2 Ağustos 1935 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 7

2 Ağustos 1935 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 7

Ujpest geldi Misafir Futbolcular Yarın Beşiktaşla Karşılaşacaklar Macar sporcuları istasyonda kendilerini karşılay futbolcül Beşiktaşın en kuvvetli ve en Beş maç yapmak Üzere Ankaranın dört klübü tarafından memleketimi» 28 çağırılan Ujpest Macar takımı futbolcüleri dün şehrimize geldiler. Dün de haber verdiğimiz gibi, Ma Garistanm eski şampiyonu ve 1932 Yılı Orta Avrupa kupası galibi olan Uipest, Ankaraya gitmeden evvel Yörin Beşiktaşla, pazar günü de Ga- İatasarayla birer maç yapacaktır. Ujpest takımı, meşhur P. T. C, ve hgarya ile birlikte her zaman ve senelerdenberi Macar ( futbolunün $öhretini paylaşan üç takımdan biri- ir. Bunun için, biraz mevsimsiz bi- l€ olsa, bu kuvvetli Macar talrmının Şehrimizde Beşiktaş Galatasaray klüplerile yapacağı maçlar baylı me- Faklı ve güzel olacaktır. Ujpest, hiç olmazsa bir ay sonra gelmiş olsaydı, hiç şüphesiz ki lâ Yrle olduğu ilgi ile karşılaşacaktı. Halbuki bu zamanda gelişi, mede olsa, hem futbol tekniği ve hem de seyirci “noktalarından maçların kıy- *Mittini “biraz düşürmüş" sayılır. Lik ve şile mağlari bittikten son- Ta sıcakların da basmasile eskisi ka- dar çalışamıyan futbolcüler tabiidir i formlarının düşük bir noktasına Belmiş bulunmaktadırlar. Diğer ta- Tâftan futbol meraklısı bir çok kim- Seler de yazlığa gitmiş bulunuyor- Jar, gitmiyenleri de azat günlerini Asık yerlerde, kırlarda, denizde ge- Sirmeği nimet biliyorlar. ununla beraber, ümit ve temenni *delim ki, Macar futbolünün bekiki mümessillerinden biri olan Ujpest Yık olduğu ilgi ile karşılansm. a Ujpest takımında gerek arsıulusal * gerek önemli birçok maçlara gi Miş kıymetli futbolcüler bulunma Ujpestle yarın ilk maçı ATLETİZM: INGILTERE - FRANSA İngilterede kazanan Fransız atlet leri: (Soldan sağ) Rochard (3000 metre) Noal £disk), Duhor (gülle) Mer sene İngiltere - Fransa arasın Yapılagelmekte olan atletizm mü- kaları yapıldı ve bitti. MİŞ senelerde bir hayli püvan tedi Mi. yenilen Fransızlar bu sene, ağa sekiz puvan farkla mağlüp ol- tadır. Bu kadrosu 8 Nuri Feysi hesizdir. Mekmet Ali Hüsnü İbrahim Faruk Eşref, Şeref, Muzaffer, Hakkı, Ha- Yari Şeklinde çıkmağa çalışacağı şüp- Ujpestin oyununu ve oyuncularını anlar arasında rin karşısına tam Teniste Yeni Parlayan Çift Ingilizler çift müsa- bakalar için aradık- larını buldular Meşhur Davis kupasını, Amerika. lar: $ - 0 yenmek suretile İngilizle- rin kazandığını dün bildirmiştik. Bu beş galibiyetten İngilizleri en | fazla memnun edeni çift müsabaka. sında kazandıkları zaferdir. Çünkü İngilterede Perry ve Austin gibi tek müsabakalaz yapan çok yü işçiler bulunduğu halde, İn dört senedenberi tek oyuncul. recesine yükselebilen bir çift ara - yorlardı. Nihayet İngilizler radık- larını buldular ve Allison « Van Kin gibi dünyanın en kuvvetli bir çiftini yenen Hüghes * Tuckey çiftini mey- dana çıkardılar, Bu çiftin