23 Mayıs 1935 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 17

23 Mayıs 1935 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 17

S 73.5.035 — istanbul 4 üncü icra Memurluğundan: Emniyet Sandığı Namına birinci derecede ipotekli olup yeminli üç ehli Vukuf tarafından tamamına 3055 lira kıymet takdir edi- len Üsküdarda — Kısıklıda eski Akmazbağlar Yeni Çıkmaz Rasımpaşa sokağında eski Ve yeni 11 No. lu köşkün tamamı açık arttırmaya vazedilmiş olduğundan 24-6-935 tarihi- he müsadif pazartesi günü saat 14 ten 16 ya kadar daire- de birinci arttırması icra edilecektir. Arttırma bedeli kıy- Meti muhammenenin yüzde 75 ni bulduğu takdirde müş- terisi üzerinde bırakrlacaktır. Aksi takdirde en son arttı- Tanm taahhüdü bakı kalmak üzere arttırma 15 gün müd- detle temdit edilerek 9-7-935 tarihine müsadif salı günü Sâat 14 ten 16 ya kadar keza dairemizde yapılacak ikinci açık arttırmasında arttırma bedeli kıymeti muhammene- Din yüzde 75 ni bulmadığı takdirde satış 2280 No.lu ka- hun ahkâmına tevfikan geri bırakılır. Satış peşindir. Art- t"m:ıya iştirak etmek isteyenlerin kıymeti muhamme: henin yüzde 7,5 nispetinde pey akçesi veya milli bir ankanın teminat mektubunu hamil bulunmaları lâzım- ©r, Hakları Tapu sicilli ile sabit olmıyan ipotekli ala- Caklarda diğer alâkadaranın ve irtifak hakkı sahiplerinin 4 haklarını ve hususile faiz ve — masarife dair olan id- Galarını evrakı müspiteleri ile birlikte — ilân tarihinden itibaren nihayet 20 gün zarfında birlikte dairemize bil- dlfmeleri lâzımdır. Aksi takdirde hakları Tapu sicilli ile Sabit olmryanlar satış bedelinin paylaşmasından hariç rlar .Müterakim vergi, tenviriye, tanzifiyeden mü- tevellit Belediye rusumu ve Vakıf icaresi bedeli müzaye- leden tenzil olunur. Daha fazla malümat almak isteyen- ı" 10-6-935 tarihinden itibaren herkesin görebilmesi İçin dairede açık bulundurulacak — arttırma şartnan'esi ile 934 . 3054 No.lu dosyaya müracaatla mezkür dos- Yada mevcut vesaiki görebilecekleri ilân olunur. (2834) İSTANBUL TRAMVAY ŞİRKETİ GİDİŞ - GELİŞ PROGRAMI 1935 yılının 1 Mayısdan sonra KALKIŞ Ara İlk — Son Na Sinir Kalkış Varış 10 Şişli - Tünel Sişliden - 'Tünele Tünelden - . Sişliya v 11 Şişli - Beyazit Sişliden - Beyarita ız geee e Beyazittan - Şişliye 26' 12 Harbiye - Fatih Harbiyeden - Fatihe sr A Fatihten - Harbiyeye g' 12 A Harbiye . Aksaray ( Harbiyeden - Aksaraya — wi gea OERÇ Aksaraydan - Harbiyeye — 268" Taksim - Sirkeci Taksimden - Sirkeciye S 'x X ” S Birkeciden - Taksime “G Maçka - Beyazit Maçkadan — Beyazittan Beyazita Maçkaya 16 Şişliden - Eminönüne A Maçka - Eminönü Maçkadan - Eminönüne Eminönünden - Maçkaya İ7 Şişli - Sirkeci Sişliden - Sirkeciye — Sirkeciden - Şişliye ı Mecidiyeköy - Eminönüne '? A Mecidiyeköy-E.