2 Ekim 1935 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 2

2 Ekim 1935 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 2

Der, öle si HAYRANLIK, TESİR VE TAKLIT ,, Nizameddin Nazif, büyük bir “Avrupa ressamının albümü kar- $isında vücde gelen birkaç san'- atkâr dostunun hayranlıklarına geçen gün Tan sütunlarında pek sevimli bir öfke ile isyan etmiş- ti- Dün bu dostlar, Elif Naci ve Arif Dino, güzel san'atlar say - fasında kendilerini müdafaa et- tiler ve taklide değil, yaratıcı - lığa çıkan müsbet bir hayran - lığın bir tekâmül zarureti oldu - ğunu söylediler. Münakaşa veya mübahasele - rin çoğu, esas fikirler arasında değil; kullanılan tabirlere veri - len indi mânalar arasındaki farklardan doğar, Eminim ki, Nizameddin Nazif'in bahsetti, © hayranlık, tapınma derecesine varan ve bütün şahsiyeti kira - rak secde halinde yere yıkan a- pışıp kalmalardır. Aptallığın ze- kâya ibadetinden başka birşey olmıyan bu hayranlığa muariz- ları da razı değildirler. Onların müdafaasını yaptıkları hayran- lık, lüzat eksikliğinden dolayı ayni kelime ile ifade edilmek bedbahtlığına uğramış bü: - tün başka bir ruh haletidir; bir Aâpışıp kalma değil, bilâkis, gü- zel bir eserin içimizde uyandır - dığı gıpta ile yaratma hamlemi- zi kışkırtan ve bize merhale aş- tıran bir tesir manzüumesidir. Al. | tında kalmamak şartile her te - $ir, en müstakil şahsiyetlerin bi le öne doğru iticisi olmaya de - vam edecektir. Bunsuz hiçbir san'at, meslek, hattâ cemiyet fikrine bile malik olamayız. Çünkü, nihayet, fertler arasın - daki tesir ve aksitesirlere irca » edemiyeceğimiz hiçbir topluluk hâdisesi yoktur. Fakat tesir ve taklit arasındaki hududun üs - tünde çok titiz olmak şartile. Bu hudut, taklit cihetine doğru zer re kadar aşıldığı an, bizim Ni- zameddin Nazif'in bütün çığlık- ları, yalnız sevimli değil, ayni zamanda haklı ve zaruri birer imdat işareti telâkki edilmek lâ- gımğelir. Peyami SAFA iki yıl sınıfta Kalan talebeler Bu yıl liselerde Haziran devresinde talebenin çoğu muvaffak olamamıştır. Bilhassa iki sene üst üste sınıfta ka- Jan talebe çoktur. Yalnız Pertevniyal Yisesi dokuzuncu sınıfında muhtelif şubelerden 20 genç iki yıl smıfta kal #mışlardır. Kültür Bakanlığı bu gibi talebelere fotoğraflı birer vesika veri- erek mektepten çıkarılmasını karar» laştırmıştır. Bunlar lise ve öğretmen okullarına girmek bakkını kaybede- | olmasıdır. Orta tedrisat Kadrosu geldi İstanbul orta tedrisat kadrosu Kül. tür Bakanlığınca hazırlanmış ve dün Kültür Direktörlüğüne tir. Yeniden açılan orta okullar için kadroya ilâveler yapılmıştır. Oğret- men azlığı yüzünden Kültür Bakanlı ğı Kültür Direktörlüğüne verdiğibir emirde ilk okul öğretmenleri arasında muktedir ve uzun yıllardanberi öğret- ilk tedrisat müfettişlerinden de istifa- de edilecektir. Tik okul öğretmenleri yalnız orta okulların birinci sınıfları- na ders vereceklerdir. Diğer sınıflar- daki çocukları yine orta okul öğret- menleri okutacaklardir. İlik