27 Haziran 1935 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 13

27 Haziran 1935 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 13

——— 378 . 035 YARININ , ATLAS OKYANUSDA SÜR'AT YARIŞI ilk Rekor İngilizlerde 1491 * CHRISTOPHE COLOMB - 1935 Fransanın Normandie vapu- ru, Havre'dan Nevyorka en kı- sa bir müddette giderek sürat rekoru kırdı. 75 bin ton hacmin- de olan bu kocaman yüzücü şehrin, masalları andıran güzel- ılikleri, bin bir çeşit eğlencesi, havuzları, barları hakkında çok ,şeyler yazıldı. Bu vesile ile At- ilas Okyanusunda, bundan önce rekor kıran milletlerin tecim ve yolcu gemileri hakkında bazı meraklı malümat vereceğiz. Bu hacim ve sürat rekorunu açan Almanlardır. Almanya, her millete üstünlük iddia ediyordu. Hamburg ile Nevyork arasında işliyecek en büyük transatlantik vapuru yapmıya yeltendi. Son asrın sonuna doğru Atlas Okya- nusunda sürat rekoru İngilizler- de idi. 1893 te !nzılulenn Cam- Panla vaplru. vetinde ölüp saatte vasatf 4o kis lometre yol alıyordu. Rekor Almanlarda Bundan sonra Almanlar mey- dana çıktı. Kaiser Vilhelm der Grosse gemisini yaptılar. Bu- nun yirmi sekiz bin beygir kuv- veti vardı. Saatte vasati olarak' 42 kilometre yol alıyordu. Bu vapur Bröme'deki deniz işletme kumpanyalarından birinin malı idi. Hamburglu başka bir vapur kumpanyası, bunu kıskandı. Ve 1901 de Deutschland adlı. bir yolcu gemisi yaptı. Bunun 33 bin beygir kuvvetinde iki maki- nesi vardı. Breme kumpanyası Kronprinz Vilhelm adlı yolcu vapurunu inşa etti. (1902) Bu da rakibinden daha süratli idi. ingilizlerin kaygusu Ancak, sürat rekorunu kaçı- ran İngilizler bir dakika rahat durmadılar. İki kocaman vapur yaptılar: Lusitania ve Maureta- nia, Bu son vapur 1910 sürat re- korunu kırarak saatte vasati 50 kilometre yol aldı. 1927 de Almanya 90.000 bey- gir kuvvetinde iki yolcu gemisi yaptılar: Bremen ve Eeropa.. İlk seyahatte bu iki gemi saatte 27 mi. 83 yol alarak tekrar re- javücuda getiriliyor. 3: NORMANDIE CHRISTÖPHE COLOMB'un gemisile NORMANDIE arasında mukayese , koru Almanlara geçirdiler. Bu arada yeni bir rekabet do- ğuyordu. İtalya, şimdiye kadar yarışa iştirak etmemişti. 27 ey- lül 1932 de İtalya bandıralı, mo- dern ve ihtişamlı bir vapur ha- reket etti. Rex, Bu gemi 1933te Cebelüttarık - Nvyork yolculu- ğunu saatte 53 kilometre sürat- le yaptı. Nihayet Fransanın Norman- die gemisi, Güzey Atlas denizini saatte 56 klometre süratle kat- etti. Rekor, gene Fransızlara geçti. Şimdi İngiliz tezgâhlarında yapılmakta olan Oucen Mary yolcu gemisi, zamanm en son evrimlerinden istifade edilerek Bunun, her Bakımdan Nörmandie'ye üstün olacağı ve sürat rekorunu alaca- ğı zannediliyor. Bu da Norman. die gibi kocaman, bin bir vasıta ile donatılmış gezici müâazzam bir şehir olacağı şüphesizdir. BN A 13 | OKUDUKLARIMIZ, DUYDUKLARIMIZ. | Erkekler Arasında