9 Haziran 1935 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 14

9 Haziran 1935 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 14

Çuha dikişine mahsus iğne - ler pek kısa ve teyel iğneleri de nisbeten pek kısa olmalıdır. İğnelerin kalınlığı da gözüne geçirilecek iplikten biraz fark - lıca olmalıdır. Çünkü bu ipliğe kolaylıkla geçmek için yol aça- cak olan iğnedir. Pek ince olur- sa ipliği sıkıca çekmeğe ve uzun uzadıya yorulmağa mecburiyet hâsıl olur. İğne kutusunda her boyda iğ- ne bulundurmak iy İğne nu- maralarının kalınlığı na kadardır. — Birden başla numaralar en — kalınları, yaklaşanlar inceleridir. İnce dikişlerde hem tire ince, yani 70-80 numara, hem de iğne 9-10 olarak kezalik ince ve kısa olmalıdır. Dikişi kolaylıkla dikmek, ya- ni iğneyi kumaşa zahmetsizce iP ATLAYINIZ n ona Beden — terbiyelerinden önce bir kaç defa ip atlama oyunları oynamak çok faydalıdır. Te - neffüs için, hareketlerin sürat ve intizamı için ip atlamaca en iyi egzersizlerden biridir. Tabii bu egzersizleri açık ha- vada yapmak gerektir. Yalnız kalblerinden şikâyeti olan, da - ha doğrusu kalbleri zayıf olan- lar, kardiyaklar kat'i surette bu egzersizden çekinmelidir. — İd - man görmemiş kadınlar da çok ihtiyatlı hareket — etmelidirler. İyi idman görmemiş olanlar at- layış miktarını tedricen arttır * malıdırlar. Eğer gençseniz ve sıhhatınız yerindeyse elli, — altmış atlama ile işe başlayabilirsiniz. Antren- manınız arttıkça da bu miktarı çoğaltabilirsiniz. — İp çok uzun olmamalı ve yerde sürünmeme- lidir. İpin her geçişinde bir de- fa atlayınız. Nefeslerinize dik - kat ediniz. Nefes alış ve verişle rinizi muvazeneli — bulunduru - nuz. İp atlamaca zayıflamak - için de iyi bir idmandır. Fakat uzvi- Şetleri nazik ve narin olanlara tehlikeli de olabilir. irden o - | | batırıp çıkarmak — için yüksük denilen ve sağ elin orta veya şe | hadet parmağına geçirilen bir âlet vardır. Yüksük madenidir, gümüş, fakfon veya çelikten olur. Üze- rinde iğne başmı tutmağa yara- yan yuvalar vardır. Bir de makine iğneleri vardır ki, bilhassa dikiş makinelerinde kullanılır. Bunlar başka hizmet- te kullanılamaz. Bu iğneler her makineye göre değişir ve numa- | ra üzerine hazırlanmış oldukla - rından, makinenin nev'ine göre alınır, Makinelerin iğneleri ile tire numaraları — yekdiğerine göre tertip edildiğinden, bu vasrta ile yapılan dikişlerde daima ikisi - nin numarasını — gözönüne al - mak lâzımdır. ilâçların tartısı kaşığı 10 gram, yemek kaşığı 15 gram, parmak tutamı (yap- rak veya — çiçek ilâçlar için) 5 gram, bir avuç tutarı (orta) 40 gram, bir avuç tutarı (büyük) 250 gram... vud Stüdyolar Göç mü Edecekler? - çi Hollyvood'da dönen en son şayialara göre California eyale- vergi almakta devam ettiği taxdırdc_ tası tarağı toplayıp başka bir eyalete, meselâ Flori- Nevada'ya taşınmak ihtimalleri E"'Zıdelkuwetlenmtktedir. Faz L'“V:'g.' her san'atı kaçırdığını rı itibara alacak ve en ileri gelen stüdyo sahiplerinin gözle- rine bakacak olursak kendileri- ni davet eden diğer eyaletlere taşınmak meselesi belki bir ge- | neye kadar bir emrivaki haline geleceğine inanırız. Bu dedikoduya inandıracak sebeplerden biri artık Hollivu- | dun iklim ve avantajlarını kay. betmiş olmasıdır. Bugün film- lerin yüzde doksanı bina dahi- linde yapılmakta olduğuna RÖ- re senenin her mevsîxmndç ı!ık bir hava ve parlak güneş bir ih- tiyaç halinden çıkmış bulun- maktadır. era California eyaleti şimdiki ka- zanç kanununa — göre stüdyola- rın safi kazançlarının yüzde el- lisini ellerinden almaktadır. Bu vergi federal bir kazanç vergi- | yakın getirmek da, Nevjersey, Arizona yahut | ti film sanayiinden çok - fazla | J | Adi kahve kaşığı 5 gram, tatlı | un KEZETLEELİ YEMEKLER | ; "S;.