19 Temmuz 1935 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 11

19 Temmuz 1935 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 11

p E RR 2 aX. > a — NS a 1 Banyodan adkınca güneşe / Fahat iyice 'kurulandıktanısanza vücudünüzü NİVEA ile usmağı umut Bu say güneşte teniniz 1516 ve sağlamlağı Cildiniz yumuşak ve gergin kahır, Yolcu uçağı alınacak: Hava Yolları Devlet işletme müdürlüğünden: Hava Yolları Devlet İşletme İdaresi için bir kaç yolcu uçağı almacaktır. Uçaklarda su vasıflar olmalıdır. 1 — Emniyet 2 — İktisad pe 3 — Yedeklerinin kolay bulunabilmesi ve tamirleri- nin, kullanılmalarının kolay olması. 4 — Yurdumuzun muhtelif semtlerinde uzun yolcu- luklara dayanabilmesi bu vasıflarda uçak satanların ida- | rTemize gönderecekleri teklifler tetkik olunur. Teklifnamelerde şunlarda yazılmalıdır. A — Uçağın İstanbul veya Ankarada bedeli “Türk Lirası olarak”, TAN Satılık Ev Istanbul Ziraat bankasından: Adana'da yeni istasyon civarında Narlıca mevkiinde kâin Ziraat Bankasına birinci derece ve sırada ipotekli bulunan Şinasiler Fabrikası namile maruf pamuk ve ne- | bati yağlar Sanayii Türk Anonim Şirketinin malr olan İ numaralı fabrikası dahilinde mesken olarak, kullanı- len çimento bloktan inşa çdilmiş sekiz odalı ev. İstanbul 6 ıncı Noterliğince tasdik edilmiş 9-11-931 | tarih ve 15142 numaralı ev Beyoğlu 4 üncü Noterliğince tasdik edilmiş 11-2-933 tarih ve 640/33 numaralı mü- kavelelerle pamuk ve nebati yağlar sanayii 'Türk Ano- nim Şirketinin Bankamıza olan mikdarı malum borcunu 10-4-935 tarihinde gönderildiği kayden müsbet ihbar- | name üzerine de tesviye etmemiş olduğundan işbu bor- cur. ihale tarihine kadar yüzde 9 faiz ve yüzde 3 komis- yon, sigorta ücreti, hesap masrafr, nakli nukud, muame- le vergisi, avukat ücreti ve sair bil'umum masarifle bir- likde tahsili için bu borç mukabilinde bankamıza ipotekli olub yukarıda cins ve sair evsafı ve o müştemilâtı yazılı Adana Tapu Müdürlüğünün 2-4-930 * tarih ve87nu- maralr tapu senedile Şirketin tasarrufu altında bulunan | ve 2280 numaralı kanuna tevfikan üç yeminli ehli vu- | kuf tarafından 8000 lira kıymet takdir olunan mezkür ev 1697 numaralı Ziraat Bankası kanunu hükümleri dai- | resmde 10-7-935 tarihinden itibaren bir buçuk ay müd- detle açık arttırmaya çıkarılmışdır. Muvakkat ihalesi 26-8-935 tarihine müsadif pazartesi günü saat 2 de İs- tanbul Ziraat Bankasında yapılacakdır. Teminat akçesi B — Fenni ve havacılık vasıfları ; pe C — Ne gibi şartlar altında ne kadar bir zaman için garanti edilebileceği i D — Siparişden en geç kaç gün sonra İstanbul veya "Ankarada teslim edilebileceği (12 E — Bu uçaklardan hangi hatlarda ve ne gibi işlerde kullanılmakda olduğu i : F — Uçağın diğer uçaklardan üstün olan cihetleri. G — Hatlarımızda yalnız bu uçaklardan kullandığı- mız müddetçe Fabrikanın bize ne gibi Okolaylıklar ve iistifadeler gösterebileceği H — İki motörlü 6 yolculuk uçaklar tercih olunur. Teklifnameler 1-11-935 tarihine kadar gönderilme- idir. (1736) (4040) Satılık Fabrika Istanbul Ziraat bankasından: Adanada Yeni istasyon civarında Narlıca mevkiinde bulunan ve cem'an 57915 metro murabbar arazi üzerin- den kâin ve Şinasiler fabrikası namile maruf : Koza