12 Mayıs 1941 Tarihli Son Telgraf Gazetesi Sayfa 5

12 Mayıs 1941 tarihli Son Telgraf Gazetesi Sayfa 5

ÜY A L HADİSELER (Bu yazman metinleri -Anadom Ajansı bültenlerinden alınmıştır) eden: Muammer Alatur ada çıkan «Tribuna» gaze. ün Vaşingıon muhabiri, A - kaynaklarından aldığı haberlere atfen, Amerika. İBarbe müdahalesinin gün me- değilse bile, hafta meselesi Bünu bildirmeitir. İ? isviçre gazelesi de Atlas de. bir hareketin Birjeşik A- için Pasifikte derhal akis. İtvlit edeceğini zannetmekte- Marsuoka'nın beyanatı bu hi« şüphe bırakmamaktadır. yanın hazırlanmasında şu İtokta temyiz edilebilir. — Sovyetler Birliğile bitaraf- İPaktının imzası, — Tayland «Siyam» ile Hin . arasında barış akdi, — Çin - Japon harbinin tas - maksadile diplomatik ve si- lazyik, İR AMERİKAN FİLOSU HND OKYANUSUNDA İDeyli Miror>» gazetesi, Hind ne hâlen bir Amerikan filo. iksat, Kızıldenizde müteyak- bulunmak, Naziler Süveyşi 'a muvaffak oldukları tak - Alman ve Japön gemilerinin 'aberliği yapmalarına mâni ve İngiliz bahriyesini mun- vazilelerden kurtarmaktır. OKYANUSUNDA NAN ALMAN GEMİLERİ İr Alman korsan gemisi için Vapuru vazifesini görmekte Koburg ismindeki — Alman fet vapurile mevzuubahs kor. /Bemisi tarafından zaptedilmiş Ketty Brogi adındaki Norveç İtol gemisi Hind Okyanusunda dütralyanın Kambera kruvazö. Ve Yeni Zelandanın Leander tarafından yakalan - lardır. Yakalanan iki vapurun ilitosu takriben 7,000 tondur. A gemilerde bulunan bir miktar Yunanistanda ve Ege deni. deki Adalarda bulunan Alman tlori önümüzdeki günlerde Eiöeye çıkmağa hazırlanıyor « Kiman ve Filistindeki İngiliz da Almanlar Suriye- d İaüdükları taklârde arkadan Cek Sni bir taarruza — karşı 'Mağa hazırlanıyorlar. giltere Suriyede Almanlara tavemet etmek üzere Kıbrısa KA müdrezeleri ve hafif. harp Mileri göndermiştir. Wiler taraftan General Mait - kumanda etmişti. ONDRAYA L gece Alman areleri i hücum — etmişlerdir. man saatlerce sürmüş- “Alınan malümata göre tele. hü, Azladır. Maddi hasar da bü. iKlür, kanam başka, İngilterenin &T birçok yerlerine de bomba- atılmış ise de, ölenler azdır. Ü hasar da fazla olmamıştır. ların Londrada biri ço- hastanesi olmak üzere, beş heye bomba attıkları, kili . ? ve âbidelerde de büyük ha. "bu, Siduğu bildirilmekledir. e Bece 33 Alman tayyaresi ND edilmiştir. » NE ŞARTLA FRAN- k ıüu 'BUĞDAY VERECEK? iliz gazetesi, Amerika hü- hin Fransa emrine gönde. buğday, çay ve şeker için ”nıa söndüğünü bil - —— Hiçbir Fransız harp gemisi, B İ | Veygand ordusu Mihvere yardım Ruzvelt'in Carşamba gü- nü Amerikan ittihadı toplantısında söyliyece- ği nutka ehemmiyet ve- riliyor. Ruzvelt'in bu nutkü ile vapur kafilele- * rini harp gemileri ile hi- maye lehinde sarahaten vaziyet alacağı zannedi- liyor.. AAT | ——— Mihver devletlerine teslim edil - miyecektir. 2 — Mihver devletlerine Fran- sada, Şimali Afrikada ve Dakar. da hiçbir deniz üssü verilmiye . cektir. 