22 Eylül 1935 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 2

22 Eylül 1935 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 2

2 Finans teşkilâtında Yapılacak Değişiklikler Kamutayın ilk toplantılarında tek- Nif edilecek olan Finans teşkilât pro- Jesi, bütün finansal teşkilât projesi, bütün finansal teşkilât değiştirecek ve yenileştirecektir. Yeni projeye gö- re vergi tahsili meseleleri üzerinde esasi değişiklikler olacaktır. Istanbul finans bölgesi içinde halen mevcut 17 finans tahakkuk ve tahsil şubesi, ka- mun teşkilâtı bakımından, mikdar iti- berile azaltılacaktır. Dokuz nahiyede dokuz tahakkuk ve tahsil başmemiir- luğu kurulacak, diğer kaldırılan bağ” memurluklardan açıkta kalan Finans işyarları mükelleflerin adedi azalma- dığı için faaliyette bulunan diğer Fi- nans şubeleri kadrolarına live edile» cektir. İşleri 2265 numaralı kanunun üçüncü maddesinin E fıkrasile sağla- man ve açıklanan, hukuk âmirlikleri de yeni teskilât için Hirumsuz ve fay- dasır görülmüştür. Vazifeleri, vari - dat tahakkuk direktörleri tarafından kendilerine verilecek evrak üzerinde | mütalealar yazmak, tahaklrık işlerine tasllök erler hususi mesele ve dav i hususunda vilâyet muhake- direktörlüğü arasında irtibat mekte olan hukuk âmirlikleri kaldırı- Imca bu vazifeler Finans muhakemat direktörlüğü tarafından görlilecektir. Ayni kanunun D fıkrasına göre tahsil direktörlüklerine bağlı ve vazifeleri yanındaki icra mermur ve muavinleri. nin epey iş görmelerini temin, tahsi lit komisyonundan verilecek haciz kararlarını kanun dairesinde infaz et tirmek olan icrs ârirlikleri de ye teşkilât projesine göre kaldırılmakta- dır. İcra âmirlerinin vazifelerini böl ge tahsil direktörleri görecektir. Sağlık Bakanı ge'di Sağlık ve Soysal Yardım Bakan: Dr. Refik dün sabahki ekspresle An- karadan şehrimize gelmiş ve Pendik- te inerek bir motörle Heybelindaya Şimiştr. Dr. Refik, Başbakan İsmet İnönü ile görüşmüştür. —— Finans mülett şler'ne verilecek harcirah Eldeki talimat ve emirler müsait olmadığı için kendilerine muvazzaf bulunduklari şubelere gidip gelme masrafları verilmiyen tahakkuk ve tahsil ispektörlerinin son durumları | hakkında Finans Bakanlığından bir | emir gelmiştir. Bu emre göre, İstan- bulun özelliği gözönünde tutulmuş ve'harcirah karatnamesi esaslarından ayrılmamak şartile her İspektöre bir finans şubesinin merkez olarak ver mesi ve diğer şubelere gidip geldi leri takdirde kendilerine zaruri ve ge rekli olan masrafların ödenmesi bil- dirilmiştir. İspektörler, bundan son- ra merkezlerinden başka bölge içinde ki bü dro İle malmüdürlüklerinden alacak- lardır. : ——— , Kadıköy su şirketinden sikâvet Kadıköy ve civarı halkınm Kadı köy Su şirketinden şikâyetleri çoğal- maktadır. Sosyete, hakkı olmadığı halde evlere koyduğu kontrol saatle- rini, alâkadar makamların emrile kal- diş , Fakat şimdiye kadar halk- tan fuzuli olarak aldığı bu saatlere âit kira bedelini iade etmemiştir. A- boneler paralarını Sosyeteden iste- mektedir. Sosyete bu parayı verme- diği takdirde aboneler Belediye encü- menine ve mahkemeye