12 Ağustos 1935 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

12 Ağustos 1935 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

Vahşi Bir Bir Ingilizle Sevişen Amerikalı Kızın Maceraları (Dünkü kısmın hulâsası) Pocahantas (Amerikadaki vahşi: kabileden birine men- sup bir genç kızdır. Kızıl de- rili olmasın. ü düşman: olan John Smith minde bir Ingilizi linç dire- ğinde bağlı olarak gördüğü Zaman derhal ona âştk olmuş ve genci ölümden kurtarmış» tr. Fakat sonra Smith orada kalmamış geri enörrrmalardır. e John Smith'in yerine tayin Olurlar Argall, Pocahontas ile Gilan münasebatı dıyyar duymaz onu esir ederek Hintlilerden bu Suretle öç almak ve sulhü temin etmek sevdasına düştü. Bunun için de Potomac nehri sahille - rine kâdar seyahat ederek, İn gilizlerle çok dost geçinen Ja- pazawz kabilesi arasında yaşı - Yan Pocahontas, Argall'i görür görmez son derece sevindi. Smith'ten haber mi? Yohn Smith'ten bir haber getir- iğini zannederek sevincinden çıldıracak gibi oldu. Sürgün ha- Yatından bıkan Pocahontas'ın gemisine kadar getirilmesi için büyük rüşvetler veren Argall, uzun uzun müzakerelerden son- ra Potomac kralmın muvafaka- ti ile kızı gemiye alarak James- © town'a doğru yelken açtı. Bu se- Yyahatten Pocahontas son dere- ©e memnudu. Tekrar John Smi- th'e kavuşacağını o zannederek sevincinden çıldıracak bir halde di, Fakat Jamestown'a gelip te Smith'in orada . bulunmadığını öğrenince o kadar kederlendi ki, günlerce yemek yemedi, günlerce ağzına bir yudamısu Bile almadı. Argall ona son derece nazi- kâne muamele ediyordu. Yavaş Yavaş kederini kaybeden Poca- İontas İngilizlerin kullanârkla- ri kelimeleri kullanmağa; a2 çok ingilizceden bir şeyler an - İamağa başladı. Esasen gençlik aldığı yaralardan çok çabuk Kendini kurtarmaz mı?, Birkaç ay zarimda yeni ha- Yatına tamamile alışan Poca - hontas artık İngilizlerle birlik- te yaşamaktan zevk alıyor, on- ların hayatına tamamile iştirak | ediyordu. İ Kızını kaybettiğinden dola- yı son derece kederlenen Pow- hatan İngilizlerle barışa talip İ oldu. Ve onlardan barış şartla” rını bildirmelerini rica etti, Ar- gall buna cevaben simdiye ka- dar tutulan bütün İngiliz esir- lerinin ve ellerindeki silâhların iadesini şart koştu. İngiliz esirleri Evvelâ buna razı olan Pow- hatan bilâhare kararını değiş- tirdi, Nihayet aldığı «İngiliz İ esirlerini iade etti; fakat silâh. larını alıkoydu. Buna son de- rece kızan Argall kumandanla- rından cesareti ile meşhur Dale'in kumandası altımda gön- derdiği bir barış kafilesine gü- zel Pocahontas da dabildi. Bu- nunla beraber nebrin kenarına vasıl oldukları zaman müthiş bir ok yağmuru altında kaldı - lar. Buna son derece hiddet eden Dale köye ve köyde birik- tirilen zahireye ateş vererek her tarafı kül etti, Hint'lilerin bu- na karşı şiddetlerini arttıracak» ları tahmin edilebilirdi. Halbu- ki onlar kendilerinin kabahatli olduklarını kabul ederek Pow- hatan'ın iki oğlunu yollıyarak esaslı bir barışa talip oldular. Heyeti murahhasayı Dale son derece güleryüzle ve askeri me- rasimle karşıladı. İki erkek kar- deşi de hemşireleri ile uzun müddet yalnız bı-akarak savaş yahut barıştan hangisinin daha münasip olacağını aralarında müzakere etmek fırsatmı verdi. Tekrar barış Müzakere neticesi hâsıl olan anlaşma üzerine tekrar bir ba- rış yapıldı, İşi bittiğinden do- layı tekrar Jamestown'a avdet eden Dale'in, Pocahontası da beraberinde getirdiğini gören Argall şaşırıp kalmıştı, Kar- deşlerini görünce derhal onlara iltihak edeceği zannolunan Po- cahontas acaba niçin İngilizler. le kalmağı tercih etmişti? Bunu kendisine de sorsanız irdenbire cevap verecek mev- kide değildi. Halbuki yarı vah- şi bir kızın kendi kabilesine av. mmm e ! k EU Zili ür - Kaptan Smith çok cesur ve cesareti nisbetinde de tedbirsizlik eden bir adamdı. Bunun için çadırdan bir sabah lüzumundan #azla uzaklaşmış ve derhal vahşilerin eline düşmüştü. deti tercih etmemesi de kolay- ca anlaşılacak muammalardan değildi. Genç kız ve İngilizler Dale bu mesele üzerinde uzun uzun kafasını yordu. Bu kızın İngilizlerin arasında kal- masına sebep acaba mavi göz- lü, uzun boylu John Rolfe ol- masındı? Kumandanları Argall kuvvei seferiyenin uzun müğ - det hariçte kalacağını tahmin çelen Fakat John Rolfe bunların hiçbirinin yüzüne bakmıyor; dilber Poca- hontas'ın karşısında saatlerce kendinden geçip dalıyordu. Rolfe ciddi bir