önü Eminönünden- Mecidiyek. gaa l Mecidiyeköyünden-Eminö, Eminönündea-Mecidiyek. Kurtuluştan - Beyazita Beyazttan - Kurtuluşa Şişliden - Eminönüne Kurtuluştan Eminönüne Eminönünden - Kurtuluşa Beşiktaştan - Bebeğe Beşiktaştan — Eminonüne Bebekten-Eminanüne Binindodaden Bebeğe Bebekten - Beşiktaşa 19 Kurtuluş - Beyazit İYA Kurtuluş-Eminönü 22 Bebok - Eminönü Ortaköyden Aksaraya Aksaraydan-Ortaköye 2 Ortaköy - Aksaray 34 Beşiktaş - Fatih Beşiktaştan Fatihe Fatihten-Besiktaşa Aksaraydan- Topkapıya Topkapıdan-Sirkeciye Sirkeciden-Torkapıya Topkapıdan Aksaraya Aksnraydan- Yedikuleye Yedikuleden-Sirkeciye Sirkecider- Yedikuleye Yedikuleden-Aksaraya Akanraydan-Edirnekapıya Edirnekaprdan-Sirkeciye Sirkeciden Edirnekapıya Edirnekapıdan-Aksaraya Usküdar Tapu idaresinden: qî.uxküdarda Atik Valde mahallesinde Musalla namı hi erCamii Şerif sokağında Atik Valide dergâhı şey- © Meşruta vakliye ile tasarruf edildiğinden vakfı na- bi; * tapuya bağlanması evkaf müdürlüğünden isteniler Ve “in tapuda kaydı olmadığından 1515 No. lu kanun İZamnamesi ahkâmına tevfikan 2-6-935 günü saat ıh'n Mahalline tapu memuru ve mühendis gönderilece- RN:.F yerde tasarrufla alâkadar olanların bu baptaki vesaikleriyle birlikte Üsküdarda Doğancılarda Ta- .li,ıdedireline veyahut sözü geçen gün ve — saatte mahal- tapu memuruna müracaat eylemeleri ilân olunur. - (2829) | Yedi kişilik bir aile gru- TAN Devlet Demiryollarının yazlık ten- zilâtlı yolcu tarifeleri 1-6-935 tari- hinden itibaren tatbik edilecektir: DEVLET DEMİRYOLLARI VE LİMANLARI UMUMİ MÜDÜRLÜĞÜNDEN : Muallim ve Talebelere Umumi tedrisat dereceleri dahilinde bulunan resmi veya Maarif İdarelerince musaddak Hususi bilümum mektep ve üniversitelerin. muallim, prof'esör, asistan. mürebbi, muavin ve müdürlerine Mayıs başından Birin- ci teşrin sonuna kadar ve bu mekteplerin talebeleriyle ecnebi memleketlerdeki aynı mekteplerin talebelerine her zaman umumi tarife ile uzak mesafelere mahsus tenzilli D.D./71 numaralı tarife üzerinden her seyya- hatte yüzde 50 tenzilât yapılacaktır. Bu tenzilâttan isti- fade etmek isteyenlerin, mensup oldukları mektep veya Üniversitelerden veya Maarif Vekâletinden ve müdür- lüklerinden muallim kısmında olanların seyyahat edilen takvim senesi içinde tanzim edilmiş bir hüviyet varaka- sını ve talebelerinde kezaen çokaltı. ay evvel tanzim edilmiş fotoğraflı bir vesikayı hamil bulunmaları ve bilet alırken ve yolda biletler kontrol edilirken Demiryol me- murlarına göstermeleri lâzımdır. Mekteplerini bitiren talebeler de, talebe iken aldıkları vesikaların muteber olduğu müddet içinde bu tenzilâttan istifade ederler. Umuma Mahsus Gidiş - Dönüş tarifesi Tenzilâtlı Gidiş - Dönüş tarifesinin yeni tatbik şart- ları şöyledir. Gidiş - Dönüş biletlerinin mer'iyet müd- detleri, seyahate başlanacağı günden itibaren müteakip ayın aynı tarihli gününün sonu olari gece yarısına kadar- dır. Yolcular Seyahate başlıyacakları günü kendileri tayin edecekler ve bunu, biletlerin üzerine yazdıracak- lardır. Yolcular seyahate başlamadan evvel tarifenin me- T'iyet müddeti dahilindeolmak şartiyle, istetdikleri günde biletlerini alabilirler. Biletin, bir aylık mer'iyet müddeti bitmeden evvel gidiş -dönüş ücretinin yüzde yirmisi verilmek şartiyle bu biletler ilk müddetin bittiği günden itibaren mütcakip ayın aynı tarihli