meydana çıkmasına İngi liz takımının kaptanı Barret sebep olmuştur. Tek maçları yapan Perry ile Austin ilk iki müsabakayı ka - zandıktan sonra Barrett belki teh! keli olmakla beraber cesur bir müta- | leada bulunmuş ve çift müsabakadan geri kalacak iki tek maçtan bi hesap ederek çift. i denem pek iyi bilmemekle beraber biz ya- İ gnki maçın yüzde yetmiş misafirler lehine neticeleneceği kanaatini bes- lemekten kendimizi | alamıyoruz. Çünkü Beşiktaş takımı hücum hattı- nın, müdafaaya göre İyi ve kuvvetli denebilecek halde olmasma karşılık, müdafaasında aksayanlar ve idman- sız olan oyuncular vardır. Ujpestin oyununu ve oyunçuları- nı pek iyi bilmiyoruz,dedik ama, yu” karda yazdığımız gibi bu takımın Macar futholünün başında gelenler- den: biri olduğunu bildiğimiz. gibi Macar futbolünün sistemi de yahan- crmtz değildir. Bundan başka Uj- pest, Macaristanda müdafaası kuv- vetli ve sert takımlardan biri olarak tanınmıştır. İşte bunları gözönünde tutarak eğer Ujpest müdafaasını, Beşiktaşın en kuvvetli tarafr sayı - lan muhacimlerine fırsat vermezse, kısa ve yerden paslarla yorucu bir oyun tarzı takip eden muhacimleri- nin nasıl olsa Beşiktaş müdafaası « kardıkları çitte yenilen dünya- ğe karar vermi; İngilizlerin denemek üzere çi- nın en kuvvetli çiftlerinden: Allison - Van Ryn ir, Bu suretle İngilk tere çift müsabakasını kaybetse bile ondan Perry veya Austin bir maç ka yanınca İngiltere gene ikiye karşı üç galibiyetle Davis kupasını muha faza etmiş olacaktı, Barrett'in düşün cesini tatbika koyması parlak bir 80 hükmediyoruz. | kabil olacaktır. nın aksak noktalarını bulacağı Ujpest hakimdaki asıl düşünce - lerimizi, Beşiktaş maçmdan sonra ve Galatasaray maçından evvel yazmak oynayacak olan Beşiktaş takımı R. Paul (uzun atlama) Bu, Fransız atletleri lehine geçen kaydedilmesi: lâzum- yıldan bu gelen önemli bir ilerleyiştir. Koşularda İngilizlerin yüksek bir üstünlüğü görülmüş, yarda düz koşularla 120 yarda mani- 100, 200, 8A0 muç vermiş ve meydana çıkarılan ye ni İngiltere çifti, dünyanın en kuv - vetli çiftlerinden biri olan Amerika çiftini 6-3,6-3,6-8,1-6,6-2, yendiği gibi tek oyuncular da geri ka İan maçları kazanarak Amerika ta - kımına galibiyet koklatmadan Davis kupasını kazanmışlardır. Tenis münekkitleri, yeni çiftten Tuckey'i meşhur büyük Tilden'in | oyun arkadaş: olan Hünter'e ben - zetmektedirler. « Bu oyuncu raketini tepkr Hunter gibi büyük bir meharet ve kuvvetle kullanmaktadır. İlk seti İngiliz çifti aldığı balde Allison'un fevkalâde oyunu sayesin de iki seti Ametikalılar kazanmış - lar, fakat Tuckey'nin göz açtırma - yan şiddetli hücumlarına Hughes de yardım edince İngilizler de son iki | seti almışlardır. İşte şimdi İngilizlerin, dört se * nedenberi aradıkları çifti buldukları işi, ağızları kulaklarma varmakta - ir, alıyı büyük farklarla karanmışlar- dir, Öteki koşularda Fransızlar ikin» cilik, üçüncülük alabilmişler ve yal nız üç mil koşusunu kazanmışlardır. Buna mukabil atma ve atlamalarda Fransizlara