4 Eylül 1935 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 5

4 Eylül 1935 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 5

77 ——— 4.9.9935 : | İCMA | Mümine li PETROL KOKUSU trollerin işletme imtiyazını verdiğini bildirmektedir. Habeşistanda Petrol Ziliz ve Amerikalılara vermesinde yangından mal kaçırır gibi bir vaziyet vardır, Alanlar ne aldıklarını, veren de ne verdiğini bilmiyor, Imparator; — Bir şey bulabilirseniz alınız di. Yor, Kimbilir? Belki de kömür maden. kerini Almanlara, pamuk tarlalarını Japonlara, şu ve bu madenleri de baş- devletlere ğe da” ayın içindeki servet kaynağı ka- dar hayalidir. Sonra bu aralık Habe- şittanda yabancılara ekonomik men- faatler vermeğe çalışmak Habeş im- Paratoru için de iyi değildir. İtalya, ekonomik menfaatlere tın geri alır, diyor. Askeri işgal istiyor. Habeş impara- toru da sanki bu sözün doğru olduğ nu isbat etmek için bir taraftan İtal- Yaya ekonomik menfaatler vandeder- den, diğer atraftan da Amerikalılara geniş imtiyazlar veriyor, Imparator siyasal menfaat, Arneri- kalılar da maddi temin edeme diklerine göre, bu. elçabukluğunun mânası nedir? — * ** İstanbulun bir mahallesi yandı (Bi; tarafı 1 incide) termiştiz.. İstanbul İtfaiyesinden yardım isteniyor , Bu vaziyet karşısında İstanbul itfa İyesinden yardım istenmiş, bir grup derhal Kurtuluşa gönderilmiştir. Hi - day ve Emniyet direktörü ile Beyoğ- İs kaymakamı Daniş yangın yerine giderek alman tedbirlerle meşgul ol- muşlardır. En geniş sirayet ihtimal- leri gözetilerek alman tamamlayıcı tedbirler sayesinde, saat 14 de doğru Ateşin hızı, kesilmiş ve 15 de yangın tamamen söndürülmüştür. Yanan ev. in sayı 17 dir. Ateşin çıktığı ev hariç olmak üzere, diğerlerinin eşya» tamamen kurtarılmıştır. Kimlerin evi yandı? Yanan evler şunlardır: ,, 31 numaralı Yorgi, 33 numaralı Atina, 35 numaralı Alisevi, 37 Suma. Yalı Ming, 39 numaralı Katina, 21 nu Maral Andırya ve Tramvaycı Vasil, 22 numaralı Hidayet, 24 numaralı'po lis Cevat, 26 Aleko, 28 Balo Vasil,30 Mümaralhı Koço, 37,numaralk Madam İrini, 34 numaralı Sifon, 36 numara “ Boşi Bartin,38 numaralı Artin'inin #vleri, Yangın sırasında itfaiye neferlerin- en Eyüp, muhtelif yerlerinden yara . hastaneye kaldırılarak der. bal tedavi altıma almıştır. Yangının sebebi nedir? Yaptığımız . tahkikata göre, ateş kahveci Seyfinin oturduğu evden çik- iiştır. Seyfinin karısı Asiye, mutbak 13 samaşır yıkarken bacanın kurum Ki tutuşmuş, yangın, ancak alevler Mpa tutuşturduktan sonra görüle - ylmiştir. Rüzgürm şiddetli oluşu, evs il in sk bulunması, bütün bir mahaf- kül olmasma sebebiyet vermiy- Nir- Zabıta, derhal tahkikata el koya- ak Asiyeyi sorguya çekmiş; bu ara- Yâ Yangını ilk gören ve haber veren- tin de malümatlarma müracaat edil ir. Tahkikatın dünkü seyri. ate- tir küzaen çıktığı sonucunu vetmiş- a tyoğlu kaymakamlığı, yangın fe- yettzedelerine hizimgelen yardımı Dmış, yersiz kalanlar muhtelif yer- *€ yerleştirilmişlerdir. Polis raporu du) Arin hakkındaki polis raporu şu «(Kurtuluş Tuzcu sokak 33 sayılı SON HABER FRANSIZ - YUGOSLAV GÖRÜŞMELERİ Küçük Antantın: Bugünkü © Durumu incelendi Paris, 3 (A.A.) — Laval, Fransız - Yugoslav görüşmeleri s0- nunda, basına, şu diyevde bulunmuştu. “Her iki memleketi ilgilendiren bütün meseleleri inceledik. Fransa ile küçük antantın İtalyan - Habeş anlaşmazlığın se- bep olduğu durum karşısındaki. görüşmelerindek tam bir âhen mevcut olduğu bu konuşmalar sonunda anlaşılmıştır, Paris, 3 (A.A.) — Löbrön, Yugoslav Başbakanı Stoyadinoviçi kabul ederek, kendisine Lejyon Donör nişanının büyük haç rüt- besini vermiştir, Löbrön Stoyadinoviçi hususi surette öğle ye- meğine alakoymuştur, Yemekte Laval'a vekillik eden Deniz Bakanı hazır bulunmuştur. Cumur Başkanı, evvelce karar verilmiş olan kabul resminden, Belçika Kraliçesinin cenaze töreni dolayısiyle vazgeçmiştir. Belçika Kraliçesi Gömüldü Brüksel 3 (A.A.) — Kraliçe Astrid, Laeken kilisesindeki kral lar makberesine defnedilmiştir, Kral, Leopold Laeken'e kadar tabutun arkasından yürümüştür. Makberede yapılan son tören- de yalnız Kral ailesinin üyeleri hazır bulunmuştur. Yugoslavyada Yeni Parti Belgrad, 3 (A.A.) — Yeni siyasal parti iç bakanlığına tüzü- günü vermiştir. Parti, Yugoslavyadaki halk hareketini ifade et- mektedir. Başkanı, eski bakanlardan Liotitch olan bu parti, 935 de Sırbistanda, Bosna ve Slovanyadaki entellektüel ve muharip- ler gruplarınm birleşmesile kurulmuştur. Parti programı, Yu- goslavyanm birlik ve bütünlüğü ile ademi merkeziyet ve ekono- mi dirije esaslarını ihtiva etmektedir, Almanyada Uçak Manevraları Berlin, 3 (A.A.) — Brunswick yöresinde en yeni tâbiye usul- lerine göre büyük uçak manevraları yapılacaktır, Kurmızı partiyi teşkil eden ve sınırı Elbi nehri olan doğu dev- leti de, bu nehrin batısında bulunan ve mavi partiyi teşkil eden ülke arasında harp ilân edilmeksizin muhasemat başlamıştır. Batı ülkesi, düşmanın seferberlik yaptığını ve haşım uçakları- nm şimdiden sınırı geçmiş olduklarını öğrenerek (Şeferberliğe başlamış ve hava hücumlarma karşı, bir avcı uça, 'ilosu hare- kete getirilmiştir, Manevraların esâsı, evvelâ sert bir hava hü- cumuna karsi bütün ülkevi müdafaa .ve-sonra müdafaadar taar- ruza geçmektir. z K Paris, 3 (A.A.) — Matin gazetesi, Los - Angeles uçakçılığını yas tutmakta olduğunu haber vermektedir. Kaliforniyada iş gü- nünün kutlulanması sırasında on beş yolcu, bir pilot, bir radyo- cu ve bir hizmetçi kadın taşıyan bir uçak şehir alanından hava- İanırken yüksek tansiyonlu bir kabloya çarpmış, derhal ateş al- mış ve bir evin damına düşmüştür. o Uçağın içinde bulunanlar kurtarılamıyarak yanmışlardır, Eve sirayet eden yangın başka kurbanlar vermeden söndürülmüştür. YUNANISTANDA REJiM TAN Gene Karşılıklı Protestolar Var) Deniz Töreni Bir Uçak Elektriklenerek Yandı! Dışbakanı Triyestede Başbakanla Görüşecek Atina, 3 (Özel) — Dışbakanr Mak simos Triyestede Başbakana rejim meselesinde abali partisinin fikrini anlatacaktır. kraler gazetelerin yaz- dıklarına göre kralcıların günden güne çoğalması dolayısile Başbakan ile Maksimos ta kralcılık tarafını tutacaklarmış- Yine bu gazetelerin fikrine göre Başbakan eğer Triyes tede krallık lehinde beyanatta bulun mazsa bunu Atinaya döner dönmez yapacaktır. Başbakan pazartesi Atinada bizlur İ nacaktır. Finans Bakanı Pesmazoğlu dost larından birine yazdığı mektupta Başbakanın genoyun geriye bırakıl masına taraftar olduğunu anladığı" nı bildirmiştir. Atina, 3 (Özel) — Hüriyetper » ver parti lideri Sofulis | gazeteciler ile konuşurken yapılacak genoyda Cumuriyetin çoğunluk O kazanması cumüriyet pattilerinin bir zaferi s2 yılamiyacağınr çünkü bütün ulusun reyi ile bu ncın elde le karışmaması İçin hükümete teklif lerde bulunacağını, , bunlar arasmda jandarma kuvvetlerinin yerine sücl kuvvetler getirilmesini istiyeceğini söylemiştir. e Türk - Bulgar (Baş tara! sözler, iki komşu ulus halkımın ru- hunda şiddetli bir akis uyandıra » caktır. İki ulus, karşılıklı tanışma- yı, hürmete ve anlayışa dayanan iyi komşuluk münasebetleri idamesi - nin lüzumunu tarihten öğrenmiş - lerdir. Bugün bu lüzum, her za» gi daha ziyade şiddetli - ir. Gazete makalesini şu suretle bi- tiriyor: “Bakanların iki memleket basr - nına yaptıkları hararetli kitap hiç süphesiz işitilecek ve bu basın, tam —— ————— — sigortasız Africanın mutasarnıf ve kahveci Seyfi ile metresi Asiyenin müstecir bulunduğu evden yangın çık miş, 16 si dolu, biri boş olmak Üzere 17 ev yanmıştır. Eşya ve nüfusça za yiat yoktur. Yangının çıkış sebebi tahkik edilmektedir. İ zem olan teskin ve anla Dostluğu fı 1 incide) inkişaf halinde bulunan uluslarımız kuvvetlerinin gelişmesi için çok lâ eserine erişmek için mesul hükümetlerin ve entellektüel mahfellerin uğraşla - rına yardım edecektir.,, Slovo gazetesi, Kristo Statef'in imzasiyle neşrettiği bir betkede di- yor ki: “İki Bakanın müşterek diyevi ö - nemli bir sıyasal hareket teşkil eder. Bu diyevin, gelecek bazı hareketle Te kapılmanın önüne geçmek için iki ülke kamoyu oruntakları tara - fından tam manasiyle takdir edilme mesi imkânsızdır. Bu kapılmalar, ge girdiğimiz devrede ve arsrulusal du rumun genel ihtilâtatında,barış, ra- hat ve güvene ayni derecede ihtiya cı olan İki memleketin minasebet- lerinde yersiz güvensizlikler ihdas &tmektedir.,, / edilmiş bulunacağını söyliyerek genoya hi- (Baş tarafı 1 incide) tir. Hükümet, bu . isteğe henüz cevap vermemiştir. Habeşistanda Amerikalılara verilen imliyaz Paris, 3 A.A, — Eden, Laval'a İn- gilir hükümetinin Rickett imtiyazı meselesinde yapacak hiçbir şeyi ol- madığını ve bu imtiyaza hik e hile arka olmadığını izah etmiş Laval'in bu izahatla tatmin edil - miş olduğu sanılmaktadır. İmtiyazın gizli tarafları Adisababa, 3 A.A. — Petrol kon- tratosuna göte, imtiyaz (sahibinin senede 2.500.000 