5 Haziran 1935 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

5 Haziran 1935 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

e a Na : 44 Jan Jüstinyani! Size Limni adasının prensliğini veriyorum! Bu size lâyık bir mükâfat değildir ama.. Aziz misafirim bir Yanmda iki yelkenlinin tay- falarından başka tam beş yüz asker vardı; (1) ki hepsi gayet sağlam zırlılar giymişlerdi ve bir kısmı ok atmakta pek ma « hir olan bu askerlerin kara harp lerinde bir çok tecrübeler geçir miş oldukları gözlerini daldan, budaktan sakınmadıkları söyle- niyordu. imparator, bilhassa, Jüstin- yaninin gemilerini pek beğen- mişti. Bunlardan biri iki bin üç yüz tonilâto çekiyordu ki o za- mana göre bu, başlı başma bir donanma demekti. Sekiz yüz tonilâtoluk küçük bir (Okadirga olan ikinci gemi ise süratile iyi Kiye bir yardımcı olabilir - 1. Kardinal İzidor ile patrik Gr- reguvar hemen Ayasofyaya koş tular. Ruhani bir âyin yaparak Jâstinyaninin gelişini, kilisele - rin birleşmesinden doğan ilk hayırlı netice olarak göstermek istediler, İmparator ise gayet pârlak ve debdebeli bir merasim le Cineviz sergerdesini Vilâhe- mede kabul etti. Jan Jüstinyani kiliseye de, saraya da zırlımı giyerek ve bü- yük kılıcmı sol koltuğu altında taşıyarak gitmişti. Ayasofyada- ki âyini imparatorlara mahsus olan yerden dinlemiş ve erkânı harbiyesile beraber < kiliseden çıktığı zaman halk kendisini al- kışlamış, her taraftan; — Yaşa: Yaşaaa! Sesleri yükselmişti, Küçük çocuklar ve geriç kız- lar Ceneviz zabitlerini bir çiçek yağmuruna tutmuşlardı. Saray ahırlarından gönderilen atlara bindikleri zaman imparatorlu - gun armasını taşıyan ipekli bay raklarla süslü uzun borular ça - lan on beş genç atlı önde gide rek çılgın bir neşe içinde kay - maşan halkin arasında kafileye yol açmışlardı. Ve bütün geçtikleri yerlerde kadın, erkek, genç ihtiyar her Bizanslı ağzı durmadan dinlen- meden bağırmıştı: — Yaşa! Yaşşaaa! Kostantin Dıragazes ise ya- ya olarak sarayın dış duvarla - gün gelecek ki... A SI a Sg *Nzimeddin NAZİF “ Alensiyo Diyedo Venediklileri gemisinde toplamıştı. l rından epey uzaklarda bu alayı | | önlemiş ve derhal atından in - miş olan Cenevizliyi okucakla- | muştı. İ O gece Vilâhernede büyük bir ziyafet verilmişti. Buna Bi- zansın bütün ileri gelenleri, Ve- nedik sefiri, Venedikli tüccarlar be bütün Venedik gemilerinin zabitleri davet edilmişlerdi. imparator, Jüstinyaniyi sağı | na almış ve o güne kadar Bi- zans imparatoriçelerine mahsus olan ve kendisi bekâr olduğu i- çin bittâbi kullanılamıyan çifte altın kartallı büyük bir koltuğa İ oturtmuştu. Bununla göster - * Gabriyel Tirevizan yola gelmiyordu ,, mek istemişti ki Bizans; tehi xe karşısında yardım gördüğü kah ramanları, yarın tehlike geçtik- ten sonra unutmak niyetinde değildir. (2) Ve ziyafetin deva- mınca hep Jüstinyani ile kouş- muş, ona kendi bardağile şarap içirtmişti. o “Bir kaç gün sonra (3) Haliç teki Ceneviz gemileri de impa- ratorun teveccühünden hissele- rini almışlardı. Kostantin