pek az puvan vermişler- Bir Formül Aranıyor rakılması gerecektir. Proje metini Cenevre, 1, A.A, — (Havas): rine uygun olarak rn iptidai projesi Üze- rinde, a doğru uyuşmuş oldukları saat 1 de E ileri teyid edilmekte idi. Gece yarısına doğru Laval bu. proje metnini'A- Ioisiye vermiştir. İngiliz çevenleri, İtalyanların itiraz edeceklerini san- maktadırlar. İtalya ayın 25 ine kadar kuvvete müracaat etmiyecek Paris, A.A Matin gazetesi- nin özel aytarı, Laval ile Eden'in ka- tar projesi Üzerindeki anlaşma saf- halarını ve bu anlaşmanın muhteviya- tanir bildirmektedir. Uzlaşma ve hakemlik | wsullerine devam ctmeği temin edecek bir for- mül mevzuubahistir. o Bu formülün İngilterenin dileği üzerine bazı de- işikliklere uğradığı söylenmektedir. İngiltere, İtalyanın kuvvete müre- taat etmiyeceği hakkındaki yükemi- ni (teahhüldünü) bir kere daha kuv- vetle teyid etmesini istemektedir.Bu yüken altına girmeği kabul eden Baron Aloisi, yükenin ancak bu 2- yın 25 ine kadar muteber olabilece- ği kaydını ileri sürmüştür. İngiltere, Habeş-İtalyan antlaşma” sın beşinci maddesi mucibince, İ- talyanın zaman (kestirilmeksirin bir yüken altına girdiği cevabını ver- miştir, Masin gazetesi, gösterilecek beşin- ci hakemin İsveçli Hammarsjold ol masını muhtemel görmektedir. Bu arada Politis ile Urrutia'nın adların- dan da bahsedilmi Laval İtalyan davasıni tutuyor Milano, i A.A. — Bu sabahki talyan gazeteleri, Cenevredeki kon- sey toplantısı hakkında hiçbir $€Y yazmamakta ve İtalyanın herkesce bilinen tezini tekrar ile iktifa etmek- tedir. ş Stampa gazetesi, ruznamenin ya- şılışma ait fikir ayrılıklarından bah- setmekte ve bu hususta Fransız ve İtalyan delegasyonları arası laşmayı kaydetmektedir. Popolo d'ltalia gazet hükümetinin Ualual tecavüzüne ait soravların (mesuliyetlerin) incelen- mesi hakkındaki görüşünden verge mediğini yazdıktan sonra, Laval'ın İ- talyan davasına tamamile arka oldu- ğunuileri sürmektedir. ““Eitüinet ile Eden, * bu sabah yeni bir konuşma yapmışlardır. Söylendi- gine göre, bu konuşmada, ancak bü- yük çizgileri tesbit edilen | İngiliz Fransız formülünün bazı o teferruatı görüşülmüştür. Konsey başkanı öğleden sonra, saat 17 de tesbit edilen | toplantının yapdıp yapılmıyacağı hakkında bir alacaktır. Dün, bilhassa Fransız çevenlerin- de, bugün öğleden sonra yapılacak Kenel toplantının bu içtima devresini kapatacağı umulmakta idi. Uzlaşmaya doğru Cenevre, 1.A.A. — Buradaki ge- nel intiba, durumun daha az gergin olduğu ve 24 saate kadar bir uzlaş- maya varılacağı merkezindedir. Açık toplantı Cenevre, 1.A.A. — Uluslar Kuru- mu konseyi bugün saat 17 de gene toplanacaktır. Bu toplantı açık ola- caktır. Dün akşamki gizli toplantı biter bitmez, Litvinof . Laval, Eden ve Avenol tam bir saat aralarında görüşmüşlerdir. İngiliz teklifleri Cenevre, 1.A.A, — Bu sabah, bu- rada dolaşan yayıntılara göre, İngi- liz önergeleri, 1906 andlaşması esa- sna göre yapılacak görüsüler sonuç suz kalırsa, meselenin gelecek eylül de Uluslar