müracaat ede- tek sosyete aleyhinde bir dava aça. saklardır, —&S— Finans bakanı ge'di ,, Finans Bakanı Fuat Ağralı dün Ağ i şehrimize gelmiştir. Fuat ral Büzme coğu gergisine gıkması No. 36 Cumbadan Rumbayal Server BEDİ — İstedi anne o beni! Fakat bu haykırış o Kadar tele, 5 kadar telâşlı fenm bir sesle ağzın. dan çıkmıştı ki Cemile de dahil oi. duğu halde üç kadın birden hayretle Gurakladılar, Cemile kızararak başını önüne iğ- di, Asiye Hanım biraz geri çekilerek sordu: — Ne vaki Cemile titriyordu. Yorganı boynu- na kadar çekerek: Dün gece. dedi, SİZ aşağıda yemek yerken... ün gece,, sözünden Ürkmüştü. Tashih etti: — Dün akşam... Annesi güzel okuyacakmış gibi bir avucunu Yanağının üstüne koymuş, şabeyg kontrol için gittikleri | takdirde yaptıkları masrafları bir bor | Dost Yunan uçak Filosu dün Sabah ge'di Evvelki gün gelmeleri beklenen, fakat benzinlerinin bitmesi yüzünden Çanakkalede yere inmeğe mecbur ka- lan dost Yunan devletinin yedi deniz uçağından mürekkep bir hava filosu dün sabah şebrimize gelmiş ve saat 11 de Büyükdereye inmiştir. Filoyu, Büyükdere uçuş meydanında Türk Hava Kurumu başkanı İsmail Hakkı, Yeşilköy Uçak Okulu Direktörü Bin- başı Naim, Yunan âtaşemiliteri ve 6€- karşılamışlardır. On sekiz kişiden mü rekkep olan dost uçak filosunun Ş€- İ refine uçuş meydanmda büyük bir İ tören yapılmış ve hazır bulunan ban- do muzika tarafından Yunan ve Türk marşları çalınmıştır. Törenden sonra dost millet sübay- İ ları kendilerine hazırlanan otomobil lerle Perapalas oteline inmişlerdir. Otelde her iki ulus uçak sübayları bi ribirlerine takdim edilmişler ve bir İ birlerile uzun müddet kardeşçe konuş | muşlardır. Konuklarımız öğleden son İ ca hava okulunun otobüslerile Yeşil- köye giderek, Hava Gedikli okulunu ve Yeşilköy Hava kamutanlığını 2i- yaret etmişlerdir. Akşam üzeri oto - büslerle tekrar otele dönen konukları mız, yemeklerini yedikten sonra Bey» na giderek, Balkan (esti vali için verilen baloda hazır bulun- muşlardır. Geler filonun sübayları şunlardır: Kaymakam * Falhanakis, Yüzbaşı Daskalapulos, Yüzbaşı Papalis, Yüz- | başı Daskalakos, Yüzbaşı Puyis, Yüz başı Razrlas, Yüzbaşı Varvaressos, Yüzbaşı Kalaftis, Mülâzim Marku, Mülâzim Partâlis, Mülâzim Handros, Mülüzim Yorgakos, zabit vekili İko- norno, zabit vekili Makris, Filonun kumandanı o Kaymakam Yolhanakis dün bir ruharririmize se yahat ihtisaslarını şu suretle anlat- tır: — Dost Türkiyeyi ziyaretimizden çok memnunuz, Bursda Türk bükü- metinden, Türk Hava kurumundan ve kardeş Türkiyenin uçak sübaylar dan gördüğümüz hüsnü kabul bizi çok mütehassis etmiştir. Yolda havanm kesmen fırtmal ol- İ ması ve benzinimizin bitmesi yüzün- | den Canakkalede yere inmeğe mecbur kaldık. Burada denir filomuzun-hareke İ dine Kalacağız. ve döğtü Etme nistana döneceğiz. Vaktimiz müsait olsaydı, bu dest ve kardeş muhitte daha fazla kalmağı çok arru ederdik.,, Misafir sübaylara yarın akşam sa» at 22 de Perapalas otelinde Türk Ha va Kurumu tarafından 500 kişilik bül. yük bir yafet verilecektir. Yunan onanması ile uçak filosu salı günü De kadar şehrimizde