24 Ekim 1935 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 3

24 Ekim 1935 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 3

A 24.10. 935 : (Tan'ın hususi telgrafı) Ankara, 23 — Bugün ilbaylarm ü- Şerinde bulunan merkez kaymakam- iğ işlerinin ayrılarak il merkezle Jipde birer kaymakamlık teşkilinin (çbakanlıkça faydalı görüldüğünü ev. Yelce bildirmiş, ve bu sene merkezle- tinde kaymakamlık ihdas edileck on edi ilin isimlerini haber vermiştim. li merkez kazalarından başka bazı erimi yeniden 12 kaza kurulması ka- zi Bu kazalar şunlar ola: Yeni kurulacak olan Bitlis ilinde teşkil edilecek Hizan, Kotum kazala- ” ile Diyarbekir vilâyetinin Bismil ramki nahiyelerile Silvan ka- Sasının Sinan nahiyesinden teşekkül *tmek ve merkezi Bismil olmak üze- *e il kazası, ve Osmaniye kazası İle Licenin Hani nahiyesinden alına Sak bazı köylerin Dicle nahiyesine Ve Deve geçidi nahiyesine bağlı bazı köylerin de Eğil nahiyesine ilâvesi pietyle merkezi Eğil olmak üzere icle kazası, Van vilâyetinde Nor- Gos, Haşap ve Havasor nahiyelerini Ütiva etmek ve merkezi Havasor ol- Mak üzere Havasor kazası, Elâziz Yilâyetinin Elâziz merkez kazasına bağl: bir kısım köyler ayrılacak Siv- Mite köyünde Sivrice kazası, gene E- lâziz vilâyetinde Kiğinin Çan ve Pa. İunun Obi nahiyelerinden teşekkül etmek ve merkezi Zalhıdır olmak ü- zere Karakoşan kazası, Ercişin Dedeli ve Ahlatın Sarısu ve Malazgirdin Patnos mak üzere Ağrı vilâyetine bağlı Pat- nos Antalya vilâyeti dahilin- de Aksekinin Güzelsu ve Alanyanın Kızılağaç ve Köprülü nahiyelerinden alınacak 36 köyden müteşekkil ve merkezi Eksere köyü olmak üzere | ş kazası, Ankara merkez kazası içinde yeni teşkil edilecek o- lan kazası İle Cebeci ve Dikmen nahiyelerini ihtiva etmek ü zere Çankaya kazası, İstanbulun Fa- tih kazasına merbut Eyüp nahiyesi. le bu mahiyeye yakın diğer nahiye ve köylerden müteşekkil ve merkezi Eyüp olmak üzere Eyüp kazası. Yeniden kurulacak olan iller hâk- kında da aldığım tafsilâta göre: İ — Burçka, Artvin, o Şavşat ve Erzurumun Yusufili kazalarmı. ihti- va etmek ve merkezi Artvin olmak ve Çoruh ili adıyla anılmak üzere ye. ni bir vilâyet kurulacak ve bugünkü Çoruh ilinin Rize, Hope, Pazar ka- zalarından ibaret kalan ve merkezle- ri Rize olacak kısmına Rize ili adı Avukatlara Verilecek Bazı imtiyazlara Mukabil Yeni Kayıtlar Konuyor "Ankara, 23 (Özel aytarımız bildi- Tiyor) — Tüze Bakanlığı tarafınden hazırlanmakta olan yeni Avukatlık kanun projesi üzerinde çalışmalar iler Yakalı kannumun hökimler A Ai ha ile mütenazıf olmalir prensibi göz- Önünde tutulmuş ve avukatlık #mme izmetlerinde en önemlilerinden biri ydedilmiştir. Bu mesleğe girmiş o - ınlarla bundan sonra girecek olan - T hakkında bazı takyidar konmuş, at buna mukabil avukatlara bâzı iyazlar verilmiştir. x Bu climleden olmak üzere bir avu- etm vekâlet ücretinden doğan bir amı mahkemeye gitmeden doğ- Hava tehlikesini Bilen üyeler Ankara, 22. A. A. — Hava tehlike bilen üyeler: Neşet Odabaşızade 20; Cerrah 20; Yüsan 20; Bozan Çeltikli 20; Hacı £hmet Karahan 20; Emir Eyüp 25; 3 m Ali 25; Ayşe Boşnak kı- 2 Küzm 20; Emin Mecit oğlu pi Habip 20; Hasan Ahmet oğlu * Hacı Hasan 40; Sami Süzmen 20: Vis Hacı oğlu 20: Mehmet Na- İ Sar 20; Sadık Kanli 20; Mustafa Iz e