia ettükleri iâm ba çok daha zayıf bir işık verdiğini gözleri ile gördükleri hâlde tekrar 10 yerinde M vat diye iddialarında wrar etiiler, sözü geçen lümbayı alıp den- işe de kendileri mektep mezunu oldu- inu üeri sürerek buna lüzüm görce- diler!.. İdare nezdinde ise — evvelâ şi- fahen, sonra da mektapla yapmış Ol- duğüm müracaadarımı nazarı itibara almadı ve kendi memurlarının yaptığı haksız muameleri doğru görerek on li- va güya fazla yakmış ölduğüm — cere- yan için cexa uldılar, İdarece Tambayı telkike bile lâzüm —görmeden — «tne- tim. ruyarum: <Biekirik İdarestnin âmiri; haklı iti- razlarımızı neden Bazarı jtibara almı- yarak ikinci bir mektup Üc eyapılacak Başka bir muamele olmadığı ni hildi- riyor? Eğer bir idare ümiri şikâyetle- Timizi dinlemezme ve baştan savarcası- 'na cevap verirse, bu kadar basit bir meselede derdimiz. tetkik abonelerin hakları nasıl korunur?,. SON TELGRAF — Elektrik - İdare- sinin kendi abonesi bir valândaşın gi- kâyetini tetkike bile Jüzüm görmeden memurlarını haklı çıkarması gariptir. Bir ampulun üzerindeki takat kuvveti numarası ile fabrika numarasını tefrik edemiyocek kadar acemi memur kul- İanması ise o nisbetle hazindir. İddin ve şikiyet hemen malıdır. Asker gözile (1 iaci Bahifedem Devam) bil taarruzlar karşısında Yu- #imdiye kadar elerine — ge- laştrmaları yi- rdusu hesabıma büyük bir « ivaffaki; Sindiki halde hava faaliyeti berde- vamdır. Tepedelendeki askeri binalar yeniden giddetle bombardıman — edil- meigtir, Harbin yündi en mühim safhası E- ritrede cereyan ediyor. Eritrede Kub- kub mevklinin zaptından sanra, Kere- ni müdafaa eden İtalyan kuvvetlerine karşı Şimalden tazyik daha artmış bu- | tunmaktadır. İngilizler, İtatyan Somalisinde Guba nehrinin Şark sahillerindeki Celip ve Margerita Ilmanlarını - zaptetmişlerdir. Bundan maada yine geçenlerde İngiliz kuvvetlerinin eline geçen Merse 'Takla Hmanına, bu defa da hati Üstüvadan | bişlerce kilömetre aşarak Sudana ge- len Fransız kuvvetleri bir Heco yanısı İhraç edilmiştir. katinde bu limana getirilen bu aaker- lerin çoğu Senegallidir ve bunlara bir Fransız Albayı kumanda — etmektedir. Bu zat Fransız — Alman — Mütareke Komlsyonu Azasından — bulunuyordu. sistamatik bir tarzda parça- Tanacağını anlıyarak, hür Fransa kuy- vetlerine ilihaka karar vermiş, bir kaç arkadaşı bu iltihaka yardım etmiştir. Eritreyo çıkanılan bu kuvvetler, Ce- Buba döğrü İlerlemaktedir. Keren'de İlalyanların — vaziyeli he- nüz seçalmış değildir. “Fakat çember men ölçmeye götürmelerini rica ettim | Harp gemileri retm- | gittkçe daralmaklıdır. Yakın günler- | de in İngilizlerin eüne düştüğü. Bü işitirsek, — As Sihayet Masna'nın âkabelinden — güpie edebir Tüeta, Ingiliz abluka: sı Bulgarista- nada teşmil edilecek mi ? Avam Kamarasın- da iktisadi harp nazırının beyanatı Londra 26 (A.A.)