27 Ekim 1935 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 2

27 Ekim 1935 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 2

RF Yeni Bir Şekil Tavsiye Ediliyor Sağlık Bakanlığı tarafından tatbik sahasına konan yeni tıbbi müstahza- rat nizamnamesi ortiya yeni bir me- sele çıkarmıştır. Ambalâj halinde $8- tlaz birçok ilâçlara 2 kuruşluk pul yapıştirılmasına karşılık, ayni ilâçle- rım tane satışları üzerinde beş kuruş” luk müstahzar parçaları için bir ku Tuşluk iştiklâk pulu yapıştırılmakta- dır. Bunun büyük vergi kaçakçılığı- na yol açacağı tumulmakla e€zame ve. ecza depolarında mevcut ancak 5 - 10 senede bir defa sorulan ve istenen ecnebi müstahrarata da pul yapıştırılmamaktadır. Bu nevi spesiyaliteler hususi | ikametgâhlara kaldırılmakta ve satılmayan bu 'stok midllara istih'âk pullarının yapıştırı. ması beyhude görülmektedir. Halbu- ki nizamnameye göre, depo ve ecza- nelerde mevcut bütün tebbi müs- tahzarlara pul yapıştırılması getekli- ği karşısında mal sahipleri yegâne ça re bunların yok edilmiyerek başka yerlere taşımakta ve bir nevi vergi kaçakçılığı yapmaktadırlar. Son du- ruma göre, gümrüklerde de binlerce Jira'ık müstahzarat siparişleri bekle- mektedir. Nizamname etaslarına na- zaran, bunlara hayli para sarfederek orada pul yapıştırılması ve ancak on- dan sonra gümrüklerden çıkarılması icap etmektedir. Eczacılar, günlerden beri depolarmdaki ambalâj ve paket- lerin pullanmasile meşgul bulunduk» Yarı için ne bu amba'âjları gümrükler | den çıkarmaya vakit bulmakta, ne de imkân görmektedirler. İçinde yirmi beş tane e bulunan tüplere ya- pıştırılan $ kuruşluk pul, 2 tane as- orin ihtiva eden zarflar da | kuruşa inmektedir. Eczacılar arasında, artık böyle tane halinde satabilecek müs- tahzarların da satışınm kabil olmadı. ğı ve buna imkân bırakılmadığı ileri sürü'mektedir. İlgililer, gümrüklerden çıkarılacak mallara pul yapıştırılacağına, irada almmakta olan yüzde 10 muamele ver gisine yüzde $ zammolunmasının da- ha pratik bir şekil olduğunu iddia et- mektedirler, Diğer yönden Sıhhat Bakanlığınca yerli müstaızarlar üzerine konan fi- yat ta yapıştırılan pulların büyüklüğü Yüründen okunmamaktadır. Bu müs- tahzarlar ve ilâçlar İçinde o kadar kü çük ambalâj ve kutular vardır ki bunların üzerine pul yapıştırılınca ne İlâcın firması, ne kullanma şekli hakkındaki yazı, ne de fiyatları görül memektedir. Bu durumun ecza piya“ sasında bircok yolsuzluklara kapr'aça cağı muhakkak görüldüğü gibi hâlkın a'datılmasını da kolaylaştıraçağı anla şiimaktadır. Bu büyük pullarm yapış tırılması, müstahzarların cinsinin ta- yinine de mâni olduğu için tatbikatta | ve satışta sağlık bakımından bazı teh Mikeli sonuçlar vereceği de umulmak- tadır, Haber verildiğine göre, farmako- Yoglar birliği nizamnamesinin tatbi- kattaki bu aksaklık ve güçlüklerini Sağlık Bakan'ığma bildirecek ve ni- sâmnamenin bütün mali esasları ay- nen muhalaza edilmek kaydiyle daha pratik bazı şekiller ileri sürecektir. Atatürk köprüsü nka; söpeüalsün nee sapılacak Atatürk etman'ın terasil e tiği M. A. N. Alman grupuna ihale edildiğini yazmıştık. Belediye kanu- puna göre bu ihalenin 15 gün içinde beraber | Telefon ücretlerini indiren kanun Kamutaya veriliyor Istanbul telefonu teşkilât projesi Bayındırlık Bakanlığınca bir defa da- ha gözden geçirildikten sonra