25 Temmuz 1935 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 15

25 Temmuz 1935 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 15

——— .1:935 HURMA SABUNU Herşey İçin kullanılan sabun TURAN, HURMA adını verdiği yeni sabuna saygı değer müş- | terilerine takdim eyler. Bu sabundan beher kutuda 24 veya İZ adet bulunur. Her şeyi yıkamak için kallenabilecek olan bu sabun, gerek eşsiz kalitesi ve gerekse idareli olmam sayesinde herkesin böyük tereecühünü kazanacaktır. il HURMA sabunu, hem pük hamil eder, HURMA sabunu her evde bulunmalıdır. Fiyatı: içinde 24 Hur. | ma sabunu bulunan kutular yalnız 75 lamruştur. Ve içinde 12 Har- | ma sabunu bulunan kutular yalnız 40 kuruştur. İ HURMA sabununu bekkalınrtdan erâyiniz. Kutunun üstündeki MAVİ KUŞAK ambalâjın hakiki olduğunu isbat eder, HURMA sabunu TURAN mamulâtındandır. soğuk, ve hem de mesk sanda bol kör | Sıhhat ve içtimai mua- venet Vekâletinden: Bu yıl İstnabuldâ Leyli Ebe Talebe yurduna Orta- mektep mezunlarindan derecesi pek iyi ve iyi olanlardan talebe alımacaktır. İsteklilerin kendi el yazılarile yazılı istidalarını 1 Eylül 1935 tarihine kadar doğrudan doğ- ruya Sıhhat ve içtimai muavenet vekâletine gönderme- | leri lâzımdır. Kâbul şartları şunlardır : i — Yaşı 20'den aşağı 30 dân yukarı olmıyacak ve gerek tahsilini gerek ileride mecburi isirlitini yüğmaya engel olacak bir hastalığı ve arızası bulurmıyacaktır. . 2 — İstida ile birlikte aşağıda yazılı vesikaları gön- dereceklerdir. A — Türkye Cumhuriyeti tabaasından bildiren nüfus hüviyet cüzdanmn aslı. > — Mezun bulunduğu mektep şahadetnamesinin aslı, C — Hüsnübâl sahibi olduğunu ve hiç evlenmemiş bulunduğunu gösteren mahalli hükümetçe tasdik edil- miş ilmühaber. D — 4,5X6 boyunda üç tane fotoğraf. “Potoğraf- lar Profil olmıyacak cepheden alınmış olacaktır.,, ri E — Mütehassısları tam hastahane heyetinden mış basılmış örneğine uygun ve üstünde tasdikli fotoğ- rafı bulunan bir sıhhat raporu “bu rapor hastane baş tabiplikleri tarafından zarflanarak altı mühürlenecek ve istekli tarafından mühürlü zarf halinde istidasına Kağlanacaktır. Muayene yapacak hastaneler : Ankara, tani ım, Diyarbekir nümune (hastaneleri, İs- Ss Şocuk hastanesi, İzmir, Bursa, Konya, Adana, nizi Memleket hastaneleridir. Buralarda muayene olunmak için hastanenin bulunduğu £ yerlerdeki sıhhat ve içtimai müdürlüklerine isteklilerin bizzat müracaat etmesi lâzımdır. -— ei aşağıda gösterilen noterlikçe tasdik ilmiş bir teahhüt senedi “bu senet isteklinin velisi tarap €ğer velisi kendisi tarafımdan verilir. 3 — İstekliler tarafından gönderilecek olan istida ve vesikaların vekâletçe alındığı hemen adreslerine bildirileceği gibi bu vesikalara göre kabul edilip edil- medikleri de yine adreslerine vaktinde bildirilecektir. TEAHHÜT SENEDİ ÖRNEĞİ : İstanbul üniversitesi Tıp fakültesine bağlı Ebe mek- tebinde okunması lâzım dersleri okuyup bitirerek mek- tepten çıktıktan sonra sıhhat ve içtimai muavenet vekâ- letinin göstereceği her hangi bir yerde Ebeliğe giderek üç yıl müddetle tayin olunduğu “olunduğum” vazife. de gereği gibi hizmet etmediği “etmediğini” veya tah- sil sirasmda her hangi bir sebeple yurttan çıkarıldığı “çıkarıldığım” yahut yurdu terk eylediği "eylediğim” takdirde kendisi “kendim” için hükümetçe yapılan mas- rafları nizami faizi ile