Kalaycı Hasan 20; Necip Sa- P 20; Mehmet Hanifi 20; İbrahim | Birin, / ekledi. İlk ders 22-10-1935 salı gü- Dirinci 20; Murat Ergün 20; Salih 7 lbaş 20; Mehmet Ekici 20; Aslan orun 20, Kamutayda : Dünkü toplantı a al Deve Kale irene o toplanacak. . utay cuma günü Bir tekzip Arka, : ki ra, 23 (A AY — Cimhurivet de İdeiumumisi Baha Arıkan Ana- be, Ajansından aşağıdaki tekzibin “şrini rica etmiştir: siniz 1071935 tarihli Haber gazete- sayfasının ayni sütunu- nı deryalar mahreçli telgraf haber- dlmektedir. atfen bir beyanat neşre- 19/10/1935 tarihli Ulu , 8, Tan, Ak. MG ümhüriyet gazetelerine “yap. a) duğum beyanattan başka hiçbir İneteye tek bir söz söylemiş değin Telefonla mal isti mat istiyen gaze bi adaşlara, tahkikatın seyri ta- cereyan ettiğini söylemekli iktifa, etmekteyim. > zi r rudan doğruya icraya müracaat süre tile tahsil edebilmesi esası kabu) olun müştur, Buna mukabil de bir Adliye müfettişinin avukat yazıhanesini tef- tiş edebilmesi kaydı ilâve edilmiştir, Avukatların sula, asliye ve temyiz avukat: gibi smıflara ayrdması ve mu âyyen evsafı haiz olmayanların bir sınıftan diğerine geçememesi esasını koşmuştur. Ayni projeye göre, devlet dairelerinde iş takip edebilmek hak - kı sadete avukatlara verilmektedir. Bu proje kanuniyet kesbettikten son- ra baroların kendi üyeleri arasında tabii bir tasfiye yapmâk mecburiye- tinde kalacakları anlaşılmaktadır. Ankarada piânör Tatbikatı Ankara, 23 A.A. — Türk hava kurumunun Türk kuşu teşekkülü çalışmıya başlıyalı beş ay olmadığı halde bütün Türkiye çeveninde ya- rattığı yangı göğüsleri kabartacak dereceyi buldu. Bilhassa, geleceğin Fl sl alaya a un bir kayı A se - bebiyet verdi. e Son günlerdi kültür haya tma da giren parlak bir başlangıçla Gazi eğitim enstitüsün- de kendini gösterdi. Enstitü, ders- lerinin arasına haftada bir defa olmak üzere bir “Hayacılık,, dersi içinde fi nü öğleden Romanof yapıldı. Uzman atelyesinde © plâ- ün ereki, plânörlerin ya» pılışı ve kullanılması hakkında kısa" bazı malümat verdikten sonra ku- rumun otobüsü ile ve enstitü öğret | menlerinden Vildan Aşir'in yöneti- mi altında Türk kuşu alanına gi- dildi. Birinci ders olmak dolayısı Je her okullura ikişer defa plânör okulumuz girdi. Gençlerimiz bu dersten büyük bir kıvanç duydular, | Hafta içinde ikinci sınıfa da ayni şekilde ders verilecek ve bu, sene nihayetine kadar sürecektir. İlerde havacılık olacak genç okullularımı Du Mantarı EE e afa, 22 Kemal Tekin, 23 Emin, 25 Misbah, 26 28 Ta lât, 30 Abdi, 32 Faik, 35 Nured - din, 36 Hilmi, 37 Hasan, 38 Ahmet, GAYRİMÜSLİM TALEBEYE ASKERLİK DERSİ Ankara, 23 (Ozel aytarımız bildiri. yor) — Bazı mekteplerde Türk va- tandaşı olan gayri müslim talebeye aşkerlik dersi verilmediği anlaşılmış» tr. Bu husustaki bir tamimde Türk vatandaşı olan gayri müslim talebeye de askerlik dersinin mecbur! olduğu alâkadarlara bildirilmiştir. BATIL ARİ Idari Teşkilâtımızda Değişiklik Yeni Kurulacak Rize, Hakâri, Bitlis, Murat Ve Munzur illerinin Merkezleri Çoruh ilinin merkezi Artvin olacak, ihdas edilecek 17 merkez Kazasından başka 12 kaza daha kuruluyor nahiyelerini | ihtiva etmek ve merkezi Patnos Ool-! “| ili teşkil olunacaktır. verilecktir, 2 — Gevar kazasından ayrılarak kaza haline sokulmuş olan Şemdi- nan ile Hakâri, Gevar ve Siirt iline | bağlı Beytüşşebab kazalarından mü. teşekkil ve merkezleri Çölemrik ok mak ürere Hakâri ili kurulacaktır. 