ikinci- teşrinin başlarında Kamutaya verile- ektir. Proje, bütün telefon teşkilâtı- nın islahi, tesisatın genişlettirilmesi €saslarını ihtiva etmektedir. Projenin kamutayca kabul ve tasdikından son- ra hemen tatbiki icap eden hükümler bir ay içinde infaz edilecektir. Proje- nin İstanbul telefonuna ait kısımları üzerinde bazı temaslarda bulunmak üzere Baymdırlık Bakanlığı tarafın- dan Ankaraya çağırılan İstanbul te- İefon yönetgesi direktörü Kadri dün Akşam gitmiştir, Proje esaslar: arasın da, fazla mükâleme ücretlerinin ten- zili de vardır. Bu takdirde şimdi altı kuruş döksün santim olan fazla mü- kâleme ücreti $ kuruşa indirilebilecek tir. Mükâleme için para alınmak su- retile işleyecek santralların her taraf- ta açılması bazı mahzurlar itermiş ve bunün şimdilik açılması doğru gö- rülmemiştir. Bövle para atılmak #w- retile ça'ışan santralların büyük pos- ta telgraf merkezlerine konulması ka» rarlaştırılmıştır. Yeniden muhtelif semtlerde yapılan telefon tesisat Üc retlerindeki farklar da kaldırılacaktır. Bilhassa abonesi fazla olan bölgeler- deki şeheke renginleştiri'ecek ve mü- kâleme kabiliyetleri arttırılacaktır. 25 ve 50 kuruşluklar çıktı Darphanede basılmakta olan yirmi lli kuruşluklar pi aka le Basdanlardan 15 ve 36 ku ruşluk olmak üzere 85 bin liralık ra muhtelif illere gönderilmiştir. | arada 35 bin lira'ık Cümuriyet Mer. kez Bankasına, 20 bin liralık İzmire, | 30 bin liralık ta Ankaraya gönderi. miştir. Eski 25 likler piyasadan ya- vaş yavaş toplanacaktır. Ekmek 12,30 paraya Belediye narh komisyonu ekmek fiyatlarını 30 para arttırmıştır. Fa. kat komisğonun bu kararı henüz dâ- imi encümenden geçmiş değildir. Rn- cümen, komisyonun bu kararmı tas- İ dik ederse ekmek fiyatları artmış ola caktır. Encümen yarm, narh kornise yonunun kararını İnceleyetektir. Ka- Tar tasdik edilirse yeni tesbit edilen ekmek narhı önümüzdeki çarşamba sabahından itibaren tatbik edilecek ve ekmek 12 kuruş 30 paraya satıla- caktır. Francala fiyatları artmamıştar. Unlu maddelerin fiatı birden bire i, Buğday Fiyatları yükseldiği için, yalnız ekmek değil, undan yapılan herşey pahaltlaşmıştır. Makarna fi - yatları 3, şehriye 1, yufka 5 kuruş bir den yükselmiştir. Simitler de pahalı» lanmış, altmış paradan iki kuruşa çık mıştır. Makarna fiyatları bi şehrin muhtelif semtlerine di göstermektedir, . Yarı un, yarı irmik makarnası İstanbul tarafından 27.8, Beyoğlunda 24, Usktidar ve Kadıköy taraflarında 26 kuruşa satılmaktadır. Tecimenlere tavsiyeler yapıldı İçişler Bakanlığınca tasdik edilmesi Tâzımgelmektedir. Ancak 1,585,665 Jira 9$ kuruşa ihale edilen kısım köp rünün yalnız yapımıdır. Montaj ve simdi burada bulunan Unkapanı köp- rüsünün Eyübe nakli bu ihaleye da- hil değildir. Bu iki iş için ayrıca iki ihale yapılacaktır. M. A. N. grupu vaktile Galata köprüsünü de yapmış- tır. No. 71 Cumbadan Rumbaya Server BEDİ Memduh Beyin gözleri birdenbi. re daldı. Müphem bakışlarında uy» kuya benzer bir hayret ve hayrete benzer bir uyku vardı: “Garip şey efendim, çok garip, diye mırıldan- dı. Fakat söylediği sözün pek ye- rinde olmadığına dair belirsiz bir his duyan Cemile hemen bahsi de- ğiştirerek sordu: — Siz hiç Üniversiteye mi? Memduh Bey uyanır gibi gözle- rini açarak: —Bendeniz, dedi, Fransada “Si- yana Politik,, yaptım. Hariciye hiz- metlerinde bulundum, fakat (şans bizi meylânı tabiimizle tevem ol- mıyan ticari wezaife « riyaset gibi şereflerle de olsa- tayin etmek su- retiyle yolumuzu değiştirdi. Fakat Darülfünun Zeynep Paşa konağın İn iken nisliğim gittiniz oraya pek çok defalar git- Ekonomi Bakanlığı ilgililere gön- derdiği bir tamimde, iktısadi buhra- nın şiddetli hissedildiği ve bütün dün yada mali muzayakanm kesilmediği şu sıralarda tecimenlerimizin ihracat İşlerinde çok hassas davranmalarını tavsiye etmiştir. Mal tâleplerinin kar arz ve fiyat tekliflerinde dü hareket edilmesi milli menfaat lere bilhassa uygun görülmüştü Ayakta ve sıkıntılı hareketlerle dolaşan öteki misafirlerin ssrarı ü- zerine Memduh Bey o Cemileden müsaade aldı, Apartımandan çıkarlarken biraz geride kalarak: —Sizi telefonla bile olsa rahat- siz etmekliğime müsrade buyurulur mu? diye sordu. Ve müsait cevap alınca, yerlere kadar eğilerek merdivenden inme- ğe başlamış olan arkadaşlarına il. tihak etti, Ertesi sabah erkenden Tahsin Bey onu görmeğe geldi. Cemile sa- londa, divanda otururken Tahsin Bey de yere bağdaş kurmuştu: —Cemilem, dedi, aman gülüm #nna habar vireyim de bir yankışlık olman; zira yakında böyük 60s- yetilere davet olunacaksın. Bizim rüfega seni şiir, edebiyat yazar bi- liyorlar, Dün gice buraya gelirken ben bir keret öyle dimiş bulundum. Bari mahcup çıhanma Cemilem, ol- maz mı? Emme senin de benim gi- bi mâni, destan okumaktan hoşlan- madığın malümumdur. Velâlkin bir iki kitaba göz atıvir, mâni, şiir ezber İdiyirsen, oçünkü sen maşallah bu şeytanlığın ile çar- çabuk tahsil idersin herşeyi.. Ben sana bövle İki üç şiir yazdırıp geti. | A Istanbulda bir milyondan fazla i adam varken nasıldı pek hatırla- miyorum amma şimdi 700 bin nü- fus varken hele karadaki nakil va- sıtaları halkı taşımıya yetişemi « yer. Bu hal bu vasıtaların bağ - ke oldukları sosyeteler için sevine - cek Bir şey olma da kalk için pek tılı ve yanıp yakılacak bir rahatsızlıktır.Çünkü işine gitmek, i evine dönmek irin bircok beklemi ye, itilip kakılmıya, ve yüzde dok- İ san ayakta gitmiye mecbur olan adam memnun olmez. Bunun se- | Bebi nedir?.. | Her şeyden evvel dağınık bir İ şehir olan #stanbulda iş yerlerile oturma yerleri arasındaki mesafe çok uzundur. Galata ve Tophane gibi semtler istisna edilirse üst tarafına çalışanlar bir hayli yol gitmiye mecburdurlar. Avrupanın birçok şehirlerinde yeraltı trenleri vardır. Bunlar çok çabuk gittiğinden bilhassa akşam sabah servislerinde halkı iş yeri- le oturma semtleri arasında taşır. Bizde ise bu iş için yüzde seksen tramvay, 15 vapur ve beş te tren vardır. 150 Bin Liralık Kaçakçılık Belediyeye 150 bin liralık bir oktru va kaçakçılığı ihbar edildiğini yazmış tık. Bu kaçakçılık hakkında belediye- pılan tahkikat son &afhaya gel- miştir, Oktruva resmi 150 bin lira tu tan ipekli ve yünlü kumaşı İstanbu. la sokulup sokulmadığı bir türlü an- laşılamamıştır. Bu kaçakçılığı yaptığı iddia edilen fabrika kapanmış ve ser- mayedarları da dağılmış bulunmakta İdi. K e bundan $ yl evvele İ ait olduğu için tahkikatta bazı müş- külâta maruz kalınmıştır. Mesele, | bugünlerde mahkemeye intikal ede câktir. Yeni bir kimya enstitüsü kuruluyor Fen Fakültesi Kimya enatitilsi son | senelerde çok rağbet görmektedir. Memlekette Ulusal endüsirinin ilerle mesi, birçük gençleri kimya tahsiline meylettirmektedir. Cağaloğlunda