27 Haziran 1935 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 14

27 Haziran 1935 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 14

Yeni parlayan yıldızlardan MADGE Ellerinizin Güzelliği için Tavsiyeler Güzel eller, Kendine İtina ile I bembeyaz, tombul tombul, par- bakan her kadında bulunmalr - | mak dipleri çukurlu pamuk gibi dır. Bugün kadının ideal şekli | bir el akla gelirdi. Fakat bu- nasıl değişmiş ise kadın elinin | gün bir meslekte çalışan, her de güzellik ideali öylece değiş- | türlü sporu yapan, piyano çalan miştir. Eskiden ideal kadın eli | bir kadının eli elbette haşka geninçe, dümdüz, mermer gibi | türlüdür. Ve modern bir kadı- nın eli hiçbir zaman süt gibi be- yaz olamaz. Hattâ kışın bile, açık havada kış sporu ile uğra tığı için onun eli esmer rengini kaybetmez. Modern kadının eli zayıf, uzun ve kuru ve eli te- kemmnül etmiş bir şekildedir. Tırnakların şekli Tırnakların şekli de değiş « iştir. Uçları iğne gibi sivril- tilmiş tırnakları 'bugün ne ev | M | tosile nasır yıkanmalıdır. Eller. idaresini kendi yapan, ne de mesleğinde çalışan ve piyano | çalan ve ne de spor yapan ba- yanlar yapabilirler, Bugün tır- naklar mümkün mertebe kıs fakat güzel cilâlanmış bir şekil- de olmalıdır. Ellerin kızarması Birçok kadınlar vardır ki, bil- hassa kışım ellerinden şikâyet ederler, Kışın ekseriya eller kırmızı olur veya çatlar veya so- ğuktan yer yer kızarır. Ve ka- şınmağa başlar. Pızı eller de terler ve avuçlarında nasırlar olur. Kırmızı eller, sıcak şap sü- yunda yıkanmalı, sonra kuru - lanmalı ve limon ile üzerine tampon yapmalıdır. Ellerin her akşam kremle yağlanması lâ - zımdır. Donma halinde ellere yüz eldiven giymelidir. Kuru, sert ellere şu banyoyu a amaln İti -li <& | hanelerde yapmalıdır: Bir okka yulafın üzerine kay- nar su dökmeli ve sonra yulaf suyu çoktikten sonra elleri bu mahlülün içinde banyo etmeli- dir. Çatlak eller, ekseriya yıkan. dıktan sonra iyi kurulanmadı- ğgından ileri gelmektedir. Evve- lâ bu hali bertaraf etmeli ve el- ler dajima iyi kurulanmalı ve yu- laf unu ile uğulmalıdır. Ve son- ra kurulanmalıdır. ve geceleyin gliserinlenmelidir. Bu gliseri - nin içine bir parça bal katmalı- dir. 'Terliyen elleri akşamları sa- bunlu su içinde banyo yapmalı. Suyun içine birkaç damla ben- zoetinktur (lâtincedir ve ecza - bulunur) - koymalı, Sonra kurulamalı ve kremle yağlamalıdır. Sabah avuçlar yı- kandıktan sonra formalin ispir- bunu çektikten sonra kremle yağlamalı ve sonra kuru olarak uğulmalıdır. Gündüzün beş kı- sım limona bir kısım ispirto kat- tıktan sonra bu mayi ellere sü- rülmelidir. Nasırlar arnikatink- tur (tintre d'arnica, eczahane - lerde bulunur) ile pansıman su- retile giderilir, Spor Ve y İpek tualden, albenden, yahut pikeden yapılmış yazlık roplar« da da hafif bir çamaşır uygun değildir. Bu mevsimde en uy- gunu redui çamaşırdır.Eridema- yabllerin gittikçe revaç görme- sinin sebebi de budur. Bunlar, elbise altında az yer tutar, vü- cuda bir kalıp olur, vücudun bü- tün hareketlerine uyar, bir cep mendili gibi yıkanır, kolayca muhafaza olunur, (YENİ FİL 276933 —— MLER VE| 'HOLİVUT DEDİKODULARI | Maksim'in Gençliği Sovyetlerin Amerikada yap- tıkları en son film Maksim'in Gençliği adını taşıyor. Film ti- pik bir fabrika atmmelesini alarak onu yavaş yavaş zeki ve kendi- ni bilir bir inkılâpçı olarak ya- şatıyor. Bütür. Sovyet filmle- rinde olduğu gibi resim husu- sundaki muvaffakiyet şayanı hayrettir. Gerek heyecan, ge- rekse şekil itibarile film son de- rece ahenktar bir surette bağ - lanmıştır. Senoita Dietrich “Şeytan Kadındır” filminde Marlene Dietrich belki de mu- vaffak olmuştur denilebilir; fa- kat her halde filmin mevzuu bellibaşlı bir şey değildir. Ken- disile temasa gelenlere talihsiz- lik getiren, istiyerek onları ha- rabiye sürükliyen kalpsiz ve meş'um kadın rolünde her hal- de cazibeli Marlene, son filmle- rine nazaran son derece uyanık ve ateşlidir. Moroco'dan sonra denilebilir ki,sevimli yıldızın ha- kiki maharetii gösteren bun - dan daha iyi bir film çevrilme- miştir. Temsil ettiği meş'um kadın tipine sonuna kadar çok tabii ve mükemmel surette sa- dık kalabilen cazip yildızın bu filmdeki resimleri her zaman- kinden daha- güzel çekilmiştir. Beyaz perde üzerinde o kadar güzel görünüyor ki, insan fazla bakmağa krıyamıyot, Küba'lı aktör Cesar Ramaa'nun mmuwad 'ak olup olmadığma dair bir gey söylemek k-bil değil! Çünkü bu filmdeki rolü Lionell Atwill'i dinlemekten başka bir şey yap- mıyor. Rechless Baştan kara Jean Harlow'un şarkı söyle- diği danslı film — diye ilân edil- mesine rağmen çok cazip artis- tin her halde dans etse de, şar- kı söylemediğini bir çocuğun anlıyacağı bu film hakikaten en- festir. Buna rağmen şarkıyı kim söylerse söylesin, Miss Harlow dudaklarını nağmeye o kadar uygun, kalçalarını dans havası- na o kadar ahenkli bir şekilde uydurarak sallryor ki, insan bu filmi birkaç kere görmek isti- yor. William Powell bermutat ho- varda bir gençtir. At yarışların- da büyük para kaybettiği gün- lerin gecesi her zamankinden daha hovarduaıdır. Fran- chot Tone' da son derece mu- vaflak olüyor. Öbür yıldız Rosa- lind Russel de mükemmel! Şık ve güzel pozlarile, şarman etva- rileHollywood'a yeni doğan Ro- salin son derece asil bir çehre- ye malik Umuümiyet itibarila çok sevilecek bir film! G. Men G. Men adlt polis filmi War. ner Kardeşlerin bir şaheseridir. Gangster'lere karşı "tükümetin açtığı mücadeleyi son derece iyi bir tarzda halka gösteren bu filmde, istediğiniz kadar taben- ca, hile ve desise bulabileceksi- niz. Gangster tipleri son derece tarıır olarak yaşalılıyor. Hayati hususiyeleri en son teferruatına kadar iyiden iyiye gösteriliyor. Herkesin büyük heyecanla seye redecekleri bir film!