23 Ekim 1935 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

23 Ekim 1935 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

İstanbul Komutanlığı | Satınalma Komisyonu ilânları . Ordu Sıhhiye ihtiyacı o- lan Bakteriyoloji lâboratu- varları malzemesi açık ek- siltme ile satın alınacaktır. Tahmin bedeli (2280) lira || (55) kuruş olup ihalesi 24 Birinciteşrin 935 perşembe || günü saat 16 dadır. Şartna mesi Fındıklıda Satınalma Komisyonunda her gün öğ leden evvel görülebilir. Ek siltmeye gireceklerin 171 li ralık ilk teminat makbuz- | larile birlikde vaktinden ev- || vel Komisyonda hazır bu- lunmaları. (6275) 7967 ... Gülhane hastanesi için alınacak olan âlât ve mal- zeme açık eksiltmeye ko- nulmuştur. Tahmin edilen bedeli 2762 lira 15 kuruş o- lup ihalesi 24 Birinciteşrin 935 perşembe günü saat| dadır. Şartnamesi her gün öğleden evvel Fın- | 15,30 dıklıda Satmalma Komis- yonunda görülebilir. Ek- siltmeye gireceklerin 207 liralık ilk teminat makbuzu ile Ticaret Odasına kayıtlı olduklarına dair vesikalari- le birlikde vaktinden evvel Komisvona gelmeleri. (6276) 7968 La : 5 | Ordu Sıhhiye ihtiyacı i- çin alınacak olan 134 kalem ilâç verilen fiyat makamca pahalı görüldüğünden tek- rar kapalı zarf usulile eksilt meye konulmuştur. Tah- min bedeli 44878 kırk dört bin sekiz yüz yetmiş sekiz |! liradır. İhalesi . 6-11-935. çarşamba günü saat on beş tedir. İlk teminat 3366 lira- |! dır. . “ei Şartnamâsi İstanbul Ko- mutanlığı Satınalma komis yonunda olup 225 kuruş mukabilinde almabilir. İsteklilerin ilk teminat mektup veya makbuz ve 2490 No. lu kanunun 2.3 üncü maddelerindeki vesi- kalarla birlikte teklif mek- tuplarını vakti muayyenin- de ve ihale saatinden bir sa- at evveline kadar Fındıklı- “Müsabaka imtihanı ile Memur alınacakdır: Sümer Bank Umumi Müdürlüğünden: Bankanın teşkilâtile, (Fabrikalarında istihdam | edilmek üzere müsabaka ile memur alınacakdır. Bu memurlar, Bankanın ve Fabrikalarının İdare, Ticaret, Teknik gibi iş bölümlerinde muayyen devre- | lerle çalıştırılarak yetişdirildikden sonra liyakat ve ehliyetlerile temayüz edenler bir seçim imtihanına tâ- bi tutulacak ve bunda muvaffak olanlar tecrübe ve bilgilerini tekemmül ettirmek üzere Banka hesabına ecnebi memleketlerde Fabrika ve Ticaret Müessese- İİ lerine gönderileceklerdir. Müsabaka imtihanında kazanacaklara başlangıç maaşı olmak üzre muvaf- fakiyet derecelerine göre 50, 60, 70, 80 lira verile- cekdir. imtihana Kabul Şartları aşağıda yazılıdır. i — Türk olmak, 2 — Ankara, İstanbul Ticaret Mekteblerinin lise muadili kısımlarından “1933-1934-1935” ders seneleri zarfında mezun bulunmuş olmak. | 3 — 18 yaşından aşağı 25 yaşından yukarı olmamak; 4 — Sıhhatı tam olmak. | Oİmtihana girmek isteyenlerinen son 15-11-935 tarihine kadar Ankara'da Sümer Bank Umumi Mü- dürlüğüne, İstanbul'da Sümer Bank Şubesi Müdür- lüğüne aşağıdaki vesikaları tevdi etmiş olmaları lâ. zımdır. 