birlikte hiç itiraz etmeden ödeme- Zi teahbüt ve tekeffül eylediğimi bildiren obu senedim adr geçen vekâlete verildi. (3928) şe | m olduğunu ) | mikdarda para yardımında bulunulur. i recelerini de gösteren fotoğraflı ve resmi bir vesikasını İ bulunan bir sıhhat raporu. “Bu rapor Hastane Baş Ta- m. ap e eye n Sıhhat ve içtima mua- venet Vekâletinden: Bu yıl İstanbul Üniversitesi Fen Fakültesinin F. K.! T. sınıfına devam etmek üzere Leyli Tıb Talebe Yur- İ duna alınacak talebenin yazılma ve kabul şartları aşa- ğıda gösterilmişdir. Talebenin yemesi, içmesi, giyin- mesi yürtca temin olunur. Kendilerine her ay muayyen 1 — Yurda alınacak talebenin tam devreli liseler- den veya lise derecesinde olduğu tasdik edilmiş mekteb- lerden bakalorya veya olgunluk imtihanı vererek pek | iyi ve iyi derecede mezun olması şarttır. 2 — İstekliler kendi el yazıları ile yazılmış ve açık adresli istidalarmı en son “Birinci Teşrin 1935” tarihi- ne kadar doğrudan doğruya Sıhhat ve İçtimai Mua- venet Vekâletine göndereceklerdir. Bu istidaya bağla- nacak evrak şunlardır. A — Türkiye Cumuriyeti teb'asından olduğunu bil diren nüfus hüviyet cüzdanım aslı, B — Tam devreli liselerden veya bu derecedeki mek- tebden mezun olduğunu gösteren mekteb şahadetname- sinin aslı “ imtihanları tamamen bitirdikleri halde şeha- detnâmenin tasdik muamelesi gecikmiş olanlar mezun bulundakları mekteb müdürlüğünün aynı zamanda de- koyacakdır.,, C — Okudukları mekteblerden alınmış hüsnühal varakasr. D — Mütehassısları tam hastane heyetinden almmış basılmış örneğine &ygun ve üstünde (tasdikli fotoğraf biplikleri tarafından zarflanarak üstü mühürlenecek ve istekli tarafından mühürlü zarf halinde istidasma bağ- lanacakdır.,, Muayene yapacak hastaneler Ankara, Si- vas, Erzurum, Diyarbekir Nümune hastaneleri; İstan- bul Çocuk hastanesi, İzmir, Bursa, Konya, Adana, Samsun Memleket hastaneleridir. Buralarda muayene olunmak için hastanenin bulunduğu yerlerdeki Sıhhat ve İçtimaf Muavenet Müdürlüklerine isteklilerin bizzat müracaat etmeleri lâzımdır. E — Örneği aşağida gösterilen noterlikce tasdik e- dilmiş bir teahhüt senedi “bu sened isteklinin velisi tarafından, eğer velisi yoksa kendisi tarafından verilir.,, G — 4,5X6 boyunda üç tane fotoğraf “fotoğraflar profil olmıyacak, cepheden alınmış olacakdır.” 2 — Yaşları yirmi ikiyi geçkin olan ve yurtta oku- maya ve ileride mecburi hizmetlerini yapmıya engel ©- lacak bir hastalığı ve kusüru olanlar kabul edilmezler. 3 — İstekliler tarafından gönderilecek olan istida ve vesikaların Vekâletce alındığı hemensadreslerine bildi- rileceği gibi bu vesikalara göre kabul edilib edilmedikler ri de yine adreslerine vaktinde bildirilecektir. TEAHHÜT SENEDİ ÖRNEĞİ Leyli Tıb Talebe Yurduna kabul edilerek Tıp tahsil edip her hangi bir Trb Fakültesinden tabip olarak çık- dığında “çıktığımda” 9-6-1932 tarih ve 2000 sayılı ka- nun mucibince adı geçen yurtta geçirdiği “geçirdiğim” zamanın üçde ikisi kadar bir müddetle Sıhhat ve İçti- mai Muavenet Vekâletinin tayin edeceği yerde yapmağa mecbur olduğu “olduğum” hizmeti kabul etmediği “etmediğim” veyahud kabul edip te müayyen olanı müd- detini bitirmeden terk eylediği “eylediğim” takdirde kendisi “ kendim” için sarf edilen paranın iki katını ödemeği ve Tıp tahsilini terk ettiği “ettiğim” veya sıh- hi