kalacaklardır. Misafir filo zabitleri deniz harp okulunu gezdiler Evvelki gün şehrimize gelen Yu- nan donanması Amiral ve sübayları dün sabah karaya çıkarak eami ve mü zeleri dolaşmışlardır. Misafirlerimiz dün öğleden sonra Heybeliadaya gi- derek Deniz Harp okulunu ziyaret et- mişlerdir. Heybeliada Deniz Harp sü- bayları tarafmdan Yunan misatirlere bir çay verilmiş ve mektebin i ile diğer yerleri gezdirilmiştir. Dün akşam da saat 20 de Moda Deniz klü- bünde Türk donanması tarafından da onurlarına büyük bir ziyafet veril tir. Çanakkalede verilen şölende Çanakkale, 21 (Özel aytarımız bi diriyor) — Dost Yunan tavyarecile onuruna dün akşam bir şölen veri miştir, İlbayın ve Çanakkale saylar larınm da bulundukları bu sölen çok samimi bir hava içinde geçmiştir. Ko- nuk tayyareciler, bu sabalr üç uça- İimız tarafından burada karşılanmış» lar, beraberce İstanbula uçmuşlardır. SEHİRDE OL faret erkânı ile Türk uçak sübaylatı | Ne DEÇESİNİZ 2 ŞEHİR iÇi Emirgânda bana bir ev sağlık İ verdiler: İİ — Beş odası, geniş bir bahçesi, bol suyu, elektriği var. Kirası da ayda 12 lira... Gidip gördüm, denildiği gibi, bu ev dört büyük odalı idi, Bahçesin- ; de kırk elli yemiş ağacı vardı. Bir hayli çiçek te yetiştirmişlerdi. Bu kıratta bir ev, bahçesiz ve çiçeksiz İstanbulun en uzak bir köşesinde bile bu fiyata zor tutu- i dabilirdi. Şehire, vapurla ancak 25 daki- ka uzaklıkta bulunan Emirgân, tıklım tıklım dola bir tramvay ara- © basının, ancak basamaklarında se- yahat edilebilen, söz gelişi Edirne- kapısından niçin daha uzak, daha ; geri bir yer sayılan? Ve niçin, mezarlıklarla burun buruna yaşa- VE ŞEHIR DIŞI mılan Edirnekapı gibi bir yerin ew kiraları, temiz Boğaz havası alı- nan bir köyden daha pahalı olsun? Bunun düşüne düşüne sebebini Buldum: Biz, şehir içi insanlarıyız. Şehir- İmaş balığa dönüyoruz. Halkımız, açık havanın, bol gü- | meşin değerini henüz gereği gibi anlıyamadı. ! Bizim böyle iç içe girmemiz, ba- ri şehrin güzelleşmesine yardım «isen. O da yok. Taksim boşluğu- tüne bindirilmiş sefertasları mey. | danda... Biraz genişlesek ve şehrin yakın köylerine dağılsak olmaz 1 ma? İ Biz böyle düşünüyoruz. | Siz ne dersiniz ? Sovyet Konuklarımız Şehrimizde bulunan Sovyet konuk- larımız dün sabah mihmandarları Fey 4 ile birlikte cami ve müzeleri gezmiş lerdir. o Konuklarımız öğleye doğru. yanlarında Ekonomi Bakan; Celâl Ba yar ve Sümer Bank Genel Direktörü Nurullah Esat bulunduğu halde Bü » yükdereye giderek, Sovyet Rusyanın Ankara Böyük Karahan Yoldaş tarafından şereflerine verilen öğle zi- yafetinde hazır bulunmuşlardır. Sov- yet Heve'inden Kayseride kalan Tür- kstroj direktörü Zolataryef ile muavi ni Ziglin de dün şehrimize gelmişler- dir. —— İki san'atkâr bir sergi açtı'ar Ressam İhap Fiulüsi ile Melek Ce- dün Beyoğlunda Mısır apartımanındda açılmıştır. Sergide İbap o Hulüsinin yüzden fazla eserile, Ressam Melek Celâlin de otuzu geçen pevzaj, ni ve portreleri vardır. Bandan başka İhap Hulösinin dünyanm diğer şehirlerin den ryterinm-amrlları va teşhir edilmektedir. Serginin açılışın- da şehrimizde bulunan