9 Haziran 1935 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 9

9 Haziran 1935 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 9

——— 3.6.0i$ Muhtelit 3 - Seget 1 MACARLAR DiYORLAR Ki;: “Aldandık, kuvvetli şeklimizle çıkmadık ,, Doğrusu da bu... Galatasaray * Beşiktaş muhteliti, dün Maca- an dördüncüsü, Uypeşt ga - libi Segeti 1 - 3 yenerek hepimi Zi sevindirdi. Bu mağlübiyeti Segetin bir muvaffakiyetsizliği değil, müuhtelitin bir muvaffaki- Yeti saymalı. Yirmi dakikalık bir oyunile Viyananın L'bertas takımından daha iyi olduğunu Sösteren Seget nasıl oldu da böyle bir mağlübiyete uğradı. nanılacak şey mi bu?.. Maçt görmiyenler de inansın lâr ve şaşmasınlar: Evet muh - telit, Libertasdan daha iyi olan G Macar takımını 1 - 3 yendi Na$ıl ve neden mi yendi? Çünleü Seşiktaş - Galatasaray muhteli- ti çok candan bir oyun oynadı Ve çünkü bir Macar oyuncusu, Yani takımın belkemiği “olan merkez muavinleri bir tedbirsiz liği yüzünden en can alacak bir Noktada takımını on kişi bır- - tı. Fazla olarak da muhtelit hu Cum hattı çabuk, açık ve güzel dir oyunla takımı sürekledi, teh Nikeler yarattı. _Snnt oh yediye yaklaşırken taksim stadına girdiğimiz za « man Pera ve Eseyan takımları çerez kabilinden bir maç yapı - Yo_rla Fakat bu maçla pek âlâkadar olan yok gibiydi. Va- kit yaklaşmış olduğu için her - kes büyük maçı sabırsızlıkla bekliyordu. Nihayet Peranın Balibiyetile biten oyundan sonra Evvelâ Macarlar kırmızı forma- ile, sonra da Galatasaray - Beqikuş müuhteliti Galatasaray ile sahaya çıktelar— — ildiğimiz çiçek, bir iki si karşılıklı ”yaşa,, lar ve... *« Ve takımlar yer aldılar. ühtelit şöyle: Mehmet Ali (Beşiktaş) IAdnan (Beşiktaş) Osman(G.S) brahim (G.S) Lütfi (G.S) Kad ri (G.S) Danyal (G.S) eref (Beşiktaş) Uzaffer (Beşiktaş) Münevver (G.S) Necdet (G.S) Macar oyuncuları yer aldığı Zaman, gecen sene Avrupada acar milli takımının Alman - 3'5_)1 0 - 1 yendiği maçı seyret- Tiş olan bir arkadaş meşhur Milli takım sağ açığı Koranyi - Rin takımda bulunmadığını ha- r verdi. Yine Macaristanda lunmuş bir başkası kalede 'alinkaşı hemen tanıdı. Hakem Kemal Halim. “l,iOyun başladı. Galatasaray t hücum yaptı, daha Macarlar endilerini toplamağa vakit kal Tadan büyük bir hızla kale önün E' bittiler. Sağ açık Necdet mü i'—fmğnel bir ortalayış yaptı, sol îlnu_z ayağını salladı, ayağı bo Ba gitti, aman yahu, bu kadar mükemmel bir fırsat kaçar mı? Bir şaşkınlık, arkasından bir ka rışıklık oldu, Macarlar topu u- zaklaştıramadılar, bu sefer Mu- zaffer yetişerek daha ilk dakika da topu Macar kalesine soktu. Başlar başlamaz yapılan bu gol baklı olarak genel bir kı - vatıç uyandırdı, şapkalar hava- landı, ”yaşa,,lar biribirini ko valadı. Derken Macarlar bir azış az drlar. Bu gol onları hıza getir - gibi mühtelitin dün yap - tığımız tavsiye aksine olarak havadan oynaması Macarların hemen üstünlüğü almalarına yetti. İlk dakikada galip duru - müuna giren Galatasaray bu taz- yike dayanamıyor ve ancak can la başla uğraşarak tehlikeyi ge- Ti atıyordu. Misafirler mükemmel paslaşı