Kadınların Elbise, Boya, Allık, Pudra Velhasıl Herşeyleri Hakkında Bir Anket Yapılmış. Gelen Cevabları Bayanlar, bu yazıyı erkekler düşündü; taşındı ve yazdılar. Bir çok erkek! Size belki kardeş, ni- şanlı, koca yahut baba olan er- kekler! Coşkun yahut durgun, ateşli yahut sönük düşünceli ya hut tasasız erkekler!.. Bayan Gönül bir gün: “Erkekler permanatlı saçlar- dan hoşlanmıyor,, derse muhak kak sürette inanmak - lâzımdır. ki, Gönülün haftanın altı akşam gezintisini beraber yaptığı sev - gilisini murat ediyor. Çünkü ba yanlar; doğuşta kendi görüşle- rine umuma teşmil etmek isti - dadındadırlar. Kadınlar hakkındaki sorgu - lar yüzlerce erkeğe, ihtiyar genç velhâsıl her yüksek tahsilde bu- lunan gençlerden tutun da her türlü meslek erbabına tevcih e- dilmiştir. Sorgular arasında el - bise, boyanmak, süslenmek vel- hâsıl kadını erkek nazarında ca |BUDA SiİZİN MODANIZ | Hasan Baba, Bir Opoı- filminde figüran oldu. Başına gelenler!... 1 — Hasan Baba bir gün şöy- | niz, şuraya oturup sıranızı bek- Te bir ilân okudu: Bir Stüdyoda spor filmi için birçok figüran aranıyor. | teyiniz, 3 — Resim çekiliyor. $ — Elbisenizi değiştiriniz. Hazır olduğunuz zaman bu zat- laboks Mmüsabakası yapacaksı- Yazıyoruz: zibeli yapacak her türlüsu bu « lunmaktadır. Bu cevapları mühim telâkki edip etmemek meselesi bayan - ların bileceği iş. Fakat şurası da muhakkak ki, her kadın; her erkek kadın için olduğu gibi er- keğe hoş görüümek sevdasında dır. Cinsiyet cazibesi haricinde kalanlar müstesna bu tabiat ka- nunudür. Kadında erkekle- rinen nefretettik- “leri şeyler Bir çok sorgular arasında er- keklerden kadında en nefret et- tikleri şeyleri de sorduk. Gelen cevapların yüzde doksan beşi şu nokta üzerinde birleşiyordu. (Kombinezonlarının omuz kur delâsı ikide birde gözüken ka - dınlardan erkekler nefret eder - ler). gutun erkeklerin biribirine benzemedikleri muhakkak! Kır- mızt elbiseyi sevmediğini yazan sorgu tevcih ettiğimiz bir erke- ğe mukabil beş on erkek göze renklerden Göşlandığını yazdılar. Fakat biz bunları ala - cak değiliz. Ekseriyetin fikirle- rini sıralayacağız. Erkeklerin yüzde seksen do- kuzu kadınların güzel olması i- şin şu yedi noktada birleşiyor - lar: 1 — İyi renk 2 — Güzel biçim 3a lyi diş 4 — Güzel saç 5 — İyi elbise 6 — Güzel el 7 — Güzel ayak Kadımların hangi yaşta ken- dilerine daha muntazam daha iyi bakmaları, hangi yaşta tuva- lete fazla aldırmamaları suali ne erkekler hemen hemen is nasız bu işi için yaş mevzuu ba - his olamıyacağını ileri sürmüş- lerdir. Seneleri ihmal ederler? Kadınların en ziyade ihmal ettikleri hangi noktadır? Suali- ne erkeklerin çoğu “saçlarıdır,, cevabını veriyorlar ve bilhas « sa yağlı, kepekli saçlara: karşı çok nefret duyuyorlar. Bundan sonra ihtimamsız eller, kuru a- yaklar; ihmal edilen dişler, dik- katsiz şapşal elbiseler geliyor. Podra