2 Ekim 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

2 Ekim 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

Halkın Sesi | “Talebelerin Muallimleri Yaralamalarına Ne Dersiniz ? Bugünlerde 1 bir talebenin hocamını bıçakla- masıdır. Dün bir muharririmiz, rantladığı kimselerle bu hususta görüşmüş ve onlardan yukarıki sorgünün kargılıklarını toplamıştır. Aşağıda bu cevapları bulacaksınız: Gedikpaşa, Molla sokağı, 29 No.lı hane, Çetin: — Hiç bir şeyde iki taraflı adalet temin edilemiyor. Eskiden mektep, medrese adını taşıyan yerlerde hocalar kızılcık sopalarile dolaşırlarmış. Oğ'unu veya kıznı öralara veren- ler, hocalıı; — Eü lermiş. “Tekdir. ile uslanmayanın hakki kötoktir, kanaatini besliyen solta ve müstebit hocalar da, suçlu talebelerin ehz omuzlarında kenarları çelik zırklı tahta cetveller paralarlarmış. Şimdi yıllar var ki hocalar, tale- boler arasında, ölleri kamçılı birer esvir bekçisi gibl değil, yürekleri şefe katli birer doğruluk ve bilgi rehberi gibi dolaşıyorlar. in kemiği benim! Der- olunuyor, lür o mabette; en büyük büyük dostları olan hocaları ateşe tutuyorlar. Talebelerin bu, zaman zaman acı tezahürleriyle karşılaştığımız zihniyet- lerini kökünden temizlemek İçin ne yapılsa, ne kadar mücadele edilse yeridir. - » Unkapanı, Ümlit sokağı, 27 hane, Haydar: 'de buna benzer hava- f sıklaşır. gibl oldu. Geçenlerde, Samsun İsesi riyi mualliminin evine bomba kon Ünivers'tedeki tabanca hikâyesi pek eskimedi. Anadoluda taşa tutulan Maarıf Müfettişini umnutmadık, Daha geçen gün, İzmirde bir taleba mual- Bmini kaldırımlara verdi. Buglin de bu cerh hâdisesi Ile kargı karşıyayız. Anlaşılıyor ki, bazı hasta - ruhlü talebeler, haylaz ıklarının, tembellik- lerinin, — istidatsızlıklarının — öcünü, kendilerlat bunlardan kurtarmıya ça- hşmaktan başka hiç bir suçu olmuyan bocalarından çıkarmıya kalkışıyorlar. * Karaglimrük Hacımansur so- kağı, 7 No.lı hane, Fikreti — Dünyanın her tarafında, düse yanın her çeşit çatısı altında südü,kani sakat İnsanlar eplerde ustura tile görü'üyor. Fakat ben, gazetelerde bunlardan — bzhasden rı okudukça, bir talebevin a biçak — sallayışımı — duymüuş kadir Üzülüyorum. Bittabi, bu alçaklığı — yapanları, mümkün mertebe ağır cezalara çarp- kat bu cinayetten iki südü. borzuğun in İlekesini, — bütün temiz Türk elerine bulaştırmaya — me hakarı var? — Haik şikâyet ediyor, Hasan Bay.. TŞET AŞT N TTT SON POSTA Birinci Teşrin 2 DAE Mükâfat Kazanan | Hayvanlar Dün, Edirnekapı — dışındaki fenni ahırlarda 25 kısrak, 48 tay, 16 buğa ve 15 inekten mürekkep 104 hayvanla Ehli — hayvanlar sergisi açılmıştır. Bunlardan 19 kısrağa, 22 ta 12 buğaya ve ineklerin hepsine mükâfat vorilmiştir. Birinci mü- kâlatlar kısrakta 70, inekte ve buğada 30 liradır. Park Otelinin Kasasına Anah- tar Uydurmuş Park otelinde dikkate değer bir kasa hırsızlığı olmuştur: Otel sahibi birkaç gündenberi kasasına koyduğu paralardan bir kısmının aşırıldığını görmüş, otelde yapılan araştırmalar bir sonuç vermeylace polise baş vurmuştur. Polis tarafından