Konseyince bütün cephe- İerinden incelenmesi | lâzüm geleceği hakkında bir maddeyi ihtiva etmek- tedir. Bu önergelerde harbe başvurma- mak yükenine dair olan 1928 tarihli İtalya-Habeşistan antlaşmasna da tahsisen asf ve işaret edildiği bildiri- Kyor, İtalya cevap veriyor Cenevre, 1. A.A. — (DM.B) & Jansr aytarı bildiriyor : Uluslar Sos- yetesi sekröterliği, bügün saat 12 de İngiliz-Fransız teklifleri hakkında İ- talyadan cevap almış değildi. İtalya- nm alacağı durum hakkımda siredilik — a —— Dinlenme bitti İstanbul, 1, A.A. — Atletizm fe- derasyonundan : Ulusal atletler namzetlerinin din- lenme devresi büşün (perşembe) bitti, Genelerin eskisi gibi idmanlar rına Taksim stadında devama başla” maları tebliğ olunur. yetinin tertip ettiği su sporları prog Tamma göre mmtaka yelken birinci- liklerine bugün Moda koyunda baş» lanacaktır, Birincilik müsabakaları- na yarın da devam edilecek ve paz günü sonu alınacaktır. Üçüncü gün müsaballarından sonra mıntaka yel dir, ken birincileri belli olacaktır, (Baş tarafı 1 incide) ihtimaller yürütmekten başka birşey | yapılamamaktadır. Uluslar o Sosyetesinin Habeş-ital- yan ilgilerine dair olan bütün mese İelerle meşgul olmasına İtal muhakkak surette itiraz eğeci nılmaktadır. Bundan başka, İtalyanın hangi tarihe kadar kuvvet isti den kaçınacağı meselesinde de büyük müşküllerle karşılaşılması kuvvetle muhtemeldir. Gazetta, Ualual hadisesindeki me- suliyetleri o karıştırmak hususunda Habeşistan tarafından (oyapılan te lere karşı İtalyanm şiddetle etmekte olduğunu kaydet- mektedir İlalya kredi aramıyor Londra, 1.A.A. — Revtn ajansına haber verilöiğine göre. | İtalyanın, Londrada krediler aradığına veya a ramakta olduğuna dair olan yaymtır lar (şayialar) hiçbir esasa dayanma- maktadır. Gençler emir bekliyorlar Roma, | A.A. — İtalya hükümeti, Budapestedeki Üniversit; konkuruna girmemek mecburiyetinde kalmıştır. Buna sebep olarak, Üniversite gene- liğinin büyük bir kısmınm Afrikaya gitmesi ve diğer kısmının da Mous- solininin emrine hazır bulunmak mec- buriyetinde olması gösterilmektedir. Mandayı kabul etmiyorlar Adisababa, 1.A.A. — Bu sabah Reuter ajansı aytarı ile konuşan dış işleri bakanı Belantin Gueta Hehowg, Habeşistan'ın bir man: meği kabul edemiyece, miştir. Habeşler ve manda Adisababa, 1 (A.A.) — Dış Baka- nı, İmperatora, Uluslar sosyetesi: himayesi altında arsıulusal bir manda teklif edildiğine dair olan haberleri ya İanlamaktadır. Yetkili çevenler, böy- le bir teklifin kabul edilemez olduğu nu söylüyorlar, Avam kamarasında Londra, 1 (A.A.) — Italyan - Ha- beş davası, bugün Avam kamarasında görüşülecektir. Patriğin dileği Kahire, 1 (A.A.) — Ayni zamanda din işleri başkanı olan Kıpti ortodoks patriği, Uluslar sosyetesine bir haber ulaştırıp, Italyan - Habeş davasının barışsal sürette sonuçlandırılmasını di lemiştir. İsveç - Habeş tecimi Adisababa, 1 (A.A) — Jeveç ile Habeşistan arasındaki. tecim andlaş- ması, bugün imzalanmıştır. Habeşistandaki İngilizler Londra, 1 (A.A.) — Dış Bakanı Sir Samuel Hoare, Avam kamarasın- da bir diyevde bulunarak, Habeşi: daki Ingiliz misyonerlerile ailelerinin 163 kişiden ibaret bulunduğunu söyle miştir, Bunların güvenliği (emniyeti) meselesini Adisababadaki İngiliz elçi sile Fransa hükümeti elbirliğile ince- lermektedirler. Ote yandan, deniz aşırı ülkeler te- cim bakanı yarbay Kolvil, harp araç- ları (vasıtaları) yapmağa yarayabile- cek iptidal maddelerin Habeşistana yapılacak sevkiyatına ambargo kon - madığın: bildirmiştir. Bir tayyarecinin müracaatı Londra, 1 (A.A) — Güney Afri - kalı uçman ve sinema fotoğrafçısı Roy Tukett, sıcak ülkeler üzerinde uçarak edinmiş olduğu deneçlerden (tecrübe lerden) istifade edilmesi için, Habeş İ İmpetatoruna telgrafla baş vurmuştur 1929 yılında Kroydon'dan Kap sömür gesine uçüp, birçok filmler almış o - lan Tukett, gazeteciler, “Hayatında bir değişiklik görmek istediğini” söylemiştir. İlalya mütecavizdir | Brüksel, | (A.A.) — Belçika Ba: | kanlar kurulunun ikinci başkanı Van- | der Veld'in başkanlık ettiği arsrulusa) sosyal demokrat partisinin yönetim arsıulusal sosyalist sendika- larile birlik olarak neşrettiği bir bik diriğde Italyan - Habeş anlaşmazlığı: | da İtalyayı mütecaviz olarak göster- İ mekte ve Uluslar sösyetesini bü sos- yetenin mizamnamesinde yağılı berki. İ teleri (müeyyedeleri) kullanmağa ça: | | gırmal katdır. iKonseyin toplantı kaldı Cenevre, 1 A.A. (Saat 16.20) Saat 17 de inikadı mutasavver celse akdedilmiyecektir. Cenevre, 1 A.A, — İngiliz, Fran- sız karar projesi üzerinde İtalya ile daha hiçbir anlaşma yapılmadığın - dan uluslar sosyetesi konseyinin bu toplantısı cüma gününe bırakılmış - tır. Fakat Mussolini bu karar ptoje- sine “karşı mukabil tekliflerde bu - tunmuştur. Avam Kamarasında söylenen sözler Londra, 1 A.A. — Avam kamara» sında dış siyasa hakkında görüşmele ri açan Lansbury aşağıdaki diyev- de bulunmuştur: “Bütün dünyanın yeniden silâh - lanmasından ötürü teessüf oedçrim. Ekonomsal fenalıkların barış yolu- nu kapadığt fikrindeyim... Bir hava paktı akdetmek üzere ya cumaya İ mâni pılan görüşmelerin buğ mu hakkındaki istizahtan yan - Habeş anlaşmazlığına daiz söz söyliyen Herber Samuel diğer dev - letlerle, bilhassa Fransa ile mümkün İ olduğu kadar sıkı ve devamlı bir el yapılmasını ve bütün öünya- nın iyiliği için uluslar sosyetesinin uzlaşma usulleri kabul ettirmek ü- zere gayret serfetmesini tavsiye €t- miştir. Bugünkü savaş siyah soylarla be- yaz soylar arasında bir anlaşmazlık şeklinde gösterilebilir. Amerika ke- moyu (efkâr: umumiyesi) Kellog paktın: imza eden devletlerden olan İtalyanın hareketlerini yakın - dan takip etmektedir.. Uluslar s0s- yetesi şimdi Habeşistana karşı bir tecavüzü menetmeğe çalıştığı gibi Habeşistanın da ilerde İtalyaya kar- şı başka tecavüzde bulunmamasına âni olmak için tedbirler alabi Herber Samuci bunun henüz gö - rüşülmemiş bir teklif olduğunu söy Icmiştir. Fransız - İngiliz karar projes Cenevre, i A.A, — Röyter a diplomatik © aytarınm öğrendiği göre, Fransız, İngiliz karar projesir de şu noktalar vardır: 1 — Uluslar sosyetesi konseyi, uz- laşma komisyonunun yetkisini (s8- lâhiyetini), bu komisyonun sır tah didi ile mükellef olmadığına dair 0- lan İtalyan görüşüne uygun bir şe- kilde tefsir etmelidir. 