ton petrol istihsal emeğe ve işletmeğe başladıktan sonra dört yıl içinde limanların bağ Ww balunduğu devletlerle “ anlaşa - rük denize kadar borular döşemeğe, böyle olinazsa imtiyazı Habeş hü - kümetine bırakmıya mecbur olduğu tasrih edilmektedir. Kontratonun finansal hükümleri gizli tutulmaktadır. Bir yandan da tekzip ediyorlar Londra, 3 A.A, — MHabeşistanın Londradaki. elçiliği, Habeşistanın bütün maden © menbamın Amerikalı Finanser Çertok'a verildiğini bil - diren Nevyork haberini yalanlamak ta, bu hususta yalnız görüşmeler ya pılmış olduğunu bildirmektedir. Tahkikat yapılacak Nevyork, 3 A.A, — Nevyork He- yald Tribün gazetesi yazıyor: Senato mühimmat komisyonu dür toplanarak, (Afriken Eksploreyşin end Development Korporeyşin) im- tiyazı hakkında, bu korporasyon ar kasında bulunan kimseleri meyda - na çıkarmak için gerçin yapmaya komisyonun yetkisi olup olmadığını incelemiştir. Imtiyaz, istikraz mahiyetindedir Londra, 3 A.A, — Reuter ajansı - nın Londradaki Habeş elçil öğrendiğine göre, Habeşistan'ın Londra elçisi Martin tarafından 19 temmuz tarihinde, kendisinin Ha - beşistandaki imtiyazlarının birinei sahibi olduğunu iddia eden Nevyork lu Chertok Brokere'e gönderilen bir mektupta, böyle bir mukavele - nin mevcut olduğu teyit edilmekte ve Chârtok'un bu tarihten itibaren 90 gün içinde Habeşistan'a bir mil- bildirilmektedir. Mektuptan anlaşıldığına göre, bü imtiyaz bir ydi, dolarlık bir is - tikraz kaydile bağlı olup, imeiya > zın şamil olacağı bölge henüz tes- bit edilmemiş bulunmaktadır. ingiliz sermayes de var Lontüra, 3 A.A. —Adisababa'dan Revter ajansına bildirildiğine gö te, Habeş imparatorunun finansal danışmanı Amerikalı, Colson, Ric - kett tarafından sonuçlandırılmış o- lan imtiyaz işinde İngiliz sermaye» si bulunduğunu söylemiştir. imtiyazı alan sosyete Amerikalıdır Cibuti, 3. A.A. — Rickett, mensup olduğu sosyetenin yüzde yüz Ame- tikan sosyetesi olduğunu Reuter a- jansma söylemiş ve şunları. ilâve €tmiştir; Sosyete, yol, demir boruları, de | miryolları yapmak ve kendi telefon ve radyo istasyonlarını kurmak hak kına sahiptir.., © Rickett, silâh satım alınması için imparatora hiçbir para verilmedi ğini söylemiştir. Adsababa, 3 A.A. — İtalyan'ların dankali'ye girdiklerine © dair bu- tada resmen hiçbir şey denmemek « tedir, Itaiyanların hududu geç- tikleri doğru değil Roma, A.A. — Yarı resmi çevene lerde İtalyan kıtalarımın — Dancali bölgesinde Habeş topraklarını gg tiklerine dalr olan haber teyit edil- memektedir. İngüiz gemileri manevra yapıyorlar Lizbon, 3 A.A, — 23 İngiliz harp gemisi Montedelegada açıklarında dolaşmaktadır. Bunun için, Porte - kizden yakında müsaade alınmıştır. Bu gemiler, her zamanki sonbahar manevralarmı yapmaktadır. Sonra Akdenizdeki, İngiliz filosuna ilti- hak etmeleri ihtimali vardır. Londra, 3 A.A. — İngliz suların dan Akdeniz'e nakledilen Berham deretnotu bugün Plimut'tan Malta ya hareket etmiştir. Hakem