22 Eylül 1935 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 7

22 Eylül 1935 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 7

«9-935 TA “Altıncı Balkan Oyunları. Dün Başladı. (Baş tarafı 1 incide| Taştılar. Sonra her takım, önde bayrağı olduğu halde sahaya girerek onur tribününe karşı cephe aldılar (4). Onur tribü - nde birçok simalar arasında Gümrükler Bakanı ve 6 ncı Bal- kan oyunları yüksek komitesi başkanı Râna Tarhan ile Orge neral Fahreddin, Balkan ulus - ları sefaret erkânı göze çarpı yordu. Biraz sonra da ilbay Mu- hiddin Üstündağ ile misafir Yu nan donanması okamutanları bunlara iltihak ettiler, Altı ulus bayraklarını taşı - yan atletler kafilelerinden ayrr- larak öne geldiler ve bayraklar ti T Tü Sa VR KAR Bea Galipleri derece ile bildiren tablo toplu bir halde bulunurken hep birden andiçildi. Bundan sonra Râna Tarhan mikrofonun önüne gelerek: “Altıncı Balkan oyunlarını açtım. Atletler meydan sizin, dedi. Bu resmi açılıştan sonra Tür kiye atletizm federasyonu baş- kanı Bürhan Felek çok alkışla- nan şu söylevi verdi: Bürhan Felek'in söylevi “Baylar, Bay: per “Altıncı Bâ $ bügün burada açıyor Yurdu- muzdâ ilk defa yapılan buö- nemli spor bayramının mutlu ve uğurlu olmasını Tanrıdan di leyi e sözlerime başlıyorum. “Balkan oyunları altı sene - dir Balkan gençliğini spor ve kardeşlik bayrağı altında top - Uyan ve onların biribirlerini ya kından tanımalarına fırsat ve - 5000 metre koşucuları ren büyük bir spor hareketidir. “Böyle önemli, fakat çetin olduğu kadar onurlu bir işin ter tibi kendisine bırakıldığından dolayı büyük bir öğünç duyan | ( bayrağın ucuna, Dimitçi İvanof'un ölümü dolayısile siyah bir tül takılmıştır. ! küt Türk spor kurumunun gerek | kendi nâmma, gerekse sancak pek ufak kısmı burada yer bula | bilen spor sever halkımız nâ- mına, Balkanların dört bucağın- dan seğirtip gelen Balkan ekip lerine ve onların bağlı oldukla- rı ülke federasyonlarına bizim- le elbirliği yaptıklarından ve kendilerine karşı olan dostluk duygularımızı meydana vurmak fırsatını verdiklerinden dolayı teşekkür ederim. “Balkan birliğinin temel taş larmdan olan bu oyunların Türkiyede yapılmasını müm - kün kılan büyük himayesinden dolayı Büyük Önderin ve hükü- | metimize karşıda Türk spor ku rumunun en derin ve candan say g' ve şükranlarını bu vesile ile burada apaçık söylemeği bir ik spor gününün S€- vincini aramızdan ebediyen ay- rılmış olan Bulgar federasyon reisi Dimitri İvanof'un ansız ö- lümü yaslandırmaktadır. Bal - kan oyunlarını kuranlardan O- lan bu gayretli ve değerli arka- daşın admı elemli saygılarla a- narak Bulgar gençliğinin acısını paylaşır ve ayakta bir dakika süküt teklif ederim (ayakta sü- “Baylar, Bayanlar, “Biliriz ki, çekişmeden pekiş mez. Şimdi burada yarışacak o- | un lan ve her birinin başı yurtları- nın milyonlarca yüreğinden ko- pup buraya kadar gelen umut- larla örülmüş çelenklerle taçla- nan bu mutlu delikanlılara, a- | maçları