Gran dük Notarası ve patrik Giregu- varı yanma alarak debdebeli bir alayla Haliç kıyısma inmiş ve Jüstinyani elinden tutarak ami ral gemisine çıkmak için yardım etmek isteyince, arkasındakile- rc bakarak: — Bizanslılar! Diye bağırmış... Sonra bir ha tayı tashih etmek istiyormuş gi bi bir tavır takmarak bir kaç sa- niye kadar duraklamış ve: — Hıristiyanlar! « diye de vam etmişti - Hıristiyanlar! Ce- nevizin büyük cengâveri Jan Jüstinyaniyi beraberinde getir- diği harp kuvvetlerine Protos - | trator ilân ediyorum. İ Her biri onun terbiyesile ye- | tiştikleri ve büyük kıymetlerini ona borçlu oldukları için mut » | laka onun birer benzeri haline | girmiş bulunan Cenevizli as - | kerlere ondan başkasının ku- manda vermesini doğru bula - mam. İstiyorum ki büyük harp adamı Jüstinyani Teodos sur- larmda kendisine teslim edece Zimiz harp mevzilerine adamla- rile beraber yerleşsin ve bu bı baht Kostantıniyenin surları ö- zerinden, her gün gelmesini bek lediğimiz Edirne sultanının aş- kerlerine, Koca Türkün kuman dası altında bize saldıracak o - lanlara kılcın ve erkekliğin kud retini göstersin! (Arkası var) (1) Bunlara askerden ziyade kor- san demek doğru olur. (2) Françes'den rivayet... (3) Barbaro'dan madı” eldir. Yeni başlıyanlar için: 44 me Şlem deklarasyon Şlem deklare etmek kontrakt biricin en güzel veen önemli (ehemmiyetli) tarafıdır. Sebebi şudur ki: Plafon biriçte Şlem yapıldığı zaman küçük olsun, büyük olsun, zonda bulunulsun, bulunulmasın, 100 ve 200 gibi muayyen sayılar yazılır.Halbu- ki kontrakt biricte,Şlem deklâre edilmeden Şlem yapmanın he- men heme hiç bir kıymeti yok tur.Yani kontrakt biriçte Şlemin mükâfatını almak için şlem dek İare etmek lâzımdır. Bundan başka vülnerabi iken deklare €- dilmiş şlemi yapmak, büyük sa yı temin eder. Şlem deklare etmek, iki ar - kadaşın, ellerindeki onör löve- lerini ve kâğıtların iki ele dağıl- ması şekillerini tam olarak ta- yin etmelerine bağlıdır. Bu da ustalık, deneç (tecrübe), bügi, kavrayış ister, İki elde yedi, yedi buçuk o- nör lövesi, bazan renk- lerin çok müsait da ğılma şekillerine göre de hattâ altı buçuk onör lövesi ile küçük şlem yapmak muhtemeldir. Bü- yük şleme gelince, iki elde sekiz onör lövesi ister. Bir renkten şlem yapmak, sanzatudan şlem yapmaktan kolaydır. Çünkü koz larm yardımile bazı kâğıtlar sağlamlaştırılır, bazı renkler de kesilir. Bunun için şlem dekla- rasyonlarında ekseriya bir ren- gi tercih etmelidir. Bununla be- raber, dam ve iki ufak asgari bir koz yardımile tutulan renk - lerden şleme gitmekten kaçın - malıdır. Şleme gidilmek mümkün' ol. duğunu gösteren deklarasyon « lar “zorlama,, deklarasyonları - dır. Bir misal gösterelim: Arkadaşınız başlangıçta iki löve birden deklare etti: bu, zor lama deklarasyonu olarak ka- bul edilirse, beş bu- çuk onör Ölvesi göste rir. Siz bu iki İövelik deklaras- yonu hemen başka bir renge çe- virdiniz: bu üç buçuk onör lö - vesi demektir. Arkadaşınız he- men çevirdiğiniz rengi tuttu: Bu da çok kuvvetli