3 — Alman askerlerinin Cebe - Tüttarıka hücum etmek için Işgal altında bulunmuyan Fransız top- raklarından geçmesine müssade olunmuyacaktır. 4& — Alman kıt'alarının Suriyeye çıkmasına dâ müsaade edilmiye. cektir. 5 — Şimali Afrikadaki General etmiyecektir. 6 — Amerikadan gönderilecek yiyecek maddeleri işgal altındaki | Fransaya verilmiyecek' Bütün bu şartlar kabul edil - diği takdirde Vişi hükümetine her ay 15,000 ton buğday verilecektir. İleride şeker ve çay da gdııdvr.lb cektir. EN SON DAKİKA Irak - Sovyet müna- | sebetleri iade edildi ÇI imol Sahifeden Devam) Sövyet hükümeti, Sovyetler - Birliği fle Irak arasında siyast " münasebetler tesisi hususunda müsbet bir battı ha- reket almakla beraber bunu, harhanıgi bir deklâraayon neşrine bağlı tutmayı | Mmuvalık görmemizti. O zaman Soyyet | hükümeti bu yölda Bir cevap — vermiş ve müzakereler kezilmişti. 3 Mayıs 1041 tarihinde, Irik hükü- | meti Ankaradaki Sovyet Büyük Elçisi vasatasiyle İrak ile Sövyetler / Birliği arasında siyasi münasebetler kurul- zaktı teklifini takrarlamış ve - bunü Araplar memleketleri hakkında her- | hani bir deklârssyon neşrine bağlı tulmamıştır. Binsealeyh Sovyetler Birliği itirazı- m geri alarak İrak ilo Sövyetler Bir- liği arasında siyasi münasebetler tesis Bakkındaki teklifi kabul etmiştir. Balkanlarda Vaziyete Bakış | de üç grup Alman tayyareli P KA başladı Tokyo, 12 (AM) — Domel Ajıması Bangkok'tan bildi Krim de Varasap Ski memleket arasında masebetlerin tekrar Tayland ««Siyam'a yapıları ilk Sovyet sevkiyatıdır. geğişiklik yok Madrid, 12 ÇAA.) — Ofi; İspanyol gazeteleri İspanyanın beynelmilel va- ziyeti hakkında mühim — başmakalaler neşretmektediri Tırdığı bildirilmektedir. Hökümet de- Hişikkğinin elkârda husüle getirdiği tetir dolayısiyle bu yazılar hükümelin fikrine tercüman olduğu zanmedilmek- | tedir. Gazeteler diyorlar ki: «İspatıya ye- ni bir islikamete Kilmiyor. Ordu ile Folanj arasında tesanüt her zamandan küvvetlidir. VLR P ĞUREDRT LA Sicilyadaki Alman üsleri (1 incl Bahifeden Devam) bardıman etmişlerdir. İspanyol rıhtımında fâm İsabetler kayde. dilmiş, birçok yangınlar çıkarıl - mıştır. Elektrik santralına da tam isabetler olmuştur. Sicilyada Katanya ve Komizo tayyare meydanlarına da muvaf- fakiyetle hücum edilmiştir. Hü. cum Almanlar için — büyük bir sürpriz — olmuştur. Katanyada Hanikel lll ve Yünkers 88 | Ü- zerine bombalar atılmış ve büyük hasarı mucip olmuştur. Sığınak - lara kaçan tayyare zabitleri mit. ralyöze tutulmuştur. İki İngiliz tayyar mümiştir, Dün gündüz Derne tekrar bom- bardıman edilmiştir. Yerde dağı- mik tayyareler vardı. Çok kuüv - vetli elektrik fırtınaları, bazı tay. yarelerin hedeflerine varmalarına süne dön. mıştir. Tevlit edilen hasarın mü- him olduğu zarinediliyor. lizetştapel Habeşistanda (A inct Sahifeden Devam) 'tar esir alınmış'ır. Habeşistanda, Şimalden ilerle - | yen Hind kuvvetleri Amba.Alagi- de mühim iki mevzli işgal etmiş- ler, 150 esir almışlardır. Cenuptan ilerleyen — kuvvetler de mühim ilerlemeler kaydetmişler, bazı mev. ziler