kadar geniş, hakir ve değerli başarışlar dilerim, “Yaşasın Balkan birliği. Ya- şasın Balkan oyunları. Yaşasın Balkan sporcuları. Balkan oyunları baytağı ———— Burhan Felek'in söylevinden sonra Balkan marşı ayakta dinlenirken sekiz atletin taşı - dığı Balkan oyunları bayra « Yüksek atlâmadan bir enstantane | cülüğü Semih (Türk) 11 aldı - Zı, stadın tam ortasına dikilmiş | | büyük direğe çekildi ve törene son verilerek atletler yerlerine çekildiler. Biraz sonra da hakemler sa - hada vazifelerini aldılar. Dekatlon ve maraton Bu arada Türkiye dışımda ya- pılmış olan (Balkan Dekatlon ve Maraton neticeleri ilân edil. di: Dekatlon — Birinci: Doyçef | (Bulgar), 6256 puvan; ikinci: Mikiç (Yugoslav), 5772 puvan; üçüncü: Paterakis (Yunan), 5666 puvan; dördüncü: Roman- yalı; beşinci: Bulgar; altıncı: Yunan. Maraton — Birinci; Gal (Ro- eg üç saat yedi dakika; ikin- : Topala (Romen); ü i: öpen (Yugoslav); dördüncü Figarof (Bulgar); beşinci: Sa- ras (Yunan). Bu iki müsabakanın seremo- nisi yapıldı: Evvelâ birincilik direğine Bulgar, ikincilik dire- ğine Yugoslav, üçüncülük dire- ğine Yunan bayrakları çekildi ve Bulgar marşı ayakta dinlen- | di. Sonra birincilik ve ikincilik direklerine Romen, üçüncülük direğine de Yugoslav bayrağı çekildi, bu sefer de Romanya | marşı çalmdı AZ Proğrama başlanıyor Bu da bittikten sonra günün programma ve programın ilk numaralarından yüz metro seç- melerine, Yunan diskine, yük - sek atlamaya birden başlandı. 100 metre seçmeler 100 metre seçmeleri iki seri üzerine yapıldı. Her iki seride de sayısız (yanlış çıkış) lardan sonra finalistler ayrıldılar, Ma- caristandan (o getirtilmiş olan Starter (Vitezbank) m kuş çurtmayan doğru işaretlerile hiçbir haksızlığa meydan veril- medi, Birinci seride birinciliği kalariu (Yunan), 10,8; ikincili - gi Baver (Yugoslav), 10,9 üçün lar. İkinci seride birinciliği Ko vaç (Romen) 106; ikinciliği Frangodis (Yunan) 10,8; üçün- cülüğü Raif (Türk) 10,9 aldılar. Raif en kuvvetli seride koş - muş ve finale kalmıştı. Yunan diski i Bu müsabakada Balkan ve | Türkiye rekorları kırıldı. Atlet lerin derecelerini aşağıya yazı - | yoruz: 1 — Silas (Yunan) 41 metre! LA Beş Balkan milletinin bayrakları bir arada 89 (yeni Balkan rekoru) 2 — Narançiç (Yugoslavya) 39 metre 79 3 — Kleut metre #1 4 — Veysi (Türk) 39 metre 10 (Yeni Türkiye rekoru) 5 — Fikiotis (Yunan) 37 met re 70 6 — Havalet (Yugoslav) 39 (Romen) 36 | metre 60 Birincilik bayrağına Yunan ve iki tarafıma Yugoslav bayrak ları çekildi, Yunan marşı çalım- dı. 800 metre Yunan diskinden sorira neti - celenen ilk müsabaka 800 met- re oldu. Bunda da Balkan reko- ru kırıldı, Neticeler şunlardır: 1 — Yorgakoplos (Yunan) 1 dakika 58 saniye 8/10 (yeni Balkan rekoru) 2 — Nikhazi (Yugaslav) 2 dakika 3 — Lapusan (Römetiy 2'da kika 2 saniye 2/10 4 — Korsek (Yugoslav) 5 — Galip (Türk) 6 — Manea (Romen) Birincilik direğine Yunan, Dünkü ikincilik direğine Yugoslav, ü- çüncülük direğine Romen bay - rakları çekildi ve yine Yunan marşı ayakta dinlendi. 