16 Eylül 1935 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 7

16 Eylül 1935 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 7

16 -9-935 Balkan Güreşlerinin ikinci Günü Yap- tığımız 8 Maçtan Yedisini Kazandık Bu Gece Yapılacak Finallerde Şampiyonaya En Kuvvetli Rakip Romanyadır Bu ges yaplacak (o final lerde şampiyonaya en kuvvetli ra- kip Rormanyadır. Balkan güreşlerinin ikinci ve üçüncü devre maçları dün "Taksim stadında altı bin seyirci öl Saat on dörtte başlayan gok heyecanlı oldu ve beş saat sürdü. Dün yapılan 22 maçın sonu Aşağıya yazıyoruz; 56 kile Yugoslav galip Bulgar Yürükof ile Yugoslav Tot pılan müsabakada Yugos- 46 saniyede tuşla kâzan- “Romanyalı galip Yunanlı Biris ile Romanyak Tojar Arasındaki güreşi de iki dakika 58 sa- niye gibi kısa bir zamanda Romanyalı tuşla kazandı. Hüseyin kazandı Dün Bulgar: yendikten sonra kar- Bisma çıkan Yugoslav Totu, bizim küçük Hüseyin üstün bir oyunla hır paladı. Nihayet on bir dakika 46 sa: yede güzel bir oyun ve tuşla srt Yere getirdi. Küçük Hüseyinin ikinci deta tuşla galibiyeti sürekli alkışlar - la karşılandı. 61 kilo Romanyalı yenildi “ Yugoslav Vuyeviç ile * Romanyalı Yaşar da galip Romanyalıyı yenen Yugoslav Vu - yeviç bizim Yaşarın karşısma çıktı Yaşar hasmını hemen altma aldı. tını yere getirirken Yugoslav köprü ile bundan kurtuldu. Fakat oOYasar Oişi o fazla uzatmadı. Üç dakika üç saniyede Yu- goslavın sırtını yere getirdi. Yaşarm bu ikinci tusla galibiyetini de seyirci ler sevinçle karşıladı. 66 kilo Deloka gelmedi Bu siklette Saimle güreşecek olan Yugoslav Deloka hasta olduğundan gelmedi ve Saim hükmen kazandı. İyi bir güreşi Bu sikletin en iyi güreşçilerinden olan Rognanyalı Borlovan karşısına çıkan Bulgar Todor Naydanofu çok üstün bir güreşten sonra 6 dakika 28 saniyede tuşla yendi. Saimin galibiyeti dette iyi ve kuvvetli bir ğunu gösteren Yunanlı güreşti. İlk on dakikada İ teknik güreşçimiz dört beş kere güzel oyunlarla hasmının sırtı yere geti- recek durumlara girdi. Fakat kuvvetli Yunanlı bunların hepsinden kurtuldu. Ikinci devre Saimin isteğile ayakta ldı ve neticede Saim sayı ile Ka- güreşçi old — yn 'Güreşçimiz hasmıhı yen möderi Bir saniye evvel Eyorgos arasındaki müsabakada Yu- Roslav çok üstündü. Bu üstünlüğünü hasmının sırtını 4 dakika 31 saniyede yere getirerek gösterdi. Yunan - Bulgar Yunanlı Salis ile Bulgar Maşalof arasındaki maç ta tuşla bitti ve Yu- hanlı 7 dakika 23 saniyede Bulgarm sırtını yere getirdi. | 72 kilo Romanyalı yenildi. Evvelki gün Ankaralı Hüseyini ye- nen Romanyalı Bati Valantin, dün Yugoslavyalı Pişer ile güreşti. Hiç bir güreşçimiz yenilmez iken Ankarak Hüseyinin sekiz dakikada bu Roman- yalıya çok üstün güreştikten sonra yenilmesinde