okul öğ- retmenlerinden muktedir olanları ye- ni açılan Kumkapı orta okuluna veril- miş erdir. Bu okulun direktörlüğüne de ilk tedrisat müfettişlerinden Meh- met Ali tayin edilmiştir. Gazi Osman Ortaköy orta okuluna nakledilmiş ve bu yıl kapanması kararlaşan Çamlıca orta okulu direktörü de Gazi Osman Paşa orta okulu direktörlüğüne geti- rilmiştir. Tam tedrisat yapılamıyor Lise ve orta okullarda açıkta kalan ta'ebenin yerleştirilmesi işi henüz bi“ tirilememiştir. Muhtelif liselere yazı- Jan talebenin başka okullara nakli de bu mekteplerde tedrisatın tam olerak yapılmasını sekteye uğratmıştır. Bun- dan başka tedrisatın tam bir şekilde yapılamamasınm ikinci sebebi de ge- rek ilk ve gerekse orta okulların kis taplarında yapılan değişik'ikler ve ba- 4! kitapların da tamamen kaldır, Bu arada liselerin birinci sınıflarmda okunan bir yabancı dil den tercüme, teşrihi hayvani kitabi- nın bu yıl okutulmaması kararlaştırıl- ve müfredat programma da bu derkin ne şekilde ökutulacağına dair bir kayıt konmamıştır. Bu sebeple okutulamıyan dersler arasında bu ders de bulunmaktadır. Lise direktörleri bu durumu Kültür Bakanlığına bil dirmişlerdir. Tedrisatın tam şekilde başlayabilmesi için Bakanlıktan direk tifler beklenmektedir. —— Tevfik Rüştü Aras Gelmedi Dışişleri Bakanı Tevfik Rüştü A- ras dün gelmemiştir. Bakanın bugün gelmesi beklenmektedir. Diş Bakan ve Cenevredeki son durum hakkında hükümete malümat vererek tekrar Ce nevreye gidecektir, —— Kurtuluş bayramı için toplantı 6 Teşrinievvel Kurtuluş bayfamı için dün belediyede bir toplantı yapıl. mıştır. Bu toplantıda geçen seneki Kurtuluş bayramı programı esas tutu- larak yeni programın harrrlıklarma başlanmış ve yapılacak yenilikler et- rafında görüşülmüştür. Törene iştirak edecek teşekküller 6 Teşrinlevvelde Sultanahmet meydanmda toplanacak ve merasime burada başladıktan son- ceklerdir. Ancak tamamile okulsuz kalmamaları için bir yıla mahsus ol- mak Üzere özel liselere veyahut her. hangi bir sanat mektebine girebilecek erdir. — Sütlü maddeler kontrol edilecek Yeni süt talimatnamesine göre süt- lere dünden itibaren etiket yapıştırıl. masına başlarımıştır. Etiketi olmayan sütler sattırılmıyacağı gibi sütün cins lerine göre etiket yapıştırmayan süt» çüler de cezalandırılacaktır. Belediye bundan başka sütten yapılan maddele ri de'sikı bir kontrole tâbi tutmağı kararlaştırmıştır. No, 46 Cumbadan Rumbayal Server BEDİ Cemile hararetten yanan ilişiği parmaklığın soğuk demirini tutarak: — Bilmiyorum, dedi. Bu cevap Nail Beyi o kadar sa- sırtmıştı ki ihtiyar adam etrafındaki- lerin anlayışını imdada çağırıyormuş gibi sağıma, solunâ baktıktan sonra: — Bilmiyor musun? diye mırıldan- O zaman Cemile birdenbire can - karak Nail Beyin yakasını çekti: — Azıcık bana yaklaşmız, kulak veriniz! dedi, cağma emin ol- ra Taksime kadar bir yürüyüş yapıla» taktır, — Çalışma saatleri Yeni kış çalışma saatlerinin dün- den itibarem tatbikma (başlanmıştır. Memurların