5000 metre Bundan sonra neticelenen 5000 metre dereceleri şunlardır: 1 — Brucan (Yugoslav) 16 akika 2 — Dinu (Romen) 16 daki - ka 9 saniye 4/10 Oyunlardan evvelki törenden bir görünüş | Balkan oyunlarında seyirciler 3 — Vutis (Yunan) 16 daki- ka 26 saniye 7/10 5 — Kangler (Yugoslav) 6 — Komanesku (Romen) Bu sefer de birincilik direği - ne Yugoslav ,ikincilik direğine Romen üçüncülük direğine Yu- goslav bayrakları çeklerek Vu- goslavya marşı dinlendi. Cirit atma Bu müsabakada Karakas hen b < Türkiye reorunu kırarak, hem de birinciliği alarak yüzümüzü guldürdü. “Karakaş -atışlarından birinde yerleri işaret eden ufak bayrakların hepsinden ileriye atarak bayrağımızı en öne ve bir daha geçilmiyen bir yere dik | tirdi , 1 — Karakaş (Türk) 59 met re 25 (yeni Türkiye rekoru) 2 — Vamanu (Romen) 58 | metre 04 | 3— Smejda (Yugoslav) 57| metre 20 4 — Haciyanis (Yunan) 56 metre 65 5 — Mihalopülos 55 metre 21 6 — Maryan (Yugoslav) 53 metre 12 İlk defa Türk bayrağı birin - cilik direğine çekilerek İstik - lâl marşı sevinçle dinlendi, İkin cilik direğine Romanya, Üçün. cülük direğine Yugoslavya bay rakları çekildi. 100 metre final (Yunan) Herkesi ve atletleri sinirlen- diren yine sayısız (yanlış çıkış- lardan) sonra bu iddialı müsa - baka şöyle neticelendi: 1 — Frangudis (Yunan) 10 HviŞe 6/10 (yeni Balkan reko- ru 2 — Kovaç (Yugoslav) 10 sa niye 8/10 3 — Raif (Türk) 9/10 10 saniye çalındı. ; 4 — Bauer (Yugoslav) 11 sa- niye, 5 — Sakalaryu (Yunan) 6 — Semih (Türk) Raifin 100 metrede üçüncülü ğü takdire değer. Semihin seç- melerde.Raifin serisine düşmüş olsa belki de tasfiyeye uğramış İ olacağı yukarıdaki derecelerden anlaşılmaktadır. Direklere sırasile Yunan, Yu goslav, Türk bayrakları çekile - rek Yunan marşı dördüncü defa 4X400 bayrak 3 Bu heyecanlı koşuya Bulgar- lar hariç olmak üzere beş takım girdi. Sonuçlar şöyledir : 1 — Yunan takımı (Mandi -. kas, Yorgakoplos, Fotoplos, Mi sailidis) 3 dakika 28 saniye 4/10 (Yeni Balkan rekoru) 2 — Yugoslav takımı, 3 daki- ka 29 saniye 4/10 3 — Romanya takımı 3 daki ka 32 saniye 1/10 4 — Türkiye takımı 3 dakika 38 saniye 6/10 5 — Arnavut K Bayraklar çekildi ve besinti” defa Yunan marşını dinledik Yüksek atlama En evvel ve en sonra biten İ yüksek atlamada şu neticeleri verdi: 1 — Mikiç (Yugoslav) metre 2 — Pulyos (Türk) 1,75 met 1,75 re e 3 — Mohr (Yugoslav) metre 4 — Paterakis (Yunan) 1,75 metre 5 — Pantazis Yun(an) metre 6 —Cihad (Türk) 1,70 metre Bayrak merasimi, ikincilik direğinde Türk bayrağı ve Yu- goslav marşı, Umumi tasnif 175 1,70 Dünkü müsabakalarda veri - len puvanlara göre Yugoslavlar birinci, Yunanlılar ikinci, Ro « menler üçüncü, Türkler dördün cü gelmektedir. Bugünkü program Bugün müsabakalara saat 15 te başlanacak, 200 seçme, 400 mânislt seçme, uzun atlama, disk atma, 200 final, 400 final ve Balkan bayrak yarışları ya - pılacaktır. Sadun G. SAVCI Sait putkunu kurken