— Dün, Avam Kamarasında İktısadi Harp Nazırı Dalton, hazirandanberi Ramanya- yya müteveccihen hiçbir geminin İngiliz ablukasından geçemediğini beyan elmiştir, Çünkü o zaman - danberi Romanya hükümeti — ba vapurlarla giden emtianın — sırf Romanyada istihlâk — edileceğine dair, Londra hükümetine teminat yerememiştir. Bir meb'usun, Romanyanın va- ziyetinde bulunan diğer memle - ketlere de ayni tedbirin teşmil e- dilip edilmiyeceği hakkındaki su- aline de, Nazır müsbet cevap ver- miş, ayni tedbirin Bulgaristana da tatbik edilip edilmiyeceği hakkın- da sunle cevap vermek için müh- Tet istemiştir. AD GURLARSRYAĞ İngiliz Hariciye Nazırı Eden geldi (1 inoi Sahifeden Devam) Diye dost sesini yüksellmekte de- vam ediyordu. Askeri kıl'anın tef- tişinde nsonra Bay Eden İstas - yön meydanımı yürüyerek ve halkı selâmlıyarak geçti ve meydan 80. Dunda otomobillere binildi. Bay Eden Hariciye Vekilimizle beraber, General Dil de Asım Gün- düzle birlikte otamobillere bilmiş bulunuyorlardı. Pek hararetli al - kış ve tezahürat içinde misafirle- rimiz Ankarapalasa indiler. Bay Eden ve Dil saat on bire beş kala İngiltere sefaretine gitmek üzereAnkarapalastan ayrıldı. Öğle yemeğini selarethanede yiyecek o- lan Bay Eden ssat üç buçukta Ge- neral Dil fle birlikte Atatürk mu. vakkat kabrini ziyaret ederek çe- lenk koyacak ve mat dörtte Şükrü Baracoğlunu, saat beşte Başvekil doktor Refik Saydam'ı ziyaret e- decektir. General Dil de saat dörtte Ge- nelkurmay Başkanı Fevzi Çak - mağı ziyaret edecektir. Misafirlerimiz: şerefine bu gece saat onda Hariciye Vekilimiz ta - rafından bir suvade verilecektir. Hariciye “>**'»izin Ankarada üç günlük bir resmi ziyaret idamesi muhtemeldir. Âdil AKYAY «ULUS» UN BÜU SABAHKİ BAŞMAKALESİ Falih Rıfki Atay «Müttefik İn. gilterenin Mmühterem mümessilleri Ankaradar başlığı altında bu sabah çıkan Ulus gazetesinde şu makale- yi neşretmekledir: «Sayın misafirlerimizin ikisi de büyük bir İmpaayro büyük bir İmparatorluğun- başlıca salâhiyet ve mes'uliyet makam - larından ikisini işgal etmektedir - ler. O İmparatorluk ki, son sekiz on ay içinde belki de tarihinin en çetin ve şerefli imtihanlarından bi- rini vermiştir. «Malümdur ki, Türkiye ile İn - giltere ittifak halindedirler, Bu it- 'tifak hiç kimseye karşı bir teca . *vüz maksadile yapılmamıştır. Ve hiçbir menfaat hesabı üstüne müs- tenit değildir. Bu ittifakın gayesi elden gelen bütün vasıtalarla har- bi önlemek, eğer bu mümkün ol- mazsa, elden gelen bütün vasıta - larla harbi müşterek emniyet böl- gelerimiz içine sirayat ettirmemek &i Hiç şüpbe yoktur ki, bugün Ya- ikın şark ve henüz harpten masun bulunan Balkanlar âlemi şimdiki hurzur ve sükünlarını İngiltere ile Türkiye arasındaki — ittifakın, bu müşterek emniyet bölgesine mah- #us tedafül ve iyi niyetli karakte- Tine barçludurlar, Bütün cihan i- çin nazik olan buhran günlerinde iki müttefik arasında sık sık fikir nin faydaları inkâr edileme- diği kadar bu fikir — teatilerinla, müşterek emniyet bölgemiz sul - | venun istifadesine olacağında da ŞEHİRDEN ; <« MEMLEKETTEN &: BÜTÜN DÜNYADAN SON HABERLER | | |Ingilizler 12 | tefik küvvetlerinin on iki | noktadan Habeşistan arazisine girdik- i Yazan: M. ATLI C Harb Ve Casusluk Tefrikası Bilen idam olunur Tefrika No. 24 Fena havalar Bizim Almanca koıuıştüğumu_zu askeri harekâ- gören garson lâübali bir gülüşle tı yavaşlattı | Atina 26 (ALA ). Mahdut top- çu fnaliyeti. Atina 26 (ALA.)