11 Ağustos 1935 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 8

11 Ağustos 1935 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 8

Güneşte Yanarsınız Derinizi Nası Yanıkları Nasıl Geçirirsiniz ? Güneşte yananlara ufak nasihatlar Ne kadar gayret etsek, dü hayat veren güneş yazları gü rinde bizi gafil aflıyarak fena halde yakar, canımızı acıtır. Bazımızı kap- kara yapar, bazılarımızı hindi yu- murtası gibi çilli; bazımızı da baş lanmış istakoz gibi kıpkırmızı bir | hale sokâr. Bilhasta yazları plâjlar- | da, kırlarda spor peşinde koşarken | kendimizi o kadar unuturuz ki, gü- neş yanığına karsr evelden tedbir al- mağı ihmal ederiz. Bununla beraber güneş yanığının çareleri yok değildir. Derinin kendi kendini İyi etmesi için çok vakit | zımdır. Bunun için aşağıdaki tedbi ler hem acıyı, hem de güneş yar nın fena tesirlerini izale için son de- | cece müessirdir. Güneş yanığından sonra ilk iş de- tiyi kremle iyice temizlemektir. Ya» nıklardan sonra su il; yıkanmak yanlıştır. Çünkü yanmak demek de- rinin güneş, sıcak veya rüzgâr tara- fından iyice kurutulması demektir. Yağlı deriler, kuru ve normal derili insanlardan daha çok fazla yanığa mütehammildirler. Temizleyici (oOkremi sürdükten sonra bühu çok dikkatle ve deriyi iş etmeden silmek kiztnder. Te- mizledikten sonra deriyc yanığa karşı kullanılan herhangi bir Losyon yahut besleyici bir krem sürmelidir. Bu cins kremler yanıklar üzerinde derhal tesirini göstererek acıyı alır ve muhakkak surette hasıl olacak pi- fak tefek kırışıklara mani olur. Eğer canınız sıkılmazsa kremi Güzel Elbise Modelleri —TAN Tay Wray'ın yukarıda görülen elbisesi kırmızı üzerine beya zemprime kumaştan yapılmış ve kır- mızı bir kemerle süslenmiştir. Şapka beyaz ve ke- narları düzdür. Çanta beyaz deridendir. i Sonbahar için Miss Wray blö maren bir tuvalet giyecektir. Bu tuvalet krep döşindir. Kemer kirmi- zı ve desenlidir. Pikeden yakağı vardır. Bu yakağı o 1900e doğru Dallı atlaslar ve tenteneler yeni- den moda oluyor. Yani bayanlar, sizin anlayacağınız 1900 senesine doğru gidiyoruz. O zaman da diz kapaklarına kadar uzun mayolar me moda olacak dersiniz. Hayır. Çıplaklıkta irtica yok. Fakat ancak giyimlikte var! Bu kış hanım nine- lerimizin giydiği ölbiseleri giyecek, yazın da ahfadımızın giyecekleri mayoları taşıyacağız. #dükten sonra karanlık bir odada AHİ» I Tedavi Eder, uzunca bir müddet istirahat ediniz. Şayet gece ise kremi yüzünüzde bi- rakarak uyuyunuz. Bu tedâviyi deri tabii halini alın- caya kadar birkaç gün devam etme- lisiniz, Yanıklardan sonra hasıl olan kabarcıkları, soyukları el ile patla- t.p oynamayın. Derinin kolayca s0- yulması için Losyon sürerseniz da- ha çabuk iyi olur. Deri hali tabifye avdet ettiği bal- de, renginin bozukluğu hâlâ devam ediyorsa, muhakkak surette leke çi- karan kremlerden birini kullanmak şarttır, Bunu geceleri sürmeli ve belki de günlerce devam etmelidir. Ayni ihtimamı, kollara, boyun ve gordana da tatbik etmelidir. Ensesi ve boynu yüzünün rengine ve tara- vetine uygun olmıyan kadın çok çir- kin görünür. Güneşten yanan yağlı derili ba- yanlar, kendilerini fazla yakmamak şartiyle bundan İstifade eğebilirler. Fazla yağı güneş kuruttuğu gibi si vilce ve siyahlıklara karşı da bir te davi tesiri yapar. Yanıktan sonra çi kan taze deriyi son derece itina ile korur ve bakarsanız her zamankin- den daha güzel ciltli olmak kabildir. Güneşte fazla durduktan sonra gözleri bol Asit Borikli su ile yrki mak ta çok lüzumlu bir tedbirdir. Yanıklardan sonra su ve sabun ile yüzü yıkamak çok zararlıdır. Esmerler yaar sonra deri- lerini yumuşak saklamak için bâ- dem yağr sürmelidirler, Kırmızı saçlı bayanlar da güneş- te yanmaktan şeytandap kaçar gibi kaçmalıdırlar, icap ettiği zaman çıkarmak kabildir. Emprime şifondan yapılan bu gece tuvaleti üze- rinde görülen çiçek desenler hakikaten harikulâ- dedir, Şapkanın üzerindeki gelincikler de tuvalele son derece uygundur. mızı kemer beli harikulâde güzel göstermekte (9 Çiçekli elbiseler Jean'ın saç tuvaletine son derece yakışıyor. Kollar varım dekolte ve omuz başları kabarıktır. Etek kalçalar hizasından a Evli K ——— 11-8-935 adınlar! iKocalarınızla İyi Geçinmek İçin Ne Yapmalısınız ? Evde dirlik düzenlik nasıl olur? Tam manasile bir ev kadmı | cet kalmıyacağına sizi şimdiden | olan zevceler bu yazıda belki de şimdiye kadar düşiinmedikleri, bilmedikleri yeni bir şey bula- mıyacaklar. Fakat bu kategori- ye giren bayanlar bile bunları »kuyüp kendilerinin . nekadar ir kadın olduklarını bir da- ğrenmekle her halde sevinç tuyacaklardır. Birçok bayanların “koca” ahsinde hakikaten çok hassas Iduklarını, hele kocalarını nasıl lare edilmek lâzımgeldiği hak- mdaki kanaatlerinde az çok er kadına göre değiştiğini he- aba katmamak Şartile fazla zatmadan söze başlıyalım: Kocanız ne derse desin; siz nun birçok lâflarma kulak as-| yamakla mükellefsiniz.. Esvap ısusunda ondan sakın hiçbir güt almayınız, Meselâ panta- onunu israrlarma rağmen kat- yvyen askıya asmaymız! Bilâkis analarınızdan gördüğünüz eski ul ütüsünü bozmadan katlıya: uk bir rafa yahut konsolun gö- züne yatırmız. Çünkü bu panta-| lonları muhafaza etmenin en iyi usulüdür. Ceketlere gelince bu biraz da: ha karışık bir iştir. Ceketleri de bozar, Resimlerde gördü gibi katlıyarak ensesin « asılacak yerinden bir çivi. ye iliştirirseniz her halde uzun müddet biçimini muhafaza eder. Katlarken kolların tamamile düzgün ve biribiri üstüne gel - mesine dikkat ederek iç astarı da buruşturmadan ikiye katlı. yarak asarsanız tamamile mu vafık surette hareket .etmiş olursunuz. Kocanızm ceket ve pantalon- larını seyahate çıkarken bavu- lunun içine bu şekilde yerleşti rirseniz seyahatin sonunda ütü- cüye vermeden giymesi imkân- Şayet kocanız birgün eve üzirinde otomobil yağı İekeleri- le gelirse sakın ha Ona surat asmayın. Mesele gayet basittir. Lekenin bulunduğu noktaya bir miktar magnezya tozu ekerek üç gün bıraktıktan sonra fırça- larsmız; “Eğer yağdan bir eser kalırsa o vakit size başka bir ü- sul tarif ederiz. Fakat buna ha- HOLİIVODDA SON MODA © Jean Parker çok genç bir debotant tuvaletile harikulöde genç gö- | aşağıya doğru bollaşmakta ve gitgide açılmaktadır. rülmektedir. Gece siyafetleri ve danslara uygun bu tuvalet işlemeli | * Sonbahar gece tuvaleti için Jean gri şifondan dekoltesile son derece organdi kumaştan yapılmıştır. Omuz başlarındaki gelincikler ve kır- İ caziptir. Öndeki çiçekler de hoş görünmektedir. Gerek gece, gerekve İ gündüz tuvaletlerinde bu sene Hollyvood gri rengi çok giymektedir. * Kostüm tayyör bluzu pembe renkli olurşa mumla yemek yenen ma. salarda son derece cazip görünür. temin ederiz. : İnsan evlenince birçok şeyleri kocasile paylaşır. Esasen mü$” terek hayattan anlaşılan mana da budur. Fakat hayatta her ş€ ye iştirak caiz değildir. Hiçbir vakit kocanızla ayni gardrop v€ konsolu kullanmaynız. Li civert esvabını sizin beyaz yün Lı süveterle ve dolabın içinde kucak kucağa bulan koca hiç şüphesiz ki, haricen göstermese bile içinden size iyi dua etmiye” cektir, Erkeklerin bir kusurları dâ ayakkaplarını öteye beriye sa * vurmaktır. Bunun önüne geç“ mek için nasihatten ziyade kon solun en altına ayakkabılara mahsus âyrı bir göz yaptırmak» tır. Ayakkabı koymağa mahsus zeminden yarım metre yüksek» likte bir raf ta çok kullanışlıdır. Bilhâssa çocuk olan evlerde kullanılmış jilet bıçaklarmın atılması için şu bildiğimiz top rak kumbaralardan bir tane bu- lundurmak çok faydalıdır. Ko» canızın bunu. düşündüğünüze sizden fazla sevineceğine inan nız. Çünkü henüz yürümeğe alır şan ve ortalığı karıştırmakla zevk alan yavrularin selâmetini böyle en ince teferrüatına karlar düşünen bir karısı olduğunu hisseden her erkek muhakkak surette gururlanır, Bundan başka bilâistisna bü tün kocalar smokininin dü, .€- sini takarken son derece sinirle» nirler. Buna sebep, düğmenin tüyük, deliğin küçük olmasıdır. Bunun için de düğmesini t madan evvel biraz su ile rslat- r * kâfidir. Bunu da köcanıza münasip bir şekilde öğretirse- niz tam sokağa çıkacağınız es- nada bir çıngar çıkmasının önü ne geçmiş olursunuz. an aemei ke Vince farbelâsını çıkarmak şar. tile bu caizdir. Fakat bu husus- ta çok dikkatli davranmak şart- tır, Şayet bütün ihtimama rağ» nen boyunbağımı bozarsa 7; bunu kendisine sabahleyin gi- yindiği vakit değil; akşam yes meğinden sonra keyifli olduğu bir zamanda şakaya boğuştüra» rak söyleyiniz, j İZ SL İM e enn