meğer hikmet varmış. ' Hüseyin geçenlerde Macarlarla yapı- Çoban Mehmet hasmını yenerken İ çabuk şifalar dileriz. lan güreşlerde göğüs kaburga kemik- lerinde bir acı duymuş, ondan sonr: ki maçlarda birşey histetmemiş, Ro - manyalı ile güreşir ve yerden yere vururken dördüncü dakikada ayni ka burga kemiğinde (krak) diye birşey olmuş, sonra burnundan kan gelmiş, fakat gene güreşe devam etmiş, İste Hüseyin hasmına “böyle yenildi. Hü- seyin şimdi Beyoğlu erkek hasta sinde tedavi edilmektedir. Kendisine | Hüseyini bu sakatlık yüzünden ye- nen Romanyalı dün Yugoslava dört dakika 32 saniyede tuşla yenildi, Hüseyin gelemedi Gene hu siklette Yunanlı Zahar- yas, hastanede bulunan Hüseyin ge- | İemediği için tabiatile hükmen galip | sayıldı, Hüseyinin hepimizi mütces- sir eden bu sakatlığı ile, bu siklette sampiyonluğa veda etmiş olduk. Yugoslav galip Ayni siklette ikinci dela güreşen | Yugoslav Fişer, Bulgar İvanofu da 5 dakika 14 saniyede tuşla yendi. 79 kilo Sayi ile Yunanlı Lefakis ile Yugoslav Kis- pâvle arasındaki güreş zorlu oldu ve Yunanlı 20 dakikada ancak sayı ile ka sandı, Romanyalı galip (| Bulgar Kiçukoyef ile Romanyalı Kokos arasındaki müsabakada Roman yalr 11 dakika 44 saniyede hasmının | Sırtını yere getirdi. Nuri kazandı İlk güreşi yapan ve Yugoslar nen Yunanlı Lefakis bu sefer bizim Nurinin karşıma huri ilk dev. | rede üstün güreşi ikincide de bu üstünlüğü sürdürdü ve sayı ile galip geldi. i yg Bu sikletin en tehlikeli Romanyalı Kokos Yugoslav yi sayı hesabile yendi. 87 kilo Romanyalı galip Bu siklette ilk güreşi Romanyal Şvirzenbah ile Bulgar Görgiyef yaptı lar. Bu Bulgar da bütün arkadaşları gibi 6 dakika 12 saniyede tuşla yenil güreşçisi | Aslan Mustafa Arslan Mustafa, bu sikletin en kor- kulu güreşçisi Yugoslav Palkoviç ile güreşti. Olimpiyatlara iştirak etmiş olan bu Yugoslav ikinci Balkan gü- reşlerinde Çoban Mehmedin kateğo- risi olan ağır sıklette güreşmiş ve İ- kinci olmuşt Aslan M işte kendisinden boyca uzun böyle bir güreşçiye bur- nundan ter damlayarak tam dört defa salto yaptı ve bir defasında sırtını ye- re getirirken Yugoslav Arslan güreş“ gimizin &yağından tutarak kurtuldu ve hakemin ihtarma uğradı. Mustafa sağ kaşınm Üstü yaralanmasma ve Yu | goslavın boyuna bu yara üstünde ça- Uşmasına rağmen hasmını ezerek sayı ile galip geldi. Halk Mustafayı çılgın- ce alkışladı. Romanyalı gene galip Gürkan Ilik maçta Bulgarı yenen Roman! Şvirzenbah bu sefer de Stamo Pana- yotis ile karşılaştı, bunu da 9 dakika 35 saniyede tuşla yendi. Ağır sıklet İtirazlı bir maç Romanyalı Şuşaba ile güreşen Yu- 66 kilo Deloka, 79 da Ki “İömemyiritaas ser tkleteer" şu goslav Bepaç yirmi dakika sonunda | hükmen galip ilân edildi. Fakat bu ka rar ekteriyetle