1 — Dilek kâğıdı ; 2 — Hüviyet cüzdanı veya tasdikli su 3 — Mektep şehadetnamesi veya tasdikli sureti; |1— Bankanın doktorundan alınmış bir sıhhat raporu; 5 — 3 vesika fotoğrafı | O İmtihan 23-11-935 cumartesi günü saat birde An- | kara'da Sümer Bank Umumi Müdürlüğünde, İstan- | bul'da Sümer Bank Şubesinde yapılacaktır. (3117) (6614) imtihanda aranılacak bilgiler şunlardır: Hesap İktisad Muhasebe İktisadi cografya wa Tişaret,Hukuku . , , Yabancıdil....... Zonguldak Kozlu Kömür işleri Türk Anonim Şirketinde Çalışmak Üzre: “Bir Türk Elektrik Mühendisi ile ELEKTRİKÇİ ve MAKİNİST BİR USTABAŞI aranmaktadır. 1 — Elektrik Mühendisinin, Avrupada tahsil görmüş ve asgari üç sene pratiği bulunması. da Satınalma komisyonuna vermeleri. (6504) * ... Ordu Sıhhiye ihtiyacı i- çin alınacak olan Rontken filimlerine verilen fiat 4291 2 — Elektrikçi ve Makinist Ustabaşı nın. Bahriye (o silkinden omütekald bulunması ve büyük türbin ve kazanlardan anlaması, şarttır. Taliplerin, tercümci hal, şehadetname ve bonservislerinin noterden musaddak örneklerile beraber en farla bu âym 27 inci günü akşama kadar Zonguldakda' Korlu Kömür İşleri Türk Anonim Şirketi Genel Direktörlüğü, adresine müracaatları ilân olunur,“ £, LL e || bammenenin yüzde kamca pahalı görüldüğün- | lup ilk teminatı 150 yüz elli den 26-10-935 cumartesi | liradır. günü saat 11 de tekrar açık | - Şartnamesi her gün öğle- eksiltmeye (o konulmuştur. | den evvel Komisyonda gö- Tahmin fiat iki bin lira o-| rülebilir. İsteklilerin vak- KIRMIZI VE SİYAH . STENDMHAL ti muayyeninde ilk teminat mektup veya makbuzlariy- le birlikte Fındıklıda Satın- alma Komisyonuna gelme- leri. (6625) dığını farzedelim, dedi, beni seveee « ğiniz neden beili? benim posta araba- #inda bulunmam acaba sizi taciz et - miyecek mi? Ben canavar ruhlu bir adam değilim, sizi herkesin gözünde mahvölmüş bir kız haline getirmek be ni bir kat daha bedbaht eder. Aramız- Göğsünü gererek: “Onu korkutma WI, diye tekrar ediyordu; göğsünü germekte de haklı idi, “Madame de Rânal, en bahtiyar anlarda bile benim onu, onun beni sevdiği kadar sev » Julien onun böyle sade bir eda ile | söz söyliyeceğini aklına getirmemiş- ti. Az kaldı o da asıl his.erini açığa vuraçaktı. Mathilde bir müddet sustu, Julien. daki “ateş gibi nehir,, (1) kibarlar â- lemindeki mevkiniz değil, ne yarık ki, tabiatiniz, huyunuzdur. Beni se - diğimden şüphe ederdi. Şimdi ise be ni bir ifriti boyunduruk altına almâ- ğa şalışıyorum,demek ki,ona göre uğ raşmalı, boyunduruk altına almalı!,, Mathilde'in, ertesi gün, sâat sekiz der demez kita; ia koşacağını biliyordu; kendisi ancak dokuzda git ti; aşkından yanıyordu ama yine ka. fası, gönlüne hâkimdi: “Onun daima içinde, Julien beni seviyor mu? diye bir şüphe böregerigi Mevkiinin par - laklığı, kendisi ile konuşanların dal- kavukluğu, onu nefsine biraz fazla mağrur ediyor., Bu düşünce, Ju- Dien'in aklından bir dakika bile çık - madı. Kitap-odasına girdiği zaman Mat hilde'i orada buldu; kız, benzi uçuk, sedire oturmuştu; sakin görünüyer- du ama kımıldamağa mecali olmadı- ğı belli idi. Etini Julien'e uzattı: — Dostum, seni kırdım, doğru bana dargın durabilir misin?... in bir cevap vereceğini umuyordu. Bir şey çıkmadığını görünce devam etti: — Sizi ne ile temin edeceğimi soru yordunuz, dostum: haklısınız. Beni kaçır, Londra'ya gidelim... Ben böy Jece namusumu, şerefimi ayaklar al » tın almış olurum, bir daha adım te » mizlenmez. Gözlerini örtmek için elini, Jullen. An elinden çekmele cösaretini gi : di. Ruhunda haya ve kadınca fazilet hisleri yeniden uyanmıştı... İçini çekti ve ilâve etti: — Öyle yapalım! haysiyetimi bir paralık edin: bu sizi temin eder yal Juhien içinden: “Dün bahtiyardım, ünkü kendime cebredilm'ştim,. de. i, Bir lahza süküttan sonra yine gön Vüne hilkmedildi ve soğuk bir tavır - la: s Londra'ya gitmek üzere yola çıktığımızı, kendi tabirinizle haysiye isen | tinizin, şerefinizin ayaklar altına alın. (Oysaki içinde, gün, yalnız sekiz güncük sevsin, di - yordu, sevincimden ölüveririm. On - dan sonrası ne umurumda? hayat ne umurumda? o İlâhi saadet de istesem bu anda başlar, onu başlatmak benim elimde!) Mathilde onun düşünce'i olduğunu gördü; onun elini tutarak: — Demek ki, ben size hiç de lâyik bir kızım. J ona sarıldı ama vazilenin de- mir pençesi hemen kalbini kavradı. “Benim köndisini ne kadar sevdiğimi sezerse onu kaybettiğim gündür. Kı zın kollarından ayrılmadan önce, bir €rkeğe yaraşan vekarı yine takınmış. ti. Ni O gün ve ertesi günler, bahtiyarir ğının son dereceyi buldüğunu gizliye bildi; bazı anlar oluyor. Mathilde'e sarılmak zevkinden bile kendini mah rum ediyordu. AN OSMANLI BANKASI, Osmanlı Bankasının Galata, Yeni- cami ve Beyoğlu daireleri, Cümhuri- yetin ilânmın yıl dönümü münasebe- tile ilkteşinin 28 (öğleden sonra) 29 ve 30 uncu günleri kapalı buluna" | caktır. OSMANLI BANKASI © 5 Faizli, 1918 tarihli Dahili © İstikraz Tahvilleri hamillerine: | İkineiteşrin 1938 vadeli ve 36 sa- i yılı kupon parasınm, 1 İkinciteşrin 1935 den başlayarak, Osmanlı Ban- kasının Galata ve Ankara idareleri le Vilâyet merkezlerindeki bütün | şubeleri gişelerinden ödeneceği ilân olunur. 20.— Türk lirası itibari kıymetli her tahvil kuponuna karşı kâğıt pa- ra olarak 50, Kuruş verliecektir. Beyoğlu Birinci Sulh Hukuk Hâ- kimliğinden * Hali tasfiyede bulunan İstanbul Liman şirketinin o Galatada Küçük Millet hanında 11 No. da Ethem İz. zet aleyhine açtığı alacak davasında borçlunun ikametgâhı meçhul oldu. ğü mübaşiri tarafından bildirilmekte yirmi beş gün evvel ilânen tebliğat icrasına karar verilmekle muhakeme günü olan 20-11-935 saat 10da mahkemeye gelmeniz tebliğ maka- mına kaim olmak üzere ilân olunur. .