sabahları saat 9 da daire- lere gelip gelmedikleri daire âmirleri tarafından kontrol edilecektir. Me- murlarm öğle tatilini bir buçuk saat yapmalarına da müsaade edilmiyecek- tir. Saat 13 te her memur tekrar va- zifesine başlayacak ve akşam 17 de daireden çıkılacaktır, Bugün böyle. Yani, anladınız mı? O- lan olmuştur. Siz benim babam gibi- siniz. Çare yok. Ne siz bundan kur- tulursunuz, ne de ben kızınız olmak. tan vazgeçerim. İyi dinleyiniz bedi, Sizin buradan mutlaka çıkmanız li- xn, Ben sana para bulacağım. Kaç lira? Bin dört yüz değil mi Bulaca- ğım. Hem de yarm! yarm! Anladın mı? Yarm bu parayı getiriyorum, Fa. kat kimseye söylemiyeceksin. Oğlu» na da bu parayı benden aldığını kat» İyen söylemiyeceksin.Söz verirsen ya rın bu parayı getireceğim. Çıkacaksın buradan,anladın mı? Çıkacaktin! Çün kü ben istiyorum. Çıkman lâzım. Da- ha açık söyliyeyim mi? Kırma! Sen burada iken ben Selimin karısı ola » mam, Halbuki olmam lâztim. Olmam şart, Anladın mı? Olmazsam, olamaz. sim yaşayamam ben... İşte bu... Ya. şayamam ve ölmeden evvel fena şey. ler yaparım. Cemile alçak sesle Tâkırdıya baş- ladığı halde heyecanının ayarmı ka- Btraftan duktan pere sesle ve rüzgürm. ın sik nefeslerle, ace» — Sizin yakalanışınız beni beynim- den vurulmuşa gönelürdü.. Sebekini Osormayınız. Siz benim gi Biz, anladınız mı? Yarın böyle olacak böyle, Iyi kulak veriniz: çirarak bağırmıya başla nıştı. Etta - fndakiler, bu yüzü İkıpkırmısı, par - maklığın üstündeki elleri titreyen, â- rada bir farkında olr dan dizlerini, ayaklarını kapıya vuran kıza dikkatle b” arya ve söyl (“lerini dinlemeye başlamışlardı. Elind» büyük bir nahtarla kapmın ortasmda duran a- Paşa orta okulu direktörü yeni açılan * gönderilmiş- |4 bu âkşama doğru Ankaraya “gidecek |? | menlik yapmış bulunanlardan istifa- || de edilmesini bildirmiştir. Bu arada | SEHİRDE OLUP BEYOGLUNDA Bir arkadaşımız anlattı: — Bu yakınlarda taşındığım ye- ni evime, havagası getirtmek için Beyoğlu Havagazı Şirketine mü- racaat eltim, Parasını peşin öde- mek şartile derhal gaz verecekle- rini vâdettiler. Bekledim; Fakat ne ertesi ve ne de daha ertesi günler, gaz gel. medi... Ve ancak üç gün sonra, yüksek bir makama yaptığım şikâyet üze rine güç halle gaz vermeğe razı oldular. Ve böylece dört gün, evim havagazsız kaldı. Parasını peşin aldıkları halde, bir “müşteri” yi bukadar üzmeğe, Havagazı Şir | | İ ! ————-— Ne Dersimiz? — GAZ DAVASI i hetiniri hakkı olup olmadığını #0- | ruyorum.,, | Havagazı Şirketinin karışık iş- lerinden ve gevşekliğinden şikâ- || yet etmekte arkadaşımız, yalnız değildir. Hele son yıllar. içind. bu şirketin müşterilerine karşi gös terdiği güçlükler saymakla tüken- mez. Bayındırlık Bakanlığının Hava- gazı Şirketini de, öteki şirketler gibi yola getirmesini umarken, halkın bu şirketlerin elinden çek. | tiklerine bir son verilmelidir, di- | yoruz. | İ | 2 Siz ne dersinzi ? Liman tarifesi Tasdikten geldi İstanbul limanı yükleme ve boşalt- ma