25 Temmuz 1935 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

25 Temmuz 1935 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

a MEMLEKETTE TAN ANTEPTE FECİ BiR KAZA Bir Şoför Otomobil Altında Kalarak Çiğnendi Ve Öldü Antep, (Özel aytarımız bildiriyor) — Son bir hafta içinde burada birkaç kaza olmuştur: 1 — Şoför Mehmed'in idaresindeki otomobil Tozgana yolu üzerinde bir kazaya uğramıştır. Şoför Mehmet, otomobile ar- kadan binmek istediğinden ayakları kayarak tekerleğin altma yuvarlanmış ve çiğnenmiştir. Hastaneye kaldırılan Mehmet, biraz sonra ölmüştür. 2 ilisli Salih oğlu Mehmed'in idaresindeki kamyon pa- zar günü bulvardan geçerken bostancı Ahmed'in dokuz yaşın- daki oğlu Mehmed'e çaprmış, ağır surette yaralamıştır. 3 — Antep suyuna iki çocuk düşerek boğulmuşlardır. Bünun sebebi, geçen sene açılan su kapağının belediyece kapattırılma- mış olmasıdır. 4 — İsmet Paşa mahallesinden Mehmet, koruk keserken as- madan düşmüş, başı kırılarak ölmüştür. Samsunda Belediye Seçimi Samsun, (Özel aytarımız bildiriyor) — Yeni belediye seçi- mine başlanmıştır. Halk reylerini C. H. Partisi namzetlerine vermek üzere sandık başına kafilelerle gitmektedir, Yeni seçim, ayın 26 sında bitmiş olacaktır. Büyük Köprü Tamir Ediliyor M., Kemalpaşa, (Özel aytarımız bildiriyor) — Bursa - Kara- cabey - M, Kemalpaşa yolu ve Apolyont gölü üzerindeki köprü, ağır yükler geçemiyecek kadar bozulduğundan tamir işine baş- lanmıştır. Yakında tamir bitecek, köprü açılacaktır. Öğrendiğime göre, ilbaylık, çok önemli sayılan bu köprü ye- rine beton bir köprü yaptırmağı kararlaştırmıştır. Zara yolunda Devrilen Kamyon Sıvas, (Özel aytarımız bildiriyor) — Sıvastan Zaraya gitmek- te olan bir kamyon Zara yolu üzerinde devrilmiştir. İçindeki yolculardan birkaçı hafif yara almışlardır. Balıkesir Futbol Şampiyonluğu Balıkesir kulüplerinden İdman Yurdu. Balıkesir, (Tan) — İki haftalık futbol maçlarından şonra İd- man Yurdu merkezde Birliği ve Gücü yenerek kazanmıştır. Mülhakat maçları da bu pazar bitecektir. Yukardaki resim, Ba- İskesir mıntakası futbol birinciliğine en kuvvetli namzet olan İdman Yurdu sporcularını bir arada gösteriyor. No, 67 YOSMA! Etem İzzet BENİCE Der gibi gözlerindeki büyüle- yici gücü bir kere daha onun porsumuş, donuk, et parçasın- dan ayırtsız gözlerine doldur - du: — Gördün ya. Benim için en küçük özverenliğe bile katlana- mıyorsun. İşte sevgisizliğinin €n açık bir örneği. Dedi. Doktor bir daha sende- ledi, Bütün sinirleri, beyni, dü- şünüşleri bozguna uğramıştı. Kekeliye kekeliye: — Niçin böyle yapıyorsun Güney. Nereden çıkarıyorsun bu güvensizliği?. Dedi. Fakat, Güney sözünde israr etti: — Bu, böyle doktor, Tersi düşünülemez. Ve sözlerine uladı: — Seninle evlenirken ne ka- dar yanılmışım, Ne kadar yan- iş düşünmüşüm. Bir delikanlı | yerine olgun, yaşını başını al- mış, bütün sevgisini karısına ve» rebilecek bir erkekle evlenmeği daima tasarlamıştım. Ve böyle düşünürken ne kadar rahat ede- ceğim, ne kerte mes'ut olaca- gım.. derdim. Oysam