(15574) —————— İstanbul 7 inci İera Memurluğun. dan: dolayı paraya çevrilmesine karar ve- rilen ve tamamına 3900 Giç bin dokuz || yüz lira keymet takdir edilen Boğaz. içinde Arnavutköy mahallesinde A- yanüfri sokağında eski 2 mükerrer, yeni 4 numaralarla murakkam ma bağçe hanenin tamamı açık artırma- ya varedilmiştir. z Artırma peşindir. Artırmaya işti rak edecek müşterilerin kıymeti mu- 7.5 nisbetinde pey akçsi veya milli bir bankanın te minat mektubunu hamil olmaları icap eder, Müterakim vergi, tanzifat, ten- viriye ve vakıf borçları “borçluya aittir. Artırma şartnamesi 1-11-1035 tarihine müsadif cuma günü Dairede mahalli mahsuşsuna talik edilecektir. Birinci artırmı müsadif sal: günü dairemizde saat 74 ten 16 ya kadar icra edilecek, birinci artırmada Üste bırakılır. Aksi tak dörde-son-artıranım taahodu bakr kak mak üzere artırma on beş gün daha temdid edilerek İ112.935 (tarihine müsadif çarşamba günü saat 14 den 16 ya kadar Dairede yapılacak Ikinci artırma neticesinde en çok artıranm üstünde bırakılacaktır. 2004 numara» h İcra ve İflâs Kanunun 126 inc maddesine tevlikan hakları Tapu si- çillerile sabit olmıyan ipotekli ala. caklarla diğer alâkadaranın ve irti- fak hakkı sahiplerinin bu haklarını ve hususile faiz ve masarife dair © Jan iddialarını ilân tarihinden itiba ten 20 gün zarfında evrakı müsbite- lerile birlikde Dairemize bildirmele- ri lâzımdır. Aksi takdirde hakları Ta- pu sicillerile dabit olmiyanlar | satış bedelinin paylaşmatından hariç ka- Vrlar. Müterakim vergi, tenviriye ve tansiliyeden ibaret ölan Belediye ru- sumu ve Vakıf icaresi bedeli müza- yededen tenzil olunur.Daha fazla ma Tümat almak istiyenlerin 935 - 2237 numaralı dosyada mevçud evrak ve porunu ip anlayacakları ilân olu. nur, in) En Bazı ünlarde da bahtiyarlığın verdi gi ateşle, her türlü ibtiyatı umuyor « du, Bahçede, merdiveni örtmek için düseltilmiş bir hanımeli yığını vardı; Julien onun yanına gider, uzaktan Mathilde'in penceresine bakarak o- nun vefasızlığına ağlardı. Ta yanın- da da, kendini istenmedik gözlere gös termiiyecek bir koca meşe vardı. Bahtsız'ığımn dayanılmaz bir hale geldiği günleri hatırlatan © yerden Mathilde ile beraber geçerken dünkü yeis ile bugünkü bahtiyarlık arasın » daki tezad, gönlünde karşı koymadı » fr bir heyecan uyandırdı: gözlerin - den yaşlar boşandı, sevgilisinin elini | dudaklarına götürerek: — Burada hep sizi düşünerek yonda buradan © pancura bakıyor ve saatlerce durup bu elin onu aça- cağı dakikayı bekliyordum... Vi Artık biç kuvveti kalmamıştı. O za manki umutsuzluğunu, kederini anlat mak için söylediği sözler tâ yürek - ten gelen, uydurulamıyacak sözlerdi. o yıcı ıstırabı dindirmiş, ona nihayet vermiş olan bugünkü bahti- yarlığını gösteren sevinçli haykırma- ları da