tarifesi, Ekonomi Bakanlığınca tasdik edilmiş ve Liman işleri genel direktörlüğüne gönderilmiştir. Derhal tatbik sahasına konulan yeni tarifede eskiye nazaran fazla bir değişme ol- mamıştır. Yalnız bazı ana maddeler tashih edilerek vuzuhlandırılmış, su tarifesinde bir mikdar tenrilât yapıl | mıştır. Şimdiye kadar supalan ücreti olarak günde 16,65 kuruş alınırken, bu nisbet 10 günden fazla kalacağlar. dan 20 kuruş alınması şeklinde değiş- tirilmiştir. Liman işleri genel direk- törlüğünde dün saat $ de bir toplantı yapılmıştır. Bütün şube direktörleri nin de bulunduğu bu toplantıda yeni tarifenin tatbiki için almacak tedbir- ler üzerinde görüşmeler yapılmıştır. — HAKYERLERİ Biletçiye hakaret Beşiktaş deposunda tramvay bilet. çösi 1855 numaralı Ziyaya hakarette bulunmaktan suçlu Raşidin duruşma» sı dün birinci sulh cezada yapıldı. Suçlu Raşit, kendini müdafaa ederken dedi ki: — Biletçi Ziya, tramvayda bulu nerek numarasını aldım. Dava ede cektim. Sonra, araya girdiler. Kenğisi de evime kadar geldi. Davadan vaz- geçtim. Şimdi ise, © beni dava edi- yor. Hakarete bulunan ben değilim, odur. Davacı biletçi Ziya, suçlunun iftira ettiğin; söyledi. Mahkeme, şahitleri dinlemek üzere duruşmayı başka gü- ne bıraktı, ı * Sirkecide bir depodan, bazı eşya çalan Hüsâmettin dün birinei sulh ca zada 2 ay hapis, 2 ay emniyeti umü- miye nezareti altında bulunmak ceza- sına mahküm edilmiştir. —— Yoksullara yardım edelim Topkapı Yoksullara Yardım Ku- rumundan : Önümüzdeki Cilmurluk bayramı kutlarken çevremizin yoksulların: $€- vindirmek ve onların kış azıklarını ve kışlıklarını elden geldiği dek karşıla- mak üzere ulusal ve insel bir iş olarak 300 yoksul için şimdiden çalışmağa başladık. Bunun için acıyan, koruyan ve yardım seven yurddaşların yardım ları gerektir ki 300 yoksul yurt arka- daşımızı kış icin koruyabilelim. Bu ö- deve bütün varlıkla kardeş, yurddaş ve arkadaşlarımızı çağırıyoruz. POLis Hocasını vuran Delikanlı Yakalanamadı Kabağı ve Haydarpaşa liseleri al- manca öğretmeni Halim Lonneri ağır surette yaralamaktan suçlu Bürhan, | polisin yaptığı sıkı aramalara men dün de yakalanamamıştır. Oğ-| retmenin hastanedeki vaziyeti dünkü gibidir, Vehamet yoktur. Bir haftaya kadar hastaneden çıkacaktır, * Park Oteli sahibi Aram polise | müracaat ederek birkaç zamandanbe- ri kasasından parasının eksildiğini bis setmekte olduğunu ve dün e de| kasada mevcut bin liradan 350 lirası- nın çalındığını ileri sürmüştür. Aram Zaradan şüphelendiğini söylemiş, bu- nun Üzerine Zara yakalanmıştır. © Usküdarda Paşalimanı caddesin- de Çerkeşli Mehmet Ali oğlu Rasimin oturduğu odadan yangın çıkmış ve ça tınım bir kısmı yandıktân sonra sön- dürülmüştür. * Usküdarda Paşalimanında yıkıl- mış bir evin boş bahçesinde kumar oynayan Salih, Niyazi, Nuri, Nüzhet, Bahri, Bekir ve Sami adlarındaki ku- marbazlar yakalanmışlar ve Adliyeye erilmişlerdir. ve vw Yanlış bir haber Emniyet Direktörlüğünden: Geretenizin 29 Eylül 1935 