yorlar, bazen topun yere düşme Maçtan bir den dört Kafada dolaştığını gö - rüyoruz, sol açıkları koşuyor, sol içleri iyi oynayor, top muh - telit kalesi önlerine kadar gidi- yor, muvakkat bir zaman için geri çevriliyor, fakat artık Ma- car yarı sahasına gelmiyor. Bu hali görenlerden bir çoğu muhtelitin, eğer böyle giderse yenileceği düşüncesini bağıra bağıra söylemekten çekinmiyor lar. Nihayet olan oldu, bu sıkı tazyik altında bunalan muhtelit müdafilerinden biri topu — ileri vüurayım derken kendi kalesi - ne vurdu, kaleci Mehmet Ali sıçradı, yumruk vurmak üzere iken sol iç atılır gibi yaptı, top kalecinin yumruğunu - sıyırdı, kaleye girdi. Her iki tarafın birer sayısı var. |Bu golden sonra muhtelit bir hücum yaptı ve çok müsait bir dürumda bulunan Şerefin topu havalandırması, arkasından yü- rekten kopan bir sürü (ah!) gü zel bir fırsatın kaçtığını haber verdi. Arkasımdan Macar kalesi bir tehlike daha geçirdi, buna Macarlar derhal mukabele et - tiler. Sol iç Macar ani ve Vole bir sut çekti. Mehmet Ali bunu, belki tesadüf, fakat çok güzel ve yerinde kurtardı. Nasıl ye - rinde olmasın ki, Macarlar 1 - 2 olurlarsa iş fena olurdu. Macarların çok güzel oyunu 20 dakika devam ettikten son - ra hafifledi, muhtelit yavaş ya- vaş kendisine geldi, başlangıç - ta pek oynayamayan Lütfi y yerine alıştı, mühacimler bütün benliklerini koyarak oynadılar. Nihayet devrenin bitmesine beş on dakika kala, yine sağ açık Necdet ortaladı, çok güç görü - lür bir ofsayttan muhtelit bir enstantane gol daha yaptı, fakat hakem bu ofsaydı kaçırmadı. Kaçırmadı ama, hemen arkasından bir h cumda Macarlar bir favl yap - tılar. Prikik çekildi, top Mü - nevvere geldi, güzel bir şut gel | di, top Macar müdafiine çarp - tı, Münevver vurdu, yine müda fie çarptı, Necdet yetişti, ikin - ci gölü yaptı. Devrenin bitmesine pek az kal mıştı. Macarlar bu gölü - telâfi edemediler ve ilk devreyi 1 - 2 | mağlüp bttürdiler. İkinci devrede muhtelitte sol açık Danyalın yerine Beşiktaş - tan Eşref girmişti. Bu devreye 1 - 2 galip olan muhtelit daha üük bir hızla başladı. Bunun- la beraber Macarlar da mağlüp vaziyetten kurtulmak istiyorlar, fakat muhtelit müdafaasının ve hücum hattınm canla başla o- yunu karşısında üstünlüğü ala- mıyorlardı. Oyun kâh o taraf, kâh bu taraf hesabına 'oluyor ve müsavi geçiyordu. müddet sonra Macar takımının | merkez muavini bir tedbirsizlik İ yapınca, yani yere düşen Lütfi | nin başına top yokken kasten tekme vurunca hakem bu oyun cuyu çıkardı. Oyunun geri ka- lan otuz beş dakikasında misa- firler on kişi oynayınca muhte- lit ağır bastı. Buna rağmen Ma- | carlar dört mühacimle gol yapa bilecek üç fırsat yakaladılar, fa- kat kaçırdılar, Bundan sonra Seget aleyhine üst üste olan kornerlerden birin de bir karışıklık arasında muh- telit üçüncü golü de yaptı. Macar takımında en bir oyuncunun eksilmi önemli ü takımı © kadar aksatıyordu ki, Galata saray tribünlerinden bile hake - me ”hakem, artık oyuncuyu içe ri al!,, sesleri yükseliyordu. Nihayet bir müddet sonra maç 1 - 3 Beşiktaş - Galatasa - ray muhtelitinin galibiyetile bit ti Muhtelitte en iyi oynayan ve takımının galibiyetinde âmil o- lan Münevverd Necdet, Şe - ref, Lütfi, Kadri en iyi oynayan lardı. & Staddan çıkarken Macarlarla göçüşen bir sporcu bize şu ma - Tümatı veriyordu: Macarlar diyorlarmış ki: ”Biz aldandık, Bize bu muhteliti ye- nersiniz, fakat Fenerbahçe - Gü kümetin elindeki kuvvetle meşru gör mediğimiz vasıtalara müracaat ede - Tek kazanacağına eminim. Gazeteciler Papaandriu ile de gö- Tüşmüşlerdir. O da diyor ki: — Yarın intihap yapılacak değil, Venizelos aleyhtarları aralarında çar- prşacaklardır. Bana sorarsanız, Çalda risin kazanacağını söyliyebilirim. Teşvikci.er cezalandırılacak Atin, 8 (Hususi muhabirimiz bil- diriyor) — Bir kanuna göre halkı se- çime girmemeğe teşvik edenler iki aydan iki seneye kadar hapis cezası- na mahküm ve siyasi haklarından mahrum edileceklergir. Daha vaklimiz var Atina, 8 (Hususi muhabirimi: diriyor) — Müfrit Anti V 'Tipos gazctesi müstenkiflere : "Daha vaktiniz var. İyi hazırla - nın, yoksa seçim karnelerinizi kapla- rile beraber size yediririrz.,, İstifa isteyecek Atina, 8 (Husust muhabirimiz bil- diriyor) — Söylendiğine göre, Me- taksas yalnız Atinada bile kazansa, hükümetin derhal istifasını cektir. diyor istiye - Rey vermeyorlar Atina, 8 (Hususl muhabirimiz bil- diriyor) — Venizelistler hafta tatili vesilesile rey vermemek için bugün, sayfiyelere gittiler. : Bir çarpışma Atina, 8 (Hususi muh: iz bil- diriyor) — Patras civ: y de Metksas ve Çaldaris - taraftarları arasında tüfek ve bomba ile iki saat süren çarpışma oldu. Seçime çağırış Atina, 8 (Hasusi muhabirimi: diriyor) — Çaldaris ve M Ter söylev vererek halka kendi prog- | tamlarını bir kere daha anlattılar ve kendilerine rey verilmetini istediler. Atina, B (A.A.) — Atina Ajansı bildiryor: Pire halkı, dün akşam bu şehirde seçim söylevini veren Başba- kan Çaldarisi büyük gösteriş ile kare Fakat bir | nistanda seçim (Baş tarafı 1 incide) Kaçırılan gol neş muhteliti çok kuvvetlidir, dediler. Bunun için takımımn en iyi oyuncusu milli takımımızın sağ açığı Koranyiyi oynatma - dık, Sonra da bunu bilen oyun - cularımız olanca hızlarını gös - termediler. Fakat ne bilelim ki, bu muhteliti de hiçe saymamak lâzımdır. Eğer yarın oynayacak mühtelit bundan kuvvetli ise doğrusunu söylemek lâzım ge- lir ki, Türkiyede futbol umduğu muzdan çok yüksektir. Bunun için yarın Koranyiyi de oynat - mak süretile takımımızı en kuv vetli şekline sokacağız ve bu se- Kaptanlar şılamıştır. Şarbaylık tiyatrosu alanı ile Kostantin bulvarını ve buna yakın yolları dolduran halk arasında, Pire banliyösünün göçmen — mahallelerin- den bayrak, mızıka ile Çaldarisin re- simlerini taşıyarak gelmiş olanlar dik- kate çarpıyordu. Başbakan, ayrışıkla: rın aldığı duruma tâğmen hükümeti; yaptığı işleri izah ettikten sonra azı hareketinden ve bunun kötü akişleri- rinden hükümetin aldığı ve yönetge- nin düzeltilmesi için alacağı tedbirler- den ve bu arada hele ademi merkezi- yet tedbirlerinden bahsetmiştir. Baş» bakan deniz teciminin