8 Ekim 1935 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 7

8 Ekim 1935 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 7

8-10-935 Bu Gidişle, Bizde Futbolün İlerlemesine Niçin İmkân Yoktur ? Levski maçları münasebetile Nekadar zaman var ki bizim Fe- nerbahçe takımını sahada görmemi tim. Evvelki gün, o güzel sonbaha havasma kıyarak, hem bizim Fener- ba hem de Sofyadan tanıdığım — Yine bizim! — Levskiyi seyret- mek için, maça gitmeği tercih etti Bu maç kafamda türlü hatıraları ca landırdı. Evvelâ şimdi Fener * olan bu sahada, ta Papazın çayımı duğu senelerden bugüne kadar ge- çen eski maçları ve ilk gençlik zam larımın heyecanını hatırladım. Yirmi senede ne değişiklik! O elden bu ele, bu elden o ele geçe geçe, hele ihmal edile edile otu bitip topfağı çıkmış sa- ba, yemyeşil çayırı, güzel tribünleri ve mükemmel pisti ile tıpkı Avrupa statlarma benzemiş! Bir kelime ile seyirci deyip. geçtiğimiz o hem pa-| rası alınan, hem de saatlerce cezaya konmuş gibi ayakta durdutulan sanlar, şimdi, biribirlerinin omuzla- rma binmiyorlar, oturuyorlar ve... gö- | rüyorlar! > Saat dörde geliyordu ki, Bulgar takımı, bu güzel dekor ortasında, meydana geldi. Tribünlere döndüler, selâm verdiler, alkışlandılar. Bak. tım: Bizim Levski, kıyafetini değ tirmiş. Ayağına beyaz bir pantalon geçirmiş ve üzerine, koyu mavi (bir | gömlek giymiş. Onları burada, bizim | topraklarımızda görünce, benim de onların topraklarında, kendilerini, bele Slavya ile karylaştıkları günler, Sofya stadyomunu ? dolduran halkın gürültüleri arasında seyrettiğim es ki günler hatırıma geldi. . Bulgaris- tanda iki sene oturmak yüzünden, Levski ile Slavyanın bu maçlara git» meği o kadar âdet edinmiştim ki, 4d: ben de, maçı beraber sey- retmeğe gittiğim kulüpçü Bulgar kır- ları ve gençlerininkine yakın heye - <an hissederdim. Bu iki takımın seyrettiğim maçları, Bulgarın meşbur hüşuneti de işe karışınca, iki beynel- milel takım O arasındaki iddialı yı Tışmaların bile hudutlarını geçer e hakem, akla karayı seçerdi. Hele Levski taraftarlarının gürültüsünü dindirmek imkânsız gibiydi. Bu kulüp hem kuvvetli, hem de Mithat Paşanın astığı meşhur Bulgar eşkiyası “Levs. ki” nin adını kendine mal ettiği için Bulgaristanda bilhassa popülerdi. Parla olarak ulusal Bulgar takımına Yedi, sekiz oyuncu verecek vaziyette olması da mevklini ayrıca yükselt- p — İsim söylemeğe lüzüm yok «— bi- raz daha canlı, biraz daha istekli, bi- | raz daha dikkatli, biraz daha hevesli, biraz daha galibiyet azimli olsa idi- ler, Bulgarları en a2 yarım düzüne ile yenecektik! Fakat birkaç gol atarak galibiyeti temin edince, hâkimiyetten istifa » deye lüzum görmedik. “Adam sen- de, bir iki gol eksik veya faz Jadan ne çikar P dedik. oÖyle bir heyet hareket ve öyle fena bir ruh du- rumu ki, çok defa galibiyetlerimizin kat'i zafer haline girmesi bırakmamış, çök defa da, kımlar karşısında, hatta acı mağ! yetlerimizi hazırlamıştır. “Niçin böyle oluyor?” süalinin ces vabı sadedir “— Amatör oyuncular, keyi nasıl isterlerse, öyle oynarlar!" Ve hakikat te budur. Bir parça siv- rilmiş, üzerine bir parça yıldız yaldızı sürülmüş bir oyuncu, hele bir de gol attıktan sonra, Jâtfen