verildiği işin Roman- yalılar itiraz ettiler. Tabii netice de- gişmedi. Hükmen galibiyet Yunanir Lalas, hasmı Bulgar'Di - mitro hasta olduğu işin hükmen galip ilân edildi. Yaşa Çoban nün son maçını Çoban Mehmet ile Romanyalı Şuşaba yaptılar. Çoban iri yarı Romanyalıyı alta almakta ve bir dakika 30 saniyede sırtımı yere getirmekte güçlük çekmedi. Seyirci- İerin bir kısını, Çobanı omuz üstünde götürerek uzun uzun alkışladılar. Tasfiyeye uğrayanlar Iki günlük maçlardan sonra yedi Bulgar güreşçisinin hepsi tasfiyeye uğramıştır. Yunanlılardan 56 kiloda Biris, 87 de Stamo Panoy: Yugoslavlardan 51 kiloda Yuyeviç, vi saba, | Bizden de sakatlanan Ankaralı Hü seyin tasfiyeye uğradılar. Anlaşılıyor ki bu gece yapılacak maçlarda Balkan şampiyonluğu bizimkilerle Romanya- Jar arasında sallanmaktdır.a Bkalım ne tarafa gidecek? icmal Dün yirmi üç maç yapıldı. Ulusal takımımız sekiz maçtan üçünü tuşla, dördünü sayı ile kazandı, birini hük- men kaybetti. arı Hİ maçtan dördünü tuşla, birini sayı ile kazandı» lar, ikisini tuşla, dördünü de sayı ile kaybettiler, Bulgarlar yaptıkları yedi maçtan al tısını tuşla, birini de hükmen kaybet- ter, , Yunanlılar sekiz maç yaptılar. Bi- rini tuşla, üçünü sayr ile kazandılar; ökisini tuşla, ikisini de sayı ile kay- tiler, Romahyalılar yaptıkları on maçtan beşini tuşla, birini sayı ile kazandı - lar, üçünü tuşla, birini sayı ile kay » bettiler, Birinci ve ikinci gün sonunda u- mumi netice şudur; , Türkiye: 14 maç - 7 tuşla, 5 sayt ile galibiyet - 4 tuşla ve bir sayı ile mağlübiyet, Yugoslavya: 15 maç - 7 t yı ile galibiyet - 3 tuşla ve mağlübiyet, Bulgaristan: 14 maç - 13 tuşla ve bir hükmen meğlübiy, Yunanistan: 14 maç - 3 tuşla, dört sayr ile galibiyet - 5 tuşla ve 2 sayı ile mağlübiyet, ,, Romanya: 15 maç - Gtuşla, bir sayı ile galibiyet -3 tuşla ve 3 sayıile mağlübiyet. Sadun G. SAVCI la, 1 sa | sayı ile Ü DAVETLER YARIŞLARI i Bölgesi Bisiklet dan 3 77 İstanbul Bisiklet mukavemet bi- cipciliği yarışları 6-10-1985 pszar günü | e — Yarış Mecidiyeköy, Kefeliköy, Sarıyer, Kilyos, Sarıyer, Kefeliköy, Me gdiyeköy, Kefeliköy, Bentler, Keteliköy, Mecidiyeköy olmak üzere 100 Kilometro- dur. B — Yarışa sabah tam sekizde klet Sürat başlanacak 2 — Istanbal 13-10-1935 pazar günü yapılacaktır. A — Yarış bir kilometre olarak Be- | şiktay Seref mlanmdaki bisiklet pistinde yarışı 3 k bisikletler ii. lsrile beraber yarışdan evvel yarış de hazır bulunm. e. — Yarışlarda Beynelmilel nizamname Dünkü güreşlerden iki görü Ankaralı Hüseyni Evvelki gece Taksim stadyorunda yapılan Balkan Güreş şampiyonluğu maçlarında çok müessif kaza olmuş. kiymetli güreşçilerimizden o Ankaralı Hüsevinin kaburga kemiği kırılmış» tr. Hüseyin Romen güretçisi Valen- tn