kuvvetlendiril- mesi üzerinde durmuş ve Pire limanı için alman tedbirleri anlatmıştır. Re- jim meselesine dokunan Başbakan, bu meselenin genel oya güdü rılması gerekliğini ve bu suretle ulu- sun hiç bir tesir altında kalmaksızın tam bir özgürlükle kararını verebile- ceğini söylemiş ve ancak böyle bir ge- nel oyun rejim meselesini sonuçlandı- racağını ve halkın kendini işine gücü- ne verebileceğini söylemiştir. Hükü- | met, geçmişte olduğu gibi, gelecekte de her türlü ayrılık sebeplerini orta- dan kaldırarak ulusun ruh birliğini ve ulusun hakkı olan daha iyi ve gelece- | Be doğru götürmek için memlekette güven ve baysallığı tekrar kurmayı isteyecektir. Başbakan bugün bütün Yunan mil- letine verceği bir söylevde herkesin yarınki seçime girmesini isteyecektir. Makedonyalılara beyannamea Atina, 8 (Hususi) — Başbakan Makedonya ahalisine karşı çıkardığı bir beyannamede seçime girmemeleri için kendilerine söylenenlere kulak as mryarak yarmki seçimde hükümetin nanda bulunmalarını tavsiye etmiş- tir. Kondil'sin boyınna_mosi Atina, 8 (Husust muhabirimiz- den) — General Kondilis Yunanis - tanmm her tarafında bulunan muhi - crlere karşı çıkardığı diyevde diyor ki: “Yerliler ile mubacirler arasında bir suitefehhüm eseri ojarak bir ta. | fer gafil avlanmıyacağız.,, Gafil avlanmanızı, yani bu « gün de yenilmenizi dileriz sa « yın misafirlerimiz!. S. G. Savcı H: — Fenerbahçe ve Güneş baş kaptanlarının telefonla di- ledikleri vechile aşağıdaki fut - bolcuların bugün saat on beş buçukta Güneş klübünde bulun maları lâzımdır: Fenerbahçe: Bedii, Necdet, Yaşar, Lebip, Esat, Reşat, Fik- Reşat, Hasan, Rebii, Rasih, Salâhaddin. POLIS Görünmez kaza Dün Kurüçeşmede bir kaza olmuştur: Rıhtıma taş çıkaran Salarya motorunun zinciri kı « rılmış, © strada sabilde oynayan X smindeki küçük bir çocu- un koluna rastlamıştır. Yani tedavi için çocuk hastahanesine yatırılmıştır. kım geçimsizlik ihdas edilmişti. | ra yazım adası, orta Yunanistan, Ti- salya, Akdeniz, Bvıya ve Şiklat ala- larının yerli ahalisi on senedenberi ahali partisine sadık kalmışlardır. Mu hacirlerin ekserisi ise lıberal partiy ve bunun isyaner başı llderine mer « buttur, Muhacirler Yo dikleri vakit 1922 il.t aiile memleketin siya enlar arasırda bir aytılık hüsüle tarmiştir. Bu ayrılıkta — itiraf ederim benim de Callim vardır.,, Kondilis bundan sonra bu ortadan kaldırmak içir en seçime girmek oldı bu hususta propagal vermemelermi tavsiye © Krallık meselesi i) — Yeniden int Yunanistand: Yunan bazb Jori zelosun mu racaat ettiğini, fa racaat © tiğini, fakat Te vafakat etmediğini ya Asker? tedbirler Atina, 8 (Hususi) — İç Bakanı P- Rallis gazetecilere yaptığı diyevde bir takım karışıklaklar çıkacağını ve Metaksas taraltarlarını kümeti ele slaca rılan şayiaları pek gülünç buldı nu hükümetin memleketi: rey sahiplerinin serbestçe kullanmaları için her türlü tedbiri tihaz etmiş old. çim işlerinin en yapan general Pa: lâkadarlar ile süel tedbirleri almıştır. Askerlerin se çimin nihayetine kadar ihtiyat halir- de bulunacağını söylemiştir.