hepsi boş- muş, hepsinde aldanmışım. Belki, bir genç erkek beni daha mes'ut eder, benim daha çok düşkünüm olurdu, Bunları söylerken doktor yüzündeki bütün rengi kaybet- miş tir tir titriyordu. Üst üste birkaç kere: bütün bir ömrün yıkılışı, bir için sıyrılışı, bütün bir hayat uzanr- $t içindeki umut, bağ ve amaç- ların sendeleyiş ve yeniden sö- külüşü vardı, Doktor, bütün bu sendeleyiş, sökülüş, sıyrılış ve yıkılış içindedir ki, aşkın irade. sine kendisini bir kere daha kaptırdı: — Peki Güney... . Dedi, sözüne sar'aya tutulan Sulanmıyan fidanlık Antep'ten yazılyor: “Hususi muhaseb:nin kurduğu büyük fidanlık, bakımsızlık yüzün- den harap bir duruma girmiştir. On binlerce lira sarfedilerek büyük ve faydalı bir ihtiyacı karşılamak üze- re tesis edilen fidanlığın bu hali çok acıdır. Tahsisat ayrılmayışi, kuyudan su çekmek üzere kurulu makinenin benzinsiz kalması sonucunu ver - miştir. Sulanamıyan fidanlık kuru- mağa yüz tutmuştur. İlgilerin bu işa önem vermeleri, mahvolmak üzere bulunan büyük fidanlığı bir an evvel kurtarmaları lâzımdır.” A izmirde nüfus Sayımı hazırlığı İzmir, (Özel aytarımız bildiriyor) — Başbakanlık İstatistik Yar genel direktörü Selim Sabit, Izmir ve ilçe- lerindeki nüfus sayımı hazırlıklarını gözden geçirmiştir. Selim Sabit, ayta- rımıza tetkikleri hakkında şu izahatı vermiştir: “— Genel nüfus sayımı hazırlıkla rını ve nümerotaj işlerini kontrol edi- yoruz. Yarm Kemalpaşadaki işleri gözden geçireceğim. Netice iyidir. Aşiretlerin sayım: için bazı özel hü kümler hazırlanacaktır. Türkiyenin genel nüfusu için elimizde vesika mevcut değildir. Memleketteki ölüm ve doğum vakalarına ait kat'i rakam- lar lâzımdır. Yalnız şunu söytiyebili- rim: 350 bin nüfus üzerinde ve IZ il. çede yaptığımız deneme sayımları çok ümit vericidir. En az artma nisbeti bin de 15 tir ki, bu da birçok medeni mem leketlerin artma nisbetlerinden fazla. dır. Nüfus artması için alınması gere- ken yeni tedbirler bu sayım sonucun- da kararlaştırılacak ve ona göre çalı- şılacaktır. Deneme sayımlarının sonu- çuna göre, memleketimizde oldukça kuvvetli nüfus ve iyi doğum hiz var. dır... KÜÇÜK TELGRAF HABERLERİ # Akhisar, (Tan) — Hava tehlike sini karşılam-* için ilçemizde önem- inler görülmektedir. Sinemada ya- tüp he, hüyat Mef yetleri de bulunn uştur. Toplantı so | la teberrüler apılmıştır. vas, (Tan) — Sivas spor bisik eri soğuk kaplıcaya kadar bir | gezi yapmışlardır. * Sıvas, (Tan) — Sıcak kaplıca &i- varda süel talimlerde bulunan Tise | talebesi kamptan dön dir * Aydın (Tan) — Türk hava kuru mu seçimi yenilenmiştir. Başkanlığa Ahmet Emi Arkayn, asbaşkanlığa Ekrem Cemal, muhasipliğe Muhte - rem Kaya, üyeliklere de Asaf Gök- bel, Ayşe Yazgan, İsmail, Refik Na fiz Tunçer seçilmişlerdir. “ Giresun, (Tan) —* Şarımızın bayındırlık işleri hakkında bayım lik hakün: ile görüşmek Üzere Anka- raya gitmiş olan şarbay Eşref Dü: dar İstanbul yoluyla dönmüştür. Gö- | rüşmeler hakkında şarbaylık mecli sine izahat verecektir. * Gemlik, (Tan) — Gemlik