heyetinin raporu Cenevre, 3 A. Burada sanıldı ğına göre, Politis'in raporu Val Val hâdisesinin soravını (mesuliyetini) mahalli Habeş komutanma yükliye- tektir. Negus hakem kararı kendi aleyhine olduğu takdirde İtalyayı tatmin edeceğini vadetmiş olduğu için, yakında yapılacak görüşüler » de zorluğa karşı yolun düzeleceği umulmaktadır. Mısır hükümetinin süel uçaklar hakkında tebliği Kahire, 3 A.A. — Sarıldığına gö re, Mısır hükümeti, yabancı dev - letlere bir nota göndererek Mesrr toprakları üzerinden geçecek süel uçaklar için uçuştan enaz 15 gün evvel Mısır hükümetine müracaat edilerek uçuş izni alınması gerek olduğunu bildirmiştir. Maltada asker toplanıyor Malta, 3 A.A. — Renter ajansıpa göre, Mahta topçu; ihtiyatlar silin alta çağırılmıştır. İstihkâm ve Mi lis kıtaatına mensup olanların da mü raçaatları istenmektedir. Habeşistan yabancı asker istemiyor Londra, 3 A.A, — Öğrenildiğine öre, Londradaki Habeş elçiliğine, İngilterede Habeş su İçim as ker alınmasını yasık eden talimat gönderilmiştir. İtalya ile harp olduğu takdirde Habeşistan, yabancı komutanların yardımı olmaksızın tek başina döğü şecektir. Gazetelerin mütaleaları - Paris, 3 A.A. — Başmı başlıca dü- şündüren şeylerden biri, İngiltere ile İtalya arasında sıkışıp kalma ğa mani olmaktır, Başın, herşeyden önce, anlaşmazlığın Avrupadaki 3 kislerinden endişe etmekte ve te - essüs etmiş olan düzeni muhafaza etmenin yegine çaresi olarak başlı- ca Stresi cephesinin ihyasını te - menni etmektedir. Le Journal şöyle yazmaktadır: “Fransa, İtalyan - İngiliz kavga - sında yalnız bir tarafı tutacak olur sa, önce kendine ve sofa herkese karşı kötü bir hizmette bulunmüş olacaktır.,, Petit Parisien gazetesinin direk- törü M. Dupuy diyet ki: “Fransa, bilhassa karşılıkir yan » | lış anlaşmaların ortadan kaldırıldığı sırada, berhalde İtalyaya karşı mu hasım bit durum almıyacaktır. Almanların yeniden silâhlan. larının Fransiz - İngiliz elbirliğinin sağlamlaştırılmasını daha lüzumlu bir hale getirdiği $u sırada bu sağ- lamlaştırılmanın yapıldığını “gör - mek te önemli bir şeydir. İngilteredeki akir selimin, ken disini yakında, Laval'in Avrupa te- likkisine yaklaştıracağı o umulur, Çünkü bu telikki, aralarında en w- İ fak bir ayrışıklık hulunmıyan İngi- liz ve Fransız menfaatlerine hiz » İ met edecektir. yon dolar bulmağı tekellüf ettiği | Paris, 3 A.A. — “Temps, gazete- si, baş betkesinde şunları yazmak- dadır: ir dur. Bendi masına mecbur bırakılmasını iste - mer, Bununla beraber, Almanya'yı, € rafına yığılmış olan kuvvetlerin tünlüğü İle ezmek mevzuubahiş de- .dalet vg hisfete meftun inin EB ildir. İyi kurulmuş bir güvenlik sistemi içinde, hiç olmazsa İngiltere dere - cesinde, biz de Almanya'ya menfa- atleri ve haysiyeti bakımından eşit muamelesi yapmağa hazırız. Fransızlar, Cenevre ve Stresa and laşmalarınn rufunu, hiçbir zaman başka şekilde anlamamışlardır. Avrupa, geleceğinden emin oldu - ğu