tarihli #üshasmın 3 üncü saylasının © cı sütununda “Ev sahibi kiracıyı bıçak. la öldürdü” başlığı altında çıkan ha- vadis tamamen asılsızdır. Böyle bir vak'a olmamıştır. Tekzibini dilerim. ——— On senelikler 1920 yılr sonuna kadar tahsis edi- Jen maaşlardan 50 kuruşa kadar ay« İTENLER rk alan kimselerin 10 seneliklerinin verilmesi hakkında, Finans Bakanlı. Eından emir gelmiştir. Malmüdürlük- leri tevsiata başlamıştır. — Kabzımallar Cemiyetinin adı değişti Kabrımallar Cemiyeti, son toplan» tıda verilen bir kararla ismini dı örmiş, yeni bir nizamname hazırlana» rak adı kuru ve yaş meyveciler ce- miyeti şekline çevrilmiştir. Cemiyetin yeni idare heyetine Şahap, Trabzon» lu Mehmet, Mehmet Sağır zade, Hü- seyin Ikikardeşler, Bahri Doğan ve Bekir seçilmişlerdir. — Hanım ellerini ğın ün İmleri öl Cemile o zaman nerede olduğunu anlamıştı. Doğruldu ve utanarak et - rafına baktı. Nail Bey başını önüne eğmiş, yü- zünün her zamanki neşeli mânasını bozan son hâdiselerin verdiği eiddiye- ti koyulaştırarak Cemile alçak ve sinirli bir sesle: — Anlıyor musun? Anladın değil mi? Ha? diye sordu. e temkinli bir vezinle başını SU şeyi anlıyorum, evlâdım, yalnız, bir nokta beni düşündürüyor. babalık vesveselerini affıt, sana bir KUÇUK HABERLER * Petrol kaçakçılığından suçlu Ye- şua Beharın duruşmasına dün Güm- rükteki Sekizinci Th-isas mahkemesin- de devam edi'miştir. © Vaz tatilini memleketinde geçi- Ten Alman başkonsolosu Dr. Toepke dün Almanyadan şehrimize dönmüş- tür. * Balkan oyunları münasebetile | İ şehrimize gelen Atina Şarbayı M. Ko- gias dün sabah saat 11 de Büyükdere- den Pireye kalkan tayyare ile şehri- mizden ayrılmıştır. Atina Şarbaymı İstanbul Şarbayı namına Asım Sürey- ya, Yunan sefiri ve konsolosu uğur- lamalarder. * İtalya sefiri M. Golli zevcesi'e birlikte dün Ankaraya hareket etmiş» tir. Mevsim yaklastığı ici; diğer se- | firler de bugünlerde Ankaraya gide- ceklerdir. © İki gün devam eden yağmurlar yüzlinden *ehir edilen itfaiyenin 13 Üncü vıldönümü Perşembe günü s8- at 15,30 da kutlulanacaktır. Tefaiyenin bütün hazırlıkları bitmiştir. * Umumi bütçeden maaş alanların Birincitesrin nesin ücretleri ve me- | murların da Ey'ül maaşları dün veril. mistir, * Halk: bulasık hastalıklardan ko- rumak için belediye hıfzıssıhha kanu. nunun bulasık hastalıklara dair mad- deleri bir talimatname halinde şubele- re yayılacaktır. Zabıtai belediye me- murlar: bu talimatnameye göre hare- kete geçeceklerdir. * Maden mühendisliği tahsil et- mek üzere Avrupaya 8 talebe gönde- rilmesi kararlaştırılmıştır. Bunun için yapılacak müsaböka imtihana gir. mek için lise mezunu olmak ve bir ya. | bancı dil bilmek lâzımdır. İzmeihan 9 | Birinciteşrinde Ankarada maden töt. kik arama enstitösünde yapılacaktır. Talebenin sıhhi muayenesi de Anka- rada yapılacaktır. © Genel nüfus sayımı hazırlıkları sürmektedir. Sayım bürosu bugün bir toplantı yaparak şimdiye kadar yapı» lan hazırlıkları inceleyecektir. * Türk kadınları