şose- siyle Orhangazinin iki mmtakasın- re l sesile ekledi — Yarın sabah bu dediğini de yapacağım... Güney sağlam bir dişi söker gibi cimriliğin kaşarlandığı bu ruhtan böyle bir adağıda sö- küp çıkarırken hiçbir sizr duy. muyordu. Birden yine şenlendi, kocasının boynuna sarıldı: İşte şimdi inandım beni ine kocacığım! Dedi, onu kolları arasında sıktı, sıktı ve sordu: — Önergemi yapar yapmaz niçin hemen peki.. demedin? Fazıl, hâlâ içinde yanan ate- şin deliren sıtmasının ıztırabı içindeydi, Zorla şen görünmiye çalışarak; — Hiç düşünmedim. Dedi, ilâve etti: — Karıcığım, benim her şey- | lerim senin değil mi?. Aramızda | ki bağ ve onun özelliğinden hiç şüphe etmememiz lâzım. Güney kazandığı savgasmın gururu içindeNcevap verdi: — Ben de böyle düşünü; rum Fazılcığım. Benim bü benliğim, varlığım. idealim. sev | sındaki İ istasyonu yakınındaki 9 bin liralık Bir ihtilâs davası Zimmetine 9 bin lir? para geçirmek ten ve sahtekâ: yapmaktan suçlu Beyoğlu Maliye tahsil meumrlarından Şerefin duruşması dün ikinci cezada yapıldı. Şeref ihtilâs suçile mahkemeye ve- rildikten bir müddet sonra serbest bı rakılmış, iska* sahtekârlıği ileri sürü. lerek yapılan bir ikinci ihbar üzerine yeniden tevkif edilmişti. Suçlu Şeref, dünkü duruşmada, muhakemesinin w- yayıp gittiğinden şikâyet ederek bir if tiranın kurbanı olduğunu. mahkemece davet edilen müfettiş İsmail Hakkı İ nin altı aydan beri mahkemeye gel- | mediğini söyledi ve iile sahibi oldu - İ ğundan bahis ile epeyce sızlandı. Mah keme, müfettiş İsmail Hakkıya yeni- den tebligat yapılması için duruşma. yı başka güne bıraktı. Sıgara kâğıdı kaçakcıları Evvelki gece, Küçi“pazarda yapı - İ lan bir cürmü meşhutta (2500) def- ter kaçak siyara kâğıdı ve 65 kilo kop ye kâğıdı yakalanmıştı.Bu kaçak eşya nın sahipleri Rifat, Ahmet, seyyar kö mürcli Hasan kaptan, yemişçi Arif ve karısı Dilber yakalınmışlar, ilk sor - guları dün 9 uncu ihtisas hakyerinde yapılmıştır. Sorgular 3,5 saat sürmüş tür. İhtisas hakyerinde bu kaçakçıla» rın muhakemesine devam edilecektir. Bir kısım şahitler de dinlenecektir. Kadın suçlu gayri mevkuf olarak mu- hakeme edilecektir. * Esrar kaçakçılığından 9 uncu ih- tisas mahkemesinde 253 bin küsur li- Ta para cezasına ve 4 ay hapse mah- küm olan Mahmudun evinde yapılan aramada kaçak kumaş bulurrmuşter Mahmudun duruşmasına dün 8 inci ihtisas hakyerinde başlarmış, şahitle- cin yeniden çağırılması için mubake- me başka güne kalmıştır. * Tütün kaçakçılığından suçlu Hu- riye isminde bir kadın 9 uncu ihtisas mahkemesinde beraet etmiştir. * a omanti civarında, “Nis bahçesi sahibi Okatyan tarafından ermenice gazete yazıcılarından Sahak aleyhine açılan davaya dün ikinci cezada de - vam edildi. Tet'ikat yapılmak üzere duruşma başka güne bırakıldı. * Galatada, Necatibey caddesinde Kanaat hanında terzilik eden Sara is- | minde bir kadın, dün çalıştığı binanın | wlgiihci #aundan düşerek ağir surette | yaralanmış ve kaldırıldığı Haseki has tahanesinde ölmüştür. * Beyoğlunda oturan