birçok saylav- larla, sanatkârlar ve tanınmış zevat hazır bulunmuşlardır. Genel nütus sayımı icin isviçreli mütehassıs ge'di Genel Nüfus yazımında bulunmak üzere angaje edilen İsviçre Genel nü- fus direktörü Brüsvayler dün semp- Jon ekspresile İstanbula gelmiş ve İstatistik Genel Direktörü Celâl Ay- ba tarafından karşılanmıştır. Brüs- vayler, Celâl Ayba ile birlikte mermle- ketimizi dolaşarak yapılacak hazır- lıkları görecektir ve sayımın sonuna kadar Türkiyede (kalacak, tasnif program: haklunda fikirlerini söyliye cektir, Brüsvayler diyor ki * “ — Türkiyenin nüfus sayımı ha sırlıkları büyük dikkatle yapıldığın - dan bu işin muvaffakıyetle basarıla- cağına şüphem yoktur. İstatistik Ge- nel Direktörünün tecrlibe sayımlarına ait iyi bir şekilde hazırlanmış müşa- hedelerini ve sayımın tahlili netice- lerini gözden geçirdim ve takdire şar yan buldum, Celâl Ayba ile İsviçreli direktörün bugün tetkik gezisi için Elâzize git- meleri muhtemeldir. Sonra Konya, Adana, Kayseri taraflarına gidecekler dir, Yarın ilbaylıkta, ilçebaylarn da ka ulmasile bir toplantı yapılacak, nüfus sayım işi görüşülecektir. Tâlin eserlerinden mürekkep bir sergi | Yeni Polis teşkilât Kanunu ile Yeni polis teşkilât tahsil ve menşeleri Emsiyet Direktör lüklerine geçmelerine mâni bulunan polis âmirlerile merkez memurları ve birinci komiserler için Ankarada bir ki #acektır. Karr, bir senelik bir tahsil verecek ve burada basarık gös- teren güven Âmir ve memurları Em- niyet direktörü de olabileceklerdir. Eski teşkilât kanununa göre, tahsil ve menşeleri müsait olmayanların bu Suretle istikballeri de temin olunmuş, meslekteki hizmet ve ehliyetlerile be» raber görecekleri kurs tahsilile oriji- mal başarık gösterenlere terfi kapıları açılmıştır. Haber aldığımıza göre ye- ni hazırlanan teskilât projesine göre bazı ilçebaylıklardaki merkez memur Tukları kaldırılacaktır. Eminönü, Fa. th, Beyoğlu ilçelerile © küdar veya Kadıköy gibi asayişin bir elden temi- nine zaruret görülen dört ilçedeki merkez memurlukları Emniyet me « murlukları haline getirilecek ve bu dört kazada mevcut emniyet kuvyet- ileri gemsletiecek ve Ayrica Esi emniyet lüt Şapiladaktır. Bü dört memurluğundan fazla diğer kazalar» daki poliş teşkilâtmi birinci komisi ler idare edecektir. —— Derby usulü At yarışları Hava Kurumu menfaatine olarak hazırlanması düşünülen Derby usulü | at yarışlarının ilk projesi Hava kuru- İ munca gözden geçirilmektedir. Yarış | lar İrlanda ve Lüksemburgdaki koşu iyankoları sisteminde olacaktır. Pi- yankonun tertip sekli üzerinde tetkik İer yapan Hava Kurumunun Beyoğlu üyelerinden Dr. Vahram bu tetiik- projesine göre, lerini bizim memlekette de tatbiki 'p. | bil bir proje haline getirmiş ve Hava kurumuna vermiştir. Projenin tetkiki cuma günü bitecek ve ondan sonra bir karar verilecektir. Gelecek İlkbaharda Bakırköy çayı rinda vaprlacak olan bu çeşit piyan- kolu yarıtların teferriatı da yakında tesbit edilecektir. —— — Antep Emniyet D'rektöriüğü İstanbul Emniyet direktörlüğü ikin ci şube merkez memuru Kadri İbra- İ him, Gazi Antep güven direktörlüğü