an- barr, çevirme ve buhar dairesi, kazan dairesi, 3 numaralı Dizel motor dairesi, şifleme dairesi, çırçır.dairesi, plat- forma 1-2 Dizel motorler dairesi, buhar kazanı dairesi, biderlik, çiğit anbarı, çiğit anbarı, balya anbarı, temiz- leme paçel ve prese daireleri, malzeme anbarı, zibil an- barı, otomobil garajı, kütlü anbarı, müberrit su deposu, müberrit kuyusu, tamirhaneler, çenber anbarı, tahta ku- Tutma dairesi, yazıhaneler, 1 No. lı pavyon “ fen müdü- rü hanesi”, 2 No. pavyon “ sevk memuru hanesi”, 3 No. Pavyon “ tamirat âmiri hanesi” 4 No. pavyon "ustabaşı banesi, amele helâsı su motoru dairesi, su deposu bina- larından müteşekkil içinde bulunan ve fabrikanın kuvvei muharrekesini teşkil eden 1 - 2 - 3 numaralı Atlas mahr- kalı beheri 150 beygirlik üç aded Dizel (omotorü, çırçır makineleri, şifleme makineleri, temizleme ve prese ma- kineleri, vantilâtörler, umumi transmisyon, kırıcı maki- neler, pamuk presesi, nemleme âleti, kantar, kütlü kır- “ması, su deposu, buhar kazanı, demirhane makineleri, hane makineleri, plat çırçırları, plat çırçırları- ım kuvvei muharrekesi, lokomobil, roller gin atelyesi edek alât edevattan ibaret ve pamuk ve nebati yağlar Türk Anonim Şirketinin : I NUMARALI ÇİRÇİR FABRİKASI İstanbul 6 mer noterliğince tasdik edilmiş 30-11-9341 tarih ve 15142 numaralı mukavele ile pamuk ve nebati yağlar Sanayii Türk Anonim Şirketinin Bankamıza olan mikdarı malum borcunun 10-4-935 tarihinde gönderil- diği kayden müsbet ihbarname üzerine tesviye etme- miş olduğundan işbu borcun ihale tarihine kadar yüzde 9 faiz ve yüzde 3 komisyon, sigorta ücreti, hesap mas- rafı, nakli nukut, muamele vergisi, avukat ücreti vesair bil'umum masrafla birlikde tahsili için bu borç mukabi- linde Bankamıza ipotekli olub yukarda hudut, cins ve. $air evsafı ve müştemilâtı yazılı Adana Tapu müdürlü- ğünün 22-9-929 tarih 64 pumaralı o Tapu senedile Şir- ketin tasarrufu altında bulunan ve 2280 numaralı kanu- na tevfikan üç yeminli ehli vukuf (tarafından ocem'an 72.000 lira kıymet takdir olunan mezkür fabrika 1697 nuna alı Ziraat Bankası kanununun hükümleri daire- sinde 10-7-935 tarihinden itibaren ( bir buçuk ay müd- detle açık arttırmaya çıkarılmışdır. e Muvakkat ihalesi 26-8-935 tarihine müsadif (o Pazartesi günü saat 2de İstanbul Ziraat Bankasında yapılacakdır. Teminat ak- çesi yüzde 7,5 dır. Şartname Galata'da kâin Bankamız, Adana, Mersin, Ankara Ziraat Bankaları kapılrına asıl mışdır. (3696) 5025 5393 X yüzde 7,5 dir. Şartname Galata'da kâin Bankamızla Adana, Mersin, Ankara Ziraat Bankaları kapılarına asılmışdır. (3695) 5024 ekmeğin GOD) R ağ SAMMNEN Istanbul Sıhhi Müesseseler Arttır- | ma ve Eksiltme Komisyonundan: Mikdarı Azı Çoğu Tahmini fiyatı 20000 35000 5€ 4000 5000 45 9000 10000 50 Sığır 2000 3000 35 - Bakırköyde oAkliye ve Asabiye Hastanesinin 935 mali yılı Et ihtiyacı için kapalı zarf suretile yapılan ek- siltmede teklif edilen fiatlar fazla görüldüğünden yeni- den kapalı zarf suretile eksiltmeye konulmuşdur. Ek- siltme günü 26 Temmuz 935 cuma günü saat 14,30 da Cağaloğlunda. Sağlık Müdürlüğü o binasındaki Komis- yonda yapılacakdır. Muhammen fiatlar hizalarında gösterilmişdir. Muvakkat garanti 1938 lira 75 