22 Temmuz 1935 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 2

22 Temmuz 1935 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 2

Db 1D çe RESİM ALAKASI “D,, gurupumun Fransız tiyat rosunda evvelki gün açılan ser- gisinde şair Necip Fazılın konfe ransından sonra halkm rağbet - sizliğinden sızlanmak için sah - neye çıkan ressam Elif Naci ti- yatro salonunu yarıdan fazla dolduran alâkanınçok- luğu karşısında biraz hayret etmiş ve sıcaklığı kar- şısında da biraz terlemiş olsa ge rektir; hattâ onun şikâyeti bu â- lâkanım harareti önü oluyor, değil mi? Pek değil, Çünkü resim alâ - kası, her nekadar bir sergiyi dol duran levhaları görmek teces - süsile başlarsa da orada bitmez. Bu alâka, o resimleri kendi ev eşyamız derecesinde zaruri bu - larak duvarlarımıza astığımız ve asmak için de büyük hazlara lâ- yik fedakârlıklara katlandığı - mız gün tamamlanmış olur. Ni- tekim yine Elif Naci, “Tan”ın güzel sanatlar sayfasındaki bir yazısında garip bir “mâni"sin - den bahsederken yolunun üstün- de pencereleri açık, odalarının içi görünen evlerin duvarlarında asılı levhaların ne olduklarını görüp anlamak illetine tutul - muş olduğunu itiraf ediyor, di- yordu ki: “Bunlar arasında apoletli, bol nişanlı paşaları, redengotlu â- yan âzasından birinin mağrur bir pozla iskemleye dayanmış ağrandismanı, dalgalı bir deniz ve ortasında eski bir yelken ge- misi, bir zirhlı, Hamidiye krava- zörü, ağzile güvercine yem ve - ren dünya güzeli, Glap'ın bir Mamolya natürmortu, tepside kesilmiş bir karpuz, yanında bir bıçak, bir bıldırcın, Göksu dere- si ve nihayet sanat meraklısı bir evde Ayvazofski'nin o meşhur deniz fırtınalarından bir kop - Yem EMİ Naci, sanat anlayışsızlı. ğımıza duvarlarımızı şahit gös - terdikten sonra ilâve ediyor; “İstanbulda bu kadar sergi açı - lir, kapanır; bu kâdar ev ve apartman vardır; senelerdenbe- ri gözüm duvarlarda bir hırsız gibi aranır, aranır da sergiler - den satın alınarak asılmış bir levha bulamaz.,, Demek bizde resim alâkası, duvarlarımızdan güvercine yem veren dünya güzelinin resmini indirerek yerine sergilerimizden satın alımmış bir levha astığımız gün tekemmül etmiş olacaktır. Yeryüzünün duvar gibi en duy - gusuz maddesini en asil heye - cariların fışkırdığı canlı bir satth haline getiren resme karşı bu alâka olgunlaştığı gün, ressa - mın halktan şikâyetinin mânası kalmıyacaktır; nitekim bugün de halkın ressamdan şikâyeti ayni derecede mânasızdır. Peyami SAFA ——— Hamdullah Suphi geldi Trakya'daki iskân mıntakalarını tetkik etmek için Edirne'ye giden Bükreş Elçimiz Hamdullah Suphi Tanrıöver evvelki akşam geç vakit şehrimize dönmüştür, Şehrimizde iki üç gün istirahat ettikten sonra Kös- tence yolile Bükreş'e gidecektir. No. 90 Erik Çiçekleri Mahmud YESARİ Yavaş yavaş sinirlerimi akord ediyordum: — Neden mi? Onu, ben bir mes- lek adamı olarak tanıdım. O. kafa- sının bütün bücrelerile, sinirlerile, eti ile, kemiği ile, mesleğine bağlıy- dr. Daba tahsilini de bitirmedi. Bi- tirmiş bile olsa, gene o, evlenecek adam değildi. İçimi çekiyordum: — Yarık! Ondan, çok iyi bir istik- bal ümit ediyordum! Çok yazık! Mesleği, kıymetli bir şahsiyet kay- betmiş