3 — Muşilinden ayrılan Bitlis, Vutki, Vanın Ahlat kazaları ile Bit- lisin Hizan, Uçum ve Hafik nahiye- lerinden müteşekkil olarak kurula. cak Hizan ve Gevaş'ın Reşadiye ve Ahlatın Tatvan nahiyeleri birleştiri- | Jerek Kotum köyünde teşkil edilecek | olan Kotum kazalarını ihtiva etmek ve merkezi Bitlis olmak üzere Bittin | 4 — Muş ilinden ayrılacak Çapak- gur, Genç, Solhan, Bingöl ve Erzin- Canın Gigi kazalarından müteşekkil ve merkezi Çapakçur olmak (Üzere Murad ili adıyla yeniden bir il kuru- İ dacaktır, İ o S — Hususi bir idare sistemine tâ- bi tutulacak olan Munzur ilinin ise, hangi kazaları içine alarak kurulaca- Rin evvelce bildirmiştim. Bunlardan başka Muş ilinin Sasun / karası Siirt iline ve Ağrı ilinin Maz. girt kazası Muş iline bağlanacaktır, Uraylar Kongresi Bugün Açılıyor Ankara, 23 (Özel aytarımız bildiri- yor) — Uraylar kongresi yarın saat 10,30 da Halkevi salonunda İç Baka- nın bir söylevi ile açılacaktır. İsmet tesnliniin Ae Wir eyfas yermi li mali yardır. Iç Bakanın söylevinden sonra, kongre ç ve sekreterleri seçilecektir. Kongrede görüşülecek mevzular üç kısma ayrılmıştır: 1 — Bayındırlık, 2 — Uray gelirleri, 3 — Hayatı ucuzlatmak çareleri Bu mâvzuları inceleyecek olan ko- misyonlar için İç Bakanlığında daire- | Jer ayrılmıştır. Kongreye verilmek ü- zere uraylardan pek çak raporlar gel miştir. Bu raporlarda ileri sürülen te- menniler tasvip edilmiştir. Bu arada 36 uray bayındırlık İşlerinin İç Ba - kanlıkta teşekkül eden belediyeler imar heyeti tarafından yapılmasını, 57 uray Baymdırlık işlerinin birlik kurulması suretile yapılmasını iste - mektedir, Birlik yapılması için iki e sas ileri sürülmektedir: Birisi urayla- rın biribirlerine yardım etmesi için bir lik, diğeri de kredi bulmak için birlik. 62 wray bayındırlık işlerinin illerde imar şirketleri teşkili suretile yapık mas: lüzumunu ileri sürmüşlerdir. 65 uray yol paralarından hisse İste mekte, 47 uray kantariye resminin yeniden ihdasını, 30 uray kır bekçisi Ücreti almmasını, 47 uray muhtarlık işlerinden ücret alınmasını istemekte dir. Hayatı ucuzlatmak çareleri ara- sında açık pazarların çoğaltılması, na kil vasıtaları ücretlerinin indirilmesi, malı meydana getirenlerle harcayan- lar arasındaki vasıtaların azaltılması gibi çareler gösterilmektedir. Bu üç mevzu etrafında tetkiklerde buluna- Japon - Rus Münasebatında Gerginlik Var JAPONLAR “İCAP EDERSE BİR HARP KARŞISINDA ORİCAT ETMEYİZ. DİYORLAR Sovyet Rusya Harbiye Kemiseri VOROŞİLOF Geçenlerde Sovyet Rusya - Ma çuko hududunda bir hâdise olmuş, bazı, Mançuko'lu askerler, hududu geçerek Sovyet muhafızlarının üze“ rine mitralyöz ateşi açmışlardı. Bu çarpışma esnasında birçok Sovyet askeri, ölmüş, Moskova hükümeti hddiseyi Tohio nezdinde protesto etmişti. Dün Tokiodan aldığımız bir tel - graf hâdisenin kapanmadığını ve belki daha alevlendiğini göstermek tedir, Japonlara göre, Sovyet Rusya, Mongolistanı kendi nüfuzu altında bulundurmaktadır. Bunun için, Japonlar, Mançuriyi kızıl nüfuza karşı müdafaa etmek mecburiyetin dedirler, Ve hattâ Japonya, icabe- derse bir harp tehlikesi önünde bile ricat etmiyecektir. adamlarının