takdirde, bu politika ile pek çok şeyler yapılması mümkündür, fakat herşeyden evvel uluslar sosyetesi * ni kurtarmak lâzımdır. Temps gazetesine göre, Cenevre» de kabul edildiği takdirde İtalya'- nın haysiyetini koruyacak, İngiltere yi tatmin ettikten maada, uluslar sosyetesinin, prestijini de muhafaza edecek bir anlaşma projesinin La- val tarafından tesbit edilmesi müm- kündür, Habeşistanda alınan eski bir imtiyaz Nevyork, 3 (A.A) — Chertok is mindeki Amerikalı ler te- şekkülünün mümessili olduğunu söylü yen Chertok adir bir simsar, tekmil Habeşistanın bütün petrol alum ve gümüş membaları ile başka her türlü cevherlerini işletmek dizere evvelce alınmış bir imtiyaz hakkında bazı id- dialarda bulunmuş ve bu imtiyazın 20-7, tarifinde Habeşistan Londra elçiliğinde imza edildiğini, 90 çün içinde Habeş hükümetine bir milyon dolar ödemediği takdirde o İmtiyazın sukut edeceğini söylemiştir. Chertok, ba bir milyon dolara sabip bulundu. ğu ve haklarını tanıtacağını söylemek tedir. Yunan heyeli de Cenevreye gidiyor Atina, 3 (Özel) — Yunanistanı Çenevrede temsil edecek heyet dün akşam Yugoslavya o kumpanyasının Olga vapurile yola çıkmıştır. Heyetin Başkanı Maksimosun be- reberinde Dış Bakanlığı siyasi is - ler direktörüle şube şeflerinden Pa padakiw'te vardır. Yunanistanın Pa- ris elçisi Palitis ile Uluslar Kuru - munda daimi delegesi Rossetti'de bu heyete dahil olarak Cenevrede bu - Tunacaklardır. Maksimos Triyestede kaplıcalar - dan dönmek üzere bulunan Başba - kan Çaldaris ile karşılaşacak ve Bal kan andlaşmasının diğer devletleri- le birlikte alacakları durua u Baş e (Baş taraf 1 incide) rup diplomaları mektep komutanın Mrliodan vermiştir. Genç denizcilere diplomaları veri- Hirken andiçirilmiş ve tevi Tae ae mktep Ebemanı yar bay Bilâl Taluğ, yarsübaylara şunla- rı söylemiştir: “.- Çocuklarım, bugün yaşayışını zin en önemli, en keskin bir dönü- mündesiniz. 14 yıldır geceli, gündüz- Tü çalışmanız ödenini bugünden son | a göreceksiniz. Sizin bugün duydu. ğunuz haklı sevince» yürekten orta- im. Sizi bütün varlığımla kutlular, sizden çok hayırlı işler beklerim. Lisede, harp okulunda düzgün gi- dişinizle.sağlam duruşunuzla bize se- vindirici sonuçlar verdiniz. Deniz çı- ğırınm yeni atıldığınız zorlu yolunda da yarmki komutanlarınız sizden 3y- ni randımanr bekliyor, Hepnize en yü &e erkeler diler, hepinizi sevinçle u- gurlarım z Komutanın saygiyle winlenen diye- vinden sonra 10 ve 11 inei #ınfların iştirakile mezun olan gençler bir ge- çit resmi yapmışlar ve bundan sonra da cağırıklılarla mektebin bütün ko- nuklarına mektebi gezdirmişlerdir. 