almışlar ve İtalyanlara ağır yada beşlen fazla Alman ve İtalyan fırkasının tahşit edilmiş - bulunmasına rağman, Sırplar ve Karadağlılar, yan- larında bir çok mühimmat ve hat'â bazı dağ topları olduğa halde komite- cilere iltihak İçin dağa çıkmakta ve mücadeleye devam Belgradda, Alman ölü. ve yarahları, her gün fazlalaşmakladır. Almanlar, üldürülen ber Alman asberi için n ve Kattâ bazan yirmi Serbı. asmaktadır. Fakat müküvemet, buna rağmen de- vam etmektedir. 'YUNAN DONANMASININ VERDİGİ ZAYİAT Ege Yunan Ajansı, Alman taarruzu- bel etmiş, süvari ile subay ve yirmi kadar asker ölmüş, diğer elli asker ya- zalanmıştır. Desiröyer #00 âne kadar atesi . On külçük torpido “da Sarki ve Gerbi Yunan sularında nakliye gemilerine refakat — ederken, botırılmışlardır. Yunan donünmasından yalmız deniz- altılar, bir kaç destroyer ve Averat kruvazörü kurtarılabilmiştir. ——LM—7— ———”; Adalar ve Kadıköy arabacıları zam istiyor 6 bin âzam olan şehrimiz Ara- bacılar Cemiyeti âza sayısını daha arttırmak üzere Diğer taraftan Adalar ve Ka dıköyündeki fayton arabaları sa. hipleri araba inça malzemesinin ve hayvan yemlerinin pahalı ol ması delayısile tarifelere bir mik- tar zam yapılmasını istemişlerdir. zayiat verdirmişlerdir. Diğer bölgelerde harekât mem- | nüniyeti mucip şekilde inkişaf ot. | mektedir. Irakta, Habbaniye ve Basrada sükünet vardır. Subaylar teli kanu- nunda yeni tadilât (1 Mmet Sahifeden Devam) kerin en liyakatlilerinden olup mu- avinliğe ayrılanlardan iki sene bu | vazifede çalıştıklan sonra muvaf. fakiyetle imtihan verenlere birer sene zammedilmekteydi. Bu lâ . yiha ile bunlar gibi veteriner bak- Siyama Sovyet| Sarı Nehir sevkiyatı tekrar |boyunda şiddetli! teessüsündenberi | İspanya siyasetinde | -| detmek istiyorlar. Buna mürvaffak Mâhi olmuş ise de, diğerleri var- | ora HAŞ Lir muharebe Şungking 12 (A.A.)— Şansinin cenubundaki cepheden gelen ha- berlere nazaran Sarmehrin şimal sahillerinde şiddetli muharebeler | olmaktadır. Bu mıntakada mühim japon kuvvetleri Şumgtiyao dağ- W Tarını müdafaa eden Çinlilere bir kaç koldan hücum ediyorlar. Ce- reyan eden muharebenin neticesi- ne büyük bir ehemmiyet verik- mektedir. Çünkü japonlar Sarı- nehrin şimal sahiline hâkim olmak için Çin kıt'alarını dağlardan tar- oldukları takdirde japon kuvvet- leri Loyang civarında Lunghai de- miryolunu kesmek üzere Şi: doğru garhe veya nehri geçerek | cenubu doğru ilertiyebileceklerdir. | | Her ihtimale karşı, Çin kuvvetle- | arinehrin cenup sahillerini de tutmuşlardır. BVT SURRIARRIA Londraya yapılan | hava hücumu Bahifeden Devam) mevcut di lan Alman akını esna: minsler Hal'in meşhur isabet edeğ bombalardan yıkıl - mıştir. 