bu- lunan kimya ensttüsünün günden gü ne artmakta olan ihtiyac: karşılama- dığı anlaşılmıştır. Universite rektör - lüğü yeni ve modern bir kimya en: tüsü daha kurmağa karar vermiştir. Yeni enatitü Beyazıdda Universite ya kininde kurulacaktır. Ensitünün in- şaatına hemen başlanması için, bütçe- ye tahsisat konmuştur. Gelecek yılki bütçeye yeniden milhim miktarda tah sisat konarak muhtelif müsbet bilgi- let branşlarma sit birkaç enstitü da- ha kurulacaktır. Bu suretle ilmi araş trmalara daha ziyade önem verilecek, talebenin lâboratuvar mesaisi artırı- ter. «Bu arada, önümüzdeki yıl, Avrupadan daha bazı mütehassıs pro fesörlerin getirilmesi karariaştırılmış- tır. Yeni kurulacak enstitülerde mi- tehassis profesörlerin ilmi şeflileleri altında çalışmalara başlanacaktır. Buğday piyasasında yükse- liş yok Dün Anadoludan ve “Trakyadan şehrimize 559 ton buğday gelmiştir. asasında yeni bir DE Buğday ve un piyi yükseliş kaydedilmemiştir. receğim, sen bunları “ben yazdım,. prenseslere davetliyiz yakında... Nâdide Hanımefendi 6ş'ar meraklı: sadır, anladın mı Cemilem? Tahsin Bey bunları söylerken © nun dizini de okşayordu. Cemile bir ayağı ile Tahsin Beyin göğsünü ha- fifçe iterek ayağa kalktı! —— Ne Dersiniz? —| OTOBUS SERVİSLERİ Halk eskisinden çok daha az | yürümekte olduğundan yolcu ra- kamı artmıştır. O kadar ki, akşam | özerleri köprü üstünde sıra bek » İ liyen tramvayların adedi. bizim | tramvay hatlarında tahammülân- | den çok daha fazla araba çalıştı « | İ İ : i ğına en büyük delildir. Buna rağ- men halkı taşıma servisi kâfi de - ğildir. Onun için, I — Tramvay hatlarını başka caddelere de dağıtarak çoğalt » paşa gibi yerlere Salı pazarı, Ka- bataş ve fındıklı, o Kasımpaşa, Dolapdere gibi yerlerden ufak Füniküler yapmak; 3 — Ara sokaklarda otobüs iş- letmek, bunları yapmak için de nakil vasıtalarının - ötedenberi lâ. fı geçen - bir elden idaresine ; lamak ve merhale merhale es İ çekleştirilecek bir program çizip tatbikata geçmek İstanbulun ya - | şayışı ve İstanbullanun rahatı nâ- | mına çok lâzımdır. Biz böyle dü. | şünüyoruz. Siz ne dersiniz ? Tekaütlükleri bitirilenler 1 Eylülden itibaren ayın sonuna kadar İç işleri Bakanlığında 28 emek. li (mütekait) ve öksüz maaşları bi- tirilmiştir. Emekliler: İzmir hususi muhasebe ikinci kâtibi Bekir Sıtkı, Nevşehir hususi muhasebe tahsi'darı Bekir, Aydın valisi Fevzi, Karaçur nahiye müdürü Ibrahim, Zonguldak nüfus ikinci kâtibi Halim, Anderin hususi muhasebe tohsildarı Mehmet Şükrü ve Ahmet Beyazıt, Acıpayam hususi muhasebe tahsildarı Hasan Basri, Aydın nüfus müdürü Ibrahim Hakkı, Kuyucak nahiye müdürü Ab- durrahman, Bartın tahrirat kâtibi Haker, Direkli nahiyesi o müdü- ahmut Nedim, Başkale kayma» x Kemal, Muş nüfus müdürü Sait, Dinar huwüsi muhasebe tahsildarı Sadık, Edirne hususi muhâsebe tah- sildarı Vehap, Övelık nahiyesi müdü. rü İsmail Hakler. Yetimler: Nevşehir hususi muhase- be tahsildar: Hasan “Tafisin, Sular idaresi kurucunu Hasan, Niksar nü- fus memuru Necati, Iç Bakanlık tef- tiş heyeti mümeyyizlerinden Ah; Münir, Çal asa hususi ihasizi memuru Mustafa Nuri, Karyot tahri zat kâtibi Hasan Hüsnü, Beyoğlu he demeliğinden müteksit Ga'ip, Halil çavuş nahiyesi müdürü Salim, Hayre- bolu hususi muhasebe tahsildarı Müş tafa, Resülayn mabiyesi müdürü Hu- sip. Semplon ekspresi 