24 Mayıs 1935 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 17

24 Mayıs 1935 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 17

17 K adır. Bayanlar Sizinle Dertleşelim! Iyi Bakılmış, Kepeksiz Bir Baş, Ko- kusunu Kaybetmemiş Bir Çiçek Demetine Benzer Mayıstayız. Havalar biraz se Tin. Fakat yarın sıcakların bir - den bire bastırmıyacağını kim temin edebilir? Ve sizin geceleri Çıplak aya! sandal yahud ör- Me iskarpin giyerek kırmızıya boyalı tirnaklarınızı göstermek isteyeceğiniz günlerin uzak ol- Madığı muhakkak! Biraz darıla Caksınız ama kusura bakmayın acaba yüzde kaç bayan ayağını sıkılmadan, — utanmadan teşhir etmek cesaretini kendinde bulu- Yor? Eğer bu tahmin yüzde biri Beçerse bunu fazla bir cesarete Yüklemeliyiz. Çünkü ayak par - Maklarının hepsi birden güzel kadın hakikate ender denecek kadar azdır. Birçok bayanların iki üç par - Mağı, düzgün, mevzun, kusur - suz olduğu halde, diğer ikisi bo- Zuk, biraz eğri, hafif çarpıktır. Fakat buna rağmen siz gene san dallarınızı giyip kırmızıya boya h tırnaklarınızı göstermek isti- Yorsanız, sizi hoş görmemek kabil mi? Ayak parmakları bir kere şeklini kaybetti mi, bunları tslah dığına ve sizin de muhakkak su- Tette parmaklarmızı göstermek istediğinize göre bu işte size ye- gâne tavsiyemiz çok ince, örüm cek ağı gibi çoraplardan giyme- hizdir. Bunlar — biraz pahalıdır. Fakat ne çare?. Güzel görün - mek, renkli tırnakları teşhir et- Nâtrv'- icin ayakları düzeltemeyin- * ufak tefek kusurları örtmek Zere çok ince çorap gi Varter Hiç sak!amıy'm bayanlar! ""_'"z gündüzleri yüzü- Üzle uğraşmanız kâfi gelmez Bayanlar. etmenin mümkün olmadı- | Ne kadar yalvarsanız kocaları « nız sizin geceleri başınızı bağla- yarak yatmanıza müsaade et- mek istemezler. Bu gece takke- leri hem sizi rahatsız eder. Hem de çirkin gösterir. Fakat diğer taraftan da saçınızın bozulma « sını istemezsiniz. Şu halde ne yapmalı; neye baş vurmalı? Bize sorarsanız bu işte ilk mü lâhaza kocanızın sizin hakkınız daki güzel hayallerini bozmama ğa gayret etmektir, Hele ondü- le saçlı birçok bebeklerin onu sizden çalmak imkânlarını ha - zırlamak için geceli gündüzlü tuzak " kurduklarını di ecek olursanız ne demek istediğimizi daha iyi anlarsınız. Saçınız geceleri bozulsa bile erkeği bin bir bağla bağlayan bu cazip, yumuşak demeti onun gözünden; yüzünden ayırma « yın! Fakat yatmadan evvel sıkıca, tertemiz fırçalamak, parlatmak; bunu sabahları kalkınca tekrar- lamak, hiç şüphe etmeyin ki ha rikalar doğurur. İyi bakılmış, kepeksiz bir baş, kokusunu kay- betmemiş bir çiçek demetine benzer. Yalnız saçınız değil, vücudü- nüz de fırcalanmağa mühtaçtır. Belki saç fırçası gibi katı bir fır ça değil, fakat herhalde kanı ha rekete geçirmek, teni yeni bir faaliyete sevketmek için sıkı bir friksiyon çok lüzumludur. Bir - çoklarınızın, eller, tırnaklar, Teniz için yapmıyaca; şey ol ve ediniz. madığı halde, vücud sa - dece yıkanmakla bıraktığınıza eminim, Halbuki vücudünüzün firik a ihti: nun için bilhassa uykudan kınca banyodan sonra vücudü sıkıca friksiyon yapmayrı kat'i - yen ihmal etmeyin. Size söyliye cek daha birçok şeyler var, sev- gili bayanlar! Fakat hepsini bir den söylersek sizinle tekrar ko- nuşmak fırsatınt kaybetmekten korktuğumuz için bugün gene size orovar diyoruz, Rafadan yumurta Taze yumurtayı soğuk suda yıkadıktan sonra kaynar suyun içine atarak üç dakika bırakmız, Sonra çıkarıp siliniz ve yumur- taya mahsus ayaklı fincanlara koyarak sofraya getiriniz. Yu- murta taze olursa kabuğu gayet beyaz olur, Eğer kirli olrsa be - yazlatmak için tuz ve limon ile uğunuz, e Omlet Altı yumurtayı kırmız, içine biraz tuz, biber, bir kaşık tere - yağı, bir fincan süt koyarak bir kapta çalkayınız. Sonra ayrıca || bir tava içinde, kızgın ateş üs - tünde kâfi mikdarda yağı yakı- nız, Çalkanmış yumurtayı bu kabın çine dökerek pişinceye kadar bırakınız, Tavayı