9 GECEDE 91 ALMAN 'TAYYARESİ DÜŞÜRÜLDÜ Londra 12 (AA.) — N tik 9 gecesi zarfıhda yayı bombardımana gelen Alman bombardıman tayyarelerinin D1 i düşürülmüştür. Bu rakam hava hârbinde uzaktan dahi yaklaşıl « | amış olan bir rekor teşkil et » mektedir. enleri Görin- ederek bom - bardıman tayyarelerini gece avci. larının teşkil e;lediği tehlikeden korumak için yeni bir tâbiy> ha. zırladığı kansatindedirler, ? gece- de 91 tayyare di'şürülmesindeki ehemmiyet, bütân nisan ayı zar- fında 90 tayyara düşürüldüğü göz | önünde tutulunca bilhassa teba. rü zeder, Halbuki nisandak, 30 #dedi de bir rekar teşkil elmekte idi. İNGİLİZ TAYYARELERİ MÜTHİŞ SURETTE ARTIYOR Londra 12 (A-A.) — Gazeteler, Londraya yapılan hava hücumün- dan bahsederlerken, İngiliz gece avcılarının muvaffakiyetin! ehem- miyetle tebarüz ettirmektedirler. «Saydey Taymise in havacırık mu. , Alınan neticelerin adet ve keyfiyet itibarile başarılan ve elde edilen hakiki rüchanı göster. mekte olduğunu yazıyor. Avcıla- rın adedi her zamandan yüksek- tir. Bombardıman' tayyareleri de mülhiş sarette artmıştır. YENİ MODEL İNGİLİZ 'TAYYARELERİ Moskava 12 (A.A.) — Bir Sov- yet askeri mütehassısı Kızılordu- nun fikirlerini neşreden «Kras . naya Svesda» gazefesinde yazdığı bir makalede, kudreti gittikçe art. makta olan İngiliz tayyareciliğini sena etmiştir. Mütchassıs, şimdi İngiliz bom- bardıman tayyareleri, daha ağır bombalar taşıyabildiği için, Al - gin filoja: teriyoloji ve seroloji müessese - lerinde asistanlığa ayrılanlardan muvaftakiyetle imtihan verenle . rin de bir sene kıdera zammı a) . maları kararlaştırılmaktadır. (1 inci Sahifeden Devam) banca, Arifiye ve Adapazar istas- yonlarına nakledilmek üzere da- vet edilen 664 kişiden yine pek a- zı gelirse bunlar da 14,40 da kal- kacak hususi tren yerine 14,25 de hareket edecek posta ile gönderi- leceklerdir. Diğer taraftan şayanı kabul ma- zeretleri yüzünden meselâ çocuk- || ları mektepte olduğundan veya ra- hatsız. bulunduklurından - dolayı çağırıldıkları günde İstanbulu ter- kedemiyenlerin, mazeretleri orta- dan kalktıktan sonra - ellerindeki biletlerle istedikleri gün normal ypostalarla gidebileceklerdir. Haber aldığımıza göre alâkadar- lar, beyanmame verdikleri halde mazeretsiz olarak şehirden ayrıl- maktan vazgeçenler hakkında ne gibi muamele yapılacağı tetkik edilmektedir. manların İngiltereye yakın üzleri elde bulundurmaları - faikiyetini telâti etmektedir. | Dörder bin kiloluk bömbalar ta- şıyan Mancister, Halifaks ve di. ğer model tayyareler dikkete de- ğer. «Tifons tayyaresi mükemmel manevra kabiliyetini haizdir. Al- manlar için büyük bir tehlike teş. kil etmektedir. — - 16 GÜNDE 134 TAYYARE Londra, 12 (ALA.) — Almanlar, Ma- yaın ön gününde 124 tayyane kaybet- mişlerdir. — Musul kışlaları (A Hncl Sabifeden Devam) #tmişlerse de, bedeflere isabet olma- mıştır. MUSUL KIŞLALARI ALANDI. BOMB. Kahire, 12 (A-A.) — İngiliz tebliği: Tayyarelarlniz, Irakta asilerin —işgali umıdı bulunan hava meydanlarına ve hücumlara devam et- ve diğer askert tesisata 12 den fazla isabet olmuştur. Diğer yerlııiı de kışlalara hl:uıı'ndîı TAYI, Kahice, 19 (AA.) — <«B. B. C.» Şim. diye kadar Reşlt Alinin 37 tayyazasl imha ediimişlir. ! d | eddüt ve şüphesi olamaz. En büyük sa- adetimiz ve kuvvetimiz (Başmakaleden Devam) paratorlukların vârisidir. — Türk genelkurmayının tecrübe, zekâ, d ve fen ile hamsr haline gel- miş yüksek kabiliyeti; Türk ku- manda heyetinin Çanakkale, Ku- telamara, İnönü, Sakarya, Dum- lupmar harikalarınm içinden ye- tişmiş olması ve bu zaferlerin mübdilerini başlarında bulundu- ruşu ayrıca bir üstünlük ve buşl- © halde Türk subay ve erinin Türk ordusu ha- linde adlandırdığı kudretinin bu- günkü dünya ordularının kiymet ölçüsü içinde ve karşısındaki mev- kil fevkalâde olmaktan başka her | hangi bir söz formülü ile ifade edilemez. Ordular balindeki tanka, tayya- | , zızlhlı dev ve silindire karşı üstün sayıda tank, layyace, zırhlı dev ve silindir çıkaramasak dahiş tedbir, hüner, tecrülbe, bilgi, ce- saret, kahramanlık ve bunlarla be- reber ve bir arada askerlik fenni erübesi; tâbiye ve sevkülceyş ile, dünyaya parmak ısirta- | cak de üstün mukavemet ve zafer stanları yaratacağımız- | dan hiçbir kimsenin en küçük te- | ve Harbi; eninde ve sanunda vası- talar değil, harp yapmasını bilen- ler kazanırlar. Ve. her harp ken- di devrinin en yeni ve Üstün si- | lâhları ile yapılmış, daima — bir tarafın silâhı ve vasıtası öbür ta- | rafınkinden az veya zayıf olmuş- tur, Türk ordasu; tarih boyunca üs- | tün veya zayıf silâhli oluş devir- lerine nazaran, dalma harikalar yaratmaktan geri - kalmamıştır. Bunun en son misal ve örneği Bü- | yük Harp — ve İstiklâl savaşıdır. Büvük Harpte o devrin silâhlarına göre; biz zayıftık, Fakat bir Ça mokkale, bir Galiçya, bir. Koit amara destanı yaratmaktan bi biçbir makine, top, silâh kuvveti menedemedi, İstikltâl savaşı odun. dan mizrak, paladan kılıç yaptı- irmız kadar, en silâhsız devrimiz- | di ve bütün memleket işgal al- tında idi, Karşımızdakiler en mo- dern silâh ve vasıtaların sahipleri idiler. Her cephede bire bin mer- mi ile mükabele' ediyorlardı. Bu- ma rağmen; bizi hiçbir silâh üs- ünlüğü — ve ordu mevcudü — bir Gaziantep, bir Şark, İki İnönü, bir Sakarya ve en nihayet bir Dumlu- pınar yıldırım zafori yaratmaktı ahkoyamadı. Halbuki, bugünü- müzle o günümüz arasında mesa- fe, mekân, zaman ve kudret ölçü- lerine sığmıyacak derecede kuv- wetli bir ordumuz ve o nisbette ve kendi imkânlarımıza, kendi ted- birlerimize, kendi - harp usulleri- mize göre mebzul silâhımız var, Bunun içindir ki, berhangi şart altında ve herhangi bir cephe bo- yunda uğrayacağımız — tecavüzü mutlaka yencceğimize inanıyoruz ve milli vahdet, manevi üstünlük bakımından hiçbir milletin erişe- | miyeceği kudret ve kuvvette h- | hunuyoruz, Her Türk gibi. her mütecaviz fikir de inanmalıdır ki, Türkiyeye gelip çatacak her düşman, her tüz- ü şart altında dahi, mutlaka bu «vatanın harimi ismetinde. boğu- lur ve. bu memleketin toprakla- rında bir kere daha 1918-1920 fa- sılası tekerrüir edemez. © günü görenler, o günle boğu- şanlar ve İstiklâl z başa- yanlar için muhukkak ki, bugün bu bakmmdan da © günün acıları- ma tek vak'a halinde dahi olsa; yeni bir tekerrür misali