12 saat | geç kaldı Dün semplen ekspresi 12 saatlik bir gecikme ile ge'miştir. Hattın Yu. gonlavyadaki kısmını seller basması bu teahhüre sebep olmuştur. Eks pres, Yugoslavya sınırlarına kadar yoluna muntazaman devam etmiş, fa- kat bozuk hattın tamirinden sonra an cak sabaha karşr bu bölgeyi geçebil- miştir, Dün Edirneden verilen haber- lere göre, bozuk yol geçilirken bir ka za olmamış ve ekspren saabhleyin Bulgar hududunda Sivilingrada var- miş ve öğleden sonra Ttirk toprakla rmda yo'una devam etmiştir. Sabah- leyin 7,45 de Sirkeci garında bulun- ması lözmmgelen ekspres dün akşam saat yirmide İstanbula gelmiştir. İ yet bayramı münasebetile İstanbul İ| keketir. İ gideceki —Senin aklmdan zorun ma var kuzum? diye bağırdı. Ben ömrüm- de bir satır edebiyatça yazı oku- muş değilim, Zaten gazetelere göz gezdirirken bile uzunca bir yazi zeteyi atarım. Bana haber verme - den elâleme bövle martavallar uy- durursun da neden bana ter döktü- KUÇUK HABERLER * 29 İlkteşri salı günü Cümurl. kız lisesinde bir müsamere verilecek» tir. Bundan başka, pâzârtesi günü de Eminönü Halkevinde bir müsamere ve konser düzenlenmiş, ayrıca Alay köşkünde bir eğlence tertibi karârlaş- tırılmıştır. * Edebiyat Fakültesi Talebe Cemi yeti dün yıllık toplantısını yapmıştır. Toplantıy! eski başkan açmış Ve yıl Wx çalışma hakkında izahat verildik- ten sonra idare heyeti seçimine geçil- miştir. Yeni-idare heyeti seçilerek top lantıya #ön verilmiştir. * Universite için Almanyadan 8 profesör yardımcısı getirilmiştir. Bun lar vazifelerine başlamış'ardır. Yar- dımcıların dördü kadın, dördü de er- * İstanbul ii ve şarbayı dün An- karadan şehrimize dönmüştür. * Istanbul konservatuvarı prolesi- ni yapacak olan Alman mimar Polzik yarın şehrimize gelecektir. Profesör, burada belediye ile bir mukavele ya- pacak ve dört ay içinde projesini has zırlayacaktır. Proje bittikten sonra, bina eksiltmeye konacaktır. * Ikinciteğrin aylığı cuma günü verilecektir. Ücretli memurlar Birin- citeşrin aylığını perşembe günü ala- taklardır. l e İstanbul milli emlâk direktörü istanbul tahsil direktörlüğü başmemurluğuna atanmıştı, . Münir, başka bir memurluk İsteğinde bulun- mustur. İsteği kabul edilmezse teka- ütlüğünil! doldurmuş olduğundan te kaüt edilecektir. © Dul, yetim ve müteksit aylıkla rının memurların tekâütlüklerinde kendilerine, ölüm halinde ailelerine deklenilmeden bağlanması gerekli ol- | duğu, gecikmelere meydan verecek memurların cezalandırılacağı* bütün dairelere bildirilmiştir. * Marmarada üç gündenberi olduk ça kuvvetli bir lodos fırtınası vardır. Lodostan korkanlar adalardan inme- dikleri gibi, Adalarda oturanlardan bir kısmı da İstanbulda kalmağı ter- cih ettiklerinden vapurlar çök tenha- laşmıştır. Lodostan Yenikapıda birisi de boğulmuştur. Bu şahıs denizde taş lar üştünde yüzünü yıkamak isterken dalga almış, götürmüştür. * Istanbul gümrük'eri başdirektör lüğü,. hırsizlektan dolayı iki gümrük hamalını vazifelerinden uzaklaştırmış tr, * Türk - Yunan tecim anlaşması- sın bütün hükümleri alâkadarlara teb liğ edilmiştir. rik isteği karşısında kaldığını böldire- Tek memleketimizden asitborik almak * Bir-ingiliz Girması fazla esitbo- rik isteği karsısında kaldğınr bildire- rek rgemleketimizden asitborik alma istemiştir. Bu firmaya, memleketimiz. de asitbörik imal eden müesseseler