oluyor. Bunları söylerken samimi idim ve arkadaşım, bana hak veriyordu: Çok doğru söylüyorsun, Kadriye! O çocuk, bana bu hissi verdi. O, ev adamı değil, meslek adamı... Sesimin titrememesine çalışarak sordum: — Karısı, nasıl bir kadıni Alfabe için Müsabaka açılıyor lacak olan alfabe müsabakası için ba- zrlıkları başlanmıştır. Müsabakaya birçok öğretmen ve mütehassıslar gi- receklerdir. Halen Bakanlığın res- | mf kitap Tistesinde 401 aşkın muh İ telif müelliflere ait alfabe vardir. | Müsabaka meticelendikten sonra bi- rine gelen eser Bakanlık tarafından basurılacak ve satış hakkı Bakanlık zamma bir müesseseye devroluns - caktır. Yeni diğer bir müsabaka açı- Jıncıya kadar bütün ilk okullarda ba kitap okunacaktır. Tek Kitap Kanununa göre hazır - lanmakta bulunan ilk okul kıraat se- zisinin tab'ına başlanmıştır. Diğer eserler üzerinde Bakanlık lüzum gö- rürse müsabaka açacaktır. İlk okul kitaplarının öz türkçe yazılması ve ilmi ıstılahların bir esa- sa göre tadili hakkında Bakanlık hassasiyerle incelemeler yapmakta - dır. Öğrendiğimize göre, eserlerin tamamen öz türkçe olarak yazılması, ve ümi rstılakların türkçeleştirilme- si işi, snesk Türk Dili Tetkik Ku- rumunun mesaisini tamamen ikmal etmesinden sonra düşünülecektir. İlk partide üç bin çocuğun dişine bakılacak Çocuk Esirgeme Kurumu nun vi- âyet merkezinde bir çocuk diş dis- panseri açtığını yazmıştık. Dispan- set için kurum vilâyet merkezinde alt katta iki oda ayrılmıştır. Bu diş dispanserini kuranlar o meyanmda Diş Hekimleri Cemiyetinden Suat Ismail, Osman Bürhaneddin ve Ri- fat vardır. Diş hekimleri şimdi dis- panserin tanzimile meşgul olmakta- dırlar Dispanserde hergün için daimi bir asistan bulunacak.ayrıca günde iki saat için mütehassıslar gelecektir. Dispanserde fenni vesaitin henüz ikmal edilememesi yüzünden ancak Eminönü mıntakasındaki yoksul, fa- kir mektep talebesinin dişlerine ba- kılacaktır. Mıntakada ilk plânda muayene ve tedavisi icap eden 3,000 çocuk olduğu tahmin edilmektedir. — e — Tramvay şirketi sandığında bii riken para Tramvay işçileri, fkraz ve yardimi sandığındaki paraların Hava kurumu na verilmesini istemişler, sandıkta bir milyon liranın birikmiş olduğunu iddi a etmişlerdi. Bu meseleye el koyan şirket komü - seri Ibrahim tahkikat yapmıştır. San- dıkta biriken paranın 23 bin Jiradan ibaret olduğu ve bunun 21 bin Kirası. nın işçilere dağıtıldığı tesbit edilmiş - tir. Maamafib, komiserlik (tetkikati- na devam ediyor. ——————— Kibrit şirketi ile yeni müzakereler Ankara'da Ekonomi Bakanlığile temasta bulunan Kibrit Şirketi Di- rektörü Ring, İstanbul'a dönmüştür. Şirketin yeni kibrit fiyatları için yaptığı itirazlar o Ankarad'a doğru görülmemiştir. Şirket ile hükümet ârâsında çıkan bazı ihtilâflar için şirket direktörünün yakında ,yeni- den Ankara'ya giderek hükümetle müzakerelere başlıyacağı söylenmek- | tedir. Kayseri fabrikası için üç uzman geldi Kayseri pamuklu mensucat fabri- kasında mütehassıs olarak çalışmak üzere dün Sovy: tehassıs daha şehrimize gelmişlerdir. gün istirahat ettikten sonra Ankara Mütehassıslar (o şehrimizde bir İki | yolile Kayseri'ye gideceklerdir. Arkadaşım tiksirimiş gibi yüzünü