oluyordu. Julien, birdenbire kendine gelerek: “Ben de ne yapıyorum? dedi, kendi işimi kendim bozuyorum.,, selle de La Mole'un gözlerinde aşkım Birinci derecede ipotek borcundan | 23-10-93$ /Türkotisce çıkarılacak Türkçe ve Fransızca bül tenlerin basılması açık eksiltmeye konulmuştur. | Ekonomi Bakanlığı Türkofis başkanlığından: 1 — Türkofis tarafından Türkçe ve Fransızca ayri ayrı olarak her on beş günde bir çıkarılacak bültenlerin basılması açık eksiltme ile eksiltmeye konulmuşdur. 2 — Eksiltme 26 Teşrinievvel 1935 cumartesi günü saat 10 da Ankarada Yenişehirde Ekonomi Bakanlığ! | binasında toplanan Türkofis Satınalma Komisyonunca yapılacaktır. 3 — Gerek Türkçe ve gerekse Fransızca bültenlerde | kullanılacak kâğıt ve kaplık Türkofis tarafından verile" cekdir. 4 — Kaplarından maada 16 sahifeden ibaret olacak olan Türkofis on beş günlük Türkçe ( ve Fransızca bül- tenlerin beher sayısı için baskı adedi Türkçe için 1500 ve Fransızca için 1500 olmak üzere 3000 dir. 5 — Mayıs 1935 gayesine kadar olmak üzere 14 Türkçe ve 14 Fransızca bültenlerin fenni şartname mu» cibince basılma ve ciltlenmesi bedeli 1100 lira olarak i tahmin edilmişdir. 6 — Umumi ve fenni şartnameler Türkofis Ankara Merkezinde ve İstanbul şubesinde meccanen verilir. (6442) 8190 Denizcilere ilân: Istanbul Deniz Ticaret Müdürlüğünden; 1 — KINALIADA FENERİ “Marmara enizi,, Kımalıadanın doğu tarafında yeniden inşa edilen ve asetilenle yanup her üç saniyede bir beyaz ışık gösterecek olan fener 29 Bi- rinciteşrin 935 günü akşamından itibaren yaktlacaktır. | Karakteri: Beyaz ışığın müddeti 0,3 saniye Husufun müddeti 2,7 saniye Devrenin tekmil müddeti Vaziyeti coğrafisi: Arzı şimali: 40 derece, 54 dakika, 33 saniye Ş. Tülü şarki: 29 derece, 03 dakika, 24 saniye Ş. G. Fenerin denizden yüksekliği: 9 metre Açık havada görünüşü: 7 Mil * (6670) ISTANBUL BELEDİYESİ ILANLARI | Sahası Bir metro- Muvakkat M. murabbar sunun değeri teminati. 3 saniye Aksarayda Çaiırağa M. Da- vutpaşa S. 75 ada 2110/2 ha- rita N. da yüzsüz arsa Fatih Edirnekapıda tramvay caddesinde .büyük -değirmen S. 137 harita N. kiki yüz- P lü arsa Aksaray yangın yerinde Çu- kur çeşme S. 21 inci adada yüzsüz arsa 45,06 2,50 8.64 Yukarda semti, sahası bir metrosunun muhammen değeri ve muvakkat teminatı yazılı olan arsalar alâkadarlar arasında satıl- mak üzere ayrı ayrı açık arttırmaya konulmuştur. Şartnamesi le- vazım müdürlüğünde görülür. Arttırmaya girmek istiyenler hi - zalarında gösterilen muvakkat teminat makbuz veya mektubile beraber 29/1 ci teşrin 935 Salı günü saat 15 de daimi encümende bulunmalıdır. (B.) (6390) 73.71 1,50 8,30 23.62 26.68 İtin Üçüncü İcra Memurluğundan * Bir borçtan dolayı mahcuz ve pa" taya çevrilmesine o karar verilen Taksimde Camer çıkmazı Büllürcü sokak Hamdibey £apartımanınm ak tındaki dükkânda mevcut soba V€ borularının o birinci © arttırma 1-11935 euma günü saat 10-30 i İstanbul Birinci Memurlu: ğundan : Beyoğlunda © İstiklâl caddesinde 254 No. lu dükkânda mevcut ve bir müflise ait bir divan, üç hasır is- kemle, iki kliçik sandık, 2 çamekân. 