kuruşdur. Şartname 130 kuruş bedel mukabilinde Hastaneden alınabilir. : Eksiltmeye gireceklerin 935 yılr Ticaret Odası vesi- kasile 2490 sayılı kanunda yazılı belgeleri, muvakkat teminat makbuz veya Banka mektublarile birlikde tek- lif mektublarmı eksiltme saatinden bir saat evveline ka- dar Komisyona vermeleri. (3830) 5241 Müfettiş Namzedliği ve Şef Nam- zedliği için müsabaka imtihanı Türkiye Ziraat Bankasından: I — Bankamıza müsabaka ile 5 müfettiş namzedi ve 5 Şef namzedi alınacaktır. 2 — Bu müsabakalar 5, 6 Ve 7 Ağustos 935 tarihle- rinde Ankara, İstanbul Ziraat Bankalarında yapılacak- tır. Tahriri imtihanda kazananlar geliş o ve dönüş yol paraları verilmek suretile Ankaraya getirilerek şifahi bir imtihana tabi tutulurlar. Bu imtihanda da kaza- nanlardan beşi 140 lira aylıkla müfettiş namzedliğine ve diğer beşi de 130 lira aylıkla sef namzedliğine tayin İ olunurlar. ri 3 — Müfettiş namzedleri iki sene stajdan sonra Mü- fettişlik ehliyet imtihanma girecek ve kazanırlarsa 175 lira aylıkla Müfettişliğe geçirileceklerdir. Ankarada Umum Müdürlük © Servislerinde çalıştırı- lacak olan şef namzedleri ise bir Senelik stajlarınm s0- Cins, Dağlıç eti Karaman Kuzu nunda ehliyet imtihanına girecekler ve kazananlar ter- fi ettirileceklerdir. ğ z 4 — Müsabakalara girebilmek £ için (Siyasal bilgi- İler) veya (Yüksek Ticaret ve İktisad) — okulasından ve yahud Hukuk Fakültesinden veya ( bunların yabancı memleketlerindeki benzerlerinden diplomalı bulunmak gerekdir. , 5 — İmtihan programını ve Sair (şartları gösteren izahnamöler Ankara, İstanbul ve İzmir Ziraat Banka- larından elde edilebilir 6 — İstekliler aranılan belgeleri bir mektupla birlikte en son 26-7-935'cuma günü akşamı- na kadar Ankara Ziraat Bankası Teftiş Hey'eti Müdür- lüğüne göndermek veya vermek Suretiyle müracaat et. miş bulunmalıdırlar. (3951) 5250 Umumi neşriyat ve yazı işleri Müdürü: Etem İzzet BENİCE Gazetecilik ve matbaacılık T. A. Şirketi, İstanbul, Ankara cad- desi, 100.— Basıldığı yer : TAN matbaası, Ecnebi memleketlere giden tüccar ve seyyahlara : Banka Komerçiyale Italyana Sermayesi * 700,000,000 (İhtiyat akçesi * 580,000,000 biret) Travellers (Seyyahin çekleri) satar Liret, Frank, İngiliz lirası veya Doları Frank olarak satılan bu çekler sayesinde nereye gitseniz paranızı kemali emni- yetle taşır ve her zaman isterseniz dünyanın her tarafında, şehirde, otellerde, vapurlarda, trenlerde bu çekleri en küçük tediyat için nakit makamında kolaylıkla istimal edebilirsiniz. Travellers çekleri hakiki sahibinden “başka kimsenin kulla- namayacağı bir şekilde tertip ve ihtas edilmiştir. (5999) 4923 Satılık Fabrika Istanbul Ziraat bankasından: Adanada eski İstasyon civarında Zincirli o mevkiinde cem'an 45013, 3250 metro murabbar arazi üzerinde kâin Belçika Fabrikası namile maruf : Makine dairesi, müberrit dairesi, kazan dairesi, ıskarta dairesi, çırçır ve temizleme dairesi, şifleme dairesi, hallaç dairesi, sulama ve paçal dairesi, çiğit anbarı, koza mağazası, prese dai- resi, koza mağazası malzeme © anbarı, petrol ve benzin mağazası, atelyeler, helâ otomobil garaji ve atelyesi, mü- düriyet binası, misafirhane, ustabaşı binası, müdüriyet ikamet binası, baş muhasebeci