bir ta - bağım içine çeviriniz, o Salçalı böbrekli Yumurta Altı böbreği ortalarından iki- ye böldükten sonra, tereyağiyle tavada pişirip bir tabağa koyu - nuz, Ayrıca bir sahanda da yu- murtayı pişiriniz. Tavadan bi - rer birer çıkarıp böbreklerin üs- tüne koyunuz. Biraz da salça ilâ * YEMEKLERİ Pi 9 1 — Güvercin Maisl ve Kestane rengin- de ipekden mamül öğleden sonra g'yi- len bir elbise mode- li, blüz arzu edilen bir yelek şeklinde- dir. Etekliğin gen'ş- liği kloşun çizgğileri- le elde edilmektedir. (17 büyüklüğü iç n) 94 santimetre enin- ŞİREBİLİRSİNİZ | Salçalı yumurta Ekmeği yuvarlak kıt'ada in - ce ince kesiniz. Bu ekmekleri te reyağında kızartıp bir tabak içi- ne diziniz. Ortalarında yapılan çukura yumurtaları kırınız. Burn dan sonra pişmiş sığır dili, man tar, kıyılmış maydanoz, bir mik dar limon suyu ve tereyağı ile ka rıştırarak bir salça yapınız, yü- | murtaların üzerine döktükten sonra fırına veriniz, e D | | Öksürüğe karşı | Öksürük hiç şüphesiz ki vü « cut sıhhatinin bozukluğunu gös teren bir alâmettir. Fakat tütün dumanı, vapur dumanı, bazı i - lâçları koklamak, su içerken ve ya konüşürken suyun veyahud tükrüğün bir mikdarının hançe reye geçmesi öksürüğe sebeb ©- labilir. Fakat bu öksürük hasta- lik ârazından sayılamaz. Öksürüğü müteakıp hastalı - | gin devresine göre az veya çok mikdarda muhtelif renklerde balgam denilen lüzucetli bir madde dahi çıkar, Bazı sinir hastalıklarında ök- sürük ekseriya nöbetle gelir ki .A M ——— —— 23 -5.935 ——— 'OLGUN BAYANLAR iÇiN YAZ MODASI de 3,85 metre ipek ye- tişir, 2 — Bilhaasa az iri Ba- yanlar içi Redingot şekli daha eiverişlidir. Açık eşil renkte ve çizgili fpıkhn bir 7/8 uzunlu- unda Redingot, aynı nmaştan bir etekliğin üzerinde - açılmaktadır. Yaka beyaz kreptendir,. (l No.to büyüklük için) 94 santimetre eninde 4/85 metre kumaş yetişir. buna da asabi öksürük derler, Boğaz hastalıklarında öksü - Tük pek şiddetli ve sert olur. Ök sürük — başladı mr, ekseriya ıihlamur veya hatmi çiçeği men- kuunu yatarken sıicak sıcak iç - mek fena bir âdet değildir. Küçük çocuklarda öksi ü geçirmek için eczaneden iyotlu pamuk almalı ve bunu çocuğun arkasına koymalıdır. Hafif bir pembelik görüldükten sonra pa- muğu kaldırmalıdır. Dahilen kullanmak üzere bazı tertipler de vardır. Meselâ: Menekşe şurubu 30 gram, erol şurubu 20 gram,Tolu şurubu 50 gram, taflan suyu 3 gram, Başka bir tertib: Poligala şu- rubu 20 gram,altın kökü şurubu 10 gram,katran suyu şurubu 10 gram, kodein şurubu 5 gram. Yarım saatte bir kahve kaşı- ği ile içilir, Daha iyisi evde ıhlamur ve hatmi çiçeği kaynatılarak, bu tertiplerden birini de ilâve ede- rek içmektir. Ihlamur ve hatmi menkuv 250 gram, Tolu şurubu 25 gram Poligala 25 gram, benzvat dö sud 1,20 santigram, katran su- yu 15 gram, tafları suyu 2 gram Bu tertip büyükler içindir. Eczanclerde yaptırılır. İki saat- te bir fincan içilir. 3 —Lâcivert renkde beyaz desenli ipek krepten öğleden sonr agiyilen bir elbise modeli, Bu el- bisede ön cepheye konulan beyaz parça yelek şek- linde kemere kadar uzzmaktadır. Geniş 3'4 uzun u- ğundaki Roğlan kol ve omuz başında yapılan garni- tür yeni bir moda şekli arzetmektedr. ( Ill üncü büyüklük için) 94 santimetre ende 4 metre kumaş lâzımdır. 4- Çok zayıf olmıyan Bayanlara Kimono b'üzü & jırlu öğleden sonra elbisesi modeli. Etek iğin gen ş iği öndeki dikiş er'e temin edilmektedir. Kumaş kahve rengği ipek krepten ve yahut yünle karışık bir kumaş- tandır. (7 incı büyükiük iç n) 94 santimetre eninde 4/10 metre kumaş lâzımdır. 5 — Gri mavi yünden ve yahut ipek krepten bir el- bise. ön göğüs parçası koyu mavi renkle ve beyaz benekli Taftadandır ve kemerin altından sivri uçlu bir şekilde geçmektedir. (Ill No. lu büyüklük için ) 130 santimetre eninde 2/40 metre kumaş lâzımdır. Bir tahta masayı bu biçimde yaptırtıp beyaza bo- yarsanız za- rif bir eşya sahibi olur- sunuz.