buruşturmuştu: Madam © Veberman denilen, zengin bir dul. Mösyö Veberman, bankacı mı imiş, yoksa borsa mus- melecisimi imiş, bilmiyorum. Zengin, hem çok zengin olduğu muhakkak. | beynine kan hü- | Mösyö Veberman, cum ederek ölmi man, dul kalınca miş, kendini, hayır meş. Arkadaşım, bunları söylerken? — Biliyorum... biliyorum. Aklı- | ma gelmişti! Ben, bu tehlikeyi dü- | gzmemiş değildim... Biliyordum... e korkuyordum! Diye bağırmamak için dişlerimi du- daklarıma geçirmiştim Arkadaşım anlatıyordu: — Madam Veberman, doktoru, bir hastanede tanımış... Doktor bu kart karıyı nasıl sevmiş? Şaşılacak, ina- rılmayacak şey.. Kadmı dinlersen, yaşı, daha yirmi dokuz, haydi bile- medin, otuz.. Fakat ferah kırk be- sinde... Pomatalara, buğulara, elek- trik masajlarına rağmen, yüzü, Yücü- Udu, bir harabe halinde, Sipsivri kes Madam Veber « ir daha evlenme- işlerine bağla Kültür Bakanlığı tarafından açı- | usya'dan üç mü- | Tuz fiyatı daha çok inebilecek Gümrük ve inbisarlar müsteşarı A- dil muhtelif meseleler hakkında şun- ları söylemiştir: “ — Barut ve sairenin yapma işle - ri askeri fabrika'ar genel direktörlü - Hüne verilmiştir. Orası, meliyet fatı- Bi asgari hadde indirmek için tedbir- ler alacaktır . Fenni ve sıhhi surette ince tuz ya- pap balka ucuz fiatla satmak maksadi Je hazırlıklar yapılmaktadır. Bu hazır hklar sonunda, tuz fiatları asgari had de inecektir. Borçlu çiftçiler neler yapacaklar ? Ziraat bankasına ipotekli ve zincir leme kefilli çiftçilerin bordarını 15 İ yılda ödemeleri hakkındaki kanun il - baylıklara bildirilmiştir. Kanuna gö - re, borçluların altı ây içinde bankaya baş vurarak, borçlarını senetlere bağ- lamaları “âzımdır. Aksi halde, bu ka: nundan İstifade edemiyeceklerdir. Va- ziyet, banka ile ilişiği olan borçlu çift çilere bildirilmiştir. İtirazlar yığıldı Beşiktaş, Fatih, Sarıyer kazaların - da emlâk tahriri bitmiş, geçen haziran danberi bu tahrir üzerinden vergi a - lınmağa başlanmıştır. Beyoğlu kazasmda itiraz evrakı çok olduğundan işler henüz bitirilememiş tir. Buradaki istinaf komisyonlarının sayısı Üçten beşe çıkarılmıştır. Diğer yedi kazada da istinaf komis yonlarının sayısı arttırılacaktır. 1936 mali yılından itibaren, bütün Istanbul da yeni emlâk tahıriri esasına göre ver gi alınması kararlaştırılmıştır. Komisyonlar, işlerini mayısa kadar bitireceklerdir. at Lozan günü 24 temmuz Lozan günü, her yıl ol- duğu gibi bu yıl da parlak törenle kut Iulanacaktır. Hukuk fakültesi talebe cemiyeti tarafından hazırlanan prog- zam tamamlanmıştır. Üniverfite konlerans salonundan başka Istanbuf, Usküdar Halkevleri konferans salonlarında da tören yapı - lacaktır. “D,, Sergisinde Evvelki gün Beyoğlunda eski Fran sız tiyatrosunda açılan "D,, grupu- nun beşinci plâstik sanatlar sergisi, serginin ikinci günü ve tatil gününe tesadüf etmiş olması itibarile kala- balık bir halk kütlesi tarafından ge- zilmiştir. ”D,, grupunun bu sergisi ve bu sergiye gelen kalabalık, bizde hakiki sanatin artık rağbet ve alâka uyan- dırdığına büyük bir delil olmuştur. ”D,, sergisi temmuzun otuzuna ka- dar açık kalacak ve parasız olan bu sergi herkes tarafından gezilecektir. ——— Hukuk fakültesi dört sene