günün sonu olan gece yarısına kadar temdit edilebilir. Bu tarife Ey- lül 935 sonuna kadar uzatılmıştır. Aile Biletleri En çok sekiz kişilik gruplar halinde ve gidiş-dönüş şartiyle her hangi iki istasyon arasında 1 Haziran 935 tarihinden Eylül 935 sonuna kadar seyahat edecek aile- lere, Samsun - Sivas mıntakasında yüzde 60 ve Alaşehir- İzmir - Bandırma mıntakalarında yüzde 50 tenzilâtlı olan biletlerle diğer mmtakalarda katedilecek mesâfeye göre muhtelif nisbetlerde tenzilâtlı olan biletlerin ücret- lerinden ayrıca ve grubu teşkil eden yolcuların birisinden tam ve diğerlerinden 9p 20 ücret alınmak suretiyle ten- zilât yapılacaktır, Bu tarifeye göre Haydarpaşa - Ankara arasında seyahat edecek ailelerden gidiş-dönüş ücreti olarak : I Mevki II Mevki III Mevki Beş kişilik bir aile gru- bundan Sekiz kişilik bir aile gru- 12420 bundan Kuruş alınır, Samsun - Ankara mesa'esinde: Dört kişilik bir aile gru- 10125 7345 4648 bundan 9306 6735 4282 8989 5716 13921 — 10099 6391 bundan Adana - Konya mesafesinde: Üç kişilik bir aile Brü- 4618 3342 2124 bundan F Altı kişilik bir aile gru- bundan kuruş alınır. Diğer münasebetlerde de ücretler bu derece ucuzdur. İstanbulda köprü gişemizden ve diğer mahal- lerde istasyonlarımızdan daha ziyade tafsilât alınabilir. Bu tenzilâtın şartları Aile Grubuna girebilecek akrabalar şunlardır: “Karr, Koca ve bunların çocukları, ana ve babaları, büyük ana ve büyük babaları, torunları, kardeşleri, “Üçten - beşe kadar her grup için bir ve daha fazla kişilik her grup için de iki kadın veyahut on beş yaşını doldurmuş - olan er- kek,, evlâtlık, hizmetçi, mürebbi, sütnine,, akrabalık şartı olmaksızın gruba girebilir., Grup halinde seyahat edecek ailelere, fotoğraflı aile biletleri verilecektir. Bunun için gruba girecek aile efra- dının birer vesika fotograflarının gişelere verilmesi lâ- zımdır. Vazih olmak şartiyle grup halinde cıkarılmış kü- çük kıt'adaki fotograflar da kabul olunabilir. Verilecek aı.le biletlerinin dönüş kısımlarının mer'iyet müddetleri, biletler üzerinde yazdırılacak seyahat gününden başla- mak ve bunu takip eden ikinci ayın aynı tarihli gününün sonu o!şn gece yarısında bitmek üzere iki aydır. Bu bilet- ler, bu iki aylık müddet içinde müracaat edilmek ve gi iş için verilmiş olan ücret yekünunun yüzde yirmisi tediye edilmek şartlariyle evvelki müddetin bitti- ği andan başlamak üzere bir ay daha temdit edilebilir. 6596 4773 3033 Sermayesi : 100,000 Türk Lirası Merkezi : ANKARA — Şubesi : İSKENDERİYE TÜRKİYE İŞ BANKASI tarafından tesis edilmiştir. İTHALAT, İHRACAT, KOMİSYON VE EMANET İŞLERİ YAPMAKTADIR. İSKENDERİYE'de satılmak üzere emaneten mal gönde- renler, heşabımıza, TÜRKİYE İŞ BANKASI şubelerinden avans alabilirler. En iyi fiyatla, en az masraf ve komisyonla emin bir surette iş görmek istiyenlerin MISIR İŞ LİMİTED'i tercih etme- leri kendi menfaatleri icabıdır, Telgraf adresi MISIRİŞ — İskenderiye —- - 3226 &e Hayat Sigortalarında Değerli Bir Yenilik Bundan böyle, en büyük felâket olan ölüm ve malüliyetin acılarından