June 5, 1935 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 14

June 5, 1935 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 14

M o Meda Geçen senedenberi hasretini cektiğimiz canım yaz yine gel- di. Seneden seneye gelen bu nazlı,, güneşli yar, çok isterdim ki, si ir sene daha ihtiyarla. mış değil, bir sene daha genç- leşmiş bulsun. Eğer kendinize iyi bakmışsanız hiç şüpheniz olmasın ki, geçen yazı aramıya- caksınız. Yazık elbiselerinizle, plâj pijamalarınız, mayolarınız ile erkekler sizi daha olgun, da- ha cazibeli bulmuyorlarsa ka- bahat onlarda değil., Çünkü kendinize ihtimam etmediğini- ze bundan daha manalı bir de- lil olamaz. Sıcaklar geldi diye artık he- piniz dökülüp, dökünüp, saçıla- <aksınız. Denizlerden, plâjlar dan bol bol istifadeye kalkışa- caksınız, Haklısınız. Yazın de- nizden, güneşten daha güzel ne olabilir? Fakat güzelliğinizden güneş ve denizin bir şeyler çalmak - için sizin aleyhinize birleşmek ihtimallerini de hiç- bir vakit unutmamalısınız! Bu- nun için de evvelden biraz ha- zırlanmak şarttır. Yoksa, gü - neşin sizi kabuğundan çıkmış bir yengeç gibi gafil avlıyaca- ğina muhakkak nazarile bakılır, Güneşte yanmak Birçoklarınızm Büneşte yan- mak, kavrulmak, tabiri marufi- le abanoz ağacı rengine bürlün- mek istiyeceğinize göre buna derinizi bozmadan, burnunuzun derisi soyulmadan ve günlerce ıstırap çekmeden nasıl muvaf- fak olacağınızı anlatayım. Şunu da unutmayın ki, kış aylarında uzün müddet vücudunuzu pa- muklularla, ipeklilerle muhafa- za ettiniz. Bunu birdenbire gü- neşin yakıcı şualarına maruz bırakmak tehlikeden ari değil- dir. İlk işiniz, deniz ve güneş banyolarına başlamadan evvel Vım':mlm. boyun, ense ve ger- danınızı bol kremle birkaç gün beslemektir. Bilhassa gözlerin altına da son derece ihtimam etmelisiniz. Çünkü güneş bura- larda son derece tahripkâr te- sirler yapar. Hele ilk günlerde güneşin parlak ziyasına alışın- caya kadar gözlük takmak bir mecburiyettir. Derisi nazik olanlar Derisi nazik olanlar ilk gün- lerde son derece dikkatli dav - ranmalıdırlar. Bunun için de plâja gitmeden evvel güneş ya- nığma karşt koyacak, losyon ve kremlerden bolca bir stok beraberinizde bulunsun. Kremi pamukla bilhassa — yüzünüze, boynunuza, kollarınıza, elleri- GÜNEŞTE VE PLAJDA ÇABUK VE RAHAT YANMAK USULLERİ | Güzelbir kadın, banyo kostümü | | ile güzel görünmek için mu- | hakkak sürette ince ve zayıf | olmak iğtiyacında değildir g . H güneş gibi üç kuvvetli unsurla mücadele etmekte olduğunuzu y bol pudra ve de- çıkaramıyacağı cinsten dudak boyası kullan: mak şarttır. Siyah gözlük tak- mak ta çok iyidir. Banyo kostümleri Güzel bir kadım banyo kostü- mü ile güzel görünmek için mu- hakkak surette ince ve zayıf ol- mak ihtiyacında değildir. Tok tli bir vücut her şart- tan evvel gelir. Hele yürümesi- ni ve bu tok vücud.. tatlı kıv- rımlar, ünhinalar vermesini bil- mek her mülâhazanın üstünde olmalıdır. Tok vücutlu kadın- lar açık ve parlak renkli banyo kostümlerine, ne kadar içleri çekse de heves etmemelidirler. Vücudunuza uymayorsa mu- hakkak sürette en son moda banyo kostümü giymiş olmak için beyhude kendinizi acayip şekillere sokmayınız. Güzel bacaklar için Esmerlerin birçokları bacak- larındaki fazla tüylerden son derece huylanırlar, asabi olur- lar. En kolay bir çare olmak üzere de bunları tıraş ediverir- ler. Halbuki bu bir cinayettir. Tüylerin hem uzamasına, hem de