ne terfian atanmıştır. Öğrendiğimize göre, yeni direk ör, Teşrinievvel orta larına doğru vazifesi basında buluna: caktır. | den dışarı çıkınca, denizden çık- | Değiş klikler oluyor UP BİTENLER KUÇUK HABERLER| 9 Her sene açılmakta olan <hli | bayvan sergisi bu sene de Edirneka- fenni abırlarında &« Sergide göster yazımına dünden iübaren Bu müddet, Eylülün 25 inci akşamına kadar sürecek, Birinci- teşrinin birinde sergi açılacaktır. © Almanyadan getirilen 250 Meri- nos koyunile yirmi koç Karacabey ha rası Merinos yetiştirme çiftliğine gön derilmiştir. * İstanbul Finans Tahsil Di törlüğü icra âmiri Şükrüye bir ay izin verilmiş, icra âmirliği vekâletine tah- sil müdürlüğü icra memurlarından Raif getirilmiştir. © Şehir Tiyatrosunun perde ve sa lonuna konacak ilân yeri 59 metre murabbar olarak hesap edilmiştir. Beher metre murabhama 8,5 lira tahmin edilmiştir. © Karaağaç mezbahasının avlunu- ba parke taşı döşenecektir. Beledi- ye buraya 20,215 lira şarfedecektir. * Lise ve orta okullara paramız | yatılı talebe yazımı dün saat 13 tebit miştir. Şimdiye kadar 1000 den fazla talebe müracaat * etmiştir. Bunların müsabaka imtihanı yarın başlayacak, öbür gün akşam üzeri bitecektir. İ © Muhtelif vilâyetlerden İstanbul ilk tedrisat kadrosuna 40 öğretmen verildiğini yazmıştık. Istanbuldan da civar vilâyetlere 10 öğretmen veril li Türk Talebe Birliği bugün Istanbul Halkevinde, festivale iştirak için şehrimize gelen Ödemişli Zey - bekler şerefine danalı bir eğlence ya- pacaktır. Saat 15 te başlayacak olan eğlenceler geç vakte kadar sürecek- * Belediye “bu yıl bütçesile bazı ilkokullarda tamirat yapacaktır. Ta- mirlere Birinciteşrin başmda haşla- nacak ve en kısa zamanda bitirilecek- tir, * Gülhane parkının Sarayburnu tarafındaki duvarlar tamirsizlik yü. zünden yıkılmıştır. Eclediye yakında duvarları tamir edecektir. Ayrıca parkın içindeki çocuk bahçesi oyun- taklarının da tamiri kararlaştırılmış » tır. * Üsküdar Finans hukuk âmiri Mu zafferin İstanbul Finans muhakemat yar direktörlüğüne, muhakemat yar direktörlüğünde şimdilik ücretle ça" lışanı Saffetin de Zonguldak hazine a- sakarıklanağr birine atanacaklar * Üsküdâr * Kadıköy tramvay bat tinin Gazhareye uzatılan kolu yirmi güne kadar bitirilecektir. “Yeni hat Teşrinlevvelin ortasmda işlemeğe baş isyacaktır, Şirket gelecek yaz hatlar- getirteceği yeni arabalarla, daha sık seferler temin edecektir. 9 Mili Türk Talebe Birliği bugün saat 15 de Halkevinde, Ege seyaha- tinden dönen yüksek tahsil gençliği şerefine bir çay ziyafeti verecektir. © Türk hekimleri dostluk ve yar» dım kurumu, dün öğleden sonra Sast 13,30 da Etibba odasında aylık fev- kalâde içtimamı yapmıştır. Toplantı. da, 4 Birinciteşrin cuma günü yapıla- cak olan OEtibba odası kongresinde Oda idare heyeti seçimi için namzet. ler ayrılmıştır. Bu namzetler şunlar- dır: Niyazi İsmet Gözcü, İhsan Sami Garan, Rıza Rüstem, Orhan Tahsin, Divan: haysiyete de Kadri Raşit, Ali Fuat namzet olarak gösterilmiştir. — Narh komisyonu yarın top anıyor Belediye Narh komisyonunun ya- cn toplanma günüdür. Komisyon ya- tınki