binasından ibaret ve içinde bir aded 350 beygir kuvvetinde bollincik marka buhar makinesi ve iki aded kazanı, bir aded 285 beygir kuvvetinde Williams markalı buhar makinesi, biraded 50 beygir kuvvetinde Williams markalı buharlr kurup * alektrojen ,bir aded 20 beygir kuvvetinde kamyon mo- törü ve o kudrette mütemadi cereyanlı dinamo, benzin cihazı, rutubetlendirme tesisatı bilumum transmisyon. çırçır makineleri, şifleme makineleri ve elyafın tozlarmı almak için makineler, vantilâtörler, su cihazları, yan- gın tesisatı, çenber kesme ve delme âletleri, tozları na- kil vasıtaları, bil'umum malzeme ve yedekler vesair alâ- tı edevat bulunan ve pamuk ve nebati yağlar Sanayii Türk Anonim Şirketinin malı olan : Z NUMARALI ÇIRÇIR FABRİKASI Bankamıza 31-7-931 tarihinde vadesi biten yedi kıt'a senetle borçlu bulunan pamuk ve nebati yağlar Sanayii Türk Anonim Şirkeine bu borcu ödemesi için yazılan ve gönderildiği kayden müsbet 10-4-935 tarihli ihbarname üzerine de tesviye etmemiş olduğundan işbu borcun iha“ le tarihine kadar yüzde 9 faiz ve yüzde 3 komisyon, s gorta ücreti, muamele vergisi, avukat ücreti vesair bil'u- mum masarifile birlikde tahsili için bu borç mukabilinde Bankamıza ipotekli oub yukarda hudud, cins vesair evsalı ve müştemilâtı ve Adana Tapu Müdürlüğünün Nisan 930 tarili 137 numaralı tapu senedile Şirketin ta- Sa: rufu altında bulunan ve 2280 numaralı kanurtf mu- cibince üç yeminli ehli vukuf tarafından cem'an 107,500 lira kıymet takdir olunan mezkür fabrika 1697 numa- ralı Ziraat Bankası kanununun hükümleri daire- sinde 10-7-935 tarihinden itibaren bir buçuk ay müddet- le açık arttırmaya çıkarılmıştır. Muvakkat ihalesi 26-8-935 tarihine müsadif pazartesi günü saat 2 de İs. tanbul Ziraat Bankasında yapılacakdır. Teminat akçesi yüzde 7,5 dir. Şartname Galatada kâin Bankamız, Ankara, Mersin, Adana Ziraat Bankaları kapılarına asılmışdır. (3697) 5026 Sümer Bank Umumi Müdürlüğünden: Mefsuh Terakkii Ziraat T. A. Şirketi hisse bedelleri tediye muamelâtına bugünden itibaren yalnız Ankara ve İstanbul Şubelerimizce devam olunacağı ilân olunur. 5440 Istanbul Sıtma Mücadelesinden: Müessesemiz için (60,000) kilo Motorin eksiltmeye çıkarılmışdır. Bedeli muhammini (5400) liradır. Şartnameler Kadıköyünde Riza Paşa çeşmesi cadde- sinde 33 numarada Sıtma Mücadele Reisliğindedir. Eksiltme 19 Temmuz 935 cuma günü saat 14,30 da Kadıköyünde Sıtma Mücadelesi binasında yapılacakdır. Muvakkat teminat mikdarı (405) liradır. Eksiltmeye konulan Motorin kapalı zarf usulile satın alınacakdır, İstekliler Ticaret Odasına kayıtlı oldukla- rına dair vesika getireceklerdir. Eksiltmeye girecek istekliler hazırlayacakları teklif mektublarmı eksiltme saatinden bir saat o evvel Kadı- köyünde Sıtma Mücadele binasındaki komisyona vermiş olacaklardır. (3826) 5144 Kiralık Büyük bina aranıyor Istanbul Leyli Tıp talebe yurdu Müdürlüğünden: Çemberlitaş, Beyazıt ve Şehzadebaşı civarında lâakal (75) karyola konabilecek; bir kaç büyük salonu bulu- nan büyük bir konak Leyli Tıp Talebe Yurdu için kira- lanacakdır. Bu şeraiti haiz konak sahiblerinin Çemberli- taş civarında Fuadpaşa türbesi karşısında Leyli Tıp Ta- lebe Yurdu Müdürlüğüne müracaat etmeleri. (3644) 4961