biçki yurdunun 22 inci sergisi bugün törenle açıla caktır, * Vilâyet iskân müdürü Sait dün | Ankaraya gitmiştir. Müdür, göçmen | işleri hakkında alâkadarlarla temas larda bulunacaktır. * Akay idaresi tarafından harırla- nan tenzilâti; Adalar hattı tarifesinin tatbikma dünden itibaren başlanmığ- tır, © Yeni Türk - Yunan tecim anlaş- ması dünden itibaren tatbik edilmeğe başlanmıştır. Türkofis asbaskan; Bür- han Zihni, anlaşmanm tatbi alt işlerle meşgul olmak üzere Ânkara- dan şehrimize gelmiştir. Anlaşma do- layısile, tuzlu balık ihracatçıları dün Türkofiste bir toplantı yapmışlardır. * İngiliz menşeli mallara, bundan böyle Ingiliz sanayi federasyonu tara- dan menşe şahadetnamesi verilece» likadarlara bildirilmiştir. * Uyuşturucu maddeler iihisarı idaresi, 1 Teşrinievvel akşamına ka» dar İnbisarın emanet depolarma tes- lim edilen 2300 sandık afyonu Satın almağa başlamıstır. Bunlar pesin para ile ve emanet deposuna verildikleri tarih sırasma göre satm alınmaktadır. -9 Gümrük ve İnhisarlar müsteşarı Adil Okuldaş, dün sabah İstanbul gümrüğünde mesgul olmuş, Gümrük * Tütün tecimenleri dün odada top lanmışlar, ekiciden tütün alma kanu- nunda yapılacak tadilât etrafındaki dileklerini tesbit etmişlerdir. * Anadolu Çimento sosyetesi fara- fından dışardaki hissedarlarına gön- derilecek 90 bin liranm memleketi. *y po ıklığıma müsaade eder mi- sin? , BUDA BENDEN IKİ ASANSOR Kısacık, bilmem kaçıncı say « fada bilmem hangi sütunun al- tına sıkıştırılıvermiş şöyle bir havadis: “ Kadıköy hal binasın- daki iki asansör bugün hiçbir i- | e yaramıyor ve kullanılmıyor. i Makinaların gün geçtikçe pas - lanacağı düşünülerek bunların yerinden sökülmesi şimdilik sak lanması kararlaştırılmıştır. Bu asansörler ilerde münasip bir ye re konulacaktır.,, Bundan da ne çıkar? mı dedi- niz! Hiçbir işe yaramıyan kosko- ca bir hal, bu halin içinde herhal de yarı paslanmış ve sökülüp saklanacak, hiçbir işe yaramı - yan iki asansör. İki asansör, iki demet pırasa değildir. Her hal- de binlerle lirayla ölçülen iki nesnedir. İki demet pırasa çalan, evinde bir yemiş ağacı kesen cezaya çar pilır. Hiçbir işe yaramıyan bir hal'e on binlerle lira harcıyan ve buğün asansörleri bile rafa ko - nacak böyle bir binayı keyfince yaptıranlar kollarını sallıyarak dolaşırlar. Diyeceksiniz ki, “üstü küllen miş, kapatılmış bir işi yıllarca sonra yine ne diye deşmeğe kal karsın?,, Yıllar her şeyin üstü - nü küller amma, bazı nesneler vardır ki, günün birinde bir gün- İ lük olsun, iki asansör yüzünden diriliverirler. Orhan SELİM Gazhane tramvayı işlemeğe baş'adı Kadıköy - Gazhane tramvay hattı dün sabahtan itibaren işlemeğe açıl- mıştır. Bu münasebetle npaşada bir tören yapılmıştır. Hasanpaşömcağı başkanı Tevfik halkın sosyeteye teş kürlerini bildirmiş, sosyete namına Necmeddin Sahir de buna bir muka- belede bulunmuştur. Bundan sonra Tevfik kordelâyı kesmiş ve tramvay ilk defa olarak işlemeğe başlamıştır. Bu tramvaya o civar hâlkı da binerek şimendiler köprüsüne kadar gitmiş- lerdir. ————— izden hayvan satn airmmak suretile kleringsiz olarak iitacına müsaade edilmiştir. © Altıncı Balkan oyunlarına iştirak sümme, BLU getetnlen çelen Venan atlet kafilesi de dün İzmir vapurile Yunanistana hareket etmişlerdir. Ro- men ve Arnavut atletleri bugün ha- reket edeceklerdir. © Bir ay önce Avrupaya bir tetkik gerisine çıkan Gülhane hastanesi mü- tehassıs ve profesörlerinden o Abdül- kadir, dün Istanbula gelmiştir. © Almanyada mimari işleri üze- rinde tetkikler yapan mimar Se: Arkan dün sabah ekepresle İstanbula dönmüştür. © Cilt ve frengi kongresinde bulun nan İstanbul Üniversitesi Tıp Fakül- tesi profesörlerinden Hulüsi Behçet dün sabah Istanbula dönmüştür. Pro- fesörle birlikte Aynştayn isminde bir doktor gelmiştir. Bu doktor, cilt ve frengi hastalıkları lâbotatuvarlarında galışacaktır. * Sıhhat Bakanlığı tarafından An- kara Nümune hastanesinde çalıştırıl. mak üzere angaje edilen beş mütehas- sıstan İkisi Profesör Aktestayn ve Mayer dün sabah gelmişlerdir. Bun- lar kulak, burun ve boğaz hastalık» larile çocuk hastalıkları mütehassısla- rıdır, — Sor bakayım? renecektin Nail Bey öksürdü: Nail Bey korku içinde — Bir değil, iki şey soracağım yav» — Hiç! rum. — Haydi, sor, merakta bırakma. — Evvelâ söyle bana bakayım, bu parayı nereden alacaksın? Endişemi affet... Sanma Ki senin için fena şey- ler düşünüyorum. Hayır. Bana bir fe- dakirlık, büyük, ömrümde unutamı - yacağım kadar büyük bir fedakârlık yapıyorsun, İstemem ki... Nail Bey yutkundu. Gözleri dolu- yordu. Önüne bakarak devam etti: — İstemem ki bu sana pahalıya mal olsun, Anlıyorsun değil mi kızım? Sen benim evlâdımsın. Bilâhara vic- danımın üstüne basacak bir yardımı kabul etmektense hapislerde çürlüme- yi tercih ederim. Hususa ki bu işte Selimin de saadeti yn gil mi evlâdım? Ben Diye mıridandıktan sonra, Cemi » lenin izahat açlığıyla parlayan gözle rini görünce alçak sesle: — Niçin, diye ilâve etti, bu feda- kârlığı Selimden gizlemek istiyorsun? Cemile parmaklığı tutmuş, kapıda. ki adamın ihtarını hatırlayarak elleri. ni tekrar çekmişti. Bürün vücudü tit- reye titreye cevap verdi: — Çünkü, dedi, Selim buna razı — Niçin razı olmaz? — Fazla sötma, düşüp bayrlacağım, sana yarm parayı vetirdiğim zaman anlatacağım. Olmaz mu? — Olur kızım. Pak-* şunu bil ki şey b: o kanaat vermezse parayi ni etmem. bir öfke ile Naili Be- detiniz icin hapiste yatmıya katlan. | vin sörlerinin içine bakarak: rım. — Sen de şunu bil ki ben namun'u Cemilenin dişleri biribirine kenet- | bir kızım, anladın -? Eğer öyle ok lenmis, çenesi kilitlenmisti. Yumruk larını da skryordu. Haylerrmak, ağ - masaydı hem kendi namusumu, hem de seninkini kurtarmak için uğraş - lamak veya bayılmak gibi üç fevka. | mazdım. lâde vak'adan birine o kadar namzetti Fazla bir kelime söylemeden arka- ki Nail Bey onun halini görünce sus- | smr döndü ve hızla uzaklaştı. tu. Çaresizlik içinde etrafına baktı. (Arkası var;