sebepler dışında Fakülteden daimi olarak çıkarıldığı “ çıkarıldığım” t ve yurtta bir yıldanaz bir müddet kalarak yurdu terk eylediği o “eylediğim"” tak- dirde yine İtendisi “ kendim ”* için sarf olunan parayı ödemeği teahhüt ve tekeffül eylediğimi bildiren bu sene- dim adı geçen Vekâlete verildi. (3927) 5305 | Güzel San'atlar Akademisi Direk- törlüğünden: 15-7.935 tarihinde 30-7-935 tatihine kadar devam etmek üzere muhtelif şubelerin bir yıl zarfındaki faaliyetini gösteren bir talebe sergisi açılmıştır. Sergi her gün saat Dokuzdan On Yediye kadar umuma açıktır. (4205) 5546 Türk Hava-Kurumu Büyük Piyangosu “Türk Hava Kurumu” £ Şimdiye kadar binlerce kişiyi zengin etmiştir E 19. cu tertip 4, cü Keşide Tİ Agustos 935 dedir Büyük ikramiye 35.000 Liradır i | İ Muhayyer Hasan Şevki” Pudra, yağsız krem ve losyonları Cildin letafet ve gençliğini muhafazs eder. Her yerde arayınız. i 5343 Sümer Bank Umu Müdürlüğünden: 1— Nazilli Basma Fabrikası iltisak Demir yo- İu toprak tesviyesi Sinai imalâtı balast, tedarik ve döşenmesi ve poz işi vahidi fiyat esasile ekşiltme- ye çıkarılmıştır. Tahmin edilen bedeli : 28.588.25 liradır. ğ 2 — Bu işe aid evrak şunlardır. mi e) Metraj vahidi fiyat ve Keşif hülâsası, £) Projeler, İstekliler bu evrakı 1,45 lira bedel mukabilinde Sümer Bank Ankara şubesinden ve İzmir Yerli Mallar Pazarından tedarik edebilirler. Fazla taf- İ silât Ankara'da Sümer Bank İnşaat servisinden 3 — Eksiltme 78-035 çarşamba günü saat 17 de Ankara'da Ziraat Bankası binasında Sü- mer Bank Umumi Müdürlüğündeki komisyonda yapılacaktır. 4 — Eksiltme kapalı zarf usulile yapılacaktır. $ — Eksiltmeye için isteklinin 2145 lira muvakkat teminat vermesi ve fenni eh- , liyetini isbat etmesi lâzımdır. 6 — Teklif mektupları yukarda yazıldığı gün ve saatten bir saat eveline kadar Sümer Bank u- mumi Müdürlüğüne makpuz mi verile» cektir. Posta ile gönderilecek ( mektupların ihale saatinden nihayet bir saat evveline kadar gelmiş ve zarfın Kanuni sekilde kapatılmıs olması lâ- & yüke MEL - - — i Istanbul Sıhhi Müesseseler Art- İ tırma ve Eksiltmekomisyonundan: Azı Çoğu Tahmin Fi. M.Garanti | Tahmini fiat ve miktarlarile muvakkat garanti hiza larında gösterilmiştir. Eksiltme 2 Ağustos 935 cuma günü saat 15,30da meleri. (4088) ii PARANIZ FAİZ GETİRMEK > SURETLE SİZİN İÇİN | i X 0000 130000 aded 5 K.) | Cağaloğlunda Sıhhat Müdürlüğü binasmdaki Komis- Günlük yumurta 7 ) 558 lira Mutbak yumurta 28000 53000 ,, 1,75, ) Heybeliada sanatoryomunun günlük ve mutbak yumurtaları için istekli çıkmadığından aym ve şartlarla yeniden kapalı zarfla eksiltmeye o konulmuş- dur. yonda yapılacakdır. Şartnameler parasız olarak Heybe- ada Sanatoryormundan almabilir. Eksiltmeye girecek ler 935 Ticaret Odası vesikasile 2490 sayılı kanunda ya- zı belgeleri ve bu işe yeter muvakkat garanti ları veya banka mektublarile teklif mektublarmı yuka- rıda yazılı eksiltme saatından bir saat önceye kadar ver- HUSUSİ ŞARTLARIMIZ HAKKINDA GİŞELERİMİZDEN MALÜMAT, ALINIZ iz IŞTANBUL — KARAKOY DALAS - öLaLEMCi HAN 9 > Umumi neşriyat ve yazı işleri Müdürü: Mümtaz FAİK HOL A NT E DA N | v Gazetecilik ve matbaacılık T. A, Şirketi, İstanbul, Ankara tad desi, 100— Basıldığı yer ; TAN matbaası, S Ayrıca: 15,000, 12,000, 10,000 Liralık ikrami- E yelerle 20,000 Liralık mükâfat vardır. 5 a