yapılan tah- kikat neticesinde kasayı anahtar uydurarak açanın oöotel müstah- demlerinden Zara olduğu meyda- na çıkarılmıştır. Zara suçunu İt raf etmiştir. Kasadan ©en #son çalınan para 350 liradır. Sporcu İbrahimi Dövenlerin Ev- rakı Mahkemeye Veriliyor Üsküdar Müddetumumitliği Beykoz spor kulübünden İbrahimi Paşabahçesinde kollarından asa- rak dövenler bakkındaki tahkika- tını İlerletmiş ve Iddia edilen evde araştırmalar yaptırmıştır. Burada bıçak,tabanca ve kırık sopalarla demir bulunmuştur. Evin Bahçesin- de de sopaların kesildiği ağaçtaki yerler tespit edilmiştir. Tahkikat evrakı yakında mahkemeye verile- cektir. Doktora Muayone İçin Gelirken Yaralandı Karaköyde Intibah hanının ikinci kat mordivenleri dibinde bir adamın yaralı ve başından kanlar aktığı halde yattığı görü- lerek hastaneye kaldırılmıştır. Yapılan tahkikatta adamcağız doktora muayeneye gelmişken ü- zerine fenalık gelerek düşüp ya- ralandığı anlaşılmıştır. İki Sene ÂAyni Sınıfta Kalan Talebe Çok Bu yıl, iki senedir aynı sınıfta kaldığından ötürü resmi okullar- dan çıkarılan — talebenin — sayısı artmıştır. Bunlara, yalnız, hususi mekteplerde bir yıl daha okumak hakkı verlimektedir. İLİ HABERLER b Rektör söylevini verirken Üniversiteliler İçin Lokanta Dün Üniversitede Ders- lere Başlandı Dün, saat onda, Üniversitenin fçüncü yılının açılma töreni ya- pilmıştır. Geçen iki — kuruluş yılı- nın - safhalarından bu yıl nasıl çalışılacağından bahseden rektö« rün açılış söylevi talebeyi çok alâkadar eden mahiyette ve çok önemlidir. Rektör bu yıl Üniversiteye alınan malzeme, kitap ve yaptırı- lan Enstitü binaları için 4 milyon- dan fazla para sarfolunduğunu söylemiştir. Rektörün — talebeyi en - çok sevindiren sözü İse: Bu yıl talebe için bir lokanta ve bir yurt açıl- “masının mutlaka temin olunacağı vâdidir. 20 İlkteşrin Pazar Genel Nüfus Sayımı Günü Sayım ve konirol momurluğu ulusal bir ödevdir. Bu ödevi seve seve ve önemle yapınız. Feslbhanellah Dün akşam çıkan bir arkada- gımız da şu yazıyı gördük; “Dün akşam saat 21,20 de “Kargümrükten,, gelen Lamarna adında gaz yüklü bir gemi Sarı- yer önünde bir yelken gemisine çarparak baş tarafı bordasının su kesiminden yakarısını parçala- mıştır.,, Acaba deniz “Karagümrük,, e kadar yürümüş mü? -— Mardin İlbayı Aley- hine Bir Dava Çengelköyü polis komiserliği mürettebatından — 207 numaralı polis Mustafa, dün Müddeiumu- miliğe müracaat — ederek, eski Istanbul Emniyet — Direktörü ve Mardin Ilbayı Fehmi tarafından dövüldüğünü, bu yüzden kalp ve sinir bubranına tutulduğunu öne sürmüş, aleyhinde dava açmıştır. Müddelumunmilik, polis Mus- tafayı, muayene için adliye dok- toruna göndermiştir. Akay Ve Şirketi Hayriye Tarifeleri Liman tarifesinin evvelki ak- şam gelerek İ teşrinden itibaren tatbika başlandığını dün yazmıştık, Liman tarifesile birlikte Akay ve Şirketi Hayriye tarifeleri de gel- miştir. Liman tarifesinin müddeti altı aylık diğerlerinin ikişer aylık- tır. Bu yeni tarifelerde esaslı de- ğgişiklikler yoksada eski tarife- lerin anlaşılmıyan