oynuyormuş ve oynamasile seyircilere iyilik edi- muş gibi tavırlar gösterir, Bir ta- kımımızı gördünüz mü ki, bir ecnebi mekte idi, İşte bu. Levski takımının, evvelki gün, oyuna başladıktan beş on daki. ka sonra, eski haline bakarak epeyce kötüülemiş olduğunu gördüm ve hay. /* ret ettim. Nerede o eski, kömbine- zoncu, şutçu, ateş gibi Levski, nerede bu gevşek, her attığı top kale yerine &vuta giden takım! Fenerbahçe takımı ise, İstanbulda gördüğüm takımların en iyisi oldu- ğuna şüphe bırakmıyacak bir oyun- la maça başladı. Topun kontrolu, pas | oyunları, şut çekişler, muhakkak ki, Levski'ye çok faikti ve ber faikiyet gibi Türk takımının Bulgar takımı na üstünlüğü de neticesini vermekte gecikmedi. Bir, bir daha, bir daha, Gerken, oyun, dört - sıfırla ve Bul li tam mağlübiyetile neticelen- . Fakat, bütün bu üstünlüğe rağ. (en, iki karakteristik nokta, gözüme batmada gecikmedi: 1 — Hakem, : ? — Futbolcularımızın oyun tar. 1 Hakemlerimiz hakkında düşündük- lerimizi başka bir yazıya bırakarak şimdilik şunu söyliyelim ki, zamanla, çayır, pist, tribün ve manzara değiş- tirmiştir ama, ne yazık ki, bütün bu dekorun manasın! verecek ve bir nevi ruhu demek olan sporcunun oyun tar» zmda henüz büyük değişiklikler gör- mek kabil değildir. Benim, ötedenberi bildiğim ve ev- velki günkü maçta hâlâ düzelmediği. ni gördüğüm büyük kusur, barı Oyuncularımızın, hatti beynelmilel maçlarda bile, nihayet üzerlerine temsili bir ödev almış olduklarını ve neticesi, hele Bul. kimiyetini: muhafaza etsin? takım karşmında, başladığı hizla bi- #rsin ve bütün oyun müddetince ha- Hayır. Evvelâ biz hızlanırız, kalelerine ine- riz, sonra gevgeriz ve onlar bizim ka- lemize iner; oyun, bu gidip gelmeler arasında, ya bir iki şüt atılarak, ya bir iki şüt çekilerek, yüzde seksen tesa- düfi bir galibiyet veya mağ'übiyetle biter. İddia edilebilir ki, bilhassa kendi sahamızda oynadığımız ve ye- nildiğimiz takımların yüzde sekseni. ne, bü lâkayt, bu gevşek, bu lenfatik ruh yorgunluğu yüzünden yeniimi- profesyonelin fakat devir, gösteren, bü- lâfa Devir tün oğrazını İ gelince amatörlüğü, kimseye vermi- yen oyuncuların keyfine kaldığı müd. | detçe, yani bazı oyuncular hem de- ve, hem kuş olmakta devam ettikçe, hem bunların “uç!” denildiği zaman “deveyim!" demelerine hiçi bulunamıyacak, ve hem de bi bol bugünkünden bir adım ileri adım atamıyacaktır A. N. KARACAN Nurmi Hâlâ Koşuyor Bir vakitler dünyanın en teknik koşucusu olarak kırdığı dün- ya rekorlarile spor dünyasını heyecanlandıran Finlandiyalı meş- | hur Nurmi bugün otuz sekiz yaşmdadır. Yaşmın ilerlemesine TAN | las otelinde kalacaklar rağmen Nurmi bugün de bir atlette bulunması lâzrm gelen bü- tün vasıflara malik bulunmaktadır. Son zamanlarda, atletizmi sırf kendisi için. yapan Nurmi ge- gen Pazar Helsinki'de son defa olarak halk ve memleketi için yi- ne koşmuştur. Bu koşuda meşhur koşucunun rakipleri Helsinki şehrinin şar- bayı, emniyet direktörü, başpapası gibi ileri gelen kimselerdi. Bu müsabakadan temin edilen yüksek hasılat, 1936 olimpiyatla- rına gidecek Finlandiya ulusal atletizm takımına tahsis edile- cektir. Nurmi'nin o günkü yarışta alınmış resmini basıyoruz. Anadoluhisarı - Topkapı Evvelki gün Anadoluhisarı | bir oyundan sonra, Anadoluhi - habbeyi kubbe yapmağa | il bir takım ile oynandı. | önemli bir maçta, | Oyuna, zaman zaman, Dir mahalle futbolu lâkaydisi ile devam etmeleri, zaman zaman meydana vuran istek. sizlikleri, iâkaydileri, ehemmiyet ver- | meyişleridir. Ama diyeceksiniz ki: — Dört gol yaptık ya! Ben de diyeceğim ki Eğer ban (O oyunc MEZ, sahasında, birinci kümeye dahil, Topkapı klübü ile ikinci küme- takımlarından Anadoluhisarı id man yurdu arasında dostane bir temas yapılmıştır. Bu münasebetle, her iki klü. | sarı, İdman' yurdu 3 - 2 kazan- | mıştır. nci takımın maçı biraz gürültülü olmuş, ve Topkapı takımı oyunun bitmesine, on da bün voleybol takımları bir maç | Kika kala, hakeme itiraz ederek yapmıştır. Ondan sonra, ikinci i sahayı2.1 mağlüp vaziyette takımlar sahaya çıkmış ve güzel | iken terketmişlerdir. Sovyet sporcular atletizmde de si ün LET TM LR TUTAN a Büyük ilerlemeler gösteriyorlar Sovyet Sporcuları Üç Gün Sonra Geliyorlar Şehrimizde Yapılacak Futbol, Tenis, Güreş, Iskrim Maçları Çok önemli Olacaktır Gelecek hafta cumartesi günü, sabahleyin saat“8,30 da Çiçerin va purile, dot şiik bir kafile halinde şehrimize ge İlyor. Her sene karşılıklı olarak yapı» lan bu temasların amacı sportif ol- makla beraber, ca da iki dost hal kın sporcularını biribirlerine daha yaklaştırmaktır. Sovyet Rusya, bugüri çok ileri bir durumdadır. Bu- nu da muhtelif fırsatta, yaptıkları te- maslardan gördük Misafirlerimiz, , Türkiyede, dört #por şubesinde temas'ar yapacaklar. dır. Bunlar da, futbol, eskrim, güreş ve tenistir Dört g Sovyet Ru yapaca lerimiz orada da altı maç yapacaklar ve İzmire geçeceklerdir. İzmirde ya» | pılacak temasların adedi henüz tesbit bugünlerde, edilmemiş ise de, oda halledilecektir, Sovyet sporcuları, İstanbulda, Is tanbul sporcuları ve şehir mümessil- leri tarafından karşılanacaklar ve Pe- rapalas ofeline misafir edilecekler - dir. Törenin çok mükemmel ölabil - | mesi için, şirmdiden herşey hazırlan- muştur, Ayın 17 sinde, Sovyet sporen'arı, bir trenle, saat 14,30 da A raya gidecekler ve orada, Ankara Pa- İzmirde, İzmir Palas veya Eg: Palasa ineceklerdir. Hazırlanan pTOğ râma göre Sovyet sporcuları, ayın on üçüncü pazar günü, sabahleyin, saat onda Fenerbahçe tenis kortlarında ilk temaslarını yapacaklardır. İstan * bul tenisçi'eri, bu maçlar için, çok $i- kı antrenemanlar yapmaktadırlar, Ayni gün saat, 15.30'da, gene Fes nerbahçe stadında Sovyet Rusya fut- bolcüleri, Is'anbul futbolcülerile kar- yılaşacaklardır, Gece sant 21 de, Mak m salonunda, eskrim maçları yapıla Saktir. Aym 14 üncü pazartesi gece- $i saat 21 de, Maksimde Türk güreş- € le Rus güreşçileri karşı aşacak” lardır Ayım 15 inci salr günü sabahı, saat 10 da, Rus tenisçileri ikinci teni$ maç Sovyet Rusyada çalışılan sporlardan biri: Bisiklet Sovyet sporcuları 60 ki- | spor bakımından, stanbulda kalacak olan yanın sporcuları, her spor ir ep İLEN : Yi er alabileceği halk derecesinde. biletler sinde Ankaraya gidecek olan misafir- lârını, Taksimdeki Güneş klübü kort larında yapacaklardır. Ayni gün sast | 15,30 da Taksim stadyomunda, ikinci utbol maçı yapılacak