Marika ismin de biri, dün ölmüştür. Marikanın ölü- mü şüpheli görüldüğünden cesedi Morga kaldırılmıştı aaa dan başka yerlerde sıtma eserleri rülmemektedir. Buralarda yuvaların kurutulması için de etkili tedbirler alınmaktadır. Sıtma ile mücadele gtupunda Niyazi, Murat, Selim, Sa- lih çalışmaktadır. * Giresun, (Tan) — Yolları teftiş için Karahisara giden . ilbay Yahya Sezai Ozer geriden dönmüştür - * Kütahya, (Tan) — Cümhuriyet alanı ile veni yapılacak ilk okul ara- cümhuriyet ve küçük çarşı caddelerine parke döşenmesi işine başlanmak Üzeredir. Sabuncu Pınar granitlerden parke hazırlatılmasına devam edil mektedir. gim her Şeyim sensin.. Daha a çık, karşında gördüğün bütün bu varlık içi, dışı ile senin... Ve,. Sesini daha dirilterek de- vam etti: — Eğer bu denençde biraz te reddütlü, biraz gevşek olsaydın bu gece aramızdaki bütün bağ - lar bitecekti, — Niçin?. — Çok açık. Beni sevmedi - ğin anlaşılacaktı, Doktor ilk sersemliğini gide - ren hafif bir ayıklıkla: — Canım karıcığım, sevmek- le apartman bağışlamak arasın- da ne ilgi var? Bunu anlayamı- yorum.. Dedi. Gözü bu anda bir filo - zof tavrı takınmıştı. — Sevme-ktatir, vermek acı. Vermenin tutarı ne kadar ağır- laşır, ne Kadar çoğalırsa acılığı o ölçü içinde artar, Az seven bu artan acıya dayanamaz. İnsan çok sevmelidir ki, her türlü mad diğ acıyı dayanılabilir bulsun. İşte ben sende bu yoklamayı yaptım ve.. Yoklamadan iyi çık- tın kocacığım.. HAKYERLERİ Odasından içeri girdiğim zaman, ağır ceza mahkemesinin değerli hâ - kimlerinden Kemalin hayat arkadaşı, İstanbul matbuatr tetkik bürosu şefi İ Bayan Mediha Kemal yanındaki ka - din arkadaşile çok tatlı bir çocuk münakaşasına dalmıştı; — Ah, ne yaramaz, nc yarimaz.. diyordu, oyuncak dayandıramaz ol - duk. Söz dinletemez olduk. Evi ni kasıp kavuruyor. Adeta bir hüküm dar, minimini bir hükümdar... Hem Vurduğu vurduk, kırdığı kırdık... Beni görünce, masasının başında doğruldu: — Çocuğumdün bahsediğordum... Gülllimsiyerek: — Ben de size ondan bihsetmeğe geldim. Dedim. Durakladı: —Ne münasebet? Der me bakıyordu , Anlattım: — Bir anket açtık ta... ze de soracağız: Ç. Bağ yök röeimiile duğunuz kadınlık sevgisi mi? Mediha, Kemal hafifçe kızarak — A... İşte bu olmadı. Dedi, #niz ki. ben gazetecilerle konuşma ği âdet etmedim. — Ama, bu mesleğinize ait bir ko nuşma olmıyacak.. Dedim. “Bir ana sıfatile soruyoruz size. Biraz düşündü, tereddüt ediyor, karar veremiyordu: — Korkarım kocamla aramızı aça çaksınız... Dedi, — Bilâkis, dedim, çocuğunuzu ter. cih edişinize o da memmun olacaktır. Baha sıfatile kocanızın da çocuğunu size terci etmiyeceğini nereden bili- yorsunuz? Ancak © zaman Mediha Kemal be- nimle konuşmağa tazı oldu: — Vallahi; ne diyeyim, bilenen ki., Çocuğumu çok severim. Bu sevgi » min derecesini size şöyle anlatayım: Çocuğumla ben, imansız bir hastalı- ğa yakalanmış olsak. Ve bütün mem lekette, bu hastalığı önliyecek yal - nız bir tüb aşı kalsa. Ben bu ağr ile hiç düşünmeden çocuğumu aşrlatır - dım. o Kendim me olursam