bazı maddeleri tasrih edilmiş, iş sahipleri lehine birçok kolaylıklar gösterilmiştir. Mahmutpaşa Camii Tamir Edilecek Fatih devrinde yapılmış olan Mahmut paşa camil son zaman- larda yıkılacak bir vaziyete gir- miştir. O kadar ki kubbesini ot- lar bürümüş, kurşunları kalk- mıştır. Evkaf idaresi bunu nazarı dik- kate almış, camide keşif yoaptır- mıştır. Camün 32 bin lira sarfile tamir ettirilmesi kararlaştırılmış, tahsisatı ayrılmıştır. Ancak tami- re ne zaman başlancacağı belli değildir. Dil, Tarih Ve Coğrafya Fakültesi Ankarada açılacak olan, dil, tarih ve coğrafya Fakültesi İçin talebe yazımı dünden İtibaren başlamıştır. — Fakültenin — yatılı kısmı İçin de imtihanla 45 kişi alınacaktır. İskarpin Çalarken Abdülkadir namında bir adam Galip dede caddesinde kundura tamircisi Mehmedin camekânından bir çift İskarpin çalıp kaçarken yakalanmıştır. Dün Akşamki Yangın Dün akşam Yenikapıda ahşap bir evla üstkatından yangın çıkmış- sa da yetişen itfaiye — tarafından derhal bastırılmıştır. Pazar Ola Hasan B. Diyor Ki: «« Moktep kitapları yorlar. çok pahalı dk ». Fukara çocuklar kitap alamıyorlar- mış.. No dersin ? Bir Iki Satırla Motörsüz Tayyare Evvelisi gün limanımıza vas purla Rusyadan bir motörsüz tayyare gelmiştir. Tayyare dün vapurdan çıkarılmıştır. Ankaraya gönderilecektir. * » * Atina Şarbayı Gitti Birkaç gündenberi şehrimizde bulunan Atina şarbayı Kociyaş tayyare ile Atinaya dönmüştür, » * * Etibba Odası Dün, Etibba Odası Idare ha. gd son toplantısını yapmıştır, nümüzdeki cuma günü saat 13 te, yeni idare heyetinin seçimi yapılacaktır. * * * Kiş Çalışma Saati Resmi dairelerde dünden ltle baren kış çalışma saati - tatbik edilmişlir. Memurlar dokuzdağ on ikiye, öğleden sonra da 13teğ 17 ye kadar çalışacaklardır. * * * Üsküdarda Yangın Üsküdar Paşalimanı kayıkha» ne Üstündeki odalardan birinden yangın çıkmış, kaplamalar tutuşe muşsa da genişlemeden öndü- rülmüştür. * * * Üniversiteyo Yazılanlar Üniversiteye yazılma işi, son günlerde müracaatlar çok arttır ğından 15 gün daha uzatılmıştır. Son 3 gün içinde — muhtelif fakültelere 200 kişi yazı'mıştır. Bugün yazılanların miktarı 500 & geçmiştir. * * x Tarım Bakanı Doğu İllerinde inceleme gerlel yapan Tarım Bakanı Bafraya varı mış, orada da tarim İşlerini göze den geçirmiştir. * * * Salt Çelebinin Konferansı Bu akşam saat ( 21,50 ) de Istanbul radyosumnda Sait Çelebi tarafından Balkan atletizm oyunı larının mevzuu çok dikkate değer blr koaforana verilecektir. * * * Sayım Günü Çalışacaklara Vesika Veriliyor Istanbul posta ve telgraf ida« resi nüfus sayımı dolayısile bütün memurlarına birer hüviyet vesle kası dağıtmaktadır. Sayım günü postahanede nö- betçi memurlar çalışacaklardır. * & . & 8 Talobe Avrupaya Gönderilecek Ankaradaki maden araşlırma , enstitüsü bu yıl, bir lisan biles lise mezunlarından 8 kişiyi tahsil için Avrupaya gönderecektir. Hasan Bey — Silâhçı dükkânlacıunda tabanca fiatlarını artırıp, aradaki farkı kl- taplardan tenzil edecek olurlarsa, taleba icin de, öğretmenler için de hayırlı olur.