ve gece saat 2I İ de, Maisimde gene eskrim maçları © lacaktır. Ayın 16 sında gece saat 2i İde, Maksim salonunda ulusal güreş takım arı karşılaşacaklardır. İ Ankarada iki futbal, iki eskrim, bir tenis, bir de güreş maçı yapılacaktır. Bundan sonra misafirlerimiz İzmire geçecekler, ve ağlebi ihtimal orada da, iki futbol, iki tenis, bir güreş ma- çı yapacaklar ve ayın birinde, İstan. buldan geçecek olan Çiçetin vapuru» na binerek, memleketlerine dönec lerdir, Bu temasların muntatam olabilme si için, şimdiden tertibat alınmıştır. asaya çıkarılacak ve birkaç gün sonra ilin edilecek yerlerde sattırıla» aktır. Güreş biletleri mahdut olup on lar bitince başka bilet satılmayacağı söylenmektedir. Futbol maçları için, Istanbul, An- kara, İzmir, için ayrı ayrı tenzilâtı iletler çıkarılacaktır. Bu biletlerin fiyatları, İstanbuldaki © ilki maç için, gün için 75 kuruştur, | Olztnir ve Ankara için hüsusl tenzi- Iâtlr biletler evvelden satılacaktır Tenis ve eskrimi, herkesin görebil- mesi için bi'etlere 25 şer kuruş fiyat konmuştur. Sovyetler bu yeni karşı. laşmalarda, evvelkilerinden daha çök kuvvetli olarak gelmektedirler Prağ - Moskova ve Çek » Sovyet te- maslarındaki | beraberlikleri, Cenup Rusya futbol muhtelitinin Avrupada kazandığı galebe silsilesi, bundan baska her temasımızda gördüğümüz | yüksek fark ar, hep bunu isbat eder | ve bu temasların ehemmiyetini gözö- | nüne koyar. Buna mukabil, hemen şurasını da ilâve etmek lâzımdır ki, biz de, bütün spor şubelerimizde çok önemli bir su» rette haşırlanıyoruz. Üç şehrin futbolcüleri, bildiğimiz gibi kamplarda çalıştırılmaktadırlar. Güreşçiler bir buçuk aydanberi, Yaka | crktaki kamplarında, bütün gayretle. İ rile çalışıyor ve Sovyet teması için tribün 150 kuruş. duhuliye gene iki! Son | hazırlanıyorlar. Bu hazırlıktan şimdiye kadar hiş bir spor temasında o görülmemiş bir İ sekildedir. o Herhalde, önümüzdeki hâfta içinde, Istanbul halkı, büyük bir #por bayramı daha geçirecek ve çok İ güzel maçlar seyredecektir. Güreşçilerimiz şerefine şölen Memnuniyetle öğrendiğimize göre, 1i Teşrinievvel cumartesi günü saat on dokuzda, Güneş klübü tarafından klüp binasın- dâ, Balkan şampiyonluğunu ka» İ zanmış olan ulusal güreş takı - İ mımız şerefine bir çay şöleni verilecektir. P Dördüncü defa güreş şampi- yonluğunu bize kazandıran gü- reşçilerimize Güneş klübünün gösterdiği bu ilgi bir kadirbi- lirlik eseridir. ” Yunanistandan gelen bir ar- kadaşımız bu sene üçüncülüğü almış Yunan güreşçilerinin bü- yük bir gösteri ile karşılandığı nı, Balkan oyunlarını kazanan Yunan atletlerinin yüz bin kişi- nin çılgınca alkışları arasında ve omuzlar üstünde taşınarak kabul edildiğini anlattı, Balkan güreşleri biteli epey | zaman oluyor. Bu parlak galibi- yetimiz geçici bir hâdise gibi essiz sadasız unutulup gitti ve ilk defadır ki Güneş klübü ufak ta olsa, manevi değeri büyük bir şölenle, dördüncü defa bize şampiyonluk kazandırmış güreş çilerimin parlak galibiyetini kut lulamağı ve bu sporcularımıza lâyik oldukları kıymeti verme. ği düşündü. Bu vesile ile ayni gün Güneş klübünde, İstanbul ve Türkiye | güreş birincilerinin de madalyâ- ları verilecektir. ÇOK IMAM KE kTor H0SE KON