ağzından Mongolista” nın özgür bir devlet olduğunu, Sow- yet Rusyanın Çin'in şimali ve Sing” sing eyeleti için hiçbir arzu bes- lemediğini söylemiştir. Moskovaya göre Sovyet Rusyanın isteği her yerde olduğu gibi uzak şark hudut larında da barışın devamıdır. Asıl Asyada genişlemek ve bilhassa şar ki Sibirya sahil almak istiyen Japonyadır. Bunun içindir ki, Ja * ponya buralarda 200 bin kişilik bir ordu beslemektedir. İki devlet arasındaki durumu bu suretle hülâsa ettikten sonra aşağı koyduğumuz telgrafın önemi daha açık bir şekilde anlaşılmış olur. . Tokyo, 23 (A.A.) — Sü Bakanlı- ğrnın mümessili şu beyanatta bulun- muştur: Sovyetlerin nüfuzu altında bulunan dış Mogolistan, kızıl nüfüza karşı mutlak surette himaye etmek istedi- ğimiz Mançuriyi veya şimali Çini teh dit ederse ameli tedbirler alacağız. Sovyetler Birliği ile bir harp tehlike si önünde ricat etmiyeceğiz. Fakat Sovyetler Birliğinin o Mançüriye ve Mogolistana münhasır olan bir anlaş mârhğâ müdahale etmiyeceğine kani» iz. Esasen halihaşırda bir anlaşmaz- lığı yerinde gösterecek kadar ciddi hiç bir sebep yoktur. Bununla bera - ber, Hududda en küçük bir hâdise J lar çoğalmıştır. Trakya ekonomisi için tedbirler Türkofisin Istanbul şubesi, Trakya dın genel ekonomik işleri üzerinde bazı incelemelere başlamıştır. Haber verildiğine göre, Ekonomi bakımın - dan özel bir önemi olan Trakya mn- takasında İstihsal olunan beynelmilel ecim maddelerinin istihsal şartları düzeltilecektir. Bilhassa Trakya böl « gesinde yetiştirilen buğday, arpa, çav slaf gibi hububatla oradaki pey in ıslah ve tanzimi önemle dü şünülecektir. Trakyanın bütün çıkat maddeleri üzerinde esaslı tedbirler a- lmacağı gibi çıkatçılar (ihracatçılar) da teşkilâtlandırıacaktır. KACAK ESYALAR Dün, Pireden gelen Daçya vapuru yolcuları arasında kaçakçılık bakım dan bir muayene yapılmış ve Eleni adında bir kadının üştünde ipekli ku. maş bulunmuştur. Son zamanlarda muhtelif ecnebi Jimanlarından yurdu muza getirilmek istenen kaçak esya- Gümrük Muhafaza teşkilâtı bilhassa bu çoğaltıyı gözö- Dünde tutarak önemli surette müca- deleye girişmiştir. KADASTRO MESLEK OKULU ANKARAYA TASINACAK İstanbulda Tapu idaresinde bulu - nan kadastro meslek okulunun Anka raya nakli kararlaştırılmıştır. Nakil işlerine nezaret etmek üzere yakında şehrimize genel direktörlük tarafım » dan bir memur gönderilecektir. Okul için Ankarada eski Şürayı Devlet bi- nast hazırlanmıştır. Okulda tahsil e- | decek olan bekâr talebe ve işyarlar için ayrıca bir yurd açılacaktır. POLIS Bir kadın üsikattan Düştü, öldü Dün sabah saat 11,30 da Kuledibin de Florya apartmanının 6 ıncı daire- sinde oturan Dr. Yako Barahanm ka- rısı Ester, apartımanın üst katından bahçeye düşmüş ve vücudünün muh- telif yerlerinden yaralar almıştır. Es- ter, sehhi imdat ötomobilile Sen Jorj hastanesine gönderilmiş ve tahkikata başlanmıştır, Tahkikat sırasında ifa » de veremiyecek derecede ağırlaşan Ester, dün hastahanede ölmüştür. * Karagümrükte Mimar Sinan ma hallesinde Köprübaşı caddesindeki İ bostarıda bahçevanlık eden 84 yaşm- da Muharrem, hayvarmın terini ku- tutmak İstemiş ve beygiri gezdirme- ye başlamıştır. Bu sırada masılsa hay van ürkmüş ve Muharremi bostanın içine doğru sürüklemiştir. Kafası saşymalaşı'a