bu lunmadığı, ancak borasit madeni istih sal edildiği bildirilmiştir. Yeni göçmenler Geliyor | Trakyada, Romanyadan son gelen göşmenlerin, yerleştirilmeleri işi çok ilerlemiştir. Yakında Köstenceden iki vapur gelecektir. Trakya genel teri General Kâzım Dirik te Cümuriyet bayramından sonra An- karadan şehtimize gelerek Edirneye —Bu yaşta dâlavere çevirmeğe utanmıyor musun? Alinin külâhını Veliye, Velinin külâhımı o Aliye... Nedir bu? Niyetin nedir? Eve tanı- madığım bir sürü herifleri, karıları toplara. Ne olacak? Ne istiyor EN 27.10.9535 San'atin kolay taraf! Yazıcılık zanaatının kolay ©“ ralları vardır. Daha doğrusW bir yazıcının okuyucuları ve leyicileri üzerinde dokunaklı masını istediği vakit başvu! ğu bazı kolay hileler vardır. . Bu kolay tesir edici hileleri" başında, o güne kadar alışılMI8' boyuna telkin edilmiş düşüne lerin, görüşlerin, anlamların Y€ ni baştan tekrarlanması geli” Alışılmış bir yemek; bir ülkedi bir şehirde birçok insanın s€ diği bir yemek, söz gelişi, İste bulda döner kebap, yahut kö” nıyarık iyi pişirilirse, ki bunl” rın iyi pişirilmesi artık her a$f nım kolaylıkla becerdiği bir tir; yiyicilerden kolaylıkla râğ bet görürse, böyle alışılmış bi düşünceyi, bir duyguyu telk eden bir edebiyat verimi de, bi Jaylıkla tesirini yapar. San'at eseriyle kamıyarık an sında bir benzerlik buluyorü diyeşkızanlar olur belki, San — verimlerini, meselâ herhangi bi yüksek, derin, ilâhi milâhi bi şeye benzetmeyip döner kebs” la yanyana getirişme İar olur belki... Kızanlar ve 8” cunanlar kızmalarmda dev etsinler, ben de yazacağımı yâ” makta... : Yazıcılığın ikinci kolay hil& si, korku, ölüm, aşk ve sevdâ bi unsurları öne, birinci plâna # larak bu teme dinde bir Yi kurulmasındadır. Korku, ölüm, aşk ve sevda g bi unsurlar, küçük bir bilgiyi büyük bir kalabalık içinde işl€ nen ve büyük bir kolaylıkla !© sir.eden mevzulardır. Korku” mak ve ağlatmak kadar ko şey yoktur. Yazıcılığın üçüncü kolaylığı vuzuhsuz, karışık ve karanlf dilşlinceleri acayip teşbihlerif yutturmaktadır. Bu hileye dayanan ve ilk bi kışta insana erişilmez, yal?” düyukup. Miller ce nen bütün bir edebiyat mekteb kurulmuştur. Bugün ticaret ve kazanç o meline dayanan ve böyleli” insan oğlunun en güzel veri rinden biri olan sinemayı ke! zeeden filmciliğin mev hep şu Yukarıda saydığım w lay hilelere başvurmaktadır. Dünya edebiyat şöhretler işinde birçoğu bu hokkabâz divenlerine basarak yüvselmif İerdir. Genç, daha kitap çıkarmanf!i &debiyatçılara tavsiyem, bu “ la düşmemeleridir. Kolay tesi edici mevzülar değil, derinö' | dokunaklı temeller seçmelidi". ler. O Zaman göreceklerdir pi roman, hikâye, piyes, şiir fi yazmak sanıldığı kadar kol” ve yalnız doğuş işi değildir. Orhan SELİM İ mundan getiririm. Söyle bana bs, yım, niyetin nedir? O salla Memdulu benim üstüme no #3İğ rıp duruyorsun ? çer —Aman gülüm, hiddet wi ma, sana arz ideyim, benim bu yi ile mühim işim var. Gönlünü İ sek 200 bin liralık mugavele anacak. Senden saklım yoh; milem. BS sun? Hem sövle bana bakayım, © dün geceki dillidüdük £ terbiyesiz gâvur karısı da kim oluyor? — Öyle dime Cemilem, o madam de Pre oradan, açık göz en mi yutturacaksm? Slam Senin bir dalaveren ama, dur bakalım hele, gün anlarım ve senin fitil fitil bur. yüzle ilerledi: ie ir. Cemile tehditkâr bir yaş era yeli ben bir burnumu dn