olayım". Çocuğumun uğruna canımı seve seve Ve.. Dudaklarını uzattı, koca gülen, gururlanan bir sesle de - vam etti: — Kocacığım, benim her şey lerim senin olduğu gibi senin nen var, nen yok hepsi benim ol- malıdır. “Yuvayı yapan dişi kuş tur..., Sözünü unutma. Seven kadm, sevilen kadın için bu en başta gelen güven kaynağıdır. Ben daha senin başka nelerin var, hiç birisini bilmiyorum. Ön ları da bana söylemelisin.. Böy. le yapmamakla âdeta kendini benden saklıyormuşsun gibime geliyor! Doktor hemen canını Azraile verir gibi bir sıçrayışla yerinden fırladı — Artık hiç bir şeyim kalma- dı. Bir yurd var, bir iki de dük- kân.. O kadar! Güney: z — Bak görüyormusun. Yine her şeylerini benden saklıyor sun. Bu hal içinde nasıl sana gü veneyim?. Dedi. devam etti: — Hiç paranı söylemiyor « Koca Sevgisi miğ Evlât Sevgisi mlğ Müddeiumumi Mediha Kemal Anlatıyor Çocuk Anasının Canından Kopan Bir Parçadır işi” | ne müstebit bir hükümdar bilseniz. | smı alnından öptü. Sonra, şen, | 25.7.0935 Muavini yangın çıksa, İlk önce kimi dınız, kocanızı mı, yoksa çocUuğ su mu? Mediha Kemal atıldı: — Çocuğumu kurtarırdım- cam, nasıl olsa kendini kurtar gil mi? Sonra, analık sevgisi, rinde okunarak sözüne devam £İ —Bir ana için, çocuk ne olduğunu mümkün değil, efi takdir edemezler, Hele tek biricik çocuğun ananın yi mevkii! Bunu anlatamam $iz€“ Bir çok kadınlar vardır: ölür, genç yaşta dul kalırlar. rile evlenmek istiyen erkekler€. yır!,, cevabı vermeleri, yalnız G9 larını "horlatmamak., düşüne: Bilmem, babaların yüzde kaçı endişeyi bulabilirsiniz? Karım ölmez, erkek derhal bir tera? — Çocuklarım ortada kafdif; böyle sürüp gidemez. Onlara cak bir kadın lâzım... j Kadın ise erkekten daha âCİ” hele daha zayıftır. Daha çok bi edilmek ihtiyacını duyar. Fakat diğim gibi, çocuklarmı horli korkusu, bütün isteklerine sed Si Ananın çocuğuna karşı sevgi banın çocuğuna karşı olan ölçülemez. Çocuk, anasmın Se dan kopma bir parçadır. Ve öyLe parça ki, ana bu canından çayı kurtarmak için, sırasındâ nı dahi vermekten çekinmez — Peki ama, sırası gi zın da çocuğu için ay: katlanmıyacağına emin misin Mediha, Kemal gülümsedi £ v« Neden yalan ye, ia benim kadf ig cuğunu sever. Ona dehşetli düğü lük gösterir. Dünyanm en babalarından biridir belki de ne olsa bir babadır. Ananın yefi tamaz, i Salâhattin GÜNG tereddüt « Bakı Bat | İ Doktor, inandırmaya İ şan bir sesle ve kıyar bir © ter önünde hesap veren yar boynu büküklüğile: — İnan bana Güney ina” kadaki birkaç bin liramdaf, ka hiçbir meteliğim yurdun yedek parası. döndürmek için daima raz para bulunmalıdır. 7 evlenmeden önce son Pp? bü apartmanları almıştı” Dedi ve.. Sözlerine ilâv€ ye — Bütün bunları da (3 miş oluyorum. Benim ödevim seni mesut etmek ğuna göre bundan da bi duymuş değilim. Çok 2” iyiyim, sin Güney, bütün bunlari © dikten sonra birden o, 4 — Kocacığım.. Haydi İ odamıza gidelim. Orada * ruz.. Ben çok yorgunum Dedi ve.. Karşılık b , den yerinden kalktı. Dok şi ki derdine kaval çaları 69 bi çel! TArkasi lde