ile güreştiği esnada zaten evelden kırık olan sağ kaburga kemiği fazla Heyecanlı bir n kaburgası kırıldı tazyik neticesi İki yerinden ayrılmıe tar, İlk önce bunun farkında olmayan Hüseyin aradan yarım saat geçtikten sonra birdenbire bayılmış ve yardıma koşarilar tarafından Beyoğlu Zükür hastanesine kaldırılmış ve tedavisine banda nılmıştır a enstantane Yelken Yarışları Dün müsait bir hava ile Modada yelken yarışları yapıldı. 34 teknenin iştirak ettiği bu yarışlar çok güzel ve zevkli oldu ; bilhassa Moda koyunu beyaz yelken bürümüştü. Bunun da ayrıca güzel bir görünüşü vardı. Çok heyecanlı geçen yarışların n6- tcelerini aşağıya yazıyoruz: 12 metre murabbar şarpi hafif, me- safe 6 mil, Bu yarışa 8 tekne iştirak etti, 1 inci Çoşkun Bürhan Galatasa- ray 127.34, 2 inci Mani Soyraj 1. S. K, 1.29.23 3üncü Toti Sadi İ.S.K, 1.3420 4 üncü Karayel Sadık FB. 1.45.59 Olümpiyabole yarışma 2 tekne gir- di mesafe 3 mil İ inci Edip Deniz klü bü 1, 27. 25 15 metre müurabba: bole mesafe 6 mil, 1 inci Çoşkun Harun 1. $, K, 1.21, 45 15 metre murabbaz bole B grupu 1 inci Alâeddin Deniz kkibü 1.25.58 1 inci Enver Galatasaray 2.4.54 Küçük şarpilerde 1 inci Fenerbahi- ge Hayri 1.27.37 $ metre dingide i icin Mara Terri £ S.K, 133,46. Küçük bölelerde 1 inci Meşhut 1 « simli teknesile Hasan G.S.1.29.15 2 inci Kelebek, Hüsamettin 1, 5. K. 133.29. Küçük yatta 1 inci İnci yatile Ber- beryan 1. $. K. 1.3020 Büyük smıfta: 1 inci Deni mürsel 141.2 Bunların arasında en iyi dereceleri e ,E eri Salâhaddin Kura - | de Çoşkun 1 teknesile Harun 1. S. K. ve Çoşkun TI teknesile Bürhan Gala- tasaray almışlardır. Atina, 15 (Ozel aytarımız bildiri * yor) — Avusturya - Yunan milli at- ietizm maçlarında Avusturya kazan - maştür, (TOP) un Balkan güreşleri sayısı Memleketimizin — bu büyük spor mecmuası, dördüncü Balkan oyunları münasebetile, bugün fevkalâde bir sayı neşretmiştir. İki renkli olarak basılan takımımız: kendi kırmızı be- yaz formasile gösteren çok güzel bir kapak içinde Balkan maçlarına (10) sayfa ayırmıştır. Bu on sayfada cu « maârtesi günü ve dün yapılan Balkan güreşlerine sit 25 ten fazla resim var dır. Bu suretle Balkan güreşleri, a- landan bütün canlı sahnelerile oldu- ğu gibi sayıfalara geçirilmiştir. Top en mutena sayfalarını Balkan temâ- sına ayırmış olmasına rağmen her haf taki cazip münderecatına maliktir. Bugün muhakkak bir “Top,, mecmu- ası alınız! Oto-Moto-Velo müsabakası Türk Hava kurumu menfaatine 22 lde otomobil, motosiklet, bisik » arışları yapılacaktır. Yarışlar İ | sin kurum tarafından tertibat | mıştır. Yarışlara İstinye köprüsü ba- sından başlanacaktır. Otomobillerle seyredecekler için 2; lanacağı gibi sevircile, Yapılacaktır. E Mustafanın gözü muayene edilirken