birçok den patlayan biçare Muharrem, gön- Gureba hastahanesinde öl - müştür, Olüm hâdisesinde kimsenin suçu olmadığı yapılan tahkikattan an laşılmıştır. * Aksaray Cerrahpaşa caddesinde 10 numaral: Oğlan tekkesinde oturan marangoz Hüseyinin çocuğu Ali, e vin üst kat sokağında oynarken mü- vazenesini kaybetmiş ve alt kata düş müştür. Çocuk, başından yaralanmış ve Haseki hâstanesine gönderilmiştir. © Galatada Necatibey caddesinde Yenidünya apartımanmda oturan Ka- rabet, dün o civarda diplomasız dişçi lik yaparken tutulmuştur. Tahkikat sürmektedir, * Beyoğlunda Türk Beyoğlunda © turan Aliye, Harbiye caddesinde 111 numaralı motosiklet çarpmış vo-za - vall adamı dizinden yaralamıştır. Mo tosiklet üzerindeki Cemal Ahmet yâ- kalanmış, tahkikata başlanmıştır. * Dün Fatihte Çarşambapazarında birisinin mezbaha harisi olarak 40 koyun gezdirdiği görülmüştür. Ko- yunların sahibi Davut sorguya çekil- i lar da Karaağaç mezba anlaşmazlık tevlit edebilir. rilmiştir, | cak olan encümenler yarın ve öbür gün çalışmalarma devam edecekler ve raporlarını cümartesi giinü kongre genel heyetine arzedeceklerdir. RECEP PEKER GELİYOR Ankara, 23 (Özel aytarımız bildi- riyor) — Parti Genel Sekreteri Re cep Peker Istanbula hareket etti. Pa- zâra kadar orada kalacaktır. , ZİRAAT ENSTİTÜSÜNDE TERFİLER Ankara, 23 (Özel aytarımız bildi- riyor) — Yüksek Ziraat enstitüsün- den 12 lâboratuvar şefi doçentliğe, yedi baş asistan lâboratuvar şefliği” ne, beş asistan baş asistanlığa terfi edilmişlerdir. TELEFON ŞİRKETİNE VERİLE. CEK TAKSİTLER Ankara, 23 (Ozel aytarımız bildi- riyor) — Cümüriyet Merkez Banka- si, Osmanlı Bankası ve Doyçe Oryent Bank direktörleri Istanbul Telefon şirketine verilecek taksitlerin tahvil olarak mı, bono olarak mı verimini tesbit etmek üzere Istanbul Universi- tesi tiyaziye profesörlerinden Bani - sef'i eksper geçmişlerdir. Sovyet Sporcuları izmirde Rus setaretinde sporcular şerefine isi verilen çayda Başbakan kafile re- birlikte İzmir, 23 (Özel aytarımız bildiriyor) — Sovyet sporcuları geldiler. Basmahane istasyonunda parlak törenle karşılandılar. Kendilerine buketler verildi. Gar, Sovyet ve Türk bayrakları, (Hoş geldiniz) cümlesi yazılmış büyük bir levha ile süslenmişti. İlbay Fazlı Güleç, Fırka Vilâyet idare reisi Avni, Şarbay Behçet Salih ve diğer zevat ile izciler, sporcular, muzika ve halk tara. fından hararetle andılar. edildile e Konuklar İzmir Palasa misafir GELEK Doğmamış oğluma mektup Oğlum Doğan! Doğmadan adını Doğan koy- dum diye böbürlenme! Doğmak ne i in bir m i, ne benim için bir bünerdir. lepimiz senin ibi bilmeden, sormadan, anlama- dan doğduk. Sen de öyle olacak- sın, Onun için bilmediğin, görme- diğin hatta uzun zaman anlamıya- İ cağın bir yere giderken sana oram İ hakkında bazı bilgiler vermeği müstakbel o babalığımın ödevlerin | den sandım. Oğlum Doğan! Bilesin ki, dünya yuvarlaktır, dö- İ ner ve üstündekiler de beraber dö- ner, Başın dönmekten korkuyor san olduğun yerde dur ve bekle! Döne döne her şey önünden geçer, biraz geç olur ama temiz olur. Yoksa her şeyi göreyim dersen #0 nin de dünya ile birlikte dönmen gerekir, O zaman fırıldağa, perva» neye, topaca, vantilâtöre dönersin. lum Doğan! tay Bilesin ki; insanlar biribirlerini sevmezler, sever gibi