verdirme- mek tedbirleri muhakkak ki, dai- a sırada ve gözönündedir. O fa- sıla içindeki görgülerimiz bir ke- te daha bu gibi vükıaların zuhu- vuna meydan vermemek ve mlli emniyetimizin, milli vahdetimizin, sıkışık ahvalde rahat, emin, kay- Kısız çalışmamızın temini için bi- xi kâfi teerübe; lüzum ve vaktinde alınacak tedbir şekil ve ölçüleri ile teçhiz etmiştir. ETEM İZZET BENİCE: çiNAR |T Eaebi, İlmi, İçtimet, Mecmua Pek Yakın- da Zengin Münderi- eatla 3 üncü nüshas: çıkıyor Bekleyiniz. | tından ge —SON TELGRAS Bir Casu Gizli Defteri Yazan: Franciş Machard — No. 12 Çeviren: İskender F. SERTELLİ Ana kablo bozuksa, hiç şüphesiz bütün numaralar birer birer bozulur Fakat buna imkân yoktu. Ben Amerika zabıtası bile tanımıyor- su, (Casus mektebi) talebelerini hükümet fevkalâde gizli tutuyor- du. Kaptanın kamarasında meşgul olurken, bir aralık başımı arkama çevirdim. Kapiten Tomas dışarıya Çıkıyordu. Sabırsızlıkla sordum: — Nereye gidiyorsunuz, döe - tum — Vakit gelmiş. haberim yok. | Vardiyaya. Nübet sırası benimdir. | — Dömek ki, ancak altı saat sonra sizi görebileceğim, öyle mi? Altı saatten önce döne- | O zamana kadar siz de şüp- | Winizi bitirir ve kamaramı | Tüzum var mı?. Kamaranızı yalnız bır: sunuz da. — Rica ederim, çok naziksiniz.. Ka hda iki kat çamaşırım ve bir kutu bisküvimden başka bir- | şey yoktur, Allaha ismarladık. — | Kapiten Tomas nöbete gitmişti. Yaram saat sanra işimi bitirdim. Kablo telini kamara kapısının al- | yordum. © ne?!. Bir ayak sesi., ve bir ök- | sürük. Bu ses kulağıma yabancı gel- ! medi, başımı çevirdim, Mister Vilyamşs (puro fabrikatö- rü) koridardan geçiyordu. Beni görünce, cali bir hayret eseri gös- terdi: — Vay, siz burada mı çalışıyor- sunuz, Mister Ceymis?, — Evet, diye başımı salladım, kaptanın elektrikleri bozulmuş da. Vilyems: «Vay, bura da mdı ça- hşiyorsunuz?, sözünü acaba, bu kamaranın kaptan Tomasa ait ol- duğunu bilerek mi — söylemişi Eğer böyle ise, bu bir büyük gaf- tı. Demek ki, o, kaptan Tomasın kamarasını pok çabuk öğrenmişti. Gülerek Hâve etti: Bu, pek eski bir vaptır değil. Fakat elektrik enstelâsyonu çok etkimiş. Benim kamaramdaki bo- zukleğu da siz t etmiştiniz. Şimdi de kaptanın kamarasında- Ki elektrikler bozulmuş, öyle mi? | ruldün — Evet, Bakalım biraz sonze daha kimlerin bozulacak? Ana küblo bozuksa, şüpne r bi yok ki, bütün numaralar bize rer bozülür, Bu işe benim ermez amma, ilkönce ana muayene etmek lüzımdiır. da bozuksa, geceyi karanlıkta ge- çireceğiz demektir. İşle bu çok fe na, çok feci bir ihtimal. Bence bğe tün kabloları derhal emniyet al- tına almalı ve (cankurlaran) si. mitlerini meydâna çıkarmalı, Kamarada bereket versin ki - şimi çabuk bitirmiştim. Kapıyı kapamak istedim. ©, haytetle sordu: — Kaptanın kamarasın: siz mi kilttliyorsunuz?. — Ne yapayım?. Açık bırakilar bilir mi?, — Bu noktayı kendisi -düşüne meliydi. Hem kamarasının bozuk elektriğini tamir ettiniz. Hem yo- Üstolik kama nahktarını da alıp kapi şinden mi