ğanlı sığır eti Sığır eti parçalanır, bir güveç çine konulur. Üzerine ufak u * fak havuç ve — sovan doğranır. Domates veya domates salçası ilâve edilir. Bir tek defne yapra- ğ konulur. Güvecin ağzı hamur- la srvanıp fırma gönderilir, Dört saat kadar pişirilir, Tavuk böreği Tavuk suda pişirildikten son- ra bütün etleri almır. İsterseniz, trof ve mantar kıyarak ince a- gçilmiş hamurun içine birer par- ça koyarsınız. Hamuru örterek börek biçimi keser ve tereyağın" da kızartırsınız. Erik Mayhoş tadda ve — çeşitleri çok bir meyvedir. Mayhoş ol- ması, terkibinde limon hamızı bulunmasından ileri gelir. Bizim memleketimizde bili- nen çeşitleri şunlardır: Can, türbe, bardak, mürdüm, çakal, frenk eriği, Amasya, uryani ve saire. Erikleri ancak yemekten son- ra ve itidal ile yemelidir. Ye. mek aralarında yememek iyi- dir. Çakal eriği pek ekşi oldu- ğundan ancak hoşafı yapılır. Bir de pek olgun ve tatlı vişne- den gayet lezzetli hoşaf yap- mak için bir kilo vişneye iki yüz elli gram çakal eriği konulup beraberce kaynatılırsa, bu su « retle yapılan hoşafın rengi gü- zel, tadr da mayhoş olur. Erik ziyade şekerle pişirildi- ği takdirde hem müshil gibi te- sir eder, hem de susamak hali- ni giderir. İnkıibaz olmak muta- dında bulunanlar için mülâye- met vermek gibi faydası var- dır. elli vergiyi üçte bir nispetinde arttırmak için müzakerelerde bulunuyor. Bu kabul olunduğu takdirde, iş sarpa saracaktır. Çünkü vergiler hakikaten çekil- mez bir hal alacaktır. Diğer taraftan — California eyaleti de son derece parasız- dır. İşsizlere bakabilmek için vergileri arttırmak kat'i bir mecburiyettir. Holiyvood stüdyocularına ge lince onları ilk plânda on beş se- ne vergi almamak şartiyle da- vet eden Florida vardır. Kat'i | bir ihtiyaç olmamakla beraber oranın iklim şartları da Holiy- vood'a çok uygundur. -Diğer taraftan Hollyvood'da film stüdyolarmın başka bir yere nakli işine gülüyor: “Hiç bir yere kımıldanamazlar,, di- yor. Halbuki hakikat bundan uzaktır. Stüdyo sahipleri teknik bakımdan Hollyvood'un kat'i sürette kabili nakil olduğunu iddia ediyorlar. Hollyvood'un bankaçılık mü- esseseleri Nevyork'dadır. Bu iti barla eskidenberi para kaynağı ile san'at kaynağını biribirine hususunda bir sidir. California eyaleti umumi | hareket de mevcuttur. Çünkü meclisi bugünlerde bu yüzde | bu suretle mühim mikyasta idareli lâvantalar Evde ufak tefek bazı ruhların terkibi ile lavantalar yapabilir - siniz. Meselâ: Bergamut lavantası: 10 gram bergamut ruhunun 200 gram is- pirto içine ilâvesile hâsıl olur. Limon lavantası: $ gram li - üyük Dedikodusu 9V.6.93)3 — Üç güzel yazlık kıyafat | mon ruhu, 2,5 gram oğuülotü rü> hu, 200 gram ispirto. Karanfil lavantası: 5 gram lavanta çiçeği ruhu, 5 gram ber- gamut ruhu, 70 santigram ka - ranfil ruhu, 200 gram ispirto. Turunç lavantası: 5 gram tu- ruünç kabuğu ruhu, — 2,5 gram Silva Sidneyin yatağı ekonomi yapmak mümkün ola- caktır. Hollyvood stüdyoları senele (170) milyon dolar sarfetmek- | ham ufak yeşil turunç, 200 gr. ispirto. Bu lavantalar biraz mağnezi ilâve ederek, süzgeç kâğıdından geçirirseniz daha berrak olurlar, Norma Sererin evinin kapusu tedirler. Bu paranın yüz binlere ce doları, yol parası, telgraf te- lefon ve daha bin türlü masari olarak uzaklık - itibarile hedef olmaktadır. Halbuki Nevyorkâ yakın bir yer intihap olunmu$ olsaydı mühim “ekonomi Yyap” mak kabil olurdu. â Maamafih ne olursa olsun bif mucize şehri olan Hollyvoo' gibi bir kasaba daha yaratma' çok güç bir iştir. Altın yumurta — yumurtlıya?? Hollyvood tavuğunun iklim d€“ ğiştireceğine şimdilik muhak” kak nazariyle bakamayız. BU na rağmen California eyal€ veklif edilen vergi projesini Kâ” bul edecek olursa bu ihıîn!iı': çok — yakınlaşacağına — süP yoktur.