İstanbul hukuk fakültesi tedrisat müddetinin dört yıla çıkarılması ka- rarlaştırılmıştır. Bu karar önümüz - deki teşrinden itibaren tatbik saha- sma girecektir. Şimdi üçüncü sınıfa geçmiş olan talebenin kazanılmış haklarının gözönünde tutulması bul edilmiştir. Bu talebeler üçüncü yıl sonunda mezun olacaklardır. Ancak programa yeniden ilâve e dilecek bazı derslerden, bu talebe de imtihan verecektir. Birçok Avrupa ve Amerika üni - versitelerinde hukuk tahsiline, Bü- yük harpten sonra çok önem veril - miş, tahsil müddeti 4, hattâ 5 yıla çıkarılmıştır. silmiş ve kankırmızıya boyanmış tar. nakları, henüz kanlı etten çıkmış, | kanlı, yırtıcı pençelere benziyor... Korsalar, iâstik bağlar sarılmış, tut. turulmuş şişman vücudu, iplerle bağ- lanan İtalyan salamlarma benziyor... Fakat sapa bakkal dükkânlarında, dura dura çürümüş İtalyan salamlar rına... İplere makas vuracak olsan, gürümüş etler, sapır sapır dökülecek, Gittikçe artan bir şaşkınlıkla din- liyordum; kekeledim: — Doktor ,bu kadına nasıl kapıl- mış? j Arkadaşım da, yaslı yaslı baksyor- di — Kadın, zavallı çocuğu, öyle avu- cunun, içine almış ki... O anda, tahlil edemediğim bir his le sordum: — Nikâhla mr evlenmişler? — O karıda, çürük tahtaya basa- cak göz var mı? Elbette nikâhla.. Hem nikâh ta olmasa, karı, pençesi. ne geçirdiği bu körpe avı, pek kolay bırakacağa benzemiyo! İnler gibi içimi çektim: — O halde, doktor, mahıvolmuş, sa- yılır, Silinecek resim ve vergi | borçları 1339 mali yılı sontna kadar olan vergi, resim ve harçlardan hüküme - tin, şarbaylığın ve hususi idarenin ala cağı olan paralarm kaydının silinme- | si hakkındaki kanun üzerine, şubeler de o yıllara alt toplanmayan paralar cetveller halinde tesbit edilmiştir. Ka- salar bu cetvelleri şarbaylığa gönder mişlerdir. Yapılan tetkikata göre, bw kalan vergilerin mühim bir kısmı ted risat vergisi, müskürat resmi gibi es - ki mükellefiyetlerdir. Bu cetvetler şar baylıkça bir kere tetkik edilecek ve sonra Ankaraya gönderilecektir. ——— Yeni öğrelmenler nerelere atanacaklar Bu sene muallim mekteplerinden | çıkan gençlerin sayısı fazladır. Bu yeni öğretmenler açık öğretmenlik- İere atanacaklardır Yalnız ilk okul öğretmen kadroları bu öğretmenle- rin hepsinin yerleştirilmesine müsa- it olmadığı için, Kültür Bakanlığı, mezunlardan bir kısmını da ekalli- yet ve ecnebi mekteplerindeki açık vazifelere tayin edecektir. Ecnebi ve ekalliyet mek- teplerindeki öğretmenler Ecnebi ve ekalliyet okullarında ders adedine güre ücretle çalışmakta olan öğretmenlerin de tekaütlük hakkından İstifadeleri ( hususunda tetkikat yapılmaktadır. Bu tetkikat müspet bir şekilde neticelenirse, e€- nebi ve ekalliyet mekteplerindki öğ- retmenlerin hizmetleri, tekaöt müd- detine zammolunacaktır . Mektepsiz talebe kalmıyacak Bu yıl ilk okullarda talebenin me- runiyet imtihanlarında gösterdiği muvaffakiyet öğülecek (kertede iyi bulunmuştur. Orta okul ve liselerde- ki mezuniyet imtihanları da imtihan talimatnamesinde talebenin lehine olarak yapılan tadilât dolayısile iyi neticeler vermiştir. Öğrendiğimize göre Kültür Ba- kanlığı, ilk okullardan bu sene çi- kanların orta okul tahsillerini karşı- lamak ve yeni ders senesi başmda kayıt işlerinin sür'atli ve muntazam bir surette yapılmasını temin etmek için tetkikata baslamıstır. T. bina ve öğretmen vaziyeti ie olan yerlerdeki orta okulların birin- ci sınıf şubeleri arttırılacaktır. ——ş—ş—— Ekmek fiyatı inecek mi? Ekmek narhmmı tesbit edecek komis yon bugün belediyede toplânacaktır. 