toplantısında un fiyatlarını göz- den geçirerek ekmek fiyatını yeniden tesbit edecektir. Un fiyatları son gün ierde yükselmiştir. Bu sebeple ekme- gin de artacağı tahmin edilmektedir. Yeni ekmek fiyatı çarşamba sabahum- dan itibaren tatbik olunacaktır. l mıştı, İlkönce kaşlarını, sonra başını kaldırarak, ağzından çıkacak sözleri söylerken bir kere daha düşünmeğe ihtiyaç duyuyormuş gibi tane tane dedi ki: — Daha mektepte o ayol, Nji- ne güvendi de seni istedi? Cemile biraz evvel cevabmı tekrar tekrar düşünerek hazırladığı bu su- ale karşı. — Anne... dedi, bakma sen onun mektepte olmasına. — Ne demek bakma? — Son sınıfta o. Gelecek maaşa geçecek Asiye hanım elini yanağından çe- kerek doğruldu: — Geçecekle olur mu kızım? geçmezse 2. — Geçecek anne, biliyorum ben. Anlattı bana bir gün uzun uzadıya... i , Geçsin de görelim ba- kalım. Acelesi yok, bekleriz. O »a- mana kadr! başka bir kısmetin £- karsa ona gidersin. — Sonru cayıverir anne... Ben di- yorum ki simdiden wikâhımiz kıyıl- sn, düğün bir sene sonra Glsun. — Ns farkı var evlâdım? İş ni- sene Ya İ ye kadar beraber oturmayız. Madem ki parase vok. Hem bu çocuk mek- tepten çıksıktan sonra sokakta kala- cak değil a, elbet bir işe girecek mıştı. Şahinde baş parmağını eme- rek düşlinüyordu. Annesi: — Ne dersin sen? Dive sorunca. Sahinde bax nar- cikerek — Bilmem vallahi, dedi, Cemile gocuk değil ki... Böyle şeyleri bizim kadar düşünür elbet.. İşine gelen seylerde akıllıdır da.. Yaşı yirmi bi ti geçti... Zamanıdır... Selim de kibar gocuk, pek münasip. Yarın maaşa geçer elbet... Cemile yataktan atlıyarak Şahin- denin boynuna sarılacaktı. Ondan hiç böyle derlitoplu söz duymamış» tı. İzdivaçta betbaht olduğu için o- nun ağzından aykırı, münasebetsiz bir lâkırdı çıkar diye korkuyordu. Bu sözler Cemilenin gözlerini par- Matt. Şahinde sesini alçaltarak, mahzun bir tavırla ilâve ediyordu: — O vakit belki Tahâin bey de beni alır! Cemile tabil zamanlarından birin- de olsaydı kahkabayı bs p dı; fakat vaziyetin su götürmez nazikliği için- de evvelâ kendini tuttu, sonra abla- sının bu budalaca ümidinden istifa de etmeği bile düşünerek: — Belki... dedi, olurya, Asiye hanım başını salladı: — Bir kere de Hafizeye danışsak, İ dedi. cek hay» | | daki servis tarifesini değiştirecek ve | 22-09-93 BUDA BENDEN | Eİ « TEMİZLİK REKORU “Bir ulusun su ve sabun kul- lanışının çokluğuna (azlığına göre onun kültürel seviyesini ölçmek kabildir,, diye bir görüş vardır. Bu görüş elbette ki, nok sandır, ve hattâ çocukçadır. i Çünkü su ve sabun kullanışın- | daki çokluk ve azlık bir kültür ! seviyesinin sebebi değil, belki İ ve ancak neticelerinden biri 0- | labilir, Bunu, yani temizliği, bir kül- | tür seviyesinin neticesi olarak kabul edersek, bu hususta re - kor kıran şehir Danimarkada Horsens'dir. Bu şehrin oturu - cuları yılda adam başına 85.000 litre su kullanıyorlarmış. Ne kadar sabun kullandıklarının istatistiğini görmedim. Fakat her halde, yılda 85,000 litre su kullanan bir adam bir ton ka - dar da sabun kullanır. Bu su kullanma rekorunu © kuduktan sonra İstanbulda a - dam başıma kaç litre su kulla - İ nıldığını merak ettim. Su dağıt i ma işlerindeki, hele Kadıköy Üsküdar yakalarındaki intizam sızlığı gözönünde tutarak İstan buldaki su kullanma miktarınm bir çöldekine çok yakın olacağı nr sanıyorum. Orhan SELİM —m———— ——— Ortamekteplerin alacağı ta ebe tesbit edildi Lise ve Orta okul direktörleri, açık ta kalan talebe ve ortaokul öğretmen lerinin durumu etrafında yaptıkları toplantıları sonuçlandırmışlardır. Het okul direktörü, kendi okulundaki ta- lebe sığma durumunu,yeniden ne ka- dar şube açılacağını ve bu sebeplerle de ne kadar öğretmene ihtiyaç hâsıl olduğunu gösteren birer liste hazırlar yıp Kültür direktörüne vermişlerdir. Kültür Direktör Vekili Mehmet Emin yarın akşam bu listeleri Kültür Ba- kanlığına götürmek Üzere Ankarayâ hareket edecektir. Ankaradan verilen malümata göre Kültür Bakanlığı or- ta tedrisat kadrosunu hazırlamış bu- lunmaktadır, Yeni açılan şube ve ok lar dolayısile yeniden öğretmene ihti- tadan götürdüğü TEPE gereOrta tedrisat kedrosura Hüzumu kadar ilâ- ve yapılacaktır. O'culların derslere başlama zamanı yaklaştığından bu i$ süratle sonuçlandırılacak ve İstanbul orta tedrisat ksdrosunu bu hafta 80 nunda Mehmet Emin şehrimize geti” Tecektir, Diğer taraftan “ehmet Emi nin Kültür direktörlüğüne vekâlet müddeti d yarın akşam bitmektedir. Bu sebeple kendisinin Arıkaraya gidi- şi bu işle de alâkadardır. Kültür Di- rektörlüğü için üç ihtimal vardır. Bunların biri kır öğretmen okulu ede biyat öğretmeni Tevtiğin tayini, diğe ri direktörlüğe başmüfettiş Selih Ze- kinin getirilresi, üçüncüsü de Meh- met Eminin vekâlet müddetinin alt ay daha uzatılmasıdır. Sonuç yakında anlaşılacaktır. — Balkan Festivali devam ediyor Balkan festivali için Beylerbeyinde hazırlanan balo dün gece verilmiştir. Balkan grupları bugün ulusal elbi" selerile Kadıköylne gidecek ve Fe * ner stadında bir geçit töreni yapacak” lardır, Yalnız Yunan grupu en esi Yunan medeniyetine ait elbiselerle bu törene iştirak edeceklerdir. Bu ak şam Taksim stadyomunda da bir mü" #smere verilecektir. Bu müsamered€ de heyetler halk; ulusal dansların! gösteteçeklerdir. Herkesin görebilme $i İçin halktan cüz'i bir ücret alma * caktır. i evvelce de sezer gibi olan Ce inile sordu: İ — Bilmiyor mu benim hastalığı" mı? Hiç uğramadı. — Nasıl uğramadı ayol? Koşup doktor çağıran o... Sen © vakit sa” yıklıyordun. Kendinde değildin. — Sayıklıyor muydum? — Öyle ya. — Ne söylüyordum? — Ne söylersin sen? Ağıma gele” mi... Rüyanda biriyle kayga ediyor” dun zahir... “Hamal tabanı surat Herifi,, dedin bir kere.. Şahinde il€ ben gülmekten kendimizi alamadı$ hatta... Sonra fotoğraf motoğraf bif şeyler söylüyordun. Bir de baktık» elinde de bir resim var, Selimin mi.. Ne vakit vermiş bü resmi diy* de şaştık. Elinden alıp kenara koy” duk, Ben zaten bir geyler hissedi” yordum, Resmi de görünce anladım — Ne anladın? ğ — Bu öyle dün akşam söylenm* lâf değil. Siz evvelce de konuşu? etmişsinizdir. O vakitli vakitsiz ©“ den çıkmalar, dolgşmalar, soğuk 4” malar hep bu hikâye. Cemile sesini çıkarmadı. Sahinda Andi bi »