935 mezunları, mektep salonuna büyük denizci Barbarosun bir büstü- nü hediye etmişlerdir. Büst Güzel | Sanatlar Akademisi talebesinden Is - mail Gökçenin eseridir. Okulda ve arkadaşları arasında Bar baros sınıfı diye anılan 935 yarsübay ları, otuz kişidir. Güverte yarsübayları Celil Halit. (birinci), Emin Nuri (ikinci), Kemal Ali, Hüseyin Hileni, Hüseyin Hüsnü, Şemseddin Rifat; Ferda Ferit, Nahit Zeki, Nihat Nuri, Bahri Ahmet, Cemal Ahmet, Feyzi Mustafa, Münir Mustafa, İsfendiyar Hakkı, Hayati Sabri, Şerafettin Bah- ri, Fazıl Rıdvan. Tarık Ali, Remzi Hâmit ve Selim Faik, Makine yarsübayları Cezmi Hulki (birinci). Necmi Is- mail (ikinci), Ferit İbrahim, Fethi Hüseyin, Fehmi Zekeriya, Necati Sü- leyman, Rüstem Eşref, Cahit Ethem, Ahmet Süleyman, Hasan Hamza Davetliler, mektep salonunda bü- yük bir çay verilerek ağırlanmış ve #alonda hazırlanan cazla muhtelif dans hayaları çalınmıştır. Genç yarsiibaylar, bundan sonra, #ösin, topçuluk, torpido, Maltepe A- tış mektebinde piyade, seyir ve sahil tanıma kurslarmda muayyen vakit- ler bulunacaklar ve oralarda aldıkla- rı derecelere göre donanmanın muh- telif gemilerine tayin olunacaklardır. Mektebin hise oluşundan sonra beşin- <i kafileyi teşkil edeni'genç sübayla- rımiza müvaffakıyetler dileriz. bakana anlatacaktır. Yunanistan Ce nevre konuşmalarında tutacağı yol sulhun bozulmamasını temin yolu olacaktır. , Şehrimizde gönüllü yazılan Italyanlar Şehrimizden Habeşistana gitmek istiyen İtalyanların Kayıt muamele- lerine konsoloshanede devam edil - | mektedir, İtalyan konsoloshanesi ile elçiliğinde bulunan bütün memur - lar da gönüllü olarak kaydolmuşlar- dır, Kaydedilenlerin pek yakında sıh « hi muayeneleri yapılacak muvafık görülenler bir liste halinde Roma . ya bildirilecektir. İmtiyazı geri bıraktılar Londra, 3 (A-A-) — Adisababada- &i Ingiliz elçisinin hükümetinden Ha boy katında girişilerde bu anarak Ricket İmtiyazının meriyete konulmasının geri bırakılmasını öğü- lemek üzere talimat aldığı teyit olun- Londra çevenlerinin kanaatine gö- re böyle bir imtiyaz, Habeşistan: şim di dayandığı Uluslar sosyetesi paktı- pi saymak alanından daha çok çürük bir duruma koyacak ve zecri tedbirler alınmaktar yana olanların davasını za yifletecektir, Uzlaşma komisyonu kararını verdi Paris, 3 (A.A:) — Italyan - Habeş uzlaşma Komisyonu bugün işlerini bi tirmiştir. Yargıçlar oybirliğiyle ka - bul ettiği karar her iki ümetin a janlarma verilmiştir. Biz kararı ulus. İar sosyetesi genel sekreterliği yaya taktir. Ancak şimdiden şurası anlaşıl- malıdır ki, kararda Ualual hâdisesin- den hiç bir tarafın soravir tutulamı: yacağı kaydedilmektedir. Musso:ini bir nutuk daha söyliyecek Roma, 3 (A.A.) — Bu akşam Ve- nedik meydanında büyük bir siyasi halk tezahürü tertip edilmiştir. Mus- solini çok mühim bir nutuk söyliye- cektir. ariste bir toplantı Paris, 5 (A.A.) — Bugün burada Habeş milletinin müdafaası için arsı- ulusal bir toplantı yapılmıştır. Birçok hatiplerin söz aldığı bu top- lantıdan sonra kabul edilen karar & retinde arsıulusal hukuk mücssesele- rinin ve Habeş milletinin müdafaası ve beşeriyet davasını ele almak üze. re bütün barış teşebbüslerinin ve kcuv. vetlerinin hemâhenk kılınması Mil pi etler | Vemiyetindeni istenmektedir.