ve allığın fazlası da er - keklerin ekseriyetini sinirlendi - riyor. x Etekliğinin altından kombi - nezonu görünen, ensesi çok te - miz yıkınmımıı. yürüyüşü bi - çimsiz, vücudü kokan, çorapla- rı düşük tiplerde erkekler naza rında çok menfurdur. Sorgula- Ta cevap veren erkekler bütün bunlara uzun uzun cevap veri - yorlar. Erkeklerin çoğu “ince,, kadin seviyorlar. Fakat ince ile zaif a- rasında bir haddi. fasıl çiziyor- lar, Eğer suallerimiz arasında (in ce), (kalın) yerine, zaif, şişman etine dolgun, tatlı kıvrımlı di - ye bir kaç hane daha açmış ol - saydık, alınan cevaplardan anla yoruz ki, ekseriyet dolgun ya - hut tatlı kıvrımlı tipleri tercih edeceklerdi. Esmer mi? Sarı- şın mı? Esmer mi, sarışın mt sualimi ze erkeklerin yüzde altmış esmerleri tercih ediyorlar. Yüz- de yirmi dokuz erkek sarışınla- rı, yüzde sekiz erkek de kırmı - zı saçlıları beğeniyorlar. Esmer leri sevindirecek bu cevap, sa- rışınları mükedder etmesin. On larla gezecek de bir çok erkek - ler var. Boyalı saçlı kadınlar hakkın- da erkekler son derece titizdir - ler. Kadının saçını boyamasını hiç bir veçhile çekemiyoruz, be yaz kalmasını tercih ediyorlar, Yüzde doksan beş erkek bu fi- kirdedir. Eski zihniyetin çok değişmiş olduğuna bir işaret olmak üze - re erkeklerin yüzde seksen üçü - nün allıktan haşlandıklarını yaz malıyız. Yüzde doksan iki er « kek podrayı da lüzumlu addedi- yorlar. Parlak, ışıldak burundan kimsenin hoşlanmadığı muhak - kak! Yüzde yetmiş erkek dudak boyası taraftarı. Allığa tamami le uygun podra, bunlara yara « şır bir dudak boyası, kadın, üze rinde tabil bir gençlik ve sihhat havası yaratıyor, (Arkası var) FAYDALI BilGiLER BUGUNKU PROGRAM İstanbul 18.80: jıırnımk Bayan Azade Tarcan. 19.10: Dans musiki- Bi (ııuk) 19307 gan otkestrazi. 20 Stüdyo orkestra könseri, 21 ler. 2140: Bayan Rita Mahmut, Şan. 22 neşriyatı. Bükreş 1$-15: Plâk ve Oııııılu 18: Plâk, 19: Duyuamlar. 19.15: . 20: Sözler. 20-20: Oda müziği plllkn 21: Verdi'nin "Rİ GÖLETTÖ,, öperası plâkları, Sonunda: Duyumlar. Budapeşte 20.10: Piyano müzlği, — 20.50: 21.50: Duyamlar. 22,10: Plâk, î&!l H.ı 'va raporu, 23: konser orket- trası. 24.20; Mandita cazı, Moskova 18.30: Amele könseri, 21: Könser. 22: Almanca yayım. 235.05; Framsızca, 2405: İspanyolca. Roma 20.15: Karışık koönser - Sözler. - Plâk. 21,50: “L'amore medico,, adlır. mi k Yen. * Bonra duyumlar. özikli gi 22151 ıımın radyo oe Duyumlar. 28.30: Cazband. Varşova 20.30: Plâk. 20.50: Söşler. 21.10: Süel müzik, 2145: lar, 21.85: Sözler. 22: Senionik tadyo orkestrası. 22.30: Pi- yes. 23: Spor duüyuümları. 23.10: Küçük radyo orkestrası Breslau 21: Duyumlar. 21.10: Dans müziği. 281 Duyumlır 23.30: Beethovenden piyano sonatları. 24.20: Örg müziği. Hamburg 21: Dayumlar. 21.10: Danç müziği. 23: Duyumlar. 23.20: lh'îl).ımdu “Bir çeye 23.30: Dansın süreği. 24: Şen havalar. 