'Tecim ve zahire borsasmdan gönderi len haftalık piyasa cetvelleri üzerin - deki tetkiklerin sonuçuna göre, narh yeniden karar aştırılacaktır. Son haf- ta piyasası, ekmek fiatlarının indiri). mesini icap ettirecek derecede düş - müş sayılmaktadır. ——— General Seyfi Karadenize gitti Geçenlerde Ankafadan gele güm- rük muhafaza genel kumandanı Gene- ral Seyfi, teftişlerde bulunmak Üzere Karadeniz mıntakaâtna hareket etmiştir, Genel“ kumandan, Karadeniz mıntakâsından sonra Trak yayı gezecektir. —————— İçki düşmanı gençlerin gezintisi Içki düşmanları gençleri her yıl ol duğu gibi. dün de Heybeliye bir ge - #inti yaprusârdır. Bu gezintide bir gok eğlenceler tertip edilmiştir. Birlik, ağustos ayı içinde de içiki - Birlik, ağustos ayı içinde de içki- siz büyük bir ir balosu vermek için hazırlanmak idir, — Hemen hemen... — Buna, Şok acıdım. — Acınmaz mı güzelim? Ikimiz de susmuştuk. Odada bizi dinliyenlerden biri sordu: — Tabit, şimdi doktorunuzun, Pa- ti#te mükellef bir muayenehanesi, hatta belki de başlıbaşına idare etti- ği bir kliniği vardır, Arkadaşım, yorgun yorgun güldü: — Hayır, hanımefendi... Doktoru» müzun şimdi Paris'te mükeliçt bir otel partikülyesi, Anyer'de mükellef Bir villası, Nis'te mükellef şatosu var. Soran hanımefendi, hasedi. gıpta- sm kırık bir kahkaha ile gül — Neye &cıyorsünuz? Doktorunuz yaşıyor, demek! Genç, güzel kadın- hari gen üne 5 iu hanımefen, iş n iş man bakacaktım, ne aaeeia doktorun başına gelen felâket, beni, fena ezmişti: — Doktoru yakından tanimadığı- nız, buyunu bilmediğiniz için böyle söylüyorsunuz... Doktorumuz, bu ta- 21.935 | Yurdluk Ve KUÇUK HABERLER * Avusturya Başvekili Dollfuss'ün ölümünün senei devriyesi olması do- lâyısile 24 Temmuz çarşamba günü saat 10 da Galata'daki Sen Jorj ki- lisesinde dini merasim yapılacaktır. ” Öğrendiğimize göre, ilk okul if ve muharrirleri birle- şerek bir kurum teşkil edecekler * Kültür Bakanlığınca, bu sene okullarda okutulmasına müsaade € lecek kitaplar üzerinde, her sene ol- duğu gibi, tetkikata başlanmıştır. Tetkikat on beş güne kadar bitirile- cek ve resmi Jiste tasdik edildikten sonri alâkadarlara bildirilecektir. * Üniversiteye, bu sene başı 10 €c- nebi asistan getirtilecektir. Bunlara 126 şar lira ücret verilecektir. * Cümhuriyet Merkez Bankası müş fiyatlarında son günlerde gö, len düşüklüğü göz Önünde tutarak evveler 40 kuruştan 60 kuruşa çikar- dığı gümüş mecidiyeyi şimdi 54 ku- Tuşa indirmiştir. * Kızılay Kurumunun bahçe eğ - lencesi eylülün yedinci cumartesi günü Taksim bahçesinde yapılacak - tur. Bu eğlence için, hususi bir ko- misyön zengin bir program hazırla mağa devam etmektedir. * İç İşler Bakanlığının bir tami- mine göre şarbaylar, bundan sonra, belediye meclislerinin kararile izin alabileceklerdir. Meclis içtima ba - linde bulunmadığı takdirde, mezuni- yetsonradan karara bağlanacaktır. * On beş gündenberi devam eden lise askeri kampları bitmiştir. Bu yıl kamplarda alman neticeler memnu- niyet vericidir. * Ticaret mektebi yanında, Dikili- taş mahallesinde çukurda bir çeşme vardır. Parktaki âbideleri, dikiliteş- ları tetkik için gelen seyyahlara kar- şı çirkin bir halde baluran bu çeş- menin etrafımdaki moloz ve büyük otlar belediye tarafından temizletti- rilecek ve bu çirkinlik ortadan kal- dırılacaktır. * Münhal olan Emniyet merkez memurluklarma tercihan hukuk fa- kültesi mezunları atanacaklardır. * Anadolu ajansı genel direktörü muvaffak dün konvansiyonelle şehri- mize dönmütşür. * Sultanahmette Arasta sokağında | gâyet kıymetli mozayıklar çıkmakta» y , Sak remler görülmektedir Şimdi: ye kadar bulunan mozayıkların ek - sik parçaları tamir edilmektedir. Telkik gezisine çıkan profesörler Tetkikatta bulunmak üzere birçok Üniversite profesörleri Avrupaya gitmişlerdir. Profesör Röpke ve Hireh İtalyaya, Roma hukuku pro- fesörü Honig Romaya gitmişlerdir. Profesörler daha bazı Avrupa mem- leketlerini gezecekler, oradaki ilim adamlarile görüşeceklerdir. Hukuk fakültesi dekanı profesör Sıddık Sami Anadoluya tetkik seya- hatine çıkmıştır. Fakülte işlerine ve kileten Etem Menemenci bakmakta. dır. Hukuku esasiye profesörü Ali Fuat Fransaya gitmiştir. Profesör Ebülulâ da bugünlerde İsviçreye gi- decektir. —— — İngiliz vapuru kurtuldu Evvelki gün transit olarak İima - hımızdan geçmekte iken sis yüzün- den Beylerbeyi önlerinde baştan ra ederek karaya oturan West Mi. nister Siti ismindeki İngiliz vapuru birçok uğraşmalardan #onra dün sa- bah kendi kendini oturduğu yerden kürtarabilmiştir. Gemi kurtulduktan #onra dalgıçlar vasıtasile altı mua - yene edilmiş ve hiçbir hasar görül - 'memiştir. Bunun Üzerine İngiliz ge- misi limanımızdan geçerek yoluna devam etmiştir, biatte erkek değildir. wmefendi ,bir şey söylemek için dudaklarını kımıldatmıştı; lâkin her nedense bundan caydı, hafifçe gü- lümsedi: — Bunu bilmiyordum... Pardon! Arkadaşım, anlatmaktan kendini alamıyordu: Madam Veberman'ı bir görme lisiniz. Alman Yahudi'si mi, Fransız Yahudi'si mi, Rus mu, Leh'li mi, Ma. car mı, Fransız mı, Belçika'lı mı, sonra katolik mi, protestan Mi, orto- doks mu? Ne milletten, ne mezhep- ten olduğu da belli değil.. Hemen her dilden konuşuyor... Her millet. ten dostlari ve hattâ akrabaları da var, diyebilirim... Yaşlılığını, milli. yetini, mezhebini solda sıfır bırakan bir tarafı var ki, o da, ahlâkı! Arkadaşım, yaka silker gibi tikşi- ne, tiksine dağrulmuştu: — Bu kadar geçimsiz, huysuz ka- dın, görmedim ben... Size, onun huy. #uzluklarını anlatamam. Ve bu ka- dinin yaşlılığına rağmen, yorulmayı» şina, yorgunluğa dayanişına şaştığım kadar da bir şeye şaşmamışımdır. Ba- Ocaklık Vesikaları Yeni çıkan kanun tebliği bekleniy Yurtluk ve ocaklık ve mazbut Se lâk mukabili verilen vesikalara “e 2808 numaralı kanun malmüdür lerine tebliğ edilmek üzeredir: Bu kanuna göre elinde yurtlU# ocaklık vesikaları bulunanlar, KAP mun neşri tarihinden başlayö bir sene sonuna kadar bulundü mahallin malmüdürlüklerine ile müracaat edecekler, ellerind vesikalar temlik edilmiş İse te