bir eli ve oy nanacak ilk kâğıdm alınabilece- ğini gösterir. Şu halde iki arka" daştaki böyle bir kâğıtla şlem yapmak kabildir. Şleme gitme tarzlarını bun - dan sonraki bir iki yazıda gös- tererek deklarasyon bahsini bi- tireceğiz. Bilenler için yi) “1.37 Şasa |.117 vı “01585 *01751 “453 Kâğıdı (S) vermiştir. (S) iki kör, (N) üç kör, (S) dört kör söylemiştir. (O) oyuna trefl damile baş- lamıştır. (S) trefl damın asile alır Ne tarzda koz oynaması l& iw geldiğini anlamak için ilk ir la rak karodan bir löve alıp aliini- yacağmı denemelidir. Bu âma- ca varmak için (S) elinden kü - çük bir karo oynar ve empas ya par. (E) bunu asla alınca (S) karo ruasını yapacaktır. Şu hal- de (S), kozlar dışmda ancak bir trefl ve bir karo kaybedecek demektir. Koza gelince, eğer empas mu vaffak olursa ira tek anl o larak (E) de ise, (S) bütün koz larını yapabilir, Fakat böyle oy Darsa, burada olduğu gibi tek olarak (O) da ve vale, onlu, do- kuzlu Çİ) de çıkarsa iki koz kay bedecektir, Bunun için - (S), bu 4 cile, yakalanmamak ıçin en iyi çare, 21 visile uğraşan Dr. KUTİEL'in tetip yakında piyasaya çıkarılacaktır. yapılacaktır . | Nev'i Koyun Eti 16000. 50 K, Mektep için lüzumu olup me 15-6-935 tarihinde saat İsteklilerin belli günde saat YENİ NEŞRİYAT (Hafta) nın bu sayısı Kökleşmiş, ağırbaşlı, sevim! mecmuamız olan Hafta, bu sayısında gene rekor kırdı, Haftalıklar içinde fiyatına göre bu derece dolgun say- fa ve münderecat veren yokt sayı Adalardan, Boğazdan, Hi Beyoğluna kadar İstanbulumuzun dört köşesinin medhine ayrılmış bir - şok canlı ve tatlı resimler, yazılarla süslenmiştir. Ahmed Refiğin ve Ni - zâmeddin Nazifin kalemlerile aydın. atılan İst. ouldan başka, Haftanm gene bu sayısında 126 kile ağırlığın. daki en eski deli doktorumuz Raşid Tahsinle bir reportaj görüyoruz. Hâ- lâ yaşayn Arnavud Bektaşi tekkeleri» ne giriyoruz ve Galatasarayın Tevfik Fikret zamanma ait tarihinden bir yaprak çeviriyoruz. Hafta, hikâye, ro man, dünya vukuatına ait birçok fik- ra ve resimlerle aolu olduğu halde gene 7,5 kuruştur. Yedi gün Yedigünün 117 inci sayısı çıkmış» tır. Bu sayıda Hüseyin Cahid, Etem İzzet Benice, İbrahim Alâeddin, Ah- | met Refik, Nurullah Ataç, Omer Ri- | za, Mahmut Yesarinin yazıları. | ILAN SATILIK , 30 ton istiabında muş. Petrol ile işleyen “PARSONS,. markalı, 8 silin dirli, 120 ilâ 140 beygir kuvvetinde motörl havi, Uzunluğu 23,78 metro Genişliği 360 | Sür'ati 12 mil Masif akaju ağacmdan bir salon, bir halâ, bir büfe ve saire. ŞERAİT MÜTEDİL Galatada, Kevork Bey OHanında (Alim& Han) 1-2-3 numarada SİDNEY NOWİLL ve şeriklerine müracaat. (3091) 4108 —— ———— -—-— kombinezon ihtimaline aykırı olarak bütün kozları yapmak düşüncesile değil, fakat kozdan / iki el kaybetmemek üzere oyna | malıdır. Çünkü bir el kaybetse de yükenini (taahhüdünü) ye- rine getirebilecektir. Prensip: Elde ve morda do - kuz koz bulunduğu zaman as ve dam ile ufaklar elde ise, eğer yükeni yerine getirmek için bü- tün kozları yapılması lâzım ge livorsa