1: Gece müziği. Münih nız, Hıvıle edşcwı yumnıklı.rıı Z: Dııyulıılu 21.10: Dpırı müriği. SINEMALAR TIYATROLAR * Türk : Bir aşk nağmesi — Bitmi- yen ıztırap. # Melek : Kahirede aşk ımım - Kedi ve keman. # Yıldız : Gönül tuzağı — Dağların kızı. * Elhamra : Veronika — Bar şar- kıcısı. * Şık t Korkünçev — Telefoncu kız. * Alkazar * Gaip ruhlar adası — Suvariler kralı. *$ Alemdar : Sürüsüne Bereket — 77 No, lu casus, * Milli : Çıldıran dudaklar — Gizli define. * Hilâl : Zombi — Tunç vücutlar. * Kadıköy Süreyya : Kimsesiz. * Kadrköy Hâle : Gönüller Birle- şince, * Üsküdar Hâle : Aşk fırtınaları. * İpek : Gene aşk beldesi — Kerim Racanın oğlu. * Tan : Tarzan ve eşi. * Halide ve arkadaşları (Üsküdarda Hâle bahçesinde) : Bir şenlik ge- cesi, b » NOBETÇİ ECZANELER Bu gece nöbetçi eczaneler — şunlardır. * Bahçekapıda Mehmed Kâzım — Lâlelide Sıtkı — Küçükpazarda Cemil — Sehzade- başında Asaf — Aksarayda Ziya Nuri — Samatyada Rıdvan — Şehremininde Na- zım — Karagümrükte Arif — Büyükada- da Sinasi Riza — Heybelide Yusuf — Bakırköyde Hilâl — Balatta Emilyadi — Hasköyde Yeni Türkiye — Kasımpaşada Yeni Turan — Kadıköyünde Fuik İsken- der — Altıyolda Mahmud — Beşiktaşta Rıza — Karaköyde Asri İttih: Tak- timde Mis sokağında Limsaciyan — Kur- tuluşta Kurtuluğ — Eyüpte Hikmet ecza- eeei LIMAN HAREKETLERİ ——— —— Dün timanımıza Ban; gırmadan 630 da da Konya, İzmitten 16,15 te Ayten, A danyadan 21 de Tayyar, Dün Hmanımızdan giden — vapurlar : Tamite 0 da Gürel Bandırma, Mudanyaya 9 da Kocaeli, Bartına 19 da Bartm, Ay- valığa 19 da Bandırma, Karabigaya 20 de Antalya, Bugün Kmanımıza gelecek vapurlar * ırmadan 6, Karade- vapurlar * , M Kocaeli, Ayvalıklan 18 de Saadet. Bugün hııınnıııı gidecek vapurlar * İzmite 9 da Ayten, Mudanyaya 9 da Asya, İmroza 16 da Tayyar, İzmire 16 da Sakar- ya, Karadenize 20 de Tari, Bandırmaya 21 ıı.oııımı. DAVETLER İstanbal Halkevinden * Galatasarayda 18 temmuzda açılacak olan Yerli - Mallar Hecgisinde geçen sene yapıldığı gibi bu Senb de Evimiz Söyesi Yardım şubesi tar rafından yoksul kadınların el İşlerini xat mak ve bü süretle kendilerine soysal yar- dımda bulunmak için bir pavyon hazırlat- rde el işlerlni — yaparak geçimlerini temin eden yoksul ıııııuım her salı günü saat 14 den 16 ya kadar Cağaloğlunda Halke- vine el işlerini getii Şişli, Beyoğlu, , Kadıköy, Be giktaş, Şehremininde bulunan ve el felerini vermek isteyen Bayanlar / civarlarımdaki Halkevlerine müracaat edebilirler. Eyüb idman Yuvasından : Mült Türk Talese Birliği çaki başkanı De. Bay Ol man tarafından 6035 cumartesi gü aat 20 de Yuyamız salonunda bir kon! rans verilecektir. Mevzu Fert ve Cemiyet. lerkes gelebilir. ÇABUK SIHHİI YARDIM TEŞKİLATI Bu numaradan — imdat oto- mobili istenir. 440998 YENİ NEŞRIYAT YENİ ADAM Yehi Adam mecmuasının 74 inci sayısı birçok kıymetli — yazılarla çık: