2 Ekim 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

2 Ekim 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

HALKT HALKI._;N'5 ——— Sene 6 — No. 1856 Yaban İtalyan Gemileri Yunan son Posta — ÇARŞAMBA — 2 BİRİNCİ TEŞRİN h — # Yııı» işleri telefonu: 203 1935 İdare işleri telefonu: 20203 Fiah 5 kuruş ssul ılar Habeşten Çıkıyor! Sularında | Ingiltere - Italya Harrp Ederlerse... Bu Savaş Nasıl Olur Ve Kim Kazanır ? Italya, Mısırı Tehdit Edebilir, Ingiltere De Süveyşi Kapatır lî.;ıî)eş_e__G_öre,* H_q—rp Pegakındır ingiliz Ve italyanTayyareleri Girit Üzerinde Dolaşıyor Harp, İki Gün Sonra! Mmgiliz Gemileri Ce- belüttarıkta Vızır Vızır Dolaşıyor Parla, 1( A. A,) — Tan gaze- tesinin Cebelüttarıktan öğrendiği- | ne göre, şüel kazırlıklar gece gündüz devam etmektedir. Dağ- ların üzerine elli batarya bava müdafaa topu konulmuştur. Silâh ve cepanenin ve bu arada ağır topların taşınmasını hızlandırmak için kırk kamyon kiralanmıştır. Cebelüttarıktan her İtalyan vapu- rü geçtikçe bu, eşya ve yolcu vapuru olsun hemen bir Tagiliz mayin araştırma gemisl llmandan çıkmakta ve torpll konulup ko- nulmadığına bakmaktadır. Mabeşte seferborlik emrinin tatbik! gecikmiyecek Adis - Ababa, (Özel) — Impa- rator tarafından verilip te sonra: ydan geri alınan seferberlik emri nin tatbiki, nihayet birkaç gün- lük bir meseledir. Habeşte, asker toplama şubeleri olmadığından seferberlikte, halk, hükümete mü- racaatla mükelleftir. Burada bulunaun yabancılarla bunların çoluk çocuklarının henüz Cibutiye gitmek için yeni hazır- landıklarına bakarsanız, seferber- lik emrinin tatbiki bir az geci- kecek demektir. Yabancıların — Adis - Ababayı ( Devamt 6 incı yüzde) Habeş acskarleri cephege sevkediliyorlar Adisababa Mektubu 15000 Habeş Askeri Ge- çit Resmi Yaptı Aslan Yeleli Bir İhtiyar Şöyle Bağırdı: « — Beyazlara Ölüm!,, Habeşlstanın hükümet merkezi olan Adisababadan İngilis ga. T zetelerine yarılıyor: Burada yağmur — mevsiminin » nihayete ermesini kutlulayan Mas- L kal bayramı devam ediyor. Fakat * yağmurlar henüz dinmemiştir am- ma hafiflemiştir. Bayram dolayısile cıvar kasa: balardan Adisababaya binlerce halk gelmiştir. Ardı arası kesil: meden yağan yağmura rağınen şe- ; 4 ; hirde büyük bir askeri geçit resmi —© yapılmaktadır. Sokaklar aşağı aekerler edilmiştir. Her sokağın iki tara- fında süngülü askerler - dizilidir. baştan * tarafından — işgal * Yalnız Adisababa şehrinde kark * bindenr fazla jarını alan yeni kara ordusu kurmaylarımız aloma dağılma töreninin talsilâtı 3 üncü sayfada | Meselesidir Adlsababa, 1 ( AA ) — Mer'ul çevenler. Cenevrenin Habeşlstana bir. müşahit göndermeyi reddetmiş olmasını, savaşın pek yakin olduğu şeklinde — tefalr ediyorlar. İtalyan Elçiliğindeki — memurların — sayısı altıya İndirilmiştir. Altı konsolostan dördü Habeşistandan ayrılmışlar- dir. Sıhhat İşleri Direktör Muavini Amerikalı Dr. Hokman, hastabakı- cılar ve malzeme İle Dredaua'ya “hareket etmiştir. Fakat Bu Harbe Fransa Da Girerse İş Çok Değişir Habeş - İtalya gerginliği yol açıp İngiltere ile İtalya ara- Bir Franşız meomuası, İngiliz donan- masının Akdenizde etim Üzerinde durması — kargısında buü - ihtimali aklına getiriyor ve: — İngiltere ile İtalya arasında bir harp patlak verirse bu iki devlet nasil çarpışgacak? Sualini soruyor ve bunun — cevaplarını — araştırı- yor. * İki Ihtimal Muharrire göre, bir İngiliz - İ- talyan harbi Avrupada arazi Üze- rinde cereyan etmiyecektir. Çün- kü iki devlet biribirlerinin arazi- sini, coğrafi! vaziyet dolayısiyle Istilâ edemiyecekler ve böyle bir harp, ya denizlerde, yabut da iki devletin deviz aşırı Afrika müs- temlekelerinde cereyan edecektir. * Donanmalar Muharrir diyor ki: Ingilizlerin denizdeki Östünlü- ğünü kimse inkâr — edemerz. 1,105,000 ton hacmindeki do- nanmasına karşılık İtalyanın de- niz kuvveti ancak 406.000 tondur, Bundan başka İtalyanın topu to- pu 4 safi harp gemisine karşı, ( Devamı 9 uncu yüzde ) lerile doludur. “Mubmut 1 lara bir ayna sadakatile ake, Yarından İtibaren ihtilâflara —| sında da bir harp çıkacak oluram.. —| Yalnız İngitterenin değil, dünyanın en büyük dirltnota Had 'üttarıkta İtalyan Gemileri Yunan Sularında Dolaşıyor Atina, 1 (A.A)— Güvenilir çe- venlerden alınan haberlere göre, bir çok Italyan gemileri bir kaç gündür. Yunan sularında Girit adası etrafında sondaj yapmak-« tadırlar. Akdenizde bir harp tak- dirinde çok önemli bir nokta ola- cak olan bu adan'n üzerinde İtak yan ve İIngiliz hava kuvvetleri dolaşmaktadır. Yeni Romanımız Kısmet Bekliyenler Yazan: Mahmut Yesari “Kısmet Bekliyenler,, hakiki hayatın bin bir içyüz- ,, nin kalemiyle aatır- a bu yeti romanımızı; Okuyacaksınız