emnas yanmalıdır: yok eğer kozdan bir löve kavhet . mekle vüken yerine getirilebili- yor ve iki löve kavbetmekle ge- | tirilemivorsa Emnas yapmama. | Ir, fakat ası oynamalı ve eğer rua düösmezse sonra dama doğ- ru kücük bir koz oynamalırır. Pöer el baska renkten şüpheli bir öve gösteriyorsa, koz oyna- madan evvel bu şüpheli Töveyi ya mler kozları nasıl oynamak lâzım geldiğini - malıdır. akpli 6 Haziran Perşembeden r- ŞİRKETİ HAYRİYEDEN: | Perşembe akşamlarının gece seferleri tertibi | şimdiden sonra aynen Cumartesi akşamları 5.6.9935 ar itibaren Bayan Safiye Tela 49091 i 4216 Belsoğukluğu vw Firengi'ye senedenberi ba hastalıkların teda- ettiği (NEOPROTEKTİN) ilâcıdir. Yüksek Mühendis Mektebi arttır- ma ve Eksiltme Komisyonundan: Kilo Tahmin Fiyatı Tutarı İlk teminat a 8000 L. 600 L. 27-5-935 tarihinde kapalı zarf ile alınacağı ilân olunan koyun eti için verilen zarf- lar kanuna uygun olmadığından reddedilmiştir. Eksilt- 15 de yeniden yapılacaktır. 14 de kadar omektuplarını kanuna uyğun olarak ve arttırma ve eksiltme kanunu- nun 2, 3 maddelerinde yazılı belgelerle beraber Komis- yona vermeleri ve şartnamesini görmek için de her gün müracaat edebilecekleri ilân olunur. (2951) 4140 İHASANİI TIRAŞ BIÇAGI | Dünyanın en mükemmel Tıraş bıçağıdır Şimdiye kadar icad olunan bütün tıraş bıçakları arasında | | en mükemmel ve en fevkalâde | | olduğu tahakkuk etmiştir. Pi- | yasada mevend tıraş bıçaklarını şaşırtmıştır. Hasan tıraş bıçağı- nın 1-2.3-4 numaralı gayet kes- kin ve hassas tarafları vardır. ki her bir tarafile lâakal on defa traş olmak kabildir. Bu besabla 5 kuruşluk bir aded Hasan tıraş bıçağile 40 defa ve ve ıslak bardakla bilendikte yüz defa tıraş yapılmak mümkün- | dür ki dünyanın hiçbir bıçağın- | da bu meriyet yoktur. Hasan | | bıçağı istediğiniz halde başka | marka verirlerse aldanmayını?. Taklidlerinden sakınınız . Fiati: İl adedi 5 kuruştur. 10 adedi 45 kuruştur. i Hasan Deposu; mame ini Ani İstanbul beşinci icra o memurlu” ğundan : Kira bedelinin temini için Üzerlerinde hapis hakkı istimal olü” nan ve bu kerre paraya çevrilmesin€ karar verilen o marangozluğa ait bif adet Pilanya bir adet kalmlık bir # det delik makineleri 8.6-935 tarihi ne müsadif cumartesi günü saat 17 den 13'çe kadar Aksarayda Kem paşa caddesinde Azimkâr sokağı” da 37-37 No. lu Sağlam İş doğruü fabrikasında açık arttırma ile sa“ lacaktır. Almak İsteyenler ye” ve vakti mezkürde mahallinde — zir bulunacak memuruna mürscâs' lar: ilân olunur, (12105) İstanbul asliye ikinci ticaret 8” kemesinden : İstanbulda, Çiçek Pep sarında, « Fındıklıyan hanı altınde e. No. lu mağazada fanila ve çorsP careti ile meşgul bulunan ÇHÜS*İL, Fehmi)nin alacaklılarına karşi Sid lif eylediği konkordatonun ta**.. mahikermemizden istenmiş OlmâfLg. zerine yapılacak mahkemesinde İla seyin Fehmiden alacaklı “lanlar” yin kılınan 14-6-035 cuma günü “ay 14,30 da işbu K edenlerin-. haklarını müdafaa ©. merkür celsede bulunabileceklİ İân olunur, (IZLI1) gi di konkordatoya İla