namelerini de İstidalarına raptco€ vereceklerdir. Asıl vesikaların *4 leri hakkında tahkikat icra ed ve haklarında kaza idare heyetlef çe mazbatalar alınış olduğ! bunlar için yeniden mazbata ali yacaktır. Temlik edilenler için den idare heyetinden alınmış yet ve Türkiyede ikameti isbat * <i mazbataların ibrazı meçburidif” Fazla para verenler" Mal sandıklarınca ve şube dan mükelleflerden sehven fi tahsil olunan paraların red ve için şimdiye kadar Finans baksf Zından dalma tediye emri bek mekte idi, Bu sene bakanlık, leflerin de reyini alarak bu un muamelelere mahal bırakma için her mal müdürlüğüne kâfi mi tarda reddiyat tertibinden tediy€ ri göndermiştir. Bundan sonra maliye şubele! fazla veya mükerrer para vereni çin şube ve mal sandıklarınca hi İanacak tahakkuk evrakı üzerin? hal red muamelesi yapılacaktır. Yeni maliye teşkil Maliyede yeni yapılacak olan kilât için Avrupadan celbedilen tehassıslar, müfettiş Hatille birli Eminönü Malmüdürlüğü ile ons var olan şubelerin muamelâtıni kile etmişler, malümat almışlardı” Bu tetkikat, usul üzerinde © tadır ve bilhassa, bütün maliye (İZ kilâtmın bir elden idaresi imkâf rı düşünülmektedir. Bundan evvel bugün kazalarda bulunan malmi leri bütün malt muamelâtı resen . İ kip ve tedvir etmektedir. Her müdürlüğünün doğrudan doğr! bakanlıkla muhabere etmesi ve âmele tatbikatında muhtelif #7 günlerce oyalamaktadır. Maliye müesseselerinin bir €| idaresi şekli tesbit edilebilirse, teşkilât projesi hazırlanacak ve kanlığa verilecektir. Yüzde iki Malmüdürlüklerinden maaş memürların tahsisatlarile birlikte aşlarından yüzde 2 nisbetinde kurumu üyelik taksitleri tam alınmış ve taahhüt senetleri de lanmıştır. Z Mal sandıklarında toplanan bü ralar Maliye bakanlığının emri rine heniz Hava kurumuna Yı miştir. Bakanlık, bu taahhüt b larının ne suretle işleneceği h da malsandıklarına bir talimat cektir, Bu talimatım bugünlerde S8 mesi beklenmektedir. Üç aylıklı " Hazira: aşların te muştur. Bu tarihe kadar malmüdük! lüklerinden maaşlarını almıy: üç aylıkları ile banka iskontolar tediyesine devam olunmaktadır. — m — Belediye hizmetine gefi müteka tler Devlet hizmetinden mütekait yetim maaşı almakta iken bele geçerek, şarbaylık bütçesinden e veya Ücret alanların bir listesini” gırlanması için emir gelmiştir. bul şarbaylığı şubelerdeki bu gibi murları bir liste halinde yazmak” / lodan baloya koşar, saatlerce © eder; o, ağır, çürük pelte sıçrar, sıçrar. Sonra kâh büfede bir masa başında, çin, vermüt sent, şampanya, her renkte, bö” şitte, ber çeşmide öçkilerden; içer. At yarışlarını kaçırma & nemaları, tiyatroları kaçırma?” niz yarışlarını kaçırmaz... Bakâf4 sasından kalkar, briçe oturur ten kalkar, rulete koşar. göründüğü yerler müzikhollef. “e lardir.. Her renkte, her şekild her çeşitte güzel, körpe vöcü''yg teşhir edildiği bu yerlere, gep$, casını götürmeğe nasr) çesaret Yür, endam, bacak, kol, ayi zelliklerinin, hem de çırılçıplak $ lerini nasıl oluyor da gösterebil Doktorun toyluğu mu ona “ veriyor? Yoksa parasının kü mi dayanıyor? Pakat bu, n€ ğa, ne de paraya dayanır, bİf le! Şunu da söyliyeyim ki, güzel vücutlara bu kadın, duda$ kerek bakar! t vasi pi