görünürler. İçlerinden kara bir zehir akar. Bu zehirin haklısı, haksızı olur. Haklı sına “kin” derler. Düşmanma kin- bağla! Onu unutma ve sırası gelin- ve ez! Haksızına araz” derler. Kimseye garaz bağlama! Kücük, pis ve ayıp şeydir. Hayvanların irisinde, ot yiyen öküzde, et yi- tte, hatta İeş yiyen kargada bile bu kötü huy yoktur. Nene ge rek sende olsun! Oğlum Doğan! Eğer öteki hayvanlara üstün ole mak, onların kötü huylarını kop etmemek İstiyorsan, edene iyilik et! Başkalarımın köt: lük etmelerine fırsat verme! Lâkin sana kötülük eden olursa karşılığı" nı vermeden çekinme! İsa peygam- berin: “Sana bir tokat İ nağını da çevir!” dediği zamanlı geçmiştir. Başkasının hakkımı sa» kın yeme! Ağu olur, yüreğine çö- ker. Başkası da senin hakkına el sürerse aslan gibi hakkını müda- faa et! Aslanı aslan eden bu huyu- dur. Göreyim seni doğmamış oğ« Tam Doğan! B. FELEK HAKYERLERİ Karısını para Unkapanında kahvecilik eden Kâ- mile İsminde bir kadın dün Müddei- umümiliğe başvurmuş ve kocası Hay reddin tarafıdan ağır surette yarâ- landığını ileri sürerek muayenesini İ istemiştir, Adliye tabibi Enver, Kâmi İ leyi muayene etmiş ve gördüğü şid- detli tazyik neticesinde göğüs kemik İ lerinden birinin kırıldığını tesbit ete miştir, İddiaya göre Kâmileyi döğen kocası Vak'a şöyle olmuştur: Hayreddin, evvelki akşam eve gele miş ve her zaman olduğu gibi kart İ sından para istemiştir. Kâmile, elin» İ de avucunda ne varsa hepsini verdi- | ğini, başka parası olmadığını söyler yince Hayreddin hiddetlenerek, Kâ- mileyi yere yatırmış ve bıçakla tehdi de başlamıştır. Hayreddin buna kan» mıyarak, eline geçirdiği bir iple Kâ- milenin boğazın: sıkmış, her tarafını çürük ve bere içinde bırakmıştır, Hay reddin yakalanmıştır. © 10 lira 15 kuruş parayı zimmeti. me geçirmekten suçlu Kadıköy eski tahçirat kâtibi Cemalin dün Ağır ceza dâ duruşması yapıldı, Suçlu: — Ben, bu parayı almadım. Birçok makbuzlar arasında onu da imza ct - miş olabilirim, Bununla beraber öde meğe hazırım... dedi. Duruşma, bazı tetkikat için başka güne kaldı. 9 Beyoğlundaki “Getronagan” Er meni lisesi aleyhinde koyduğu bir ka tikatürden dolayı, Ermenice Jamanak gazetesi aleyhine bir dava açılmıştır. Davaya, dün ikinci cezada baktimış ve karikatürün altındaki lejand'da ge .çen kelimenin tercümesi yaptırılmak üzere duruşma başka güne bırakıl muştur. VAKIFLAR KANUNU MER). YETE GİRİYOR Vakıflar kanunu 13 Teşrimisanide meriyete girecektir. Bu kanuna göre, icareli vakıfların 20 senelik mukataa veya icaresi hesap edilerek tutarı o- lan mikdar esas ittihaz olunacaktır. Bu esas üzerinden vakif binaların mülkiyeti sahiplerine geçecektir. Va- kıf'arın 20 senelik tutar kıymeti.pe şinen ödendiği takdirde yüzde beş tenzilât yapılacaktır. Taksitle öden - diğine göre de tutar ymetler beş müsavi taksitte tediye edilecek, de 5 faiz de yürütülerek ilk taksit pe- şin ahmacaktır, Mütebaki dört taksit ört seneye taksim erlilerek borçlan- dırma yapılacaktır. Buna nazaran mülk sahibi, aldığı binayı Evkaf na » mına birinci derecede ipotek edebile- cek ve bu müamcle esnasında kendi- sinden 'hiç bir suretle vergi ve harç almmıyacaktır. Binalar, taksite, bağ- landıktan sonra Evkaf idareleri icare almıyacaktır. © için-döven adam -.. iş Mik 2 EMELİ amp kad İni mrk 12