çoğalmasına sebep olur. Bu- nün en iyi çaresi; uzun sürmek- le beraber bacaklara hergün (Peroxide) sürmektir. Per. oxide yakıcı bir mayidir. Bunu eczahaneden deri üzerine sürü- lecek bir mahlül olarak almalı- dır. Bacaklardaki fazla tüyleri büsbütün olmasa bile her halde | Holivud modasına göre mayo ve Tahiyeti tarzı deniz elbisesf | nize ve bacaklarınıza bol bol sü- | rünüz. * Güneşte nasıl kavrulunur? Yukardaki hazırlıktan sonra | cildinizin, renginizin güneş ya- İnığına tahammülü olduğuna | kanaat getirirseniz bile ilk gü- | nü doğrudan doğruya sıcak gü- neşin altına yatıvermek çok yanlış bir harekettir. Çıplak vü- cudun evvelâ gölgede, bundafı sonra gayet kısa fasılalarla gü- neşte açık hava ile temasına gayet tedrici surette başl__amak lâzımdır. Zeytinyağını vücudu yakmak Üüzere güneş banyo- sundan evvel sürmek _mnlıştır. Bundan ciddi zehirlenmeler hâ- sıl olabilir. Halbuki güneş ban- yosundan sonra sürüldüğü tak- dirde — derilerin soyulmasına mâni olduğu gibi derinin geril- mesinin de önüne geçer. En iyi- sinden zeytinyağı — plâjlarda kremler kadar faydalıdır. Güneşte şapka giymeli Plâilara giderken kocaman | Ve gu...5 geçmez bir şapka el- zemdir. Bunun süs için değil, muhık.kık surette başmmıza' giy- mek için götürdüğünüzü de lütfen unutmazsınız! Başı çok kısa müddetlerle güneşe aç- | mak saçlar için iyi olmakla be- raber, üzün müddet açık brrak. mak ta o kadar fenadır. Hiçbir | şey olmasa bile baş ağrısı ya - par, Pudra, dudak boya. sıda lâzımdır Plâjlarda, deniz, rüzgâr ve plâj mevsimi müddetince kö- künden düşürecek kadar kuv- vetlidir. Diğer bir usul de deri- nin üstüne hususi bir balmu- muyu sıcakken — tatbik ederek, soğuyuncıya kadar bıraktıktan sonra soymaktır. Biraz ıstırap verici olsa da her halde tıraş etmekten çok daha iyi netice- ler verir, Ayaklarınızı da ihmal etmeyin Şayet ayaklarınız çok biçim- li değilse, plâj ayakkabısı şart- tir. Buna rağmen deniz suyu ve hava tesirile #armaklarda hâsıl olacak, isilikler, kırmızı- lıklar da ihmal olunmamalıdır. Saçlara gelince Birçoklarınızın denize giri- yorum diye permenantınızı boz- mak istemiyeceğiniz malüm. | Bunun için başlığınızı iyi inti- hap etmek şarttır. Başlığın dı- şında kalması ihtimali olan kıvrımların da deniz suyu ile teması neticesi düzelmemesi için küçük firkete maşalarla tutturulması ve sudan çıktık- tan sonra bunları güneşte ku - rutmak neticesi permenantınt - zın hiç bozulmıyacağı muhak - kaktır. Çok idmandan aılunıııı? Yalnız ilk günlerde değil; gaa Evvelce Abdülhamidin haya- tını tasvir eden sessiz bir film yapılmıştı. Şimdi İngilizler ses li bir filim daha yapmışlardır. Baş artistleri Fritz Kortnev pe Nils Asthars, « Anatole France'ın sağken e- I 1 ı Tahta ve maden boruların birleşmesile meydana gelmiş iki iskemle e son günlerde bile deniz ve gü- neş banyosu yapanlar fazla id- mandan çekinmelidirler. Fazla tenis, fazla kürek çekmek mah- zurludur. En iyisi sabahları bir saat kadar yürümek ve sonrala- rı yarım saat kadar tenis, ya « hut kürek çekme idmanları kâ- fidir. İşte bayanlar, gu kısa tavsi yelere riayet ederseniz bu sene- ki plâj eğlentilerinden azami zevk ve istifade temin edeceği- nize emin olabilirsiniz. NEMA HABERLERİ | —H İ serlerinden ikisinin filme alm - masını istediği anlaşılmıştır : bu iki &ser şunlardır: Jocaste, His toire Comigue . 1937 sergisinde sinemanın mu cidi Lowis Lumiğre için bir pul sıkarılacaktır.