2 — Bir beşinci hakem atanacak ve komisyon, 1 eylüle kadar bir uz- Isşmaya varamadığı takdirde, 1 andlaşmasındaki usul üzerinde rümeğe, 3 — 1906 andlaşmasının imza € « den, İngiltere, Fransa ve İtalya hü- kümetleri bir çözge bulunmasını ko- lâylaştırmak için derhal görüşmele re girişeceklerdir. Habeş hüktümeti- nin yardımı ile bu çözge, İtalya ile Habeşistan arasmda iyi ilgiler ku - rulmasmı sağlayacaktır. (temin cde- örlişmelere devam edecek © lan ilgili taraflar bu hususta 4 ey- lülde bir rapor tanzim edeceklerdir. $ — Konsey arada çıkacak hâdi - selere bakmaksızın 4 eylülde topla nacak ve durumu olduğu gibi baştan aşağı görüşecektir. İşi sözle halletmek meselesi Londra; 1 A.A. 55 Kuvvete baş vurmamak mecburiyetinin karara.da hil edilmiş olduğu muhakkak değil dir, Mamafih, devletler 1406 andiaş- ması esası Üzerine çalışacaklarına ve görüşmelerde uluslar sosyetesinin çerçevesi içinde yapılacağına göre, bu hususi kararda zımnen mevcut de mektir. Londrada düşünüldüğüne göre bu usul, ileriye atılmış iki büyük adım- dır. Habeşistanın bu karari iyi kar yacağı sanılmaktadır. İtalyanın cağı durum henüz belli değilse de kararı kabule imkân göreceği umut edilmektedir İtalya beşinci hakemi kabul ediyor Roma. i A.A. — Resmi çevreni bugün İtalya ve Habeşistana veri - len karar projesi hakkında fikir yü- rütmek istemektedirler. Sanıldığına göre İtalya aşağı yukarı şu şekilde cevap verecekti 1 — Uzlaşma işinin devam, ta « sarlanan görüşme esasmın tamamen Habeşistan tarafından kabul veya reddine bağlıdır. 2 — İtalya, sömürgelerinin müda- faasile ilgili ve süel bir mahiyeti ha- iz kararları, uluslar sosyetesine tâbi tutamaz. 3 — İtalya, beşinci yargıcı (bake- mi) kabul eder. 4 — italya, 1906 andlaşması esası üzerine ve diplomatik yol ile görüş- melere devam etmeği kabul eder, İtalyanlar zorluk çıkarıyor Cenevre, 1.A.A. — Reuter ajansı nm öğrendiğine göre, müştetek an- laşma yolunda ortaya çıkan büyük zorlular Laval -Eden-Aloizi toplan- tusında bertaraf edilmiştir. İtalyanlar, başlıca iki şeye itiraz ©- diyorlardı. Birisi Habeşistanın 1906 antlaşmasını imza eden devletlerin konuşmalarına — karışması, ve öteki de Uluslar Sosyetesi konseyinin bu konuşmalarla ilgili olmasını, bu tak» tirde üç devlet arasında yapılacak o lan görüşmeler Cenevrenin çerçevesi içine girmiş olacaktı. Hâbeşistanın ismi karar suretinde geçmiyecek ve İngiltere esasta, İ - talya da şekil itibarile istediklerini elde etmiş olacaklardır. Laval, Eden ve Aloi i arasında bu gece yeniden bir toplantı yapılacak ve bu arada ilgili hükümetlerin ka- bul cevapları gelirse uluslar sosye- tesi konseyi yarın toplanarak proje hakkında kararını verecektir Habeşistanın bu kararı kabul ede ceği sanılıyor,