1120 çift kullanılmış pabuç kalibı; iki Singer kundura dikiş makinası, mahallen haciz ve takdiri kıymet ra. | 32 çift lâstik ve şoson. 2 banko İkinciteşrin 935 cumartesi o günü saat 12 de İkinci arttırma ile satılas cağından talip olanların © gün ve İ saatte mezkür dükkânda hazır bü- lunmaları,ilân olunur. (15771) azaldığını görür gibi oldu. Bu, kendi kuruntusu idi; fakat Julien'in yüzü çabucak değişti, âdeta ölüm sarılığı bağladı. Gözlerindeki parıltı bir an söndü ve deminki 9 en hakikiğ, ken- Ülni bırakıvermiş aşkın yerine bir aza 11 ve yüzde 75 ini bulmadığı takdir de ikinci arttırması 511935. sal günü 10,30 ilâ 11 de yapılacağında yevmi mezkürda mahalinde buluns” cak memuruna taliplerinin müracaat ları ilân olunur, (15781) bi açılır, ben de kendimi tutamaz, 09” dan istifade ederim. Matbilde, gönülkapan bir saflıklai — Yoksa ben farkına varmadı canınızı sıkacak bir şey mi yaptım? | dedi. — Bir gün, iyi hatırlıyorum, bu FA met, hem de şirretçe bir azamet belir ii nimel erinin geçerken bif çiçek kopardınız, M. de Luz onu el” nizden aldı, siz de bıraktınız. Ben $9” racıkta idim. , Matbilde, tabiatine işlemiş olan 449 li Mathilde şefkat ve merakla: — Ne oldunuz? Neniz var, tum? diye sordu. Julien sinirli sinirli dos - i — Yalan söylüyorum, dedi, söyle- diklerim hep yalan. Bundan utariıyo- | tum: Allah da bilir ki, benim size say gm vardır, bu saygı size yalan söyle meml önlemeliydi. Siz beni seviyor sunuz, bana hakikatsizsiniz, si“ se kendimi beğendirmek için böyle “edebiyat, yapmağa ihtiyacım yok. — Ya? iki dakikadan beri söyledi iniz o güzel sözler demek edebiyat» t — Ben de pişmanım. O cümleleri ben bir zaman'âr beni seven ve içimi skan bir kadın için uydurmuştum... Bu, benim yaradılıştan kusurum; ka- bahatimi size yine kendim söyledim, beni affedin. Mathilde'in vanaklarından adı acı yaslar alıyordu. Julien devam etti: — Gücüme giden en ufak bir sey O kadar telâşa düştü ki. mademei- | olunca hafızam, 6 kör olası, melun bafızam hemen önümde hir hazne gir | metle £ — M. de Tiyz mli? imkânı yok. †di: benim öyle adetlerim yoktur. Julien ateşle: — Ben söylediğimden eminim, d€ Mathilde mahzun mahzun gözleri di ve: — Et, dostum, dedi, doğru. Kaç aydan beri M. de Lur'ün bö” le bir harekete kalkışmasına izin ve” mediğimi kesin olarak biliyordu. Julien ona, sözle anlatılarııyaı" bir sevgi ile baktı ve içinden: “Hay” dedi, aşkı azalmamış.., Akşam Mathilde Julien'in madan” de Fervagues'a gösterdiği alâkayı Vİ şına kaktı: bir “bouryeois,. (2). Ti) Ahmet Haşim'in “Part” smd (2) Köylü ve isçi ile mnilzadeler “| smdaki sosyal klas. N. ATAÇ Tarkası vari