— Ağans telgraf- ları harekâtın yavaşlanmasını fe- na havalara atfetmektedir. Atina 26 (ALA.)— Evvelki gün dört İtalyan tayyaresi düşürül - Mmüştür. Diğer üç tanesi de üzle- rine dönemiyecek halde — hasara uğratılmıştır. , yerden Habe- şistana gidiler Kahire, 26 (A.A.) — (BB.C.) Müt- mühtelif | leri haber verilmektedir. Bu kuvvet ler, Cenup, Garp ve Şimal istikamet- lerinde ilerlemektedirler. Siyamdaki Amerika- hlar - çağırılıyor Bangkek, 26 (AA) — Birleşk A- merika Devltelerinin Siyam Kiçiri bu memrlecetet bulunan Amoerikalı çocuk ve kadınlarla Siyamda — bulunmaları zarurt olmiyan Amerikalı — erkeklerin | memlekelerine — dönmelerini — tavsiye etmiştir. Elçi bu tevsiyenin endiye do- Baracak ve göçlükler çıkaracak ma- hiyetle olmadığımı da ilâve etmiştir. n vt aN3 Üç feci öl (1 iaci Sahifeden Devam) Kasımpaşada oturan Vedadıon oğluÖmer Kasımpaşa deresine dü- şerek yaralanmıştı. Zavallı yavru kaldırıldığı Şişli çocuk hastanesin- de evvelki akşam ölmüştür, Şehzadebaşında — mukim sıvacı Murtaza; Vefada Yusuf Satvana ait 26 numaralı evin musluklarını tamir ederken birdenbire Üzerine bir fenalık gelerek düşmüş ve öl- müştür. Haliç Fenerinde oturan Ahme- din bir buçuk yaşında kızı Gül - Seren evde oynarken mangala düş- müş ve hastaneye kaldırılmışsa da yanıklarından kurtulamıyarak öl. Müştür. Yedikulede Taşlar sokakta otu- ran Manok isminde biri de kale duvarından düşerek yaralanmıştır. “Anadoluhisarında Kandilli Cad- desinde 40 numarada — oturan ve lat fabrikasında çalışan 35 vaş” larında Ahmet kızı Didar sağ ko- Junu makineye kaptırmış ve kolu kırılarak Nümune hastanesine kal- dırılmıştır. Beyoğlunda Bereket mahallesin. de öturan 65 yaşların minde'biri Göztepe vapurile Köp- Tüden Kadıköyüne giderken vapu- | Tun kenarında durmuş ve üzerine | ;ru.ılık gelerek denize düşmüşse de turtarılmıştır. | t Tramvay Umam Mü- dürü bu sabah geldi (1 inel Bahifeden Devam) i ı ! kle 7 kuruş verecektir. Alâkadarlar, Tramvay İdaresi ta. rafından hazırlanmış olan bu ta- rifenin yalnız yeni ihdas edilecek aktarmalı biletler kısmında tadi- Vât yapmışlardır. Bir yolcu tramvay değiştirerek devam edeceği aktarmalı seyahat- | ler için birinci mevkide 11 ve ikin- | ci mevkide de 7,5 kuruş verecektir, z r eee aa Mahlüt kahve satanlar Piyasada mahlüt kahvelerin ço- Balması üzerine Belediye memur. larına her tarafta sıkı kontroller yapılması bildirilmiştir. — Dünkü kontrollerde de Beyoğlunda As - malimescitte 2/3 numaralı Fiplbe ile Muradiye Caddesinde 25 nü- marada kuru kahveci — Mehmet kahveye nobut karıştırdıklarından | suç üstü yakalanmışlar ve kahve- ları, lüks olmuyan, orta halli, fe- kat çok şirin bir oteldi, Sömsir tatillerine