çoluğunuzu, çocuğunuzu, kendinizi ve yakinlerinizi: Malüliyeti de Temin Eden Senelik Te- mettülü Tam Muhtelit Sigorta ile koruyabilirsiniz.. Bu sigortayı memleketimizde yegâne tatbik eden : ANADOLU ANONIM Türk Sigorta Şirketi yaptığı bu yeni nevi ile hayat sigortalarında mühim bir inkılâp yapmıştır, Çünki bu sigorta ile : Ölüm ve malüliyet temin olunur — her sone nakdi temettü verilir — vefat halinde mücmmen meblâğ derhal ödenir — mukavelenamenin hita. mında sigortalı bayatta bulunursa ve malüliyete” uğramamış — ise mücm- men meblâğ 95 10 fazlasiyle tediye olunur — muvakkat ve daimi malüliyet müddetince Ücret alınmaz — dzimi malüliyet halinde müemmen meblâğın b 10 u senelik irat olarak verilir ve vefatta ve ya mukavelenamenin hita- mında mücmmen meblâğ yene tamamen ödenir. * Diğerlerinden çok üstün faideleri olan bu sigortanızı yaptırmak üzere şu adreslere müracaat ediniz : Anadolu Sigorta Şirketi Muamelât merkezi : İstanbul, 4 üncü Vakıf han. Telef.: 20531. Umumi acentalığı : Galata, Ünyon han. Telefon: 44888. 3371 Akay işletmesi müdürlüğünden: Büyükada iskelesinde kâin 1, 2, 4, 5,6,8,9,11 nu- maralı dükkânlara 19 ay müddetle gerek ayrı ayrı ve ge- rek toptan kira için verilen fiatlar haddi lâyıkında gös“ rülmediğinden ihâle müddetleri 27 Mayıs 935 pazartesi gününe uzatılmıştır. İsteklilerin güvenme paralariyle ya- zılı günde saat 15 de şefler encümenine gelmeleri. (2798) EMLAK VE EYTAM BANKASI ILANLARI [ 25-5-1935 tarihli cumartesi gününden itibaren gişele- rimiz saat 9,30 dan 15 şe kadar devamlı olarak açık bu- lundurulacakdır. (125) (2853) Veyahut bu şartlar dahilinde biletler bidayeten tenidit ettirilmiş olarak ta alınabilir. Bu müddetler içinde seya- hat için kullanılmayan dönüş biletleri üzerinde hiç bir hak ve mutalebe kabul edilmez. — Dönüş seyahatine baş- landıktan sonra mer'iyet müddetleri biten dönüş bilet- leriyle yolda mecburi aktarma sebeplerinden başba bir sebeple tevakuf edilmemek şartiyle biletin muteber oldu- îâ".ı istasyona kadar ücret verilmeksizin seyahat edilebi- ır. Aile biletleriyle seyahat edenler hem gidişte ve hem de dönüşte katedilen mesafenin her 500 — kilometre ve kes- rıne mukabil bir istasyon olmak üzere müteaddit ista- siyonlarda biletlerinin mer'iyet müddetleri içinde olmak şartiyle istedikleri kadar tevakkuf edebilir. Yolcular, fazla katedilecek mesafeler için umumi tarife üzerinden ücret farkı vermek şartiyle yol değiştirilebilir. Bir aile biletinde yazılı olan yolcuların aynı sınu'a, ayru katarda ve mümkün olduğu kadar da aynı kompar- tımanıla seyahat etmeleri ve aynı istasyonlardan hureke$ ve aynı istasyonlara muvasalât eylemeleri şarttır. Bu şartlar dahilinde seyahat etmiyen aile efradı bu biletle-1e seyahat haklarını kaybederler. Bir aile biletine dahil olan yolculardan yalnız bir kişi, grubun azimet seyahatinden sonra ve yalnız aile biletin- Ge yazılı gidiş - dönüş istasyonları arasında olmak şar- tiyle, mer'i tarifelere göre, yarım ücretle müteaddit se- yahatler yapabilirler. (2813) ai dadka ha eeei eee ÜÜMĞĞÜİĞÜüÜ ll a