koşacaksınız. — Söz verdim.. bunu yapmağa meoburtün, — Kaptan Mis (Eddy Greem) in ü etrafında tahkikat yapı- ı yormuş, doğru mu?, — Ferkında değilim, — Mister ci kaptanâ vereyim, Üst güvertede buluşuruz. — Hay bay beklerim. Anahtarı, kaplan köşküne çıka- rak Mister Tomasa kendi elimle teslim ettine. — Tamirat pek çabuk bitti, Mis> ter Ceymisi, — Benim için basit işler bunlar. Elverir ki, tekrar bozulmasın. — Bana söylemeyi vüdettiğiniz ipucundan hâlâ bahsetmiyecek misiniz? — Vakti var demiştim. Acele etmeyiniz!, — Bu akşam sizinle beraber ye- mek yemek istiyorum. Kabil mi? — Hay hay. — Fakat, biz kaptânlar ayrı ve- mek yeriz, müşterilerin aras'na karışmayız.. Bizim yemek salon! '1na geleceksiniz. HARP VAZİYETİ (X imet Sallifeden Devam) Akdeniz cephesi de tüli bir cep- hedir. İngiltere bu bölgede mağ) lüp edilse de sulha iebar edilemez. Misir ve Süveyş kanalından son- ra da derinlik fazladır. İngiltere Hint denizine kadar müdafaaya devam eder ve Ümitburnu yolunu kullanır. Bu cephenin de üç mü- | him moktası vardır: Cebelüttarık, Malta, Süveyş. Bu noktalar İngil- terenin elindedir. Almanya bahar safhasında yaptığı harekât ile İ- talya ve Balkanlar üzerinden Ak- denize inmiş, Alfrikaya atlamış, fakat l Akdeniz havza- sından çıkaramamıştır. » Üçüncü cephe olan Atlas deni- olan Atlas denzinde kürlı taraf İngilteredir. Kaybeden Almanya- dır. İngiltere aç ve malzemesiz kalmamıştır. Bilâkis ticaret file- ları ada ile Amerika ve müstem- lekeler arasında himayeli seterle- €r devam etmiş; anavatan ordusu ikmal ve takviyey edilmiştir. Almanyanın ilkbahar devresin- deki kazançları başka şeylerdir. Bunun kısaca ifadesi şadur: Bul- garistan, Yugoslavya ve Yunanis- tanın hayat sahası içine almamış bu netice, iktisadi bakımdan Al- manya için zararlıdır ve bu zarar kendisini göslermiştir. Eğer bahar safhasında iki tara- fın zarar ve kârlarımı mukayese edersek, bu mukayese İngiltere- kayı kazammış, tâli cephede kuvvetlerle Alman ordularını meş Zul etmiş; İtolyanın Afırka İmpa- rutorluğuna nihayet vermişlir. Bazı muharrirler, Almanyanın Sovyetler Birliğine de taaruz ede- ceğini İleri sürüyorlar; İngiltere ve Amerikadan sonra Sovyet Rus- yayı da karşılarında görmek Al- manya için hiç de hayırlı birşey değildir. Böyle birşey İngiltere ve Amerika mağlüp edildikten leceğine inanabilir mi?, Ben bunu zannetmiyorum, —H KANADA'DA İstanbul Asliye Birinci Hukuk — Hâs Ktmliğinden: — M0/57 “Hakkı Sözer taratından Sirkecide Meşratiyet Otelini ikametgöh: — dalmi ittinaz etlği bildirilen tayyare yüzbü- gılarından Salih aleyhine ikame — chus nan alacak davasının muhakemesi ge rasmda; Müddeaaleyh Salik — davacie dan — mühtelif tarihlerde 300 Jira bi ve 295 Tira dz bir ki cem'an 598 Vira ödünç para almadığına dalr davacı tarafından yemin teklif ve tevcih ba bapta tastir Sâflecek yemin davetiyesinin 04 Hlk nen teblitine ve muhakmenin 2/6/041 Pararlesi #at 14 de tilikine karar verildiği tebliğ makamına kaim olmak. Üzere ilân olmur,