henüz çok vakit olduğu için otel tenha idi. Anna o kanlı ve kâbuslu Danzig- den şirin ve ferah Varşovaya, ha- kikf vatanına gelmiş olduğumuz i- çin, henüz ameliyatın sebep oldu- u zalleyiten'zayıf ve solgun ol- Masına rağmen, pek memnun ve neş'eli bir haldeydi. Fakat, hiç aklımızdan geçirme- diğimiz bir şekilde, birkaç dakika içinde bu neş'e, akılları durdura- cak bir kâbusa tahavvül ediyordu. Biz henüz oteldeki odamıza yer- loşmekle meşgul bulunduğumuz bir sırada otelin kırmızı saçsız ka- fası yağlı imiş gibi pırıldyan şiş- ko garsonu kapıyı vurup içeriye girdi Elinde tuttuğu bir tepsi ile bir kartviziti uzatarak, o şişman a - damlara has komik ciddiyeile Po- lonya dilinde birşeyler söyledi. Ne söylüyor diye Annanın yü- züne baktım Ft Annanın bir- denbire solgun yüzünün bembe - yaz kesildiğini görünce elimdeki eşyamızı bıiraktım,. Annaya al - manca olarak; — Ne var Anna?, Hayır ola?. Bu herif ne diyor?. Diye sordum. Anna kekeliyerek ve gözlerinde dehşet parlıyarak: — Bilmem!, Anlamadım!. Bizi bir japon görmek istiyormuş!. Dedi — japon mut, — Eveti, — Acaipi, Bir yanlışlık olacak!, Fakat daha Annanın cevap ver- mesine meydan bırakmadan, bi- zim almanca konuşluğumuzu gö- ren şişko garson Iâübali bir gü - lüşle: — Biçbir yanlışlık yok, bay dok- Balkanlarda vaziyote umumi bir bakış (1 imcl Bahlfeden Devam) Esasen Londra mahfilleri Tür- kiyenin niyetlerinden hiç bir zaman şüphe etmemiş ve Türk - Bulgar anlaşmasında, mevcul ta- ahhütleri koruyan fıkrayı teba- rüz ettirmekten hali kalmamış - tar, «Timese gazelesinin de işaret ettiği gibi, Almanlar Yunanisa- ma karşı yapacakları harekât için Bulgaristanmı bir üs olarak kul - lanmak istedikleri takdirde Tür- kiyenin serbestisini muhafaza çt- mek İstediği malümdur. Fakat Londradaki Bülgar si - yasi mahfitleri, meseleyi başka bir zaviyeden görmek istemek - tedir, Bu mahfillere göre, Sarae- oğlunun beyanatında, anlaşına- da mevcut olmuyan yeni hiçbir şey yoklur ve semniyet sahasıe tâbiri müphem bir tâbir olup Türklerin, hudutları tecavüze uğ- ramadan da harbe girebilecekle- rine akla delület etmemektedir. Mcazkür mahliller, eğr Türklerin böyle bir niyeti olsaydı, bunu da- ha açık bir şekilde ifade eder - lerdi kanaatini taşımaktadır. Ayni mahfillere göre, Alman- yayı, projelerini tatbik mevkiine koymaktan meneden yegüne şey , bu genişlikte harekât için pek ax müsait olmasından ibarettir. Yugoslavyanın ne vaziyet a - lacağı meçhul görünmektedir. Yugoslavyada İngillere lehin- do sık sık tezahürler olmuştur. Bu hüdiselerin orlasında Yae- nanistan soğukkanlılığını muha- faza etmektedir. leri müsadere olunmuştur. şüphe edilemez. Mes'ut bir tesadüf bu defa Ankaranın mes'ul şahsi . yetlerile birinci snıf İngiliz salâ- hiyet — sahiplerini bir araya ge - tirmektedir. Amerikanın müdafaası Vaşington 26 (AA.) — Âyan bahriye encümeni, Guan adasında, | Samo'da ve diğer adalarda alına- cak müdafaa tedbirlerine sarfodi- Tecek 242,313.500 dolarlık tahsisatı kabul