erkek olduğu için Pocahontas'a evlenme tek- lifinde bulundu. Kızın bunu na- sıl anlayıp razı olduğunu lisan bilmediği için kestirmek çok güçtü. Rolfe ile evlenmeği kabul eden Pocahontas kadmirk hu - susunda belki de çok satı, Fa- Gir vakitler tapar gibi sevdiği Kaptan Smith'e Pocahontas Londra'da tekrar rastladığı 2a- e ŞAŞI man şâşırıış kalmıştı, kat her halde birçok garp ka - dınlarından daha cazip ve daha işveli bir taze idi. İçinde kaynı- yan yarı vahşi kan onu bir kat daha enteresan bir hale soku- yordu. Dinini değiştiriyor Dinini değiştiren Pocahontas Amerika Flintlileri arasında hı- ristiyanlığı kabul eden birinci kadın olmuştu. En pahair ve te- | miz İngiliz kumaşları, ipeklile- riile giydirilen Pocahontas'ı az zaman sonra diğer İngiliz kadınlarından farketmek (güç bir hale gelmişti. Rolfe ile Pocahontas kasaba- nın küçük kilisesinde evlendi. ler, Gelinin babası merasime iş- tirak etmemekle beraber büyük oğlunu birçok pahalı hediyeler le birlikte göndermeği de ih- mal etmemişti. Rolfe kıza engin denizlerde bir balayı geçirmeği teklif et- ti. Şimdiye kadar hiç denize çıkmamış olan kız bunu hemen men kabul etti. İngiltere'ye doğru maiyetlerinde bir Hint - li hizmetçi olduğu halde hare- ket ettiler. Gerek Hintliyi, ge- rekse genç kadını deniz tutmuş, ikisi de mecalsiz yatağa seril- mişlerdi. Az zaman Sonra barışı unu- tan Powhatan, muahedeleri, anlaşmaları, kanunları velhasıl her şeyi ayak altına alarak Ja- mestown kasabasının yarısın - dan fazlasını kılıçtan geçirdi. Bu kanlı vak'adan meş'ut çift ancak İngiltere'ye vâsıl olduk- ları zaman haberdar oldular, Kralın huzurunda Pocahontas't İngiltere'de ilk huzuruna kabul eden, Kral Ja- mes oldu. John Smith kraliçe- ye Jamestown'dan bir mektup yazarak bu güzel Hintli kızm oynadığı mühim rolü biraz da mübalâğalı surette anlatmıştı. Bunun için Pocahontas çok bü- yük ve müşfik bir merasimle karşılanmış, kabul (edilmişti. | Buna mukabil de kocası Rolfe gölgede bırakılıyor; karısma yapılan iltifattan ona pek azı nasip oluyordu. İngiltere hanedanı kabasaba bir vahşi kız göreceklerini tah- min edip dururlarken karşıları- na böyle nazik ve çok dilber bir kadın çıkınca evvelâ şaşırmış - lar, sonra da çok memnun ola- rak onu son derece sevmişlerdi. Az zaman zarfında çok sihirli hallerile Londra sosyetesine kendini sevdiren Pocahontas'm davetli olmadığı bir balo çok sönük kalıyordu. Dans ve İngi- liz kadınları tarzında ata bin- meği çok çabuk öğreflen Poca- hontas İngiltere kadınlarının da fevkinde bir zekâya malikti. John Smihtle karşı karşıya Şöhreti en yükseklere çıktığı bir zamanda Pocahontas kendi memleketinde görüp Allah gibi taptığı John Smith ile tekrar karşılaştı, Eskiden âşık olduğu bu erkeği görür görmez ondan başını çevirip hıçkıra hıçkıra ağladığını rivayet edenler oldu. Saf kız Join Smith'in James - town'dan ona haber vermeden kaçmasını o zamandanberi hâ- lâ affedememişti. Daha vahim bir akibetten korkan Pocahontas kocasma o- nu tekrar Amerika'ya götürme- İ 4 | sini rica etti. Yaşadıkları bu lüks hayattan bıktığını da ilâve etti, Memleketinde, medeniye- tin insari üzerine yüklediği bin türlü merasimden kurtulacak, çok tabii bir hayat sürecekti, Esasen orada mes'uttu. Burada ise şimdi John Smitiy'i tekrar gördükten sonra saadet neka- dar uzak bir bülya haline gel mişti! Ayni zamanda gebe ka- lan Hintli dilber, çocuğunun da kırlarda, ormanlarda tabiate ya- kın doğmasını istiyordu. Kocası ve Pocahontas Loi- dra'dan gemiye bindikleri vâkit Ingiltere'nin en kibar âlemi on- ları teşyie gelmişlerdi, Onun Londra'dan ayrılmasına birçok» ları tahammül edememiş, ağla- mişlardı. Denize açıldıktan birkaç gün sonra Pocahontas'ın bir erkek çocuğu dünyaya geldi. Zavallı kadın sahile çıktığı zaman ağ- rlara dayanamıyarak şimdi yattığı ebedi medfeninin yanm- da can verdi. Hintiilere karşı belki de iha- net eden Pocahontas hiç şüphe yok ki, İngilizler nazarında ce- sur, asil ve güzel bir kadından başka bir şey olamazdı. Mezar taşındaki sözler de bunu teyit eder mahiyette değil midir? Pocahontas niçin ölmüştü? Açık ormanlarda saf bir hayat süren taze bir kadının doğum sançılarından ölümüne inanmak biraz güçtür. Bir iddiaya göte, John Smith'e karşı kalbinde ikinci bir aşk taşıyofdu. Koca» sina karşı bu ihaneti lâyık gör- mediği için çocuğu dünyaya ge- tirir getirmez kendini zehirle Pocahontas ebedi inzivagâhma getitiliyor,