etmiştir. tor!. dedi. Bilükis, bu japon cen- tilmen sizin hayatınızla alâkadar pek müslacel bir mesele için si « zinle hemen görüşmek mecburi « yetinde olduğunu söylüyor!. Garsona büyük bir can sıkıntı. sile döndüm" Kimmiş bu adam?. Biz Dan- £ig treninden daha şimdi çıkıyo - ruz!. Biraz ıstirahat etmiye muh- tacızi, Kimseyi kabul edemeyiz!. Dedim. Garson göbeğini ileriye uzatarak yine yılışık gülüşile güldü: — Japanlar mantık anlarlar mı, orasıı bilmemi!, dedi. Fakat sizin Danzigden geldiğinizi o da bili - yor. Gayet mühim, hayatınıza ait bir mesele için görüşecekmiş! Hayretle tekrar Annanın yü - züne baktım, Anna hayretinden âdeta don « Müş bir haldeydi Benim yüzüne baktığ mı görüne €e, gayet ürkek bir halde: — Oh!, Fuhi - Fuhi Diye mırıldandı. Ben: — Biz hayatımızda hiç bir japo- u tanımıyoruz!. Allah Allah!. Bu adam kim?. Diyerek, asabiyetle garsonun w zattığı kartı alıp baktın: Tokyo sinemaları endüstri Taümessili: Yoki - Tuhimi Gülmekten kendimi alamadısı Annaya dönüp gülerek: — Anna! dedim. Galiba japon sinemalarında sana yıldız olmak teklifinde bulunacaklar!. Adam 'Tokyo sinemalafı müressili imişt Anna dehşetle: — Tokyo sinemaları mi?. Oh!, Yarabbi!, İsi Diye bağırdı. ücnessili ! (Arkası Var) Afrikada İtalyan tayyaresi kalmadı (1 Mmel Sakifeden Devam) €ün içinde Malta müdafnasının D0 düşmen tayyaresini — düsürdügünü bildirmiştir. Nazır demiştir. ki — Lübyada, bidayetle hava müe barebesinden —endişe — ediyorduk. Cünkü İtalyan ve İngiliz tayyane kuüvvetleri arasındakl nisbet 4 de 1 idi. Pakat bava kuvvetlerimizi emsaltir. şecaatleri sayesinde, hem | vacılık tarafından her türlü tehli ke bertaraf edilmiştir. - Afrikada 1000 den fazla — İtalyan tayyoreml düşürdük, Şimdi yülmz - Almam O tayyarkleri le mücodele ediyemez Nazır nutkunu Hüba kın, Alman tayyalerinin hücurae fını artarmalarına intizar etmesi- ni de bilasrmiştir. | diri İlstanbul Asliye 4 ünci hukuk hâkimliğinden: Zonguldak gümrük idaresi ta « | rafından Mahmut Acar sleyhine ve yine Mustafa Zeki Burgucu öğe lu ve İstanbul Süleymaniyede B in- Ci ilk okul karşısındaki evde mukim Hacı Ali Semercioğlu aleyhlerine açılan alacak davasının yapılan mü- — hakemesi sırasında: Müddeialeyh- — lerden yukarıda adresi yazılı Hact — Ali Semeretoğlunun — gönderilen ilânen tebligat ürerine mahkemede hazır — bulunmadığından bu defa mahkemece hakkında giyap kara- — rının ilânen tebliğ ettirilmesine kâarar verilmiş ve bu ilânın da bir — ay müddetle olup bir ay mühlet — verilmesine karar verilmiş oldu . — #undan bermucibi karar muhakes menin muallâk bulunduğu 17/8/ — Bi sant 14 de müddelaleyh Hacı Ali bir ay zarfında — mahkemeye müracaat etmediği veya bir vekil göndermediği takdirde hakkında — muhakemeye giyaben devam olüs — nacağı ve işbu ilânm bir suretinim mahkeme divanhanesine — asılmış olduğu ilân olunur. — 939/372 ZAYİ — Beyazıt Klektrik idaresime den aldığım hüviyet cüzdanımı — kaya | bettim, yenisini. çıkaracağımdan eski sinin hükmü yoktur, SEYİN